ترس از برادر | 8 روش کاهش ترس از برادر
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از برادر در زمان های قدیم بسیار شایع بود. البته که این ترس بیشتر ادای احترام بود و به منظور اینکه پسر خانواده است، باید با او محترمانه برخورد می‌شد. اگر از مادر و مادر بزرگ های خود سوال کنید؛ میزان ترس از برادر را مشاهده خواهید کرد. حتی امروزه بنده مشاهده کرده ام که اگر برادر فردی با او تماس بگیرد, با وجود نوه بازهم از تماس برادر دچار استرس می‌شود. دلیل ترس از برادر بستگی به شیوه های تربیتی والدین دارد. اما این ترس به منظور رفتار های خود برادر نیز می‌باشد.

در مقابل این عده که با ترس از برادر مواجهه هستند؛ اندک عده‌ای در زمان های قدیم و نسل گذشته رابطه صمیمانه با برادر خود برقرار می‌کردند. اما امروزه به دلیل قدرتی که بانوان برای خود شکل داده اند، ترس از برادر معنایی کمرنگی یافته است و به شیوه منطقی با هر چیزی برخورد می‌کنند. اگر همچنان با وجود سن بالا از برادر خود هراس دارید؛ برای کسب آرامش از روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از برادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از برادر | 8 روش کاهش ترس از برادر

ترس از برادر چیست؟

در نسل قدیم ترس از برادر مانند ترس از پدر بسیار بزرگ بود. بسیاری از کسانی که به این ترس دچار می‌شوند شاهد نشانه های برخورد بد برادر بودند. به دلیل اینکه پسر در خانواده ایرانی نقش پررنگی دارد و باید به او احترام گذاشته شود؛ والدین جایگاه پسر را در کنار پدر تصور می‌کنند و به قولی باید حرف برادر در خانه برش داشته باشد.

اما برای سلامت خانواده ترس از برادر از بین برود. و برادر نقش حامی برای خواهر داشته باشد. برای اینکه این نقش شکل بگیرد باید برخی از روش ها را امتحان کنید تا با خواهر خود صمیمی شوید. در این مقاله برای کاهش ترس از برادر روش‌هایی را اشاره کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل ترس از برادر

ترس از برادر به دلیل حمایت های افراطی والدین رخ می‌دهد. اینکه برادر جانشنین پدر است و باید به اندازه پدر به او احترام گذاشته شود. برادر نگه دارنده نسل است و باید با او به خوبی برخورد شود. مخصوصا در فرهنگ ایرانی نقش پسر در خانواده پر رنگ است. و پدر و مادر در تلاش هستند که حتی شده یک پسر داشته باشند. به همین دلیل با توجه به رفتارهای والدین و نقش پسر در جامعه این ترس شکل می‌گیرد. پس به طور خلاصه دلیل ترس از برادر در موارد زیر خلاصه می شود.

⬅️ برادر در حد پدر قابل احترام است

⬅️ ادامه دادن نسل بر عهده برادر است

⬅️ ارج دادن بیش از حد به پسر خانواده

⬅️ اهمیت بیشتر مردان از نگاه جامعه

⬅️ دادن امتیازات بیشتر به پسر

روش های کاهش ترس از برادر و افزایش میزان صمیمیت

ترس از برادر همیشه خوب نیست و باعث دوری خواهر و برادر از یکدیگر می‌شود. به همین دلیل لازم است که حتما برای کاهش این ترس اقدام کنید و برای افزایش میزان صمیمیت تلاش کنید. در این بخش مقاله به روش های افزایش صمیمیت با برادر اشاره کرده ایم.

???? با برادر خود صحبت کنید

در رابطه با ترس از برادر، با او صحبت کنید. به برادرتان بگویید که رفتارهای او باعث ترس شما می‌شود و در این شرایط نمی‌توانید از او به عنوان حامی یاد کنید. با او صحبت کنید و درخواست داشته باشید که رفتار مناسب تری داشته باشد تا این ترس ویران کننده از بین برود.

???? با او شوخی کنید اما احترام را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که برای کاهش ترس از برادر باید انجام دهید؛ شوخی همراه با احترام است. با برادر خود شوخی کنید اما محترمانه. این شوخی نباید با بی احترامی همراه باشد و حتما حد و مرز خود را رعایت کنید. از شوخی های دستی نیز پرهیز کنید.

???? پذیرای تفاوت ها باشید | ترس از برادر

اگر قصد کاهش ترس از برادر را دارید؛ باید تفاوت ها را بپذیرید. همه افراد شبیه به هم نیستند و مثل هم رفتار نمی‌کنند. به همین دلیل این تفاوت ها را قبول کنید تا به شناخت از شخصیت برادر برسید. در نهایت از ترس شما کاسته می‌شود.

???? در رابطه با احساسات خود صحبت کنید

قطعا زمانی که برادر رفتار خوب و مهربانی با شما نداشته باشد، احساسات منفی بروز می‌کند. به همین دلیل لازم است که در رابطه با این موضوع با برادر خود صحبت کنید. به او بگویید که نوع خشم و رفتارش چه آسیبی به شما وارد می‌کند و مانع از رشد رابطه خواهر و برادری می‌شود. بنابراین برای کاهش ترس از برادر، احساسات خود را بیان کنید.

???? با او ارتباط برقرار کنید

برای کاهش ترس از برادر، با او ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط به شما کمک می‌کند که رابطه صمیمانه تری داشته باشید و به شناخت کافی از او برسید. سعی کنید که این ارتباط را در حد و میزان خود نگه دارید و احترام به یکدیگر را حفظ کنید.

???? در کارهایش کمک کننده باشید | ترس از برادر

یکی از کارهایی که برای کاهش ترس از برادر می‌توانید انجام دهید، کمک در کارهای برادر است. اگر برادر شما کاری دارد که دست و پای او را بسته، به او کمک کنید و بگویید که در هر صورت با هر مشغله ای که داشته باشی می‌توانی روی من حساب کنید. با این شرایط و برقراری ارتباط، صمیمیت شما افزایش می‌یابد.

???? در زمان ناراحتی عذر خواهی کنید

بعد از اینکه برادرتان را ناراحت کردید؛ از او معذرت خواهی کنید. تا خشم او فروکش شود و ترس از برادر نیز کاهش یابد. هر فردی زمانی که در عصبانی خشمگین می‌شود؛ ترسناک است. بنابراین خشم برادر را در زمان ناراحتی فروکش کنید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

کمک از روانشناس به خوبی شما را راهنمایی می‌کند تا از نحوه برخورد با برادر آشنا شوید. روانشناس شما را به شناخت مناسبی از برادر می‌رساند تا در تمامی زمینه ها رفتار مناسب از خود نشان دهید. و هیچ ترسی نداشته باشید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، ترس از برادر در خانواده های ایرانی رواج دارد. اما والدین با تربیت مناسب و درست باید این ترس را ایجاد نکنند. زیرا احساس سرافکندگی به دیگر اعضا و احساس قدرت به پسر وارد می‌شود. برای تربیت فرزندان زمان بگذارید و حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از برادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید

منبع: ترس از برادر | 8 روش کاهش ترس از برادر





:: برچسب‌ها: ترس از برادر | 8 روش کاهش ترس از برادر ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: