بالا بردن آستانه تحمل | 10 روش بالابردن آستانه تحمل
نوشته شده توسط : ذهن نو

بالا بردن آستانه تحمل قطعا نقش مهمی در سلامت روان افراد کمک دارد. البته آستانه تحمل در موارد جسمانی نیز وجود دارد. احتمالا نیز زیاد به گوشتان خورده که آستانه تحمل کسی پایین است یا آستانه تحمل بالایی دارد. معمولا نیز با میزان صبر و درد آستانه تحمل سنجیده می‌شود. کسانی که آستانه تحمل بالایی دارند صبورتر هستند. اما کسانی که از آستانه تحمل کمی برخوردارند؛ اضطراب شدیدی را همراه دارند که در نهایت منجر به افسردگی شدید می‌شود.

به طور کل عدم صبر و تحمل به مرور زمان افسردگی به همراه دارد. به همین دلیل برای بالا بردن آستانه تحمل باید به فکر چاره بود. اگر قصد افزایش آستانه تحمل تان را دارید باید امیدوار و مثبت اندیش باشید. اما برای اینکه مطابق با شخصیت خود آستانه تحمل را افزایش دهید، به روانشناس نیاز دارید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بالا بردن آستانه تحمل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بالا بردن آستانه تحمل | 10 روش بالابردن آستانه تحمل

بالا بردن آستانه تحمل

آستانه تحمل به صبر، درد و تحمل افراد باز می‌گردد. زمانی که یک دردی به فرد وارد می‌شود اگر صبور باشد و تحمل کند؛ فردی با آستانه تحمل بالا شناخته می‌شود. اگر با درد فورا از خود واکنش نشان دهد؛ فردی با آستانه تحمل پایین گفته می‌شود. آستانه تحمل به روانشناسی رفتار باز می‌گردد و در روانشناسی اجتماعی خود را نشان می‌دهد. و این بازتاب های فرد است که نشان دهنده آستانه اوست.

فرد مغرور شخصیتی دارد که با کوچکترین نقد واکنش نشان می‌دهد و فرد صبور شخصیتی دارد که با نقد و انتقاد نیز واکنش تند از خود نشان نمی‌دهد. بنابراین موضوع بالا بردن آستانه تحمل روانشناسی رفتاری است و در افراد متفاوت به شیوه های متفاوتی بروز می‌کند. اما می‌توان برای بالا بردن آستانه تحمل تلاش کرد. در این مقاله روش های بالا بردن آستانه تحمل را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های بالا بردن آستانه تحمل

برای بالا بردن آستانه تحمل روش هایی وجود دارد که بسیار کار ساز است. در این بخش مقاله روش های افزایش این رفتار را توضیح داده ایم.

???? مثبت اندیشی را فراموش نکنید

برای بالا بردن آستانه تحمل لازم است که مثبت اندیش باشید. افکار خود را از ابعاد منفی پاک کنید و به سوی مثبت اندیشی حرکت کنید. اگر دائم در حال افکار منفی باشید اضطراب و استرس را باید تحمل کنید. که نتیجه این استرس و اضطراب، افسردگی شدید است.

???? امیدوار باشید | بالا بردن آستانه تحمل

یکی از روش های بالا بردن آستانه تحمل، امیدوار بودن است. حتما باید در نظر داشته باشید که زندگی بالا و پایینی های زیادی را به همراه دارد. و هر روز شبیه به هم نیست. بنابراین برای اینکه در مقابل سختی ها پایدار بمانید، باید امیدوار باشید. امیدواری راهی برای افزایش آستانه تحمل است.

???? صبر را تمرین کنید

برای بالا بردن آستانه تحمل لازم است که صبر را تمرین کنید. تمرین صبر به شما کمک می‌کند که راه درست برای پذیرش را پیدا کنید. افراد صبور همیشه آستانه تحمل بالایی دارند و با هیچ نقد و انتقادی شکسته نمی‌شوند. 

???? آینده نگر باشید

برای بالا بردن آستانه تحمل لازم است که آینده نگر باشید. زمانی که در استرس و تنش هستید فعالیت هایی انجام ندهید که باعث پشیمانی و تخریب آینده شود. بنابراین به خاطر داشته باشید که هر کاری نیازمند بررسی منطقی است و برای آینده بهتر امروز را جدی بگیرید.

???? پذیرش داشته باشید | بالا بردن آستانه تحمل

یکی از کارهایی که برای بالا بردن آستانه تحمل می‌توانید انجام دهید؛ پذیرش اتفاقات زندگی است. فردی که تمام اتفاقات خوب و بد زندگی را درک کند و آن را بپذیرد؛ آستانه تحمل بالایی نیز دارد. این را به خاطر داشته باشید که دوران سختی گذرا است و پایدار نخواهد ماند. زمانی که پذیرش داشته باشید؛ درک و صبر در زندگی نیز بیشتر می‌شود. 

???? خود را باور داشته باشید

همیشه لازم نیست که برای بالا بردن آستانه تحمل کارهای سخت انجام دهید. همین که خودتان را باور داشته باشید راحت تر به پذیرش خواهید رسید. به خود ایمان داشته باشید کاری که انجام می‌دهید درست است و اگر خطایی صورت بگیرد تجربه ای برای عدم تکرار دوباره است.

???? عادات مناسب خود را تقویت کنید

یکی از کارهایی که برای بالا بردن آستانه تحمل باید انجام دهید، تقویت عادات مناسب است. باید رفتارهای خود و نقاط مثبت را تقویت کنید تا به درجه بالایی از آن برسید. با این کار حتی به خودتان باور خواهید داشت که کار دستی را انجام می‌دهید.

???? روی افزایش اعتماد به نفس کار کنید

یکی از کارهایی که برای بالا بردن آستانه تحمل می‌توانید انجام دهید، افزایش اعتماد به نفس است. باید سعی کنید با کمک روانشناس و راهکارهای مناسب به افزایش اعتماد به نفس بپردازید و برای خود انگیزه ایجاد کنید.

???? برای خود فضا و استراحت در نظر بگیرید

از مهم ترین کارهایی که برای بالا بردن آستانه تحمل باید انجام داد، استراحت است. زمانی که استرس، تنش و خستگی بر شما غلبه کرده است؛ باید برای خود فضا در نظر بگیرید. فضای روحی و روانی به شما آرامش خواهد داد که تصمیم مناسب تری بگیرید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای بالا بردن آستانه تحمل حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا ریشه و دلیل کم بودن آستانه تحمل را شناسایی کنید و سپس روش های مناسب با شخصیت و دلیل بالا بردن‌آستانه تحمل را انجام دهید. با کمک روانشناس این روند با سرعت بالاتری پیش خواهد رفت.

کلام آخر

بالا بردن آستانه تحمل یکی از کارهای مهمی است که افراد برای زندگی بهتر باید در نظر داشته باشند. زندگی سرشار از سختی و دشواری است و اگر این سختی ها با آستانه پایین روبرو شود؛ پیامد های مخربی به دنبال خواهد داشت. بنابراین برای افزایش آستانه تحمل از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بالا بردن آستانه تحمل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بالا بردن آستانه تحمل | 10 روش بالابردن آستانه تحمل





:: برچسب‌ها: بالا بردن آستانه تحمل | 10 روش بالابردن آستانه تحمل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: