قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک که باید بدانید
نوشته شده توسط : ذهن نو

قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک شامل موارد زیادی می‌شوند. در واقع شروع یک زندگی مشترک و موفقیت در آن مستلزم مسائل زیادی است که دو طرف باید به رعایت آنها پرداخته و در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند. برخی از زوجین تنها از طرف مقابل خود انتظار برخی از رفتارها دارند و خود هیچ تلاشی نمی‌کنند. از طرفی تصور می‌کنند که باید برای داشتن یک زندگی یا رابطه خود حتما باید کارهای خارق العاده ای انجام داد و یا علاقه کفایت می‌کند. اما این یک باور اشتباه است که باعث بهم خوردن بسیاری از روابط شده است. برخی از رفتارها و ایده ها، شاید بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند؛ اما در واقع بسیاری کلیدی بوده و موثر هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک که باید بدانید

قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک

قبل از هر چیز، فراموش نکنید که نمی‌توان برای همه روابط شرایط یکسانی در نظر گرفت و یا برای همه آنها یک نسخه واحد پیچید. بلکه همیشه باید با توجه به شرایط دو نفر و رابطه عمل کرد. بهتر است دید واقعی و منطقی داشته و به نظرات و افکار یکدیگر احترام بگذارید. از طرفی به جای استفاده از روش های پیچیده و حتی نامناسب که دیگران پیشنهاد می‌کنند؛ از یک متخصص کمک گرفته و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

برخی از افراد با استفاده از این روش ها، با اینکه تلاش زیادی برای ساختن و بهبودی رابطه خود می‌کنند؛ اما بازهم به نتیجه ای نرسیده و یا حتی دچار مشکلات بیشتری می‌گردند.

برخی از قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک

همانطور که گفته شد؛ قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک، زیاد هستند. در واقع زوجین باید با توجه به شرایط خود این قوانین را پیدا کرده و از آنها استفاده کنند. در این قسمت به توضیح برخی از این روش ها می‌پردازیم. 

????حفظ ویژگی های زنانگی و مردانگی

یکی از اولین و پایه ای ترین قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک، حفظ ویژگی های اخلاقی مردانگی و زنانگی است. در برخی از رابطه ها نقش افراد تغییر کرده و یا حتی جا به جا می‌شود. برای مثال زنان از خود رفتارهای مردانه نشان داده و به روش درسی با همسر خود برخورد نمی‌کند. گاهی این رابطه و زندگی مشترک اسن که افراد را مجبور به بروز چنین رفتارهایی می‌کند. به همین دلیل بهتر است هر فردی فارغ از مشکلاتی که در رابطه وجود دارد؛ مانند یک مرد یا زن رفتار کرده و به یکدیگر کمک کنند.

????اولویت دادن به همسر

فراموش نکنید که یکی از قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک، اولویت دادن به همسر است. بعد از شروع زندگی مشترک، نزدیک ترین فرد به شما، همسر بوده و باید بیشتر از هر فرد دیگری به او بها دهید. حتی در صورت وجود فرزندان نیز در رابطه، بازهم باید همسر خود توجه و محبت کافی داشته باشید. برخی از افراد با گذشت مدت زمانی از زندگی مشترک، دیگر به همسر خود توجه نکرده و به اصطلاح برای یکدیگر عادی می‌شوند. اما این می‌تواند یکی از آفات رابطه باشد.

????تعهد و وفاداری

از طرفی نقش تعهد و وفاداری در مورد قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک، بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه آمار خیانت به دلایل مختلفی در جوامع بالا رفته و نشان دهنده بی اهمیتی افراد به این موضوع است. اما فراموش نکنید که فردی که این ویژگی را ندارد در سایر روابط و فعالیت های خود مشکلات زیادی را تجربه می‌کند. به همین دلیل قبل از ورود به زندگی مشترک باید از این مورد اطمینان حاصل کنید.

????عدم قضاوت یکدیگر

یکی دیگر از قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک، عدم قضاوت یکدیگر است. همه افراد دارای نقاط ضعف و مشکلاتی هستند که نباید آنها را به صورت مداوم به آنها یادآوری کرد. اگر چنین رفتاری را با همسر خود دارید؛ باید انتظار شنیدن ضعف های خود را نیز داشته باشید. افراد در یک زندگی مشترک سالم با یکدیگر صمیمی بوده و می‌توانند حتی در مورد ضعف های خود به راحتی حرف بزنند. همچنین نیازی به دلسوزی و نقش بازی کردن هم نیست.

????داشتن اهدافی مشترک

این مشترکات است که افراد را به یکدیگر نزدیک می‌کند. اما یکی از قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک، داشتن اهداف و حتی مسیر مشترک است. برخی از زوجین در ابتدا به این موضوع اهمیت نداده و تصور می‌کنند علاقه کافی است. اما بعد از ازدواج متوجه اهمیت این موضوع می‌گردند. چرا که گاهی این مورد حتی می‌تواند به جدایی دو نفر منجر گردد. برای مثال یکی از آنها قصد مهاجرت داشته و دیگری علاقه ای به اینکار ندارد. به همین دلیل مجبور هستند تا راه خود را از یکدیگر جدا کنند.

????اعتماد و صداقت

قطعا صداقت یکی از مهم ترین قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک است. در یک زندگی مشترک، افراد باید همه چیز را با یکدیگر در میان گذاشته و چیزی را پنهان نکنند. از طرفی این موضوع مستلزم داشتن اعتماد به دیگری نیز هست. این موارد در جنبه های مختلفی از زندگی مشترک تاثیر دارند. اما به طور کلی وقتی زوجین به یکدیگر اعتماد داشته باشند؛ یعنی خیر و صلاح یکدیگر را می‌خواهند و موفقیت و خوشحالی دیگری، مثل بروز حس رضایت در خودشان است.

قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک با مردان

در ابتدا باید بگوییم که برخی از قوانین ساده اما حیاتی زندگی مشترک رابطه تنگاتنگی با جنسیت افراد دارند. برخی از آنها به عنوان سیاست یاد می‌کنند. اما به هر حال روش های کاربردی و تاثیرگذاری هستند که چه زنان و چه مردان می‌توانند از آنها استفاده کنند. در زندگی مشترک با مردان، نباید نقش مادر او را به عهده بگیرید؛ بلکه باید مانند یک همسر رفتار کرده رفتار و افکارش کاملا به روز است.

از طرفی مردانگی طرف مقابل را جدی گرفته و برای شغل و حرفه او ارزش قائل شوید. در شناسایی و دیدن جزییات به او کمک کرده و به او احساس آرامش و امنیت بدهید.

قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک با زنان

از طرفی زنان هم نیاز به مشاهده تلاش مردان در جهت استفاده از قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک را دارند. به همین دلیل به نیازها و خواسته های آنان توجه کرده و مرز بین توجه و کنترلگری را بشناسید. از طرفی به او احساس قدرت و آزادی عمل داده و قدردان زحمات او باشید.

توانایی شنوندگی را در خود تقویت کرده و همچنین قدرت حافظه خود را در رابطه او بالا ببرید. زنان بسیار حساس بوده و به مسائل بیشتری اهمیت می‌دهند. به همین دلیل باید در رابطه با آنها محتاطانه تر عمل کرد. 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید؛ این قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک، نه تنها برایتان هزینه ای ندارد؛ بلکه با کمی تلاش و انرژی می‌توان نتایج فوق العاده آنها را در رابطه مشاهده کرد. البته هر دو نفر باید در این مورد تلاش کرده و حتی از یک مشاور زوج درمانگر نیز کمک بگیرند.

این روش ها تنها رابطه را برای مدت زمان طولانی تری حفظ می‌کنند بلکه باعث بالارفتن کیفیت آن و یا بهبود سلامت روان خود افراد را نیز می‌گردد. به همین دلیل داشتن اطلاعاتی در این زمینه و استفاده از آنها بسیار اهمیت دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک که باید بدانید





:: برچسب‌ها: قوانین ساده اما حیاتی برای زندگی مشترک که باید بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: