سفر با همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

سفر با همسر یکی از راه های شناخت او و لذت از با هم بودن است. رفتن به سفر، یکی از راه‌هایی است که روانشناسان به زوجین برای بهبود روابط خود باهمسرشان پیشنهاد می‌دهند. فواید سفر رفتن بسیار بیشتر از آن است که فقط به خود فرد محدود گردد. لذا آشنایی بااهمیت مسافرت با همسر و نتایجی که در زندگی می‌تواند داشته باشد، برای بسیاری از خانواده‌های توصیه می‌گردد. اما گاه مسائل حل نشده موجب بالا رفتن تنش‌ها می‌شود.

سفر با همسر

سفر با همسر، مخصوصا بعد از مدت زمان کوتاهی از زندگی مشترک، قطعا با چالش های زیادی همراه است. این موضوع می‌تواند زوجین را مضطرب کرده و یا حتی آنان را از این کار منصرف کند. باید بدانید که در طول سفر با موقعیت های از پیش برنامه ریزی نشده زیادی مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است به خود و یا همسرتان سخت نگرفته و تا حد امکان از سفر لذت ببرید. البته آمادگی برای شرایط جدید، بد نیست اما نمی‌توان همه چیز را پیش بینی کرد.

اهمیت سفر با همسر

مسافرت با همسر علاوه بر لذت، به شما کمک می‌کند تا بندهای رابطه‌تان را مستحکم‌تر کنید، به غیر از مسافرت. در ادامه برخی از نکاتی که در سفر با همسر اهمیت دارد، عبارتند از:

????یافتن هدف مشترک

سفر به زوجین در دیدن دنیا از نگاه یکدیگر کمک می‌کند. با این کار، آن‌ها می‌توانند به دیدگاه و هدف مشترکی در زندگی مشترک خود دست یابند. این هدف یکسان باعث تقویت پیوندهای عاطفی هر دو طرف می‌گردد. در واقع در سفر با همسر، زوجین می‌توانند یکدیگر را بهتر شناخته و با علایق هم بیشتر آشنا شوند.

????آگاهی از نقاط ضعف و محدودیت‌های یکدیگر

سفر کردن علاوه بر اینکه سبب آشنایی با جهان پیرامون می‌گردد، در آگاه شدن از ویژگی‌های مثبت و منفی و درونی خود و همراهانشان بسیار مؤثر است. زوجین در سفر با محدودیت‌های همسر خود بهتر آشنا شده و می‌توانند توقعات خود را با آن هماهنگ کنند. در سفر با همسر، افراد باید نیازهای فرد دیگری را نیز در نظر گرفته و به همسفر خود اهمیت دهند.

????دستیابی به تجربیات جدید مشترک

تجربیات جدید همواره باعث شکل‌گیری تغییراتی در شخصیت افراد می‌شود. هر چه این تجربیات بین همسران اشتراک بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه شخصیت دو طرف هماهنگ باهم رشد کند افزایش می‌شود. در سفر با همسر افراد زمان زیادی را با یکدیگر گذارنده و خاطرات زیادی را شکل می‌دهند؛ همین مورد باعث علاقه و صمیمیت بیشتر می‌شود.

????افزایش حس شوخ‌طبعی بین زوجین

اتفاقات غیرمنتظره زیادی در سفر ممکن است رخ دهند. مثل زمانی که شماره اتاق هتل با شخص دیگری اشتباه شده است، یا درست بعد از تعطیل شدن یک مکان تفریحی به آنجا می‌رسید. در این مواقع، حفظ خونسردی بهترین کار برای لذت بردن از ادامه سفر است. باز کردن سر شوخی در مورد این اتفاقات باعث می‌شود حتی این رخدادها نیز به بخشی از خاطرات خوش ‌سفر تبدیل گردند. در سفر با همسر، بهتر است به اعصاب خود مسلط مانده و سفر را تبدیل به یک خاطره خوش برای او کنید.

????افزایش رفاقت بین زوجین

در طول سفر، طرفین باید به‌عنوان تکیه‌گاه و محرم دیگری عمل کنند. سفر باعث می‌شود زن و شوهر با گذراندن وقت زیادی باهم، تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر شوند؛ زیرا تنها با این روش است که می‌توانند از پس چالش‌های طول مسیر برآیند. سفر با همسر باعث آشنا شدن با جنبه های بیشتری از همسرتان خواهد شد. همچنین می‌توان به میزان همدلی و همکاری او نیز در مسائل مختلف پی برد. برای مثال او فقط به نرش خود اهمیت می‌دهد و یا از شما نیز در زمینه های مختلف نظرخواهی می‌کند.

????افزایش حس ایثار و فداکاری

اگرچه همان‌طور که گفته شد، مسافرت رفتن باعث می‌شود دو طرف نسبت به نقاط قوت و ضعف هم آشنا شوند، اما از طرف دیگر ویژگی ایثار و بخشش را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند.

همچنین، گاهی در طول مسیر مسائلی به وجود می‌آید که نیاز است یکی از طرفین از حقوق خود صرف‌نظر کند و برای حفظ شادی و لذت سفر اقدام به فداکاری کند. این ویژگی می‌تواند در زندگی زناشویی اثر مهم و مؤثری بر جا بگذارد. در سفر با همسر باید گاهی نیازهای دیگری را در نظر گرفته و فقط به فکر خوش گذرانی نباشید.

نتایج سفر با همسر روی زندگی

قطعا سفر با همسر، تاثیراتی بر روی رابطه زناشویی خواهد داشت. شاید شما نیز این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که افراد را باید در سفر شناخت. این در مورد همسر نیز صادق است. افراد باید زمان زیادی را در موقعیت های مختلف تجربه کنند تا بتوانند شناخت بیشتری نسبت به همسر خود داشته باشند. برخی از نتایج سفر با شریک زندگی، شامل موارد زیر می‌شود.

????ارتباط بهتر بین زوجین

مطالعات نشان داده است که همسرانی که تجربه سفرهای مختلفی را باهم دارند، ازنظر توافق فکری بهتر از سایر زوج‌ها عمل می‌کنند. درواقع سفر رفتن باعث افزایش تحمل و ظرفیت پذیرش آن‌ها گشته است و با صبوری بیشتری با یکدیگر برخورد می‌کنند. البته قبل از سفر با همسر داشتن روحیه سازگاری و علایق مشترک، ضروری خواهد بود. اما سفر نیز در این فرایند موثر است.

????بهبود رابطه زناشویی

سفر رفتن از بار استرس و فشار روانی همسران که ناشی از کار و مسائل شغلی است می‌کند. همین عامل باعث می‌گردد روابط عاطفی بین زن و شوهر صمیمی‌تر شده و تحکیم گردد.

بر طبق گزارش روان شناسان، بیش از سه‌چهارم افرادی که با همسر خود به سفر می‌روند اعلام کرده‌اند که زندگی زناشویی رضایت بخشی دارند. در سفر زوجین آرام‌ترند، کمتر نگران زندگی روزمره‌شان هستند و خلق‌وخوی بهتری دارند. سفر و دوری از نگرانی‌های روزمره باعث آزاد شدن هورمون اکسی‌توسین که شادی‌آور است، می‌شود و این به زندگی زناشویی کمک می‌کند.

????یادگیری مهارت زندگی در لحظه

ازجمله مهارت‌هایی که سفر رفتن به انسان می‌آموزد، لذت بردن از حال و زندگی کردن در لحظه است. زوجینی که سفر نمی‌کنند بیشتر نگران آینده هستند. درصورتی‌که همسران با تجربه زیاد سفر مشترک، یاد می‌گیرند که از همین لحظات کوچک ولی فوق‌العاده باهم بودن لذت ببرند.
سفر کردن باهمسر، به آن‌ها فرصت تحلیل بیش‌ازحد موقعیت‌ها و نقد موضوعات فراوان را نداده و آن‌ها را وادار به تحسین لحظات حاضر می‌کند.

????بهره‌مندی از تجارب سفر با همسر

هرچند گردش و سفر باعث حل شدن مشکلات جدی زندگی نمی‌شود، اما قرار رفتن در محیطی جدید باعث باز شدن ذهن افراد، افزایش خلاقیت و بارش‌های ذهنی جدید می‌گردد. در این حالت می‌توان سفر با همسر را به‌عنوان عاملی غیرمستقیم در رفع مشکلات به‌حساب آورد. در واقع افراد با تجربیاتی که در سفرهای خود کسب می‌کنند؛ می‌توانند به شکل موثرتری در مقابل مشکلات ظاهر شوند.

????سفر رفتن با همسر و کمک به افزایش اعتمادبه‌ نفس

سفر رفتن نیازمند برقراری روابط اجتماعی با افرادی است که در مسیر خود با آن‌ها مواجهه می‌شویم. این کار باعث می‌شود از لایه‌های درونی خود که مانع از ارتباط مؤثر با همسر و سایر اعضای خانواده شده، خارج بشویم. استقلال بیشتری را تجربه کنیم و با شرایط جدید زندگی با سازگاری بهتری پاسخ دهیم. این موضوع باعث گستردگی روابط خود و همسر با افراد دیگر خواهد شد. افرادی که روابط موثر و زیادی با دیگران دارند؛ اعتماد به نفس بیشتری داشته و همچنین از سلامت روانی برخوردارند.

سخن پایانی

سفر با همسر یکی از موقعیت های خوب برای استراحت، تفریح و مواردی از این قبیل است. احتمالا چیزی بهتر از این نیست که با فردی که به او علاقمند هستید؛ وقت بگذرانید. بهتر است برای سفرخود تا حدامکان آمادگی کسب کرده و در این زمینه با همسر خود نیز هماهنگ باشید. بیشتر از هر چیز در سفر به کسب تجربه های جدید بپردازید. از بروز اتفاقات جدید استقبال کرده و به آنها به چشم فرصت نگاه کنید.

برخی نه تنها در سفر خود خوش نمی‌گذرانند بلکه همسر خود را نیز محدود در این زمینه محدود می‌کنند. می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفته و به همسر خود کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سفر با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: سفر با همسر





:: برچسب‌ها: سفر با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: