همکار بی ادب
نوشته شده توسط : ذهن نو

همکار بی ادب یکی از مشکلات اساسی محل کار محسوب می‌شود. به طور کلی بی ادبی در هر مکان و زمانی ناشایست است. اما در محیط کار به دلیل اینکه زمان زیادی را با همکاران خود سپری می‌کنیم؛ احتمالا بیشتر دچار مشکلاتی خواهیم شد. تعامل با دیگران و همکاری با آنها نیاز به صبوری دارد. اما سکوت کردن برای طولانی مدت در مقابل رفتارهای بی ادبانه باعث بروز پیامدهای بیشتری می‌شود.

 

فراموش نکنید که حضور چنین فرد یا افرادی در محیط کار راندمان کاری را نیز کاهش می‌دهد. افراد مجبور نیستند تا رفتارهای توهین آمیز رفتار خود را تحمل کنند به همین دلیل بهتر است این رفتارها را شناسایی کرده و نحوه برخورد صحیح با آنها را بیاموزند. برای این کار می‌توانید مشاوره شغلی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکار بی ادب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: همکار بی ادب

همکار بی ادب

شاید شما هم تاکنون در محیط کار خود با افرادی که حد و حدود خود را رعایت نمی‌کنند و مدام در حال بروز رفتارهای بی ادبانه هستند؛ بوده اید. بودن با چنین فردی در یک مکان، برای مدت زمان طولانی، احساس ناامنی ایجاد کرده و همچنین دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند.

برای برخورد با همکار بی ادب نباید عجولانه عمل کرد. نشان دادن عکس العمل های شدید و افراطی در مقابل چنین افرادی اوضاع را بدتر کرده همچنین شما را دچار سردرگمی می‌کند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. برای اطلاع از نحوه رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

نشانه های همکار بی ادب

به طور کلی رفتارهای گستاخانه افراد در شرایط مختلف نشانه هایی دارد که کاملا مشهود و قابل تشخیص است. اما افراد در محل کار باید حرفه ای تر رفتار کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشند. اما همکار بی ادب به قوانین و اخلاق اهمیتی نداده و در مواجه با همکاران دیگر و حتی مدیران نیز بی ادبی می‌کند. برخی از نشانه های چنین فردی شامل موارد زیر می‌شود. 

????بیان شوخی های جنسی

به طور کلی بیان کردن شوخی های جنسی در معاشرت با افراد مختلف کار صحیحی نیست. از طرفی گاهی این شوخی تنها به بیان کرده جملات طنزآمیز محدود نمی‌شود و فرد به خود اجازه می‌دهد تا دیگران لمس کند. اینکار در محل کار اصلا جنبه خوبی نداشته و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

بهتر است از صمیمی شدن بیش از حد با همکاران خودداری کرده و همواره مرزهایی را با آنان رعایت کنیم. معاشرت کردن با همکاران و حتی شوخی کردن در محیط کار به طور کلی مانعی ندارد و حتی گاهی باعث بالارفتن راندمان کاری می‌گردد. اما همکار بی ادب اندازه شوخی را رعایت نکرده و پا را فراتر می‌گذارد.‌

????دخالت در مسائل خصوصی

همکار بی ادب در حریم شخصی شما دخالت کرده و در مسائل مختلف اظهار نظر می‌کند. برای مثال وقتی در حال صحبت کردن با همسرتان هستید؛ او به حرف های شما گوش داده و در این مورد با شما صحبت می‌کند. یا حتی گاهی آن را به دیگران نیز انتقال می‌دهد.

چنین رفتاری در محل کار به هیچ وجه صحیح نبوده و دیگران را نسبت به شما بی اعتماد می‌کند. نباید بیش از حد در مورد مسائل شخصی با همکاران صحبت کرد و آنان را محرم اسرار خود دانست. محیط کار کاملا حرفه ای بوده و باید حدود آن را رعایت کرد. 

????استفاده از الفاظ رکیک

قطعا استفاده از الفاظ رکیک و بی ادبانه، یکی از بارزترین نشانه های همکار بی ادب است. البته فرد بی ادب در همه شرایط و موقعیت ها به این نحو صحبت می‌کند. در محل کار افراد باید با یکدیگر مودبانه و با احترام حرف زده و حتی در مورد تعارفات مرسوم نیز ادب را رعایت کنند. هر قدر هم که افراد با یکدیگر صمیمی باشند؛ بازهم اجازه استفاده از کلمات نامربوط را نداشته و باید به حضور دیگران نیز احترام بگذارند.

نحوه برخورد با همکار بی ادب

در قسمت قبلی با برخی از رفتارهای همکار بی ادب آشنا شدید. بهتر است این افراد را در محل کار خود شناسایی کرده و نحوه برخورد صحیح با چنین افرادی، از بروز چالش های مختلف جلوگیری کنید. اینکار نیاز به تدبیر و صبر دارد و نباید به صورت هیجانی عمل کرد. 

????شناختن او

در قدم اول بهتر است همکار خود را به درستی بشناسید. اینکه آیا او در همه مکانها به این شکل رفتار می‌کند و یا در محل کار به دلیل ایجاد صمیمیت از چنین رفتارهایی بهره می‌گیرد. یا برای مثال شاید این اولین تجربه کاری اوست و از نحوه برخورد صحیح در این موقعیت آگاه نیست. با یافتن پاسخ این سوالات می‌توان به صورت موثرتر با چنین فردی برخورد کرد. با اینکار از بروز سوتفاهم ها نیز آگاه خواهید شد.

????عدم مقابله به مثل

در مواجه با همکار بی ادب، نباید با او مقابله به مثل کرد. رفتار کردن مانند خود او مشکلات را تشدید خواهد کرد. با اینکار شما دیگر تفاوتی با چنین فردی نداشته و مثل او خواهید شد. در ضمن او نیز شدت رفتارهایش را افزایش داده تا از با شما مقابله کند. با اینکار احتمالا چالش های زیادی در محل کار بروز می‌کنند که دیگران هم درگیر می‌شوند. اتفاقا در چنین شرایطی شما باید مودبانه تر از قبل با او برخورد کنید تا شاید از شما نحوه رفتار در محل کار را بیاموزد.

????با مدیریت صحبت کنید

اگر رفتارهای همکار بی ادب شما و دیگران را می‌آزرد و بر کیفیت انجام کار نیز موثر است؛ بهتر است در این زمینه با مدیر مجموعه صحبت کرده و از او بخواهید تا اقدامی بکند. البته اینکار بهتر است بعد از تلاش خودتان برای مقابله با چنین فردی باشد. شاید حتی بعد از صحبت کردن با مدیر نیز مورد بی احترامی این فرد قرار گیرید. اما به هر حال این وظیفه افراد است که برای داشتن محیطی سالم و امن کاری تلاش کنند.

????نادیده گرفتن و فاصله گرفتن از او

اگر هیچ یک از اقدامات شما در زمینه همکار بی ادب، جوابگو نبود؛ بهتر است رفتارهای این فرد را نادیده گرفته و از او فاصله بگیرید. شاید اینکار موثر واقع شده و او به رفتارهای خود پی ببرد. فاصله گرفتن از این اوضاع باعث می‌شود تا آرامش بیشتری داشته و همچنین شرایط را از زاویه ای دیگر نیز ببینیم.

همچنین انجام اینکار برای مدتی تاثیر مثبتی بر فرد گذاشته و احتمالا رفتارهای گستاخانه او را کمرنگ می‌کند. اگرچه در محیط کار باید با افراد دیگر در ارتباط بود و از آنان کمک گرفت. اما با چنین فردی بهتر است روابط خود تنها به کار محدود کنید. 

سخن پایانی

فراموش نکنید که در مواجهه با همکار بی ادب، مسائل را به صورت شخصی نبینید. این افراد احتمالا در برخورد با همه، اینگونه برخورد می‌کنند. انگیزه و روحیه خود را برای تلاش کردن بالا نگه داشته و تنها به اهداف کاری خود فکر کنید. موانع در همه محیط های کاری وجود دارد. اما نحوه برخورد صحیح با آنها اهمیت دارد. این شرایط را موقت در نظر گرفته و آن را برای خود بزرگ نکنید. همچنین می‌توانید برای روش رویارویی با این افراد و همچنین بالا بردن سلامت روانی خود در محل کار، از یک روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکار بی ادب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: همکار بی ادب





:: برچسب‌ها: همکار بی ادب ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: