خانواده بی بند و بار
نوشته شده توسط : ذهن نو

خانواده بی بند و بار بر اساس رفتارهایی که از خود بروز می‌دهند؛ چنین نامی می‌گیرند. جوامع مختلف با فرهنگ های مختلف بنابر عرف جامعه نشانه ها و علل مختلفی برای بی بند و باری در نظر می‌گیرند. خانواده بی بند و بار در زمینه های مختلفی مانند اخلاقی، اجتماعی، جنسی و … در تضاد با عرف هستند.

منبع: خانواده بی بند و بار

متاسفانه در جامعه امروزی افراد بی بند و باری را با آزادی اشتباه گرفته‌اند. رفتارهایشان را به عنوان آزادی توجیه می‌کنند. چرا که آن ها مرز و قانونی را برای تصمیم گیری های خود در نظر ندارند. به هیچ اصولی پایبند نیستند و تنها به دنبال راحتی و لذت خود هستند. این افراد با ضرر به دیگران ناراحت نمی‌شوند و کارهای اشتباه خود را دائم توجیه می‌کنند. برای رهایی از بی بند و باری باید قوانینی برای خود شرح دهید و از روانشناس برای برنامه ریزی در زندگی راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

به کدام خانواده ها بی بند و بار می گویند؟

 

منظور از خانواده بی بند و بار؛ این است که افراد بدون در نظر گرفتن عرف، موقعیت، اخلاق و … کارها و رفتارهای خوبی از خود بروز نمی‌دهد. متاسفانه امروزه اغلب افراد بی بند و باری را با آزادی یکسان می‌دانند. اما این موضوع با آزادی کاملا متفاوت است. هر جامعه ای بنا بر قوانین خود اصول و قواعدی را شرح می‌دهد که اگر افراد بر اساس این قوانین رفتار نکنند، با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

در خانواده بی بند و بار بسیاری از مسائل عادی است. که این مسائل شامل خیانت، روابط باز، رابطه جنسی با فرد غیر همسر، بی احترامی، رعایت نکردن حد و مرز، شوخی های نامناسب، اهمیت ندادن به روابط خانوادگی و … می‌شود. که چنین رفتارهایی همراه با پیامدهای بسیار است. در این مقاله روش های پیشگیری، نشانه ها، علت و پیامدهای خانواده بی بند و بار را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

علت بی بند و باری خانواده چیست؟

هر رفتاری به دلایل مختلفی بروز می‌کند. خانواده بی بند و بار نیز به دلیل مختلفی پدید می‌آید که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

عامل محیطی: شرایط اقلیمی، بومی، روستا، شهر، خیابان، فرهنگ و کوچه در بروز رفتار نابهنجار دخیل هستند.

عامل روانی: ترس، وحشت، نفرت، اضطراب، عدم اعتماد به نفس، عدم عزت نفس، قدرت طلبی، پرخاشگری، کم رویی، خیال پردازی، حسادت و بیماری های روانی دلیل برای رفتار نابهنجار هستند.

علل اجتماعی: فقر، طلاق، آشفتگی خانواده، اقتصاد، فرهنگ، بی کاری، شغل و رسانه در بروز رفتارهای بی بند و بار موثر هستند.

علل فردی: سن، جنسیت، وضعیت ظاهری، چهره، ضعف و قدرت، بیماری، تحصیلات و ژنتیک در بروز این رفتار دخیل هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرامش در خانواده کلیک کنید.

نشانه های خانواده بی‌بند و بار

 

خانواده بی بند و بار همیشه از خود نشانه هایی بروز می‌دهد که به این نام خوانده می‌شود. در این بخش مقاله راجع به نشانه های این خانواده ها صحبت کرده ایم.

???? هنجارشکنی

????بی‌توجهی اعضای خانواده به یکدیگر

???? بی احترامی

???? پرخاشگری

????نداشتن جمع خانوادگی

???? خود محوری

???? فریبندگی ظاهری

???? عدم احساس مسئولیت

???? خیانت

???? روابط جنسی متعدد

???? شوخی های نامناسب

???? حد و مرز نداشتن

???? بی اهمیت بودن روابط خانوادگی

???? تصمیم گیری های بی ملاحظه

???? تخریب دیگران

???? قضاوت یک طرفه

???? طرد شدن از سوی دیگران

???? کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس

???? با پول، شهوت و قدرت سرگرم می‌شوند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیریت خانواده کلیک کنید.

پیامدهای خانواده بی‌بند و بار

خانواده بی بند و بار اگر قوانین در زندگی خود تعیین نکنند، باید منتظر پیامدهای جدی باشند. از پیامدهای خانواده بی بند و بار می‌توان به برهم خوردن زندگی، آسیب رسیدن به اعضا، آسیب وارد کردن به دیگران و … اشاره کرد. اصولا خانواده های بی بند و بار با افراد هم سطح خود ارتباط دارند و هیچ لذت مناسبی از زندگی نمی‌برند. در نهایت فرزندانی متولد خواهند کرد با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کند. به همین جهت اگر نشانه های ذکر شده در مقاله را در خود و خانواده مشاهده کردید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

چطور خانواده را چهارچوب مدار بکنیم؟

خانواده بی بند و بار را پدر و مادر تشکیل می‌دهند. زیرا این فرزند شما است که از پدر و مادر تربیت می‌گیرد.زمانی که والدین دائم یک رفتاری را تکرار کنند، فرزندان الگوبرداری می‌کنند و همان رفتار را به دیگران باز می‌گردانند. این رفتار ها به عادت تبدیل می‌شود و همان زندگی را فرزندان نیز پیش می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی خانواده موفق کلیک کنید.

برای اینکه خانواده بی بند و بار نظم بگیرد؛ باید راه سختی را طی کند. ترک عادت ساده نیست. و برای تغییر بسیار صبر باید کرد. برای پیشیگیری در این زمینه باید کنترل زندگی را در دست داشته باشید و اندکی برای خود صبر و انرژی صرف کنید.

لازم است تا برای پیشگیری از خانواده بی بند و بار، آموزش های لازم در زمان کودکی صورت بگیرد. خانواده با اخلاق ارزش بیشتری نسبت به خانواده های دیگر دارد. بی بند و باری خانواده برای همه افراد جامعه یک اشتباه بزرگ است. و اگر تحت کنترل قرار نگیرد؛ کل خانواده را تهدید خواهد کرد. برای جلوگیری از چنین رفتارهایی حتما از روانشناس خانواده راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

کلام آخر

خانواده بی بند و بار در جامعه امروزی به افتخار بزرگ تبدیل شده است. خانواده های که چهارچوب ندارند و برای زندگی به هیچ چیزی اهمیت نمی‌دهند؛ مانند قارچ در حال رشد هستند. این افراد علاوه بر اینکه به خود و اعضا آسیب وارد می‌کنند؛ جامعه را نیز با خطر روبرو می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق و ریشه کن شدن چنین مشکلات، باید روانشناسان وارد عمل شوند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: