نوشته شده توسط : ذهن نو

نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج از جمله عواملی است که باعث نارضایتی زوجین شده و می‌تواند به طلاق منجر گردد. با این حال این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد چراکه گاهی علل نداشتن رابطه جنسی از عواملی نظیر اختلالات روانی و یا مصرف برخی داروها نشات می‌گیرد که این مسئله در کوتاه مدت بوده و فرد می‌تواند بعد از مدتی رابطه لذت بخشی را تجربه نماید اما اگر این رفتار مداوم باشد لازم است که برای درمان اقداماتی صورت گیرد. در ادامه به دلایل نداشتن رابطه و پیامدهای آن در کنار راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین بعد از ازدواج اشاره خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی به زوجین کمک می‌کند تا رابطه لذت بخشی را تجربه نمایند.  

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

هر زن و مردی ممکنه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج را تجربه کنند. گاه عوامل خارجی مثل ماموریت و یا بیماری موجب نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌شود. معمولا زوج ها در این شرایط نیز دچار آسیب می‌شوند، اما زمانی که نبود رابطه به خاطر مشکلات فردی و بین فردی است؛ میزان آسیب بیشتر می‌باشد. در ادامه به برخی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج پرداخته‌ایم.

???? افسردگی و اختلالات روانی

افرادی که از اختلال افسردگی رنج می‌برند معمولا غمگین و بی حوصله به نظر می‌رسند و احساس لذت و شادی ندارد. این افراد میل به تنهایی داشته و از اجتماع گریزان هستند. همه این عوامل تهدید کننده سلامت روان هستند و به نوبه خود تاثیرات منفی بر رابطه جنسی بین زن و شوهر می‌گذارند. همچنین دیگر اختلالات روانی نیز از جمله وسواس می‌تواند باعث نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج شود.

???? تجربه تجاوز جنسی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

یکی از علل نداشتن رابطه جنسی را می‌توان در تجربه تجاوز جنسی جست و جو کرد. وقتی فرد مورد تجاوز قرار می‌گیرد روح و روان او بهم می‌‌ریزد و از هر اتفاقی که به یاد آورنده آن تجاوز باشد و خاطره آن اتفاق تلخ را در وی زنده کند، فرار می‌کند. در این شرایط لازم است که ابتدا با همسر خود گفت‌وگو کنید تا بدانید چه شرایطی یادآور خاطرات تلخ است و از آن دوری کنید.

???? سکس نکردن به دلیل عوارض جانبی داروها

مصرف داروهایی چون داروی ضد افسردگی و داروی فشار خون دارای عوارض جانبی مختلفی است که از جمله آن سردی در روابط میان زوجین می‌باشد. این مسئله در نتیجه باعث می‌شود تمایل به رابطه کاهش یابد.

???? مشکلات هورمونی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

اختلال‌های تیروئید، تومورهای غده هیپوفیز و در نتیجه کاهش تولید هورمون تستوسترون از جمله عواملی هستند که می‌توانند در نداشتن رابطه جنسی در هر زمان و یا بعد از ازدواج نقش داشته باشند.

???? مشکلات عاطفی و ارتباطی

وجود درگیری‌های لفظی و رفتاری بین زن و شوهر امری طبیعی خواهد بود اما در صورتی که این رفتار باعث نشود که از یکدیگر فاصله بگیرند و نسبت به هم بی میل شوند. در واقع وقتی مدام درگیری و دعوا بر سر موضوعات مختلف وجود داشته باشد، زن و شوهر از هم دوری می‌کنند و روابط سردی بین آن‌ها حاکم می‌شود.

???? اهمیت داشتن رابطه جنسی چقدر است؟

داشتن رابطه جنسی با همسر از ارکان‌های مهم زندگی زناشویی و حفظ ارتباط صمیمانه بین آن‌هاست. رابطه جنسی در واقع دارای تاثیرات مثبتی بر سلامت جسم و روح زوجین بوده و ترک آن پیامدهای ناگواری از جمله طلاق و بیماری‌های روحی و روانی را در پی خواهد داشت. همچنین رابطه جنسی نشانگر میزان تعلق زوجین به همدیگر است که می‌تواند در آینده در سبک فرزندپروری آنان نیز اثرگذار باشد. معمولا زوجینی که به دلایل مختلفی رابطه جنسی ندارند و یا رابطه آنان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست سطح رضایت از زندگی پایین تری را تجربه می‌کنند. 

عوارض نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج برای مردان و زنان

افزایش استرس

ایجاد رابطه جنسی موجب افزایش فعالیت مغز، افزایش قدرت جسمی و کاهش تولید هورمون‌های اضطراب و استرس می‌شود. زن و شوهر به واسطه رابطه عشقی خود از شر استرس‌ها نجات می‌یابند. در طول مدت برقراری رابطه جنسی هورمون‌هایی مانند استروژن، پرولاکتین و تستوسترون ترشح می‌شود که موجب می‌گردد بدن در حال آرامش قرار بگیرد. در حالی که نداشتن این رابطه سبب افزایش استرس و اضطراب می‌شود.

کاهش اعتماد به نفس به خاطر سکس نداشتن

عدم برقراری رابطه جنسی باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. تصور اینکه زوج قادر به کسب رضایت جنسی همسرش نیست و نمی‌تواند آنطور که همسرش می‌خواهد رابطه جنسی برقرار کند سبب کاهش اعتماد به نفس وی می‌شود. عدم داشتن اعتماد به نفس باعث بی میل شدن به رابطه جنسی می‌شود و زن و شوهر را نسبت به همدیگر سرد و بی میل می‌کند.

بیماری‌های قلبی از پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

به دلیل اینکه رابطه جنسی نیاز به توانایی زیاد داشته و قلب در حین برقراری رابطه جنسی به نوعی ورزش می‌کند، شما از سلامت بیشتری برخوردار خواهید بود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نگیرد احتمال افزایش بیماری‌های قلبی بالا می‌رود.

عفونت‌های ادراری

با انجام رابطه جنسی، عفونت‌های دستگاه ادرار از مجرای ادراری خارج می‌شود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نپذیرد، عفونت‌های ادراری از بدن خارج نشده و تشدید می‌یابند. 

برخی عوارض رفتاری نیز ممکن است به دنبال داشته باشد، مثل خودارضایی همسر، در این شرایط حتما برای رفع این مساله باید به درمانگر مراجعه نمایید.

راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین و داشتن رابطه جنسی

نداشتن رابطه جنسی مسئله ساده و کم اهمیتی نیست. چه بسا تداوم یک زندگی مشترک بر پایه ایجاد آن استوار باشد. بنابراین می‌بایست اقدامات لازم برای شکل گیری زمینه ایجاد رابطه جنسی انجام گیرد.

  • ابراز محبت به همسر و در آغوش کشیدن وی
  • مصرف غذاهای گرم
  • گفتگو کردن با یکدیگر
  • افزایش مهارت‌های زندگی
  • عدم مقایسه کردن همسرتان با دیگران
  • اهمیت به آراستگی ظاهر
  • درمان بیماری‌های روحی و روانی

در صورتی که با وجود راهکارهای گفته شده بازهم از نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج رنج می‌برید و نتوانستید رابطه خود را با همسرتان بهبود بخشید می‌توانید با مراجعه به روانشناس و سکس تراپیست در بهبود وضعیت خود و همسرتان گام بردارید. در واقع روانشناس با توجه به تجربه و علمی که دارد با ارائه راهکارهای مختلف باعث بهبود رابطه‌تان خواهد شد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

نقش کیفیت رابطه عاطفی زوجین بر رابطه جنسی چگونه است؟

زن و شوهرهایی که عاشقانه همدیگر را دوست دارند و به عواطف هم اهمیت می‌دهند میل بیشتری به سمت لمس کردن یکدیگر و ایجاد رابطه جنسی دارند. در مقایسه با این حالت می‌توان به رابطه‌هایی اشاره کرد که پر از چالش و درگیری هستند. عدم دوست داشتن همسر و وجود اختلافات بین آن‌ها باعث می‌شود روز به روز از همدیگر فاصله بگیرند و به ایجاد رابطه جنسی بی میل گردند.

منبع: نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج چه عوارضی برای زن و شوهر دارد؟



:: برچسب‌ها: نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج چه عوارضی برای زن و شوهر دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عادی شدن رابطه و فروکش کردن عشق بعد ازدواج مشکلی است که بسیاری از زوج‌های جوان را درگیر خودش کرده است. برخلاف هیجانی که روزهای اول برای شروع زندگی مشترک دارید دیریازود ممکن است احساس کنید که زندگی مشترک شما برای‌تان عادی شده است. درگیرشدن با مشغله‌های مختلف زندگی، گذشت زمان و همین‌طور کیفیت پایین رابطه عاطفی و جنسی از جمله دلایلی هستند که باعث سردی رابطه شما می‌شوند. به همین خاطر وقتی به دنبال راهی برای تغییر شرایط هستید باید این دلایل را از بین ببرید. اما بسیاری از مواقع ما به تنهایی نمی‌توانیم از پس این شرایط بربیاییم.برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل  با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: عادی شدن رابطه بعد ازدواج

عادی شدن رابطه بعد ازدواج

عادی شدن و تکراری شدن رابطه در ازدواج مشکلی است که پس از چند سال زندگی برای بسیاری از ما اتفاق می‌افتد. اولین سؤالی هم که به ذهن‌مان می‌رسد این است که در این شرایط چه باید کرد؟ قدم اول برای تغییر شرایط این است که علت سرد شدن زندگی مشترک‌تان را پیدا کنید. شناختن دلایل می‌تواند به این معنی باشد که شما نصف راه را رفته‌اید. بعد از این فقط کافی است که سعی کنید دلیل سردی را برطرف کنید. از جمله دلایلی که باعث سردی در زندگی مشترک شما می‌شود به شرح زیر است. 

???? مشکلات و برنامه‌های زندگی

تا قبل از اینکه زندگی مشترک را شروع کنید تقریباً به جز دیدن یکدیگر دغدغه‌ای ندارید. اما پس از ازدواج مشکلات شروع می‌شوند. مدیریت مخارج خانه، رسیدگی به کارهای منزل و همین‌طور تربیت فرزندتان در کنار سایر مشکلات و مسائلی که می‌تواند در زندگی رخ بدهد و فرصت صحبت‌کردن و رابطه‌های دونفره را از شما می‌گیرد. در حقیقت بسیاری از زوج‌ها آن‌قدر درگیر این مسائل می‌شوند که دیگر زمانی برای صحبت‌کردن با یکدیگر نخواهند داشت. همین موضوع می‌تواند منجر به عادی شدن رابطه بعد ازدواج بشود.

???? عادی شدن رابطه به مرور زمان

شاید بتوانیم مرور زمان را اصلی‌ترین دلیل یکنواختی و عادی شدن رابطه بعد ازدواج بدانیم. بسیاری از ما دیریازود به حضور طرف مقابل عادت می‌کنیم. در نتیجه فراموش خواهیم کرد که چقدر به او علاقه داریم یا نبودش می‌تواند چقدر ناراحت‌کننده باشد. این شرایط به‌خصوص زمانی شدیدتر می‌شود که شما و همسرتان هیچ کاری برای ایجاد تنوع در زندگی انجام نمی‌دهید. این یکنواختی می تواند حتی در رابطه جنسی نیز رسوخ کند. و زوج را نسبت به رابطه نیز سرد نماید. 

???? نداشتن راهکار مناسب

گاهی اوقات می‌دانیم که رابطه‌مان به سمت یکنواخت شدن می‌رود اما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. به اعتقاد تمامی مشاوران، زندگی مشترک احتیاج به مراقبت دائمی شما دارد. طبیعتاً وقتی بلد نباشید از زندگی خود مراقبت کنید دیریازود دچار مشکلات بسیاری خواهید شد. در این شرایط شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده برای تغییر و جلوگیری از عادی شدن رابطه کمک بگیرید.

???? عادی شدن رابطه به علت مشکل در رابطه جنسی

مشاورین خانواده معتقدند که کیفیت رابطه جنسی تأثیر مستقیمی در کیفیت زندگی عاطفی شما خواهد داشت. به همین خاطر یکی از مشکلاتی که می‌تواند باعث سرد شدن رابطه عاطفی میان شما بشود این است که از رابطه جنسی خود راضی نیستید. اگر احساس می‌کنید دچار این مشکل شده‌اید می‌توانید از مشاورین متخصص در زمینه روان‌شناسی جنسی کمک بگیرید.

???? استفاده بیش از حد از موبایل

این روزها تلفن‌های همراه جای بسیاری از کارها را در زندگی ما گرفته است. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم این تلفن‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یکی از دلایل سرد شدن رابطه میان شما و همسرتان باشند. در حقیقت وقتی شما دائماً با تلفن همراه مشغول هستید این پیام را به همسرتان منتقل می‌کنید که حضور او برایتان اهمیتی ندارد. به‌علاوه شما زمانی برای ارتباط با همسرتان نخواهید داشت. این موضوعات می‌تواند رابطه شما را دچار مشکلات جدی کند.

???? تکراری شدن رابطه به علت بیماری‌های روحی

کسانی که از بیماری‌های روحی مانند افسردگی رنج می‌برند مشکلات بسیاری را در روابط اجتماعی خود تجربه می‌کنند. اما علاوه بر این افراد خانواده آنها نیز دچار درگیری‌های بسیاری خواهد شد. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین دلایل سرد شدن رابطه این است که یکی از شما درگیر یک بیماری روحی باشد. این بیماری‌ها باعث می‌شود که فرد، زمان و انرژی کافی برای رابطه با همسرش نداشته باشد. و این می‌تواند زندگی شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

پیامدهای عادی شدن و تکراری شدن رابطه زن و شوهر

بسیاری از ما عادی شدن رابطه زوجین پس از ازدواج را موضوعی طبیعی می‌دانیم. از نظر این گروه اینکه فرد پس از یک مدت زندگی در کنار یک نفر دیگر به او عادت کند و دیگر شور و شوق اولیه میان آن‌ها نباشد بسیار عادی است. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که عادی شدن زوج‌ها برای هم می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد. از جمله این پیامدها عبارتند از:

???? خیانت

بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که به همسرشان خیانت می‌کنند از تکراری شدن رابطه خسته شده‌اند. آن‌ها به دنبال ایجاد تنوع و هیجان روزهای اول در رابطه‌شان بوده‌اند ولی نتوانسته‌اند این هیجان را در زندگی مشترک خود ایجاد کنند. به همین خاطر به سراغ فرد دیگری رفته‌اند تا مجدداً این احساسات را به دست بیاورند.

???? ارتباط عادی شدن رابطه با طلاق

سرد و یکنواخت شدن رابطه شما ممکن است تا جایی پیش برود که شما و همسرتان به طلاق عاطفی برسید. یا ممکن است موضوع از این هم جدی‌تر شده و شما به جدایی فکر کنید. در حقیقت بعضی از خانم‌ها و آقایان پس از ازدواج به این تصور می‌رسند که زندگی مشترک آنچه فکر می‌کردند نبوده؛ و این می‌تواند تبدیل به دلیلی برای آن‌ها بشود که زندگی مشترک خود را از بین ببرند.

???? آسیب‌های روحی

دریافت عشق و محبت از طرف همسر یکی از مهم‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. بی‌توجهی به این نیاز شما می‌تواند باعث شود که مشکلات روحی بسیاری را تجربه کنید. برای مثال افسردگی و یا ناامید شدن از آینده از جمله مشکلاتی است که بعضی از خانم‌ها و آقایان تجربه می‌کنند.

جلوگیری از تکراری شدن رابطه با شوهر و همسر

در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید

یکی از اولین و ساده‌ترین راهکارها برای اینکه زندگی‌تان را از یکنواختی و عادی شدن رابطه خارج‌کنید ایجاد تغییر است. سعی٬کنید عادت‌های جدید در زندگی مشترک‌تان شکل بدهید. برای مثال زمان‌هایی را در نظر بگیرید که با هم به پیاده‌روی بروید؛ فیلم تماشا کنید و یا هر کار دیگری که می‌تواند زندگی‌تان را از حالت یکنواختی خارج کند. داشتن خاطرات مشترک و شیرین از جمله مسائلی است که می‌تواند روح تازه‌ای به زندگی شما بدهد. 

رابطه دونفره داشته باشید

بسیاری از ما وقتی دارای فرزند می‌شویم رابطه دونفره با همسرمان را فراموش می‌کنیم. حتی خیلی‌ها معتقدند که داشتن این مدل روابط برای سن یا شرایط آن‌ها مناسب نیست. باید بگوییم که این راهکار یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به شما برای ساختن دوباره زندگی‌تان کمک کند. پس برای جلوگیری از عادی شدن رابطه زمان‌هایی را برای تنهابودن با همسرتان در نظر بگیرید و درست مثل روزهای اول آشنایی با او رفتار کنید.

برای همسرتان زمان بگذارید

گفتیم یکی از دلایل اینکه زندگی مشترک شما یکنواخت شده این است که مشغله‌های زندگی اجازه نمی‌دهد با هم در ارتباط باشید. به همین خاطر یکی از راهکارها این است که هر روز زمانی را به صحبت با همسرتان اختصاص بدهید. از او بپرسید روزش را چگونه گذرانده و چه احساسی دارد. گاهی اوقات فرستادن یک پیام ساده زمانی که همسرتان در محل کارش است می‌تواند صمیمیت میان شما را بیشتر کند و مانع از عادی شدن رابطه بعد از ازدواج شود. 

بهبود کیفیت رابطه جنسی

یادتان باشد که رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک شما دارد. پس سعی کنید این ارتباط را جدی بگیرید. برای مثال هر از گاهی در این رابطه تنوع ایجاد کنید. یا اگر احساس می‌کنید که مشکلی در رابطه جنسی شما وجود دارد برای برطرف‌کردن آن اقدام کنید.

مشاوره درباره عادی شدن رابطه

گاهی اوقات ما می‌دانیم که زندگی‌مان دچار مشکل شده اما نمی‌توانیم راهکاری برای آن پیدا کنیم. این شرایط اگر ادامه پیدا کند می‌تواند خطرات بسیاری برای زندگی مشترک ما داشته باشد. به همین خاطر بهتر است در این شرایط از یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر کمک بگیرید. مشاورین با تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند راه‌های مفیدی را برای تغییر شرایط به شما پیشنهاد کنند.

سخن آخر

هر زوجی یکنواختی و عادی شدن رابطه را در دوره‌ای از ازدواج تجربه می‌کند. معمولا زن و شوهرهایی که مهارتهای ارتباطی خوبی دارند، به راحتی از این برهه عبور کرده و شادی را به خانواده برمی‌گردانند. اما خیلی از زوج های دیگر نیز قدر به حل این مساله نیستند. اگر شما هم دچار یکنواختی و عادی شدن رابطه شده‌اید؛ هیچ ایرادی ندارد. چرا که برای تغییر و بهبود اوضاع راهکارهای زیادی هست. اما باید بدانید که بی توجهی به این مساله دیر یا زود به رابطه‌تان آسیب خواهد زد. پس حتما هر چه زودتر نشانه ها را جدی گرفته و برای درمان به متخصص روانشناسی مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل  با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی همسرم هیچ همراهی با من ندارد چطور سردی رابطه را برطرف کنم؟

بهتر است تغییر را از خودتان شروع کنید؛ و مطمئن باشید که دیریازود همسرتان نیز تغییر خواهد کرد. به‌علاوه می‌توانید با او صحبت کنید و اگر از نظر او مشکل خاصی در رابطه وجود دارد با کمک هم آن را برطرف کنید.

منبع: عادی شدن رابطه بعد ازدواج



:: برچسب‌ها: عادی شدن رابطه بعد ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

‌احساس خوشبختی به منظور رضایت از زندگی همراه با آرامش است. خوشبختی مساله مهمی است که نقش بسیار پر رنگی در کیفیت زندگی افراد دارد. از نظر من نویسنده هر فردی که شرایط زندگی را بپذیرد حتی اگر گاهی احساس خوبی نداشته باشد؛ آدم‌خوشبختی است. اما به طور کلی منظور از خوشبختی برای هر فرد متفاوت است. و هر انسانی خوشبختی را به شیوه متفاوتی تعریف می‌کند.

 

اما سوال اینجاست که خوشبختی کجاست؟ چگونه می‌توانیم احساس‌خوشبختی را دریافت کنیم؟ از نظر علم روانشناسی، خوشبختی درونی است و از درون فرد نشات می‌گیرد. برخی از افراد هیچ انگیزه ای برای کسب خوشبختی ندارند. توصیه می‌شود که حتما از روانشناس در این زمینه و برای احساس خوشبختی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس خوشبختی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: احساس خوشبختی | 12 روش دریافت احساس خوشبختی

احساس خوشبختی

احساس خوشبختی از نگاه روانشناسی، حسی درونی است. و به طور کل می‌توان احساس خوشبختی را لذت درونی تلقی کرد. اما اگر بخواهیم وارد جزئیات بشویم؛ احساس‌خوشبختی شامل آرامش، پیروزی و سعادت است. اما روانشناسی این احساس را رضایت درونی؛ رفاه ذهنی، احساس شادی و لذت از زندگی می‌شمارد.

به طور کلی یعنی اینکه خوشبختی احساس درونی است و دستاورد قابل لمس نیست. این خوشبختی ها در ذهن هر فردی به شیوه متفاوتی گنجانده شده است. و حالتی است که زودگذر می‌باشد. عوامل متفاوتی در دریافت احساس‌خوشبختی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوامل موثر در احساس خوشبختی

احساس خوشبختی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که در هر فردی به شیوه متفاوت است. اما در این بخش مقاله راجع به عوامل موثر در احساس‌خوشبختی صحبت کرده ایم.

???? شناخت پیرامون

شناخت خود و پیرامون یکی از عوامل احساس خوشبختی است. زیرا خودشناسی باعث شناخت افراد از خود و محیط پیرامون می‌شود. زمانی که یک فرد از محیط اطراف خود آگاه باشد؛ در انتخاب مسیر زندگی با مشکلات کمتری روبرو خواهد شد. و به راحتی می‌تواند در مسیر زندگی قدم بگذارد.

???? شادی | احساس خوشبختی

یکی از عوامل موثر در احساس خوشبختی، شادی است. به دلیل اینکه اغلب افراد شاد انگیزه، امید و هدف دارند؛ می‌توانند برای کسب بهترین ها برای خود برنامه ریزی کنند. که این برنامه ریزی و کسب هدف؛ احساس‌خوشبختی را پیش رو دارد. شادی با لذت بردن در زندگی، تلاش، موفقیت و سلامتی رابطه ای تنگاتنگ دارد. شادی عاملی نیز برای کاهش استرس است.

???? تفکر مثبت

تفکر مثبت از دیگر عوامل موثر در احساس خوشبختی است. زمانی که تفکر مثبت داشته باشید؛ در شرایط نامساعد و بد تفکرات خود را مثبت خواهید کرد و در مسیر مناسب قدم خواهید زد. 

چگونه احساس خوشبختی را دریافت کنیم؟

برای دریافت احساس‌خوشبختی، باید روش هایی را استفاده کنید که برای شما مفید است. در این بخش مقاله نحوه رفتار و کسب چگونگی احساس خوشبختی را به روش اصولی توضیح داده ایم.

???? خودتان را دوست داشته باشید

برای دریافت احساس خوشبختی، باید با خود مهربان باشید. بر جنبه های مثبت زندگی خود نگاه کنید و رفتارهای خود را زیر نظر بگیرید. در طول روز با خودتان صحبت کنید و فهرستی از این صحبت های خود داشته باشید. در پایان روز به رفتارهای خود دقت کنید که چه رفتارهای منفی و مثبتی داشته اید. لطفا در این روش با خود صادق باشید.

???? به دنبال رشد فردی باشید | احساس خوشبختی

برای رشد و آموزش باید وقت بگذارید. عده زیادی از افراد زندگی چالش بر انگیزی را برای خود انتخاب نمی‌کنند و یک روند خطی را پیش گرفته اند. باید تجربه های جدید کسب کنید و با دیگران نیز مهربان باشید. هر روز در پی کسب تجربه های جدید باشید و سعی کنید با طبیعت ارتباط برقرار کنید.

???? ویژگی های مثبت خود را تقویت کنید

 

برای دریافت احساس خوشبختی لازم است که ویژگی های مثبت خود را تقویت کنید. ویژگی های مثبت شامل کمک رسانی، مثبت نگری و … می‌شود. در واقع این رفتار شما را از قید و بند افکار منفی رها می‌کند و خوشبختی را به مرور زمان احساس خواهید کرد.

???? ورزش و رژیم غذایی داشته باشید

برای دریافت احساس خوشبختی، باید به بدن خود نیز اهمیت بدهید. ورزش و رژیم غذایی را در اولویت قرار دهید. لازم نیست که سبک زندگی خود را تغییر دهید. اما همین که اهداف ساده ای برای رشد بدن داشته باشید؛ احساس خوشبختی خواهید کرد. میزان فست فود را کاهش دهید و برنامه غذایی مناسب داشته باشید.

???? در انجمن ها فعال باشید | احساس خوشبختی

برای احساس خوشبختی بهترین راهکار این است که در انجمن ها فعالیت داشته باشید. حضور در خیریه ها و انجام کارهای مفید این حس را به شما می‌دهد. بنابراین زمانی که در انجمن های کمک رسانی شرکت کنید؛ احساس‌خوشبختی را تجربه خواهید کرد.

???? کمالگرا نباشید

برای اینکه احساس خوشبختی را تجربه کنید؛ باید از خودتان انتظارات به جا داشته باشید. گاهی افراد به دلیل اینکه انتظارات بیجا از خود دارند؛ خوشبختی را حس نمی‌کنند. باید قبول کنید که هر فردی در زندگی با شکست و اشتباه روبرو است. و لزومی ندارد که از خود توقع بیش از اندازه داشته باشید. 

???? ویژگی های خاص خود را بنویسید

برای دریافت و تجربه احساس خوشبختی؛ ویژگی های خاص خود را یادداشت کنید. پس از آنکه به ویژگی های خاص خود پی بردید؛ باید به تقویت آنها بپردازید. در این صورت هم به تقویت ویژگی های خود پرداخته اید و هم احساس‌خوشبختی را با توانمندی های خود تجربه خواهید کرد.

⚪ تلاش کنید و از شکست درس بگیرید

برای تجربه احساس خوشبختی بهتر است که تمام تلاش خود را بکنید. و زمانی که با شکست روبرو شدید؛ از آن درس بگیرید. همه انسان ها در شروع کارها اهداف مشخصی دارند؛ اما زمانی که با شکست مواجه شدند نباید خودشان را ببازند.

???? برای احساس خوشبختی قدردانی را فراموش نکنید

برای احساس خوشبختی، باید قدردان باشید. رفتار خوبی داشته باشید و قدر داشته های زندگی خود را بدانید. فهرست هایی از فعالیت ها یا چیزهای مورد علاقه خود تهیه کنید و به سپاس گزاری بپردازید.

???? از افراد منفی نگر دور شوید

برای تجربه احساس خوشبختی، باید از افراد منفی نگر دوری کنید. این افراد تنها مانعی برای پیشرفت شما هستند و هرگز علاقه ندارند که شما پیشرفت کنید. در واقع دائم اعتماد به نفس شما را خورد می‌کنند و در مواقع ناراحتی هیچ انگیزه و امیدی به شما نمی‌دهند.

???? خصوصیات فردی که دوست دارید باشید را یادداشت کنید

همه ما دوست داریم بی نقص باشیم. اما باید برای تجربه احساس خوشبختی تلاش کنیم. و ایرادی ندارد اگر ذره ای نقص داشته باشیم. یادداشت کنید که دوست دارید چه فردی باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

برای تجربه احساس خوشبختی بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. همه افرادی که در زندگی به دنبال خوشبختی هستند اما راه چاره ای ندارند؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرند. روانشناسان با بررسی توانایی های فرد؛ سبک زندگی ای به او ارائه می‌دهد که احساس‌خوشبختی در فرد به وجود آید. 

کلام آخر

برای دریافت احساس خوشبختی باید از روش های مختلفی استفاده کنید. خودتان را نبازید و به خود ایمان داشته باشید. در این راه می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا روش های مناسب کسب خوشبختی را به شما ارائه دهد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس خوشبختی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: احساس خوشبختی | 12 روش دریافت احساس خوشبختی



:: برچسب‌ها: احساس خوشبختی | 12 روش دریافت احساس خوشبختی ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شنا در پریودی یکی از مشکلات دوران قاعدگی برای زنان است. برخی از افراد که برای تعطیلات به یک شهر ساحلی رفته اند و یا شغل اصلی آنها کار در استخر است به همین دلیل باید به این موضوع توجه داشته باشند. برخی از زنان برای مواجهه با این موضوع تنها از قرص های بارداری استفاده می‌کنند که عوارض بسیار زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

بعضی از آنها با نزدیک شدن به زمان قاعدگی شان، برای شنا کردن دچار سردرگمی شده و یا حتی از آن منصرف می‌شوند. گرچه شنا کردن در این زمان برای زنان، با خطراتی نیز همراه خواهد بود چراکه دهانه رحم کاملا باز بوده و زنان بیشتر در معرض بیماری های مختلف هستند. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد؛ که به بررسی آنها خواهیم پرداخت. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شنا در پریودی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: شنا در پریودی | خطرات شنا در دریا و استخر در پریودی

شنا در پریودی

شرایط قاعدگی زنان برای افراد متفاوت است و شاید برای برخی اوضاع به گونه ای پیش برود که برای شنا در پریودی هیچ مشکلی نداشته باشند. برای مثال خونریزی و درد کمی داشته و یا بتوانند زمان آن را تنظیم کنند. معمولا با حضور در آب، به صورت موقت خونریزی متوقف می‌شود. فشار آب جریان خون را قطع نمی‌کند اما به طور موقت آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. البته در همین حین اگر بخندید و یا سرفه و عطسه کنید؛ خونریزی آغاز شده و فرد در آب دچار مشکلاتی می‌شود. 

ارتباط شنا در پریودی و عفونت

به طور کلی اگر افراد شرایط بهداشتی را برای شنا در پریودی رعایت کنند؛ خطر جدی سلامت آنها را تهدید نمی‌کند. در واقع این موضوع به تنهایی تهدید کننده نیست. اما به دلیل وجود بیماری ها و عفونت های مختلف در آب های عمومی و همچنین کلر و مواد ضدعفونی کننده احتمال بروز عفونت بیشتر می‌‍شود. این مواد دهانه واژن را تحریک کرده و این ناحیه را دچار عفونت های باکتریایی و قارچی می‌کند. در دوران قاعدگی این ناحیه حساس تر نیز هست. بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات افراد باید بهداشت را رعایت کرده به سرعت لباس های خود را عوض کنند.

تاثیر فشار آب بر خون ریزی دوران قاعدگی

برای شنا در پریودی قوانین فیزیک به کمک زنان آمده و باعث کاهش فشار خون می‌شود. در دوران قاعدگی با ورود به استخر، میزان خونریزی تا میزان چشمگیری کاهش یافته و افراد می‌توانند با خیال آسوده تری شنا کنند. البته همچنان احتمال خونریزی وجود دارد. همچنین با خروج از آب خونریزی به حالت اولیه برگشته، به همین دلیل افراد باید بلافاصله از محصولات بهداشتی مختلف برای کنترل خونریزی استفاده کنند و همچنین لباس خود را نیز تعویض کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

از چه وسایلی می‌توان برای شنا در پریودی استفاده کرد؟

یکی از دغدغه های زنان برای شنا کردن در این دوران انتخاب وسایل مناسب برای این کار است. با اینکه فشار آب خونریزی را بسیار کم می‌کند؛ اما نمی‌توان بدون استفاده از وسایل بهداشتی در آب حضور پیدا کرد. در چنین شرایطی زنان می‌توانند از تامپون و یا کاپ قاعدگی استفاده کنند.

تعویض به موقع این محصولات و همچنین نحوه جایگذاری آنها به روش صحیح بسیار مهم است. افراد نمی‌توانند برای شنا کردن از پدهای بهداشتی استفاده کنند. جنس این محصول مناسب برای شنا کردن مناسب نیست. فراموش نکنی که استفاده از تامپون و همچنین کاپ قاعدگی در طولانی مدت عوارض زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند. بهتر است در این مورد اطلاعات کافی داشته باشند و همچنین به روش درست از آنها استفاده کنند.

????کاپ قاعدگی برای شنا در پریودی

کاپ قاعدگی یکی از جدید ترین محصولات برای شنا در پریودی بوده که انواع مختلفی دارد. جنس این محصول از سیکون است که کاملا برای استفاده درون واژن منعطف است. این محصول یک بار مصرف نبوده و افراد می‌توانند تا مدت ها از آن استفاده کنند. کاپ ها ظرفیت زیادی برای خون قاعدگی دارند؛ و از نشتی خون نیز جلوگیری می‌کنند. در مورد استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی نظرات مختلف و گاها متضادی وجود دارد.

این محصولات از طرفی به نفع محیط زیست بوده و از طرف دیگر برای حضور در مکان های مختلفی مثل استخر و انجام فعالیت های مختلف مناسب هستند. همچنین باعث بروز برخی از بیماری های مختلف مثل سندروم شوک سمی می‌شود.

باورهای غلط در مورد شنا در پریودی

همانطور که گفته شد؛ باورهای غلطی در مورد شنا در پریودی، وجود دارد. زنان گاهی به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی از انجام بسیاری از فعالیت ها و همچنین حضور در جامعه به دلیل پریودی، باز می‌مانند. بهتر است در این زمینه تحقیق کرده و همچنین از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کنند. برخی از این باورها شامل موارد زیر می‌شوند.

❌پریودی در آب به طور کامل متوقف می‌شود.

❌باید برای حضور در آب از پد بهداشتی استفاده کنید.

❌در زمان قاعدگی نمی‌توان شنا کرد.

❌شنا در پریودی باعث جذب دیگرحیوانات به سمت شما می‌شوند.

❌همه متوجه قاعدگی و خونریزی من می‌شوند.

❌شنا در پریودی باعث تشدید درد و علائم این دوران می‌شود.

برای شنا در پریودی چه کنیم؟

اگر در این دوران مایل به شنا کردن در استخر و یا دریا هستید؛ با رعایت نکاتی می‌توانید به راحتی این کار را انجام داده و از آن لذت ببرید. زنان نباید در دوران پریودی به طور کامل از فعالیت های خود دست بکشند. حتی برخی از استحمام نیز امتناع می‌کنند. برای لذت بیشتر فعالیت های مختلف مثل شنا در پریودی، از راهکارهای زیر استفاده کنید.

استفاده از کاپ قاعدگی و یا تامپون

داشتن لباس اضافی، پد بهداشتی، حوله تمیز و حتی مسکن

بی توجهی به باورهای اشتباه در این مورد

استفاده از مایوی مناسب و حتی شلوارک علاوه بر تامپون

در چه شرایطی شنا در پریودی ممنوع است؟

با اینکه شنا در پریودی از نظر علمی هیچ ضرری برای بدن و وضعیت جسمانی ندارد. اما برخی از افراد بهتر است در این دوران شنا نکنند و یا فعالیت های سنگین نداشته باشند. برای مثال افرادی که به تازگی زایمان کرده اند و یا سقط جنین داشته اند. همچنین کسانی که اخیرا عمل های جراحی در این نواحی داشته اند؛ بهتر است از حضور در آب خودداری کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که شنا در پریودی نه تنها مضر نیست؛ بلکه به دلیل ترشح اندروفین در حین شناکردن، این ماده مانند یک مسکن طبیعی عمل کرده و درد افراد را کاهش می‌دهد. به همین دلیل استحمام در دوران پریودی بلامانع است و حتی افراد می‌توانند به جای مصرف مسکن های مختلف و یا روش های دیگر از یک وان آب داغ استفاده کنند. البته برای این کار بهتر است؛ مسائل بهداشتی را رعایت کرده و نکاتی را نیز درنظر داشته باشند. حتی می‌توانند برای آرامش بیشتر از پزشک متخصص خود نیز در این زمینه مشورت بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شنا در پریودی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی زنان از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: شنا در پریودی | خطرات شنا در دریا و استخر در پریودی



:: برچسب‌ها: شنا در پریودی | خطرات شنا در دریا و استخر در پریودی ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آدم های نمک نشناس و قدرنشناس هرگز سپاسگذار کارهای دیگران نبوده و شاکر نیستند. کسانی که نمک نشناس هستند و لطف دیگران را در نظر نمی‌گیرند؛ در زندگی از هیچی راضی نیستند. قدرشناسی نوعی جهان بینی است که افراد با دید مثبت زندگی زیبایی‌ها را دیده و قدردانی می‌کنند. افراد قدرشناس سپاسگذار تمامی چیزهایی هستند که زندگی به آنها عطا کرده است.

معمولا افراد و آدم های نمک‌نشناس حریص هستند. حتی ترجیح می‌دهند که به دیگران آسیب بزنند تا به خواسته های خود برسند. آن‌ها معمولا از کلمه تشکر برای فریب دادن به دیگران استفاده می‌کنند. این افراد جنبه های مثبت زندگی را نمی‌بینند. ارتباط با چنین افرادی با دشواری روبرو است. برای آگاهی از نحوه برخورد حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس چه کسانی هستند؟

تا به حال با آدم های نمک نشناس روبرو شده اید؟ افرادی که هرچه برای آنها لطف کرده باشید را نادیده بگیرند. گویی که انگار هیچ کار و رفتاری با آنها صورت نگرفته. از زندگی راضی نیستند و حتی اگر کسی لطف و محبتی به آنها داشته باشد؛ قدردانش نیستند. افرادی که چنین ویژگی شخصیتی دارند؛ بسیار حریص هستند. لطف دیگران را به شیوه ای وظیفه فرد می‌دانند.

چنین افرادی همیشه کمک می‌خواهد و همه چیز را در آن واحد می‌خواهند. آنها زمانی که از شما چیزی بخواهند برایتان وقت صرف می‌کنند. و انتظار دارند که همیشه در خدمت آنها باشید. چنین افرادی از خود نشانه هایی بروز می‌دهند. که بهتر است برای جلوگیری از ارتباط با این افراد؛ از این نشانه ها آگاه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدم های نمک نشناس، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تشخیص آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس نشانه هایی دارند که به راحتی با تشخیص آنها می‌توانید فاصله را رعایت کنید. شیوه های مختلفی برای شناسایی افراد قدر نشناس وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? حسود هستند.

???? کینه جو هستند.

????همیشه کمک می‌خواهند.

???? همه چیز را همین حالا می‌خواهند.

???? تنها زمانی که از شما بخواهند، برایتان وقت می‌گذارند.

????انتظار دارند همه در خدمت آنها باشند.

???? فکر می‌کنند دنیا دور آنها می‌چرخد.

???? همیشه به شما می‌گویند یک بار به شما احتیاج داشتند که کنارشان نبودید.

????همیشه بیشتر می‌خواهند.

???? نقش قربانی بازی می‌کند. و هیچ وقت مسئولیت پذیر نیستند.

???? همه چیز را حاضر و آماده می‌خواهند.

???? از نظر احساسی بی ثبات هستند و افکار منفی زیادی را تجربه می‌کنند.

????دیگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

???? در آینده و گذشته زندگی می‌کنند.

???? هیچ موقع قدردان چیزی نیستند.

????احساس می‌کنند که هیچ چیز برای آنها کافی نیست.

???? خود خواه هستند.

???? دیگران را قضاوت می‌کنند.

????همیشه اعتراض می‌کنند.

???? هرگز انتقاد پذیر نیستند.

???? هرگز معذرت خواهی نمی‌کنند.

????افکار منفی را منتشر می‌کنند.

???? انتخاب های ضعیفی دارند.

علت رفتار آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس این رفتار را از دوران کودکی آموزش می‌بینند. کودکان از 15 تا 18 ماهگی می‌توانند سپاس گذاری را بیاموزند. و وقتی که کودک 3 ساله می‌شود؛ می‌تواند سپاس گذاری را نشان دهد. اما اگر به کودک آموزش داده نشود که برای لطف و محبت دیگران سپاسگذاری را نشان دهد؛ دچار سندرم امپراطور می‌شود.

فردی که به این سندرم مبتلا است؛ جهان بینی خود محور دارد. آنها تصور می‌کنند که همه چیز در دنیا برای ارضای خواسته ها و نیازها آنها برنامه ریزی شده است. در نهایت فکر می‌کنند که هر کسی هر کاری را انجام داد؛ یعنی وظیفه اش را انجام داده است.

برخورد با آدم های نمک نشناس

برخورد با آدم های نمک نشناس اگر به صورت مداوم باشد، تاثیرات خوبی بر شما نمی‌گذارد. و باعث می‌شود که شما نیز از نظر احساسی تخلیه شوید؛ ناراحت شوید و منفی نگری داشته باشید. برای برخورد با این افراد روش هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

???? آدم های نمک نشناس را شناسایی کنید

اولین گام برای برخورد با آدم های نمک نشناس، این است که آنها را شناسایی کنید. افرادی که هرگز از شما تشکر نمی‌کنند، و ناسپاسی می‌کنند را شناسایی کنید. نشانه های افراد را شناسایی کنید و سپس برای رفتار با این افراد قدم بر دارید. 

???? برای خود حد و مرز مشخص کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، برای خود حد و مرز مشخص کنید. همیشه در دسترس این افراد نباشید زیرا از شما سوء استفاده می‌شود. برای خود مرز تعیین کنید و رفتارهای منطقی را افزایش دهید. تعیین حد و مرز های سالم باعث می‌شود که آدم های نمک نشناس از شما سوء استفاده نکنند. قدردان کارهای شما باشند.

???? نحوه واکنش های خود را بررسی کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، باید نحوه واکنش های خود را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که واکنشی نداشته باشید؛ به آنها اجازه سوء استفاده خواهید داد. مثلا زمانی که کسی مرتب در حال شکایت است، و شما سر تکان می‌دهید، به او این اجازه را صادر خواهید کرد که به شکایات خود ادامه دهد. بنابراین باید واکنش های خوبی از خود نشان دهید. در ادامه به برخی از این واکنش ها اشاره کرده ایم.

???? نه گفتن را آموزش ببینید.

???? به هرچیزی که می‌گویند؛ وابسته نشوید.

????بیش از حد حرف های خود را توضیح ندهید.

???? به حد و مرز های خود پایبند باشید.

???? گفتگو داشته باشید.

???? مهربان باشید

در برخورد با آدم های نمک نشناس، باید مهربان باشید. خودتان را جای آدم های نمک نشناس بگذارید. شاید حتی ندانید که چه اتفاقی بر سر او آمده و در حال تحمل چه رنج هایی می‌باشد. برخی از افراد زمانی که قدرنشناس می‌شوند؛ درگیر مشکلات می‌شوند. از طرفی نیز یک فرد سمی همیشه ناسپاس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برقراری ارتباط با دیگران کلیک کنید.

???? قدرشناس باشید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، خودتان باید قدرشناس باشید. تنها به دلیل اینکه افراد زندگی شما قدرشناس نیستند، نباید مانند آنها باشید. و نباید اجازه دهید که ذهنیات منفی در ذهن شما به وجود بیاید. بنابراین قدرشناس باشید تا اطرافیان نیز این رفتار را از شما آموزش ببینند.

⚪ از روانشناس راهنمایی بگیرید

گاهی آدم های نمک نشناس، اطرافیان نزدیک ما هستند. در این صورت حتما باید از روانشناس کمک بگیرید تا مبادا این رفتار بر شما تاثیر منفی بگذارد. روانشناس به شما کمک می‌کند که رفتار مثبت و مناسبی از خود نشان دهید.

کلام آخر

هیچ فردی ارتباط با آدم های نمک نشناس را دوست ندارد. اما گاهی عزیزان و افراد زندگی ما قدرنشناس هستند. در این شرایط باید برای خود حد و مرزی مشخص کنید و به آنها نشان دهید که شما فردی قدرشناس و با برنامه ریزی هستید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس



:: برچسب‌ها: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمک به نیازمندان موجب افزایش سلامتی و احساس ارزشمند شما نیز می‌شود. اما کمک به نیازمندان نباید تبدیل به گذشت از نیازهای اولیه خودتان باشد. عده‌ای با اینکه خودشان نیازمند هستند اما از سر از دلسوزی به دیگران کمک می‌کنند. این رفتار اصلا جایز و درست نیست. بهتر است از مازاد پول یا هزینه های جانبی تان برای کمک به نیازمندان استفاده بکنید. این کار هم برکت را به زندگی شما هدیه می‌دهد و هم اینکه سلامت روان شما را تضمین می‌کند. همیشه کمک به محتاج باید به مقداری باشد که خودتان محتاج همان پول نباشید. در این مقاله راجع به تاثیر کمک به فرد محتاج و حدود آن صحبت کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به نیازمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان

کمک به نیازمندان

برای کمک به نیازمندان باید به شیوه ای مناسب عمل کنید. یعنی فرد از کاری که انجام می‌دهد آگاهی داشته باشد. احتمالا شنیده اید که می‌گویند در کار خیر حاجت هیچ استخاره ای نیست! اما باید این کار خیر به صورت آگاهانه باشد. معمولا کمک به فرد محتاج باید به شیوه ای باشد که فرد از لحاظ روحی رشد و پیشرفت داشته باشد.

در صورتی که این کمک از روی ناآگاهی باشد؛ فرد در زندگی با شکست روبرو می‌شود. کمک به فرد محتاج به سلامت روان شما نیز کمک می‌کند. حتی برخی معنای زندگی را در کمک به نیازمندان یافته اند. در این مقاله اثرات مثبت روحی کمک به نیازمندان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاثیر کمک به نیازمندان بر سلامت روانی

همانطور که گفته شد؛ کمک به نیازمندان اگر از روی آگاهی باشد؛ با سلامت روانی همراه است. در این بخش مقاله راجع به تاثیر کمک به فرد محتاج بر سلامت روان توضیح داده ایم.

???? فرد حس خوبی را دریافت می‌کند

یکی از اثرات کمک به نیازمندان، دریافت حس خوب و احساس ارزشمندی است. زمانی که به دیگران کمک می‌کنید؛ تغییرات مثبتی در مغز رخ می‌دهد که با شادی ارتباط مستقیمی دارد. این حس تا طولانی مدت برای شما آرامش به همراه دارد. و به ارتقای سلامت روان کمک می‌کند. در نتیجه زندگی اجتماعی شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. و در نهایت باعث دوری از مشکلات و فعالیت بیشتر در زندگی می‌شود.

???? شما را از انزوا خارج می کند

یکی از اثرات مثبت روحی کمک به نیازمندان، کاهش انزوا است. زمانی که عضوی از یک اجتماع باشیم؛ حس تعلق دریافت می‌کنیم. و چنین کارهایی ما را از تنهایی دور و به اجتماع نزدیک تر می‌کند.

???? کمک به کسب دنیای شادی تر

کمک به نیازمندان زندگی را برای شما شاد تر می‌کند. این نوع مهربانی ها به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفستان افزایش یابد؛ کنترل شادی و مثبت اندیشی نیز افزایش می‌یابد. در نهایت باعث تشویق افرادی می‌شود که روزی فردی به آنها کمک کرده است. که باعث کمک آنها به دیگران می‌شود. این روش به صورت سلسله مراتب ادامه پیدا می‌کند. 

???? خوبی به خودتان باز می‌گردد

کمک به نیازمندان مهربانی و خوبی بزرگی است که به زندگی شما نیز باز می‌گردد. بر اساس تحقیقات، عمل خیر می‌تواند تا مدت ها باقی بماند و زندگی شما را تحت تاثیر شادی و مهربانی قرار دهد.

تاثیر کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی

کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی نیز اثرات خوبی می‌گذارد. در این بخش مقاله به اثرات سلامت جسمانی اشاره کرده ایم.

✨ کمک به عمر طولانی می‌کند

یکی از اثرات مثبت کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی، این است که به افزایش عمر ما کمک می‌کند. افرادی که به دیگران کمک می‌کنند، عمر طولانی تری دارند.

✨ به کاهش اضطراب کمک می‌کند

یکی از اثرات مثبت سلامت جسمانی کمک به نیازمندان، کاهش اضطراب است. کمک به دیگران به بهبود وضعیت سلامت عمومی افراد کمک می‌کند. این احساسات باعث تقویت سیستم ایمنی شده و از ما در برابر بیماری ها مراقبت می‌کند.

✨ باعث رها شدن از افکار منفی می‌شود

از دیگر اثرات مثبت کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی، رهایی از افکار منفی است. در این شرایط از پرخاشگری و عصبانیت فرد را دور می‌کند و کارهای انسان دوستانه را جایگزین می‌کند.

مسائلی که قبل از کمک به نیازمندان باید در نظر داشته باشید

حتما قبل از کمک به نیازمندان، باید برخی از مسائل را در نظر داشته باشید که در این بخش مقاله به آنه اشاره کرده ایم.

???? دیگران را به خاطر داشته باشید: کارهای خیر تاثیر مثبتی بر زندگی افراد می‌گذارد؛ اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که هدف شما از این کار چیست. کارهای کوچکی برای دیگران انجام دهید بدون آنکه انتظاری از کسی داشته باشید.

???? زیاده روی نکنید: در کمک به نیازمندان نباید زیاده روی داشته باشید. این موضوع را در نظر داشته باشید که زیاده روی راهکار مناسبی نیست. به شیوه و اندازه ای به دیگران کمک کنید که خودتان نیازمند دیگران نشوید.

????کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می‌برید: برای کمک به نیازمندان هر کاری که علاقه دارید را انجام دهید. خرید لباس، خرید خوراکی و … همگی شیوه هایی از کمک به فرد محتاج هستند. که بهتر است بر اساس علاقه خود آن را انتخاب کنید.

کلام آخر

برای کمک به نیازمندان باید علاوه بر اینکه آگاهی داشته باشید؛ علاقه نیز از خود نشان دهید. کمک‌به نیازمندان حال خوبی را برای شما ایجاد می‌کند و این موضوع به شما کمک می‌کند که زندگی بهتری داشته باشید. افرادی که به نیازمندان کمک می‌کنند، زندگی شاد تری دارند. و از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به نیازمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان



:: برچسب‌ها: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

جوش بلوغ یک بیماری شایع است که بسیاری از نوجوانان در این دوره سنی با آن روبرو می‌شوند. جوش صورت در دوران بلوغ یکی از علائمی است که با شروع نوجوانی و در پی تغییرات هورمونی پدید می‌آید. این مسئله برای بسیاری از نوجوانان یک دغدغه مهم است و حتی می‌تواند باعث شود که از ظاهر خودشان بیزار باشند یا اعتماد به نفس پایینی پیدا کنند.

اما خوشبختانه این جوش‌ها موقتی هستند در نتیجه اگر فرزندتان را برای تغییرات دوران بلوغ آماده نمایید، می‌تواند به سلامت این دوران را پشت سر بگذارد. برای کمک به درمان جوش‌بلوغ ، باید دلایل بروز آن را درک کرده و متناسب با آن روش درمان مناسب پیش گرفت. برای دریافت مشاوره در زمینه جوش بلوغ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود 

جوش بلوغ

 

جوش بلوغ یکی از بیماری های شایع در دوران نوجوانی است. که اغلب نوجوانان در این سنین به آن دچار می‌شوند. اما شدت این جوش ها در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی این مساله موجب ناراحتی، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس نوجوانان می‌شود.

به عنوان والدین باید با فرزندان خود راجع به طبیعی بودن جوش‌بلوغ صحبت کنید. و از یک روانشناس کمک بگیرید. تا نوجوانان را در این مسیر به سوی مسیر مناسب سوق دهد. و به شیوه ای آموزش دهد که نوجوانان به دلیل جوش‌بلوغ از اعتماد به نفس کم برخوردار نباشند. اما علت این جوش های روی صورت چیست؟ در این مقال به پاسخ این سوال پرداخته ایم.

 

علائم جوش بلوغ چیست؟

جوش بلوغ در دوران نوجوانی پدید می‌آید و بسته به نوع، شرایط آن متفات است. در این بخش مقاله علائم جوش‌بلوغ را توضیح داده ایم.

???? جوش چرکی

???? برجستگی های سر سفید و سر سیاه

????برجستگی های کوچک قرمز و ظریف (پاپول)

???? توده های بزرگ، سفت و دردناک زیر پوست (ندول ها)

???? توده های دردناک و پر از چرک زیر پوست ها (ضایعات کیستیک)

دلایل و علل بروز جوش صورت در دوران بلوغ

مهم‌ترین علتی که منجر به بروز جوش بلوغ می‌شود، تغییرات هورمونی است. در حقیقت افزایش سطح برخی هورمون‌ها نظیر تستوسترون منجر به افزایش ماده‌ای به نام سبوم در پوست صورت می‌شود. سبوم نوعی چربی است که کمک می‌کند بافت پوست نرم و لطیف باشد.

اما اگر سبوم بیش از حد ترشح شود روی فولیکول‌های مو را مسدود کرده و در نهایت به بروز جوش می‌انجامد. با گذشت زمان و کاهش یافتن نوسانات هورمونی این مشکل نیز به مرور برطرف می‌شود. البته اگر اقدامات مراقبتی کافی انجام نشود ممکن است پس از دوران بلوغ نیز آثار جوش روی صورت افراد باقی بماند.

علت اصلی جوش بلوغ چه چیزهایی می‌باشد؟

علت جوش بلوغ یا جوش غرور جوانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

❌ ترشحات بیشتر غدد چربی

پوست صورت دارای منافذ زیادی است که از زیر به تعدادی از چربی ها متصل می‌باشد. درون این غدد چربی ماده ای به نام سبوم جود دارد که از طریق منافذ به سطح پوست می‌رسد. هر زمان که به هر دلیلی این منافذ بسته شود، ترسحات غدد پوستی نیز روی هم انباشته می‌شود. و به صورت جوش در بدن و صورت ظهور پیدا می‌کند. این غدد چربی یکی از علل جوش بلوغ می‌باشد که در نوجوانان مشاهده می‌شود.

❌ تغذیه غلط

مصرف بیش از اندازه ماکارانی، نان، سیب زمینی، برنج، شیرینی، شکلات، پسته، فندق، موز، بادام، نارگیل و گردو از علت بروز جوش بلوغ می‌شود.

❌ تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از دلایل بروز جوش بلوغ می‌باشد. در دوران بلوغ هورمون های جنسی تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد و باعث ترشح چربی پوست می‌شود.

❌ مسائل وراثتی و ژنتیکی

بسیاری از نوجوانان علل جوش بلوغشان به مسائل ژنتیکی آنها باز می‌گردد. به دلیل اینکه والدین در دوران بلوغ مستعد جوش بوده اند، فرزندان نیز جوش‌های بلوغ زیادی می‌زنند.

❌ فشار عصبی

یکی از علل بروز جوش بلوغ، فشار عصبی است. نوجوانان در دوران بلوغ دچار نوسانات خلقی می‌شوند. و همین نوسانات باعث بروز انواع جوش ها در صورت و بدن می‌شود.

❌ عدم رعایت بهداشت پوستی

به دلیل اینکه پوست انسان محل تجمع میکروب ها و ترشحات چربی می‌باشد؛ بروز جوش بلوغ نیز در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی افزایش می‌یابد.

❌ کمبود ویتامین A و B

یکی از دلایل بروز جوش بلوغ، کمبود ویتامین Aو B می‌باشد. این دو ویتامین تاثیر بسیار زیادی در ترمیم پوست دارند و کمبود این ویتامین ها موجب بروز جوش‌بلوغ می‌شود.

جوش بلوغ و دغدغه های ظاهری نوجوانان

نوجوانان در دوران بلوغ بیش از پیش به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. آن‌ها ممکن است ساعت‌های زیادی از وقت خود را جلوی آینه بگذرانند یا دائما از شکل و قیافه خود ایراد بگیرند. علت این امر آن است که در حال شکل دهی یک تصویر جدید از خود هستند، همچنین می‌خواهند در چشم جنس مخالف نیز جذاب جلوه کنند. در این میان بروز جوش بلوغ متعدد روی صورت می‌تواند به دغدغه ذهنی مهمی برای آن‌ها تبدیل شود و اعتماد به نفسشان را کاهش دهد. 

اگر والدین از قبل درمورد تغییرات بلوغ و موقتی بودن آن‌ها به فرزندشان آگاهی بدهند، این دغدغه‌ها تا حد زیادی کنترل می‌شود. همچنین پدر و مادرها باید به فرزندانشان بیاموزند به جای ظاهر بر توانمندی‌های درونی و دستاوردهایشان تکیه کنند. این مسئله باعث می‌شود که در طی بلوغ مشکلات کمتری با تغییرات ظاهری ناخوشایند خود  مانند جوش بلوغ داشته باشند و بتوانند راحت‌تر این دوران را پشت سر بگذارند.

انواع جوش های بلوغ

جوش بلوغ انواع مختلفی دارد و همچنین علائم و نشانه های آن متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به انواع جوش‌بلوغ صحبت کرده ایم.

???? جوش های سر سیاه

یکی از انواع جوش بلوغ، جوش های سر سیاه هستند. این جوش ها به وضوح روی سطح پوست مشاهده می‌شوند و به دلیل اکسید شدن ملانین، رنگ دانه پوست، سیاه یا قهوه ای تیره هستند. برخی از افراد نیز به اشتباه سیاه بودن این جوش ها را به عنوان آلودگی پوستی تلقی می‌کنند. و به همین دلیل هر بار صورت خود را با اسکراب می‌شورند. در حالی که اسکراب صورت میزان این جوش های سر سیاه را افزایش می‌دهند.

???? جوش های سر سفید

یکی از انواع جوش بلوغ، جوش های سر سفید می‌باشد. این جوش ها معمولا زیر پوست باقی می‌مانند و به صورت یک پاپول کوچیک به رنگ گوشت ظاهر می‌شوند.

????  پاپول ها

پاپول ها نوع دیگری از جوش بلوغ هستند. این جوش ها برجستگی هایی کوچک، سفت، گرد و اغلب به رنگ صورتی رنگ می‌باشد.

???? جوش چرکی

جوش های چرکی نوع دیگری از جوش بلوغ هستند. که به وضوع روی سطح پوست مشاهده می‌شوند. قسمت پایه این جوش ها قرمز رنگ و چرک در قسمت های بالایی قرار دارد.

???? ندول ها

ساختار این جوش بلوغ شبیه به پاپول ها می‌باشد اما بزرگ تر هستند. ندول ها در اعماق پوست قرار دارند و معمولا بسیار دردناک می‌باشند.

???? کیست ها

کیست های پوستی نوعی جوش بلوغ می‌باشد که به وضوح در پوست نیز مشاهده می‌شوند. این کیست ها بسیار دردناک و پر از چرک هستند. حتی کیست ها باعث ایجاد زخم می‌شوند.

فاکتورهایی که ظهور جوش بلوغ را افزایش می‌دهد چیست؟

معمولا ظهور جوش بلوغ به عوامل و فاکتورهایی بستگی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

????  لمس و دست‌کاری جوش های اولیه

???? سابقه خانوادگی بروز جوش های دوران بلوغ

????استفاده از شوینده های بسیار اسیدی یا قلیایی که باعث خشکی بیش از اندازه پوست صورت می‌شود.

????استفاده مداوم از اسکراب صورت، مواد قابض و ماسک های پاک کننده صورت

???? قرار گیری در معرض آفتاب بدون استفاده از ضد آفتاب

???? مصرف بسیار زیاد لوازم آرایشی و بهداشتی

????عدم توجه به اصطحکاک و فشار ناشی از تلفن همراه، کلاه ایمنی، یقه های تنگ، کوله پشتی بر نواحی پوستی

???? تغذیه نامناسب و سرشار از غذاهای چرب و شیرین

???? سطح بالای هورمون تستوسترون در پسران

????ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در دختران

راهکارهایی برای بهبود و درمان جوش صورت در دوران بلوغ

 

برای اینکه جوش‌های صورت در دوران بلوغ زودتر بهبود یابند و زودتر از دستشان خلاص شوید استفاده از برخی راهکارها در کاهش جوش بلوغ موثر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

???? استرس ها را کاهش داده و خودتان را آرام نگه دارید

بررسی‌ها نشان می‌دهند که افزایش تنش و استرس می‌تواند یکی از عوامل تحریک کننده برای جوش‌های پوستی باشد. در نتیجه برای اینکه در این دوران جوش بلوغ صورت‌تان زودتر بهبود پیدا کند، باید تلاش کنید اضطراب‌هایتان را مدیریت کرده و آرامش خود را افزایش دهید. استفاده از تکنیک‌های خودآرام سازی نظیر ریلکسیشن و مراقبه از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

???? برای درمان جوش بلوغ استفاده از لوازم آرایش را کاهش دهید

یکی از روش های کاهش جوش بلوغ، عدم استفاده از لوازم آرایش است. استفاده از لوازم آرایش به خصوص کرم پودرها با افزایش چربی پوست موجب به تشدید جوش‌های صورت می‌شود. در نتیجه تلاش کنید مصرف آن‌ها را به حداقل رسانده و در صورت تمایل به آرایش از محصولات فاقد چربی استفاده نمایید.

???? پوست صورت خود را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن پوست صورت و شستشوی آن با کاهش باکتری‌ها در کاهش جوش‌ بلوغ تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه بهتر است با شوینده‌های ملایم دست کم روزی دو بار صورت خود را بشویید.

???? برای درمان جوش بلوغ از موادغذایی حساسیت زا دوری کنید

مصرف برخی مواد غذایی در تشدید بروز جوش‌ بلوغ تاثیر بسزایی دارند. از همین رومتخصصین توصیه می‌کنند که در این دوران خوردن برخی غذاهای پرچرب، ادویه‌ها و شیرینی جات را به حداقل برسانید.

???? به جوش ها دست نزنید

تحریک جوش بلوغ از طریق دست زدن و فشار دادن آن‌ها باعث التهاب پوستی شده و روند ترمیم را کندتر می‌کند. در نتیجه از دستکاری جوش‌ها خودداری نمایید.

???? مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید

مصرف میوه‌ها و سبزیات یکی از عوامل بسیار موثر در سلامت پوست است. ویتامین‌های موجود در آن‌ها پوست صورت شما را شفاف کرده و جوش بلوغ صورت را با سرعت بیشتری از بین ببرد. در نتیجه سعی کنید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حتما میوه و سبزیجات را به میزان کافی در آن بگنجانید.

???? مایعات بیشتری بنوشید

مصرف زیاد مایعات به کاهش جوش بلوغ کمک می‌کند. برای اینکه چربی پوست را کنترل کنید نوشیدن مایعات تا حد زیادی کمک کننده هستند. در نتیجه تلاش کنید در طی روز 8  لیوان آب بنوشید و از سایر نوشیدنی‌های سالم نیز کمک بگیرید.

کلام آخر

علت جوش بلوغ در افراد مختلف، متفاوت است. به همین دلیل لازم است که برای درمان حتما علت بروز جوش‌بلوغ را بررسی کنید و سپس به درمان آن بپردازید. نوجوانان بیشتر به دلیل تغییرات خلقی و استرس به این بیماری دچار می‌شوند. که برای درمان حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جوش بلوغ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا استرس می تواند باعث جوش صورت در دوران بلوغ شود؟

علت اصلی بروز جوش صورت در دوران بلوغ تغییرات هورمونی است اما برخی عوامل نظیر استرس، باعث تشدید جوش‌های صورت در دوران بلوغ می‌شوند.

منبع: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود



:: برچسب‌ها: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علت کم شدن میل جنسی با توجه به ژن و سبک زندگی فرد مشخص می‌شود. از دیدگاه پزشکی، میل جنسی بسیار کم یا روند رو به پایین آن یک اختلال جنسی به حساب می‌آید که باید تحت درمان قرار گیرد. کمبود میل جنسی زمانی درباره وضعیت یک شخص صدق می‌کند که وی نسبت به شریک زندگی دچار نوعی سردی شود و تعداد دفعات ایجاد رابطه جنسی رو به کاهش باشد.

این روند رو به پایین می‌تواند هم در مردان و هم در زنان اتفاق بیافتد. با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی فرد، می‌توان علت‌های روانی و فیزیکی متفاوتی را دلیل این روند رو به کاهش دانست. با توجه به تاثیر منفی بسیار زیاد کم شدن میل جنسی بر زندگی زوجین، ضروری است که چاره‌ای برای درمان آن اندیشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه علت کم شدن میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: علت کم شدن میل جنسی چیست

علت کم شدن میل جنسی

افراد برای شروع یک رابطه جنسی نیاز به میل جنسی دارند. در واقع میل جنسی یکی از اصلی ترین ملزومات رابطه جنسی است. هم زنان و هم مردان در دوره ای از زندگی بی میلی جنسی را تجربه می‌کنند که معمولا کوتاه مدت بوده و همچنین دلایل مختلفی دارد. این کیفیت بر اساس معیار های مختلفی تعیین می‌شود و افراد دارای میل جنسی یکسانی نیستند. زوجین می‌توانند با راهکارهایی این تفاوت را جبران کرده و از بروز مشکلات زناشویی جلوگیری کنند.

علائم کم شدن میل جنسی

شاید شما هم در همسر خود تغییرات ناگهانی و بی میلی او به رابطه جنسی را حس کرده اید. قطعا علت کم شدن میل جنسی، با بروز علائمی مشخص می‌شوند که زوجین متوجه آنها خواهند شد. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند.

اجتناب از برقراری رابطه جنسی و یا حتی حرف زدن در مورد آن

دوری و بیزاری از همسر

بروز مشکلاتی در عملکرد جنسی

زودانزالی

کم شدن میزان صمیمیت میان زوجین

اختلال در حفظ نعوظ

دلایل و علت کم شدن میل جنسی

کم شدن میل جنسی زمانی مطرح می‌‍شود که زن یا مرد نسبت به گذشته تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشد، بنابراین با سرد مزاجی تفاوت دارد. برای آشنایی با انواع کژکاری جنسی کلیک کنید. عوامل مختلفی بر کم شدن میل جنسی افراد موثر هستند؛ که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

???? احساس اضطراب شدید

یکی از اصلی ترین علت کم شدن میل جنسی، استرس و اضطراب است. اضطراب‌های ناشی از کار، مشکلات و دغدغه‌های مالی، بیماری و سایر فراز و نشیب‌های زندگی فرد را در معرض تشویش و ناآرامی قرار می‌دهد. فرد ناآرام شاید بتواند کارهای روزمره و روتین خود را انجام دهد اما به طور قطع نمی‌تواند در حین رابطه جنسی شریک خوبی برای همسر خود باشد. این نگرانی و ناآرامی کم کم به کمبود میل جنسی و شکل گیری رابطه سرد بین زن و شوهر می‌انجامد.

???? درگیری‌های بین زن و شوهر

چنانچه رابطه عاشقانه بین زن و مرد حاکم باشد آن دو میل جنسی زیادی به هم دیگر خواهند داشت. این در حالیست که اگر زندگی آن‌ها پر از درگیری و چالش باشد، به مرور زمان علاقه بین آن‌ها نیز کم شده و این کاهش علاقه قطعا کاهش تمایل جنسی را نیز در پی خواهد داشت تا جایی که دلزدگی زناشویی رخ می‌دهد. به طور کلی روابط عاطفی و صمیمیت زوجین، تاثیر بسزایی در علت کم شدن میل جنسی خواهد داشت. افراد باید رابطه خود را خارج از اتاق خواب نیز بهبود ببخشند و برای داشتن رابطه جنسی بهتر تلاش کنند.

????علت کم شدن میل جنسی | عوارض جانبی دارو

مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون و آنتی هیستامین‌ها می‌تواند به کم شدن تمایل جنسی منجر شود. در چنین شرایطی افراد برای برطرف کردن علت کم شدن میل جنسی، باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و دوز داروی مورد نظر را تغییر دهند و یا به طور کلی آن را مصرف نکنند. مصرف خودسرانه داروها و یا حتی قطع آنها به صورت ناگهانی، چنین عوارضی خواهد داشت.

???? بیمارهای جسمی

از جمله بیماری‌هایی که می‌توانند در کم شدن تمایل جنسی به عنوان علت اولیه در نظر گرفته شوند، بیماری‌هایی چون دیابت، ام اس، و بیماری تصلب شرائین هستند. این بیماری‌ها قدرت نعوظ را کاهش داده و در نتیجه به کملود تمایل جنسی می‌انجامد. اگر علت کم شدن میل جنسی، بیماری های جسمی باشد؛ با درمان آنها و گذشت زمان میل جنسی افراد به حالت اولیه خود بازخواهد گشت. بیماری های جسمی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر این کیفیت تاثیر گذاشته و رابطه جنسی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

????مصرف الکل و مواد مخدر

با گذشت زمان مواد ناشی از مصرف الکل در بافت‌های بدن رسوب یافته و باعث مشکلاتی در نعوظ و کم شدن تمایل جنسی می‌شوند. همچنین با مصرف الکل به صورت مکرر، فرد دیگر کنترلی بر علائم بدنی خود نداشته و عوارض زیادی را تجربه می‌کند. به طور کلی یکی از پیامدهای شایع مصرف مواد مخدر، بروز اختلالات جنسی مختلف است.

???? زایمان از علت کم شدن میل جنسی

یکی از علت های کم شدن میل جنسی در زنان را می‌توان با تغییر ترشحات هورمونی آن‌ها پس از زایمان مرتبط دانست. شیردهی و تغییر در ترشحات هورمونی پس از زایمان معمولا زنان را با کمبود میل جنسی مواجه خواهد ساخت. البته علت کم شدن میل جنسی در دوران بارداری، علاوه بر میزان هورمون ها به دلایل روانشناختی نیز اتفاق می‌افتد. زنان در این دوران تغییرات جسمانی زیادی را تجربه می‌کنند.

به همین دلیل احتمالا اعتماد به نفس خود را برای رابطه جنسی از دست می‌دهند. یا گاهی زوجین به دلیل حضور بچه، احساس خوبی در این مورد نداشته و میل جنسی خود را از دست می‌دهند. البته کم شدن میل جنسی در دوران بارداری به صورت مقطعی است و برای مثال در سه ماهه دوم به صورت ناگهانی، میل جنسی زنان افزایش می‌یابد.

???? اختلال نعوظ | علت کم شدن میل جنسی

برخی بیماری‌های مرتبط به انسداد عروق خونی، جریان خون در ناحیه تناسلی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب سخت شدن رگ‌ها در این قسمت از بدن می‌شوند. مردان باید بدانند که اگر به مدت 2 ماه دچار نعوظ هستند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. به طور کلی ابتلای زوجین به بیماری های جنسی، بر عملکرد آنان و همچنین میل جنسی شان موثر خواهد بود. در واقع علت کم شدن میل جنسی با اختلالات جنسی، رابطه مستقیم دارند که هر یک باعث بروز دیگری می‌شوند.

چه مواد غذایی می‌توانند علت کم شدن میل جنسی هستند؟

به طور کلی مواد غذایی که باعث سرد مزاجی شوند در کم شدن میل جنسی نقش مهم و تعین کننده‌ای دارند. از جمله مواد غذایی سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-روغن سبزیجات
-نمک
-قند
-سیر
-گوشت قرمز
-نعناع
-استیک
-قهوه
-سویا
-روغن نباتی
-الکل

راه های از بین بردن علت کم شدن میل جنسی

برای درمان بی میلی جنسی راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1️⃣ مراجعه به روانشناس

اگر علت کم شدن میل جنسی مربوط به مشکلات روانی و نقص‌های ارتباطی بین زن و شوهر باشد؛ بهترین راه حل درمانی مراجعه به روانشناس است. در این راستا روش درمانی شناختی رفتاری و زوج درمانی بسیار نتیجه بخش خواهد بود. همچنین سکستراپیست به زوجین مهارت هایی در این زمینه خواهد آموخت که مشکلات آنها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. افراد نباید برای درمان این مشکل از روش های غیراستاندارد استفاده کنند؛ چرا که در دراز مدت عوارض بیشتری برای آنان خواهد داشت.

2️⃣ رفع علت کم شدن میل جنسی با تزریق هورمونی

این درمان توسط پزشک مربوط انجام می‌گیرد و به مواقعی اختصاص می‌یابد که علت کم شدن تمایلات جنسی به تغییرات هورمونی مرتبط باشد. هورمون درمانی با روش های مختلفی انجام می‌گیرد. همچنین قبل از آن افراد باید میزان دقیق هورمون ها را اندازه بگیرند که اینکار توسط متخصص با انجام آزمایشات مختلف، صورت می‌گیرد. هورمون درمانی مخصوصا برای افرادی که در دوران یائسگی هستند؛ بسیار موثر است.

3️⃣ کاهش مصرف سیگار و دخانیات

به علت تاثیر مواد سمی ناشی از مصرف دخانیات بر بافت‌های بدن و کم شدن میل جنسی، توصیه می‌شود مصرف این مواد را به حداقل برسانید. علت کم شدن میل جنسی در موارد زیادی به سبک زندگی ناسالم افراد مربوط می‌شود. به همین دلیل بهتر است افراد برای درمان این مشکل و سلامت جسمانی بیشتر، سیگار را ترک کرده و عادت های رفتاری بهتری را جایگزین آن کنند.

4️⃣ دارو درمانی

یکی از روش های موثر برای برطرف کردن علت کم شدن میل جنسی، دارودرمانی است. فراموش نکنید که مصرف دارو حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود و قبل از آن علت دقیق مشکل شناسایی گردد. برای مثال داروهای تجویز شده برای این مشکل به علت افسردگی و یا دیابت متفاوت خواهد بود. همچنین برخی از داروهای شیمیایی برای بالا بردن میل جنسی در مردان و زنان، در بازار موجود هستند؛ که بهتر است برای مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

بهتر است با شناسایی علل و همچنین نشانه های بی میلی جنسی، آن را جدی گرفته و برای درمان آن اقدام کنید. این مشکل می‌تواند تا حد زیادی روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی موجب جدایی گردد. فراموش نکنید که میل جنسی افراد متفاوت است و کاملا نسبی است. به همین دلیل نباید به شریک خود فشار وارد کرده و یا او را علت کم شدن میل جنسی خود بدانید. این مشکل کاملا درمانپذیر است و می‌توانید در این زمینه از یک پزشک متخصص و روانشناس کمک بگیرید. همچنین دلیل این مشکل را با همسر خود نیز در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت کم شدن میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا الکل و مواد مخدر می توانند علت کم شدن میل جنسی باشند؟

یک باور غلط و اشتباه درباره مصرف الکل و مواد مخدر این است که مردان فکر می‌کنند با مصرف این مواد می‌توانند میل جنسی خود را تقویت نمایند. در حالی که پزشکان معتقدند مصرف این مواد سبب به تحلیل رفتن میل جنسی خواهد شد.

آیا مصرف مواد غذایی سرد می‌تواند علت کم شدن میل جنسی در مردان و زنان باشد؟

به طور قطع باید گفت اگر مواد غذایی سرد به مدت زمان زیاد تداوم داشته باشد، فرد دچار سرد مزاجی شده و میل جنسی او کاهش خواهد یافت.

منبع: علت کم شدن میل جنسی چیست



:: برچسب‌ها: علت کم شدن میل جنسی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حرف زدن با دوست دختر به شیوه های مختلفی وجود دارد. و شما به عنوان یک مرد باید نحوه برخورد و صحبت با دوست دختر را بدانید. اگر از نحوه برخورد با دوست دختر آشنا باشید؛ به مرور زمان رابطه بهتری را پیش رو خواهید داشت. افرادی که ناشیانه با دوست دختر خود صحبت می‌کنند؛ نمیتوانند رابطه خوب و پایداری را داشته باشند. مکالمه تاثیر بسیار زیادی در روابط می‌گذارد.

بهتر است که در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید. حتی برای حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن نیز باید برنامه داشته باشید. در این مقاله راجع به حرف زدن با دوست دختر راهکارهایی را ارائه داده ایم. اما حتما به خاطر داشته باشید که رابطه امن نیازمند کمک و راهنمایی های روانشناس است.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرف زدن با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن

حرف زدن با دوست دختر

حرف زدن با دوست دختر مهارتی است که هر فردی آن را بلد نیست. بهتره که در این راه به آگاهی برسید و از روش های اصولی استفاده کنید. عده ای از پسران سرزمین ادعا می‌کنند که روش های مناسب و خوبی را برای برخورد و حرف زدن با دوست دختر استفاده می‌کنند؛ اما همیشه با دعوا و جدال روبرو هستند.

این افراد به دلیل اینکه روش های برخورد با دوست دختر را بلد نیستند به مشکل می‌خورند. یکی از مهم ترین جنبه هایی که معمولا مردان آن را نادیده می‌گیرند؛ حرف‌زدن با دوست دختر به شیوه مناسب است. به همین دلیل برای رفع این مشکلات و دعواها حتما باید مردان به آگاهی برسند. در این مقاله راجع به چنین مسائلی و حرف زدن با دوست‌دختر صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه حرف زدن با دوست دختر باید چگونه باشد؟

نحوه حرف زدن با دوست دختر باید به شیوه ای باشد که اختلافاتی بین این دو رخ ندهد. در این بخش مقاله راجع به روش های مناسب برای حرف زدن با دوست دختر و شناخت بیشتر صحبت کرده ایم.

???? باید شنونده خوبی باشید

یکی از روش های حرف زدن با دوست دختر، این است که شنونده خوبی باشید. باید نحوه یادگیری و ارتباط با دوست دختر را آموزش ببینید تا رابطه بهتری داشته باشید. به صحبت های دوست دخترتان به خوبی گوش دهید و در ازای هر صحبت او را تائید کنید. به دوست دخترتان نشان دهید که صحبت های او را گوش می‌دهید. همه دختران افرادی که با دل و جون به حرف های آنها گوش می‌دهند را دوست دارند. 

???? در صحبت با دوست دخترتان از او سوال بپرسید

یکی از نکات حرف زدن با دوست دختر، این است که در صحبت با او سوال مطرح کنید. هر روز سوالاتی را در رابطه با چگونگی روز، کار و احساسات به یکدیگر بپرسید. هم چنین برای روشن شدن زوایای پنهان و شناخت کامل یکدیگر باید در طول رابطه سوال هایی که ذهن شما را درگیر کرده است از دوست دخترتان بپرسید. این سوالات هم به عمیق شدن رابطه شما کمک می‌کند و هم به شناخت بهتری از یکدیگر می‌رسید. پرسش سوالات را از سوالات عمومی آغاز کنید و کم کم به سوالات جزئی‌تر برسید. سوالات باید در زمینه علایق، روزمرگی ها و … باشد.

???? توجه داشته باشید | حرف زدن با دوست دختر

در حرف زدن با دوست دختر باید توجه داشته باشید. به صحبت های او توجه کنید. به رفتار و کردار او توجه کنید و او را در محبت خود غرق کنید. از لحن عادی در صحبت های خود استفاده کنید. بهتر است که از کلمات تاکیدی عادی استفاده نکنید، زیرا سوءتفاهم های زیادی در این فضا ایجاد می‌شود. و دوست دخترتان منظور شما را اشتباه متوجه می‌شود. 

???? حتما با احترام صحبت کنید

در حرف زدن با دوست دختر باید اوج احترام را نشان دهید. ادب و احترام شما در اولویت قرار دارد. بنابراین بهتر است که احترام بگذارید و از الفاظ رکیک استفاده نکنید. احساسات دوست دختر خود را تائید کنید و زمانی که با او صحبت می‌کنید در وضعیت مناسبی قرار بگیرید.

???? خودتان را توصیف کنید | حرف زدن با دوست دختر

در حرف زدن با دوست دختر باید خودتان را توصیف کنید. از عبارات توصیفی خود استفاده کنید و با روشی مناسب صحبت کنید. صداقت داشته باشید و از دروغگویی بپرهیزید. در زمینه توصیف خود باید از علایق، سلیقه، کار، ویژگی ها و … سخن بگویید. 

???? مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

برای حرف زدن با دوست دختر باید از مهارت های ارتباطی بالایی برخوردار باشید. در این زمینه حتما پیشرفت کنید و از روانشناس برای بهبود و افزایش مهارت های اجتماعی راهنمایی بگیرید. زمانی که در مهارت های ارتباطی از آگاهی بالایی برخوردار باشید، با مشکلات و چالش های کمتری نیز روبرو خواهید شد.

حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن چگونه باشد؟

معمولا همه مردان و پسران از حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن هراس دارند. و این موضوع به دلیل عدم برقراری ارتباط مناسب و مکالمه صحیح است. مردان از اینکه کجا باید صحبت کنند؛ کجا باید سکوت کنند دچار مشکل هستند. به همین دلیل از تماس تلفنی اجتناب می‌کنند. برای برقراری ارتباط و مکالمه با دوست دختر پشت تلفن باید به نکاتی توجه کنید که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? قبل از تماس تلفنی خود را آماده کنید. تنفس عمیق قبل از تماس را امتحان کنید.

???? با انرژی و گرم احوالپرسی کنید.

???? برای تماس گرفتن دلیلی عاشقانه داشته باشید.

????برای برقراری تماس زمان مناسبی در نظر بگیرید تا مکالمه ادامه دار باشد.

???? قبل از تماس با پیامک به دوست دخترتان اطلاع دهید.

???? در رابطه با موضوعات مورد علاقه دوست دختر خود صحبت کنید.

????سوالاتی بپرسید که پاسخ طولانی داشته باشد.

???? با دقت به صحبت های دوست دختر خود گوش دهید.

???? آرام و شمرده صحبت کنید.

????صدای خود را عمیق کنید.

???? از او تعریف کنید.

???? در رابطه با موضوعات عادی و روزانه سخن بگویید.

????در پایان تماس بگویید که از هم صحبتی لذت بردید.

???? خداحافظی گرم داشته باشید.

کلام آخر

برای رابطه خوب و مناسب باید در حرف زدن با دوست دختر از اطلاعات کافی برخوردار باشید. مهارت های ارتباطی را آموزش ببینید و در رابطه با نحوه برقراری ارتباط با دوست دختر از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرف زدن با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن



:: برچسب‌ها: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن به بچه‌هایی گفته می‌شود که خانواده‌‌های‌شان با سوءاستفاده از صحبت ‌ها و یا رفتارهای کودک درآمد کسب می‌کنند. شاید باورتان نشود؛ اما امروزه عده زیادی از خانواده‌ ها کودکان را تنها به خاطر کسب درآمد به دنیا می‌آورند. والدین کودک را به قدری عذاب می‌دهند که کودک کلافه و عصبانی می‌شود؛ گاه آسیب ها به قدری عمیق هستند که جبران ناپذیر است. با این حال والدین به درآمد بسیار زیادی می‌رسند. طبق بررسی‌ها کودکان کار فضای مجازی خسته‌ تر از کودکان کار خیابانی هستند.

والدین برای ضبط فیلم‌ها دائم به تعویض مرتب لباس‌ های مختلف، حمام کودک، تمیزی و منظمی آن، خوردن غذاهای رژیمی و جلب توجه او به لنز دوربین می‌پردازند. این والدین آینده مخربی برای فرزندان خود رقم می‌آورند. به طوری که از کودکان خود عکس‌ ها و فیلم ‌هایی را منتشر می‌کنند که شاید در آینده کودک این عکس ‌ها را با خجالت بسیار زیاد مشاهده کنند. پدر و مادرها قبل از اینکه بخواهند کودکان کار مدرن تربیت کنند، باید حتما از روانشناس و مشاوره روانشناسی راهنمایی بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک

کودکان کار فضای مجازی

تربیت بچه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که والدین تربیت کودکان خود را با سهل ‌انگاری انجام می‌دهند؛ در آینده نمی‌توانند انتظارات بسیار به جا و یا مورد نیاز خودشان را از کودک داشته باشند. کودکانی که به عنوان کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن و یا حتی بهره کشی فضای مجازی شناخته می‌شوند با مشکلات روحی و سلامت جسمی ناسالم هستند.

امروزه نیز اگر فضای مجازی را به طور کل بررسی کنیم، متوجه خواهید شد که بسیاری از والدین دست کودکان خود را گرفتند و از آنها درآمد کسب می‌کنند. و با انتشار عکس‌ ها و فیلم ‌ها با جذب مخاطب کودک را خسته و آسیب‌ های جسمی و روانی روبرو می‌کنند. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی کودکان یا کودکان کار مدرن توضیحات تکمیلی بدهیم.

عوارض کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن

همانطور که گفته شد؛ کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن عوارض بسیار زیادی در زندگی تجربه می‌کنند. در این بخش مقاله در رابطه با عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی صحبت کرده‌ ایم.

???? اضطراب

یکی از عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی اضطراب است. کودکان کار مدرن به دلیل اینکه والدین دائم از آنها می‌خواهند که با ژست ‌ها، حرف‌ ها و رفتار های مختلف خود را به نمایش بگذارند؛ اضطراب بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. این اضطراب به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند و زندگی کودک را مختل می‌کند. کودک دائم در حال بازدید و توجه افراطی است. و این اضطراب تا مدت ها، حتی بزرگسالی زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

???? تمرکز ضعیف

تمرکز ضعیف از دیگر عوارض و پیامد کودکان کار فضای مجازی است. کودکان کار مدرن به دلیل آنکه دائم در خدمت کار برای والدین هستند؛ و به دنبال کسب درآمد برای والدین می‌باشند، تمرکز بسیار ضعیفی در مراحل زندگی خود را تجربه می‌کنند. والدین چنین کودکانی تنها به منتشر کردن فیلم و عکس کودک می‌پردازند و اصلا به تربیت و مدیریت رشد کودک اهمیتی نمی‌دهند.

???? اثر مخرب بر هوش اجتماعی کودکان

کودکان کار فضای مجازی به دلیل اینکه دائم با فضای مجازی در سر و کله هستند؛ و این فضا را راه درآمدی برای والدین می‌بینند، هوش اجتماعی آنها کاهش پیدا می‌کند. مصرف بسیار مخربی بر آن دارد به همین دلیل از عوارض فضای مجازی می‌توان به اثر مخرب و هوش اجتماعی کودکان اشاره کرد.

???? سو استفاده یا بهره کشی

از دیگر عوارض کودکان کار فضای مجازی می‌توان به سوء استفاده یا بهره  کشی اشاره کرد. کودکان کار مدرن به شدت مورد سوء استفاده خانواده پدر و مادر قرار می‌گیرد و دائم جلوی دوربین هستند. و همیشه باید نقش داشته باشند و بازیگری انجام دهند. این کودکان مورد سوء استفاده والدین قرار دارند و از آنها درآمد کسب می‌کنند.

???? مشکلات خواب

یکی دیگر از عوارض کودکان کار فضای مجازی مشکلات خواب است. زمانی که کودکان کار مدرن دائم در حال فیلم برداری و انتشار فیلم‌ های مختلف باشند، خوابشان به طور کل به هم می‌ریزد. و ریتم خوابی خود را از دست می‌دهند. مشکلات خواب به طور کلی فعالیت ‌های روزانه کودک را مختل می‌کند و زندگی او را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد.

???? کمک از روانشناس برای کودکان کار فضای مجازی

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن بسیار تحت آسیب‌ های شدید قرار می‌گیرند. اگر والدین پس از مدتی متوجه شدند که کودکشان با آسیب ‌های بسیار زیادی روبرو شده است؛ باید دست از این کار بکشند و فورا کودکان را نزد روانشناس کودک ببرند. حتما به خاطر داشته باشید که کمک از روانشناس در ترمیم آسیب ‌های کودک از اهمیت بالای برخوردار است.

کلام آخر

کودکان کار فضای مجازی آسیب‌ های روحی و جسمی بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. به همین دلیل باید تحت درمان روانشناس کودک قرار بگیرند. کودکان بسیار حساس هستند و باید حتما تربیت اصولی مناسب برای آنها در نظر گرفته شود. زمانی که کودکان کار فضای مجازی برای درآمد والدین تلاش می‌کنند؛ آسیب‌ های زیادی را تحمل می‌کنند. برای کاهش این آسیب‌ ها حتما لازم است که از یک متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک



:: برچسب‌ها: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نزدیکی در بارداری یکی از دغدغه های زوجینی است که به تازگی این دوران را تجربه می‌کنند.  دوران بارداری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران برای زوجین است و به همین دلیل سوالاتی همچون برقراری رابطه جنسی در این دوره و چگونگی انجام آن برایشان به یک چالش تبدیل میشود. تغییرات هورمونی مادر، نگرانی از وضعیت سلامت کودک، میزان تمایلات جنسی مرد و زن و مدت زمان گذشته از بارداری، از مسائلی است که می­‌تواند روی نزدیکی در بارداری تاثیرگذار باشد. با آگاهی از نکات مهم و اصول صحیح نزدیکی در بارداری می‌توانید رابطه‌ای لذت بخش و در عین حال ایمن را تجربه نمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

نزدیکی در بارداری

نزدیکی در بارداری در بیشتر موارد بدون ممانعت است. اما شرایط آن در ماه های مختلف و همچنین با توجه به شرایط مادران، متفاوت خواهد بود. بهتر است افراد در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و با توجه به این موضوع تصمیم گیری کنند. اما به طور کلی افراد باید رابطه جنسی خود را با همسر در دوران بارداری حفظ کرده و به طور کلی آن را حذف نکنند. همسران در این زمینه باید به یکدیگر همکاری داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

میل جنسی در دوران بارداری

 

زنان به دلیل تغییرات جسمانی که در این دوران تجربه می‌کنند؛ احتمالا دوران بی میلی جنسی و یا حتی افزایش میل جنسی می‌شوند. میل جنسی افراد تا حد زیادی به میزان هورمون ها وابسته است که در زنان باردار تعادل آنها به هم می‌خورد. معمولا افزایش میل جنسی در سه ماهه دوم بارداری بیشتر شده و احتمال نزدیکی در بارداری نیز بیشتر است. همچنین میل جنسی زنان در این دوران، تحت تاثیر وضعیت ظاهری و حس مادرانه آنها نیز قرار دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که مردان با همسران شان همکاری کرده و آمادگی او را نیز در نظر بگیرند.

آیا سکس و نزدیکی در بارداری به کودک آسیب می‌­زند؟

برخی از زنان نزدیکی در دوران بارداری را لذت بخش دانسته و برخی با آن احساس راحتی نمی‌­کنند. به طور کلی برقراری نزدیکی در دوران بارداری ، یک قسمت کاملا طبیعی از رابطه زناشویی است و نزدیکی در دوران بارداری در اکثر موارد مشکلی ندارد. اگر بارداری معمولی و طبیعی دارید، حرکات و دخول نمی­‌تواند به کودک آسیب برساند.

جنین توسط دیواره‌های قوی و عضلانی رحم محافظت شده و اجازه عفونت یا آسیب را نمی‌دهد. آلت تناسلی هم تقریبا در تمام موارد، فراتر از واژن نرفته و به رحم نمی‌­رسد که بتواند به جنین یا رحم آسیب بزند. اما بهتر است که برای اطمینان آلت تا انتها وارد واژن نشود. در صورتی که پزشک از شما خواسته باشد که نزدیکی در بارداری نداشته باشید، قطعا باید به آن هشدار توجه کنید.

نزدیکی در بارداری | آیا ارگاسم برای کودک خطرناک است؟

از آنجایی که انقباضات ارگاسم با انقباضات مربوط به زایمان متفاوت است، نباید نگران بود و از این بابت مشکلی وجود ندارد. بسیار بعید است که به دلیل وجود رابطه جنسی طبیعی، سقط اتفاق بیفتد. مگر اینکه حالت بدن زن در هنگام برقراری رابطه جنسی نامناسب بوده و باعث فشار بیش از حد روی جنین بشود و مسائل ساده‌ای که برای محافظت از جنین وجود دارد رعایت نشود. به همین دلیل نزدیکی در بارداری و همچنین ارگاسم، باعث بروز آسیب در این دوران نخواهد شد.

نزدیکی در چه زمان‌هایی از بارداری مجاز است؟

پزشکان معتقدند که نزدیکی در ماه‌های آخر بارداری ترجیحا نباید انجام شود. به این دلیل که ممکن است هورمون‌های موجود در مایع منی انقباضات رحم را تحریک کنند. البته برخی از پزشکان بر این باورند که هورمون‌های مایع منی می‌­تواند مانند ژل‌ برای رسیدن به زمان زایمان مورد استفاده قرار گرفته و باعث تسریع در روند زایمان در بارداری‌های دیررس شود.

از طرف دیگر در صورت وجود یکی از موارد زیر، نزدیکی و رابطه جنسی نباید اتفاق بیفتد:

  • داشتن سابقه سقط جنین یا وجود خطر سقط
  • زمانی که در معرض زایمان زودرس هستید (شروع انقباضات قبل از هفته 37 بارداری)
  • خونریزی و ترشحات بی دلیل در واژن
  • پارگی یا تحریک شدگی کیسه آب
  • چندمین زایمان و یا سابقه زایمان زودرس
  • دهانه رحم زودتر باز شده باشد
  • زمانی که شما انتظار فرزند دوقلو یا بیشتر را دارید

به این مسئله توجه کنید که اگر پزشک شما نزدیکی در بارداری را ممنوع کرده است، منظور فقط دخول نیست، بلکه تمام رفتارهای جنسی نظیر معاشقه، رابطه دهانی و هرگونه تحریک جنسی است.

رابطه جنسی در ماه های مختلف بارداری چگونه است؟

تغییرات بدن زن در دوران بارداری سرعت بالایی داشته و به دلیل تغییرات هورمونی، تغییرات وزن جنین و مادر و مسائل روحی زوجین مانند اضطراب، افسردگی و وسواس در طول دوره بارداری، بهتر است که با دقت بیشتری به رابطه جنسی نگاه شود. به طور کلی نزدیکی در بارداری در ماه های مختلف آن،  به شرح زیر است.

1. نزدیکی در 3 ماهه اول بارداری

در صورتی که بارداری طبیعی دارید، نزدیکی در این دوره تقریبا هیچ خطری ندارد. در سه ماهه اول بارداری به دلیل افزایش هورمون‌های زنانه، افزایش جریان خون در سینه‌ها و لگن و افزایش میزان ترشحات واژن، احتمالا زن تمایل بیشتری به نزدیکی و برقراری رابطه جنسی داشته و حتی ممکن است بیش از گذشته لذت ببرد. البته این تحریک پذیری بیشتر می‌تواند باعث دردناک شدن نزدیکی در بارداری به طور کلی شود؛ نه فقط سه ماهه اول.

البته نباید این نکته فراموش شود که مادر مخصوصا در بارداری اول، در حال یادگیری موارد مربوط به بارداری است و امکان دارد که این مسئله باعث اضطراب مادر شده و میل جنسی او را کاهش دهد. تجربه بارداری می­‌تواند برای بسیاری از زنان اعصاب استرس‌زا باشد و طبیعتا بهتر است زن و مرد احساساتشان را مستقیم باهم درمیان بگذارند.

محدودیت‌های رابطه جنسی در سه ماه اول

_به هیچ وجه در دوران بارداری رابطه مقعدی نداشته باشید، چراکه ممکن است باعث ایجاد عفونت و آسیب به کودک شود.

_تا جایی که ممکن است دفعات رابطه به تعداد معمولی و متعادل باشد و از ارگاسم چندگانه یا پی در پی جلوگیری کنید.

_از دخول عمیق خودداری شود. زیرا دخول آلت تناسلی تا انتها می‌تواند باعث آسیب به کیسه آب و تحریک دهانه رحم شود.

_ حتما از وسایل محافظتی مانند کاندوم برای جلوگیری از عفونت استفاده نمایید.

_توجه داشته باشید که بیشتر سقط جنین‌ها در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌­افتد، اما معمولا رابطه جنسی دلیل آن نیست.

حدود 15 تا 25 درصد زنان، خونریزی و لکه بینی را در سه ماهه اول بارداری تجربه می‌کنند که می‌­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در صورت وجود حاملگی طبیعی و نزدیکی در بارداری به شیوه صحیح، این خونریزی به دلیل نزدیکی نیست. ( درصورتی که خونریزی بیشتر از 1 یا 2 روز طول کشید، خون قرمز تیره یا سنگین شد و دچار تب، گرفتگی عضلات یا درد شدید، به پزشک مراجعه کنید.)

2. نزدیکی در بارداری | نزدیکی در سه ماهه دوم بارداری

تغییرات هورمونی بدن زن در این دوره نسبت به سه ماهه اول بسیار بیشتر است. به دلیل وجود مشکلات تهوع و گوارش، ممکن است تمایل زن به برقراری رابطه جنسی در این دوره کاهش یابد. در 3 ماهه دوم گاهی در حین نزدیکی ممکن است زن احساس کند که جنین حرکت می­‌کند و این مسئله باعث احساس گناه و عصبی شدن زن شود و نخواهد به رابطه ادامه دهد. دقت کنید که این نگرانی اگر با درد یا علامت خاصی همراه نباشد، نباید مانع لذت بردن زن از رابطه جنسی گردد.

به دلیل انجام آزمایش‌های مختلف در سه ماهه دوم بارداری، بهتر است چند روز قبل و بعد از آزمایشات، رابطه جنسی انجام نشود. البته این شرایط برای مردان نیز ممکن است آزار دهنده باشد اما آنها باید سعی کنند که شرایط ویژه بارداری را درک کرده و به خواسته‌های همسرشان احترام بگذارند و از او حمایت کنند. نزدیکی در بارداری باید با آمادگی دو طرف انجام گیرد و با انجام اینکار به صورت اجبارگونه نه تنها لذتی حاصل نمی‌شود؛ بلکه باعث بروز آسیب هایی نیز خواهد شد.

3. نزدیکی در سه ماهه سوم بارداری

در این دوره به دلیل بزرگتر شدن جنین، ممکن است هنگام برقراری رابطه احساس خستگی کنید و این مسئله می‌­تواند با تغییر پوزیشن بهتر شود. عواملی مانند وزن جنین، دردهای جسمانی، سوزش معده و عوامل طبیعی دوره بارداری، می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و بهتر است زوجین این شرایط را درک کرده و زمان مناسب برای نزدیکی را انتخاب کنند.

سعی کنید بعد از به ارگاسم رسیدن، معاشقه طولانی تری داشته باشید، زیرا مرحله برگشت از حالت ارگاسم به حالت عادی بیشتر از گذشته طول می­‌کشد و لازم است که زن زودتر به حالت عادی برگشته و تحریک عضلانی کاهش یابد. مرد در این دوره باید خدماتی مثل ماساژ دادن کمر و شانه، بیشتر صحبت کردن و آرام کردن همسرش را بیشتر از گذشته انجام دهد.

دوره بارداری باعث کاهش اعتماد به نفس زن و تحریک پذیری احساسی می‌شود. به دلیل اضافه وزن زیاد، ممکن است احساس کنند دیگر زیبا و جذاب نیستند و این حس منفی، باعث سرکوب حس جنسی می­‌شود. بنابراین درباره نزدیکی در بارداری، باید با همسر خود صحبت کنید و در صورت لزوم، به روانشناس نیز مراجعه نمایید. 

پوزیشن های مناسب برای نزدیکی در بارداری

 

برای داشتن نزدیکی در بارداری به روش ایمن تر، افراد باید از پوزیشن های مناسب این دوران نیز استفاده کنند. مخصوصا از سه ماهه دوم به بعد که شکم زنان کمی بزرگتر می‌شود؛ رابطه جنسی برای آنها کمی سخت خواهد شد. برای مثال زوجین می‌توانند از پوزشین هایی استفاده کنند در آن زن روی مرد قرار بگیرد. در این شرایط خود زن می‌توان میزان دخول را تنظیم کرده و همچنین به شکم او نیز فشار زیادی وارد نمی‌شود. همچنین پوزیشن پهلو به پهلو نیز در این شرایط مناسب است و زن و مرد می‌توانند هر دو به پهلو دراز بکشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا رابطه جنسی در دوره بارداری مجاز است؟

بله در صورتی که از طرف پزشک ممنوعیت داده نشده باشد و رابطه به درستی انجام شود، رابطه جنسی هیچ محدودیتی ندارد. 

منبع: نزدیکی در بارداری



:: برچسب‌ها: نزدیکی در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق دختر همسایه از رایج‌ترین راه های ازدواج در کشور ماست. در فرهنگ ما همسایگان جایگاه خاصی دارند و در شرایط مختلفی با آن‌ها دیدار می‌کنیم. فرقی نمی‌کند که در آپارتمان زندگی کنیم و یا خانه‌های قدیمی، همواره در مجاورت اشخاص دیگری هستیم. داشتن همسایه خوب یکی از نعمت های بزرگ در زندگی هر فردی است. گاهی رابطه همسایگان، تبدیل به رابطه فامیلی نیز می‌شود. معمولا آمار ازدواج از این طریق بالاست و همچنین شانس موفقیت در آن ها نیز زیاد است. در این مقاله از جنبه های مختلف این موضوع را بررسی خواهیم کرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دختر همسایه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم

عشق دختر همسایه

معمولا آدم‌ها در مرحله اول به کسانی دلبسته می‌شوند که ارتباط بیشتری با آن‌ها دارند و یا مدت زمان بیشتری را با آنها می‌گذرانند. عشق دختر همسایه نیز گاهی به همین دلیل ایجاد می‌شود. چرا که در اطرافیان پسر قرار داشته و احتمالا برای مدت زمان زیادی یکدیگر را می‌شناسند.

خیلی اوقات علاقه از طرف دختر نیز شکل می‌گیرد. حتی گاهی این خانواده های هستند که سبب بروز چنین احساساتی می‌شوند. بهتر است افراد به خوبی در مورد این احساسات فکر کرده و نکاتی را در نظر بگیرند. 

نشانه های عشق دختر همسایه

قطعا با بروز نشانه هایی می‌توانید از احساسات او نسبت به خودتان مطلع شوید. یا از طرفی دیگر وقتی با دیدن او دچار دستپاچگی شده و یا خجالت می‌کشید؛ به این معنی است که احساساتی عمیق به او دارید. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

????دیدن او به بهانه های مختلف

????فکر کردن به او

????پرس و جو کردن در مورد او

????نزدیک شدن به او با روش های مختلف

????پیدا کردن راهی برای برقراری ارتباط و یا ابراز احساسات

دلایل ایجاد عشق دختر همسایه

اینکه چرا عشق دختر همسایه در پسران ایجاد می‌شود؛ به دلایل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی هر فردی برای خود معیارهای مشخصی داشته و برای ازدواج به دنبال فردی با استانداردهای خود می‌گردد. اما معمولا در مورد همسایگان این موضوع کمی متفاوت است. برخی از عوامل موثر بر این موضوع شامل موارد زیر می‌شود.

????دیدار به صورت مکرر

وقتی فردی را به صورت مکرر ملاقات می‌کنیم؛ احساساتی نسبت به او در ما ایجاد خواهد شد. البته این احساسات همیشه منجر به عشق نمی‌شود. افراد احتمالا با زندگی کردن در مجاورت فرد دیگری، از زمان های رفت و آمد یکدیگر مطلع می‌شوند و یا حتی با یکدیگر به مکان های مختلفی می‌روند.

این رفت و آمدها و همچنین دیدن دختر همسایه، باعث بروز عشق دختر همسایه می‌گردد. البته بهتر است افراد مدتی صبر کرده و بعد از آن این موضوع را جدی بگیرند. چرا که گاهی این فقط یک احساس گذرا است که با گذشت زمان از بین می‌رود.

????شناخت از روحیات و اخلاق او

طبیعی است که وقتی با خانواده ای برای مدت زمان طولانی در یک مکان زندگی می‌کنید؛ از روحیات و اخلاقیات آنها اطلاع یابید. برای مثال احتمالا در حال حاضر می‌دانید که همسایه روبروی شما فردی منزوی است که با افراد زیادی رفت و آمد ندارد. یا مردی که در طبقه بالا شما زندگی می‌کند؛ بسیار بداخلاق است و با همسر خود و دیگران، رفتار درستی ندارد. این موضوع در مورد عشق دختر همسایه نیز صدق می‌کند و احتمالا جزییاتی را در مورد او می‌دانید.

????شناخت خانواده ها

خانواده ها در مورد موضوع عشق دختر همسایه و به طور کلی آشنایی با دیگران بسیار موثر هستند. وقتی خانواده شما با دختری که در مجاورت شما زندگی می‌کند؛ آشنایی دارد، شما نیز احتمالا با آنان در ارتباط بوده و حتی اطلاعاتی در مورد وضعیت خانوادگی آنها دارید. همچنین با ادامه یافتن این احساسات، خانواده می‌توانند پادرمیانی کرده و باعث آشنایی بیشتر افراد شوند. بهتر است در این زمینه به آداب و رسوم، همچنین اصول اخلاقی پایبند باشید و از انجام اقدامات خودسرانه پرهیز کنید.‌ 

????شباهت از نظر اقتصادی و فرهنگی

احتمالا همسایگان شما از نظر فرهنگی و اقتصادی شباهت های زیادی به شما دارند. به طور کلی افرادی که در یک مکان زندگی می‌کنند؛ بعد از مدتی شبیه یکدیگر شده و یا به دلیل همین شباهت ها با یکدیگر همسایه شده اند. این همسانی می‌تواند یکی از دلایل دیگر عشق دختر همسایه باشد.

طبیعی است که با وجود برابری نسبی با فرد مقابل، می‌توان رابطه بهتری با او داشت و همچنین در این مورد برنامه ریزی کرد. البته افراد معیارهای مختلفی برای خود دارند و نمی‌توان این موضوع را به همه افراد تعمیم داد.

پیامدهای بروز عشق دختر همسایه

فراموش نکنید که عشق دختر همسایه، با تمام مزایایی که دارد؛ اما در برخی موارد نیز سبب بروز مشکلاتی می‌گردد. اگر افراد نتوانند احساسات خود را مدیریت کنند و یا در این زمینه پیش روی کنند؛ باید انتظار بروز عوارضی را نیز داشته باشند. رابطه نامشروع با دختر همسایه یکی از این پیامدها خواهد بود.

همچنین گاهی پسر به دلیل اینکه در این زمینه عجولانه عمل می‌کند؛ دختر را دچار دردسر می‌سازد. برای مثال پسر اصلا از علاقه دختر به خود اطمینان ندارد؛ اما این موضوع را با خانواده ها مطرح کرده و دختر را تحت فشار قرار می‌دهد. در چنین شرایطی خانواده ها نیز درگیر این مشکلات شده و حتی روابط آنها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در شرایطی مجبور به جابجایی و عوض کردن خانه خود می‌شوند.

چگونه عشق دختر همسایه را مدیریت کنیم؟

عشق احساساتی شدید است و که گاهی مدیریت و کنترل کردن آن، امری امکان ناپذیر می‌گردد. عشق دختر همسایه نیز می‌تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. همانطور که گفته شد؛ بهتر است در این زمینه بیشتر فکر کرده و بلافاصله آن را با دیگران مطرح نکنید. همچنین شرایط او را نیز در نظر بگیرید. بهتر است در قدم اول این موضوع را با خانواده خود در میان گذاشته و با آنها مشورت کنید. اجازه دهید همه چیز طبق روال عادی پیش رود و از دخالت های بی مورد پرهیز کنید.

سخن پایانی

همانطور که در متن هم به آن اشاره شد؛ عشق به دختر همسایه، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. همچنین افراد نیز در مقابل آن واکنش های مختلفی دارند. معمولا در گذشته بیشتر شاهد بروز چنین عشق هایی بودیم. امروزه همسایگان با یکدیگر ارتباط کمتری داشته و به ندرت از حال یکدیگر باخبرند.

اما به طور کلی این موضوع می‌تواند در شرایط مختلفی اتفاق بی‌افتد. پس بهتر است در این مورد آماده بوده و احساسات خود را به درستی بشناسید. همچنین در مورد مشکلات احتمالی که شاید برای خودتان و یا طرف مقابل نیز ایجاد شود؛ فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دختر همسایه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم



:: برچسب‌ها: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حافظه ضعیف کودک به دلایل مختلفی بستگی دارد. احتمالا برچسب حافظه ضعیف کودک برای این است که فرزند شما وسایل خود را گم می‌کند و یا اینکه فراموش می‌کند از جایی آن را بردارد. یا اینکه درس های خود را فراموش می‌کند. و با افت تحصیلی و عملکردی مواجهه می‌شوند. فراموشی کودکان گاهی به دلیل کمبود هوش و یا مشکلات حافظه ای می‌باشد. گاهی این حافظه‌ضعیف به خاطر ارث کودک می‌باشد. اما راهکارهایی برای تقویت حافظه ضعیف کودک وجود دارد. که برای تقویت از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. ب

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک

حافظه ضعیف کودک

احتمالا در اطراف خود کودکانی را مشاهده کرده اید که با فراموشی روبرو هستند. اما کاهش حافظه کودک در شرایطی رخ می‌دهد که کودکان نمی‌توانند چیزهایی را که مدت ها قبل شنیده بودند و یا حتی یاد گرفته بودند را به خاطر بیاورند. و حتی قادر به یادآوری جزئیاتی که در گذشته شنیده اند و یا دیده اند؛ نیستند.

دلایل مختلفی در بروز حافظه‌ضعیف کودک دخیل می‌باشد که بارزترین دلیل آن، برخی از ناتوانی ها می‌باشد. در این مقاله علت فراموشی کودک و حافظه ضعیف اش را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

علت فراموشی در کودک

اطلاع دارید که حافظه ضعیف کودک امری طبیعی و رایج است؟ اکثر مردم با کاهش حافظه در سن بالا درگیر هستند، اما علت فراموشی در کودک نیز به دلایل مختلفی بروز می‌یابد. در این مقاله علت فراموشی کودک را توضیح داده ایم.

???? نارسا خوانی | حافظه ضعیف کودک

یکی از دلایل اصلی حافظه ضعیف کودک، نارسا خوانی یا دیسلکسیا (اصطلاحی است که ناتوانی در یادگیری را تعریف کرده و باعث بروز اختلال در خواندن می‌شود.) است. حافظه کوتاه مدت این کودکان دچار مشکلات جدی است. به همین جهت اگر فرزند شما در یادآوری مسائل با مشکل و چالش روبرو شود؛ برای رفع این مشکل حتما از متخصص راهنمایی بگیرید.

???? نقص توجه یا بیش فعالی کودکان

اختلال نقص توجه و بیش فعالی یکی از دلایل حافظه ضعیف کودکان است. به دلیل اینکه آن ها قادر به تمرکز بر روی یک محرک نیستند؛ معمولا از دست دادن حافظه کوتاه مدت را تجربه می‌کنند.

???? کمبود خواب | حافظه ضعیف کودک

کمبود خواب از دیگر دلایل حافظه ضعیف کودک است. خواب مناسب هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت برای عملکرد صحیح حافظه موثر است. بنابراین اگر کودک دچار کمبود خواب باشد، و همچنین برای بروز اختلالات و مشکلات در حافظه دچار مشکل می‌شوند.

???? اختلالات در محاسبات

یکی از دلایل حافظه ضعیف کودک، اختلال در محاسبات است. از آنجایی که افراد مبتلا به اختلالات محاسباتی قادر به پردازش شنیداری و بینایی نیستند؛ در به خاطر آوری و حفظ مسائل با مشکل روبرو خواهند شد.

درمان حافظه ضعیف کودک

حافظه ضعیف کودک با کمک والدین در برخی از موارد امکان پذیر است. اما برای درمان ابتدا باید ریشه مشکلات را پیدا کنید و جدیت دلیل را بررسی کنید. اگر مساله جزئی باشد؛ و به زودی تشخیص داده شود، با استفاده از روش های درمانی برای رفتار، و تغییر الگوی یادگیری کودک، می‌توان این مشکل را حل کرد. در این بخش مقاله راجع به روش های درمان حافظه ضعیف کودک توضیح داده ایم.

???? توجه به کودک

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک، توجه به فرزند است. به خاطر داشته باشید که عدم توجه کافی به کودک بسیار آسیب زننده است و می‌توانید مشکلات این چنین به وجود آورد. به کودکان خود توجه کنید تا مشکلات حافظه او بر طرف شود.

???? تشخیص صحیح | حافظه ضعیف کودک

قبل از اینکه در رابطه با حافظه ضعیف کودک نتیجه بگیرید؛ باید از متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. و پزشک مشکل دقیق کودک را تائید کند.

???? ایجاد شرایط برای یادگیری مناسب

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید برای یادگیری کودک شرایط مناسبی را در نظر داشته باشید. حتی مکانی که کودک در کلاس برای نشستن انتخاب می‌کند؛ بر یادگیری او تاثیر می‌گذارد. بنابراین از معلم فرزند خود درخواست کنید که کودک را تشویق و کمک کند تا در جایگاه بهتری قرار گیرد.

???? استفاده از بازی مناسب | حافظه ضعیف کودک

بازی های مناسب در درمان و کاهش حافظه ضعیف کودک موثر هستند. بازی های متفاوتی وجود دارد که برای تقویت حافظه کودکان تشکیل شده اند. این بازی ها را تهیه کنید و در خانه با فرزندان خود انجام دهید. همچنین بازی هایی در تلفن همراه وجود دارد که باعث تقویت هوش کودک می‌شود. 

???? یادگیری منظم

یکی از روش های درمانی در حافظه ضعیف کودک، یادگیری منظم است. والدین باید یادگیری فرزندان را ساختار یافته کنند. این روش استانداردی را مشخص می‌کند که کودک به وسیله آن بقیه اطلاعات را آموزش می‌بیند.

???? استفاده مداوم از حافظه

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک؛ استفاده مداوم از حافظه است. کار کشیدن از حافظه بسیار در تقویت آن کمک کننده است. ورزش های مغز تاثیر بسیار مثبتی در تقویت حافظه کودک است. بازی هایی مانند پرسش و پاسخ در تقویت حافظه کودک موثر است.

???? صبور باشید | حافظه ضعیف کودک

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید صبور باشید. مهم نیست که کودک از چه مشکلاتی رنج می‌برد؛ در هر صورت والدین باید با صبوری رفتار کنند. و به یاد داشته باشند که برخورد محبت آمیز به کودک مشکلات حافظه او را کاهش می‌دهد.

???? تکرار داشته باشید

برای درمان حافظه ضعیف کودک باید تکرار داشته باشید. برخی از کودکان نیاز به درک بیشتری از اطلاعات دارند. یعنی باید مکرر هر مطالب آموزشی را تکرار کنید تا آموزش ببیند.

???? از روانشناس کمک بگیرید

یکی از اصلی ترین روش ها در درمان حافظه ضعیف کودک، کمک از روانشناس است. روانشناسان با تکرار و تمرین به والدین آموزش می‌دهند که چگونه در تربیت چنین کودکانی باید رفتار کنند. 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ حافظه ضعیف کودک بسته به دلایلی که دارد، در کودکان به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. به همین دلیل حتما باید والدین قبل از درمان خودسرانه، به کمک متخصص از تشخیص اصلی این موضوع اطمینان حاصل کنند. و سپس به دنبال رفع و درمان باشند. در این مقاله حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک



:: برچسب‌ها: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دلایل ازدواج بستگی به خود فرد دارد. اما پی بردن به هدف اصلی و دلایل ازدواج یکی از اقداماتی است که هر مرد و زنی باید قبل از ازدواج به آن فکر کنند و برای تصمیم‌شان به طور دقیق بدانند که چرا می‌خواهند ازدواج کنند. ازدواج یک نیاز فطری و طبیعی در درون همه انسان‌هاست و هرکسی دیر یا زود این نیاز را در خود احساس خواهد کرد. اما درعین‌حال نباید دلایل اشتباه برای ازدواج را نادیده بگیریم.

 

علاقه به ظاهر، احساس ترحم یا خارج شدن از محیط خانه (به دست آوردن آزادی) دلایل مناسبی برای ازدواج نیستند. مشاورین با بررسی ویژگی‌های شخصیتی هر دو نفر و بررسی دلایل آن‌‌ها درستی ازدواج را می‌سنجند. در ادامه دلایل و هدف اصلی از ازدواج را بیان کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دلایل ازدواج چه باید باشد؟

دلایل ازدواج

 

زمانی که به فکر ازدواج می‌افتید؛ به این موضوع فکر کنید که دلیلتان برای ازدواج چیست؟ در واقع باید به این سوال پاسخ دهید که چرا ازدواج می‌کنید؟ گاهی اوقات زمانی که با دقت و بررسی های بیشتری به این سوال فکر می‌کنید، متوجه خواهید شد که میل به ازدواج نوعی هیجان است. و یا فقط به معنای علاقه به همسر می‌باشد. اما زمانی که دقیق تر می‌نگرید؛ به این نتیجه خواهید رسید که دلیل ناقصی دارید و تنها برای ازدواج این دلیل کافی نیست. بنابراین همیشه هنگام تصمیم گیری؛ دلایل ازدواج خود را بررسی کنید و سپس اقدام کنید. در این مقاله دلایل ازدواج را توضیح داده ایم.

دلایل و هدف اصلی ازدواج | چرا باید ازدواج کرد؟

هر کس دلایل ازدواج کردن یا نکردن خودش را بیان می‌کند. این که چرا با کسی قصد ازدواج داریم، می‌تواند کیفیت رابطه را در آینده مشخص کند. خیلی اوقات از همان ابتدا دیدگاه نادرست به ازدواج موجب مشکلات و انتظارات متعارض خواهد شد. در ادامه به عمده‌ترین دلایل و هدف های اصلی مطرح شده برای ازدواج اشاره کرده‌ایم.

???? نیاز به شریک عاطفی

یکی از دلایل ازدواج، نیاز به شریک احساسی است. اریک اریکسون روانشناس معروف امریکایی معتقد است که ازدواج نیاز ذاتی هر انسان است. بر اساس این دیدگاه هریک از ما از جایی به بعد احساس می‌کنیم توانایی تحمل تنهایی را نداریم. در این زمان است که به دنبال شریک عاطفی برای خود می‌گردیم. هر جوانی نیاز دارد تا یک رابطه امن و پایدار با فردی از جنس مخالف برقرار کند.

از گذشته تاکنون بهترین روش برای رسیدن به این نیاز ازدواج بوده است. اگر شما هم تجربه رابطه‌های دوستانه با جنس مخالف را داشته‌اید احتمالاً متوجه این نکته شده‌اید که این رابطه‌ها نمی‌توانند جای ازدواج را بگیرند. به همین خاطر یکی از اصلی‌ترین دلایل ازدواج پیدا کردن یک شریک عاطفی مناسب است.

???? دلایل ازدواج داشتن خانواده

تشکیل خانواده از دیگر دلایل ازدواج است. همه ما زندگی را در محیط خانواده اولیه خود شروع می‌کنیم. در این محیط تربیت می‌شویم و خانواده فضایی است که برای به دست آوردن آرامش به سراغ آن می‌رویم. بااین‌حال از جایی به بعد احساس می‌کنید که دیگر حضور در این خانواده برایتان سخت است و می‌خواهید مستقل از آن‌ها زندگی کنید.

یکی از نیازهای ذاتی بشر تمایل به بقا است. به همین خاطر در طول تاریخ همیشه جوانان به سراغ ازدواج می‌روند و دلایل ازدواج را تمایل به بقا می‌دانند. ازدواج به این معناست که شما همسر و فرزندان خود را خواهید داشت. داشتن خانواده و فرزند به‌نوعی ازنظر روانی به این معناست که شما چیزی را از خود در دنیا باقی گذاشته‌اید. درنتیجه داشتن یک خانواده مستقل که شما آن را ایجاد کرده‌اید یکی دیگر از نیازهای طبیعی انسان و دلیلی برای ازدواج است.

???? نیازهای جنسی

نیاز جنسی واقعیتی غیرقابل‌انکار است که از قضا دلایل ازدواج نیز می‌باشد. همه ما نیاز داریم با کسی که به او علاقه داشته باشیم رابطه برقرار کنیم. درعین‌حال ثابت بودن شریک جنسی یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت.

تعدد شرکای جنسی علاوه بر اینکه سلامت جنسی شما را تهدید می‌کند می‌تواند بر سلامت روان نیز تأثیرگذار باشد. از گذشته تا کنون راه‌حلی که جامعه برای این نیاز مطرح کرده ازدواج بوده است. درواقع ازدواج به شما کمک می‌کند تا در کنار کسی که به او علاقه دارید آرامش پیدا کنید.

???? آرامش و سلامت روان

کسب آرامش و سلامت روان از دیگر دلایل ازدواج است. تحقیقات نشان می‌دهد که سلامت روان در کسانی که ازدواج موفقی داشته‌اند به‌ مراتب بیشتر از کسانی است که ازدواج نکرده‌اند. شاید تا حد زیادی این موضوع به دلیل همان نیازهایی باشد که تاکنون مطرح کرده‌ایم.

هنگامی‌که شما شریک عاطفی دارید که می‌دانید بینتان علاقه‌ای متقابل وجود دارد و هر دو برای پیشرفت تلاش می‌کنید به‌طورقطع آرامش روانی بیشتری را تجربه خواهید کرد. اما هنگامی‌که احساس کنید در مسیر زندگی تنها هستید این موضوع فشار روانی بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

???? احساس امنیت

یکی از دلایل ازدواج، احساس امنیت است. همه انسان ها علاقه دارند تا در کنار عشق خود به آرامش و امنیت برسند. بعد از ازدواج هر دو نفر باید تلاش کنید تا زندگی مناسبی تشکیل دهید و بر اساس تلاش های خود به زندگی ایده آل برسید.

???? عشق به یکدیگر

یکی از دلایل ازدواج، عشق به یکدیگر است. زمانی که زوجین عاشق یکدیگر باشند؛ اقدام به ازدواج می‌کنند تا سالیان سال در کنار یکدیگر زندگی خوبی را سپری کنند. این احساس که شما تنها عشق یکدیگر هستید، بسیار خشنود کننده است.

دلایل نادرست ازدواج | با این دلایل ازدواج نکنید

 

ازدواج به همان اندازه که می‌تواند خوب باشد و سلامت روان شما را تضمین کند، دشواری‌هایی هم به همراه خواهد داشت. هر زوجی باید بتواند با این دشواری‌ها کنار بیایند تا زندگی مشترک خود را بهتر کنند. اما گاهی اوقات توانایی کنار آمدن با این مشکلات برای آن‌ها وجود ندارد؛ یا دلشان نمی‌خواهد که با سختی‌های زندگی کنار بیایند. دلایل اشتباه برای ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باعث این شرایط می‌شود. بعضی از این دلایل ازدواج اما اشتباه را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

❌ فرار از تنهایی

یکی از دلایل ازدواج که بسیار اشتباه است، فرار از تنهای می‌باشد. گاهی اوقات تنهایی آن‌قدر آدم را اذیت می‌کند که تصمیم می‌گیرد با اولین نفری که در مقابلش قرار گرفت ازدواج کند. در حقیقت تنهایی آن‌قدر برای وی اضطراب‌آور است که باعث می‌شود به سایر مسائل توجهی نداشته باشد. بااین‌حال به خاطر داشته باشید که ازدواج اشتباه، شما را تنهاتر ازآنچه بودید خواهد کرد.

❌ دلایل نادرست ازدواج | فرار از خانواده

فرار از خانواده دلایل ازدواج اما بسیار اشتباه است. گاهی اوقات شرایط زندگی خانوادگی آن‌قدر سخت می‌شود که جوانان به دنبال راهی برای فرار از محیط خانه هستند. در این شرایط ازدواج به‌خصوص برای دختران اولین راهی است که به ذهن آن‌ها می‌رسد. فرار از خانواده در ذهن آن‌ها آن‌قدر پررنگ می‌شود که دیگر توجهی به شرایطی که قرار است وارد آن شوند ندارند. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی آن‌ها به همراه داشته باشد.

❌ احساس ترحم

احساس ترحم یکی از دلایل ازدواج به شدت اشتباه است. گاهی اوقات ما از اینکه مخالفت خود را با ازدواجی بیان کنیم احساس گناه خواهیم کرد. به عبارتی احساس می‌کنیم تقصیر ماست که طرف مقابل به ما علاقه پیدا کرده است؛ گاهی اوقات هم شرایط سخت وی باعث می‌شود از اینکه بخواهیم او را ناراحت کنیم احساس شرم داشته باشیم. اما یادتان باشد ترحم برای همیشه باقی نخواهد ماند و دیر یا زود شما از بودن در کنار او خسته خواهید شد. 

❌ دلایل نادرست ازدواج | علاقه به ظاهر

توجه و علاقه به ظاهر هرگز دلایل ازدواج مناسبی نیست. ظاهر و مادیات یکی از ملاک‌های مهمی هستند که برای ازدواج باید به آن‌ها توجه داشته باشید، اما همه‌چیز نیستند. در حقیقت همسری که انتخاب می‌کنید باید در کنار ظاهر ویژگی‌های بسیار دیگری هم داشته باشد. اگر تنها بر اساس ظاهر گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید دیر یا زود از این شرایط خسته خواهید شد.

❌ داشتن عروسی رویایی

یکی از دلایل ازدواج که بسیار اشتباه است؛ داشتن عروسی رویایی است. هرگز داشتن عروسی رویایی نمی‌توانید زندگی شما را تضمین کند. اینکه به دلیل جشن رویایی اقدام به ازدواج کنید؛ در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

❌ همه دوستانتان ازدواج کرده اند

ازدواج دوستان یکی از دلایل ازدواج است که بسیار نیز با شکست روبرو است. برخی از افراد تنها به دلیل اینکه دوستان و همسالانشان ازدواج کرده اند؛ تصمیم به شروع زندگی مشترک می‌گیرند. که این امری اشتباه است.

❌ ازدواج به اجبار والدین

احساس گناه و دلسوزی نسبت به خواسته والدین یکی از دلایل ازدواج به اشتباه است. این موضوع را به یاد داشته باشید که ازدواج باید برای شما باشد؛ نه والدین.

نقش مشاوره در ازدواج

برای داشتن یک ازدواج موفق بهتر است قبل از هر تصمیم جدی از یک مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا معیارها و دلایلی که برای ازدواج دارید به‌درستی مشخص کنید و از دلایل اشتباه برای ازدواج فاصله بگیرید. به‌علاوه کمک می‌کنند این نکات را راجع به طرف مقابل هم متوجه شوید.

گاهی اوقات این همسر شما است که آمادگی روانی و شخصیتی لازم برای ازدواج را ندارد. به همین خاطر برای جلوگیری از شکست در ازدواج حتماً این مشاوره‌ها را جدی بگیرید. با روانشناس راجع به دلایل ازدواج خود سخن بگویید؛ شاید این نیاز شما مناسب و دلیل قانع کننده ای نباشد.

کلام آخر

قبل از اقدام جدی راجع به ازدواج، حتما باید دلایل ازدواج را با روانشناس و مشاور ازدواج در میان بگذارید. در این شرایط مشاورین دلایل شما را بررسی می‌کنند تا فرد مناسب با ازدواج را با راهنمایی به شما توضیح دهند. اگر قبل از تصمیمات جدی از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید؛ در زندگی به موفقیت های بیشتری دست خواهید یافت. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

مهم‌ترین دلایل ازدواج برای جوانان چیست؟

ازدواج یک نیاز فطری برای هر جوانی است. همه ما از جایی به بعد احساس می‌کنیم که نیاز داریم شریک عاطفی و خانواده مستقل خود را داشته باشیم.

منبع: دلایل ازدواج چه باید باشد؟



:: برچسب‌ها: دلایل ازدواج چه باید باشد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داشتن رضایت زناشویی در زندگی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سلامت روان انسان است. در واقع تنش‌های مرتبط با زندگی مشترک سهم بسزایی در آشفتگی‌های روانی افراد دارند و می‌توانند زمینه بروز مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب را ایجاد کنند. با این حال رضایت زناشویی چیست و چگونه به وجود می آید؟

متخصصان سلامت روان بر این باورند که احساس رضایتمندی در زندگی مفهومی چند بعدی است و تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله میزان همدلی زوجین، صمیمیت آن‌ها، وجود احترام متقابل و توانایی مدیریت تعارض‌ها قرار دارد. اما واقعا چگونه می‌توان چنین حسی را در خود و همسرمان ایجاد کنیم؟ 

برای دریافت مشاوره در زمینه رضایت زناشویی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: رضایت زناشویی

رضایت زناشویی و اهمیت آن در زندگی

رضایت زناشویی به معنای احساس رضایت کلی از رابطه با همسر و خشنودی از داشتن یک زندگی مشترک است. برای اینکه در مورد رضایت زناشویی موجود در روابط خود بینش بیشتری به دست بیاورید بهتر است کمی بیشتر به رابطه با همسرتان فکر کنید. زمانی که به رابطه‌تان می اندیشید چه افکاری از ذهنتان عبور می‌کند و چه احساساتی در شما جریان می‌یابند؟ آیا زندگی مشترک توانسته است برای شما عشق و آرامش به همراه بیاورد یا اینکه وقتی به آن فکر می کنید بیشتر درگیر احساس تنش و ناکامی می شوید؟

بسیاری از زوجین با وجود اینکه مشکل بحرانی و خاصی ندارند رضایت زناشویی پایینی دارند و بیشترین احساسی که در رابطه با همسرشان تجربه می کنند ناکامی یا تنش است. این در حالی است که رضایت زناشویی یکی از فاکتورهای تعیین کننده و بسیار مهم در سلامت روان شما است و کسانی که رضایتمندی پایینی از ازدواج خود دارند؛ اغلب بیش از دیگران به مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند. 

کدام زوج ها رضایت زناشویی دارند؟

 

وجود مشخصه های خاصی در ارتباط با همسر می تواند به ما نشان دهد که آیا هیجانات مثبت بر زندگی مشترک غلبه دارند یا خیر. رضایت زناشویی با این هیجانات ارتباط داشته به همین دلیل، در ادامه به 5 مشخصه اصلی اشاره شده است.

????توانایی همدلی با همسر

یکی از مشخصه های بسیار مهم و تاثیرگذار در رضایت زناشویی، توانایی همدلی با همسر است. همدلی به این معناست که بتوانید گاهی دنیا را از دریچه چشم همسرتان بنگرید و با کفش‌های او راه بروید. معمولا افرادی که همسرشان همدلی بالاتری دارد رضایتمندی بیشتری از زندگی مشترک ابراز می‌کنند. چرا که در این شرایط؛ درک شده و احساسات و عقایدشان از جانب فرد مهم زندگی‌شان مورد توجه قرار می‌گیرد.

????تعهد و پایبندی به زندگی زناشویی

از جمله کلیدی‌ترین اصول موفقیت در زندگی مشترک وجود تعهد و پایبندی در هر دو طرف رابطه است. اگر زن و شوهر واقعا تصمیم بگیرند که با وجود تمامی مشکلات و موانعی که در طول زندگی اجتناب ناپذیر هست؛ در کنار یکدیگر بمانند و برای بهبود زندگی مشترکشان تلاش کنند؛ احتمال دوام و پایداری رابطه آن‌ها بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

این امر نیازمند آن است که افراد علاوه بر نیازها و خواسته‌های درون فردی‌شان برای نیازهای فرد دیگر نیز ارزش و اولویت قائل باشند و همواره به طور متقابل برای برآورده کردن آن‌ها تلاش کنند. این وضعیت با ایجاد احساس لذت و کامیابی بیشتر در زندگی رضایت زناشویی را نیز بالا می‌برد.

????رضایت زناشویی با پذیرش متقابل

پذیرش متقابل یکی دیگر از مشخصه‌های بارز روابط زوجینی است که رضایت زناشویی بالایی را تجربه می‌کنند. همه ما می‌خواهیم که مورد احترام قرار بگیریم و به عنوان افراد ارزشمندی در روابط قرار بگیریم. با این اوصاف اگر در رابطه‌ای قرار بگیرید که همسرتان برای خود واقعی‌تان ارزش قائل باشد و شما را به طور کل بپذیرد؛ اعتماد به نفس بالاتری پیدا کرده و امنیت بیشتری حس می‌کنید.

این در حالی است که بسیاری از افراد از ابتدا زندگی مشترک را به امید تغییر دیگری شروع می‌کنند و همواره در تلاشند تا فرد مقابل را در قالب تصورات خویش بگنجانند. این وضعیت نه تنها هرگز به تغییر مثبتی نمی‌انجامد بلکه باعث می شود فرد مقابل نتواند احساسات واقعی اش را در رابطه به نمایش بگذارد. این مسئله با ایجاد فشار روانی زیاد رضایت زناشویی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

????حفظ عشق و رفتارهای محبت آمیز

توانایی حفظ عشق پس از آغاز زندگی مشترک مهارت بسیار مهمی است که بسیاری از زوجین از آن بی‌بهره هستند. در حقیقت خیلی از زن و شوهرها در پس روزمرگی‌های زندگی زناشویی گم می شوند و نمی‌توانند همانند سابق به احساسات یکدیگر اهمیت دهند.

لازم است که اجازه ندهید شعله عشق میانتان خاموش شود و برای تداوم رابطه محبت آمیز خود برنامه‌های بلند مدتی داشته باشید. اگر احساس می‌کنید دچار سردی عاطفی شده اید و فاصله ای روانی میانتان ایجاد شده کمک گرفتن از یک روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید عملکرد سابق خود را بازیابید.

????برخورداری از مهارت حل تعارض ها

مهارت حل تعارض یکی از مهارت های بین فردی بسیار مهم است که در زندگی زناشویی بیش از هرجای دیگر اهمیت می‌یابد. افرادی که از این مهارت برخوردار هستند در حقیقت می‌دانند چگونه گفتگوی موثری داشته باشند و به جای تمرکز بر احساسات منفی ناشی از بروز مشکلات می توانند بر گزینه های موجود برای حل مسئله تمرکز کنند.

در مقابل بسیاری از زن و شوهرها با بروز هرگونه اختلاف نظر دچار هیجانات منفی بسیاری شده و نمی‌دانند چگونه باید به یکدیگر کمک کنند تا از بحران‌ها عبور نمایند. ناتوانی در حل تعارض‌ها با ایجاد تنش و استرس بسیار می‌تواند رضایت زناشویی را تا حد بسیاری کاهش دهد.

عوامل از بین برنده رضایت زناشویی

اختلاف بر سر برخی مسائل برای اکثر زوجین اهمیت زیادی دارد و ناتوانی در حل آن ها بیش از سایر مسائل دیگر می‌تواند رضایت زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به چند تعارض اصلی میان زن و شوهرها اشاره کرده‌ایم.

⭕اختلاف بر سر مسائل مالی

اختلاف بر سر مسائل مالی یکی از بزرگ ترین عواملی است که می‌تواند موجب اختلاف و تعارض شود. زن و شوهرها به دلیل داشتن تجربیات خانوادگی متفاوت عقاید متفاوتی نیز در مورد نحوه خرج کردن پول و مدیریت مسائل مالی دارند. برای مثال اختلاف نظر در مورد میزان پولی که باید پس انداز شود، پولی که باید برای تفریح خرج شود و نحوه مدیریت هزینه های زندگی از جمله مسائلی است که ناتوانی در حل آن ها می تواند تا حد بسیاری رضایت زناشویی را کاهش دهد.

⭕رابطه با خانواده همسر

نحوه ارتباط با خانواده همسر یکی دیگر از مسائلی است که قابلیت مشکل آفرینی بالقوه ای دارد. نداشتن مرزهای مشخص، در هم آمیختگی زیاد با خانواده اصلی و خدشه دار شدن حریم خصوصی از جمله مهم ترین موضوعاتی هستند که در ارتباط با خانواده همسر باید به آن ها را مدیریت کنید. در غیر این صورت بروز تنش ها و اختلافات اجتناب ناپذیر خواهند بود. در بسیاری از موارد این موضوع میزان رضایت زناشویی را نیز خدشه دار کرده و بر روابط میان فردی آنان نیز موثر خواهد بود.

⭕نارضایتی جنسی

رابطه جنسی از جمله عوامل مهم و تعیین کننده در رضایت زناشویی است. چرا که رابطه جنسی عمیق ترین احساسات ما را درگیر می کند. برای مثال بسیاری از افراد همواره نگران این هستند که از جانب همسر خود طرد شوند یا مورد پذیرش قرار نگیرند. همین مسئله باعث می شود که بسیاری از زوجین در مورد رابطه جنسی خود و کیفیت آن با یکدیگر صحبت نکنند و احساساتشان را با یکدیگر در میان نگذارند. این الگوی رفتاری اغلب به سایر جنبه های زندگی آسیب می زند.

در نتیجه مشکلات جنسی در سایر اختلافات روزمره تجلی پیدا می کند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که زن و مرد بتوانند به طور مستقیم درباره سکس و مسائل پیرامون آن با یکدیگر گفت و گو کنند و خواسته های خود را با دیگری مطرح نمایند. اگر احساس می کنید انجام این کار برای شما مشکل است می توانید از یک روان شناس متخصص در حیطه سکس تراپی یا روج درمانی کمک بگیرید.

⭕مسائل مرتبط با فرزندان

بزرگ کردن و پرورش کودکان یکی از وظایف بسیار انرژی بر و سنگین برای والدین است. سبک تربیتی پدر و مادرها تا حد زیادی تحت تاثیر تجربیات کودکی و رابطه آن ها با والدین خود قرار دارد. اگر زن و مرد در خانواده های بسیار متفاوتی رشد کرده باشند اغلب در بزرگ کردن فرزندانشان با اختلاف نظرهای بسیاری رو به رو می شوند که می تواند تنش های بزرگی را برای آن ها رقم بزند.

در این شرایط کمک گرفتن از یک روانشناس متخصص در حیطه خانواده می تواند به شما کمک کند تا روش های تربیتی خود را به یکدیگر نزدیک تر کرده و تفاهم بیشتری در این باره پیدا کنید. این موضوع قطعا بر میزان رضایت زناشویی نیز موثر خواهد بود.

⭕مسئولیت های مرتبط با نقش های جنسیتی

بسیاری از اختلافات زناشویی بر سر مسئولیت هایی است که زن و مرد موظف به انجام آن هستند. برخی افراد نقش های جنسیتی سنتی را پذیرفته اند و در نتیجه انتظار دارند مرد کارهای بیرون از خانه و زن وظایف بچه داری و خانه داری را به عهده بگیرد. برخی نیز تعریف های سنتی را کنار گذاشته و به برابری یا مشارکت در انواع فعالیت ها از جانب زن و مرد باور دارند. هرگونه اختلاف نظر و ناهماهنگی در این باره می تواند به بروز تعارض و مشکلات زناشویی بیانجامد و احساس رضایت زناشویی را به طور  کلی کاهش دهد.

توصیه هایی برای بهبود رضایت و کیفیت زندگی زناشویی

برای داشتن یک زندگی مشترک موفق و تجربه احساس رضایت زناشویی بیشتر توجه به چند نکته طلایی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

– وقتی همسرتان با شما صحبت می کند تلاش کنید کنید احساساتش را درک کنید و به درستی به او گوش فرا دهید.

– از طریق واکنش های کلامی و غیر کلامی به همسرتان نشان دهید که او را درک می کنید و برای احساساتش ارزش قائل هستید.

– به زبان بدن خود بیشتر توجه کنید. رفتارهایی نظیر نداشتن ارتباط چشمی یا وضعیت بدنی که پیام هایی مبنی بر بی تفاوتی منتقل می کند می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رابطه شما بگذارد.

– حتی زمانی که با نظرات همسرتان مخالف هستید تلاش کنید به عقاید او احترام بگذارید.

– تلاش کنید ارتباطی شفاف برقرار کنید تا فرصت درک شدن بیشتری داشته باشید.

– هنگامی که با همسرتان صحبت می کنید تلاش کنید بر احساسات خود تمرکز داشته باشید و دست از ذهن خوانی کردن بردارید .

ابعاد مختلف رضایت زناشویی

 

رضایت زناشویی ابعاد مختلفی داشته و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. در واقع افراد باید به همه این موضوعات اهمیت داده و به یکی از ابعاد بیش از اندازه نپردازند. در واقع بعضی از زوجین فقط یک موضوع را در زندگی مشترک خود مهم دانسته و بر همان تمرکز می‌کنند. اما با اینکار پیامدهای زیادی در انتظار آنان خواهد بود. برخی از ابعاد مختلف این کیفیت شامل، رابطه جنسی، حل تعارضات، رضایت از ارتباط با خانواده ها، ارزش های مذهبی، دلبستگی ایمن وداشتن صمیمیت و شفقت نسبت به یکدیگر است.

سخن پایانی

اینکه افراد بعد از شروع زندگی مشترک خود رضایت زناشویی را تجربه کنند؛ یکی از موضوعات مهم در ازدواج است. به طور کلی زمان بر رضایت زناشویی بسیار موثر است. افراد با گذشت مدتی از ازدواج شناخت بیشتری از همسر خود کسب کرده و با جنبه های مختلفی از زندگی مشترک آشنا می‌شوند. البته زوجین نیز باید در این زمینه تلاش کرده و رابطه را به حال خود رها نکنند. قطعا میزان این کیفیت در گذر زمان دچار تغییراتی می‌شود که طبیعی است. زوجین می‌توانند برای بالا بردن این موضوع در زندگی مشترک خود از یک روانشناس یا مشاوره خانواده کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رضایت زناشویی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

رضایت جنسی تا چه حد در رضایت زناشویی تاثیر دارد؟

رضایت جنسی بخش مهمی از احساس کلی تر رضایتمندی زناشویی را تشکیل می دهند اما همه آن نیستن. برای اینکه بتوانید رابطه موفقی داشته باشید لازم است بر سایر جنبه های دیگر رابطه تان نیز تمرکز کنید و در همه ابعاد رشد و پیشرفت داشته باشید. اگر مشکلی در رابطه خود دارید حتما برای دریافت مشاوره جنسی اقدام کنید.

منبع: رضایت زناشویی



:: برچسب‌ها: رضایت زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است که توسط انگلیس برگزار می‌شود. این آزمون در بیش از 270 مرکز در 110 کشور برگزار می‌شود و ملاک های مشخصی برای نمرده دهی در همه آنها دارد. این آزمون انواع مختلفی داشته که افراد برای مهاجرت در زمینه های مختلف با نمره های گوناگون، به آن نیاز دارند. افراد برای قبولی و موفقیت در این آزمون باید تلاش زیادی کرده ومنابع مختلفی را مطالعه کنند.

کلمه آیلتس مخفف International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون از 0 تا 9 نمره دهی می‌شود. افرادی که موفق به کسب نمره 9 گردند؛ از طرف خود این موسسه جایزه نقدی دریافت می‌کنند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون آیلتس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آزمون آیلتس (IELTS) | ثبت نام و زمان برگزاری آیلتس

آزمون آیلتس

زبان انگلیسی یک زبان مشترک بین تمام فرهنگ ها و کشورهاست. همچنین در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. از طرفی برای مهاجرت به کشورهای دیگر و تحصیل یا کارکردن در موسسات مختلف، مدیران به داشتن این مهارت اهمیت می‌دهند. این آزمون در سطحی استاندارد طراحی شده است و افراد بسته به میزان دانش و توانایی خود در آن نمره کسب می‌کنند.

امروزه در کشور ما نیز این آزمون برگزار شده که از گذشته تاکنون دچار تغییرات زیادی شده است. افراد باید متناسب با هدف خود برای این آزمون تلاش کرده و در انواع مختلف آن شرکت کنند. 

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس دارای انواع مختلفی است که معمولا نوع آکادمیک و جنرال آن شناخته شده تر هستند. افراد برای تحصیل در خارج از کشور به نوع آکادمیک آن نیاز داشته و برای کارکردن باید مدرک جنرال داشته باشند. نمره این آزمون ها نیز به شرایط کشور مقصد و همچنین موسسه مورد نظر بستگی دارد. 

????آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. این آزمون دارای 4 بخش مختلف است که در دو مرحله انجام می‌گیرد. در قسمت های بعدی به طور مفصل در مورد مهارت های مختلف آن توضیح خواهیم داد. اما به طورکلی مهارت های لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ در یک بخش و در اسپیکینگ در مرحله ای دیگر صورت می‌گیرد. زمان اختصاص داده شده به بخش اول سه ساعت و به بخش دوم حداکثر 20 دقیقه است.

????جنرال

یکی دیگر از انواع آزمون آیلتس، جنرال به معنی عمومی است. در این آزمون معلومات داوطلبین در مورد مسائل اجتماعی مورد سنجش قرار می‌گیرد. معمولا افرادی که قصد مهاجرت کاری و یا گذراندن دوره ای کوتاه در کشور مقصد را دارند؛ در این آزمون شرکت می‌کنند.

????UKVI

این نوع از آزمون آیلتس برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به انگلیس را دارند. این آزمون تفاوتی با آزمون معمولی آیلتس ندارد؛ اما شرایط برگزاری آنها متفاوت است. نظارت بیشتری بر نحوه برگزاری این آزمون صورت می‌گیرد و همچنین مدرک آن نیز علاوه بر انگلیس برای کشورهای دیگر نیز معتبر خواهد بود.

????لایف اسکیلز

این آزمون برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت به انگلیس را داشته؛ اما به دنبال آزمونی ساده تر نسبت به آزمون آیلتس آکادمیک هستند. موضوعات رایج در مهارت اسپیکینگ این آزمون، شامل علاقه مندی ها، آموزش، مشکلات اجتماعی، اوقات فراغت، وسایل نقلیه و خانواده است.

مراحل مختلف آزمون آیلتس

مراحل مختلف آزمون آیلتس در همه انواع آن شامل 4 مهارت است که هر یک برای هدف خاصی طراحی شده اند. هر یک از توانایی ها نیز خود دارای نمره 0 تا 9 هستند. افراد باید در هریک از آنها مهارت های لازم را کسب کرده و تلاش کنند.

????ریدینگ

مدت زمان اختصاص داده شده به بخش از آزمون آیلتس یک ساعت است. این بخش دارای 40 سوال و 3 بخش مختلف است. در این قسمت، شما وقت اضافی برای انتقال پاسخ ها به برگه پاسخنامه ندارید و باید همزمان این کار را انجام دهید. در بخش اول، موضوعات کاملا عمومی بوده و برای پاسخ به آنها نیازی به داشتن تخصص خاصی نیست. بخش دوم آن یک متن علمی است و بخش سوم نیز حاوی متنی علمی و یا استدلالی است.

????لیسنینگ

لیسنینگ آزمون آیلتس دارای 40 سوال بوده که مدت زمان پاسخگویی به آنها 30 دقیقه است. فایل صوتی تنها یکبار برای شرکت کنندگان پخش می‌شود. اما شرکت کنندگان قبل از شروع این بخش، شرکت کنندگان فرصت چک کردن سوالات را دارند. همچنین زمان کوتاهی برای انتقال پاسخ سوالات به پاسخنامه اختصاص داده می‌شود. در دو بخش اول محتویات فایل صوتی شامل موضوعات اجتماعی و مکالماتی بین افراد است. در دو بخش نهایی نیز موضوعات دانشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

????رایتینگ

رایتینگ یکی از سخت ترین بخش های آزمون آیلتس محسوب می‌شود. مدت زمان این بخش نیز یک ساعت است. برای رایتینگ دو عنوان مختلف وجود دارد. در قسمت اول از افراد خواسته می‌شود تا متنی حاوی حداقل 150 کلمه بنویسند و مکل فرضی را شرح دهند. در قسمت بعدی افراد باید نظرات مخالف و موافق در مورد موضوعی را بیان کنند. برای اطلاع از نکات مختلف در این زمینه افراد باید منابع مربوط به این آزمون را به خوبی مطالعه کنند.

????اسپیکینگ

بخش اسپیکینگ یا مکالمه آزمون آیلتس شامل سه بخش مختلف است. مدت زمان این بخش از آزمون متغیر بوده و تقریبا بین 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشد. در بخش مکالمه، مصاحبه کننده در سه بخش مختلف با افراد صحبت می‌کند. در بخش اول شرکت کنندگان باید به سوالات پاسخ های کوتاه بدهند. در بخش بعدی به فرد برگه ای داده می‌شود تا در مورد موضوع مورد نظر نکاتی را نوشته و در مورد آن به مدت دو دقیقه صحبت کنند. در قسمت آخر نیز تعدادی سوال کوتاه پاسخ، پرسیده می‌شود.

نمره بندی آزمون آیلتس

نمره قبولی مشخصی برای آزمون آیلتس وجود ندارد. این نمره کاملا بستگی به دانش زبانی و هدف شما دارد. کسب هر نمره ای به معنی موفقیت یا رد شدن نیست. به طور کلی 5 نمره ای متوسط و 6 به بالا نمره ای خوب برای تحصیلات دانشگاهی محسوب می‌شود. هرچه افراد برای مقطع بالاتری اقدام کنند؛ نیاز به نمره بالاتری دارند. همچنین نمره افراد به میزان تلاش آنان نیز بستگی خواهد داشت. 

مهاجرت با آزمون آیلتس

یکی از اصلی ترین ملاک ها برای مهاجرت داشتن مدرک آیلتس و همچنین نمره بالا در آن است. بسیاری از افراد به آزمون آیلتس به چشم آزمونی ساده نگاه کرده که با داشتن اطلاعات اندکی در زبان انگلیسی، می‌توان در نمره بالایی کسب کرد. اما اینگونه نیست. برای رسیدن به نمره دلخواه در این آزمون، افراد گاهی سالها تلاش می‌کنند. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ تاریخ انقضای مدرک این آزمون است. معمولا دوساله بوده و افراد بعد از آن حتی در صورت مهاجرت، باید دوباره در این آزمون در کشور مقصد شرکت کنند.

سخن پایانی

آزمون آیلتس، به صورت مرتب در ایران در حال برگزاری است. البته برنامه مشخصی برای ادامه یافتن آن وجود ندارد. همچنین هزینه شرکت در این آزمون نیز نسبتا بالاست به همین دلیل بهتر است افراد برای قبولی هرچه زودتر در آن تلاش کنند.

در صورت لغو و یا توقف این آزمون ها در کشور افراد می‌توانند به کشورهای همسایه مثل ترکیه و ارمنستان سفر کنند. برای مطالعه آزمون آیلتس افراد می‌‎توانند از موسسه های آموزش زبان کمک بگیرند و یا به صورت خودخوان اینکار را انجام دهند. اما به طور کلی بهتر است در این زمینه با یک مشاور تحصیلی مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون آیلتس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آزمون آیلتس (IELTS) | ثبت نام و زمان برگزاری آیلتس



:: برچسب‌ها: آزمون آیلتس (IELTS) | ثبت نام و زمان برگزاری آیلتس ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شوهر ولخرج شاید اوایل برای خانم ها باب میل و مورد پسند باشد، اما پس از مدتی که هیچ پس اندازی در زندگی نداشته باشد، باعث حال بدی شما می‌شود. زمانی شوهر ولخرج خوب است که بتوانید در زمینه سرمایه گذاری پیشرفت کنید. اما در غیر این صورت همیشه لنگ سرمایه و پول خواهید بود. به همین دلیل است که مدیریت مالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما سوال اینجاست که مدیریت مالی چگونه است؟ چگونه می‌توانیم همسر خود را هدایت کنیم تا برنامه ریزی مالی داشته باشد. در این مقاله دلایل ولخرجی شوهر را توضیح داده ایم. و همچنین راهکارهایی را برای بهبود رفتار و برنامه ریزی مالی توضیح داده ایم. در این زمینه حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر ولخرج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوهر ولخرج | 6 دلیل رفتار با شوهر ولخرج

شوهر ولخرج کیست؟

یکی از گله ها و شکایت های زنان به نسبت برخی از مردان، ولخرجی شوهر است. این خانم ها می‌گویند که شوهرم به فکر آینده و سرمایه گذاری نیست. چرا اصلا برای آینده برنامه ریزی نمی‌کند؟ راهکار چیست؟ دلایل زیادی در رفتار شوهر ولخرج دخیل هستند. که در این مقاله به تمامی آنها اشاره کرده ایم. این موضوع سخت است که شوهر ولخرج هیچ سرمایه ای ندارد و همه مال خود را در عرض چند روز از دست می‌دهد.

زمانی که در اوایل ازدواج قرار داشته باشید؛ برای شما دلنشین است که هرچه می‌خواهید همسرتان تهیه می‌کند. اما پس از مدتی به عمق فاجعه پی خواهید برد. آن زمان است که باید به دنبال راه و روش های مدیریت مالی باشید. در ازدواج به این موضوع دقت داشته باشید شوهر خسیس و شوهر ولخرج باید جایگزین شوهر با مدیریت مالی مناسب باشد.

دلایل رفتاری شوهر ولخرج

شوهر ولخرج به دلایل خاصی است که چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهد. در این بخش مقاله راجع به دلایل شوهر ولخرج توضیح داده ایم.

???? برای راحت زندگی کردن پول خرج می‌کند

یکی از دلایل شوهر ولخرج این است که برای زندگی راحت پول خرج می‌کند. در واقع حاضر هستند تا پول زیاد برای تهیه ماشین، خانه، ویلا یا مکانی برای تفریح پرداخت کنند. علاقه دارند تا مسافرت بروند و استراحت های تجملاتی داشته باشند. زندگی راحتی داشته باشند و از تفریح لذت ببرند. این افراد به زندگی حال فکر می‌کنند. که دنیا دو روزه و زندگی در لحظه حال را به سرمایه گذاری های طولانی مدت به آینده ترجیح می‌دهند. چنین افرادی با این دلیل به افسردگی و ترس از آینده مبتلا نمی‌شوند.

???? واقعا چیزی که نیاز دارد را تهیه می‌کند

عده ای از افراد هستند که برخی از چیزهای گرانی که می‌خرند را احتیاج دارند. گاهی شوهر ولخرج نیز به دلیل اینکه به چیزی نیاز دارد تهیه می‌کند. شوهر ولخرج نیز در برخی از موارد به دلیل اینکه به چیزی نیاز دارد تن به خرید می‌دهد.

???? عادات خانوادگی | شوهر ولخرج

یکی از دلایل مهم و اصلی شوهر ولخرج، عادات خانوادگی است. برخی از افراد به دلیل اینکه خانواده شان چنین رفتاری داشته است؛ از آنها یاد گرفته اند و تصور می‌کنند که این شیوه خرج کردن روند طبیعی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیگموند فروید کلیک کنید.

???? اعتیاد به خرید کردن

اعتیاد به خرید هم یکی از دلایل شوهر ولخرج است. افرادی که به خرید اعتیاد دارند توانایی مدیریت مالی ندارند. مردان بیشتر اعتیاد به خرید ماشین و لوازم مردانه دارند؛ خانم ها نیز اعتیاد به پوشاک و وسایل زنانه دارند.

???? عدم توانایی در مدیریت مالی

از دیگر دلایل شوهر ولخرج، عدم توانایی در مدیریت مالی است. برخی از افراد هیچ آموزشی در زمینه مدیریت مالی ندیده اند. خرج های الکی و اضافی می‌کنند و حساب پولشان در دستشان نیست. این افراد با مشکلات مالی زیادی هم سر و کله می‌زنند اما باز هم به این روند ادامه می‌دهند.

???? بحران میانسالی | شوهر ولخرج

یکی از دلایل شوهر ولخرج، بحران میانسالی است. افرادی که در رده سنی 35 تا 55 سال قرار دارند، شاید به این بحران دچار شوند. در این دوران فرد برای کسب قدرت و احساس ارزشمندی شاید پول زیادی را از دست بدهد. و وسایل گران قیمت تهیه کند. در این دوران به دلیل اینکه فرد احساس پوچی و بی ارزشی دارد؛ با این کار قصد سرکوب این احساس را دارد.

نحوه برخورد با شوهر ولخرج

برخورد با شوهر ولخرج شاید دشوار باشد. آنها هیچ سرمایه گذاری ندارند و هرگز نحوه مدیریت مالی را آموزش ندیده اند. اما روش هایی وجود دارد که با آن می‌توانید در برخورد با شوهر ولخرج عملکرد بهتری داشته باشید.

???? بودجه تعیین کنید

یکی از روش های رفتاری با شوهر ولخرج، تعیین بودجه بندی است. باید با همسر خود به این نتیجه برسید که برای سرمایه گذاری خرج تعیین کنید. برای خرید لباس باید به شیوه ای سرمایه گذاری داشته باشید و به برنامه ریزی ها پایبند باشید. تا شوهرتان نیز مانند شما پایبند به برنامه ریزی ها باشد.

???? با عشق و احترام با همسرتان صحبت کنید

برای برخورد با شوهر ولخرج، باید محترمانه و با عشق سخن بگویید. زیرا رفتار با بی احترامی باعث دروغ همسر به شما می‌شود. بی احترامی، طعنه و سرزنش شوهر ولخرج بین شما و همسر اختلاف می‌اندازد. باید این عادت بد را فراموش کنید و با او به شیوه ای صمیمانه رفتار کنید. این رفتار باعث می‌شود که شما نظارت بیشتری بر سرمایه گذاری و اموال داشته باشید.

???? اهداف واقع بینانه بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشید

برای برخورد با شوهر ولخرج، باید اهداف خود را کوتاه مدت و بلند مدت کنید. مثلا تعیین کنید که در دو هفته یا یک ماه چقدر پول در حساب شما باشد. در سال های آینده چقدر سرمایه گذاری باید داشته باشید؟ سعی کنید با کمک هم به اهداف مالی برسید و این اهداف به شما کمک می‌کند که سرمایه گذاری داشته باشید.

???? از زوج درمانگر کمک بگیرید

برای برخورد با شوهر ولخرج باید از زوج درمانگر کمک بگیرید. با برنامه ریزی ها و راهکارهایی که روانشناس به شما ارائه می‌دهد؛ زندگی با اهداف بهتری خواهید داشت. تا این مشکلات بررسی شود و راهکارهایی را برای رفع آن به شما ارائه شود. با استفاده از راهکارها می‌توانید مدیریت بهتری داشته باشید.

کلام آخر

شوهر ولخرج تنها سالهای اولیه زندگی برای شما جذاب است. اما زمانی که نیازمند سرمایه گذاری برای آینده و فکر به نیازمندی ها می‌افتید؛ دنبال راه چاره می‌گردید. راه چاره شما کمک از روانشناس است. تا ابتدا با کمک روانشناس ریشه و دلیل رفتار شوهر ولخرج را پیدا کنید و سپس راهکار مناسب برای شما ارائه می‌شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر ولخرج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوهر ولخرج | 6 دلیل رفتار با شوهر ولخرج



:: برچسب‌ها: شوهر ولخرج | 6 دلیل رفتار با شوهر ولخرج ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وفادار بودن به عشق، یکی از ویژگی‌های رفتاری مورد پسند جامعه است. وفاداری به منظور پذیرفتن و دوست داشتن کسی همان گونه است؛ که تغییر نکند. و تهدیدی به ترک آن وجود نداشته باشد. طبق نظر پژوهشگران تعهد و وفاداری مهمترین نکته برای داشتن یک زندگی سالم است. تعهد و وفاداری یعنی اینکه هر دو طرف بخواهند رابطه خود را با گذشت زمان حفظ کنند؛ و به آن متعهد بمانند. وفادار بودن به عشق؛ به منظور زندگی در سالیان طولانی و دراز مدت با یک فرد است. یعنی اینکه با تمام مشکلات و سختی‌ ها به دنبال تلاش برای حل چالش‌ ها باشید.

 

تمامی افرادی که تعهد و وفاداری دارند؛ اشخاص قابل اعتمادی نیز هستند. وفاداری در عشق از اهمیت بسیار زیادی  برخوردار است. در صورتی که به تعهد وفاداری خود شک دارید؛ حتما از یک روانشناس برای افزایش آن راهنمایی بگیرید. زیرا وفاداری باعث اعتماد و آسان سازی تغییرات می‌شود. در صورتی که وفاداری به عشق وجود داشته باشد؛ مشکلات و آرامش بهتر حل می‌شود. و احساس امنیت در رابطه موج می‌زند. برای بهبود رابطه حتما از یک روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه وفادار بودن به عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وفادار بودن به عشق | 4 مزیت وفاداری به عشق

وفادار بودن به عشق چیست؟

از نظر شما وفادار بودن به عشق چیست؟ چه چیزهایی ملاک وفاداری و چه چیزهایی ملاک خیانت است؟ آیا راه ‌هایی وجود دارد که افراد نسبت به روابط خود وفادار باشند؟ سوال‌ های بسیار زیادی در رابطه با وفادار بودن به عشق وجود دارد. وعده بسیار زیادی این وفاداری را اولویت اول در روابط می‌دانند. روش‌ های متفاوتی نیز برای تقویت وفادار بودن به عشق وجود دارد. وفادار بودن به عشق مزایای بسیار زیادی دارد. که در این مقاله به راهکار های تقویت افزایش وفاداری و مزایای وفادار بودن به عشق اشاره کرده ‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزایای وفادار بودن به عشق

وفادار بودن به عشق از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. در این بخش مقاله راجع به مزایای وفاداری در رابطه صحبت کرده‌ ایم.

???? باعث افزایش اعتماد در رابطه می‌شود

وفادار بودن به عشق یک مزایای بسیار بزرگ دارد؛ که آن هم افزایش اعتماد در رابطه است. یکی از ستون‌ های مهم هر رابطه‌ ای اعتماد طرفین است. زمانی که اعتماد وجود داشته باشد؛ رابطه نیز پایدار خواهد ماند. اما در صورتی که عدم اعتماد در رابطه موج بزند، رابطه ناپایدار خواهد بود. به همین دلیل وفاداری در رابطه یکی از اصل‌ های مهم است.

???? تغییر را آسان می‌کند

یکی از مزایای وفادار بودن به عشق، این است که تغییر آسان می‌شود. وفاداری یعنی پذیرش شریک احساسی همان طور که هست و وجود دارد. و دیگر تلاشی برای تغییر آن وجود نداشته باشد. وفاداری به منظور این است که رفتار ها و تغییرات فرد در رابطه برای شما قابل هضم بوده. و به راحتی آنها را پذیرا خواهید بود.

???? مشکلات را راحت ‌تر حل خواهید کرد

یکی از مزایای بسیار بزرگ وفادار بودن به عشق، این است که مشکلات راحت‌ تر برای شما حل خواهند شد. حتی رابطه محکم و بی ‌دردسر هم مشکلات و چالش‌ های بسیار زیادی دارد. اما وفاداری باعث می‌شود که شما و شریک احساسیتان در روز های خوب و بد کنار یکدیگر زندگی کنید. و برای حل مشکلات هر دو تلاش کنید.

???? امنیت در رابطه ایجاد می‌شود

منظور از امنیت در واقع مساوی با وفادار بودن به عشق است. زمانی که در رابطه تعهد و وفاداری وجود داشته باشد؛ شخص مقابل احساس امنیت را دریافت می‌کند. حس بهتری نسبت به خود و طرف مقابل خواهد داشت. و باعث می‌شود که شریک احساسی نیز به شما وفادار خواهد بود.

چگونه وفادار بودن در عشق را تجربه کنیم؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با وفادار بودن به عشق پرسیده می‌شود؛ این است که چگونه وفادار باشیم؟ در پاسخ به این سوال می‌گوییم که وفاداری در رابطه نیاز به تمرین دارد. هر چقدر که شما رفتار های مثبت و اعتماد از خود نشان دهید، احتمال بیشتری به وفاداری دست پیدا خواهید کرد. در این بخش مقاله راجع به اینکه چگونه وفادار بودن به عشق را تجربه کنیم؛ صحبت کرده ‌ایم.

✨ به طور مداوم از طرف مقابلتان حمایت کنید

یکی از راه‌ های وفادار بودن به عشق این است که حمایت و پشتیبانی بی قید و شرط خود را به شریک احساسیتان نشان دهید. شریک احساسیتان باید این حمایت را از سمت شما دریافت کند، و احساس امنیت را تجربه کند؛ که در نتیجه رابطه در این شرایط قوی ‌تر خواهد شد.

✨ تعهد داشته باشید

برای وفادار بودن به عشق باید تعهد داشته باشید. تعهد یعنی اینکه مسئولیت پذیر باشید و هر انتخابی که می‌کنید اگرچه به ضرر شما باشد؛ آن را بپذیرید و مسئولیتش را قبول کنید.

✨ سپاسگزار باشید | وفادار بودن به عشق

برای وفادار بودن به عشق، لازم است که سپاسگزاری را تمرین کنید با سپاسگزاری و قدردانی به شریک احساسیتان نشان خواهید داد که شاهد زحمات او هستید. که همین رفتار شما باعث تقویت رابطه ‌تان می‌شود.

✨ ارتباط قوی و موثر داشته باشید

یکی از مهم ترین و ضروری‌ ترین جنبه ‌های یک رابطه، و وفادار بودن به عشق این است؛ که خطوط ارتباطی وسیعی برای ابراز احساسات داشته باشید. صحبت با شخص مقابل در رابطه با احساسات و افکار مختلف از جمله خواسته‌ ها، علایق، ترس‌ ها و… کمک بسیار زیادی به تحکیم رابطه و افزایش وفاداری می‌شود. 

✨ تلاش و کوشش را فراموش نکنید

وفادار بودن به عشق به این سادگی ‌ها نیز نیست. بهتر است که تلاش، کوشش و پشتکار داشته باشید و پیگیر باشید. وقتی که مشکلات و چالش ‌های رابطه بروز پیدا می‌کنند، باید یاد بگیرید که متعهد و وفادار هستید. مدام در حال تمرین وفاداری باشید. و به طور مرتب این مسئله را با خود یاد آوری کنید. که با پیش آمدن موقعیت‌ های مختلف نباید در رابطه کم بیاورید.

✨ صداقت داشته باشید

وفادار بودن به عشق مساوی با صداقت است. راست گویی و صداقت در رابطه حرف اول را می‌زند. و یکی از ستون‌ های هر رابطه محکمی است به این فکر کنید که چقدر در تلاش برای پیدا کردن یک شریک احساسی مناسب بوده ‌اید .به همین دلیل لازم است که رابطه را سفت، سخت و با صداقت نگه دارید.

✨ بخشش را فراموش نکنید | وفادار بودن به عشق

یکی از رفتار های وفادار بودن به عشق این است که باید بخشش داشته باشیم. بخشش اصل بسیار مهمی است، که در دلخوری و مشاجرات باید از آن استفاده کنید. با بخشش می‌توانید دلخوری‌ ها و گذشت داشته باشید تا آرامش به رابطه شما بازگردد.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

برای وفادار بودن به عشق باید این موضوع رو یاد بگیرید؛ که کمک از روانشناس بسیار مهم است. برای حل مشکلات و چالش ‌های زندگی از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا میزان وفادار بودن به عشق را نشان دهد. این موضوع را فراموش نکنید که کمک از متخصص بد نیست و خیلی از مواقع باعث تحکیم روابط شما می‌شود.

کلام آخر

وفادار بودن به عشق امروزه به یک مشکل و یا حتی دشواری تبدیل شده است. امروز بسیاری از افراد بویی از وفاداری را نبردند؛ و بسیار تنوع طلب شده ‌اند. بهتر است که تمرین وفاداری را فراموش نکنید. و حتما در تمامی روابط تعهد داشته باشید. رابطه نیازمند وفاداری و تعهد است؛ که اعتماد و امنیت را شریک احساسی شما تجربه کند. برای اطلاع از راهکار های چگونه وفادار باشیم از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وفاداری به عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وفادار بودن به عشق | 4 مزیت وفاداری به عشق



:: برچسب‌ها: وفادار بودن به عشق | 4 مزیت وفاداری به عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از شروع کار یکی از فوبیاها و ترس های غیر منطقی است. زمانی که این ترس بر شما غلبه می‌کند به راحتی نمی‌توانید کار جدیدی را آغاز کنید. معمولا این افراد هدف دارند اما هیچ تلاشی برای شروع ندارند. به دلیل اینکه شاید با شکست روبرو شوند و بارها زمین بخورند، از شروع دوباره هراس دارند. در آینده نیز این افراد با پشیمانی سخن می‌گویند. که کاش می‌توانستند در گذشته کارهای بهتری انجام می‌دادند تا با پیشرفت روبرو بودند.

 

اما اگر به طور دقیق از این افراد سوال کنید که دلیل چنین رفتاری چیست و چرا در گذشته تلاش نکرده اند؛ تقصیر را گردن دیگران می‌اندازد و آنها را مقصر داستان می‌شمارند. اما دلیلی اصلی عدم پیشرفت؛ فوبیایی به نام ترس از شروع کار می‌باشد. برای درمان و جلوگیری از این رفتار حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شروع کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از شروع کار | 5 دلیل ترس از شروع کار

ترس از شروع کار

یکی از فوبیاهایی که بسیار زیاد در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، ترس از شروع کار است. این ترس یکی از اصلی ترین دلایل برای عدم موفقیت و پیشرفت است. حتی افرادی که به این ترس مبتلا هستند؛ زمانی به خودشان می‌آیند که دیگر توانی برای پیشرفت ندارند.

این افراد دلیل عدم پیشرفت خود را موانع دیگری مانند بی پولی، دخالت خانواده و … تلقی می‌کنند. و عده بسیار کمی وجود دارند که دلیل اصلی را ترس‌از شروع کار می‌دانند. به طور کلی این ترس مانع بزرگی برای موفقیت و پیشرفت است. و باعث می‌شود که فرد در هیچ زمینه ای از زندگی موفق نباشد.

ترس از شروع کار یکی از بزرگ ترین ترس های ما می‌باشد که عده زیادی از افراد به آن دچار هستند. همیشه افرادی که موفق هستند بر این ترس خود غلبه کرده اند و ریسک را به جان خریده اند. فرد موفق بارها به این موضوع فکر کرده است که اگر تلاش نکند هیچ پیشرفتی در زندگی نخواهد داشت. به همین دلیل تلاش کرده است تا موفقیت را به دست آورد. در این مقاله نشانه ها، دلایل و روش های غلبه بر ترس‌از شروع کار را توضیح داده ایم.

نشانه های ترس از شروع کار

ترس از شروع کار نشانه هایی را دارد. افرادی که به این ترس مبتلا هستند معمولا با نشانه های زیر کاملا قابل تشخیص هستند. در این بخش مقاله نشانه های ترس‌از شروع کار را توضیح داده ایم.

???? استرس بی دلیل

???? اضطراب

????عدم موفقیت

???? هدف بدون برنامه

???? نگرانی بیش از اندازه

????عدم ریسک

???? نگرانی از شکست

???? بی اعتمادی

دلایل ترس از شروع کار

ترس از شروع کار به دلایل مختلفی بستگی دارد. که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم. البته لازم است ذکر کنیم که این ترس به نوعی فوبیا است و با غلبه بر آن می‌توانید پیشرفت کنید. در این بخش مقاله راجع به دلایل ترس‌از شروع کار توضیح داده ایم.

???? وراثت | ترس از شروع کار

یکی از دلایل ترس از شروع کار، وراثت است. افرادی که والدینشان هرگز ریسک نکرده اند؛ فرزندانی با ترس‌از شروع کار پرورش می‌دهند. در واقع این افراد زندگی خطی را به کودکان خودشان آموزش می‌دهند

???? تربیت اشتباه خانواده

تربیت اشتباه خانواده از دیگر دلایل ترس از شروع کار است. افرادی که در خانواده هایی بدون موفقیت و بی هدف رشد کرده اند، زندگی موفقیت آمیزی نخواهند داشت. این افراد معمولا تربیت اشتباهی از سوی والدین دیده اند و هرگز مورد حمایت و پیشرفت قرار نگرفته اند.

???? اطرافیان نامناسب

دوستان، اطرافیان، آشنایان و خانواده بسیار زیاد در زندگی ما نقش دارند. زمانی که نتوانید در روند زندگی با افراد موفق و مناسبی برخورد داشته باشید، در دام افراد نامناسب خواهید افتاد. اطرافیان ما رفتارهایی که از خود نشان می‌دهند؛ یا مانع زندگی ما و یا باعث پیشرفت می‌شوند. بنابراین اطرافیان در ترس از شروع کار ما نیز دخیل هستند.

???? اعتماد به نفس کم | ترس از شروع کار

افرادی که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند، ترس از شروع کار دارند. این افراد هرگز ریسک نمی‌کنند و خود را لایق موفقیت و پیشرفت نمی‌دانند. بنابراین برای رفع این مشکل باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

???? استرس و اضطراب

اضطراب و استرس یکی از بارزترین دلایل ترس از شروع کار است. افرادی که دائم در حال تجربه استرس و اضطراب هستند؛ هرگز توانایی پیشرفت نخواهند داشت. همیشه نگران زندگی خود هستند که مبادا با شکست روبرو شوند. و همین امر موضوعی برای عدم پیشرفت و موفقیت آنها می‌شود. 

راهکار غلبه بر ترس از شروع کار

برای رفع و غلبه بر ترس از شروع کار؛ حتما باید چندین تکنیک را انجام دهید. در این بخش مقاله به این تکنیک ها اشاره کرده ایم.

✨ دلیل ترس خود را شناسایی کنید

اولین راهکار برای غلبه بر ترس از شروع کار، شناسایی و ارزیابی است. در این مورد حتما باید دلیلی که مانع از پیشرفت و ترس‌از شروع کار می‌شود را شناسایی کنید. برای ریشه یابی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید.

✨ به موفقیت فکر کنید

یکی از راهکارهای غلبه بر ترس از شروع کار، فکر به موفقیت است. افرادی که به موفقیت فکر می‌کنند؛ به مرور زمان موفق نیز خواهند شد. به این فکر کنید که هر شکستی با موفقیت همراه است و هر تلاشی با خود موفقیت به دنبال دارد. در این صورت باید خود را لایق موفقیت بدانید.

✨ به بدترین و بهترین اتفاق فکر کنید

برای غلبه بر ترس از شروع کار، باید به بهترین و بدترین اتفاق فکر کنید. تا نگرانی های شما کم شود. در بدترین شرایط به احتمال زیاد تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد. و با بهترین اتفاق در زندگی بسیار موفق خواهید شد. و موفقیت همیشه همراه خود موفقیت به دنبال دارد.

✨ اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

برای غلبه بر ترس از شروع کار، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. زمانی که اعتماد به نفس کمی داشته باشید؛ پیشرفت نخواهید کرد. ما افزایش اعتماد به نفس همراه با موفقیت است. برای افزایش اعتماد به نفس از روانشناس راهنمایی بگیرید.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

به دلیل اینکه ترس از شروع کار همراه با اضطراب، استرس و اعتماد به نفس کم است؛ همه افرادی که با ترس‌از شروع کار روبرو هستند؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرند. روانشناس تمامی این موضوعات را بررسی می‌کند و بهبود آن کمک می‌کند.

کلام آخر

همه انسان ها همراه خود ترس های زیادی را دارند. اما برخی از این ترس ها مانند ترس از شروع کار، مانع پیشرفت و موفقیت می‌شود. به همین دلیل باید این ترس را درمان کرد. برای غلبه و درمان حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شروع کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از شروع کار | 5 دلیل ترس از شروع کار



:: برچسب‌ها: ترس از شروع کار | 5 دلیل ترس از شروع کار ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کم محلی به پسر مورد علاقه یکی از روش هایی که زنان از آن در رابطه استفاده می‌کنند. این رفتار در مواردی نشانه خامی و بی تجربگی دختران است. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد که زنان را وادار به بروز برخی از رفتارها می‌کند. از طرفی وجود علاقه و ابراز احساسات در رابطه یکی از ملزومات آن است که دو طرف باید به آنها بپردازند.

 

برخی از زنان بر این باورند که در رابطه فقط آنان باید مورد توجه و محبت قرار بگیرند و مردان فاقد احساسات هستند. اما این درست نیست. بی محلی کردن به مردان، همیشه هم منجر به اتفاقات خوبی نخواهد شد. افراد باید به نکات وعوامل زیادی در رابطه توجه داشته باشند و همچنین در صورت ناآگاهی، از دیگران کمک بگیرند.

منبع: کم محلی به پسر مورد علاقه | بی محلی به مردان

بی محلی به مردان

هر رابطه ای شرایط و پیچیدگی های خود را دارد و نمی‌توان از یک روش در همه موقعیت های استفاده کرد. کم محلی به پسر مورد علاقه، شاید در مواردی منجر به جلورفتن رابطه شود. اما گاهی با زیاده روی در اینکار، فرد به طور کلی از علاقه شما به او دلسرد شده و تلاشی نمی‌کند. فراموش نکنید که مردان تاجایی برای ادامه رابطه تلاش می‌کنند؛ و اگر اقدامی از طرف شما نبینند؛ آنها نیز ناامید خواهند شد. اگر این رفتار برای مدت زمان طولانی از طرف دختر ادامه یابد؛ قطعا عواقب بدی در رابطه خواهد داشت. برای اطلاع از نشانه های عشق دختر به پسر کلیک کنید.

دلایل کم محلی به پسر مورد علاقه

دختران برای کم محلی به پسر مورد علاقه، دلایل مختلفی دارند. در برخی موارد که رابطه هنوز آغاز نشده؛ آنها برای جذب کردن طرف مقابل خود، او را نادیده می‌گیرند. اما در موارد دیگر شاید به دلیل رفتار بدی که پسر مرتکب آن شده است، از بی محلی استفاده می‌کنند. به هر حال، در هر دو صورت، این رفتار سالمی نبوده و دختران باید رفتار دیگری را جایگزین آن بکنند. 

????تقلید از دیگران

برخی از دختران به دلیل تقلید از دوستان و خانواده خود رفتار کم محلی به پسر موردعلاقه خود را نشان می‌دهند. برای مثال آنها تصور می‌کنند که به دلیل موفقیت روابط اطرافیان که از این رفتار استفاده کرده اند؛ آنان نیز با استفاده از آن می‌توانند رابطه خود را بهبود ببخشند. مورد دیگری که در این زمینه بسیار موثر است؛ مشاهده رفتارهای والدین با یکدیگر است. دخترانی که شاهد کم محلی مادران خود به پدران شان هستند؛ به صورت ناخودآگاه، آنان نیز از این رفتار استفاده می‌کنند.

???? کم محلی به پسر مورد علاقه | راهی برای جذاب به نظر رسیدن

دسته ای دیگر تصور می‌کنند که با این رفتار، بیشتر جذاب به نظر رسیده و دست نیافتنی تر هستند. شاید اینگونه رفتار کردن برای مدتی، موثر واقع شود. اما با گذشت زمان، موجب آسیب دیدن طرف مقابل می‌شود. چراکه او همه تلاش خود را برای جلب توجه شما کرده؛ اما از طرف شما بازخوردی دریافت نمی‌کند. دختران باید بر ویژگی های شخصیتی دیگر خود برای جذاب تر به نظر رسیدن، کار کرده و از روش های درست تری استفاده کنند.

????ویژگیهای شخصیتی

بروز رفتار کم محلی به پسر مورد علاقه برای برخی از دختران، کاملا غیرعادی است. به این معنی که آنها عامدانه این رفتار را نشان نمی‌دهند. به طور کلی اخلاق و رفتارآنها با دیگران به شکلی است که انگار در حال نادیده گرفتن اطرافیان هستند. اما در واقع این گونه نبوده و آنها در این زمینه تلاشی نمی‌کنند. آنها نمی‌توانند به راحتی به دیگران ابراز علاقه کرده و یا حتی با آنها معاشرت کنند.

پیامدهای کم محلی به پسر مورد علاقه

اگر رفتار کم محلی کردن به پسر مورد علاقه برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و همچنین دختران از آن به عنوان اهرم فشاری استفاده کنند؛ به زودی شاهد بروز مشکلاتی در روابط شان خواهند بود. با اینکار به طرف مقابل احساس ناامنی و رهاشدگی داده و او را در معرض بروز واکنش های نامناسبی قرار می‌دهید. برخی از مشکلاتی که این رفتار در رابطه با جنس مخالف ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود. 

????کاهش صمیمیت

کاهش صمیمیت میان دختر و پسر، یکی از پیامدهای کم محلی به پسر مورد علاقه است. وقتی دختران در این مورد زیاده روی می‌کنند؛ پسران نیز دست تلاش و ابراز علاقه به دختر می‌کشند. حتی گاهی پسران احساس می‌کنند که اعتماد به نفس خود را به دلیل از دست داده و برای احترام و اهمیت دادن به خود رابطه را به پایان می‌رسانند.

با اینکه احتمالا دختران این رفتار را پیش بینی نمی‌کنندو انتظار دارند تا طرف مقابل آنها برای مدت زمان زیادی با آنها همراهی کند؛ اما قطعا رابطه با چنین رفتارهایی، برای زمان طولانی ادامه نخواهد یافت.

????بروز اختلافات در رابطه

در مواجهه با رفتار کم محلی به پسر مورد علاقه، پسران نیز واکشن نشان داده و یا بعد از مدتی خسته می‌شوند. همین موضوع باعث بروز اختلافات و تعارضات زیادی میان آنها شده و روان آنها را فرسوده خواهد کرد. بی محلی کردن به مردان، رفتار یک دختر بالغ نیست. چنین فردی قطعا رفتارهای مخرب دیگری هم خواهد داشت که موجب شکل گیری یک رابطه سمی می‌شود. در چنین رابطه ای اعتماد و همدلی، از بین خواهد رفت و افراد مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند.

????مقابله به مثل

طبیعی است که مردان در مواجهه با رفتار کم محلی به پسر مورد علاقه دختران، واکنش نشان دهند. قطعا رفتار آنان نیز بعد از مدتی تغییر خواهد یافت و به نحوه دیگری با این موضوع برخورد می‌کنند. او دچار احساس بی ارزشی شده و دیگر انگیزه ای برای جلب توجه شما ندارد. با وجود این رفتار در رابطه باید انتظار چنین رفتاری را با خودتان هم داشته باشید. در واقع اگر به این موضوع فکر کنید؛ احتمالا به  مردی که به آن علاقه دارید؛ کم توجهی نخواهید کرد.

تا چه حد کم محلی به پسر مورد علاقه قابل قبول است؟

به طور کلی ایجاد حس تعلیق و همچنین سنجیدن میزان صبر افراد در رابطه، جزو اصول رابطه محسوب می‌شود. اگر اینکار به روش درستی صورت گیرد و با افراط همراه نباشد؛ نه تنها باعث جذابیت بیشتر می‌گردد؛ بلکه در فرایند رابطه نیز موثر خواهد بود. معمولا افراد به چیزهایی که به سختی به دست می‌آورند؛ توجه بیشتری می‌کنند.

اما این موضوع نباید باعث بروز رفتارهای بیمارگونه شود. کم محلی به پسر مورد علاقه، در اوایل رابطه، شاید رفتار معقولی به نظر برسد. اما نباید برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. افراد باید در کنار یکدیگر در این زمینه تلاش کرده و به شناخت یکدیگر برسند.

سخن پایانی

بی توجهی به دیگران و نادیده گرفتن آنها به طور کلی رفتاری دور از ادب و ناشایست است. مردی که به آن علاقه مند هستید نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید به روش های مختلفی توجه و علاقه خود را به او نشان داده و در انجام این رفتار زیاده روی نکنید.

همچنین حتی اگر برای نشان دادن اشتباهاتش تصمیم به محلی کردن دارید؛ بازهم این واکنش خوبی نخواهد بود و می‌توان از روش های بهتری در این زمینه استفاده کرد. برای اطلاع از نحوه برخورد مناسب با پسر مورد علاقه و همچنین جلوگیری از بروز مشکلاتی در رابطه، می‌توانید از روانشناس نیز در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کم محلی به پسر مورد علاقه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: کم محلی به پسر مورد علاقه | بی محلی به مردان



:: برچسب‌ها: کم محلی به پسر مورد علاقه | بی محلی به مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترایپوفوبیا یا ترس از سوراخ های کوچک و الگوهای نامنظم، یکی از انواع فوبیا هاست که بسیاری به آن مبتلا هستند. این نوع از فوبیا می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد و زندگی شخص بگذارد؛ چرا که در طول روز احتمالا به صورت مکرر با الگوهای بصری زیادی مواجه شود. البته افراد حتی با فکر کردن در مورد این اشکال نیز، دچار استرس و اضطراب شده و احساسات منفی را تجربه می‌کنند.

این فوبیا، جزو اختلالات جدید محسوب می‌شود که فرد از اشکالی که برای او هیچ خطری ندارند؛ دچار ترس می‌شوند. نکته جالب اینجاست که هرچه تعداد این حفره ها بیشتر باشد؛ علائم فرد نیز شدید تر می‌شود. افراد باید برای جلوگیری از بروز عوارض حاصل از این فوبیا، برای درمان اقدام کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سوراخ می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ترایپوفوبیا | علل و علائم ترس از سوراخ

ترس از سوراخ

فوبیا ها شامل ترس هایی می‌شوند که حالت بیمارگونه داشته و زندگی فرد را مختل می‌کنند. حتی فرد با فکر کردن و یا دیدن تصاویر آن نیز دچار ترس زیادی گردد. این ملاک ها برای ترایپوفوبیا نیز صدق می‌کنند. این نوع از فوبیا در آخرین نسخه   ناهنجاری محسوب نمی‌شود؛ اما به طور کلی با علائم زیادی همراه بوده و طیف وسیعی از اشکال را در برمی‌گیرد. همچنین عوامل مختلفی نیز بر آن موثر هستند. متخصصن ترس از سوراخرا یک نوع بیزاری و انزجار می‌دانند.

علائم ترایپوفوبیا

افراد مبتلا به ترایپوفوبیا، با قرارگیری در معرض اشکال منظم و کنارهم، علائم روانی وجسمانی مختلفی را تجربه می‌کنند. شدت این نشانه ها از فردی به فرد دیگر و همچنین بسته به میزان ترس افراد، متفاوت خواهد بود. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

حمله پنیک

ترس شدید

لرزش بدن

تعریق

حالت تهوع

خارش

مسخ شخصیت

سرگیجه

تنگی تنفس

بالارفتن ضربان قلب

بروز توهمات دیداری

علت بروز ترایپوفوبیا کدام است؟

محققین عوامل مختلفی را برای بروز ترایپوفوبیا در نظر می‌گیرند. هنوز علت دقیق و مشخصی برای بروز نشانه های این نوع فوبیا وجود ندارد. اما به طور کلی این واکنش را راهی برای محافظت از خود در مقابل خطرات می‌دانند. در ادامه بیشتر در مورد عوامل موثر بر این موضوع، توضیح خواهیم داد.

دلایل تکاملی

بسیاری از حیوانات خطرناک در سطح پوست خود دارای حفره هایی منظم و کنارهم هستند. مانند مار، غورباقه، ماهی بادکنکی و… . این حیوانات از گذشته تا کنون باعث بروز رفتار رفتار در انسان ها شده اند. این ویژگی در برخی از افراد نهادینه شده و به صورت ژنتیکی از نیاکان به ما ارث رسیده است.

در واقع ترایپوفوبیا در برخی موارد به دلیل تاثیر تکامل انسان بر مسائل روانی ایجاد می‌شود. حتی برخی از عفونت ها و انگل ها نیز شکلی این چنین دارند و یا باعث بروز مشکلات پوستی به این شکل می‌شوند. افراد بیشتر از اینکه از چنین اشکالی بترسند؛ انزجار را تجربه می‌کنند.

یادآوری حیوانات خطرناک

طبق مطالعه ای که در سال 2013 منتشر شد؛ افراد به دلیل پیداکردن الگویی ثابت در پوست و یا بدن حیوانات خطرناک، از این اشکال به طور کلی می‌هراسند. آنها با نگاه کرده به حفره هایی منظم و کنار هم دچار ترایپوفوبیا شده و علائم مختلفی را از خود نشان می‌دهند. این ترس در ناخودآگاه افراد شکل گرفته و باعث بروز مشکلات زیادی در زندگی فرد می‌شود. البته این عامل هم به طور کامل اثبات شده نیست و نمی‌توان فقط به آن استناد کرد.

یادآوری بیماری های عفونی

انزجار و ترس از سوراخ، یک مکانیسم دفاعی در مقابل محرک های خطرناک است. برخی از افراد با مشاهده حفره هایی منظم و در کنار هم احساس خارش کرده و به یاد بیماری های پوستی می‌افتند. گرچه برخی از بیماری ها دقیقا همین کار را با بدن می‌کنند. اما ترایپوفوبیا ترسی غیرمنطقی است که افراد بدون هیچ دلیل خاصی از چنین موضوعی احساس اضطراب می‌کنند. این اختلال گاهی به ما کمک می‌کند تا بر اساس غربزه از خطر دور بمانیم.

ابتلا به بیماری های روانی دیگر

با ابتلای افراد به برخی از بیماری های روانی یا شخصیتی، احتمال بروز ترایپوفوبیا نیز بیشتر وجود دارد. افرادی که سابقه ابتلا به اختلالات اضطراب فراگیر و یا افسردگی را دارند؛ احتمالا تحریک پذیرتر هستند؛ و از مسائل بیشتری دچار هیجانات منفی می‌شوند. همزمانی بیماری های روانی با ترایپوفوبیا، علائم آن را شدیدتر خواهد کرد.

پاسخ به الگوهای بصری مختلف

برخی تصور می‌کنند که ترایپوفوبیا تنها یک پاسخ سیستم بینایی به محرک های دیداری است و هیچ ارتباطی به مسائل تکاملی ندارد. در واقع وقتی چشم افراد به مشاهده برخی از الگوها عادت می‌کند؛ با تماشای الگوهای متفاوت، بدن نیز پاسخ های متفاوتی خواهد داد. ما در طول زندگی خود احتمالا برخی از الگوها را بیشتر مشاهده می‌کنیم. این موضوع می‌تواند به فرهنگ، محیط و تربیت افراد مرتبط باشد.

نمونه هایی از موضوعاتی که ترایپوفوبیا ایجاد می‌کنند

برخی از چیزهای مختلفی که باعث تحریک افراد مبتلا به ترایپوفوبیا می‌شود؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

کندوی زنبور عسل

چشم حشرات

الگوهای تکرارشونده روی موزائیک و سرامیک ها

مرجان

حیوانات خال دار

دانه های میوه

پلاستیک های حباب دار

انار

شبنم صبحگاهی

سوراخ هایی بر بدن فرد بیمار و یا گوشت فاسد

درمان ترس از سوراخ

به طور کلی انواع فوبیاها الگوی ثابتی برای درمان دارند. ترایپوفوبیا نیز با همین روش ها درمان می‌شوند. اما به دلیل اینکه اطلاعات کمی در مورد این اختلال وجود دارد؛ افراد برای درمان اقدام نکرده و یا اصلا بیماری خود را شناسایی نمی‌کنند. بخش عمده ای از راهکارهای درمانی برای این نوع از فوبیا روانشناختی است.

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی از روش های رایج برای درمان انواع فوبیا است. در این روش برای برطرف کردن علائم ترایپوفوبیا، افراد را به تدریج با اشیا و یا عکس هایی که محتواهای این چنینی دارند؛ مواجهه می‌کنند. این روش باید به آرامی و قدم به قدم انجام شود. با رویارویی فرد به صورت ناگهانی با موضوع ترس، مشکلات زیادی برای او ایجاد خواهد شد.

درمان شناختی رفتاری

در درمان شناختی رفتاری برای درمان ترایپوفوبیا، در ابتدا نحوه تفکر افراد را نسبت به این موضوع تغییر داده و در قدم بعدی بر واکنش های او کار می‌کنند. به دلیل اینکه افکار مربوط به این نوع ترس غیرواقعی هستند؛ افراد باید دید خود را تغییر داده و مسائل دیگری را نیز در نظر بگیرند. روانشناسان با دادن تمریناتی به بیمار، تصورات واقعی تری را برای آنها ایجاد می‌کنند.

آرام سازی عضلانی

در طول درمان ترایپوفوبیا و در کنار استفاده از روش های دیگر، افراد باید از تکنیک آرام سازی عضلانی نیز کمک بگیرند. چرا که احتمالا افراد در مدت زمان فرایند درمان، واکنش های بدنی و روانی زیادی را تجربه می‌کنند؛ که در صورت عدم کنترل و مدیریت آنها، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شوند. تکنیک های آرام سازی عضلانی برای مدیریت هیجانات است. آنها باید در شرایطی که در آن احساس راحتی می‌کنند نشسته و یا بیاستند؛ و درمان را ادامه دهند.

دارو درمانی

استفاده از داروهای مختلف در این دوران برای کاهش میزان اضطراب و همچنین کنترل افسردگی، فرایند درمان را بهبود می‌بخشد. افراد برای دارودرمانی باید از روانپزشک کمک بگیرند. مصرف داروهای مختلف به صورت خودسرانه و یا حتی قطع مصرف داروهای روان به صورت ناگهانی، علائم افراد را تشدید می‌کند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که ماندگاری نشانه های ترایپوفوبیا طولانی مدت و پایدار بوده و بر بخش های مختلفی از زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است علائم ان را شناسایی کرده و هر چه سریع تر برای درمان اقدام نمایید. معمولا برای بروز این نوع از فوبیا، سنی مشخص و جنسیت در نظر گرفته نمی‌شود.

اما شیوع آن میان بزرگسالان بیشتر است. البته همیشه هم ترس از سوراخ و حفره ها به معنی ابتلا به ترایپوفوبیا نیست. به همین دلیل برای دریافت تشخیص دقیق باید به روانشناس مراجعه کرده و برای درمان نیز از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سوراخ می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ترایپوفوبیا | علل و علائم ترس از سوراخ



:: برچسب‌ها: ترایپوفوبیا | علل و علائم ترس از سوراخ ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته بیوتکنولوژی یا زیست فناوری یکی از رشته های میان گروهی بوده  که می‌توان هم از طریق رشته ریاضی و هم از رشته تجربی، در آن مشغول به تحصیل شد. افراد قبل از شرکت در آزمون کنکور سراسری و ورود به دانشگاه باید در مورد همه رشته های مورد نظرشان و حتی گزینه های احتمالی، به خوبی تحقیق کرده و اطلاعات داشته باشند. از آنجایی که این رشته محبوبیت زیادی ندارد؛ و متقاضیان آن نیز کم هستند، طبیعی است که اطلاعات زیادی در این مورد موجود نباشد. اما به طور کلی دروس این رشته در دانشگاه بسیار متنوع بوده و همچنین تحصیل در آن نیازمند علاقه و تلاش زیادی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته بیوتکنولوژی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

منبع: رشته بیوتکنولوژی | معرفی، درآمد و آینده بیوتکنولوژی

رشته بیوتکنولوژی

متخصصین رشته بیوتکنولوژی تلاش می‌کنند عملکرد ارگانیسم های بیولوژیکی، از ژن های موجود در سطح مولکولی و همچنین فرایندهای درون سلولی همه موجودات و در کل بدن را مورد بررسی قرار می‌دهند. اقداماتی که در فارغ التحصیلین این رشته باید در حوزه های مختلف انجام دهند؛ شامل، تولید محصولات زراعی بهتر، سوخت های زیستی و همچنین داروهایی مختلف برای درمان بیماری ها است. تمرکز این رشته، بیشتر بر انجام کارهای آزمایشگاهی و فعالیت های پژوهشی است. 

مهارت های لازم برای رشته بیوتکنولوژی

همانطور که گفته شد؛ رشته بیوتکنولوژی، یک حوزه تحقیق محور است. اما با توجه به مکان و یا موقعیتی که فرد در آن مشغول به کار می‌شود؛ باید از مهارت های مختلفی برخوردار باشد. همچنین برای ورود به این رشته نیز، داشتن پیش زمینه هایی لازم است.

????علاقه به کارگروهی

از آنجایی که فرد در آزمایشگاه و یا حتی در انجام تحقیقات باید با دیگران همکاری داشته باشد؛ علاقمندی به کارگروهی یکی از ملزومات رشته بیوتکنولوژی است. افراد باید در حوزه های مختلف با افراد دیگر مشورت و کار کنند و یا حتی کمک بگیرند. داشتن مهارت های ارتباطی در این رشته بیشتر مهم است. انجام فعالیت های تک نفره در این رشته تقریبا هیچ معنایی ندارد. به همین دلیل افراد باید دارای مهارت های نرم و قابل انتقال باشند.

????انجام محاسبه و استفاده از نرم افزارهای مختلف

تحصیل و حتی کار کردن در حوزه رشته بیوتکنولوژی، نیازمند انجام محاسبات سنگین، تسلط بر نرم افزارها و کار با دستگاه های پیچیده آزمایشگاهی است. البته این مهارت ها کاملا اکتسابی هستند و افراد می‌توانند با تمرین و گذراندن درس های دانشگاه، مهارت های لازم در این زمینه را کسب کنند. انجام محاسبات ریاضی نیازمند داشتن هوش ریاضی و منطقی بوده و برای کار کردن با نرم افزارهای مختلف نیز، افراد باید پیش زمینه ای از نرم افزارهای مختلف، داشته و به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی داشته باشند.

????دغدغه مندی و کنجکاوی

همانطور که مشاهده کردید؛ بیشتر دستاوردهای این رشته به آینده بشریت و داشتن زندگی بهتر، مربوط می‌شوند. به همین دلیل افراد برای ورود و تحصیل در رشته بیوتکنولوژی باید نسبت به مسائل و مشکلات انسانی دغدغه مند و کنجکاو باشند. آنان باید دقیق و نکته بین باشند و به جزییات توجه کنند. همچنین این رشته با موجودات زنده و ارگانیزم ها سروکار داشته و همین امر ضرورت داشتن روحیه صبوری و دقت را به خوبی نشان می‌دهد.

رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی

رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی، دارای گرایش خاصی نمی‌باشد. طول مدت تحصیل در این رشته تقریبا چهار سال بوده و افراد باید 132 واحد درسی را بگذرانند. همچنین کسب مهارت در رشته های زبان انگلیسی و برنامه نویسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، برای دانشجویان این رشته ضروری خواهد بود. افراد در ایران می‌توانند تا مقطع دکتری در این رشته، ادامه تحصیل دهند. برخی دروس این رشته در مقطع کارشناسی، شامل زیست گیاهی، مهندسی ژنتیک، زیست پرتوی، میکروبیولوژی، تکامل، بیوشیمی فیزیک و… می‌شود.

ادامه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی

افراد برای ادامه تحصیل در این رشته باید در آزمون های سراسری شرکت کرده و در صورت قبولی در گرایش های مختلف رشته بیوتکنولوژی ادامه تحصیل بدهند. برخی از گرایشات این رشته در مقطع ارشد دکتری، شامل موارد زیر می‌شوند.

????بیوتکنولوژی فراورش زیستی

دانشجویان در این گرایش رشته بیوتکنولوژی، به موضوعاتی مانند طراحی آنزیم ها و داروها، راکتورهای بیوشیمیایی، تکنولوژی فراورش موادغذایی و… می‌پردازند و در این زمینه این فعالیت می‌کنند. برخی از دروس تخصصی این رشته شامل معادلات دیفرانسیل، کنترل فرایند، طرح و اقتصاد مهندسی، فرایند های جداسازی و… می‌شود.

????گرایش زیست فناوری میکروبی

هدف نهایی تحصیل در گرایش زیست فناوری میکروبی، تولید آنزیم ها، پلی ساکاریدهای غذایی و دارویی، پروتئین ها، قارچ ها و مخمرها است. دروس تخصصی آن میکروبیولوژی محیطی، پدیده های تخمیری، آنتی بیوتیک ها، بیوتکنولوژی غذایی و از این قبیل دروس است .

????گرایش زیست فناوری محیطی و دریایی

متقاضیان گرایش رشته زیست فناوری محیطی و دریایی در رشته بیوتکنولوژی، با مباحثی مثل رفع آلودگی دریاها، استخراج معادن از طریق بیولوژیک، تصفیه فاضلاب ها و آلاینده های خطرناک و جامد، آشنا می‌شوند. دروس تخصصی این گرایش شامل فروشوئی میکروبی، شیمی فیزیک، پاکسازی زیستی، تصفیه بیولوژیکی فاضلاب ها، مدلسازی و شبیه سازی فرایند ها و… است.

????گرایش زیست فناوری پزشکی

این گرایش مربوط به تشخیص بیماری های عفونی، تعیین نقشه ژنی و درمان های مولکولی و تشخیص بیماری های ارثی و سرطانی است. کاربرد این گرایش در رشته بیوتکنولوژی در پزشکی قانونی، تولید مواد تشخیصی، تولید واکسن ها و تولید فرآورده های نوترکیب، خواهد بود. دروس این رشته نیز ایمنی شناسی سلولی مولکولی، ژنتیک پزشکی، فاراماکوژنتیک، متابولیت های میکروبی، آنزیمولوژی و… است.

بازار کار و آینده شغلی رشته بیوتکنولوژی

به دلیل اینکه رشته بیوتکنولوژی، یک رشته تقریبا جدید در ایران محسوب می‌شود؛ بازارکار زیادی برای این رشته وجود ندارد. بیشتر فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته در حوزه های تحقیقاتی است. همچنین افرادی که تحصیلات بالاتری در این زمینه دارند؛ موقعیت های بیشتری برای پیشرفت خواهند داشت. میزان درآمد حاصل از این رشته، به طور کلی بالا نیست اما باتوجه به موقعیت، تجربه کاری، مکان و دیگر عوامل متغیر خواهد بود. نمی‌توان گفت بازار کار این رشته اشباع شده است؛ چرا که بسیاری از کشورهای در حال توسعه، به تازگی در حال بهره گیری از این علم هستند.

سخن پایانی

پیشنهاد می‌کنیم که دانشجویان حتما در دوران تحصیل خود و حتی قبل از ورود به رشته بیوتکنولوژی، با متخصصین این رشته در ارتباط ببوده و از تجربه و مهارت آنان، استفاده کنند. چنین تعاملی از یک طرف آنان را با پتانسیل نهفته در این رشته آشنا می‌کند و از طرفی دیگر معایب آن را به شما نشان می‌دهد. بهتر است قبل از ورود به هر رشته ای به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و از یک مشاور تحصیلی نیز مشورت بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته بیوتکنولوژی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

منبع: رشته بیوتکنولوژی | معرفی، درآمد و آینده بیوتکنولوژی



:: برچسب‌ها: رشته بیوتکنولوژی | معرفی، درآمد و آینده بیوتکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشتری عصبانی معمولا در تمامی مراکز وجود دارد. این مشتریان همیشه ناراضی هستند و شکایات خود را از خدمات بروز می‌دهند. اگر شما صاحب یک مرکزی هستید و با چنین مشتریانی در ارتباط می‌باشید، اصلا نگران نباشید. هنگام تاسیس مرکز برای مشتریان باید نحوه برخورد با مشتری ناراضی را به خوبی آموزش ببینید. زمانی که از نحوه برخورد با مشتری آگاه باشید؛ به راحتی می‌توانید خدمات مناسبی ارائه بدهید. نحوه برخورد شما در مشتری مداری نیز بسیار مهم است. این آموزشات با کمک روانشناسان شغلی و سازمانی صورت می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشتری عصبانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مشتری عصبانی | 10 روش برخورد و مدیریت مشتری ناراضی

مشتری عصبانی

مشتری عصبانی برای همه کارفرمایان و مسئولین سازمان وجود دارد. شما تنها فردی نیستید که با عصبانیت و فریاد مشتری روبرو می‌شوید. حتی گاهی مشتریان با رفتار های خود شروع به تهدید می‌کنند. در این مواقع باید با خونسردی و آرامش برای مقابله با مشتری اقدام کنید.

هیچ فرقی ندارد که در چه صنفی در حال فعالیت هستید. کارخانه، خرده فروشی، درمانی، بازاریابی و … همه افراد با مشتری عصبانی روبرو شده اند. اما برخورد با چنین مشتری همراه با چالش ها و مشکلات فراوان است. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم که نحوه برخورد و مدیریت مشتری ناراضی را توضیح دهیم تا در مواجهه با مشتری ناراضی به روش مناسبی برخورد کنید.

نحوه برخورد و مدیریت مشتری ناراضی

برای برخورد با مشتری عصبانی و ناراضی باید همیشه خونسردی خود را حفظ کنید. به صحبت های او گوش دهید و از حالت دفاعی خود خارج شوید. در این بخش مقاله راجع به نحوه برخورد و مدیریت مشتری ناراضی صحبت کرده ایم.

????  آرامش خود را حفظ کنید | مشتری عصبانی

یکی از روش های برخورد و مدیریت مشتری عصبانی، حفظ آرامش است. مشتری ناراضی به دلیل اینکه اضطراب و عصبانیت خود را به راحتی بروز می‌دهد، باید رفتارهایی از خود نشان دهید که باعث آرامش او شود. بنابراین در اقدام اول باید آرامش خود را حفظ کنید و تمام تلاش خود را برای حل نگرانی های او انجام دهید.

???? ناراحتی مشتری عصبانی را درک کنید

دومین راه برای برخورد با مشتری عصبانی، درک ناراحتی و نارضایتی مشتری است. مشتری همیشه می‌خواهد که از سمت فروشنده درک و پذیرش شود. با پذیرش مشتریان این احساس را به آنها می‌دهید که آرامش خود را حفظ کنند و با خونسردی مشکلات خود را اعلام کنند.

???? خودتان را به مشتری عصبانی معرفی کنید

جهت برخورد با مشتری عصبانی، بهترین کار معرفی خود به مشتری است. بهتر است نام مشتری را بپرسید و سپس به معرفی خود بپردازید. با این کار به او نشان خواهید داد که برایش اهمیت قائل هستید.

???? با مشتری ارتباط برقرار کنید | مشتری عصبانی

یکی از راه های برخورد و مدیریت مشتری عصبانی، برقراری ارتباط است. در این شرایط باید اطلاعات شخصی مشتری را بدانید. سپس بر اساس این اطلاعات، ارتباط دوستانه برقرار کنید. و به شیوه دوستانه با مشتری برخورد کنید تا خشمش فروکش شود.

???? به مشتری گوش دهید

مهم ترین کاری که در برخورد با مشتری عصبانی می‌توانید انجام دهید، گوش دادن است. با تکان دادن سر و دقت بالا به حرف های مشتری، به او نشان دهید که با دقت به صحبت هایش گوش می‌دهید. و برای حرف های او احترام قائل هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم کلیک کنید.

???? نگرانی های مشتری عصبانی را بازگو کنید

پس از اینکه به صحبت های مشتری عصبانی گوش دادید؛ باید نگرانی های او را بازگو کنید تا متوجه شود که به صحبت های او گوش داده اید. هم چنان خودتان نیز مطمئن می‌شوید که مشکل مشتری چیست. گاهی به جزئیات دقت کنید و هم چنین از مشتری بخواهید که اگر اشتباه متوجه منظورش شدید، به شما دوباره توضیح دهد.

????  از مشتری ناراضی معذرت خواهی کنید | مشتری عصبانی

با آرامش و احترام به مشتری بگویید که بابت ناراحتی او ناراحت هستید. و هم چنین دلیل ناراحتی او را درک می‌کنید. برای این کار باید خودتان را جای مشتری بگذارید و تصور کنید که اگر جای او بودید چه واکنشی از خود نشان می‌دادید. بنابراین باید از مشتری عصبانی معذرت خواهی کنید. 

???? راه حل های خود را ارائه دهید

مشتری عصبانی تنها چیزی که از شما می‌خواهد، این است که درک شود و راه حل هایی برای حل مشکل به او ارائه دهید. با ایده هایی که در ذهن خود دارید باید حال مشتری را آرام کنید. 

???? از مشتری قدردانی کنید

برای اینکه مکالمه خود را با مشتری عصبانی پایان دهید باید به صورت صمیمانه ارتباط خود با مشتری را پایان دهید. با قدردانی از مشتری و برخورد صمیمانه می‌توانید آرامش را به میان بیاورید. حتی به او بگویید که تنها هدف شما عرضه بهترین خدمات می‌باشد.

???? برای رفتار با مشتری عصبانی، پیگیری کنید 

برای مشتری مداری حتما باید مسائل را پیگیری کنید. تنها آرام سازی مشتری راهکار نیست. باید راهکاری برای حل مشکل مشتری عصبانی پیدا کنید. جبران مشکلات مشتری بهترین راه برای مشتری مداری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احساس خشم کلیک کنید.

کلام آخر

همیشه به خاطر داشته باشید که مشتری مداری باعث افزایش روزی می‌شود. برای اینکه فروشنده خوبی باشید و سوء تفاهمات را حذف کنید؛ باید روش ها و نحوه مدیریت مشتری عصبانی و ناراضی را بدانید. در این شرایط باید آرامش خود را حفظ کنید و با کمال خونسردی به دنبال ایده و راه حل باشید. برای اطلاع از روش های برخود با مشتری عصبی، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشتری عصبانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

راه های برخورد و مدیریت مشتری عصبانی چگونه است؟

برای مدیریت مشتری عصبانی آرامش خود را حفظ کنید، پیگیری کنید، از مشتری قدردانی کنید، نگرانی های مشتری ناراضی را بازگو کنید، ناراحتی مشتری ناراضی را درک کنید، خودتان را به مشتری ناراضی معرفی کنید، راه حل های خود را ارائه دهید، به مشتری گوش دهید و از مشتری ناراضی معذرت خواهی کنید.

منبع: مشتری عصبانی | 10 روش برخورد و مدیریت مشتری ناراضی



:: برچسب‌ها: مشتری عصبانی | 10 روش برخورد و مدیریت مشتری ناراضی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاثیر مواد بر رابطه به صورت مستقیم و کاملا مشهود است. امروزه نه تنها مصرف مواد مخدر در حال افزایش است؛ بلکه اختلالات جنسی نیز نسبت به گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده اند. این آمارها تا حد زیادی به یکدیگر مرتبط بوده؛ اما قطعا عوامل دیگری نیز موثر هستند.

برخی از افراد از روش های غیراستانداردی برای افزایش کیفیت رابطه زناشویی و یا حتی درمان اختلالات جنسی استفاده می‌کنند که به صورت برالعکس عمل کرده، و اثرات سویی بر عملکرد جنسی خواهد داشت. البته برخی از آنها به صورت موقت به افراد در رابطه جنسی کمک می‌کنند؛ اما با گذشت زمان اثرات مخرب خود را نشان می‌دهند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر مواد بر رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: تاثیر مواد بر رابطه | اثر مواد مختلف بر عملکرد جنسی

تاثیر مواد بر رابطه

تاثیر مواد بر رابطه زناشویی به نوع آن و همچنین دوز مصرفی و عوامل دیگر بستگی دارد. مصرف مواد مخدر تاثیر مستقیم بر سلامت جسمانی و روانی داشته و افراد را در معرض مشکلات زیادی قرار خواهد داد. این مواد باعث بروز رفتارهای غیر طبیعی و همچنین از دست دادن کنترل فرد در موارد مختلف می‌شود. چنین فردی قطعا بر بدن خود و حتی اعمال ارادی هیچ تسلطی نداشته و واکنش های مختلفی از خود نشان می‌دهد. در ادامه به بررسی تاثیر مصرف مواد مخدر مختلف بر بدن خواهیم پرداخت.

تاثیر مواد مختلف بر عملکرد جنسی

یکی شعارهای تبلیغاتی مواد مخدر خاصیت درمان زودانزالی آن است. کسانی که هیچ تلاشی برای درمان خود و یا ریشه یابی مشکل نمی‌کنند؛ از این روش استفاده کرده و زندگی جنسی خود و همسرشان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از آنجایی گخ تاثیر مواد مخدر بر مغز مستقیم است و یکی از مهم ترین قسمت های مغز مربوط به عملکرد جنسی می‌شود. قطعا آمیزش جنسی افراد، تحت تاثیر مصرف مواد مخدر، قرار خواهد گرفت. چند مورد از تاثیر مواد بر رابطه جنسی، شامل موارد زیر می‌شود.

❌تاثیر تریاک بر رابطه زناشویی

مصرف تریاک و مشتقات آن مثل هرویین سوخته، کراک و شیره، خاصیت تسکین و آرام بخشی داشته و افراد برای درمان زودانزالی به صورت موقت از این ماده استفاده می‌کنند. اما مصرف این ماده در دراز مدت باعث اثربخشی آن به صورت معکوس خواهد شد. یکی از مشکلاتی که افراد در حین مصرف تریاک تجربه می‌کنند؛ کمبود انرژی و خستگی بعد از مصرف و کاهش میل جنسی است. وقتی افراد انرژی کافی نداشته باشند؛ تمایلی به شروع و یا ادامه رابطه جنسی نخواهند داشت.

❌تاثیر ماری جوانا بر عملکرد جنسی

از آنجایی که مصرف ماری جوانا شیوع زیادی میان جوانان پیدا کرده است؛ بهتر است به بررسی تاثیر مواد بر رابطه جنسی افراد وابسته به آن نیز بپردازیم. مصرف این ماده در طولانی مدت باعث برهم ریختن چرخه قاعدگی زنان و ناباروری در مردان و زنان، می‌شود. همچنین با مصرف این ماده، افراد بی انرژی و بی انگیزه شده و حتی اراده ای بر رفتارهای خود ندارد.

یکی از دلایل این موضوع تاثیر کانابینویید موجود در حشیش بر میزان هورمون تستوسترون در مردان است. در این شرایط نه تنها میل جنسی افراد کاهش می‌یابد؛ بلکه در حفظ نعوظ نیز با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

❌تاثیر مواد محرک‌ بر رابطه جنسی

همانطور که از اسم محرک ها پیداست؛ این دسته از مواد سبب بالارفتن انرژی و حتی بروز توهماتی می‌شود. در واقع با مصرف این مواد، افراد تصور می‌کنند در حال لذت بردن از رابطه هستند. از طرفی موادی مثل شیشه، کوکایین، اکس، ریتالین و… که جزو محرک ها هستند؛ اعتماد به نفس افراد را تا حد زیادی بعد از مصرف افزایش می‌دهند. همین موضوع باعث حس بهتر آنها در رابطه جنسی خواهد شد.

اما تاثیر مواد بر عملکرد جنسی در مورد این مواد، با خطراتی همراه است. افراد بعد از مدتی، بدون مصرف محرک ها، دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و از طرفی مصرف این مواد، باعث بروز رفتارهای پرخطر جنسی می‌شود.

❌تاثیر الکل

وقتی از تاثیر مواد بر عملکرد جنسی صحبت می‌کنیم؛ نباید الکل را نادیده بگیریم. تاثیر الکل بر عملکرد جنسی افراد، به میزان مصرف آن بستگی دارد. معمولا الکل بر بخش های مختلفی از زندگی مثل خواب، اشتها، فعالیت های حرکتی و عملکرد جنسی تاثیر داشته و باعث بروز عوارضی می‌شود. برخی از پیامدهای آن شامل بروز دیابت، بیماری های قلبی و کبدی، است. با مصرف الکل، در ابتدا میل جنسی فرد زیاد شده و عملکرد جنسی بهبود می‌یابد. اما با گذشت زمان مشکلاتی مثل اختلال نعوظ و دیرانزالی، ایجاد می‌شوند.

تاثیر مواد بر رابطه و سایر اختلالات

تاثیر مواد بر رابطه جنسی، محدود به دوران استفاده از مواد مخدر مختلف نمی‌شود. بلکه افراد حتی در صورت ترک اعتیاد نیز شاهد بروز عوارض ناخواسته‌ای، خواهند بود. افراد بعد از ترک تا مدت زمان زیادی یا میل جنسی کمی داشته و یا در عملکرد جنسی موفق نیستند.

علاوه بر این، احتمال ناباروری در مردان و زنان نیز وجود دارد که این موضوع جنبه های مختلفی از زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از اختلالات جنسی که در اثر مصرف مواد مخدر ایجاد می‌شوند؛ شامل، اختلال نعوظ، عدم ارگاسم، بروز بیماری های مقاربتی، زودانزالی و همچنین ناباروری می‌شوند. 

ترک برای جلوگیری از تاثیر مواد بر رابطه جنسی

 

افراد باید برای درمان و همچنین جبران تاثیر مواد بر رابطه جنسی، اعتیاد خود را به مصرف مواد مخدر ترک نمایند. اینکار با روش های مختلفی انجام می‌شود و همچنین به نوع ماده مصرفی بستگی دارد. اما به طور کلی در فرایند ترک اکثر مواد اعتیادآور، دوران سم زدایی و نقاهت بعد از آن وجود دارد.

دوران سم زدایی برای مواد مخدری که اعتیاد جسمانی ایجاد می‌کنند؛ شدیدتر خواهد بود. برخی از مواد مخدر، فقط برای مصرف کنندگان وابستگی روانی ایجاد می‌کنند که ترک کردن آنها نیاز به دریافت خدمات روانشناختی دارد. افراد در دوران ترک خود بهتر است تحت نظر یک پزشک و روانشناس باشند و انجام اقدامات خودسرانه و افراطی جلوگیری کنند.

توجه: روش ترک بر وضعیت بیمار بعد از بهبودی تاثیر دارد. بیمارانی که از روش های غیراصولی برای ترک استفاده کرده‌اند؛ بیشتر دچار عوارض و تاثیر مواد بر رابطه جنسی می‌شوند.

سخن پایانی

عملکرد جنسی افراد فارغ از ابتلای آن‌ها به اختلالات جنسی و حتی روانی است. قطعا که اعتیاد و مشکلات روانی بر عملکرد جنسی موثر هستند. اما می‌توان با راهکارهایی عوارض جانبی اعتیاد و یا بیماری های روان را کاهش داد. همانطور که در متن به آن اشاره شد؛ تاثیر مواد بر رابطه جنسی، به عوامل مختلفی بستگی دارد و در همه مواد مخدر، یکسان نیست. افراد باید با روش های مطمئن، اعتیاد خود را کنار گذاشته تا کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهند. اینکار با کمک پزشک متخصص و روانشناس امکانپذیر بوده و نیاز به تلاش و اراده افراد نیز دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر مواد بر رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره جنسی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

تاثیر تریاک بر رابطه زناشویی چگونه است؟

با مصرف تریاک فرد دچار احساس خستگی و کمبود انرژی می‌شود. به همین دلیل تمایلی به شروع و یا ادامه رابطه جنسی ندارد.

منبع: تاثیر مواد بر رابطه | اثر مواد مختلف بر عملکرد جنسی



:: برچسب‌ها: تاثیر مواد بر رابطه | اثر مواد مختلف بر عملکرد جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از یادگیری یکی از انواع فوبیا ها یا ترس های غیر منطقی است. افراد مبتلا به ترس از یادگیری در خواندن، کلمه بندی و حساب کردن با مشکل روبرو می‌شوند. اگر این ترس و اختلال به خوبی ارزیابی نشود، تاثیر بالقوه ای بر عملکرد ناسازگارانه دارد. و در حوزه های مختلفی زندگی فرد با ضعف روبرو می‌شود. این اختلال در کودکان نیز وجود دارد. افراد متفاوتی وجود دارند که به ترس از یادگیری مبتلا هستند.

اما ترس‌از یادگیری یا سوفوفوبیا  یکی از فوبیاهای نادر و خاص است. این افراد به دلایل بسیار زیادی مانند تربیت اشتباه، رفتار خانواده، هوش فردی و… به این فوبیا مبتلا می‌شوند. عده ای از افراد نیز هستند که هیچ توانی برای یادگیری ندارند. این افراد به وضوح به ترس از یادگیری دچار هستند. اگر شما نیز با مطالعه این مقاله متوجه شدید که به ترس‌از یادگیری دچار هستید، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از یادگیری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از یادگیری | 5 راهکار غلبه بر ترس از یادگیری

ترس از یادگیری

ترس از یادگیری یا سوفوفوبیا یک فوبیای نادر یا خاص است که در فهرست فوبیای عمومی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی قرار می‌گیرد. به گفته رزا کوهن، روانشناس تربیتی: اگر کودک یا نوجوانی شروع به ترس‌از یادگیری یا ترس از رفتن به مدرسه و محیط های آموزشی داشته باشد؛ آن را فوبیای مدرسه نیز می‌نامیم.

افراد مبتلا به ترس از یادگیری شاید تجربه کنند که احساسات طبیعی در طول رشد و تکامل در برخی از موارد باعث نگرانی قابل توجهی می‌شود. حتی اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد؛ نوعی اختلال عملکردی ایجاد می‌کند.

فوبیا یک ترس بیش از اندازه و غیر منطقی است. و زمانی که با منبع ترس مواجه می‌شوید، شاید احساس ترس، اضطراب و استرس را تجربه کنید. دلایل متفاوتی نیز در بروز این ترس وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های ترس از یادگیری

افرادی که به ترس از یادگیری مبتلا هستند، نشانه هایی را از خود نشان می‌دهند. که در این بخش مقاله به این نشانه ها اشاره کرده ایم.

???? قبل از امتحانات و بعد از آن احساس ناراحتی دارد.

????عملکرد تحصیلی خوبی ندارند.

???? از پاسخ به سوالات در کلاس احساس ناراحتی می‌کند.

????هنگام مطالعه تمرکز خود را از دست می‌دهد.

???? بر کیفیت زندگی و چشم اندازهای آینده شما تاثیر می‌گذارد.

دلایل ترس از یادگیری

ترس از یادگیری به دلایل مختلفی پدید می‌آید. تربیت خانوادگی، رفتار والدین، هوش فرد، وراثت و … همگی در ترس‌از یادگیری دخیل هستند. در این بخش مقاله دلایل ترس از یادگیری را به شما توضیح داده ایم. 

????وراثت

یکی از دلایل ترس از یادگیری، وراثت است. زمانی که یکی از اطرافیان بسیار نزدیک در معرض چنین فوبیای قرار داشته باشند، کودک نیز به ترس از یادگیری مبتلا می‌شود.

????بی انگیزگی طولانی مدت در طول زمان

از دیگر دلایل ترس از یادگیری، بی انگیزگی طولانی مدت در طول زمان است. این موضوع به خودی خود در ترس‌از یادگیری دخیل است. زمانی که یک فرد به صورت طولانی مدتی انگیزه نداشته باشد؛ علاقه ای نیز به مطالعه و یادگیری نخواهد داشت.

????افکار ساده غیر منطقی

افکار ساده غیر منطقی مانند من نمی‌توانم انجام دهم یا من هرگز آموزش نخواهم دید؛ در دسته دلایل ترس از یادگیری قرار دارد. افرادی که چنین افکاری دارند؛ هرگز علاقه ای به یادگیری نخواهند داشت.

???? رفتار مادر و پدر

اصرار به اینکه تو یاد نمی‌گیری و رفتار اشتباه والدین، از دیگر دلایل ترس از یادگیری است. زمانی که والدین دائم کودک را سرزنش کنند که تو یاد نمیگیری، تو بلد نیستی و … بر افکار کودک اثر خواهند گذاشت.

???? هوش فردی

هوش بالا و پایین از دیگر دلایل ترس از یادگیری است. زمانی که یک فردی از هوش پایین برخوردار باشد، چیزی را یاد نمی‌گیرد و همین عدم آموزش و یادگیری او را دچار ترس‌و تنش می‌کند. 

راهکار برای رفع ترس از یادگیری

ترس از یادگیری نیازمند رهایی است. تا زمانی که چیزی را آموزش نبینید؛ پیشرفت و ترقی نخواهید کرد. به همین دلیل لازم است که حتما برای رفع ترس از یادگیری، راهکارهایی را انجام دهید. در این بخش مقاله راجع به این راهکارها توضیح داده ایم.

???? ترس را شناسایی و درک کنید

برای غلبه و رفع ترس از یادگیری باید به این موضوع دقت کنید که چه چیزی باعث ترس شما شده است. به طور کلی دانش آموزان اول از شکست تحصیلی، افت تحصیلی ترس از ناتوانی در برآورده کردن انتظارات و … را تجربه می‌کنند. بنابراین در قدم اول باید یک قدم به عقب بازگردید، ترس را شناسایی کنید، ریشه آن را بسنجید و سپس به ارزیابی بپردازید.

???? یک طرح داشته باشید | ترس از یادگیری

پس از درک ترس از یادگیری، حال زمان برنامه ریزی است. باید طرح کاربردی و قابل اجرایی داشته باشید. از روانشناس و متخصص کمک بگیرید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. و مهارت های مطالعه ای خود را بهبود بخشید. برای فعالیت های خود لیست تهیه کنید. در ادامه راجع به مثالی از تهیه لیست؛ صحبت کرده ایم.

???? هر روز هنگام بازگشت از مدرسه، برنامه خود را مطالعه کنید.

???? حداقل سه تست یا آزمون تمرینی قبل از هر امتحان انجام دهید.

????تکالیف درجه بندی شده خود را مرور کنید.

???? برای عنوان های خاص فلش کارت بسازید.

???? روی چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید، تمرکز داشته باشید و احساس ترس نداشته باشید.

???? طرح را اصلاح و اجرا کنید

برای رفع ترس از یادگیری، باید طرح خود را اصلاح کنید. اجرای طرحی که برای یادگیری خود انجام داده اید، شما را به سمت یادگیری بیشتر سوق می‌دهد. حتما در نظر داشته باشید که اجرای طرح باید با برنامه ریزی باشد.

???? عجله نداشته باشید | ترس از یادگیری

معمولا افرادی که به ترس از یادگیری دچار هستند، برای بهبودی عجله دارند. هرگز نباید در این زمینه عجله داشته باشید؛ زیرا عجله در یادگیری شما را بی انگیزه می‌کند و همچنین باعث عدم بهبودی شما می‌شود. در واقع هر کاری را نصفه و نیمه رها خواهید کرد.

???? ذهنیت فرآیند محور درست کنید

برای رفع ترس از یادگیری باید پاداش در نظر بگیرید. البته که این ذهنیت و پاداش نباید افراطی باشد که شما را آزار دهد. هنگامی که یادگیری و آموزش صورت می‌گیرد، برای خود شادی کنید و پاداش در نظر بگیرید.

کلام آخر

ترس بخش طبیعی و فرایندی عادی در زندگی است. اما ما باید برای پیشرفت خود بر ترس های خود غلبه کنیم و هر طور که شده این کار را انجام دهیم. اگر 5 مرحله ای که در این مقاله گفته شد انجام دهید؛ حتما در زندگی با پیشرفت و ترقی و غلبه بر ترس از یادگیری روبرو خواهید شد. برای بهبودی کامل حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از یادگیری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از یادگیری | 5 راهکار غلبه بر ترس از یادگیری



:: برچسب‌ها: ترس از یادگیری | 5 راهکار غلبه بر ترس از یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک به دلیل بازار کار خوب و وجود شاخه های مهندسی، بسیار پرطرفدار هستند. با اینکه داوطلبین کنکور در این رشته نسبت به قبل کمتر شده اند و یا بسیاری از رشته های آن در محیط کاری اشباع شده اند؛ اما بازهم علاقمندان به این رشته برای ورود به دانشگاه های خوب کشور و رشته های سطح بالا، رقابت می‌کنند. قطعا پیدا کردن رشته ای متناسب با علایق  روحیات فرد، یکی از دغدغه های دانش آموزان بعد از اتمام دوران مدرسه است. دانش آموزان این رشته می‌توانند با خواندن این مقاله به راحتی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک دارای تنوعی زیادی هستند. از طرفی برای قبولی در آنها باید برنامه و تلاش کرد. همچنین در این رشته بیشتر تمرکز بر درس های محاسباتی ریاضی و فیزیک است. افراد باید برای قبولی در کنکور و موفقیت در این رشته، این مهارت را داشته باشند. همچنین بدون علاقه، پیشرفت در این رشته امکانپذیر نخواهد بود. به همین دلیل افراد باید مسائل زیادی را در هنگام انتخاب رشته در نظر بگیرند.

زیر شاخه های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

تا برگزاری آخرین کنکور یعنی کنکور سال 1402 رشته ریاضی دارای سه زیرگروه مختلف که ضرایب دروس اختصاصی در آنها متفاوت بودند. اما طبق آخرین تغییرات این آزمون و همچنین اعلام رسمی سازمان سنجش، از سال 1403 ضرایب دروس برای تمام زیر شاخه ها یکسان خواهد بود. در این قسمت به بررسی برخی از این رشته ها خواهیم پرداخت.

????رشته فیزیک اتمی مولکولی

افراد برای تحصیل در رشته فیزیک اتمی مولکولی باید از طریق کنکور ریاضی فیزیک اقدام کنند. همچنین هدف این علم توصیف پدیده های قابل مشاهده و غیرقابل مشاهده است. این افراد باید 136 واحد درسی را در دوران تحصیل خود بگذرانند. مدت زمان تحصیل در این رشته تقریبا 4 سال خواهد بود.

متخصصین این رشته می‌توانند در نهاد های مختلفی مثل صدا و سیما، برنامه و بودجه، مخابرات و صنایع و مختلف، کار کنند. این علم از رشته های دانشگاهی گروه و ریاضی و فیزیک محسوب شده و نیاز به خلاقیت و دید گسترده ای دارد.

????مهندسی نفت | رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

مهندسی نفت یکی دیگر از رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک است که قطعا در کشور های نفت خیز مثل ایران و سایر کشورهای خاورمیانه، بازار کار خوبی خواهد داشت. همچنین این رشته در دوران کارشناسی نیز دارای گرایش های مختلفی است که اکثر دروس آنها مشترک هستند. مدت زمان تحصیل در این رشته، تقریبا 4 سال است که شامل درس های نظری، کارگاه پروژه و یک ترم کارآموزی می‌شود. ظرفیت این رشته، به دلیل شرایط سخت کاری آن، برای مردان بیشتر است.

????مهندسی کامپیوتر

از دیگر رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک می‌توان به مهندسی کامپیوتر اشاره کرد که گرایش های مختلفی دارد. امروزه به دلیل گسترش روابط، از طریق تکنولوژی، نیاز به این رشته در همه جای دنیا در حال افزایش است. تعداد کل واحد هایی که متقاضیان این رشته باید بگذرانند، 140 واحد است. به طور کلی چشم انداز خوبی برای این رشته وجود دارد و افراد می‌توانند درآمد خوبی از این طریق داشته باشند.

????مهندسی صنایع | رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

رشته مهندسی صنایع شامل اصول و تکنیک های طراحی و نصب سیستم هایی برای تولید کالا و ارائه خدمات در زمینه های مختلف، می‌شود. متقاضیان این رشته باید دارای مهارت های ارتباطی خوب، مسلط به زبان انگلیسی، توان حل مسئله، روحیه کار تیمی، خلاقیت و نوآوری و ذهن پویا و جستجوگر، باشد. مدت زمان تحصیل این رشته نیز 4 سال است. همچنین از رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و تجربی محسوب می‌شود.

????رشته هوانوردی

رشته هوانوردی نیز از رشته های دانشگاهی ریاضی و فیزیک است که در مقطع کارشناسی دارای گرایش های مختلف است. مراقبت پرواز، ناوبری هوایی و خلبانی از زیر شاخه های این رشته است. افراد برای تحصیل در این رشته ها علاوه بر برخورداری از بعضی شرایط باید در آزمون های مختلفی نیز شرکت کنند. این رشته معایب و مزایایی زیادی دارد که علاقمندان قبل از ورود به این رشته، باید آنها را در نظر داشته باشند.

فراموش نکنید که اینها فقط بخش کوچکی از رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک هستند. این گروه طیف گسترده ای از رشته ها در برگرفته و همچنین شامل شاخه های میان رشته ای نیز می‌شود.

مهارت های لازم برای تحصیل در رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

همانطور که می‌دانید برای تحصیل در رشته های مختلف گروه ریاضی و فیزیک، برخورداری از مهارت های مختلف، ضروری خواهد بود. معمولا شرایط کاری و گاهی شرایط تحصیلی رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک ، آسان نیست. به همین دلیل باید قبل از ورود به هر رشته ای در مورد آن تحقیق کرده و با آمادگی به آن وارد شد.

????هوش ریاضی و فضایی

قطعا یکی از ملزومات برای تحصیل در رشته های دانشگاهی ریاضی و فیزیک، برخورداری از هوش ریاضی و فضایی خواهد بود. داشتن هوش ریاضی به معنای توانایی بالا در انجام محاسبات و تجسم اشیا است. این نوع هوش، تا حد زیادی ذاتی بوده، اما قطعا روش هایی برای تقویت آن نیز وجود دارد. معمولا این توانایی در پسران بیشتر دیده می‌شود. اما دختران نیز قطعا می‌توانند در رشته های مختلف ریاضی و فیزیک موفق شوند. 

????سرعت عمل ذهنی

متخصصین رشته های دانشگاهی ریاضی و فیزیک، باید توانایی تصمیم گیری سریع و مدیریت اوضاع را داشته باشند. که این مستلزم داشتن سرعت عمل ذهنی است. همچنین انجام محاسبات مختلف نیز، به این توانایی نیاز دارد. سرعت عمل ذهنی به افراد کمک می‌کند تا در کوتاه ترین زمان تصمیم گیری کرده و یا در مورد مشکلی فکر کنند. در برخی از رشته های این گروه، گاهی شرایط حساس و استرس زایی به وجود می‌آید که افراد باید برای حل آنها آماده باشند.

????تسلط به زبان انگلیسی و نرم افزارهای مختلف

از آنجایی که در بیشتر رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک از نرم افزارهای مختلفی استفاده می‌شود؛ تسلط بر آنها ضروری خواهد بود. همچنین برای کار کردن با این نرم افزارها و یا برای مطالعه منابع مختلف، باید تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشید. البته همه اینها جزو واحدهای دانشگاهی هستند و تدریس می‌شوند. اما برای مهارت بیشتر، بهتر است خود نیز اقداماتی انجام دهید.

بازار کار و آینده شغلی رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

با اینکه عده ای معتقدند که بازار کار رشته های گروه ریاضی و فیزیک، اشباع شده اند؛ اما بازهم با داشتن مهارت و تلاش در هر زمینه ای می‌توان در آن به موفقیت رسید. فارغ التحصیل این رشته ها می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام دانشگاه در حوزه های مختلفی کار کنند. البته میزان حقوق و موقعیت شغلی آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

رشته های پردرآمد این حوزه شامل مهندسی نفت و مهندسی کامپیوتر می‌شود که در مورد آنها در بخش قبلی توضیح داده ایم. همچنین رشته های گروه ریاضی، برای مهاجرت نیز مناسب هستند و می‌توان برای ادامه تحصیل و یا کار کردن به کشورهای مختلفی، مهاجرت کرد. 

سخن پایانی

با اینکه میزان متقاضیان این رشته، تا حد زیادی کاهش یافته اند؛ اما هنوز هم رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک، بسیار متنوع بوده و بازار کار آنها نیز خوب است. بهتر است افراد در دوران تحصیل خود، به خوبی تلاش کرده و مهارت های مرتبط با رشته خود را بیاموزند. اینکار برای آینده شغلی آنها بسیار موثر خواهد بود. همچنین می‌توانند از فردی که در حال تحصیل در این رشته هاست تحقیق کرده و یا از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک



:: برچسب‌ها: رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برنامه غذایی برای زنان باردار حاوی مقادیری از مهم‌ترین مواد معدنی از جمله کلسیم و پروتئین باید باشد. بارداری دوره‌ای حساس در زندگی خانم‌هاست که در این دوره مهم است که برای سلامت فرزندتان و بارداری سالم از یک برنامه غذایی مناسب بهره‌مند شوید. متخصصان تغذیه، تاکید دارند که مادر، باید از نوشیدنی ها و خوراکی های سالم و متنوع مصرف کند. برای اطلاع از انواع غذاهای مفید در دوران بارداری و محدودیت‌های غذایی در این دوران تا پایان مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه غذایی برای زنان باردار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع؛ برنامه غذایی برای زنان باردار

برنامه غذایی برای زنان باردار

بارداری یکی از حساس ترین و شگفت انگیز ترین دوران زندگی است. که باید با دقت بالایی همراه باشد. و مادران در تمامی زمینه ها مانند مواد غذایی و … باید از مراقبت های ویژه ای برخوردار باشند. تغذیه و برنامه غذایی برای زنان باردار نقش بسزایی در سلامت و رشد جنین دارد و همچنین سلامت مادر را تضمین می‌کند.

تغذیه مادران در دوران بارداری به شکل گیری جنین کمک می‌کند. زمانی که مادران مواد غذایی دریافت می‌کنند، این مواد غذایی به جنین نیز وارد می‌شود. و کودک از این مواد غذایی برای دریافت انرژی استفاده می‌کنند.

برنامه غذایی برای زنان باردار زمانی که مناسب باشد؛ علاوه بر کاهش مشکلات و عوارض بارداری مانند تهوع، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز اختلالات جدی مادران دارد. همه خانم های باردار باید به تغذیه مناسب در این دوران حساس باشند و ممنوعیت های دوران بارداری را بدانند. در این مقاله مواد معدنی ضروری و محدودیت های غذایی در دوران بارداری را توضیح داده ایم.

مواد معدنی ضروری در برنامه غذایی برای زنان‌باردار

برنامه غذایی برای زنان باردار باید از مواد معدنی غنی باشد. تغذیه درست و سالم، برای زنان باردار اهمیت ویژه‌ای دارد. کلسیم، اسید فولیک، پروتئین و آهن از مواردی هستند که یک زن باردار به آن‌ها نیاز دارد. برخی از مهم‌ترین مواد غذایی مورد نیاز برای زنان باردار را در ادامه شرح داده‌ایم.

???? اسید فولیک

اسید فولیک باید در برنامه غذایی برای زنان باردار نیز وجود داشته باشد. اسید فولیک یا همان فولات، قبل از بارداری به میزان 400 میکروگرم روزانه و در زمان بارداری، به میزان 600 میکروگرم باید مصرف شود. سبزیجات برگ سبز، لوبیا، مرکبات ،غلات غنی شده، نان و پاستا منابع غذایی خوبی برای این فولات هستند.

???? کلسیم در برنامه غذایی برای زنان باردار

در برنامه غذایی برای زنان باردار، کلسیم باید وجود داشته باشد. کلسیم یکی دیگر از موادی است که بدن زنان باردار به آن نیاز دارد. این ماده معدنی برای ساخت استخوان‌ها نیاز است و اگر به میزان لازم مصرف نشود، کلسیم موجود در استخوان‌های مادر به بدن جنین منتقل می شود؛ در این صورت مادر، دچار کمبود کلسیم و یا پوکی استخوان می‌شود. بسیاری از محصولات لبنی، دارای کلسیم و ویتامین D  می‌باشند و با مصرف آن‌ها، به استخوان سازی در جنین کمک می‌کنند.

زنان باردار بالای 19 سال، روزانه به بیش از 1000 میلی گرم کلسیم و نوجوانان باردار 14-18 ساله، روزانه به 1300 میلی گرم نیاز دارند. شیر، ماست، پنیر، آب میوه، ماهی سالمون با استخوان، بعضی از سبزیجات پر برگ سبز از جمله منابع غذایی سرشار کلسیم هستند. که زنان باردار می‌توانند مصرف کنند.

???? مواد غذایی سرشار از آهن

زنان باردار روزانه به 27 میلی‌گرم آهن نیاز دارند. مواد معدنی سرشار از آهن به فرآیند تولید خون و اکسیژن رسانی به کودک کمک می‌کند. جذب آهن به مقدار کم در این دوران می تواند به کم خونی و در نهایت به خستگی و افزایش خطر عفونت منجر شود. گوشت، ماهی، لوبیا خشک و نخود سبز و غلات غنی شده و ماکیان از مواد غذایی هستند که برای جذب آهن می‌توان استفاده کرد. به همین دلیل مواد غذایی سرشار از آهن حتما باید در برنامه غذایی برای زنان باردار قرار داشته باشد.

???? پروتئین

برنامه غذایی برای زنان باردار از اهمیت بالایی برخوردار است. پروتئین، بخاطر کمکی که به سازندگی قلب، مغز و اندام‌های مهم می‌کند، به پروتئین سازنده معروف است و مصرف آن در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد. این ماده جزء موادی نیست که زنان باردار در آن خیلی مشکل داشته باشند اما نباید فراموش کنید که این ماده باید در الویت هایتان باشد. گوشت، ماهی، لوبیا خشک و نخود، ماکیان، تخم مرغ، آجیل، توفو منابع غذایی خوبی برای مصرف پروتئین هستند.

???? ید

یکی از مواد معدنی در برنامه غذایی برای زنان باردار، ید می‌باشد. خانم های باردار باید برای رشد سالم جنین به اندازه 220 میکروگرم استفاده کنند. بهترین تغذیه برای مصرف ید؛ نمک خوراکی ید دار، محصولات لبنی، غذاهای دریایی، گوشت، برخی نان ها و تخم مرغ می‌باشد.

???? کولین

یکی از مواد معدنی مورد استفاده در برنامه غذایی برای زنان باردار، کولین است. برای رشد مغز و نخاع جنین این مواد معدنی بسیار مفید است. که دوز مصرفی 450 میلی گرم است. بهترین مواد غذایی برای کسب کولین عبارت است از شیر، جگر گاو، تخم مرغ، بادام زمینی و محصولات سویا می‌باشد.

???? ویتامین A

ویتامین A در برنامه غذایی برای زنان باردار باید وجود داشته باشد. این ویتامین باعث تشکیل پوست و بینایی سالم در کودک می‌باشد که به رشد استخوان کودک کمک می‌کند. برای دریافت ویتامین A می‌توانید از سبزیجات، هویج، برگ سبز و سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

???? روی

در برنامه غذایی برای زنان باردار، باید از روی نیز استفاده کنید. این ماده مغذی به تولید انسولین و آنزیم ها کمک می‌کند. برای دریافت روی می‌توانید از گوشت قرمز، لوبیا، آجیل، غلات کامل، غلات غنی شده، صدف و محصولات لبنی استفاده کنید.

غذاهای مفید در برنامه غذایی برای زنان باردار

غذاهای مفید در برنامه غذایی برای زنان باردار می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. می‌توانید نصفی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات، یک چهارم بشقاب با دانه‌های کامل و یک چهارم دیگر را با یک منبع پروتئین کم چرب پر کنید. می‌توانید در کنار وعد‌ه‌های غذایی خود از یک فراورده لبنی هم استفاده کنید. 

در دوران بارداری، هدف از رژیم غذایی مناسب این است که بدن، حداکثر مواد مغذی را جذب کند. 3 گروه مواد مغذی زیر گروه‌هایی هستند که تاکید بیشتری بر روی آن‌ها شده است:

???? میوه و سبزیجات در برنامه غذایی برای زنان باردار

میوه و سبزیجات در برنامه غذایی برای زنان باردار باید وجود داشته باشد. مصرف میوه و سبزیجات، به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری مهم است. می توانید روزانه 5 الی 10 تکه از این مواد غذایی تغذیه کنید. میوه و سبزیجات رنگارنگ کالری کمی دارند، فیبر بالایی دارند و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

???? غلات کامل

در برنامه غذایی برای زنان باردار حتما از غلات کامل کمک بگیرید. غلات، منبع غذایی مناسبی برای تامین انرژی زنان باردار است و این ماده فیبر، آهن و ویتامینB مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند. روزانه حداقل نیمی از کربوهیدرات‌های زنان باردار باید از دانه‌های کامل مانند بلغور، جو دو سر، پاستا یا نان و برنج قهوه‌ای باشد.

???? لبنیات در برنامه غذایی برای زنان باردار

در برنامه غذایی برای زنان باردار باید 3 الی 4 بار روزانه، لبنیات گنجانده شود. ماست، شیر و پنیر منبع غذایی خوبی از کلسیم، پروتیین و ویتامین D هستند.

از کدام مواد در برنامه غذایی برای زنان باردار باید استفاده کرد؟

شما می توانید مواد مغذی که در بالاتر نام بردیم را در انواع محصولات غذایی پیدا کنید. اما متخصصان برخی از این مواد مفید را در خوراک های زیر توصیه کرده اند. برنامه غذایی برای زنان باردار، با مصرف این مواد ویتامین های مورد نیاز مادر تامین می‌شود.

◀ تخم مرغ

◀ ماهی

◀جوانه نخود و لوبیا

◀ اسفناج

◀ بروکلی ( بهتر است خام مصرف شود)

◀میوه هایی مثل پرتقال، سیب، هلو، نارنگی، هندوانه و..

◀ نخود فرنگی و لوبیا

◀ شیر، ماست، پنیر، کشک

◀قره قروت

◀ آجیل (بادام، بادام هندی، پسته، فندق …)

محدودیت هایی در برنامه غذایی برای زنان باردار

برنامه غذایی برای زنان باردار از محدودیت هایی نیز برخوردار است. که در این بخش مقاله راجع به آن محدودیت ها توضیح داده ایم.

???? ماهی

یکی از محدودیت ها در برنامه غذایی برای زنان باردار، ماهی می‌باشد. ماهی یکی از منابع غذایی خوب برای پروتئین کم چرب است. بعضی از ماهی‌ها مانند سالمون و ساردین حاوی امگا3 هستند که یک نوع چربی سالم برای قلب محسوب می‌شود.

برای زنان باردار خوردن 8 الی 12 اونس ماهی پخته شده و غذای دریایی در هفته، مناسب و مطمئن است. اما باید توجه داشته باشید که تن ماهی سفید به خاطر جیوه بالایی که دارد، می‌تواند برای مغز جنین خطرزا باشد و نباید بیشتر از 6 اونس در هفته مصرف شود.

???? ممنوعیت کافئین در برنامه‌غذایی برای زنان باردار

در مصرف کافئین در برنامه غذایی برای زنان باردار دقت کنید. مصرف روزانه کمتر از 200 میلی گرم کافئین ایمن است. مصرف کافئین به میزان متوسط در دوران بارداری، باعث سقط جنین یا تولد زودرس نوزاد نمی‌شود. کافئین می‌تواند از رحم شما عبور کند و به بدن جنین در حال رشد برسد.

بعد از مصرف کافئین متوجه می‌شوید که حرکات جنین افزایش می‌یابد. بنابراین برای افرادی که به قهوه و کافئین اعتیاد دارند، توصیه می‌کنیم بیش از دو فنجان کوچک در طول روز مصرف نکنند.

???? برنامه غذایی برای زنان‌باردار | غذای پاستوریزه نشده

غذاهای پاستوریزه نشده از دیگر محدودیت ها در برنامه غذایی برای زنان باردار است. زنان باردار، در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند. به همین دلیل نباید از غذاهای پاستوریزه نشده استفاده کنند. از جمله این بیماری‌ها، عفونت «لیستریا» است که موجب زایمان زودرس، مریضی و مرگ برای نوزاد می شود. برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت، باید از موارد زیر پرهیز کنید:

???? هات داگ، گوشت گوساله، سوسیس و کالباس از جمله مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

???? شیر پاستوریزه نشده و خام و غذاهایی که از آن ساخته می شوند. مثلا پنیر فتا، پنیر بری، کمبرت و پنیر آبی.

???? گوشت‌های منجمد و غیر پاستوریزه.

???? سالادهای آماده مثل سالاد ماهی، سالاد مرغ، سالاد غذاهای دریایی، سالاد ماهی تن.

???? گوشت خام

مادر در زمان بارداری می‌تواند از طریق مصرف گوشت خام یا نپخته، صدف خام و ماهی خام مثل سوشی، عفونت «توکسوپلاسموزیس» را به جنین خود منتقل کند. این عفونت موجب بروز مشکلات بینایی و شنوایی در جنین می‌شود. بنابراین آن را از برنامه غذایی برای زنان باردار حذف کنید. 

???? انواع کنسرو، سوسیس و کالباس

مصرف مواد غذایی مانند کنسرو، سوسیس و کالباس نباید در برنامه غذایی برای زنان باردار وجود داشته باشد. این مواد حاوی مواد نگهدارنده هستند و باعث تغییرات هورمونی و کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین نیترات، ترکیبات موجود در سوسیس و کالباس احتمال سرطان روده را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

همانطور که از اهمیت برنامه غذایی برای زنان باردار گفته شد، خانم های باردار نباید ورزش را فراموش کنند. و همچنین در طول دوران بارداری از استرس دوری کنند. برای کاهش تنش و استرس در دوران بارداری حتما از روانشناس و مشاوره راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه غذایی برای زنان باردار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع؛ برنامه غذایی برای زنان باردار



:: برچسب‌ها: برنامه غذایی برای زنان باردار ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی را نمی‌توان نادیده گرفت. امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر شده است و همه افراد جامعه از آن برای برطرف کردن نیازهای خود استفاده می‌کنند. شبکه های اجتماعی نیز مثل هر موضوع دیگری، دارای مزایا و معایبی است؛ بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. استفاده از فضای مجازی و ارتباط گرفتن با دیگران، یکی از نیازهای اساسی انسان امروزی محسوب می‌شود. در واقع نمی‌توان آن را به طور کامل از زندگی حذف کرد. استفاده از شبکه های مجازی بر روابط زناشویی نیز تاثیراتی داشته که باید در مورد آنها اقداماتی انجام داد.

 

منبع: تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط زناشویی

بسیاری از زوجین از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و ازدواج می‌کنند. پس تا اینجا تاثیر این شبکه ها برای آشنایی جوانان با یکدیگر و همچنین امر ازدواج، مفید بوده است. اما باید به کیفیت رابطه آنها بعد از ازدواج نیز نگاهی بیاندازیم. اگر آنها نتوانند استفاده از این مورد را مدیریت کنند قطعا شاهد تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی به شکل منفی خواهند بود. افراط و تفریط در هر موضوعی سبب بروز مشکلاتی می‌شود که فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت به بررسی کامل تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زنانشویی، خواهیم پرداخت.

????استفاده نادرست از زمان

یکی از آثار منفی شبکه های اجتماعی در زندگی افراد به خصوص در زندگی مشترک، از دست دادن زمان باهم بودن است. سر زدن به این شبکه ها زمان زیادی را از افراد خواهد گرفت و آنها به اندازه کافی برای یکدیگر زمان نخواهد گذاشت. بهتر است اگر هم آنها به این فضا علاقه داشته و از آن استفاده می‌کنند؛ در مورد زمان آن برنامه ریزی داشته تا از بروز مشکلاتی در زمینه تاثیر شبکه های مجازی بر روابط  زناشویی جلوگیری کنند.

طبق برخی از تحقیقات، 25 درصد از زوجین در حین وقت گذرانی با همسرشان، به دلیل وجود تلفن همراه و یا شبکه های مجازی، دچار حواسپرتی می‌شوند.

????نارضایتی در زندگی مشترک | تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی

تاثیر شبکه های مجاری بر روابط زناشویی، گاهی به دلیل تاثیر منفی است که بر سلامت روانی آنها خواهد داشت. با ابتلای افراد به بیماری های مختلف روانی، از قبیل افسردگی، اضطراب و یا ترس از دست دادن، نارضایتی آنها از زندگی مشترک نیز، افزایش خواهد یافت. قطعا فردی که همسرش دچار افسردگی است؛ لذت کافی را از رابطه با او نمی‌برد. همچنین وقتی زوجین، وقت کافی با یکدیگر نمی‌گذرانند و فعالیت های مشترک زیادی ندارند؛ بیشتر دچار نارضایتی خواهند شد.

????مقایسه و ایجاد حس حسادت

مقایسه همسر با دیگران و محتوای موجود در شبکه های اجتماعی از هر نظر، باعث از بین رفتن بسیاری از روابط زناشویی شده است. تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی، به قدری زیاد است که آنها را مجبور به مقایسه با هر آنچه در آن فضا می‌بینند؛ می‌کند. فراموش نکنید که زندگی واقعی بسیار متفاوت از فضای مجازی است و نباید همه چیز را بر طبق آن سنجید. دسترسی به چنین فضایی افراد را بیش از حساس و شکاک می‌کند. آنها خود و زندگی شان را با این فضا مقایسه کرده و احساس ناکافی بودن می‌کنند. این موضوع باعث بروز بی اعتمادی میان زوجین نیز خواهد شد.

????بالارفتن احتمال خیانت و یا جدایی | تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی

این فضا از دور بسیار جذاب و بی نقص به نظر رسیده و برای زوجین ایجاد وسوسه خواهد کرد. از آنجایی که ارتباط گرفتن با افراد دیگر در شبکه های اجتماعی بسیار آسان است؛ بسیار احتمال دارد که افراد دست به خیانت زده و یا از همسر خود جدا شوند. گاهی این موضوع برای افراد ایجاد اضطراب کرده و سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود. البته اگر زوجین افراد بالغی باشند و درک درستی از از تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی داشته باشند؛ این اتفاقات نخواهد افتاد. 

روش هایی برای کاهش تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی

همانطور که گفته شد؛ نمی‌توان به طور کلی از این شبکه ها استفاده نکرد. اما با برنامه ریزی و ایجاد تعادل بین مسائل مختلف می‌توان تاثیرات آن را در زندگی مشترک کاهش داد. برای کنترل تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید.

✅واقع بین باشید

واقع بینی می‌تواند تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی را کاهش دهد. واقع‌بینی در مورد محتواهای منتشر شده در شبکه های مجازی به معنای تفکر منطقی در مورد زندگی دیگران است. شاید آنها تصاویر و فیلم های زیادی از تفریحات خود منتشر کنند. اما قطعا مشکلاتی نیز دارند.

هیچ زندگی کامل و بی نقصی وجود نداشته و زندگی جنبه های ناراحت کننده نیز دارد. طبیعی است که افراد لحضات سخت زندگی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند. به همین دلیل نباید با دیدن چنین محتواهایی احساس ناراحتی و حسرت کنیم. با اینکار تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی نیز، کنترل می‌شود. برای آشنایی با روش های ایجاد واقع بینی در زندگی کلیک کنید.

✅مقایسه نکنید | تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی

هرگز زندگی خود را بر اساس فضای مجازی با دیگران مقایسه نکنید. به طور کلی مقایسه کردن یکی از رفتارهای مخرب در رابطه زناشویی محسوب می‌شود. شاید با مشاهده برخی از مسائل در فضای مجازی احساس کمبود کنید. اما فراموش نکنید که این فضا دقیقا با همین هدف طراحی شده است. برخی از صاحبین کسب و کار با ایجاد نیاز در شما به روش های مختلف، قصد فروختن چیزهای مختلف را به شما دارند. به همین دلیل برای مدیریت تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی، از مقایسه بطن زندگی خود با تصاویر سطحی از زندگی دیگران، خودداری کنید.

✅با همسر خود وقت کافی بگذرانید

حتی با وجود استفاه از چنین فضاهایی، بازهم می‌توانید با همسر خود وقت بگذرانید و برای او ارزش قائل باشید. انجام فعالیت های مشترک مثل آشپزی و یا فیلم دیدن، در خانه و یا داشتن تفریحاتی در خارج از منزل، در بالابردن کیفیت رابطه زناشویی بسیار موثر خواهند بود. وقت گذاشتن برای همسر از بروز تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی به شکل منفی جلوگیری می‌کند. برنامه ریزی برای استفاده از فضای مجازی و همچنین صحبت کردن با همسر در این مورد، در این مورد بسیار موثر است.

سخن پایانی

امروزه تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی بسیار زیاده شده است. در واقع افراد مبنای بسیاری از تصمیمات خود را بر این موضوع قرار می‌دهند. یکی از مشاغل جدیدی که در این حوزه به وجود آمده باعث شده تا زوجین همه مسائل شخصی خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و هیچ فضای شخصی برای خود قائل شوند. حتی در صورت درآمدزایی از این فضا بازهم افراد باید اصولی را رعایت کرده و به نظرات همسر خود احترام بگذراند. سعی نکنید با فعالیت در این شبکه ها چیزی را که وجود ندارد به نمایش بگذارید. رقابت در این فضا سالم نبوده و فقط باعث ایجاد مشکلات روانی در افراد می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی را کنترل کرد؟

بهتر است زوجین هردو برای استفاده از شبکه های مجازی برنامه ریزی کرده و همچنین دید واقع بینانه داشته باشند. مقایسه نکنند و و وقت بیشتری را با همسر خود بگذرانند.

منبع: تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

در مورد درمان اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان چه می دانید ؟  یکی از پیشرفته‌ترین دستاوردهای اخیر بشر اینترنت است. اینترنت به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سریع و بدون هزینه اطلاعات و علم خود را در هر زمینه‌ای بروز کنیم. بنابراین اینترنت به خودي خود ضرری ندارد، به شرطی که درست و مفید از آن استفاده کنیم. امروزه مشکل بسیاری از کابران استفاده غلط و نابجا از فضای مجازی است که موجبات اعتیاد به اینترنت را فراهم می‌کند، که رایج‌ترین آسیب استفاده نادرست از آن در خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان می‌باشد.

 

این پدیده براي بهداشت روانی افراد جامعه مشکلات عمده‌ای بوجود می‌آورد. اعتیاد به فضای مجازی یعنی استفاده بیش از حد و نامعقول و بیمارگونه از آن است که وقت زیادی از افراد را تلف می‌کند. این مشکل تأثیر زیادی بر سلامت جسمی افراد هم دارد. در این مطلب درباره درمان اعتیاد به فضای مجازی، نظارت و چگونگی مدیریت استفاده از اینترنت و آگاهی راجب اثرات مخرب استفاده ناصحیح از آن می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اعتیاد به فضای مجازی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: درمان اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان با 9 روش

چه کسانی نیاز به درمان اعتیاد به فضای مجازی دارند؟

افرادی که در 24 ساعت شبانه‌روز آنقدر مشغول فضای مجازی و رسانه‌ها می‌شوند که حتی از انجام کارهای روزمره و ضروری خود عقب می‌مانند، معتاد به اینترنت هستند. در حقیقت این افراد بیش از نیاز روزانه خود مشغول گشت در اینترنت هستند، اغلب هدف خاصی هم ندارند ولی چون عادت کرده‌اند، وابستگی شدیدی به اینترنت دارند؛ با دوری از آن دچار عصبانیت و پریشانی می‌شوند. به مرور اختلالات روحی و دوری از اجتماع نیز به مشکلاتشان اضافه می‌شود. از این رو درمان و ترک فضای مجازی برای این فرد ضروریست.

البته این را هم بدانیم که اعتیاد این فرد اغلب مواقع، یک اعتیاد رفتاری است. یعنی استفاده بی‌رویه از بازی‌های کامپیوتری، وبگردی غیرضروری، استفاده زیاد از اینستاگرام و… برای این فرد راهیست برای فرار از مشکلات فکری و استرس زندگی. گاهی فرد برای فرار از این پدیده‌ها به اینترنت پناه می‌برد، ولی نمی‌داند که در کارهای روزمره‌اش هم اختلال ایجاد می‌شود.

علل اعتیاد به فضای مجازی

از آنجا که هر رفتاری علتی دارد، محققان برای اعتیاد به فضای مجازی هم دلایلی بیان می‌کنند که در این قسمت به آنها می‌پردازیم.

????ساختار مغز

تحقیقات نشان می‌دهد که اعتیاد به فضای مجازی اختلالاتی در فرد ایجاد می‌کند که افراد از آن رنج می‌برند. ولی برخی حتی متوجه چنین اختلالی در خود نیستند. محققان و روانشناسان ساختار فیزیکی مغز با به این اختلالات نسبت می‌دهند. مناطقی از مغز دو نوع ماده سفید و خاکستری دارد که این قسمت‌ها وظیفه یادآوری، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارها را برعهده دارند.

اعتیاد به فضای مجازی با تاثیر بر این دو ماده و تغییر ساختار این قسمت از مغز، موجب می‌شود مغز آن فرد استفاده از اینترنت را در گروه کارهای اولویت‌دار خود قرار دهد. از سویی هم اعتیاد به فضای مجازی روی مرکز لذت مغز هم اثر می‌گذارد و بازی با اینترنت را بسیار لذت‌بخش جلوه می‌دهد.

????تقویت متغیر

طبق این نظریه، دلیل اعتیاد به فضای مجازی مربوط به لایه‌های پاداش است. به این معنی که استفاده زیاد از اینترنت، پاداش‌های متعدد و غیرقابل پیش‌بینی را منجر می‌شوند. در درمان اعتیاد به فضای مجازی لازم است ابتدا این علل بررسی شوند تا اقدامات لازم انتخاب شود.

????عوامل بیولوژیکی

عوامل بیولوژیکی مانند دوپامین و سروتونیناز علل اعتیاد به فضای مجازی هستند. بطوریکه اگر سطح دوپامین و سروتونین شما کمتر از دیگر افراد باشد، از اختلالاتی رنج خواهید برد که اعتیاد به فضای مجازی دلیل آن است. کمبود سطح این دو ماده شیمیایی در خون، موجب می‌شود شما بسیار مشتاق رفتارهای لذت‌بخش شوید و این امر باعث لذت‌بخش یافتن اینترنت و اعتیاد به اینترنت می‌گردد.

???? اضطراب و افسردگی

همانطور که گفتیم اضطراب و افسردگی هم دلیلی برای میل به سمت اینترنت و فرار از مشکلات روحی است. برخی از افراد نیز که دارای مشکلاتی در برقراری روابط اجتماعی با دیگران هستند، به اینترنت پناه می‌برند و بدین ترتیب هم احساس تنهایی نمی‌کنند و هم نیاز به ارتباط با دیگران ندارند.

عوارض اعتیاد به فضای مجازی

اگر شما هم مشکل فضای مجازی دارید، حتما تا کنون به اثرگذاری استفاده بی رویه از اینترنت، بر روابط شخصی، شغل، وضعیت مالی و تحصیلی‌تان پی برده‌اید. دوست دارید خودتان را از دیگران جدا کنید و بیشتر وقتتان را در انزوای اجتماعی بگذرانید. این از اثرات منفی اینترنت بر روابط شخصی شماست. همچنین شما صداقت و اعتماد را هم از دست می‌دهید، زیرا سعی دارید مقدار زمان آنلاین بودنتان را انکار یا از بقیه پنهان کنید.

حتی بدتر اینکه امکان دارد برخی افراد معتاد اینترنت، به دلیل خریدهای آنلاین زیاد، بازی یا قمار آنلاین، به مشکلات مالی و ورشکستگی بیفتند. این افرد در ایجاد ارتباطات جدید نیز مشکل دارند و از لحاظ اجتماعی منزوی می‌شوند، زیرا در محیط آنلاین احساس راحتی بیشتری نسبت به محیط واقعی دارند. در کل عوارض اعتیاد به فضای مجازی را در دو گروه روحی و جسمی به شرح زیر می‌توان خلاصه کرد. توجه به این علائم در روند درمان اعتیاد به فضای مجازی بسیار اهمیت دارد.

????علائم روحی و روانی اعتیاد به فضای مجازی

افسردگی، نداشتن صداقت، احساس گناه ، اضطراب، تجربه سرخوشی (Feelings of Euphoria) هنگام استفاده از کامپیوتر، ناتوانی در اولویت‌بندی یا برنامه‌مند بودن، انزوا، حس نکردن گذر زمان، حالت دفاعی داشتن، پرهیز از کارهای روزمره، سراسیمگی و گوش به زنگی، نوسان خلق، ترس، احساس تنهایی، احساس بی‌حوصلگی هنگام انجام کارهای روتین روزانه و اهمال کاری. ‌

????علائم جسمی اعتیاد به فضای مجازی

کمردرد، سردرد، بیخوابی، تغذیه بد (غذا نخوردن یا خوردن بیش از اندازه به دلیل دور نشدن از کامپیوتر)، بهداشت شخصی ضعیف (حمام نرفتن به دلیل آنلاین ماندن)، گردن درد، خشکی چشم و دیگر مشکلات بینایی، اضافه وزن یا کاهش وزن.

بهترین راه های درمان اعتیاد به فضای مجازی

همیشه بهترین کار این است؛ قبل از این که کار به اختلالات جسمی و روحی بینجامد از بروز آن جلوگیری کنیم و از همان ابتدا استفاده از فضای مجازی را مدیریت نماییم. برای استفاده از فضای مجازی برای خودمان محدودیت‌هایی در روز در نظر بگیریم. زیرا بعد از ابتلا موضوع درمان بسیار مشکل خواهد بود.

چرا که در دنیای دیجیتال امروزی، همه چیز را اینترنت در برگرفته و همه ما به شکل نامحدودی به وسیله تکنولوژی محاصره هستیم. اکثر کارهایمان توسط اینترنت انجام می‌شود و نمی‌توانیم اینترنت را از زندگی حذف کنیم. به همه این دلایل درمان اعتیاد به فضای مجازی سخت خواهد بود. 

✔️ برای درمان اعتیاد به فضای مجازی اعتیادتان را بپذیرید

اولین قدم در درمان اعتیاد به فضای مجازی قبول کردن این است که بله من دچار این اختلالات هستم؛ با این پذیرش یک قدم برای بهبود وضع خود برداشتید. با قبول بیماری، ادامه درمان اعتیاد به فضای مجازی بهتر و راحت‌تر می‌شود. زیرا همیشه تا کسی به اشتباه خودش پی نبرد، هرگز برای جبران پیشقدم نخواهد شد.

✔️عامل اعتیاد به فضای مجازی را بیابید

در قدم بعدی سعی کنید علت این اعتیاد را پیدا کنید، فکر کنید که ریشه اصلی آن چیست؟ آیا افسردگی دارم یا برای دوری از چه چیزی به اینترنت چسبیدم؟

✔️ درمان اعتیاد به فضای مجازی | زمان استفاده از فضای مجازی را محدود کنید

پس از یافتن ریشه این اختلال اقدام برای درمان اعتیاد به فضای مجازی را شروع کنید. عالی‌ترین راه حل این است که برای استفاده از فضای مجازی زمان مشخصی در شبانه روز تعیین کنید. می‌دانیم بطور کامل که نمی شود اینترنت را از زندگی حذف کنیم؛ این کار نه تنها کارآمد نیست، بلکه وضع را بدتر خواهد کرد. پس فقط می‌توانیم زمانش را کمتر کنیم؛ 3 ساعت در روز و کم کم باز هم کاهش می‌دهیم.

✔️ با کارهای دیگر سرگرم شوید

سرگرم شدن با کارهایی مانند آشپزی، نظافت خانه برای خانوم‌ها و فوتبال یا مشغول شدن به تعمیر وسایل منزل برای آقایان، تا حدود زیادی شما را از اینترنت و رسانه‌ها دور نگه خواهد داشت. طوری که کم کم فقط در مواقع نیاز به سمت اینترنت تمایل پیدا می‌کنید.

✔️ درمان اعتیاد به فضای مجازی | گذراندن وقت با خانواده و دوستان

حضور در جمع و بین اعضای خانواده بودن، گفتگو با آنها راجب چیزهای مختلف موجب می‌شود شما در فضای واقعی زندگی کنید و به فضای مجازی تنها به عنوان جایی برای چک کردن اخبار نگاه کنید.

✔️ افزایش تفریحات فیزیکی

تفریحات فیزیکی همچون مطالعه و نوشتن، بهترین راه برای دوری از دنیای مجازی می‌باشد.

✔️ درمان اعتیاد به فضای مجازی | ورزش

قدم زدن و ورزش‌های پرتحرک برای درمان اعتیاد به فضای مجازی بسیار مفیدند و در کشیدن شما از دنیای مجازی به سمت دنیای واقعی بسیار موثرند.

✔️ رفتن به کلاس‌های آموزشی

در کلاس‌های موردعلاقه‌تان مثل طراحی – موسیقی یا هر کلاس دیگری که به آن علاقه دارید شرکت کنید. با فرا رسیدن ساعت شروع کلاستان، شما مجبور به ترک فضای مجازی می‌شوید و این راهی عالی برای کم کردن وقت اینترنت‌گردی است.

✔️ درمان اعتیاد به فضای مجازی | مراجعه به مشاور

در پایان بهترین و سریعترین راه حل برای درمان اعتیاد به فضای مجازی، مراجعه به مشاوران است. زیرا اغلب صحبت کردن با افراد کاردان و دریافت راهکارهای اصولی برای هر چیزی موثرتر عمل می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم هرچه برای آگاهی در مورد اعتیاد به فضای مجازی و اختلالات ناشی از آن نیاز دارید را بیاوریم. از علائم و درمان آن گفتیم. چرا که امروزه یکی از بیشترین مواردی که در موتورهای جستجو سرچ می‌شود، همین درمان اعتیاد به فضای مجازی است.

به نظر می‌رسد تشخیص این اختلال راحت باشد چون می‌توانیم بفهمیم چقدر وقتمان هدر می‌رود ولی کاری از دستمام بر نمی‌آید. شما می‌توانید به راحتی این مشکل را در کمترین زمان و هزینه مناسب در کنار مشاورین و متخصصین امر حل کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اعتیاد به فضای مجازی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: درمان اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان با 9 روش



:: برچسب‌ها: درمان اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان با 9 روش ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

انتخاب پوزیشن های جنسی مناسب تاثیر زیادی بر افزایش لذت جنسی و کیفیت زندگی زناشویی زوجین دارد. در واقع هنگامی که با انتخاب پوزیشن مناسب بتوانید همسر خود را به خوبی ارضا کنید بهداشت روانی هردویتان افزایش می‌یابد و آرامش خاصی را تجربه می‌کنید. پوزیشن‌های متنوعی برای برقراری رابطه جنسی وجود دارد. هر یک از این موقعیت‌ها و پوزشین‌ها می‌تواند احساس لذت و تجربه متفاوتی با خود به همراه داشته باشد. از این جهت آشنایی با انواع مختلف پوزیشن های جنسی ضرورت دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پوزیشن های جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: پوزیشن های جنسی | انواع پوزیشن های زناشویی

 معرفی پوزیشن های جنسی

جالب است بدانید که پوزیشن های جنسی در میزان لذت زن و مرد تاثیر دارند. از این رو شما با امتحان هر کدام از پوزیشن های جنسی در ارتباط با همسرتان می توانید علاوه بر تنوع لذت بیشتری هم ببرید.

1. پوزیشن میسیونری

پوزیشن میسیونوری یا مدل صورت، به نوعی از رابطه گفته می‌شود که در آن زن به پشت دراز می‌کشد و مرد روی زن می‌خوابد و صورت‌هایشان در مقابل یکدگیر قرار می‌گیرد. در این پوزیشن زن قدرت انعطاف بیشتری دارد و می‌تواند با تغییر زاویه پاهایش، موقعیت جدیدی را برای دخول فراهم آورد. در این روش دخول به صورت عمقی انجام می‌شود و قابلیت تحریک پذیری زیادی برای نقطه جی وجود دارد.

2. پوزیشن های جنسی | پوزیشن پهلو به پهلو

همانطور که از اسم این پوزشین مشخص است مرد و زن به پهلو دراز می‌کشند و دخول انجام می‌شود. در این روش دو حالت وجود دارد، در حالت اول زن می‌توان پشت به مرد باشد و در حالت دوم صورت مرد و زن می‌تواند مقابل یکدیگر قرار بگیرد.

3. پوزیشن آبشاری

در این حالت زن شبیه به حالتی مانند پل می‌ایستد به طوریکه دست و سرش بر روی زمین قرار می‌گیرد و با پاهایش پشت باسن شریک جنسی خود را نگه می‌دارد و مرد به صورت نیمه ایستاده بر روی زانو دخول را انجام می‌دهد.

4. پوزیشن دخول از پشت

یکی از رایج‌ترین پوزیشن های جنسی دخول از پشت است. باید توجه داشت که منظور از دخول از پشت به معنی دخول مقعدی نیست. در این حالت زن دست‌ها و زانوهایش را روی زمین یا تخت قرار می‌دهد و مرد به صورت نیمه ایستاده دخول را انجام می‌دهد. این حالت می‌تواند به صورت خوابیده هم انجام شود.

5. پوزیشن های جنسی | حالت مرد پایین و زن بالا

در این پوزشین مرد در پایین قرار دارد و زن در بالا به طوریکه زن و مرد می‌توانند کنترل رابطه و حرکات را داشته باشند. در این پوزشین مرد پایین است و پشت دراز می‌کشد و زن بین پاهای مرد دراز کشیده و خود را به بازوهای مرد تکیه‌ می‌دهد. در این موقعیت مرد آزادی عمل زیادی دارد به طوریکه هم می‌تواند دخول انجام دهد هم می‌تواند بدن زن و سینه را لمس کند و لب را ببوسد.

6. پوزیشن قاشقی

یکی از پوزیشن‌های مناسب در زمان صبح پوزیشن قاشقی است زیرا این پوزیشن نیازی به تحرک و حرکات خاصی ندارد. زن به پهلو دراز می‌کشد و پای راستش را کمی خم به طرف داخل خم می‌کند. مرد پشت زن دراز می‌کشد و پاهایش در امتداد پاهای زن قرار دارد. در این پوزیشن یک دست مرد کامل آزاد است که می‌تواند سینه و یا واژن زن را تحریک کند.

7. پوزیشن های جنسی | پوزیشن شمع

یکی از موقعیت‌های ساده برای برقراری رابطه جنسی پوزیشن شمع است. در این پوزیشن مرد و زن به صورت ایستاده هستند به طوریکه زن با پشتش به مرد می‌چسبد. در این پوزیشن هر دو دست مرد آزاد است و می‌تواند بدن زن را لمس و نوازش کند.

8. حالت مرد پایین و نشستن یک طرفه زن

در این پوزشین مرد به پشت دراز می‌کشد و کمی زانوهایش را به سمت بالا خم می‌کند. زن بر روی آلت تناسلی می‌نشیند به طوریکه هر دو پایش را در یک طرف بدن مرد قرار می‌دهد. در این پوزیشن دست‌های مرد آزاد است و می‌توان پشت و سینه زن را لمس و نوازش کند. بیشترین میزان کنترل رابطه جنسی در این پوزیشن بر عهده زن است.

9. سایر پوزیشن‌ های جنسی

تعداد بسیاری پوزیش ‌های جنسی دیگر وجود دارد که بسته به نوع انجام آن می‌توان در سه دسته آسان، متوسط، و سخت قرار بگیرد. همچنین افراد در شرایط مختلف می‌توانند از پوزیشن‌های مختلف استفاده کنند. با توجه به اهمیت و نقش پوزیشن های جنسی و انواع متعدد آن به شما توصیه می‌کنیم تا به یک روانشناس یا مشاور جنسی مراجعه کنید.

مزایا و معایب تنوع در پوزیشن های جنسی

مزایا : ممکن است رابطه جنسی بعد از مدتی برای زوجین تکراری و خسته کننده شود، از این جهت تنوع در پوزیش ‌های جنسی می‌تواند باعث افزایش هیجان و لذت رابطه جنسی گردد. همچنین برخی افراد به دلیل شرایط پزشکی ممکن است نتوانند صرفا از یک پوزیشن خاص استفاده کنند، از این جهت آشنایی با انواع پوزیشن‌های جنسی می‌تواند سبب افزایش کیفیت رابطه زناشویی بشود.

معایب: افراط و تفریط در هر مسئله‌ای نتیجه مثبتی به بار نمی‌آورد. تغییر زیاد و ممتد پوزیشن های جنسی ممکن است سبب نارضایتی همسر شود و این مسئله بر کیفیت رابطه زناشویی اثر منفی بگذارد. همچنین ممکن است برخی افراد با انجام برخی پوزیشن‌ها احساس راحتی زیادی نداشته باشند، از این جهت آشنایی و نحوه انجام صحیح پوزیشن های جنسی حائز اهمیت است.

پوزیشن های جنسی مناسب برای افراد با شرایط خاص

برخی از پوزیشن‌ها برای همه افراد و همه شرایط مناسب نیست. به عنوان مثال پوزیشن‌های مناسب برای افراد دارای اضافه وزن، مردان و زنان مبتلا به کمر درد، زنان باردار و مردان با آلت تناسلی کوچک متفاوت است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

پوزیشن های جنسی در دوران بارداری

انجام صحیح رابطه جنسی در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است زیرا پوزیشن نامناسب می‌تواند به رحم و نوزاد داخل شکم آسیب برساند. بهترین پوزشین برای چنین شرایطی این است که زن به پشت دراز بکشد و مرد روبروی زن قرار بگیرید. مهم است که بدن مرد نباید با شکم زن تماس داشته باشد.

مردان با درد کمر

به طور کلی پوزیشن‌های نشسته و پوزیشن‌هایی که به تحرک و فعالیت کمتری نیاز دارد برای افراد با درد کمر مناسب‌تر است. یکی دیگر از پوزیشن‌های مناسب برای مردان با درد کمر، این است که مرد بر روی کمر خود بخوابد و زن با پاهای باز روی مرد قرار بگیرد، در این وضعیت بهتر است که کنترل رابطه جنسی بر عهده زن باشد تا فشار کمتری به کمر مرد بیاید.

پوزیشن های جنسی برای زنان دارای اضافه وزن

در چنین شرایطی پوزیشن‌ های جنسی به گونه‌ای باید باشد که زن به پشت دراز بکشد و پاهایش را باز کند و یک بالشتک زیر باسن خود قرار دهد و مرد در بین پاهای زن قرار بگیرد تا دخول انجام شود.

 

مردان با آلت تناسلی کوچک

یکی از بهترین پوزیشن های جنسی برای داشتن دخول عمیق با آلت تناسلی کوچک این است که مرد به پشت بخوابد و زن پاهایش را در طرفین پاهای مرد قرار دهد، زن در این حالت هم می‌تواند بنشیند هم می‌تواند کمی زانوهایش را به سمت جلو خم کند. در این حالت دخول عمیق اتفاق می‌افتد و از آنجایی که کنترل رابطه هم می‌تواند به عهده زن باشد هم به عهده مرد، تحرکات و فعالیت جنسی زیاد می‌شود و موجب ارضا شدن بیشتر زن می‌شود. با این حال جهت آشنایی بیشتر و توضیحات کامل‌تر پیشنهاد می‌کنیم تا پکیج جنسی را تهیه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوزیشن های جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

بهترین پوزیشن های جنسی کدام‌اند؟

انتخاب بهترین پوزیشن جنسی یک مسئله شخصی و کاملا تجربی است. هر فردی ممکن است در یک پوزیشن خاص احساس لذت و رضایت بیشتری بکند.

آیا با تغییر پوزیشن لذت رابطه جنسی بیشتر می‌شود؟

رابطه جنسی به طور کلی لذت بخش است، انتخاب صحیح پوزیشن بر اساس ویژگی‌ها و علاقه‌مند‌های هر شخص به مراتب می‌تواند این لذت را افزایش دهد.

منبع: پوزیشن های جنسی | انواع پوزیشن های زناشویی



:: برچسب‌ها: پوزیشن های جنسی | انواع پوزیشن های زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قدردانی از پدر و مادر برای فرزندان کاری مسرت بخش است. آن‌‌ها به دنبال راهی برای تشکر از والدین و جبران زحمات پدر و مادر خود هستند. والدین نزدیک ترین و البته عزیزترین افراد در زندگی ما هستند. هر فردی نیز در خانواده خود عزیزانی دارد که نیازهای عاطفی اش را رفع می‌کند. زمانی که والدین از دست می‌روند، عده ای از فرزندان تازه قدر آنها را می‌دانند. تازه متوجه حضور پر رنگ والدین می‌شوند.

به همین دلیل قبل از اینکه والدین خود را از دست بدهید، از آنها قدردانی کنید و به پاس زحمات والدین، تلاش کنید. عشق، محبت، تربیت و شیوه نگهداری از فرزندان یکی از کارهای ساده والدین است. اما معمولا عده ای از افراد شیوه قدردانی از والدین را نمی‌دانند. در ادامه شیوه های قدردانی از پدر و مادر را توضیح داده ایم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه قدردانی از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: قدردانی از پدر و مادر | 8 راه تشکر از پدر و مادر

قدردانی از پدر و مادر

در تمامی ادیان از احترام و قدردانی به پدر و مادر اشاره شده است. عده زیادی از فرزندان نیز هستند که همیشه در حال تلاش برای قدردانی و تشکر از زحمات پدر و مادر هستند. اما اصلا چرا باید به قدردانی از پدر و مادر بپردازیم؟ مگر آنها خودشان نخواسته اند که ما به دنیا بیاییم؟ به این موضوع فکر کنید که پدر و مادرها نیز مانند ما فقط یک بار زندگی خواهند کرد. و فقط یک بار در این دنیا حضور دارند. 

اما با این وجود به مراتب از وقت و زمان خود را صرف فرزندان کرده اند. به همین دلیل باید از آنها تشکر و قدردانی کرد. پدر و مادرها نیز نیازمند محبت و عشق هستند. هرگز این موضوع را فراموش نکنید. روش های مختلفی نیز برای قدردانی از پدر و مادر وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه از زحمات پدر و مادر تشکر کنیم؟

برای قدردانی از پدر و مادر لازم است که برخی از رفتارها و شرایط را در نظر بگیرید. روش های زیادی در تشکر و قدردانی از پدر و مادر وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? به پدر و مادر احترام بگذارید

یکی از روش های قدردانی از پدر و مادر، احترام به آنها می‌باشد. فرزندان برای جبران محبت والدین باید این موضوع را در نظر داشته باشند که احترام به پدر و مادر از واجبات است. این موضوع پدر و مادرها را نیز خوشحال می‌کند. به والدین خود بی احترامی نکنید و با آنها با لحن بد صحبت نکنید. رضایت والدین را به خود جلب کنید. و هنگام بیان خواسته ها با نهایت احترام با آنها برخورد کنید.

???? برای پدر و مادر خود وقت بگذارید

از روش های قدردانی از پدر و مادر می‌توان به وقت گذاری به والدین اشاره کرد. این راه بسیار والدین را خشنود می‌کند. با این روش به شیوه ای به آنها احترام گذاشته اید. و اهمیت بالای آنها را نشان می‌دهید. بنابراین برای خوشحالی والیدن و به پاس زحمات آنها بهتر است که زمانی را برای آنها اختصاص دهید.

????  برای آنها هدیه تهیه کنید | قدردانی از پدر و مادر

یکی از روش های قدردانی از پدر و مادر، خرید هدیه برای آنها می‌باشد. تهیه هدیه بدون مناسبت و به پاس تشکر از زحمات والدین بسیار آنها را خوشنود می‌کند. بنابراین هدیه ای در توان خود حتی کوچک تهیه کنید و لبخند را به لب والدین هدیه دهید. 

???? هوای پدر و مادر خود را داشته باشید

تا زمانی این والدین بودند که هوای ما را داشتند. گاهی نیز لازم است که شما هوای خستگی و حال والدین را داشته باشید. از آنها مراقبت کنید و نشان دهید که برای شما اهمیت دارند. به نیازها و خواسته های پدر و مادر خود توجه کنید و آنها را رها نکنید. به والدین خود سر بزنید و احساسات آنها را در نظر داشته باشید. پدر و مادر خود را تنها نگذارید و از حضور آنها لذت ببرید.

???? از محبت کلامی و فیزیکی بهره بگیرید

برای قدردانی از پدر و مادر از محبت کلامی و فیزیکی نیز بهره بگیرید. ابراز محبت و تشکر کلامی از دیگر روش های قدردانی از والدین است. این تشکر و قدردانی می‌توانید به شیوه فیزیکی مانند بغل و بوسه و یا ابراز محبت کلامی اقدام کنید.

???? از ابراز علاقه دوری نکنید

ابراز علاقه خجالت ندارد. برای قدردانی از پدر و مادر ابراز علاقه را فراموش نکنید. این ابراز علاقه ها تنها برای عاشقان و زوجین نیست. شما نیز باید برای والدین خود ابراز علاقه داشته باشید. زمانی که علاقه خود را به زبان می‌آورید؛ آنها را خوشنود و شاد کنید.

???? به استقبال کودکی تان بروید | قدردانی از پدر و مادر

یکی از روش های قدردانی از پدر و مادر، این است که به استقبال پدر و مادر خود بروید. منظور از استقبال کودکی این است که دوران کودکی را از پدر و مادر خود تشکر کنید. رفتار های دوران کودکی را انجام دهید و به روش ساده به والدین نشان دهید که هنوز کودک آنها هستید.

???? خوشبخت و موفق باشید

از دیگر روش های قدردانی از پدر و مادر؛ این است که خوشبخت و موفق باشید. خوشبختی شما حال والدین را خوب می‌کند. هر پدر و مادری با مشاهده فرزندان موفق حال دلشان خوب می‌شود. مگر والدین جز خوشبختی و موفقیت فرزندان خود چه می‌خواهند؟ برای موفقیت خود تلاش کنید تا آرزوی پدر و مادر را برآورده کنید. 

کلام آخر

برای قدردانی از پدر و مادر روش هایی وجود دارد. که در این مقاله به تک تک آنها اشاره کرده ایم. برای قدردانی و تشکر از پدر و مادر راه حل و روش هایی وجود دارد که بر اساس شخصیت و رضایت والدین باید انجام شود. برای اطلاع از راهکارهای بیشتر حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قدردانی از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع: قدردانی از پدر و مادر | 8 راه تشکر از پدر و مادر



:: برچسب‌ها: قدردانی از پدر و مادر | 8 راه تشکر از پدر و مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پشیمانی از ازدواج از آن دسته اتفاقات ناگواری است که اغلب در ازدواج‌هایی که اختلاف سنی زیاد هست یا ازدواج در سنین پایین اتفاق افتاده رخ می‌دهد و تبدیل به دلیل مهمی برای بسیاری از طلاق‌ها یا خیانت‌ها می‌شود. ” همسرم از ازدواج با من پشیمان شده و میگه اشتباه کردم با تو ازدواج کردم ” اگر رابطه‌تان به این مرحله رسیده به احتمال زیاد در حال تجربه فشار روانی زیادی هستید. در این شرایط چه می‌کنید؟

تصور کنید زندگی که با علاقه و انرژی بسیار ساخته‌اید ناگهان و با یک جمله روی سرتان آوار شود. برای آن که از این شرایط بحرانی بیرون بیایید، در ادامه راهکارهایی ارائه داده‌ایم. اگر این راهکارها برای از بین بردن پشیمانی از ازدواج کافی نبود، حتما برای مشاوره خانواده اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: پشیمانی از ازدواج چه نشانه هایی دارد؟

پشیمانی از ازدواج

هر مرد و زنی ممکن است در بازه ای از زمان دچار پشیمانی از ازدواج شان شود. بسیار طبیعی است که در زمان های بحران و یا زمان هایی که ازدواج دچار یکنواختی شده، احساس پشیمانی از ازدواج داشته باشید. این مساله وقتی در ذهن تان تکرار شود و در مرحله بعد به زبان بیاید، آن وقت می‌تواند به ازدواج تان آسیب‌های جدی بزند. شما برای جلوگیری از این مساله ابتدا باید علت پشیمانی از ازدواج تان را پیدا کرده و سپس به دنبال راهکاری باشید. اما پیش از آن با نشانه های پشیمانی از ازدواج باید آشنا بشوید.

نشانه های پشیمانی از ازدواج چیست؟

ازدواج پیش از هر چیز یک تصمیم مهم در زندگی هرکدام از ماست. تصمیمی که می‌تواند سرنوشت بسیاری از چیزها را مشخص کند. به همین خاطر باید با دقت بالایی این انتخاب را انجام دهیم. اما متأسفانه بسیاری از جوانان به این موضوع توجهی ندارند. پشیمانی از ازدواج یا پشیمان شدن همسر از ازدواج یکی از نشانه‌های این است که یکی از شما در زمان انتخاب همسر به حد کافی دقت نداشته‌اید. زیرا تجربه نشان می‌دهد ازدواج‌هایی که قرار است به پشیمانی برسد از ابتدا نشانه‌هایی دارد که بهتر است آن‌ها را جدی بگیرید. این نشانه‌ها عبارتند از:

◀️ سردی در برقراری رابطه

اگر همسر شما از روز اول چندان‌که باید از خودش شور و شوق نشان نمی‌دهد بهتر است کمی به این شرایط شک کنید. گاهی اوقات بی‌میلی‌های اول ازدواج به این خاطر است که طرف مقابل هنوز در ذهنش با شما و با زندگی مشترک کنار نیامده است. به همین خاطر نمی‌تواند رابطه گرمی برقرار کند. این افراد معمولاً شک و تردیدهای بسیاری در ذهن دارند. اگر پیش از ازدواج برای آن‌ها جوابی قطعی پیدا نشود احتمال دارد که در آینده باعث پشیمانی از ازدواج بشوند.

◀️ پشیمانی از ازدواج به خاطر گذشته طرف مقابل

لازم نیست که همه‌چیز گذشته هسمرتان را بدانید. اما به یک نکته دقت داشته باشید. کسانی که تعداد روابط زیادی را قبل از ازدواج تجربه کرده‌اند ممکن است پس از مدتی از ازدواج خود هم پشیمان شوند یا دست به خیانت بزنند. تحقیقات نشان می‌دهد هرچه تعداد روابط پیش از ازدواج برای فردی بیشتر باشد آن‌ها دیدگاه بازتری به روابط فرازناشویی دارند. البته قرار نیست همیشه هم این اتفاق بیفتد بااین‌حال بهتر است از خودتان سؤال کنید چه تضمینی هست کسی که چندین رابطه را تمام کرده در رابطه با شما باقی بماند؟

◀️ قهرهای طولانی‌مدت

یکی دیگر از نشانه‌هایی که باید شما را گوش‌به‌زنگ کند این است که طرف مقابل در دوران نامزدی بارها با شما قهر کند یا قهرهای او برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. این قهرها نشان می‌دهد که او چندان هم تمایلی به بودن در کنار شما ندارد. به‌علاوه نوساناتی که در رابطه پیش می‌آید می‌تواند بیانگر این باشد که طرف مقابل آن‌قدر که باید در رفتارش ثبات ندارد یا از چیزی نگران است.

◀️ پشیمانی از ازدواج بدلیل تغییر عقیده

آیا همسر شما در دوران نامزدی با شک و تردید تصمیم می‌گرفت؟ نمی‌توانست پای تصمیماتش بایستد و یا این دیگران بودند که برای او تصمیم می‌گرفتند؟ همه این‌ها نشانه‌هایی هستند که می‌گویند باید کمی بیشتر به او زمان می‌دادید و با دقت بیشتری شرایط را بررسی می‌کردید.

با پشیمانی همسرم از ازدواج چطور برخورد کنم

وقتی متوجه پشیمانی از ازدواج همسرتان بشوید، قطعا احساسات‌تان هم جریحه دار می‌شود. اما باید بدانید که این وضعیت به معنای پایان ازدواج تان نیست. پس ناامید نشده و برای تغییر وضعیت تلاش کنید. در ادامه برخی از روش های مناسب در برابر پشیمانی از ازدواج همسرتان را آورده‌ایم.

✅ قهر و دعوا را کنار بگذارید

بسیاری از ما وقتی از همسرمان می‌شنویم که دیگر تمایلی به ادامه زندگی ندارد در لاک دفاعی خودمان فرو می‌رویم. در این شرایط ممکن است شما هم برخلاف احساس قلبی‌تان به او بگویید که از این زندگی خسته شده‌اید یا می‌خواهید همه‌چیز هرچه زودتر و برای همیشه تمام شود. شاید شما با این کار خشم‌تان را خالی کنید یا غرورتان را حفظ کنید اما دراین‌بین زندگی تان بهتر نمی‌شود. پس اولین قدم این است که به زندگی خود فکر کنید. برای نجات زندگی هم که شده دست از لجبازی بردارید؛ قهر و دعوا را کنار بگذارید و با همسرتان راجع به شرایط پیش‌آمده صحبت کنید.

✅ با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن همیشه اولین و بهترین راهکاری است که برای رفع اختلاف‌ها باید به آن توجه داشته باشید. با همسرتان صحبت کنید، دلایل ناراحتی او را بشنوید و سعی کنید در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. سعی کنید در این صحبت‌ها با همسرتان به یک نتیجه مطلوب برسید. برای مثال اگر او از بعضی ویژگی‌های شما ناراحت است یا انتظار دارد در بعضی زمینه‌ها تغییر کنید بهتر است برای تغییر دادن خود تلاش کنید و به او نشان دهید که این زندگی برای شما اهمیت دارد.

✅ به خودتان زمان بدهید

از همسرتان بخواهید مدتی را به شما و زندگی مشترک‌تان فرصت بدهد. گاهی اوقات ترس از مسئولیت‌های زندگی یا بعضی نگرانی‌های بی‌مورد باعث می‌شود که بخواهیم از زیر بار مسئولیت فرار کنیم و ازدواج‌مان را به هم بزنیم. بهتر است از همسرتان بخواهید کمی راجع به شرایط فکر کند و عجولانه تصمیم نگیرد. در این فرصت سعی کنید تا به همسرتان نزدیک شوید و برای آنچه او را ناراحت کرده راهکاری پیدا کنید.

✅ راجع به زندگی جدی‌تر فکر کنید

زندگی مشترک ارزش بسیاری دارد و باید بتوانید با سختی‌ها و مشکلات آن کنار بیایید. اما اگر هیچ‌کدام از راهکارهای بالا به شما کمک نمی‌کنند تا مشکل‌تان را حل کنید بهتر است کمی جدی‌تر به شرایط فکر کنید. آیا می‌خواهید به هر قیمتی این زندگی را حفظ کنید؟ یا فکر می‌کنید جدا شدن و ازدواج با کسی که برای شما ارزش بیشتری قائل شود می‌تواند راهکار بهتری باشد؟ به این مسائل با دقت فکر کنید و برای آینده زندگی مشترک خود تصمیم بگیرید.

✅ پشیمانی از ازدواج را حق او بدانید

طرف مقابل شما یک انسان است که ممکن است تحت شرایط مختلف افکار و احساسات متفاوتی هم داشته باشد. پس پشیمانی از ازدواج را طوری جلوه ندهید که اصلا نباید پیش می‌آمد. وقتی تصورات ما از چیزی پیش رویمان است با آن چه که رخ می‌دهد تفاوت داشته باشد، میتواند پشیمانی به بار بیاورد. پس به جای جنگجال با همفکری یکدیگر مساله را حل کنید.

پشیمانی از ازدواج و اهمیت مشاوره

گاهی اوقات مشکلی در زندگی پیش می‌آید که راه‌حلی برای آن پیدا نمی‌کنیم. در این شرایط مشورت کردن با دیگران یکی از اولین راهکارهایی است که به ذهن هرکدام از ما می‌رسد. اما معمولا نمی‌خواهیم کسی از مشکل ما باخبر شود. پس کمک گرفتن از مشاور متخصص بهترین راهکاری است که به ذهن می‌رسد. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند با بررسی شرایطی که شما در آن قرارگرفته‌اید می‌توانند بهترین راهکار ممکن را ارائه دهند.

مشاوره چطور جلوی پشیمانی از ازدواج را می‌گیرد؟

همان‌طور که گفتیم کسانی که از ازدواج‌شان پشیمان می‌شوند معمولاً نشانه‌هایی دارند که شما از همان ابتدا باید به آن‌ها دقت داشته باشید. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود مشاوره‌های پیش از ازدواج را جدی بگیرید. این مشاوره‌ها به شما کمک می‌کنند با دقت بیشتری همسر آینده‌تان را انتخاب کنید.

اگر پس از ازدواج همسر شما پشیمان شده نیز بهترین راهکار استفاده از مشاوره است. گاهی اوقات متوجه نمی‌شویم که مشکل از کجاست یا حتی اگر متوجه آن شده باشیم راه‌حلی برایش پیدا نمی‌کنیم. اما مشاورین به‌راحتی می‌توانند مشکلات را شناسایی کنند و برای برطرف کردن آن‌ها به شما راهکار ارائه کنند. به‌علاوه درصورتی‌که راهی برای ادامه زندگی نداشته باشید مشاور به شما کمک خواهد کرد تا فرایند جدایی را با آسیب کمتری پشت سر بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چرا همسرم از ازدواج با من پشیمان شده است؟

ترس از مسئولیت‌های زندگی، ازدواج‌های اجباری، مشکلات شخصیتی یا فاصله کوتاه بین دوران نامزدی و ازدواج می‌تواند از دلایل پشیمانی پس از ازدواج باشد.

همسرم از زندگی با من پشیمان شده است؛ چطور می‌توانم زندگی‌ام را حفظ کنم؟

با همسرتان صحبت کنید و دلایل او را برای پشیمانی از این ازدواج بشنوید. سعی کنید برای مشکلات پیش‌آمده یک راهکار منطقی پیدا کنید. کمک گرفتن از مشاورین نیز در این مسیر می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع: پشیمانی از ازدواج چه نشانه هایی دارد؟



:: برچسب‌ها: پشیمانی از ازدواج چه نشانه هایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آسم در کودکان یکی از بیماری های تنفسی شایع دوران کودکی است. در این دوران، سیستم ایمنی بدن به قدر کافی، قوی نیست و توانایی مقابله با بسیاری از بیماری ها را ندارد. به دنبال این بیماری ریه ها و مجاری تنفسی، با کوچک ترین محرکی ملتهب خواهند شد و کودک را بیمار می‌کنند. آسم در سن پایین باعث بروز بیماری های دیگری نیز خواهد شد و همچنین مشکلات زیادی را در زندگی کودک ایجاد خواهد کرد.

در واقع این نوع از بیماری با آسم دوران بزرگسالی، تفاوت چندانی ندارد اما افراد را با چالش های متفاوتی روبرو خواهد کرد. این بیماری در بیشتر موارد درمان نشده، و تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آسم در کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آسم در کودکان | علائم و تشخیص آسم کودکان

آسم در کودکان

آسم در کودکان یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. کودک در بعضی شرایط به دلیل تورم پوشش اطراف مجاری تنفسی، سفت شدن ماهیچه های اطراف راه های هوایی و غلیظ ترشدن مخاط راه های هوایی، دچار حملات آسم شده و هوای کمتری به ریه های آنان وارد می‌شود. به همین دلیل است که مجبورند همیشه اسپری های مخصوص و یا حتی کپسول اکسیژن، همراه خود داشته باشند. فراموش نکنید احتمال بروز این حملات در موارد پرتنش، بیشتر خواهد شد. پس اسن کودکان باید از استرس نیز دور باشند. 

نشانه ها و علائم آسم در کودکان

معمولا نشانه های آسم در کودکان، از فردی به فردی دیگر متفاوت خواهد بود و حتی شدت آن نیز در طول زمان فرق خواهد کرد. از طرف دیگر شاید کودک تنها یک علامت داشته باشد. به همین دلیل تشخیص آن دشوار خواهد بود و بهتر است که والدین در این زمینه از پزشک کمک بگیرند. برخی از علائم آسم دوران کودکی، شامل موارد زیر می‌شود. 

????خس خس کردن کودک هنگام بازدم یا صدای سوت مانند

????تنگی نفس

????گرفتگی قفسه سینه کودک

????اختلال در خواب به دلیل مشکلات تنفسی

????خستگی مفرط به دلیل مشکل در خوابیدن

????طولانی شدن مدت زمان بیماری های تنفسی

????پایین بودن مقدار اکسیژن خون

علل بروز آسم در کودکان

اینکه چرا آسم در کودکان ایجاد می‌شود؛ دلایل مختلفی خواهد داشت. اما در برخی موارد آسم بدون هیچ محرک بیرونی ظهور می‌کند. همچنین واکنش بدن نسبت به محرک های مختلف، شاید با تاخیر ظاهر شود. به همین دلیل شناسایی دقیق علت بیماری را دشوار خواهد کرد. به طور کلی کودکان، به دلایل زیر دچار آسم خواهند شد.

????زمینه خانوادگی

????ابتلا به عفونت های تنفسی در سنین پایین

????قرارگرفتن طولانی مدت در معرض دود سیگار یا آلودگی های هوا

????حساسیت های شدید

????تغییرات آب و هوایی مخصوصا هوای سرد

????فعالیت بدنی زیاد

تشخیص بیماری آسم در کودکان

همانطور که گفته شد؛ تشخیص آسم در کودکان به دلایل زیادی دشوار خواهد بود. بیماری های زیادی در کودکان علائم آسم را دارند؛ از طرف دیگر با آسم بیماری های دیگری نیز به صورت همزمان بروز خواهد کرد. به همین دلیل مراجعه به پزشک و تشخیص دقیق اینکه نشانه ها حاکی از آسم هستند یا نه ضروری خواهد بود. پزشکان از آزمایشات و تست های زیادی برای تشخیص این بیماری استفاده می‌کنند. برخی از بیماری های دیگری که نشانه های مشابه آسم ایجاد می‌کنند؛ شامل، رینیت، سینوزیت، ریفلاکس معده، ناهنجاری های تنفسی، برونشیت و … می‌شوند. تست های تسخیصی این بیماری نیز به شرح زیر هستند.

⭕اسپیرومتری: اسپیرومتری هم برای بزرگسالان و هم برای آسم در کودکان استفاده خواهد شد. این دستگاه میزان هوا و سرعت بازدم را اندازه گیری می‌کند. شاید پزشک انجام این تست را بعد از انجام ورزش و یا مصرف دارویی خاص تجویز کند.

⭕تحریک بروکو: تحریک بروکو نیز با کمک اسپیرومتری انجام می‌شود. در این ازمایش، واکنش ریه ها را نسبت برخی از محرک ها مثل ورزش یا هوای سرد می‌سنجند.

⭕تست نیتریک اکساید بازدمی: اگر تشخیص آسم کودکان به کمک روش هایی که در بالاذکر شد امکانپذیر نبود. پزشک از این روش استفاده خواهد کرد. این آزمایش همچنین می‌تواند به تشخیص اثربخشی داروهای استروئیدی نیز کمک کند.

⭕تست های آلرژی: با این آزمایش پزشک متوجه خواهد شد که آسم حاصل از واکنش های آلرژیک بدن کودک است یا خیر! با قرار دادن مواد مختلفی بر پوست پزش می‌تواند این مورد را تشخیص دهد.

نکته حائز اهمیت اینجاست که جواب این تست ها قبل از سن پنج سالگی، قطعیت کافی را ندارند.

درمان آسم در کودکان

معمولا آسم در کودکان قابل درمان نبوده و تا دوران بزرگسالی ادامه می‌یابد. اما راه های موثری در جهت کنترل این اختلال وجود خواهد داشت. درمان این بیماری تا حد زیادی به سن کودک و شرایط بدنی او بستگی دارد. همچنین تشخیص روش درمانی مناسب برای کودک، توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد.

????دارودرمانی

برخی از داروهایی که اثرات طولانی مدت و پیشگیرانه در بیماری آسم در کودکان داشته؛ و باید به صورت روزانه مصرف شوند شامل، تئوفیلین، فلوتیکازون، بودزونید، مومتازون، سیکلسوناید، بکلومتازون و… خواهد بود. داروهای درمان آسم به سه دسته داروهای تسکین دهنده، پیشگیری کننده و داروهای اورژانسی تقسیم می‌شوند که بسته به شرایط باید آنها را مصرف کرد.

این دارو ها با عوارضی برای کودک همراه خواهد بود. برای مثال این دارو ها اندکی فرایند رشد را به تعویق خواهند انداخت. اما به طورکلی مزایای داروهایی که برای کنترل آسم استفاده می‌شوند؛ بیشتر از معایب آنها خواهد بود.

????پیشگیری از بروز آسم

قطعا پیشگیری از بروز آسم در کودکان، یکی از راه های درمانی محسوب خواهد شد. واکنش های آلرژیک کودکان به دلایل ارثی و محیطی رخ می‌دهد. که می‌توان عوامل محیطی را کنترل کرده و مانع از بروز آلرژی شد. استفاده از ماسک، عدم حضور در محیط های آلوده، استفاده از داروهای ضدحساسیت و حتی تزریق واکسن ضدآلرژی از اقداماتی در جهت پیشگیری از بروز آسم است.

????درمان خانگی آسم در کودکان

برای کنترل علائم آسم در کودکان در خانه، والدین باید اقداماتی را انجام دهند. برای مثال استفاده از رطوبت گیر در خانه. همانطور که می‌دانید؛ با وجود رطوبت، نفس کشیدن سخت خواهد شد. به همین دلیل باید میزان رطوبت خانه، متعادل نگه داشته شود. همچنین تمیز بودن هوای خانه، پرهیز از نگهداری حیوانات خانگی، استفاده از کولرگازی و همچنین تنظیم دمای خانه، از راهکارهایی موثر برای درمان و یا پیشگیری از بروز حملات آسم خواهد بود. همچنین دسترسی به داروها و دوری از اضطراب نیز کمک بزرگی به فرد در این زمینه خواهد کرد.

سخن پایانی

نقش والدین در بیماری آسم در کودکان بسیار پررنگ است. اگر والدین اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند و از اقدامات لازم مطلع باشند؛ می‌توان این بیماری را تا حد زیادی کنترل کرد. از طرف دیگر همکاری خود کودکان نیز مهم است. با اینکه احتمالا از فعالیت های متناسب با سن خودشان منع می‌شوند و در بسیاری از مسائل به مشکل خواهند خورد؛ اما به هر حال باید نحوه زندگی کردن با این بیماری را بپذیرند. علائم این بیماری تا سن بلوغ کاهش پیدا کرده و در بزرگسالی به صورت مجدد تشدید خواهد شد. همچنین هیچ گونه تضمینی برای از بین رفتن کامل این بیماری وجود نخواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه آسم در کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

درمان خانگی آسم چیست؟

هیچ درمان قطعی برای آسم وجود ندارد. از طرفی برای کاهش علائم و درمان باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. ولی راهکارهایی برای پیشگیری از بروز علائم در خانه وجود دارند که شامل حفظ دما و رطوبت محیط، تمیز نگه داشتن محیط خانه، پرهیز از نگهداری حیوانات خانگی و مسائلی از این قبیل خواهد شد.

منبع: آسم در کودکان | علائم و تشخیص آسم کودکان



:: برچسب‌ها: آسم در کودکان | علائم و تشخیص آسم کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراقبت های بعد از جراحی سزارین شاید در نظر بسیاری از خانم‌هایی که از ترس از زایمان‌ طبیعی داشتند، کوچک شمرده شود. اما زایمان به صورت سزارین اگر چه در زمان وضع حمل به دلیل بیهوشی چندان دردی احساس نمی‌شود، اما پس از تولد نوزاد و از بین رفتن تاثیر داروهای بی حس کننده یا بی هوشی، کم‌کم درد به سراغ مادر می‌آید. از این رو انجام مراقبت‌های بعد ازسزارین به منظور کاهش درد و رعایت نکات بهداشتی حائز اهمیت است.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری و مراقبت های بعد از جراحی سزارین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: مراقبت های بعد از جراحی سزارین و 7 نکته کلیدی

 

مراقبت های بعد از جراحی سزارین

بعد از سزارین حتما خانم ها باید به نکات بسیار مهمی توجهه کنند. معمولا خانم هایی که سزارین می‌شوند 2 تا 3 روز در بیمارستان تحت مراقبت قرار می‌گیرند. مراقبت های بعد از جراحی سزارین در روزهای اول توسط بیمارستان و سپس منزل صورت می‌گیرد. اما به طور کلی از لحظه ای که متوجه بارداری خود می‌شوید تا زمان زایمان باید تحت نظر پزشک باشید. تا زایمان راحت و خوبی را تجربه کنید.

جراحی سزارین روشی برای تولد نوزاد می‌باشد. که از طریق برشی بر دیواره شم و رحم مادر، توسط متخصص زنان و زایمان صورت می‌گیرد. به دلیل اینکه شکم و رحم مادر برش خورده است، بی توجهی به مراقبت های بعد از جراحی سزارین؛ با آسیب های زیادی همراه خواهد بود. در این مقاله راجع به مراقبت های بعد از جراحی سزارین صحبت کرده ایم.

مراقبت های بعد از جراحی سزارین در بیمارستان

مراقبت های بعد از جراحی سزارین، توسط کادر درمانی بیمارستان انجام می‌شود و شامل موارد زیر می‌باشد.

❌ بررسی علائم حیاتی و سطح هوشیاری مادر پس از زایمان

❌ بررسی میزان فشار خون

❌معاینه خونریزی واژینال و میزان جمع شدن دهانه رحم

❌ شمارش نبض و تعداد تنفس

❌ بررسی حالت تهوع و استفراغ

نکته: زنان زائو به دلیل از دست دادن مقدار زیادی آب بدن در حین زایمان می‌بایست تا 24 ساعت بعد از زایمان، مایعات مورد نیاز بدن را از طریق سرم دریافت کنند. در صورتی که زنان زائو از لحاظ سطح هوشیاری، فشار خون و خونریزی در وضعیت مطلوبی باشند، می‌تواند برای رفع خشکی گلو از تکه‌های یخ استفاده کنند.

???? خونریزی واژینال

یکی از مراقبت های بعد از جراحی سزارین در بیمارستان، دقت به رنگ خونریزی واژینال تا 3 روز است. و تا 3 روز رنگ خونریزی واژینال قرمز است و مقدار زیادی خون می‌ریزد. سپس کمرنگ شده و به رنگ زرد تغییر خواهد کرد. و معمولا این خونریزی تا 10 روز ادامه پیدا خواهد کرد. و روزهای آخر لکه بینی مشاهده می‌شود. اما در برخی از خانم ها خونریزی تا 40 روز ادامه پیدا خواهد کرد.

???? چک کردن علائم حیاتی

یکی از مراقبت های بعد از جراحی سزارین در بیمارستان، چک کردن علائم حیاتی است. از علائمی که حدود 2 ساعت بعد سزارین باید تحت نظر گرفته شود، عبارتند از.

???? نبض

???? دمای بدن

????رنگ پوست

???? تنفس

???? فشار خون

???? مصرف دارو

از مراقبت های بعد از جراحی سزارین به مصرف دارو نیز می‌توان اشاره کرد. پس از زایمان معمولا به خانم ها قرص آهن، آنتی بیوتیک و داروهایی به تجویز پزشک داده‌می‌شود. برای کاهش درد نیز پزشک داروهای مخصوصی را برای مادر تجویز می‌کند.

???? خوردن غذا

از مراقبت های بعد از جراحی سزارین می‌توان به خوردن غذا نیز اشاره کرد. اغلب خانم هایی که سزارین می‌کنند، 8 تا 12 ساعت نباید از طریق دهان آب و غذا بخورند. اما به تشخیص پزشک بعد از مدتی می‌توانند غذا و مایعات مصرف کنند.

مراقبت های بعد از جراحی سزارین در منزل

مراقبت های بعد از جراحی سزارین در منزل بر اساس نکاتی که در این بخش مقاله گفته شد، انجام شود.

???? الزاما باید ماساژ دادن و حرکت کردن حتی به مقدار کم را در طول روز انجام دهید تا خون دچار لختگی نگردد.

????به طور جدی از تماس با کسانی که دچار تب خال دهان و لب هستند یا بیماری واگیر داری دارند، اکیدا اجتناب شود.

???? بعد از روز دوم سزارین، حمام کردن توصیه می‌شود. نیازی نیست جای بخیه را با کیسه و صابون بشویید. دقت داشته باشید که حتما با استفاده از سشوار جای بخیه را خشک کنید.

???? مصرف مایعات و ویتامین‌ها در این زمان بسیار مهم و حیاتی است. زیرا بدن مقدار زیادی از آب و ویتامین‌های اساسی خود را از دست داده است. به دلیل اینکه بافت بدن به واسطه بخیه در حال ترمیم است از مصرف مواد چربی و نشاسته دار خودداری نمایید.

???? در هنگام راه رفتن بهتر است از فشار آوردن چربی‌های شکم بر روی قسمت بخیه شده اجتناب کنید. به دلیل اینکه امکان خونریزی بافت بخیه شده وجود دارد، می‌توانید هنگام راه رفتن، دست خود را زیر شکم قرار دهید تا به قسمت بخیه شده فشار وارد نشود.

???? به تعداد کافی باید دفع ادرار وجود داشته باشد. اگر احساس می‌کنید میزان بیرون روی شما بیش از اندازه کم است حتما به پزشک معالج مراجعه نمایید.

???? خونریزی واژن در روز اول سزارین زیاد است اما با گذشت زمان هر روز مقدار آن کمتر می‌شود. در صورتی که چند روز از زمان سزارین بگذرد ولی میزان خونریزی از روز دوم قاعدگی بیشتر باشد باید به پزشک معالج مراجعه نمود.

شیوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی سزارین

 

شیوه صحیح خوابیدن در دسته مراقبت های بعد از جراحی سزارین قرار دارد. خوابیدن پس از سزارین باید با مراقبت های صحیح باشد. به علت بخیه ای که در شکم، بغل و شیر به نوزاد برای مادران دردناک است. برای خوابیدن به نکات زیر توجه کنید.

???? خوابیدن به پهلو | مراقبت های بعد از جراحی سزارین

یکی از راحت ترین روش مراقبت های بعد از جراحی سزارین در خوابیدن، به روش پهلو می‌باشد. در این روش هیچ فشاری به بخیه ها وارد نمی‌شود و زمن بلند شدن فشار کمتری به بخیه ها وارد می‌شود.

???? خوابیدن به پشت

همانطور که گفته شد، مراقبت های بعد از جراحی سزارین به خوابیدن نیز مربوط است. بعد از زایمان، خوابیدن به پشت یکی از روش های مناسب برای عدم فشار به بخیه ها است. در این شرایط مادر می‌تواند به راحتی بخوابد و استراحت کند.

???? خوابیدن عمودی | مراقبت های بعد از جراحی سزارین

مراقبت های بعد از جراحی سزارین روشی مانند خوابیدن عمودی دارد. در این شرایط مادر باید در حالت نشسته روی مبل یا صندلی بخوابد. و صرفا برای استراحت موقت این روش توصیه می‌شود.

???? خوابیدن در حالت بالا بودن قسمت فوقانی بدن

برای مراقبت های بعد از جراحی سزارین، مادر هنگام خواب می‌تواند به کمک چند بالشت، قسمت فوقانی بدن را اندکی بالا ببرد. در این شیوه تنفس راحت تر و خواب آرام تری داشته باشید. حتی برای راحتی بیشتر می‌توانید برای زیر زانوها از بالشت استفاده کنید.

عوارض احتمالی بعد از جراحی سزارین | مراقبت های بعد از جراحی سزارین

مراقبت های بعد از جراحی سزارین باید جدی گرفته شود. اما در کنار این مراقبت ها ممکن است که عوارضی را تجربه کنید. زایمان سزارین عوارض گوناگونی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

سوزش ادرار: اگر پس از عمل جراحی سزارین در حین ادرار دچار سوزش و خارش می‌شوید به احتمال زیاد عفونت ادراری رخ داده‌است. این عفونت با علائم دیگری مانند احساس درد در ناحیه شکم و پهلو هم قابل تشخیص است و باید برای درمان با پزشک خود مشورت کنید.

تب: اگر دمای بدن در عرض چند روز از 38 درجه سانتی گراد پایین نیاید، زنگ هشداری است و خبر از بروز آندومتریت ناشی از سزارین؛ عفونت زخم، عفونت ادرای و ترومبوفلبیت خواهد داد، در این شرایط باید حتما نسبت به درمان اقدام نمایید.

درد و تورم پاها: پس از سزارین اگر در پای خود به خصوص در یک پا احساس درد شدید دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. در عمل سزارین احتمال بروز خطر ترومبوفلبیت زیاد است.

نکته: تماس جنسی اکیدا تا 3 هفته بعد از سزارین ممنوع می‌باشد. با سپری شدن این مدت زمان و بسته به شرایط جسمی و روحی زن و عدم وجود خونریزی می توان رابطه جنسی برقرار نمود.

کلام آخر

مراقبت های بعد از جراحی سزارین بسیار ضروری است. و باید تمامی خانم ها این موضوع را جدی بگیرند. توصیه می‌شود که حتما تحت مراقبت پزشک باشید تا دوران زایمان خوبی را سپری کنید. در صورت بروز هرگونه تغییرات خلقی نیز حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری و مراقبت های بعد از جراحی سزارین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

زنان بعد از سزارین با وجود چه نشانه های ترخیص می شوند؟

در صورتی که زائو بتواند چندین متر راه برود و دچار استفراغ و افت فشار خون نشود، اجازه ترخیص داده می‌شود.

آیا بعد از سزارین باید به طور روزانه آنتی بیوتیک استفاده نمود؟

امروزه سزارین و عمل جراحی از طریق تکنیک‌های بسیار پیشرفته انجام می‌شود و احتمال عفونت را بعد از سزارین تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تنها در صورتی که بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد یا کیسه آب به مدت طولانی دچار پارگی شود، مصرف آنتی بیوتیک‌ها تجویز می‌گردد.

آیا به جهت کاهش درد می توان مسکن مصرف نمود؟

مصرف مسکن باید به مقدار بسیار کم انجام گیرد به خصوص اینکه داروهای مسکن به واسطه شیردهی می‌تواند برای نوزاد خطر آفرین باشد.

مصرف قرص آهن تا چند وقت پس از سزارین ادامه یابد؟

مصرف قرص آهن تا 6 هفته بعد از عمل جراحی سزارین توصیه می‌شود. بعد از سپری شدن این مدت به پزشک مراجعه نمایید تا با بررسی میزان شیردهی و سطح هموگلوبین خون در بدن شما درباره ادامه مصرف قرص آهن تصمیم گیری نماید.

منبع: مراقبت های بعد از جراحی سزارین و 7 نکته کلیدی



:: برچسب‌ها: مراقبت های بعد از جراحی سزارین و 7 نکته کلیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن تا حدودی قابل پیش‌بینی است. احتمالا زیاد شنیده‌اید که می‌گویند تا مرد سخن نگفته باشد؛ عیب و هنرش نهفته باشد. مفهوم از این شعر این است که تا زمانی که یک فرد صحبت نکند، شخصیت او پنهان خواهد ماند. اما همان که برای سخن گفتن دهان باز کرد؛ شخصیت او مشخص می‌شود. اگر بخواهیم به طور کلی و از لحاظ علمی به این موضوع اشاره کنیم که شخصیت شناسی از روی صحبت افراد وجود دارد، باید بگویم که تا حدودی قابل پیش بینی است.

اما به طور قطع نمی‌توانیم با صحبت کردن شخصیت افراد را مشخص کنیم. به طور کلی کلمات کلیدی نمی‌توانند ویژگی‌های شخصیتی افراد را تعیین کنند، اما بینش و تفکر افراد از طریق صحبت آنها قابل پیش‌بینی است. به دلیل اینکه افراد تمام صحبت‌های خود را بر اساس فکر و تفکری که در آنها شکل می‌گیرد؛ بیان می‌کنند. دراین مقاله سعی کرده‌ایم تمامی موارد موجود را ذکر کنیم، اما برای شخصیت شناسی خود حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. زیرا هیچ فردی با صحبت‌های شما نمی‌تواند شخصیت اصلی‌تان را تشخیص دهد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

به طور کلی عوامل متعددی در شناخت دیگران دخیل هستند. و تنها از روی رفتار و حرف زدن نمی‌توانیم شخصیت دیگران را تعیین کنیم. اما برخی از موارد نیز وجود دارد که در این شرایط به شما کمک می‌کند؛ تا ویژگی شخصیتی یک فرد را تا حدود اندکی شناسایی کنید. روانشناسان برای بررسی و شخصیت شناسی یک فرد با تمامی جلسات، باز هم برچسب و قضاوت بیجا انجام نمی‌دهند.  

حتما بررسی‌های دقیق‌تری انجام می‌دهند تا شخصیت یک فرد را به درستی تشخیص دهند. به همین دلیل برای شخصیت شناسی نیاز به جلسات پی در پی روانشناسی است. و با یک رفتار و گفتار ساده نمی‌توان شخصیت یک فرد را مشخص کرد. در این مقاله به طور کلی راجع به شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه‌هایی که باعث شناخت دیگران و شخصیت شان می شود

برخی از نشانه‌ها وجود دارد که شما می‌توانید با شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن آنها را پیدا کنید. در این بخش مقاله به این نشانه‌ها اشاره کرده ایم.

???? میزان تعهد یک فرد به حرف‌هایش

یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، میزان تعهد به حرف‌هایشان است. منظور از میزان تعهد؛ تعهد محضری با حضور شاهد نیست. منظور حرف‌هایی است که یک زن یا مرد در طول روز می‌زند. مثلا وقتی که یه فرد میگه ۱۰ دقیقه دیگه اونجام، یا مثلا ساعت ۱۰ باهات تماس می‌گیرم. ولی از اونجایی که تمامی شرایط تحت کنترل ما نیست، همه اتفاقات ممکنه که به درستی پیش نروند.

زمانی که یک فردی همه حرف‌هایی که می‌زند و قول‌هایی که میگوید با مشکل روبرو می‌شود. و یا همیشه مجبور به تغییر می‌شود؛ اندکی عجیب است. بنابراین میزان اهمیت به قول، قرار و تعهد یک فرد به حرف‌هایش نشان دهنده شخصیتش است. اما زمانی که یک فردی به تعهد حرف‌های خودش نیز پایبند نباشد؛ در واقع برای حرف‌های خود احترامی هم قائل نیست. بنابراین این رفتار یک فرد می‌تواند به ما نشان دهنده یک هشدار برای برقراری ارتباط و یا تکیه به اون فرد باشد.

???? نحوه رفتار با افراد زیردست | شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، نحوه برقراری ارتباط با زیردستان است. همه ما با مشاهده رفتار افراد مختلف با خدمتکاران، می‌توانیم تشخیص دهیم که فرد چه نوع رفتار و شخصیتی دارد. ممکن است که با پیش خدمت رفتار خیلی خوبی داشته باشیم تا خدمات خیلی خوبی ارائه بدیم. اما نحوه رفتار ما با افراد غریبه توی خیابون یا افراد دیگر بیان گر خیلی از چیزهای دیگر است. برای شخصیت شناسی یک فرد می‌توانید به نحوه رفتار و بیان چنین افرادی دقت داشته باشید.

???? رفتار فرد بعد از اشتباه چگونه است؟

رفتار یک فرد پس از اشتباه یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن است. هر کسی توی زندگی اشتباهاتی دارد و برای شناخت دیگران، با این رفتار می‌توانیم نحوه برخورد بعد از اشتباه را مقایسه کنیم. اگر به صورت محترمانه و با روش صحیح اشتباهات یک فرد را بگوییم چه جوابی به شما می‌دهد؟

آیا فرد معذرت خواهی می‌کند؛ و دیگر تکرار نمی‌کند؟ فرد بهانه می‌آورد؟ آیا فرد گارد می‌گیرد و یا ساکت می‌ماند؟ آیا مقصر می‌داند یا شما را متهم اصلی داستان اشتباه نشان می‌دهد؟ فرد به عقب برمی‌گردد و اشتباهات شما را لیست می‌کند؟ این نحوه رفتار به شما کمک می‌کند که به راحتی تشخیص دهید که یک فرد با اشتباهات خود چگونه رفتار می‌کند.

????  در موقعیتی که اشتباه کرده چه می کند؟

برای شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، باید به این اشاره کنیم که فرد از زمان اشتباه چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ بعد از اشتباه عذرخواهی می‌کند یا احساس خودش را بیان می‌کند؟ فرد تحقیرت می‌کند یا با لجبازی و کینه ادامه می‌دهد؟ رفتار فرد در چنین شرایطی به ما نشان می‌دهد که فرد چه شخصیتی دارد و نحوه برخورد او با دیگران چگونه است.

???? آیا زندگی فرد با چیزی که نشان می‌دهد یکسان است؟

یکی از نشانه های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن؛ این است که فرد زندگی واقعی خود را چگونه نشان می‌دهد؟ برخی از افراد زندگی خود را به شیوه دیگری نشان می‌دهند؛ و نشان از این است که به دلیل نگرانی از قضاوت مردم دائم زندگی واقعی خود را به شیوه دیگری نشان می‌دهد.

???? رفتار فرد زمانی که به چیزی نیاز دارد چگونه است؟

برای شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، باید به این موضوع دقت کنید؛ که زمانی که فرد به چیزی نیاز دارد، چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ بعضی از افراد شخصیت چند گانه دارند و رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند. یا مثلا برخی از افراد به دلیل نیازهایی که دارند رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند. عده‌ای از افراد هستند که به دلیل رفع نیازها، رفتارهای بسیار بدی از خود نشان می‌دهند تا مشکل یا نیازشان رفع شود.

کلام آخر

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن توسط روانشناس و متخصص صورت بگیرد. هیچ فردی بدون علم و دانش توانایی تشخیص شخصیت دیگران را ندارد؛ و نباید به دیگران برچسب بزند. برچسب زدن به دیگران نشان از ضعف طرف مقابل است. به همین دلیل بهتر است که شناسایی شخصیت از روی رفتار و حرف زدن را به متخصص و روانشناس مربوطه بسپارید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن شان امکان پذیر است؟

بله، ویژگی‌های شخصیتی هر فرد در رفتارها و تعاملات روزانه وی، تجلی پیدا می‌کند. بااین‌حال توصیه می‌شود این قضاوت‌ها را در صورت مشورت با یک متخصص، جدی بگیرید.

تکان دادن پاها در شرایط عادی نشانه چیست؟

هنگامی‌که فرد در شرایط عادی نشسته یا ایستاده است، تکان دادن پاها یا دست‌ها می‌تواند راهی برای تخلیه اضطرابی باشد که از درون تجربه می‌کند.

چگونه می‌توان از روی دست خط یا امضای فرد راجع به شخصیت وی قضاوت کرد؟

به‌طورکلی خطوط منحنی نشان‌دهنده برونگرایی و علاقه به برقراری ارتباط هستند و خطوط شکسته، نشان‌دهنده درون‌گرایی و نبود تمایل به ارتباط هستند. همچنین هرگونه فشار اضافی بر نوک قلمی که در دست فرد است، نشان‌دهنده خشم فروخورده یا اضطراب است.

منبع: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن



:: برچسب‌ها: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زیگموند فروید یکی از معروف‌ترین نام‌ها در روان‌شناسی است. تقریباً تمامی روان‌شناسان معتقدند که صحبت‌ کردن راجع به شخصیت انسان در روان‌شناسی با فروید شروع شده‌است. اما او بیشتر از آنکه با نظریه‌های شخصیت شناخته شده باشد به دلیل کشف بخش ناخودآگاه ذهن در میان مردم معروف شده‌ است. مفاهیمی که زیگموند فروید در نظریه‌هایش بیان کرده به‌قدری جالب هستند که به‌غیراز روان‌شناسان سایر مردم را نیز به خواندن نظراتش تشویق می‌کند. بااین‌حال متأسفانه درک درستی از نظریه‌های روانکاوی او در میان اکثریت وجود ندارد. در ادامه مطلب سعی می‌کنیم زیگموند فروید، نظریه‌ها و راه‌های درمان او را برای شما توضیح بدهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه زیگموند فروید می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: زیگموند فروید | زندگی نامه و نظریه رشد فروید

زندگینامه زیگموند فروید

زیگموند فروید در سال 1856 میلادی در منطقه‌ای به دنیا آمد که این بخشی از جمهوری چک به‌حساب می‌آید. فروید که در یک خانواده یهودی به دنیا آمده بود مثل سایر اعضای خانواده به مسائل مذهبی علاقه نشان می‌داد؛ و توجه او به مسائل دینی را می‌توان در قسمت‌های مختلفی از نظریه‌اش دید. در میان اعضای خانواده مادرش علاقه بسیاری به او داشت و مطمئن بود که او روزی تبدیل به یک فرد مشهور خواهد شد. به همین خاطر توجه و مراقبت ویژه‌ای نسبت به او داشت.

در سال 1859 میلادی و زمانی که زیگموند فروید تنها 3 سال داشت خانواده او از فرایبورگ مهاجرت کرده و در وین ساکن شدند. بااین‌حال او به‌ غیر از زبان آلمانی با زبان‌هایی مثل انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی نیز آشنایی داشت. همین موضوع باعث شد که او بتواند نظریات و کتاب‌های بسیاری را مطالعه نماید.

زیگموند فروید در سال 1886 با مارتا برنیز ازدواج کرد. حاصل این ازدواج هشت فرزند بود؛ که در میان آن‌ها آنا فروید از همگی شناخته‌شده‌تر است. آنا همان فرزندی بود که راه پدر را ادامه داد؛ و خود نیز به یکی از روانکاوان معروف تبدیل شد.

سیگار برگ یکی از علاقه‌مندی‌های زیگموند فروید بود. او معتقد بود با استفاده از سیگار ذهنش بازتر شده و بهتر می‌تواند راجع به مسائل فکر کند.  همین موضوع باعث شد که فروید دچار سرطان دهان شود. درمان‌های بسیاری برای این بیماری انجام شد. تا جایی که گفته می‌شود در حدود 33 عمل جراحی روی فک و دهان فروید صورت گرفت. که متأسفانه هیچ‌کدام باعث جلوگیری از پیشرفت سرطان نشد. سرانجام در سال 1939 فروید از پزشک خود خواست که با استفاده از مورفین به زندگی او پایان بدهد.

شروع نظریه‌های روانکاوی زیگموند فروید

زیگموند فروید پس از اینکه به‌عنوان پزشک از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد تحصیلات خود را در رشته عصب‌شناسی ادامه داد. در همین زمان بود که او شروع به تحقیق روی بیماری کرد که امروزه به آن جسمانی سازی گفته می‌شود. در این بیماری مسائل روانی باعث می‌شوند که فرد دچار مشکلاتی مانند فلج اعضا، کوری، لالی یا بسیاری از مشکلات دیگر شود. این درحالیست که تمامی اندام‌های داخلی و اعصاب فرد سالم هستند.

فروید متوجه شد که این افراد وقتی تحت درمان‌هایی مثل هیپنوتیزم قرار می‌گیرند از شدت مشکلات آن‌ها کاسته می‌شود. به همین خاطر برخلاف بسیاری از هم‌دوره‌ه‌ای هایش به این نتیجه رسید که عاملی به‌غیراز مشکلات جسمانی و ذهن هشیار می‌بایست در این بیماری نقش داشته باشند. این موضوع سرآغازی بود که زیگموند فروید را به سمت نظریه‌هایش سوق داد.

نظریه های روانکاوی فروید

زیگموند فروید نظریه های روانکاوی دارد. که در علم روانشناسی در درجه بسیار بالایی قرار دارد. فروید روانشناسی متفکر و آگاه بود که نظریه ناخودآگاه را بیان کرد. در این بخش مقاله به نظریه های روانکاوی فروید اشاره کرده ایم.

???? نظریه ناخودآگاه زیگموند فروید

زیگموند فروید بیش از همه با دیدگاهی که راجع به ناخودآگاه یا ناهشیار ذهن دارد شناخته شده است. در حقیقت فروید در طول درمان‌هایی که به‌وسیله هیپنوتیزم انجام می‌داد متوجه شد بیماران زمانی که وارد حالت خلسه می‌شوند، از مسائلی صحبت می‌کنند که در حالت عادی چیزی راجع به آن به یاد نمی‌آورند. این موضوع در کنار دیدن نشانه‌هایی مثل لغزش‌های کلامی در میان بیماران او را به این نتیجه رساند که احتمالاً بخش دیگری از ذهن به‌غیراز حالت هوشیاری کنترل رفتار فرد را در دست دارد.

???? نظریه شخصیت

نظریه شخصیت زیگموند فروید در مراحل اولیه بر اساس ذهن ناهشیار شکل گرفت. فروید معتقد بود ما سه حالت روانی هشیار، نیمه هشیار و ناهشیار داریم که شخصیت بر اساس این سه دسته عمل می‌کند. اما پس از مدتی فروید نظریه خودش را اصلاح کرد. او معتقد بر این شد که ما در کنار سه سطح هشیاری، سه پایگاه شخصیتی به نام‌های نهاد، من و فرامن نیز داریم.

???? نهاد (Id)

اولین بخش نظریه شخصیت زیگموند فروید، نهاد نام دارد. همه ما از سنین کودکی و به طور فطری با نهاد به دنیا می‌آییم. نهاد یا بن بخشی از شخصیت است که به دنبال به‌دست‌آوردن لذت است. و البته بلافاصله و در اینجا و اکنون می‌خواهد که به لذت‌ها دست پیدا کند.

???? من (ego)

بخش منطقی ذهن که سعی می‌کند تمایلات نهاد را کنترل کند، “من” نام دارد. این بخش تلاش می‌کند تا خواسته‌های نهاد از راهی معقول و جامعه‌پسند برطرف شوند. من دومین بخش نظریه شخصیت زیگموند فروید است.

???? فرامن (super ego)

فرامن همان چیزی است که به آن وجدان می‌گوییم. این بخش از شخصیت دقیقاً در مقابل نهاد  از نظریه شخصیت زیگموند فروید قرار داد. فرامن معتقد است که فرد می‌بایست به‌جای توجه به خود و غریزه‌ها بر اساس معیارهای جامعه و کمک به دیگران رفتار کند. فروید معتقد بود که من، وظیفه دارد بین این دو نیرو یک تعادل برقرار کند.

یکی از نکات مهم در نظریه شخصیت این است که همیشه من، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به‌درستی انجام دهد. انسان‌ها با توجه به اینکه کدام بخش شخصیت‌شان قوی تر باشد به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ و رفتارهای مختلفی را از خود نشان می‌دهند.

???? مکانیسم‌های دفاعی | زیگموند فروید

یکی از نظریه های زیگموند فروید، مکانیسم های دفاعی هستند. مکانیسم‌های دفاعی روشی هستند که من از آنها استفاده می‌کند تا خواسته‌های نهاد را برطرف کند. در حقیقت من، مسئولیت دارد که به فرد کمک کند تا رفتار جامعه‌پسند و معقولی داشته باشد. به همین خاطر او باید نیازهای نهاد را به روشی برطرف کند که فرامن و همین‌طور جامعه با آن مشکلی نداشته باشند. برای مثال ممکن است تمایل نهاد به پرخاشگری با تبدیل‌شدن فرد به یک قصاب یا جراح برطرف شود. برای آشنایی با انواع مکانیسم های دفاعی کلیک کنید.

???? غریزه زندگی و مرگ

یکی از مفاهیمی که در نظریه زیگموند فروید از آن زیاد صحبت می‌شود لیبیدو یا انرژی زندگی است. فروید معتقد بود که انسان‌ها به‌صورت فطری با دو تمایل زندگی و مرگ به دنیا می‌آیند.  هرآنچه باعث لذت در زندگی می‌شود را فروید غریزه زندگی نامید. و هر چیزی مثل جنگ یا خشم که باعث ویرانی می‌شوند را ناشی از غریزه مرگ می‌دانست. فروید اصطلاح لیبیدو را برای بیان انرژی مربوط به غریزه زندگی مورداستفاده قرار داد.

با توجه به اینکه لیبیدو به معنای شهوت یا نیازهای جنسی است سوءتفاهم‌های بسیاری راجع به این نظریه به وجود آمد. و بسیاری گفتند که فروید معتقد است همه چیز به لذت‌های جنسی ختم می‌شود. این درحالیست که فروید بارها اعلام کرده بود منظورش از لیبیدو همه لذت‌ها و خوشی‌هایی است که ممکن است یک نفر به آن‌ها تمایل داشته باشد.

نظریه رشد فروید

زیگموند فروید راجع به مراحل رشد کودک نیز نظریاتی مطرح کرده است. به‌طورکلی او معتقد بود که در هر سنی لیبیدو یا میل به لذت بردن در بخش خاصی از بدن متمرکز می‌شود. بر همین اساس کودک رفتارهای مختلفی را از خودش نشان می‌دهد؛ و نیازهای متفاوتی دارد. توجه بیش از حد یا کمتر از اندازه، به نیازهای کودک در هر مرحله، می‌تواند مشکلاتی را برای او ایجاد کند. مراحل رشد از نظر فروید عبارتند از:

????مرحله دهانی(تولد تا یک‌سالگی)

از نظر زیگموند فروید، مرحله دهانی از تولد تا 1 سالگی ادامه دارد. مرکز فعل و انفعالات دهان است. به همین دلیل مکیدن سینه و گرفتن پستان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مرحله نوزاد از فعالیت هایی مانند چشیدن و مکیدن لذت می‌برد. در این مرحله به دلیل وابستگی کودک به مراقبین، احساس اعتماد به نفس و راحتی از محل دهان به کودک انتقال داده می‌شود. ثبیت در این مرحله برابر با مشکلاتی مانند: سیگار کشیدن، جویدن ناخن، پرخاش، وابستگی، مشکلات در خوردن و نوشیدن می‌شود.

???? مرحله مقعدی(دو تا سه‌سالگی)

طبق نظر زیگموند فروید، پس از مرحله دهانی، نوبت مرحله مقعدی است. این مرحله از دو سالگی تا سه سالگی ادامه دارد. این مرحله مختص تمرکز بر نیروی جنسی بر کنترل مثانه و حرکات روده است. بنابراین تعارض اصلی، آموزش آداب توالت است. در این مرحله کودک باید بر نیازهای بدنی خود کنترل داشته باشد. و توسعه این کنترل به درک استقلال و موفقیت می‌پردازد.

زیگموند فروید معتقد بود که سهل گیری در این مرحله مساوی با شخصیت نامنظم، آشفته و ولخرج است. سخت گیری هم شخصیت خشک، نامنعطف و وسواسی به همراه دارد.

???? مرحله آلتی(سه تا چهار یا پنج‌سالگی)

طبق نظر زیگموند فروید، سومین مرحله آلتی است. که از 3 تا 5 سالگی وجود دارد. در این مرحله تمرکز اصلی بر اندام های جنسی است. در این سن کودکان به تفاوت جنسیت زن و مرد کنجکاوی نشان می‌دهند. فروید در این مرحله عقده های الکترا و ادیپ را بیان کرده است. به طور خلاصه این مرحله به معنای احساس رقابت با والد همجنس برای تصاحب والد جنس مخالف است. عبور سالم از این مرحله به منظور همانند سازی کودک با والد هم جنس است.

???? مرحله نهفتگی یا کمون(پنج‌سالگی تا سن بلوغ)

زیگموند فروید مرحله نهفتگی را از سن 5 سالگی تا پایان بلوغ قرار داده است. در این دوران احساسات جنسی منفعل می‌شود در این مرحله فرد مهارت های اجتماعی، ارزش ها، روابط با همسالان و بزرگسالان را در خارج از خانواده توسعه می‌دهند. در این مرحله همچنان انرژی روانی جنسی وجود دارد اما در حوزه های دیگر مانند اشتغالات فکری و تعاملات اجتماعی منتقل شده‌است.

???? مرحله تناسلی (نوجوانی)

آخرین مرحله از نظر زیگموند فروید، مرحله تناسلی است. این مرحله از بلوغ تا آخر عمر ادامه دارد. کسی که به این مرحله می‌رسد، به رسش کامل دست یافته است و اگر در مراحل قبلی مشکل حادی را تجربه نکرده باشد، شخصیت سالمی را خواهد داشت. و در نهایت فردی دلسوز با تعامل کامل در زندگی است.

❌ عقده‌های ادیپ و الکترا

یکی از جالب‌ترین بخش‌های نظریه رشد زیگموند فروید عقده‌های ادیپ و الکترا هستند. فروید معتقد بود زمانی که کودک متوجه اندام جنسی خود و تفاوت آن با جنس مخالف می‌شود تمایلی را به سمت والد غیرهمجنس نشان می‌دهد. دختران به سمت پدر و پسران به سمت مادر گرایش پیدا می‌کنند. این موضوع به‌تدریج و از طریق برخی تفکرات ذهنی حل خواهد شد. 

نظریات و روش‌های درمانی زیگموند فروید

زیگموند فروید علاوه بر اینکه راجع به انسان صحبت می‌کند نظریات و روش‌هایی را نیز برای درمان بیماری‌ها به کار می‌برد. در ادامه بعضی از مهم‌ترین این روش‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

???? تداعی آزاد

یکی از روش های درمانی زیگموند فروید، تداعی آزاد است. اصلی‌ترین روش درمان در روانکاوی تداعی آزاد است. در این روش بیمار در طول جلسه درمان هر آنچه را به ذهنش می‌رسد بدون اینکه آنها را سانسور کند بیان می‌کند. فروید معتقد بود که دنبال‌کردن جریان صحبت‌های بیمار می‌تواند به درمانگر سرنخ‌های مهمی راجع به مشکلات ناهشیار بدهد. به‌علاوه باعث خواهد شد تا فرد نیز احساس سبکی و آرامش بیشتری را تجربه کند.

???? تفسیر رؤیا | زیگموند فروید

تفسیر رویا از دیگر روش های درمانی زیگموند فروید است. همان‌طور که گفتیم من یا خود وظیفه دارد که نیازهای نهاد را برطرف کند. گاهی اوقات این نیازها به‌قدری از نظر جامعه غیرقابل‌قبول هستند که به‌طورکلی از هوشیاری بیرون رانده می‌شوند. اما فروید معتقد بود که غرایز نهاد در ناهشیار از بین نمی‌روند.

یکی از راه‌هایی که این نیازها خود را نشان می‌دهند رؤیاها هستند. درواقع هنگامی که فرد نتواند خواسته‌های خود را در عالم بیداری محقق کند آنها را به‌صورت نمادین در خواب‌هایش خواهد دید. به همین خاطر فروید معتقد بود که تحلیل رؤیاهای بیمار شاهراهی است که شما را به سمت محتوای ناهشیار خواهد برد.

???? مقاومت

مقاومت نظریه دیگری از زیگموند فروید است. بیماران همیشه آماده نیستند که محتوای ناهشیار را به درمانگر نشان بدهند. گاهی اوقات این محتواها به‌قدری از نظر جامعه ناپسند هستند که به‌طورکلی از هشیاری فرد بیرون شده‌اند و قرار نیست به این سطح برگردند. به‌علاوه بعضی از بیماران شرایط خود را دوست دارند و نمی‌خواهند تغییر کنند. در این زمان مکانیسم‌های ناهشیاری در فرد شکل می‌گیرد که در مقابل درمان مقاومت می‌کند. ساده‌ترین این مثال‌ها این است که یک نفر دیر به جلسه درمان برسد یا جلسه خود را کنسل کند.

???? انتقال | زیگموند فروید

در میان نظریه‌های روانکاوی زیگموند فروید ، انتقال یکی از جالب‌ترین آن‌هاست. فروید معتقد بود که بیمار، روان‌شناس را به‌عنوان یکی از والدین یا منابع قدرت در کودکی‌اش می‌بیند. و درست به شکلی با او رفتار می‌کند که در کودکی با پدر و مادرش می‌کرده است. برای مثال بعضی از بیماران با خشم با درمانگر رفتار می‌کنند. یا شاید از او بترسند و احساس کنند باید به حرف‌هایش گوش کنند.

بعضی از مراجعین نیز همه تلاششان را می‌کنند که درمانگر از آن‌ها راضی باشد. به همین خاطر اینکه درمانگر به نوع رفتار بیمار دقت داشته باشد بسیار اهمیت دارد. فروید معتقد بود که ممکن است درمانگر نیز بیمارش را به‌جای یکی از شخصیت‌های کودکی خود بگیرد که به این موضوع انتقال متقابل گفته می‌شود.

کلام آخر

زیگموند فروید یکی از بزرگان علم روانشناسی است. که در زمینه های مختلفی نظریه بیان کرده است. نظریه روانی جنسی، نظریه ناخودآگاه، روانکاوی و … همگی بر اساس تحقیقات زیگموند فروید پدید آمده است. که در این مقاله به تمامی جوانب اشاره شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه زیگموند فروید می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا نظریه فروید راجع به ذهن ناهشیار واقعیت دارد؟

بله؛ تحقیقات اخیر نشان می‌دهد بخش‌هایی در مغز وجود دارند که دقیقاً عملکردی شبیه به آن چیزی دارند که فروید برای ناهشیار در نظر گرفته بود.

منبع: زیگموند فروید | زندگی نامه و نظریه رشد فروید



:: برچسب‌ها: زیگموند فروید | زندگی نامه و نظریه رشد فروید ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سفر با همسر یکی از راه های شناخت او و لذت از با هم بودن است. رفتن به سفر، یکی از راه‌هایی است که روانشناسان به زوجین برای بهبود روابط خود باهمسرشان پیشنهاد می‌دهند. فواید سفر رفتن بسیار بیشتر از آن است که فقط به خود فرد محدود گردد. لذا آشنایی بااهمیت مسافرت با همسر و نتایجی که در زندگی می‌تواند داشته باشد، برای بسیاری از خانواده‌های توصیه می‌گردد. اما گاه مسائل حل نشده موجب بالا رفتن تنش‌ها می‌شود.

سفر با همسر

سفر با همسر، مخصوصا بعد از مدت زمان کوتاهی از زندگی مشترک، قطعا با چالش های زیادی همراه است. این موضوع می‌تواند زوجین را مضطرب کرده و یا حتی آنان را از این کار منصرف کند. باید بدانید که در طول سفر با موقعیت های از پیش برنامه ریزی نشده زیادی مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است به خود و یا همسرتان سخت نگرفته و تا حد امکان از سفر لذت ببرید. البته آمادگی برای شرایط جدید، بد نیست اما نمی‌توان همه چیز را پیش بینی کرد.

اهمیت سفر با همسر

مسافرت با همسر علاوه بر لذت، به شما کمک می‌کند تا بندهای رابطه‌تان را مستحکم‌تر کنید، به غیر از مسافرت. در ادامه برخی از نکاتی که در سفر با همسر اهمیت دارد، عبارتند از:

????یافتن هدف مشترک

سفر به زوجین در دیدن دنیا از نگاه یکدیگر کمک می‌کند. با این کار، آن‌ها می‌توانند به دیدگاه و هدف مشترکی در زندگی مشترک خود دست یابند. این هدف یکسان باعث تقویت پیوندهای عاطفی هر دو طرف می‌گردد. در واقع در سفر با همسر، زوجین می‌توانند یکدیگر را بهتر شناخته و با علایق هم بیشتر آشنا شوند.

????آگاهی از نقاط ضعف و محدودیت‌های یکدیگر

سفر کردن علاوه بر اینکه سبب آشنایی با جهان پیرامون می‌گردد، در آگاه شدن از ویژگی‌های مثبت و منفی و درونی خود و همراهانشان بسیار مؤثر است. زوجین در سفر با محدودیت‌های همسر خود بهتر آشنا شده و می‌توانند توقعات خود را با آن هماهنگ کنند. در سفر با همسر، افراد باید نیازهای فرد دیگری را نیز در نظر گرفته و به همسفر خود اهمیت دهند.

????دستیابی به تجربیات جدید مشترک

تجربیات جدید همواره باعث شکل‌گیری تغییراتی در شخصیت افراد می‌شود. هر چه این تجربیات بین همسران اشتراک بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه شخصیت دو طرف هماهنگ باهم رشد کند افزایش می‌شود. در سفر با همسر افراد زمان زیادی را با یکدیگر گذارنده و خاطرات زیادی را شکل می‌دهند؛ همین مورد باعث علاقه و صمیمیت بیشتر می‌شود.

????افزایش حس شوخ‌طبعی بین زوجین

اتفاقات غیرمنتظره زیادی در سفر ممکن است رخ دهند. مثل زمانی که شماره اتاق هتل با شخص دیگری اشتباه شده است، یا درست بعد از تعطیل شدن یک مکان تفریحی به آنجا می‌رسید. در این مواقع، حفظ خونسردی بهترین کار برای لذت بردن از ادامه سفر است. باز کردن سر شوخی در مورد این اتفاقات باعث می‌شود حتی این رخدادها نیز به بخشی از خاطرات خوش ‌سفر تبدیل گردند. در سفر با همسر، بهتر است به اعصاب خود مسلط مانده و سفر را تبدیل به یک خاطره خوش برای او کنید.

????افزایش رفاقت بین زوجین

در طول سفر، طرفین باید به‌عنوان تکیه‌گاه و محرم دیگری عمل کنند. سفر باعث می‌شود زن و شوهر با گذراندن وقت زیادی باهم، تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر شوند؛ زیرا تنها با این روش است که می‌توانند از پس چالش‌های طول مسیر برآیند. سفر با همسر باعث آشنا شدن با جنبه های بیشتری از همسرتان خواهد شد. همچنین می‌توان به میزان همدلی و همکاری او نیز در مسائل مختلف پی برد. برای مثال او فقط به نرش خود اهمیت می‌دهد و یا از شما نیز در زمینه های مختلف نظرخواهی می‌کند.

????افزایش حس ایثار و فداکاری

اگرچه همان‌طور که گفته شد، مسافرت رفتن باعث می‌شود دو طرف نسبت به نقاط قوت و ضعف هم آشنا شوند، اما از طرف دیگر ویژگی ایثار و بخشش را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند.

همچنین، گاهی در طول مسیر مسائلی به وجود می‌آید که نیاز است یکی از طرفین از حقوق خود صرف‌نظر کند و برای حفظ شادی و لذت سفر اقدام به فداکاری کند. این ویژگی می‌تواند در زندگی زناشویی اثر مهم و مؤثری بر جا بگذارد. در سفر با همسر باید گاهی نیازهای دیگری را در نظر گرفته و فقط به فکر خوش گذرانی نباشید.

نتایج سفر با همسر روی زندگی

قطعا سفر با همسر، تاثیراتی بر روی رابطه زناشویی خواهد داشت. شاید شما نیز این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که افراد را باید در سفر شناخت. این در مورد همسر نیز صادق است. افراد باید زمان زیادی را در موقعیت های مختلف تجربه کنند تا بتوانند شناخت بیشتری نسبت به همسر خود داشته باشند. برخی از نتایج سفر با شریک زندگی، شامل موارد زیر می‌شود.

????ارتباط بهتر بین زوجین

مطالعات نشان داده است که همسرانی که تجربه سفرهای مختلفی را باهم دارند، ازنظر توافق فکری بهتر از سایر زوج‌ها عمل می‌کنند. درواقع سفر رفتن باعث افزایش تحمل و ظرفیت پذیرش آن‌ها گشته است و با صبوری بیشتری با یکدیگر برخورد می‌کنند. البته قبل از سفر با همسر داشتن روحیه سازگاری و علایق مشترک، ضروری خواهد بود. اما سفر نیز در این فرایند موثر است.

????بهبود رابطه زناشویی

سفر رفتن از بار استرس و فشار روانی همسران که ناشی از کار و مسائل شغلی است می‌کند. همین عامل باعث می‌گردد روابط عاطفی بین زن و شوهر صمیمی‌تر شده و تحکیم گردد.

بر طبق گزارش روان شناسان، بیش از سه‌چهارم افرادی که با همسر خود به سفر می‌روند اعلام کرده‌اند که زندگی زناشویی رضایت بخشی دارند. در سفر زوجین آرام‌ترند، کمتر نگران زندگی روزمره‌شان هستند و خلق‌وخوی بهتری دارند. سفر و دوری از نگرانی‌های روزمره باعث آزاد شدن هورمون اکسی‌توسین که شادی‌آور است، می‌شود و این به زندگی زناشویی کمک می‌کند.

????یادگیری مهارت زندگی در لحظه

ازجمله مهارت‌هایی که سفر رفتن به انسان می‌آموزد، لذت بردن از حال و زندگی کردن در لحظه است. زوجینی که سفر نمی‌کنند بیشتر نگران آینده هستند. درصورتی‌که همسران با تجربه زیاد سفر مشترک، یاد می‌گیرند که از همین لحظات کوچک ولی فوق‌العاده باهم بودن لذت ببرند.
سفر کردن باهمسر، به آن‌ها فرصت تحلیل بیش‌ازحد موقعیت‌ها و نقد موضوعات فراوان را نداده و آن‌ها را وادار به تحسین لحظات حاضر می‌کند.

????بهره‌مندی از تجارب سفر با همسر

هرچند گردش و سفر باعث حل شدن مشکلات جدی زندگی نمی‌شود، اما قرار رفتن در محیطی جدید باعث باز شدن ذهن افراد، افزایش خلاقیت و بارش‌های ذهنی جدید می‌گردد. در این حالت می‌توان سفر با همسر را به‌عنوان عاملی غیرمستقیم در رفع مشکلات به‌حساب آورد. در واقع افراد با تجربیاتی که در سفرهای خود کسب می‌کنند؛ می‌توانند به شکل موثرتری در مقابل مشکلات ظاهر شوند.

????سفر رفتن با همسر و کمک به افزایش اعتمادبه‌ نفس

سفر رفتن نیازمند برقراری روابط اجتماعی با افرادی است که در مسیر خود با آن‌ها مواجهه می‌شویم. این کار باعث می‌شود از لایه‌های درونی خود که مانع از ارتباط مؤثر با همسر و سایر اعضای خانواده شده، خارج بشویم. استقلال بیشتری را تجربه کنیم و با شرایط جدید زندگی با سازگاری بهتری پاسخ دهیم. این موضوع باعث گستردگی روابط خود و همسر با افراد دیگر خواهد شد. افرادی که روابط موثر و زیادی با دیگران دارند؛ اعتماد به نفس بیشتری داشته و همچنین از سلامت روانی برخوردارند.

سخن پایانی

سفر با همسر یکی از موقعیت های خوب برای استراحت، تفریح و مواردی از این قبیل است. احتمالا چیزی بهتر از این نیست که با فردی که به او علاقمند هستید؛ وقت بگذرانید. بهتر است برای سفرخود تا حدامکان آمادگی کسب کرده و در این زمینه با همسر خود نیز هماهنگ باشید. بیشتر از هر چیز در سفر به کسب تجربه های جدید بپردازید. از بروز اتفاقات جدید استقبال کرده و به آنها به چشم فرصت نگاه کنید.

برخی نه تنها در سفر خود خوش نمی‌گذرانند بلکه همسر خود را نیز محدود در این زمینه محدود می‌کنند. می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفته و به همسر خود کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سفر با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: سفر با همسر



:: برچسب‌ها: سفر با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترکیب کوکائین و الکل و مصرف این دو ماده با یکدیگر عوارض جدی برای بدن ایجاد می‌کند. از آنجایی که مصرف هر یک از این مواد عوارض خاص خود را دارد؛ ترکیب آنها با یکدیگر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف الکل و کوکائین، شیوع زیادی میان جوانان دارد. بر اساس آخرین آمارها، سالانه عده زیادی از جوانان در اثر مصرف این ماده به صورت همزمان، جان خود را از دست می‌دهند.

 

این ترکیب گاهی به صورت ارادی مصرف می‌شود و فرد کاملا از این موضوع مطلع است. اما در موارد دیگر برای سواستفاده از این ترکیب استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی عوارض جانبی این دو ماده و ترکیب آنها با یکدیگر می‌پردازیم. 

منبع: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

ترکیب کوکائین و الکل

طبق پژوهش های انجام شده الکل و کوکائین دارای دو ماهیت کاملا متفاوت هستند. الکل تقریبا یک ماده افسرده کننده است و باعث بالارفتن سطوح گابا در مغز می‌شود. گابا برای کنترل اضطراب مورداستفاده قرار می‌گیرد. از طرفی کوکائین یکی از مواد مخدر محرک محسوب می‌شود.

پس با مصرف ترکیب کوکائین و الکل، انگار دو ماده کاملا متضاد را مصرف کرده اید. این ترکیب باعث خواهد شد تا شما کنترل خود را از دست داده و به انجام کارهای خطرناک بپردازید. قطعا فرد با استفاده از الکل و کوکائین به صورت همزمان، عوارض جسمانی و روانی زیادی را تجربه خواهد کرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوارض مصرف الکل و کوکائین

 

در این قسمت قصد داریم تا عوارض هر یک از این مواد را به تنهایی ذکر کنیم. همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ هر یک از این مواد با آسیب هایی برای بدن همراه هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. متاسفانه میزان مصرف الکل و کوکائین میان جوانان، بسیار زیاد است. به همین دلیل خانواده و حتی خود افراد باید از عوارض مصرف آنها آگاه باشند.

????مصرف الکل

الکل معمولا باعث کند شدن فعالیت های حرکتی و واکنش ها می‌شود. باوجود الکل در بدن، مغز گلوکز بیشتری مصرف کرده و قند خون فرد کاهش پیدا می‌کند. معمولا الکل توهم زا نیست و فقط باعث احساس رهایی و سبکی می‌شود.

مصرف کم آن باعث خواب آلودگی شده و در مقادیر بالاتر باعث افزایش انرژی و از دست دادن کنترل می‌شود. متاسفانه امروزه به دلیل استفاده از الکل های غیراستاندارد و صنعتی به جای الکل خوراکی، بسیاری از افراد دچار کم بینایی و یا عوارض دیگر شده اند. 

????مصرف کوکائین

کوکائین یکی از مواد مخدر بسیار اعتیادآور و طبیعی محسوب می‌شود که هوشیاری افراد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع این ماده محرک بوده وکاملا برعکس الکل عمل می‌کند. حتی مصرف مقدار کمی از آن نیز سبب بروز سرخوشی و بی قراری می‌شود. این ماده بسیار گران قیمت بوده؛ به همین دلیل همه افراد به آن دسترسی ندارند.

به همین علت گاهی مواد دیگری به جای این ماده مصرف می‌کنند که عوارض بدتری برای آنها ایجاد می‌کند.برخی از پیامدهای مصرف این ماده شامل کاهش اشتها، سردرد، بی خوابی، اسهال، بروز اختلالات جنسی، خونریزی بینی، انقباض عضلات، بالارفتن فشار خون و… می‌شود. کوکائین به روش های مختلفی مصرف شده و بروز نشانه ها نیز بستگی به طریقه مصرف دارد. 

عوارض ترکیب کوکائین و الکل

ترکیب کوکائین و الکل واکنش های متفاوت و گاها متضادی را در بدن ایجاد می‌کند. همچنین برخی از عوارض ان کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند و اثرشان تا مدت ها در بدن باقی خواهد ماند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند.

????بروز مشکلات تنفسی

????افزایش ضربان قلب

????بالارفتن فشار خون

????اختلال در فعالیت های حرکتی

????گشاد شدن رگ های خونی یا آنوریسم

????حمله قلبی

????مرگ

????آسیب مغزی

????کما

ترکیب کوکائین و الکل چه مدت در بدن باقی می‌ماند؟

مدت زمان ماندگاری اثرات ترکیب کوکائین و الکل به میزان مصرف این ماده با یکدیگر بستگی دارد. برای مثال کوکائین تا سه روز بعد از مصرف نیز در ادرار باقی خواهد ماند. اما با انجام آزمایش، تا دو هفته احتمالا نتیجه مثبت خواهد بود. نکته جالب اینجاست که الکل روند دفع کوکائین از بدن را کند می‌کند.

به همین دلیل با مصرف الکل و کوکائین به طور همزمان، کوکائین مدت زمان بیشتری در بدن باقی خواهد ماند. الکل نیز معمولا تا 6 ساعت در آزمایش خون، 24 ساعت در آزمایش ادرار و بزاق و تا 90 روز بعد از آزمایش مو تشخیص داده می‌شود. 

مکانیسم اثر ترکیب کوکائین و الکل

کبد وظیفه تجزیه و متابولیزه کردن مواد جمع شده در خون را دارد. مواد زائد از طریق ادرار دفع شده و متابولیسم بدن به حالت عادی برمی‌گردد. اما الکل متابولیسم کوکائین را مختل کرده و منجر به تولید کوکااتیلن که ماده ای خطرناک برای بدن است. این ماده 30 درصد سمی تر از کوکائین است. مصرف ترکیب کوکائین و الکل به طور همزمان، عوارض هر کدام را برای بدن افزایش می‌دهد.

پیشگیری از بروز عوارض ناشی از ترکیب کوکائین و الکل

 

در بیشتر موارد مصرف ترکیب  کوکائین و الکل، سبب بدحالی فرد می‌گردد. در این شرایط افراد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت نظر پزشک باشند. همچنین از مصرف این دو با یکدیگر بپرهیزند. در برخی موارد افراد در چنین شرایطی، اقدامات خودسرانه ای انجام می‌دهند که منجر به بدتر شدن اوضاع می‌شود. برای کاهش عوارض جانبی مصرف این مواد، افرا می‌توانند به متخصص مراجعه کرده و تحت نظر باشند. هر دو این ماده ها در گذر زمان می‌توانند برای فرد ایجاد اعتیاد کنند و وابستگی ایجاد کنند.

سخن پایانی

از آنجایی که ترک کوکائین و الکل باعث بروز مشکلاتی در فرایند های شناختی می‌شود؛ می‌توان به تاثیر مستقیم آن بر مغز نیز پی برد. متاسفانه امروزه آمار افرادی که در اثر مصرف این دو ماده دچار اوردوز می‌شوند؛ در حال افزایش است. به همین دلیلی داشتن اطلاعاتی در این زمینه و پیشگیری از مصرف آنها به طور همزمان، ضروری خواهد بود. پیشنهاد می‌شود افراد در این مورد با یک پزشک و روانشناس در ارتباط باشند و برای درمان اعتیاد خود اقدام کنند. اقدامات خودسرانه در این زمان، تاثیرات سویی بر عملکرد جسمانی و روانی در دراز مدت خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

بعد از مصرف کوکائین چی بخوریم؟

بهتر است کوکائین را با ماده مخدری دیگری مصرف نکرده و حتی از داروهای مختلف نیز استفاده نکنید. مسمویت به دلیل تداخل دارویی با کوکائین، می‌تواند عوارض بدی برای فرد ایجاد کند.

عوارض مصرف ترکیب کوکائین و الکل کدام اند؟

هر کدام از این دو ماده به تنهایی عوارض زیادی و ترکیب آنها نیز عوارضی مثل بالارفتن فشارخون، مشکلات تنفسی، آسیب مغزی، کما، حمله قلبی و گشاد شددن رگ های خونی می‌شود.

منبع: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین



:: برچسب‌ها: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم خماری یکی از مسائل چالش برانگیز برای مصرف کنندگانی است که تمایل به ترک مواد اعتیاد آور را دارند. در واقع این اشخاص به خاطر عدم مصرف موادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند، دچار خماری می‌شوند که شدت و نوع بروز آن نیز به مواد مخدر مصرفی بستگی دارد.

درد و مشکلات ناشی از خماری یکی از مهم‌ترین موانع برای ترک اعتیاد است به این صورت که افراد با وجود تمایل بسیار زیاد برای ترک کردن، به دلیل ترس از خماری، از این کار خودداری کرده و روز به روز بیشتر در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. در حالی که با آگاهی از خماری و حالات آن و کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید درد ناشی از خماری را کاهش داده و با موفقیت ترک کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم خماری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری

خماری چیست؟

فرد مصرف کننده پس از قطع مواد اعتیاد آوری که سال‌ها آن را مصرف کرده دچار حالت خماری شده و با دردهای روحی و جسمی مواجه می‌شود. برای نمونه، مواد سنتی مانند تریاک حالت خماری‌اش بیشتر با دردهای جسمانی همراه است و در مقابل، مواد صنعتی نظیر شیشه که حاوی مواد شیمیایی هستند و گل که مانند شیشه توهم زا می‌باشد، بیشتر روان فرد را درگیر می‌کند. علائم خماری هر ماده ای متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد.

علائم خماری چیست ؟

حالتی که خماری بر روی جسم افراد می‌گذارد با علائمی نظیر عرق کردن بیش از حد، آسیب‌های پوستی، اسهال و استفراغ، حس تهوع، یبوست، لرزیدن بدن و درد در مفاصل بروز پیدا می‌کند. حالت روحی هم که به واسطه ترک یا کاهش مواد به وجود می‌آید با نشانه‌هایی مانند تغییر در اشتها و خواب فرد، استرس و افسردگی همراه است که البته این نشانه‌ها همانطور که گفته شد بیشتر به نوع موادی که فرد مصرف می‌کند بستگی دارد ولی معمولا در بیشتر آن‌ها دیده می‌شود.

علائم خماری در تریاک

علائم خماری که به علت عدم مصرف تریاک در بدن مصرف کننده بروز می کند با حالاتی مانند آبریزش بینی، لرز و تعرق، تهوع و استفراغ، خارش، بدن درد و یبوست یا اسهال همراه است. از نظر روحی هم فرد با افت وضعیت روحی مواجه می‌شود به طوری که با کوچک‌ترین حرفی ناراحت شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان به علائمی نظیر پریشانی، کسل بودن، افسردگی و کاهش توانایی تعامل با دیگران اشاره کرد.

علائم خماری مواد افیونی

مواد افیونی شامل تریاک، هروئین، مورفین و … می‌شود. این مواد هم وابستگی جسمانی و هم وابستگی روانی ایجاد می‌کنند. این دسته از مواد مخدر بعد از ترک علائم خفیفی ایجاد می‌کنند؛ اما با گذشت زمان علائم خماری آنها شدیدتر می‌شوند. افراد معمولا علائمی مثل افزایش دمای بدن، بالارفتن ضربان قلب، فشار خون، لرزش و آبریزش بینی را تجربه می‌کنند.

البته میزان دوز مصرفی فرد و همچنین وضعیت بدنی او در شدت علائم موثر هستند. همچنین مصرف مواد افیونی بر ساختار و عملکرد مغز نیز تاثیر دارند. 

علائم خماری در گل یا ماری جوانا

از آنجایی که گل یک ماده توهم زاست در حالت خماری احساس کلافگی و اعصاب خوردی به همراه دارد و معمولا از دردهای جسمانی خبری نیست و تنها کم شدن اشتها را به همراه دارد به همین خاطر به مصرف کنندگان گل پیشنهاد می‌شود حتما با مشاور و روانشناس صحبت کنند تا ترک سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشد. مشاور با صحبت‌هایش علائمی مانند افسردگی آشفتگی و حساسیت او را به حداقل می‌رساند. علائم خماری گل یا ماری جوانا در افراد مشهود بوده. البته افراد معتاد به این ماده، آن را انکار کرده و یا سعی در پنهان کردن آنها دارند. 

علائم خماری در شیشه

شیشه از تریاک و گل خطرناک تر است که دلیل آن صنعتی بودن این ماده می‌باشد. حالت خماری این ماده نیز بیشتر با نشانه‌های روانی بروز پیدا می‌کند و از نظر جسمانی تنها به مدت یک هفته و حتی کمتر، تمایل به خواب زیاد اتفاق می‌افتد. از نظر روحی و روانی نیز حالاتی مانند عصبانیت، افسردگی، توهم، افزایش اشتها، خستگی و سردرگمی پیش بروز می‌یابد.

علائم خماری مواد محرک

معمولا مواد مخدر مخدر، وابستگی روانی بیشتری نسبت به وابستگی جسمانی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل احتمالا فرد در دوران سم زدایی علائم خماری شدیدی تجربه نکرده؛ اما از لحاظ روانی نیاز به مصرف دوباره و بیشتر از آن مواد دارند. علائم آنان تقریبا مشابه نشانه های ترک مواد مخدر افیونی است؛ اما شدت آنها کمتر است.

کوکایین یکی از اصلی ترین انواع مواد محرک محسوب می‌شود که علائم خماری آن شامل احساس خستگی، تمایل مجدد به مصرف، لرزش بدن، کاهش تمرکز، گرفتگی عضلانی، تعریق، گشادشدن مردمک چشم ها و افزایش اشتها می‌شود.

علائم خماری مواد توهم زا

اعتیاد به مواد توهم زا نیز، از نوع روانی آن است. این موضوع باعث بروز میل مجدد به مصرف مواد می‌شود. به علائم خماری ناشی از مواد مخدر توهم زا، فلاش بک گفته می‌شود. به این معنا که فرد حتی با عدم مصرف ماده نیز علائمی مثل توهم های بینایی، شنوایی، هذیان و از این قبیل را تجربه خواهد کرد. این فلاش بک ها گاهی در غالب بروز هاله های نور، تاریکی، ریزبینی، درشت بینی و جرقه های رنگی ظاهر می‌شوند. این علائم گاهی تا مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر مواد مخدر، باقی می‌مانند.

عوارض جسمانی و روانی خماری

عوارض و علائم خماری معمولا هم به صورت جسمانی و هم به صورت روانی بروز می‌یابند. شدت این علائم این متفاوت خواهند بود. همچنین در صورت شدت یافتن این علائم و یا طولانی شدن آنها، افراد باید از پزشک متخصص و روانشناس در این زمینه کمک بگیرند. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

????علائم جسمانی

حالت تهوع و استفراغ

دردهای عضلانی

مشکلات گوارشی

خارش پوست

تعریق

لرزش

آبریزش بینی

????علائم روانی

مصرف مواد مخدر علاوه بر مشکلات جسمانی، باعث بروز پبامدهای روانی نیز خواهد شد. گاهی این مشکلات جبران ناپذیر بوده و تا مدت ها زندگی افراد را تحت تاثیر قرار خواهند داد. اما افراد می‌توانند با کمک روانشناس، آنها را برطرف کرده و یا عوارض جانبی آنها را کاهش دهند. برخی از این علائم خماری، شامل موارد زیر می‌شوند.

بی قراری

استرس و اضطراب

افسردگی و گوشه گیری

کمبود انرژی

کاهش اعتماد به نفس

✅چطور درد و علائم خماری را کاهش دهیم؟

درد و علائم خماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و طبیعتا هر چقدر اعتیاد سنگین‌تر باشد ترک هم سخت‌تر خواهد شد اما کاری غیرممکن نیست. راهکار کاهش درد هنگام خماری این است که خودتان را از لحاظ روحی و جسمی برای حالت خماری آماده کنید و اراده خود را با کمک روانشناس تقویت نمایید.

افراد در موقعیت حساس احتیاج دارند با فردی که با او راحت هستند، صحبت کنند و همچنین آن فرد بتواند به آن‌ها راهکارهایی ارائه دهد تا مشکل خود را برطرف سازند. قطعا روانشناس بیشترین کمک را به مصرف کننده در جهت کاهش درد خماری و تسریع ترک اعتیادش می‌کند چرا که بعد روانی ترک اعتیاد بسیار سنگین بوده و با کمک مشاور و حضور در کلینیک‌های مطمئن است که نتیجه بهتری حاصل می‌شود. 

سخن پایانی

امروزه روش های زیادی برای کنترل و از بین بردن علائم خماری وجود دارند که افراد می‌توانند با کمک متخصصین از آنها استفاده کنند. علائم ترک و خماری، در افراد مختلف، متفاوت است و هر فرد بسته به شرایط بدنی خود به آنها پاسخ می‌دهد. بهتر است افراد از انجام روش های خودسرانه و غیراستاندارد خودداری کرده و حتما تحت نظر پزشک باشند.

طبیعی است که در این شرایط مشکلات زیادی را تجربه کنند. از بین بردن علائم خماری و مواجهه با آن نیاز به انگیزه و روحیه بالا دارد. همچنین افراد باید به سلامت جسمانی خود نیز اهمیت دهند و آن را تقویت کنند. کمک گرفتن از روانشناس نیز در این دوران تاثیر زیادی در روند بهبودی خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم خماری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

علائم خماری کدام اند؟

علائم خماری هر ماده مخدری متفاوت است. همچنین افراد با شدت های مختلفی آنها را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی این علائم شامل دردعضلانی، اختلال در خواب، بی حالی، گیجی، آبریزش بینی و… می‌شود.

علائم خماری شیشه کدام اند؟

علائم خماری شیشه شامل کم آبی بدن، اضطراب، بی خوابی، میل شدید به مصرف دوباره مواد مخدر، تغییرات اشتها، سردرد و روان پریشی می‌شود.

برای درد خماری چکار باید کرد؟

باید تمام پتانسیل لازم از جمله رژیم غذایی درست و صحبت با روانشناس متخصص را به کار گرفت تا بهتر درد روحی و حتی جسمی را کنترل کرد.

آیا درد خماری دائمی است؟

خیر این درد مقطعی بوده و بسته به شرایط فرد مصرف کننده پس از یک دوره کوتاه، کامل از بین می‌رود.

منبع: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری



:: برچسب‌ها: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته حقوق و وکالت یکی از پرطرفدارترین رشته ها در گروه علوم انسانی است. با اینکه متقاضیان این گروه در مقایسه با گروه های ریاضی و تجربی کمتر هستند؛ اما به هر حال ورود به این رشته آسان نخواهد بود. بازار کار خوب و همچنین موقعیت اجتماعی که این رشته به افراد خواهد داد؛ هر ساله عده زیادی از داوطلبین کنکور را به سوی خود جذب می‌کند. اما نکته جالب توجه اینجاست که همه افراد فارغ التحصیل رشته حقوق نمی‌توانند وکالت کنند.

اینکار نیازمند قبولی در آزمونی است که در ادامه در مورد آن توضیح بیشتری خواهیم داد. همین مورد ضرورت داشتن اطلاعات کافی در مورد رشته مورد نظر را قبل از ورود به دانشگاه نشان می‌دهد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حقوق و وکالت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق

رشته حقوق و وکالت

رشته حقوق و وکالت نیز مانند هر رشته دیگری چالش های مخصوص به خود را دارد. به طور کلی از زمان دبیرستان که فرد وارد رشته علوم انسانی شده تا زمانیکه از دانشگاه فارغ التحصیل شود؛ با دروس فلسفی و تحلیلی زیادی روبرو است. پس توانایی درک مفاهیم انتزاعی و همچنین قدرت حافظه در این افراد باید بسیار بالا باشد. برخلاف ریاضیات در این رشته با مسائل عینی و ملموس سروکار نداریم بلکه باید برای موفقیت در این رشته تفکر انتقادی خود را تقویت کنیم.

مهارت های لازم برای رشته حقوق و وکالت

معمولا دانش آموزان تحت تاثیر چیزی که از دور مشاهده می‌کنند؛ جذب رشته حقوق و وکالت می‌شوند. غافل از اینکه برای رسیدن به چنین موقعیتی باید تلاش زیادی کرده و از مهارت های مختلفی برخوردار باشند. پس علاوه بر علاقه نیازمند وجود ویژگی های دیگر نیز هستیم.

????اعتماد به نفس بالا

یک وکیل توانمند باید اعتماد به نفس بالایی داشته و قادر به دفاع کردن از موکل خود با اطمینان کامل باشد. او باید مسائل زیادی را تجزیه تحلیل کرده و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد. البته این خصلت به مرور در آنها به دلیل موفقیت در پرونده های گوناگون، تقویت خواهد شد. اما به طور کلی او حتی با علم بر اینکه موکلش گناهکار و مجرم است؛ نباید ناامیده شده و با قاطعیت از او دفاع کند. یکی از ویژگی های مهم برای حضور در رشته حقوق و وکالت، برخورداری از اعتماد به نفس بالا است.

????توانایی سخنوری

حتما شما هم صحنه هایی از سخنرانی طولانی و بی نقص وکیلان را دیده اید. در واقع از ضروری ترین مهارت ها برای رشته حقوق و وکالت توانایی سخنوری و مهارت نوشتاری بالاست. آنها باید به اصطلاحات و کلمات حقوقی زیادی مسلط بوده و در شرایط مناسب از آنها استفاده کنند. رسایی کلمات آنها، تاثیر زیادی در قانع کردن قضات و افراد دیگر خواهد داشت. اگر فردی درونگرا هستید که از حرف زدن در جمع دچار استرس می‌شوید؛ احتمالا بهتر است روی این موضوع کار کرده و یا سراغ رشته تحصیلی دیگری بروید.

????تاب آوری بالا

معمولا افراد در رشته حقوق و وکالت، فشار زیادی را تحمل کرده و با موضوعات حساس زیادی روبرو می‌شوند. آنان باید شخصیت ریسک پذیر و از طرف دیگر منعطفی داشته باشند. در مواجهه با شکست و یا مشکلات احتمالی در پرونده های مختلف، تمام تلاش خود را بکارگیرند و توانایی تصمیم گیری در شرایط دشوار را داشته باشند. تاب آوری و صبر از ویژگی های شخصیتی  اساسی برای این رشته خواهد بود.

رشته حقوق و وکالت در دانشگاه

طول مدت رشته حقوق و وکالت در دانشگاه 4 سال خواهد بود. بیشتر واحدهای این رشته تئوری است و گذراندن دوره کارآموزی نیز برای آنان ضروری نخواهد بود. آنان می‌توانند بعد از پایان دوره لیسانس، یا در آزمون وکالت شرکت کنند و یا برای تحصیل در مقطع ارشد، اقدام نمایند.

????گرایشات رشته حقوق و وکالت در مقطع ارشد و دکتری

گرایشات تخصصی رشته حقوق در مقطع ارشد شامل حقوق خصوصی، حقوق ارتباطات، حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق بشر، حقوق حمل نقل، حقوق خانواده و… می‌شود. همچنین برای این رشته امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری نیز وجود دارد و افراد می‌توانند در رشته های حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق نفت و گاز، گرایش فقه و حقوق جزا و حقوق بین الملل به تحصیل بپردازند.

آزمون وکالت در رشته حقوق

افراد صرفا بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به عنوان وکیل شناخته نمی‌شوند. آنها باید علاوه بر برخورداری از یک سن معین در آزمون وکالت شرکت کرده تا پروانه وکالت دادگستری را کسب کنند. علاوه بر قبولی در این آزمون، فرد باید در مصاحبه شفاهی نیز شرکت کرده و با گذراندن تقریبا 2 سال کارآموزی می‌تواند پروانه وکالت خود را دریافت کنند. قبولی در این آزمون و همچنین مراحل وابسته به آن کار آسانی نبوده و افراد باید برای موفقیت در آن تلاش زیادی بکنند.

آزمون اختبار در رشته حقوق و وکالت

یکی دیگر از آزمون های مربوط به رشته حقوق و وکالت، آزمون اختبار است. که افراد بعد از گذراندن مراحل مربوط به آزمون وکالت باید در آن شرکت کنند. این آزمون نیز دارای دو مرحله شفاهی و کتبی است که در شش رشته حقوق جزا، حقوق تجارت، آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی مدنی، حقوق ثبت و حقوق مدنی برگزار می‌شود. این آزمون دو الی سه بار در سال برگزار می‌شود که افراد باید در آن به صورت شفاهی یک پرونده را حل کرده و بعد از آن مراسم تحلیف را انجام دهند. موفقیت در این آزمون نیازمند تسلط کامل بر مفاهیم حقوقی است.

آینده کاری و بازار کار رشته حقوق و وکالت

درآمد یک وکیل برحس تعرفه های کانون وکلای دادگستری تعیین می‌شود و کاملا به بستگی به پروندهای دریافتی فرد خواهد داشت. همچنین این رشته جایگاه اجتماعی خوبی را برای افراد رقم می‌زند. همانطور که می‌دانید اکثر سیاستمداران در دنیا، حقوق دادن هستند. زمینه فعالیت وکیلان بسیار متنوع است و آنان می‌توانند آینده کاری خوبی را برای خود رقم بزنند.

همچنین در صورت موفقیت در آزمون وکالت و اختبار می‌توانند دفتر خود را تاسیس کنند. تدریس در دانشگاه نیز یکی دیگر از موقعیت های شغلی رشته حقوق و وکالت خواهد بود. اما از طرف دیگر این رشته برای مهاجرت مناسب نخواهد بود چرا که قوانین هر کشور متفاوت است و مدرک این رشته در کشورهای دیگر اعتبار ندارد. 

سخن پایانی

برای موفقیت در رشته حقوق و وکالت باید مراحل مختلفی را گذرانده و موانع را پشت سر بگذارید. ورود به این رشته فقط به دلیل درآمد خوب و یا بازارکار آن منطقی نبوده و باید در مورد آن برنامه ریزی داشته باشید. امروزه هر موسسه و سازمانی نیازمند یک وکیل خبره است. به همین دلیل افراد می‌توانند در حوزه های مختلفی فعایت داشته و به صورت همزمان چند پرونده را قبول کنند. البته باید قبل از قبولی در این رشته تمامی جوانب را در نظر گرفت و با یک مشاور تحصیلی نیز در این زمینه مشورت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حقوق و وکالت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

رشته وکالت چند سال است؟

برای وکالت باید ابتدا در رشته حقوق به مدت 4 سال تحصیل کرده و بعد از آن با قبولی در آزمون وکالت و آزمون شفاهی بعد از آن، و گذراندن 2 سال کارآموزی و ارائه یک پایان نامه تحقیقی، می‌توان وکالت کرد.

منبع: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق



:: برچسب‌ها: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()