والدین کمال گرا | 10 نشانه والدین کمال گرا
نوشته شده توسط : ذهن نو

والدین کمال گرا به دنبال کسب آرزوهای خود توسط فرزندانشان هستند. این والدین به فرزندان خود سخت می‌گیرند تا بهترین نتیجه را به آنها ارائه دهد. این شیوه برخورد همانطور که بر رفتار والدین اثر می‌گذارد؛ آینده و زندگی حال فرزند را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. والدین کمال گرا زندگی فرزندان خود را با آسیب های زیادی روبرو می‌کنند. پدر و مادر کمال گرا با برخورد ها و شیوه های رفتاری که دارد، فرزند خود را نیز کمال گرا می‌کند. انقدر همه چیز را ناچیز و نا کافی می‌دانند که کودک این سبک زندگی را آموزش می‌بیند. معمولا این والدین انتظار موفقیت‌های روز افزون از فرزندان خود دارند. همین شیوه برخورد باعث می‌شود که کودک به اضطراب و افسردگی دچار شود. برای اصلاح رفتار حتما از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین کمال گرا می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: والدین کمال گرا | 10 نشانه والدین کمال گرا 

والدین کمال گرا چه کسانی هستند؟

کودکانی که دست والدین کمال گرا رشد می‌کنند؛ آسیب های زیادی مانند افسردگی و اضطراب را تحمل می‌کنند. این والدین با رفتار هایی که دارند شانس زندگی سرشار از لذت را از فرزندان خود می‌گیرند. حتی طبق تحقیقات، کودکانی که با والدین کمال گرا تربیت شده اند به اختلالاتی مانند اعتیاد، افسردگی  حاد، اضطراب شدید، کمال گرایی، افکار خودکشی و … مبتلا می‌شوند.

این والدین نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که اگر تشخیص داده شود، فورا باید تحت درمان قرار بگیرند. برای درمان حتما از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله نیز تمامی جوانب والدین کمال گرا را سنجیده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های والدین کمال گرا

والدین کمالگرا معمولا در حال فشار به فرزندان جهت کسب موفقیت هستند. این والدین غالبا نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

????دائما خود را با دیگر والدین مقایسه می‌کنند.

???? از فرزندان خود انتظارات بسیار زیاد دارند.

???? همیشه به دنبال این هستند که والد بهتری باشند.

???? زمانى كه فرزندشان دچار خطا می‌شوند، خودشان را سرزنش می‌کنند.

???? هرگز این انتظار را ندارند که فرزندشان اشتباه کند.

???? تمامی کارهای فرزندان خود را زیر نظر می‌گیرند. تا تمامی کارهای فرزند خود را بی عیب و نقص پیش ببرند.

???? اشتباهات فرزندان خود را سریع بازگو می‌کنند تا به دنبال اصلاح آن باشند.

????برای اینکه کودک را به سوی موفقیت سوق دهند، بیش از اندازه او را تشویق می‌کنند.

????برای اینکه به رویاهای خود برسند، فرزندان را تحت فشار می‌گذارند.

???? تمامی کار های کودک را بیش از حد جدی می‌گیرند.

عواقب رفتار والدین کمال گرا

زمانی که والدین کمال گرا شروع به تربیت فرزندان می‌کنند، سخت گیری ها آغاز می‌شود. این والدین به شیوه ای همه چیز را سخت می‌گیرند و انتظار دارند که فرزندان بی نقص داشته باشند، این استرس را به فرزندان تحمیل می‌کنند. این رفتار والدین سلامت روان کودکان را تهدید می‌کند و به آینده او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. که منجلب به بروز افسردگی و اضطراب می‌شود.

راهکار های مقابله با کمال گرایی والدین

والدین کمال گرا برای اینکه فرزندان خود را به اندازه کافی اذیت نکنند، باید راهکارهای مناسبی را برای اصلاح رفتار خود انجام دهند. در این بخش مقاله راجع به روش های مقابله با کمال گرایی والدین توضیح داده ایم.

???? فرزند خود را سرزنش نکنید.

‌???? اجازه دهید که کودک با آزمون و خطا تجربه های مختلف را کسب کند.

???? نقاط ضعف و قدرت کودک خود را بررسی کنید.

???? کودک را به انجام فعالیت های مورد علاقه خود تشویق کنید.

???? در مقابل اشتباهات فرزند خود، خونسرد و با حوصله رفتار کنید.

???? عصبانیت خود را کنترل کنید و در صورت عصبانیت، نفس عمیق بکشید.

???? هر اشتباه کودک را فرصت یادگیری برای او در نظر بگیرید.

???? فرزندان خود را با دیگران مقایسه نکنید.

???? از فضاهایی که باعث مقایسه فرزندان می‌شود، اجتناب کنید.

???? نقاط مثبت کودک را تقویت کنید.

???? زمان شکست کودک، دلسوزانه رفتار کنید.

????به تلاش های کودک خود توجه کنید و به نتیجه فکر نکنید.

???? برای کمک به پیشرفت کودک، اصرار بیش از اندازه را کنار بگذارید.

کمک روانشناسان ذهن نو به کمال گرایی والدین

همانطور که گفته شد؛ والدین کمال گرا به شدت به  فرزندان خود آسیب وارد می‌کنند. این آسیب ها گاه به قدری جبران ناپذیر است که آینده فرزندان مختل می‌شود. به طور کل زمانی که والدین رفتارهای سخت گیرانه داشته باشند، فشارهای زیادی را به فرزندان خود وارد می‌کنند. به همین جهت لازم است که حتما برای اصلاح رفتار خود از روانشناس کمک بگیرند. روانشناس به والدین کمک می‌کند تا رفتارهای خود را اصلاح کنند و روش تربیتی بهتری را انتخاب کنند. روانشناسان ذهن نو این خدمات را به والدین کمال گرا و کودک این پدر و مادر ارائه می‌دهند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، کمال گرایی والدین تاثیر بسیار‌ زیادی بر کودک می‌گذارد. کودکانی که توسط والدین کمال گرا رشد کرده اند، به اضطراب، افسردگی و  استرس دچار می‌شوند. این کودکان آسیب های زیادی در آینده تحمل خواهند کرد که کمال گرایی والدین مانع پیشرفت و موفقیت آنها خواهد شد. به همین جهت حتما به دنبال درمان مناسب باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین کمال گرا می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

والدین کمال گرا چه نشانه هایی دارند؟

والدین کمال گرا نشانه های زیادی را از خود بروز می‌دهد که از اصلی ترین و واضح ترین نشانه می‌توان به انتظار بیش از اندازه از فرزند اشاره کرد.

عواقب رفتار والدین کمال گرا چیست؟

به دلیل اینکه این والدین سخت گیر هستند، انتظارات بیش از اندازه از کودک خود دارند. آنها به شیوه ای رفتار می‌کنند که فرزندشان کمال گرا؛ افسرده و اضطرابی می‌شود.

منبع: والدین کمال گرا | 10 نشانه والدین کمال گرا





:: برچسب‌ها: والدین کمال گرا | 10 نشانه والدین کمال گرا ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: