عروسی بگیرم یا نه
نوشته شده توسط : ذهن نو

عروسی بگیریم یا نه؟ سوالی است که بسیاری از زوجین را درگیر کرده. این سوال همیشه جزو اولین چالش های زندگی است و رسیدن به نقطه نظر مشابه و یکسان می‌تواند اولین موضوع برای بروز اختلاف باشد. مراسم عروسی یک نماد برای پیوند و تعهد بین زوجین است. به این معنا که دختر و‌ پسر به یکدیگر رسیده اند و شروع زندگی مشترک را جشن می‌گیرند.

 

اغلب دختر ها دوست دارند که لباس عروس بر تن کنند و به عنوان عروس یک مجلس مورد خطاب قرار بگیرند. اما عده ای مراسم عروسی را پر زرق و برق و با شکوه می‌خواهند. اما به کل موضوع جشن مهم نیست. سوال اصلی این است که جشن عروسی بگیریم یا نه؟ اگر قصد زوجین مراسم با شکوه برای نشان دادن تعهد است، هیچ زرق و برقی نمی‌تواند این موضوع را نشان دهد. اما با کمک روانشناس می‌توانید از شدت تعهد و پایداری زندگی مطلع شوید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عروسی بگیرم یا نه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: عروسی بگیرم یا نه

 

عروسی بگیرم یا نه؟

 

همیشه این سوال برای تازه عروس و داماد ها پیش می‌آید که عروسی بگیرم یا نه؟ خرج عروسی را پس انداز زندگی کنم یا یک شب خوشگذرانی داشته باشم؟ این موضوع در وهله اول بستگی به خود زوجین دارد. آیا علاقه ای به مراسم عروسی دارند یا خیر؟ اگر بخواهیم به صورت منطقی به سوال عروسی بگیرم یا نه جواب دهیم، باید به موضوعات مختلفی نگاه کرد. برای این کار باید منطق خود را در اولویت قرار دهید.

اولویت قرار دادن منطق به این شیوه است که آیا وسع مالی و شرایط اقتصادی به قدری است که عروسی بگیرید اما خانه، ماشین و توانمند در رفع نیازهای زندگی باشید؟ یا اگر عروسی بگیرید تمام نیازهای زندگی مشترک در آینده بی پاسخ خواهد ماند؟ به طور منطقی و در یک جواب: با این ضعیت اقتصادی جامعه، برگزاری مراسم عروسی در شرایطی جایز است که پول مازاد داشته باشید. در این مقاله جوانب مختلف مراسم عروسی را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

نتایج بدست آمده راجع به برگزاری مراسم عروسی چیست؟

اگر در پاسخ به سوال عروسی بگیرم یا نه دچار تردید هستید، به نتایج تحقیقات دقت کنید. بر اساس نتایج بدست آمده در آمریکا، زوجینی که مراسم عروسی مفصل و با شکوهی برگزار کرده اند؛ شرایط زندگی و رضایت از زناشویی بالایی را گزارش کرده اند. در واقع میان رضایت از زندگی زناشویی و برگزاری مراسم عروسی رابطه مستقیم وجود دارد. در واقع چون زوجین با برگزاری مراسم عروسی به همه اعلام کرده اند که وفادار و متعهد خواهند بود؛ پس به نسبت، ثبات بیشتری نسبت به زوجینی دارند که مراسم عروسی نگرفته اند.

چرا عروسی بگیرم؟

عروسی بگیرم یا نه؟ بله عروسی بگیرید. این مراسم از آرزو ها و خواسته های هر فردی است که اگر برگزار نشود، حسرت بزرگی را به وجود خواهد آورد. اما این مراسم هرگز نباید با ویژگی کمال گرایی همراه شود. کمال گرایی به شما توان این را نمی‌دهد که شرایط را کنترل کنید. بلکه دائم قصد صرف هزینه های بیشتر و خارج از توان هستید. و هر کاری هم که انجام دهید، به رضایت کامل نخواهید رسید.

دشواری ها و آسیب های مالی به شدت بر زندگی زناشویی اثر گذار است. به عنوان فردی که قصد دارید زندگی مشترک را آغاز کنید، باید از همان ابتدا به دنبال بهینه سازی زندگی باشید. تا از شدت اختلافات و چالش ها کاسته شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج در ایران کلیک کنید. 

چه زمانی نباید مراسم عروسی گرفت؟

برخی از شرایط وجود دارد که در پاسخ به سوال عروسی بگیرم یا نه؟ باید گزینه نه را انتخاب کنید. این شرایط در همه موقعیت ها یکسان نیست و به شیوه های متفاوتی بروز می‌کند. در ادامه این شرایط را توضیح داده ایم.

???? به اصرار دیگران مراسم عروسی برگزار نکنید.

???? به دلیل فشار اطرافیان تن به برگزاری مراسم ندهید.

???? برای چشم و هم چشمی چنین مراسمی برگزار نکنید.

???? زمانی که رضایت کافی ندارید.

???? به خواست والدین چنین کاری نکنید.

???? مهمان های مراسم را دوست ندارید.

???? از پس هزینه های مراسم بر نمی‌آیید.

???? در خرج و‌ مخارج زندگی مشترک گیر کرده اید.

???? زمانی که خصلت شدید کمال گرایی دارید.

به جای برگزاری مراسم عروسی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

 

گاهی اوقات در پاسخ به سوال عروسی بگیرم یا نه، باید جواب نه داد. و به جای این مراسم کارهای دیگری انجام داد. در این بخش مقاله راجع به کارهای جایگزین مراسم عروسی اشاره کرده ایم.

???? پس انداز

???? خرید خانه

???? خرید ماشین

???? خرید جهیزیه

???? خرید طلا

???? مسافرت رفتن

???? سرمایه گذاری

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس عروسی کلیک کنید. 

کلام آخر

همیشه زوجین در تکاپوی مراسمات مختلف ازدواج هستند، و موضوع عروسی شرایط‌ را پیچیده تر می‌کند. و این سوال که عروسی بگیریم یا نه افکار عروس و داماد را بهم می‌ریزد. حتی در بسیاری از موارد این موضوع اختلافات زیادی را پدید می‌آورد. اما راهکار برای رفع مشکل چیست؟ کمک از روانشناس. با کمک روانشناس می‌توانید موضوعات مختلف زندگی مشترک را حل کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عروسی بگیرم یا نه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

در چه مواقعی نباید عروسی گرفت؟

به اصرار دیگران مراسم عروسی برگزار نکنید، زمانی که رضایت کافی ندارید، از پس هزینه های مراسم بر نمی‌آیید و … .

به جای برگزاری مراسم عروسی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

سرمایه گذاری، مسافرت رفتن، خرید طلا، خرید جهیزیه، پس انداز؛ خرید ماشین و … گزینه های مناسبی هستند.

 

منبع: عروسی بگیرم یا نه





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: