پیش قدم شدن برای آشتی با همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

پیش قدم شدن برای آشتی با همسر شاید در ابتدا کار سختی به نظر برسد. اختلاف و دعوا در زندگی موضوع بسیار طبیعی است. اما اگر به فکر حل اختلاف‌ها و سازش با همسرتان نباشید مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک تجربه خواهید کرد. ذره‌های کدورت و نفرت به مرور زمان تل انبار شده و شاکله خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. صبوری، انعطاف، گذشت، درک متقابل و… از جمله ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید رابطه‌ای مملو از آرامش ایجاد کنید. در صورتی که اختلافات زود به زود پیش می‌آید، حتما مقاله راه‌های پیشگیری از دعوای زن و شوهر را بخوانید.

 

منبع : پیش قدم شدن برای آشتی با همسر

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش قدم شدن برای آشتی با همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چرا باید هر چه زودتر آشتی کنیم؟

بعضی از ما ارزشی برای معذرت‌خواهی و آشتی قائل نیستیم. درواقع معتقدیم به مرور زمان همه‌چیز را حل می‌شود. واقعیت این است که اگر اختلاف بین شما و همسرتان برطرف نشده باشد گذر زمان کاری برایتان انجام نخواهد داد. شاید به‌مرور موضوع فراموش شود یا شما و همسرتان دیگر راجع به آن صحبت نکنید؛ اما در حقیقت چیزی حل نشده. نشانه آن هم این است که با دعوای بعدی تمام اتفاقات گذشته مجدداً سر باز می‌کنند و شما در هر دعوا همه اختلافات قدیمی را هم زنده می‌کنید.

یکی دیگر از مشکلات آشتی نکردن و سپردن همه‌چیز به زمان این است که رابطه شما و همسرتان آسیب خواهد دید. وقتی کسی شما را ناراحت کرده اما برای آن عذرخواهی نمی‌کند؛ طبیعتاً از او دلگیر می‌شوید. این دلگیری قطعاً روی کیفیت رابطه شما اثر خواهد گذاشت. حالا تصور کنید این اتفاق چند بار دیگر هم تکرار بشود. چه احساسی نسبت به طرف مقابل خواهید داشت؟ زندگی مشترک شما و همسرتان هم درصورتی‌که اختلافات را حل نکنید درگیر همین مسائل خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : اختلافات خانوادگی

 

راهکارهایی برای پیش قدم شدن برای آشتی با همسر

پیش قدم شدن برای آشتی

فروشگاه آرامیس

شما برای پیش قدم شدن برای آشتی با همسر هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است. اما باز هم نباید در این کار عجول باشید. به مراحل و راهکارهای زیر توجه کنید. در عین حال نیز به همسرتان برای آشتی کردن فرصت دهید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

انتخاب زمان و مکان مناسب

اولین قدم برای عذرخواهی از همسرتان این است که زمان و مکان مناسبی برای این کار پیدا کنید. پیش قدم شدن برای آشتی با همسر وقتی همسرتان هنوز عصبانی است یا تمایلی به صحبت ندارد؛ یعنی هنوز زمان مناسب برای این کار فرانرسیده است. به خاطر داشته باشید که صحبت یک فرایند دونفره است و هردوی شما باید بخواهید باهم صحبت کنید. درنتیجه اگر می‌بینید همسرتان آمادگی لازم را ندارد با اصرار به حرف زدن شرایط را بدتر نکنید.

همدلی داشته باشید

شاید در اختلافی که پیش آمده همسرتان هم مقصر باشد و احساس کنید کسی باید حرف‌های شما را هم بشنود؛ اما اولین قدم برای حل اختلافات و آشتی با همسر این است که خودتان را جای او بگذارید. ببینید همسرتان چه احساسی را تجربه کرده است. بهتر است صحبت‌های خود را با همدلی شروع کنید و به او نشان دهید متوجه احساساتش هستید. این کار تا حد زیادی باعث می‌شود که خشم همسرتان از بین برود و احساس کند شما متوجه احساسات او هستید. در این شرایط به‌احتمال‌زیاد همسرتان هم سعی می‌کند احساسات شما را درک کند.

پیش قدم شدن برای آشتی و رفتارهای جایگزین

اگر نمی‌توانید با همسرتان رودررو صحبت کنید یا احساس می‌کنید هنوز وقت آن نرسیده می‌توانید از راه‌های جایگزین استفاده کنید. برای مثال نوشتن نامه یکی از بهترین راه‌ها برای شروع صحبت است. هنگامی‌که نامه می‌نویسید تمام افکار شما روی موضوع موردنظر جمع می‌شود. درعین‌حال همسرتان هم فرصت این را دارد که چندین بار نامه را بخواند و راجع به حرف‌های شما فکر کند. بااین‌حال دقت داشته باشید که نامه فقط باید شروعی برای صحبت شما و همسرتان باشد و هرگز نباید جای صحبت کردن را بگیرد.

بخشش داشته باشید

“بخشش” مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در پیش قدم شدن برای آشتی با همسر رعایت کنید. بخشش به این معناست که شما اشتباهات طرف مقابل را با خود حل کنید و بابت آن‌ها کینه‌ای در دل نداشته باشید. در غیر این صورت شما هم نمی‌توانید به‌خوبی به سمت آشتی و دوستی حرکت کنید. زیرا گوشه‌ای از ذهن‌تان درگیر اشتباهات طرف مقابل است که هنوز از آن‌ها دلگیر هستید.

اشتباه خود را بپذیرید

اگر واقعاً می‌خواهید همسرتان شما را ببخشد و زندگی‌تان به حالت سابق برگردد، باید اشتباهات خود را بپذیرید. بهتر است حین صحبت با همسرتان به این موضوع اشاره کنید که متوجه اشتباه خود شده‌اید؛ و دیگر آن را تکرار نمی‌کنید. به خاطر داشته باشید وقتی تنها با زبان‌تان از طرف مقابل عذرخواهی می‌کنید اما در رفتار همان آدم سابق می‌مانید نمی‌توانید از همسرتان انتظار داشته باشید شما را ببخشد. برای آشتی و سازش یکی از مهم‌ترین نکات این است که همسرتان احساس کند شما واقعاً تغییر کرده‌اید.

چرا پیش قدم شدن برای آشتی با همسر کار سختی است؟

چه خانم و چه آقا چه مقصر باشند و چه نباشند، پیش قدم شدن برای آشتی را وظیفه طرف مقابل می‌دانند. ذات آدمی اشتباهات خود را سخت می‌پذیرد و حتی وقتی می‌پذیرد نمی‌تواند به راحتی آن را اعتراف کند. چرا که از سرزنش و کوچک شدن می‌ترسد. اما در ارتباط با همسر عدم پذیرش اشتباهات و تلاش نکردن برای آشتی با همسر حال خود شما را بدتر می‌کند.

مرد یا زنی که به اشتباهش اعتراف می کند و برای آن طلب بخشش می‌کند؛ فردی پخته و بالغ است. دقیقا برعکس چیزی که زن و شوهر فکر می‌کنند. آن ها فکر می کنند پیش قدم شدن برای آشتی و اعتراف به اشتباه به معنای کوچک شدن و حماقت است. حال آن که گذشت و درک متقابل احساس همسرتان بیش از هر چیز برای پایداری خانواده شما اهمیت دارد.

پیش قدم شدن برای آشتی با همسر و اهمیت مشاوره

آشتی کردن با همسر گاهی آن‌قدرها هم کار راحتی نیست. بسیاری از ما راه‌های آشتی کردن را بلد نیستیم. و یا اصلاً متوجه نمی‌شویم همسرمان از چه چیزی ناراحت است و باید چه‌کار کنیم. در این شرایط بهتر است آنچه بین شما و همسرتان اتفاق افتاده برای یک مشاور تعریف کنید و از او بخواهید برای دلجویی از همسرتان به شما کمک کند. پیشنهاد می‌شود مقاله آشتی با همسر بعد از کلی قهر و دعوا را نیز بخوانید.

یکی دیگر از مزایای کمک گرفتن از مشاور خانواده این است که شما و همسرتان هرکدام متوجه سهمی که در ایجاد اختلاف و درگیری داشته‌اید خواهید شد و همین‌طور مشاور به شما کمک می‌کند رفتارهای بهتری را جایگزین رفتارهای نامناسب خود کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش قدم شدن برای آشتی با همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

پس از یک دعوا چطور از همسرم دلجویی کنم؟

بهترین راه این است که در یک زمان و مکان مناسب با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید در صحبت کردن همدلی داشته باشید و به او نشان دهید که متوجه اشتباهات خود شده‌اید.

به جای پیش قدم شدن برای آشتی با همسر چه کار دیگری می توانم بکنم؟

اگر به دنبال این هستید که همسرتان به جای شما برای آشتی پیش قدم شود، شاید چند دفعه ای جواب بدهد. اما همیشه نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.

 

 

 

منبع : پیش قدم شدن برای آشتی با همسر

 

 





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: