واکسن گارداسیل برای چیست | قیمت و نحوه دریافت
نوشته شده توسط : ذهن نو

واکسن گارداسیل یکی از انواع واکسن هاست که برای جلوگیری از بیماری های ناشی از ویروس   HPV یا پاپیلومای انسانی، استفاده می‌شود. این ویروس که یک بیماری مقاربتی محسوب می‌شود؛ از طریق رابطه جنسی دهانی، مقعدی و واژینال منتقل می‌گردد. زگیل تناسلی حاصل از ابتلا به پاپیلومای انسانی از طریق تماس پوستی نیز بین افراد شیوع می‌یابد.

به همین دلیل حتی استفاده از کاندوم نیز برای جلوگیری از آن موثر نیست. فراموش نکنید که ابتلا به این ویروس بسیار شایع است و تقریبا 85 درصد از بزرگسالانی که فعالیت جنسی خود را آغاز کرده اند؛ به آن مبتلا هستند. این نوع واکسن انواع مختلفی داشته و سویه های پرخطر این ویروس را پوشش می‌دهد. بهتر است قبل از تزریق این واکسن به خوبی در مورد اثرات آن تحقیق کرده و سپس از آن استفاده کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه واکسن گارداسیل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: واکسن گارداسیل برای چیست | قیمت و نحوه دریافت

واکسن گارداسیل

با اینکه میزان شیوه ویروس HPV میان افراد بالاست اما واکسیناسیون آن به صورت سراسری، هنوز اغاز نشده است. افراد باید این واکسن را به صورت آزاد از داروخانه ها تهیه کرده و آن را تزریق کنند. قیمت انواع آن متفاوت است و بستگی به تعداد سویه هایی دارد؛ که آنها را خنثی می‌کند. با ابتلا به ویروس پاپیلوما افراد بیماری های مختلفی مثل سرطان دهانه رحم، دهان و گلو و همچنین زگیل تناسلی را تجربه می‌کنند.

بسیاری از افراد جوانی که به این ویروس مبتلا می‌شوند؛ بدن به صورت خودجوش آنها را دفع کرده و حتی از آن مطلع نمی‌شوند. اما به هر حال تزریق واکسن سیستم ایمنی بدن را نسبت به ویروس مقاوم می‌کند و احتمال ابتلا به آن بسیار پایین می‌آید.

عوارض بعد از تزریق واکسن گارداسیل

همه واکسن ها به دلیل اینکه ویروس ضعیف شده یا کشته شده را وارد بدن می‌کنند؛ باعث بروز عوارض خفیفی می‌‍شوند. برخی از واکسن ها نیز از طریق ژنوم ها عمل می‌کنند. به هر حال انواع نختلف واکسن گارداسیل نیز بعد از تزریق باعث بروز عارضه هایی در بدن می‌شود که در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

تب

اسهال

درد در ناحیه شکم

بروز سردرد و خستگی

حالت تهوع و استفراغ

افت فشار

سردرد

درد در ناحیه دست

گرفتگی عضلات

بهتر است در صورت طولانی شدن علائم و همچنین شدت یافتن آنها حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انواع واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل انواع مختلفی داشته؛ و کشورهای گوناگونی آن را تولید می‌کنند. حتی نوع ایرانی آن نیز موجود است که تنها دو سویه از این ویروس را پوشش می‌دهد. قیمت آنها نیز متفاوت است. این نوع واکسن معمولا سه دوز داشته که دوز دوم آن دو ماه بعد از تزریق دوز اول و دوز سوم 6 ماه بعد تزریق می‌گردد.

????نوع 4

واکسن گارداسیل 4، همانطور که از اسمش پیداست 4 سویه از این ویروس را پوشش می‌دهد. سویه هایی که این نوع واکسن بدن را نسبت به آنها مقاوم می‌کند؛ شامل 6، 11، 18و 16 است. این نوع نیز سه ظرفیتی بوده؛ و افراد می‌توانند سه دوز با هم خریداری کرده و آن را در دمای یخچال نگهداری کنند.

????نوع 9

واکسن گارداسیل 9، گران ترین نوع این واکسن بوده و نه سویه از ویروس HPV را پوشش می‌دهد. این سویه ها شامل 16، 11، 6، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 می‌شود. از این سویه ها 16 و 18 پرخطر تر هستند و باعث بروز سرطان هایی می‌گردند. انواع 6 و 11 نیز خوش خیم بوده و منجر به زگیل تناسلی می‌شوند.

????سرواریکس

واکسن گارداسیل سرواریکس تنها بدن را در مقابل دو سویه ایمن می‌کند. این دو سویه 16 و 18 بوده و تا حد زیادی در جلوگیری از بروز این بیماری موثر است. تمام این واکسن ها در ایران موجود بوده و افراد می‌توانند آنها را از داروخانه های معتبر خریداری کرده و تزریق کنند. بهتر است برای تزریق آنها نیز از پزشک کمک بگیرند.

زمان مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل

بهترین زمان برای دریافت واکسن گارداسیل قبل از شروع فعالیت جنسی است. با اینکه احتمال انتقال آن از طرق دیگری مثل دستشویی های عمومی، استخر، لیزر و… نیز وجود دارد. اما بازهم این موارد قطعی نبوده و بهتر است افراد بهداشت شخصی را رعایت کنند. بعضی از کشورها شروع زمان تزریق این دارو را از سن 9 سالگی در نظر می‌گیرند.

بهتر است والدین در این مورد آگاه بوده و هم برای خود و هم برای فرزندان شان، از این واکسن استفاده کنند. این واکسن معمولا تا سن 45 سالگی موثر واقع خواهد شد. همچنین به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری و شیردهی تزریق گردد. 

افراد واجد شرایط برای واکسن گارداسیل

افرادی که بهتر است هر چه سریعتر واکسن گارداسیل را دریافت کنند؛ شامل مبتلایان به زگیل تناسلی، افرادی که رابطه جنسی پرخطر دارند، شریک جنسی آنها ثابت نیست، همجنسگرا هستند و یا شریک جنسی آنها مبتلا به این ویروس است؛ می‌شوند.

همچنین افرادی که شغل آنها به گونه ای است که در معرض این ویروس قرار دارند؛ نیز باید این واکسن را دریافت کنند. فراموش نکنید که این ویروس دوره پنهان داشته و احتمالا افراد حتی با وجود ابتلا به آن نیز از این موضوع مطلع نیستند. به همین دلیل دیگران را نیز آلوده می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است افراد هر چه سریعتر این واکسن را دریافت کرده و در روابط خود از کاندوم استفاده کنند.

تداخل دارویی با واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل ممکن است در افراد ایجاد حساسیت کرده و یا با داروهایی که فرد مصرف می‌کند؛ تداخل داشته باشد. داروهایی که احتمالا با این واکسن تداخل پیدا می‌کنند؛ شامل داروهای استروئیدی، داروهای شیمی درمانی، داروهای اختلالات خودایمنی مثل روماتوئید و آرتریت و همچنین داروهای مرتبط با پیوند اعضا هستند. بهتر است قبل از تزریق واکسن با پزشک خود در این مورد مشورت کرده و همچنین با انجام تست هایی از عدم ابتلا به این ویروی مطلع شوید.

زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند و احتمالا عوارض بدتری برای آنها خواهد داشت. به همین دلیل باید به صورت مداوم تست پاپ اسمیر را انجام دهند. مردان تا زمانی که نشانه ای از وجود این ویروس نداشته باشند؛ نمی‌توانند از این موضوع مطلع شوند. اما به طور کلی تزریق واکسن برای هر دو جنس پیشنهاد می‌شود.

قیمت و نحوه تهیه

انواع مختلف واکسن گارداسیل قیمت های متفاوتی داشته که افراد می‌توانند آنها را به صورت آزاد تهیه کنند. برخی از داروخانه و مراکز حلال احمر و بیمارستان ها، این واکسن را موجود دارند که افراد می‌توانند خریداری کنند. قیمت این واکسن به دلیل نوسانات ارز احتمالا مدام در حال تغییر است. و همچنین مراکز غیرقانونی با قیمت بیشتری آنها را می‌فروشند. می‌توانید از طریق برخی از سایت های معتبر و همچنین اپلیکیشن ها از وجود این دارو در برخی از داروخانه ها مطلع شده و آنها را خریداری کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که دریافت واکسن گارداسیل نقش درمانی نداشته و در صورت ابتلا به ویروس   HPV این واکسن کمکی به شما نمی‌کند. اما پیش از ابتلا می‌تواند تا حد زیادی موثر واقع شده و افراد را در برابر این بیماری ایمن کند. امروزه به دلیل شیوع زیادی بیماری های ناشی از این ویروس، تزریق این واکسن، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

عوارض جانبی آن بسیار ناچیز بوده و حتی برخی از افراد هیچ گونه عارضه ای بعد از تزریق احساس نمی‌کنند. همچنین حتی در صورت بروز عوارض نیز اثرات آن به زودی از بین رفته و افراد می‌توانند با اطمینان فعالیت جنسی داشته باشند. بهتر است در این زمینه با متخصصین مشورت کرده و حتما این واکسن را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه واکسن گارداسیل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: واکسن گارداسیل برای چیست | قیمت و نحوه دریافت





:: برچسب‌ها: واکسن گارداسیل برای چیست | قیمت و نحوه دریافت ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: