چطور خوش شانس باشیم
نوشته شده توسط : ذهن نو

اینکه چطور خوش شانس باشیم به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. در واقع همانطور که می‌دانید نمی‌توان شانس را خرید و یا آن را فراهم کرد. بلکه شانس فقط یک اتفاق خوب در زندگی است که برای همه هم اتفاق می‌افتد. شاید برخی معتقد باشند که اصلا خوش شانس نیستند و یا هیچ اتفاق خوشایندی در زندگی شان نمی‌افتد.

اما شانس همیشه آنگونه که ما تصور می‌کنیم نیست. برخورداری از نعمت سلامتی و یا آرامش خود به گونه ای شانسی بزرگ محسوب می‌شود. از طرفی دیگر نباید در این مورد خود را با فرد دیگری مقایسه کرد. شرایط زندگی انسانها فرق می‌کند و هر فردی تعریف متفاوتی از شانس خواهد داشت. 

منبع: چطور خوش شانس باشیم

چطور خوش شانس باشیم

برخی افراد به طورکلی هیچ اعتقادی به شانس و اتفاق در زندگی ندارند و همه چیز را برنامه ریزی شده می‌دانند. از طرف دیگر برخی همه چیز را به این موضوع ربط می‌دهند و دچار خرافات می‌شوند. باید قبول کنیم که برخی از وقایع در زندگی هیچ توجیح دیگری جز خوش شانسی نخواهند داشت. قطعا چطور خوش شانس باشیم؛ یکی از سوالات اساسی این دسته خواهد بود و همواره همه چیز را به شانس می‌سپارند. طبیعی است که هیچ تلاشی در زندگی خود نداشته باشند و شکست های خود را نیز به پای بدشانسی بگذارند.

راه هایی برای اینکه چطور خوش شانس باشیم؟

طبیعی است که نتوانیم به طور دقیق به این سوال که چطور خوش شانس باشیم؛ پاسخ دهیم. در واقع شانس بخشی از احتمالات بی نهایت زندگی خواهد بود که ما نقش چندانی در آن نخواهیم داشت. اما می‌توان بستر آن را فراهم کرد. همانطور که قبلا هم گفته شد؛ برخی هیچ تلاشی در زندگی خود نمی‌کنند و از شانس انتظار برآورده کردن آرزوهای خود را دارند. اما با کمی تلاش و خوش بینی می‌توان شاهد بروز شانس وخوش اقبالی در زندگی بود.

????نترسیدن

قدرت ریسک پذیری و شجاع بودن از راه های اساسی برای این موضوع که چطور خوش شانس باشیم؛ خواهد بود. اگر هیچ خطری در زندگی نکنیم و همواره از وقوع اتفاقات بد در زندگی خود بترسیم؛ هیچ شانسی به سراغ ما نخواهد آمد. برای برخورداری از شانس بیشتر در زندگی باید جسور بود و خود را در موقعیت های تازه ای قرار داد. مکانها و شرایط جدید، باعث بروز اتفاقات زیادی خواهد شد؛ که احتمالا هیچ تصوری از آنها نداریم. همین موضوع می‌تواند زمینه ساز شانس باشد.

????آینده نگری

اگر احتمالات بیشتری را در مورد آینده در نظر داشته باشید و حتی در مواردی برنامه ریزی کنید؛ احتمال خوش شانسی بیشتر خواهد شد. برای مثال وقتی آب و هوا را از روز قبل چک کرده و همواره با خود چتر به همراه دارید؛ زمانیکه باران شروع شود؛ قطعا اینکه چتر داشته باشید، نوعی خوش شانسی خواهد بود. اینکه هیچ پولی پس انداز نکنیم و یا در موارد اضطراری فقط به شانس خود اتکا کنیم؛ اصلا عقلانی نیست. آینده نگری یکی از راه های موثر دراین مورد است که چطور خوش شانس باشیم. 

????مثبت نگر باشید

مثبت نگری و دیدی خوش بینانه باعث ایجاد موقعیت های بهتری در زندگی خواهد شد. با وقایع که شاهد آن هستیم و شرایط زندگی پیچیده دنیای امروز، قطها مثبت نگری کاری سخت خواهد بود. از طرف دیگر نباید در مورد آن زیاده روی کرد. گاهی افراد دچار پدیده ای به اسم مثبت نگری سمی می‌شوند که زندگی شان را تحت تاثیر خواهد داد.

اینکه چطور خوش شانس باشیم به دید ما زندگی بسیار بستگی خواهد داشت. شانس یکی از اتفاقات کائنات است که با خوش بینی می‌توان خود را در معرض آن قرار داد. اگر مدام با خود تکرار کنیم که نمی‌شود؛ خوش شانسی نیز به سراغ ما نخواهد آمد.

????از فرصت های خود استفاده کنید

هرچه افراد بیشتر از موقعیت های زندگی خود به درستی استفاده کنند؛ خوش شانسی بیشتری برای شان ایجاد خواهد شد. برای مثال برخی افراد به محض اینکه یک فرصت کاملا شانسی در زندگی شان ایجاد می‌شود؛ قدر آن را نداسته و یا خود را لایق آن نمی‌دانند. برخی دیگر به علت تنبلی از فرصت های خود استفاده نمی‌کنند. پس همیشه اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ مهم نیست. باید بهره گیری از آن را هم بلد باشیم. اگر به طور مداوم شانس های خود را نادیده بگیرید و یا از آنها استفاده نکنید؛ احتمال اینکه این شانس مجدد برای شما تکرار شود نیز کمتر خواهد شد.

????شکست خود را بدشانسی تلقی نکنید

بسیاری از افراد هیچ تلاشی در جهت موفقیت نمی‌کنند؛ و شکست های خود را نیز به پای بدشانسی می‌گذارند. بعد از مدتی این حس به آنها القا خواهد شد که به طور کلی انسانهای بدشانسی هستند و هرگز در زندگی موفق نخواهند شد. اما این باور اشتباه بوده و نباید و با چند شکست، نسبت به زندگی بدبین شد.

شکست در نتیجه بسیاری از عوامل حاصل می‌شود که شاید در برخی از آنها ما هیچ نقشی نداشته باشیم. اما این به معنای بدشانسی مطلق نخواهد بود. برای اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ باید به عوامل گوناگونی دقت کرده و تلاش خود را نیز بیشتر کنیم. 

????معاشرت با افراد خوش شانس

شاید فردی از نظر شما بسیار خوش شانس باشد. خوش شانسی، ویروس مسری نیست که از او به ما سرایت کند. اما با معاشرت با او و یا دقت به رفتارهای او می‌توانیم راز خوش بینی و یا رمز موفقیت او را دریابیم. قطعا برقراری رابطه با چنین افرادی حس بهتری به ما خواهد داد و باعث می‌شود نسبت به اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ امیدوار شویم. حتی مطالعه زندگی افراد خوش شانس و یا موفق نیز بسیار موثر است و ایده های خوبی به ما خواهد داد.

در روابط خود چطور خوش شانس باشیم

احتمالا در طول روز با افراد زیادی در ارتباط هستیم و شاهد بروز اتفاقات زیادی خواهیم بود. اینکه بتوانیم چطور خوش شانس باشیم را به دیگران نیز بیاموزیم و از این روش در روابط خود استفاده کنیم؛ بسیار در روند زندگی مان موثر خواهد بود. بهتر است در ارتباط با آدمها واقع بینانه عمل کرده و حس اعتماد و انگیزه را به آنها القا کنیم. انعطاف پذیری در مورد اطرافیان معاشرت با آنها راه های بیشتری را برای خوش شانس بودن به ما نشان خواهد داد. حتی شاید فردی تبدیل به شانس زندگی ما شود. به همین دلیل باید به اطرافیان در ارتباط بود چراکه همین موضوع موقعیت های بیشتری را در اختیار ما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

چطور خوش شانس باشیم؛ سوال بسیاری از آدمهایی است که احتمالا شکست های زیادی را در زندگی تجربه کرده اند و یا همواره به دنبال فرصتی برای زندگی بهتر می‌گردند. اما فراموش نکنید که نمی‌توان همه چیز را به این مورد محول کرد. زندگی جنبه هایی دارد که شانس در آنها دخیل نیست و صرفا باید در مورد آنها برنامه ریزی و تلاش کرد. باید برای خوش شانس بودن نحوه تفکر را تغییر داد و در کنار آن نیز اقدامات لازم را انجام داد. تبلیغات کذبی که در این مورد می‌شود را جدی نگرفته و عاقلانه فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور خوش شانس باشیم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

رمز خوش شانسی در چیست؟

نمی‌توان خوش شانسی را با اجبار پدید آورد. بلکه اگر فرد همواره در زندگی تلاش کند و خود را در موقعیت های مختلفی قرار دهد؛ شانس نیز برای آن ایجاد خواهد شد.

منبع: چطور خوش شانس باشیم





:: برچسب‌ها: چطور خوش شانس باشیم ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: