شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن
نوشته شده توسط : ذهن نو

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن تا حدودی قابل پیش‌بینی است. احتمالا زیاد شنیده‌اید که می‌گویند تا مرد سخن نگفته باشد؛ عیب و هنرش نهفته باشد. مفهوم از این شعر این است که تا زمانی که یک فرد صحبت نکند، شخصیت او پنهان خواهد ماند. اما همان که برای سخن گفتن دهان باز کرد؛ شخصیت او مشخص می‌شود. اگر بخواهیم به طور کلی و از لحاظ علمی به این موضوع اشاره کنیم که شخصیت شناسی از روی صحبت افراد وجود دارد، باید بگویم که تا حدودی قابل پیش بینی است.

اما به طور قطع نمی‌توانیم با صحبت کردن شخصیت افراد را مشخص کنیم. به طور کلی کلمات کلیدی نمی‌توانند ویژگی‌های شخصیتی افراد را تعیین کنند، اما بینش و تفکر افراد از طریق صحبت آنها قابل پیش‌بینی است. به دلیل اینکه افراد تمام صحبت‌های خود را بر اساس فکر و تفکری که در آنها شکل می‌گیرد؛ بیان می‌کنند. دراین مقاله سعی کرده‌ایم تمامی موارد موجود را ذکر کنیم، اما برای شخصیت شناسی خود حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. زیرا هیچ فردی با صحبت‌های شما نمی‌تواند شخصیت اصلی‌تان را تشخیص دهد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

به طور کلی عوامل متعددی در شناخت دیگران دخیل هستند. و تنها از روی رفتار و حرف زدن نمی‌توانیم شخصیت دیگران را تعیین کنیم. اما برخی از موارد نیز وجود دارد که در این شرایط به شما کمک می‌کند؛ تا ویژگی شخصیتی یک فرد را تا حدود اندکی شناسایی کنید. روانشناسان برای بررسی و شخصیت شناسی یک فرد با تمامی جلسات، باز هم برچسب و قضاوت بیجا انجام نمی‌دهند.  

حتما بررسی‌های دقیق‌تری انجام می‌دهند تا شخصیت یک فرد را به درستی تشخیص دهند. به همین دلیل برای شخصیت شناسی نیاز به جلسات پی در پی روانشناسی است. و با یک رفتار و گفتار ساده نمی‌توان شخصیت یک فرد را مشخص کرد. در این مقاله به طور کلی راجع به شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه‌هایی که باعث شناخت دیگران و شخصیت شان می شود

برخی از نشانه‌ها وجود دارد که شما می‌توانید با شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن آنها را پیدا کنید. در این بخش مقاله به این نشانه‌ها اشاره کرده ایم.

???? میزان تعهد یک فرد به حرف‌هایش

یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، میزان تعهد به حرف‌هایشان است. منظور از میزان تعهد؛ تعهد محضری با حضور شاهد نیست. منظور حرف‌هایی است که یک زن یا مرد در طول روز می‌زند. مثلا وقتی که یه فرد میگه ۱۰ دقیقه دیگه اونجام، یا مثلا ساعت ۱۰ باهات تماس می‌گیرم. ولی از اونجایی که تمامی شرایط تحت کنترل ما نیست، همه اتفاقات ممکنه که به درستی پیش نروند.

زمانی که یک فردی همه حرف‌هایی که می‌زند و قول‌هایی که میگوید با مشکل روبرو می‌شود. و یا همیشه مجبور به تغییر می‌شود؛ اندکی عجیب است. بنابراین میزان اهمیت به قول، قرار و تعهد یک فرد به حرف‌هایش نشان دهنده شخصیتش است. اما زمانی که یک فردی به تعهد حرف‌های خودش نیز پایبند نباشد؛ در واقع برای حرف‌های خود احترامی هم قائل نیست. بنابراین این رفتار یک فرد می‌تواند به ما نشان دهنده یک هشدار برای برقراری ارتباط و یا تکیه به اون فرد باشد.

???? نحوه رفتار با افراد زیردست | شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، نحوه برقراری ارتباط با زیردستان است. همه ما با مشاهده رفتار افراد مختلف با خدمتکاران، می‌توانیم تشخیص دهیم که فرد چه نوع رفتار و شخصیتی دارد. ممکن است که با پیش خدمت رفتار خیلی خوبی داشته باشیم تا خدمات خیلی خوبی ارائه بدیم. اما نحوه رفتار ما با افراد غریبه توی خیابون یا افراد دیگر بیان گر خیلی از چیزهای دیگر است. برای شخصیت شناسی یک فرد می‌توانید به نحوه رفتار و بیان چنین افرادی دقت داشته باشید.

???? رفتار فرد بعد از اشتباه چگونه است؟

رفتار یک فرد پس از اشتباه یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن است. هر کسی توی زندگی اشتباهاتی دارد و برای شناخت دیگران، با این رفتار می‌توانیم نحوه برخورد بعد از اشتباه را مقایسه کنیم. اگر به صورت محترمانه و با روش صحیح اشتباهات یک فرد را بگوییم چه جوابی به شما می‌دهد؟

آیا فرد معذرت خواهی می‌کند؛ و دیگر تکرار نمی‌کند؟ فرد بهانه می‌آورد؟ آیا فرد گارد می‌گیرد و یا ساکت می‌ماند؟ آیا مقصر می‌داند یا شما را متهم اصلی داستان اشتباه نشان می‌دهد؟ فرد به عقب برمی‌گردد و اشتباهات شما را لیست می‌کند؟ این نحوه رفتار به شما کمک می‌کند که به راحتی تشخیص دهید که یک فرد با اشتباهات خود چگونه رفتار می‌کند.

????  در موقعیتی که اشتباه کرده چه می کند؟

برای شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، باید به این اشاره کنیم که فرد از زمان اشتباه چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ بعد از اشتباه عذرخواهی می‌کند یا احساس خودش را بیان می‌کند؟ فرد تحقیرت می‌کند یا با لجبازی و کینه ادامه می‌دهد؟ رفتار فرد در چنین شرایطی به ما نشان می‌دهد که فرد چه شخصیتی دارد و نحوه برخورد او با دیگران چگونه است.

???? آیا زندگی فرد با چیزی که نشان می‌دهد یکسان است؟

یکی از نشانه های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن؛ این است که فرد زندگی واقعی خود را چگونه نشان می‌دهد؟ برخی از افراد زندگی خود را به شیوه دیگری نشان می‌دهند؛ و نشان از این است که به دلیل نگرانی از قضاوت مردم دائم زندگی واقعی خود را به شیوه دیگری نشان می‌دهد.

???? رفتار فرد زمانی که به چیزی نیاز دارد چگونه است؟

برای شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، باید به این موضوع دقت کنید؛ که زمانی که فرد به چیزی نیاز دارد، چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ بعضی از افراد شخصیت چند گانه دارند و رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند. یا مثلا برخی از افراد به دلیل نیازهایی که دارند رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند. عده‌ای از افراد هستند که به دلیل رفع نیازها، رفتارهای بسیار بدی از خود نشان می‌دهند تا مشکل یا نیازشان رفع شود.

کلام آخر

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن توسط روانشناس و متخصص صورت بگیرد. هیچ فردی بدون علم و دانش توانایی تشخیص شخصیت دیگران را ندارد؛ و نباید به دیگران برچسب بزند. برچسب زدن به دیگران نشان از ضعف طرف مقابل است. به همین دلیل بهتر است که شناسایی شخصیت از روی رفتار و حرف زدن را به متخصص و روانشناس مربوطه بسپارید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن شان امکان پذیر است؟

بله، ویژگی‌های شخصیتی هر فرد در رفتارها و تعاملات روزانه وی، تجلی پیدا می‌کند. بااین‌حال توصیه می‌شود این قضاوت‌ها را در صورت مشورت با یک متخصص، جدی بگیرید.

تکان دادن پاها در شرایط عادی نشانه چیست؟

هنگامی‌که فرد در شرایط عادی نشسته یا ایستاده است، تکان دادن پاها یا دست‌ها می‌تواند راهی برای تخلیه اضطرابی باشد که از درون تجربه می‌کند.

چگونه می‌توان از روی دست خط یا امضای فرد راجع به شخصیت وی قضاوت کرد؟

به‌طورکلی خطوط منحنی نشان‌دهنده برونگرایی و علاقه به برقراری ارتباط هستند و خطوط شکسته، نشان‌دهنده درون‌گرایی و نبود تمایل به ارتباط هستند. همچنین هرگونه فشار اضافی بر نوک قلمی که در دست فرد است، نشان‌دهنده خشم فروخورده یا اضطراب است.

منبع: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن





:: برچسب‌ها: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: