سکس چت | 2 راهکار رهایی از چت جنسی
نوشته شده توسط : ذهن نو

سکس چت یا چت جنسی یکی از انواع رابطه هاست که از طریق تلفن یا ابزارهای ارتباطی انجام می‌شود. امروزه به دلیل دسترسی راحت تر به اینترنت و فضای مجازی یا تکنولوژی این نوع از رابطه جنسی شیوع زیادی یافته است. سکس چت در ایران جرم می‌باشد و علاوه بر آن تاثیرات منفی زیادی روی سلامت جنسی افراد دارد. 

سکس چت به مرور زمان و با تکرار، تبدیل به عادت می‌شود. و زمانی که شدت این اعمال افزایش یابد؛ فرد دچار اعتیاد می‌شود. اما با کمک روانشناس می‌توان این رفتار را کنترل کرد. توصیه می‌کنیم اگر شما هم به چنین رفتاری اعتیاد پیدا کرده اید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس چت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: سکس چت | 2 راهکار رهایی از چت جنسی

سکس چت چیست؟

در سکس چت افراد با تلفن همراه یا لپ تاپ خود به تماس تلفنی یا ویدئویی با شریک خود یا یک غریبه می‌پردازند و نیاز جنسی خود را بر طرف می‌کنند. چت جنسی به دلیل فاصله جغرافیایی یا صرفا رفع یک فانتزی جنسی انجام می‌گیرد. اگر رابطه جنسی تلفنی با توافق دو طرف انجام شود؛ یک اختلال محسوب نمی‌شود. اما گاهی پیش می‌آید که یک نفر ما رو مجبور به انجام چنین کاری می‌کند. سواستفاده از تصاویر یا ویدئو ها در چنین شرایطی اتفاق می‌افتد. در این مقاله تمامی جوانب سکس چت را بررسی کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علل تمایل به سکس چت

برای همه پیش می‌آید که مدتی از شریک خود دور باشند. در چنین شرایطی افراد راه های مختلفی را برای ارضای نیاز جنسی خود امتحان می‌کنند. البته هنوز علت دقیقی برای ایجاد این تمایل در افراد وجود ندارد اما دلایل زیادی در آن موثر هستند. که در این بخش مقاله راجع به این دلایل توضیح داده ایم.

???? فاصله جغرافیایی

همانطور که قبلا هم گفته شد؛ دوری از شریک جنسی یکی از اصلی ترین دلایل علاقه به سکس تلفنی است. به عنوان مثال در زمان کرونا که همه در قرنطینه بودند یا به دلیل عدم اطلاعات از چگونگی انتقال این ویروس رابطه جنسی نداشتند؛ بسیاری از افراد به رابطه جنسی تلفنی روی آوردند. و سکس چت را راهی برای رفع نیاز جنسی انتخاب می‌کردند.

???? عدم اعتماد به نفس | سکس چت

شاید بتوان گفت مهم ترین دلیل انجام سکس چت، عدم اعتماد به نفس است. در چنین شرایطی افراد به دلیل عدم تمایل به سکس حضوری یا احساس شرم از بدن یا عملکرد جنسی خود از دیگران درخواست انواع دیگری از رابطه جنسی را دارند. بسیاری از پسران یا دختران به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد رابطه جنسی و بکارت وجود دارد برای ارضای نیاز خود دست به انجام این کار می‌زنند.

???? اختلالات جنسی یا روانی

معمولا در این مورد یک طرف، راضی به انجام سکس چت نیست. به دلیل تهدید یا فشار، تن به این نوع ارتباط و سکس تلفنی می‌دهد. به عنوان مثال در اختلال تماشاگری جنسی افراد فقط از طریق تماشای تصاویر یا ویدئو های جنسی ارگاسم را تجربه می‌کنند. این رفتار بعد از مدتی چرخه جنسی افراد را تغییر می‌دهد که با روش های دیگر نمی‌توانند برانگیختگی جنسی را تجربه کنند.

???? ایجاد تنوع در رابطه | سکس چت

گاهی ایجاد تنوع در رابطه دلیل بر سکس چت است. برای بعضی از افراد رابطه جنسی از طریق تماس یا در چت، فقط در حد یک فانتزی جنسی است. به دلیل یکنواخت شدن فرایند رابطه، آنها مایل اند روش های جدیدی را امتحان کنند. البته بهتر است این فانتزی را با شریک خود انجام دهند تا این رفتار دلیلی بر خیانت نشود.

معایب و مزایای سکس تلفنی

اگر مدتی است که فقط از طریق وسایل ارتباطی رابطه جنسی داشته اید یا ارگاسم را تجربه کرده اید؛ احتمالا شما به سکس تلفنی اعتیاد پیدا کرده اید. چرخه ی جنسی شما دچار تغییراتی شده است و یا در روابط با مشکلاتی روبرو شده اید. در این بخش مقاله راجع به معایب و مزایای سکس چت صحبت کرده ایم.

???? سو استفاده در چت جنسی | معایب

اگر شما با شخصی غیر از شریک خود در مسیر سکس چت هستید؛ باید بدانید که ممکن است از اطلاعات شما سو استفاده شود. اگر شخصی شما را مجبور به انجام این کار کرد به صورت واضح و صریح پاسخ نه بدهید. و خود را از بند این مشکل آزاد سازید. 

???? اعتیاد به پورن | معایب

تکرار عمل سکس چت، موجب اعتیاد می‌شود. این دسته از افراد به دلیل اینکه به ارگاسم فقط از طریق مشاهده و روش دیداری، عادت کرده اند؛ احتمالا به تماشای پورن نیز اعتیاد پیدا خواهند کرد. اعتیاد به پورن نیز یکی از اختلالات جنسی محسوب می‌شود که فرد باید به دنبال درمان آن باشد. 

???? مزایا | حفظ رابطه

از مزایای سکس چت می‌توان به حفظ رابطه حتی در شرایط غیر عادی، اشاره کرد. برای مثال شخصی که برای مدت زیادی مجبور به دوری از همسر خود است؛ از این طریق می‌تواند لذت جنسی را با همسر خود تجربه کند. رابطه جنسی تلفنی نیز شرایطی دارد که دو طرف ملزم به رعایت آن هستند. نشان دادن لذت به همسر، دو طرفه بودن لذت، عدم حضور شخص سوم در حین تماس و … از قوانین رابطه جنسی تلفنی است.

در سکس تلفنی چگونه باید رفتار کرد؟

اگر به هر دلیلی به انجام سکس چت تمایل پیدا کردید؛ فراموش نکنید که قوانین آن را رعایت کنید. و به حقوق شریک خود نیز احترام بگذارید. در شرایطی امن و ساکت به انجام این کار بپردازید. لذت خود را به شریک خود نشان دهید و بعد از ارگاسم بلافاصله تماس را قطع نکنید. قبل از انجام این کار به خوبی به آن فکر کنید. با شریک خود در مورد چت جنسی صحبت کنید و نظر او را نیز بخواهید. قبل یا بعد از رابطه صحبت با یک سکس تراپیست، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

راهکار های دوری از چت جنسی

اگر حس کردید که این رفتار در شما، تبدیل به عادت شده است یا در زندگی شخصی و اجتماعی شما خلل ایجاد کرده است؛ با کمک یک مشاور و انجام تمریناتی، این عادت را از بین ببرید. در این بخش مقاله روش ها و راهکارهای دوری از سکس چت را توضیح داده ایم.

✨ جانشینی | سکس چت

این روش در روانشناسی بسیار پرکاربرد است. روش جانشینی عادت مفیدی را جایگزین عادتی مضر می‌کند. هر زمان تمایل به سکس چت در شما ایجاد شد، خود را سرگرم کار دیگری کنید. ورزش، آشپزی، خوراکی خوردن و … فعالیت هایی هستند که شما را از انجام این رفتار؛ باز می‌دارند.

✨ روان درمانی | سکس چت

در جریان مشاوره با یک روانشناس در ابتدا علل شکل گیری این رفتار در شما مشخص می‌شود و در قدم بعد باتوجه به مشکل، راه های درمانی آغاز می‌شوند. فرایند روان درمانی نیاز به زمان و صبر دارد. و برای کاهش سکس چت، باید صبر و حوصله به خرج دهید و روند  درمانی را قطع نکنید.

سخن پایانی

اگر فانتزی انجام سکس چت را دارید یا این کار را قبلا انجام داده اید؛ از قضاوت شدن نترسید. با شریک خود صادق باشید و قبل از اقدام به هر کاری در مورد آن اطلاعات کسب کنید. در صورت دریافت چنین درخواستی قبل از بروز خشم یا ناراحتی؛ در مورد آن صحبت کنید. برچسب زدن یا پیش داوری احساسات منفی فرد را بیشتر می‌کند اما مراجعه به یک روانشناس در این موقعیت بهترین گزینه است.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس چت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا چت جنسی یک اختلال جنسی محسوب می‌شود؟

اگر فقط یک فانتزی باشد و دو طرف از چنین رابطه ای کاملا راضی باشند؛ اختلال محسوب نمی‌شود. اما اگر با سوء استفاده یا اعتیاد به این موضوع همراه شود؛ نیاز به درمان است.

آیا تمایل به چت جنسی را می‌توان از بین برد؟

بله با روش هایی مانند روان درمانی و تمرین های مختلف، قابل کنترل است.

منبع: سکس چت | 2 راهکار رهایی از چت جنسی





:: برچسب‌ها: سکس چت | 2 راهکار رهایی از چت جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: