دمدمی مزاج بودن | 5 درمان افراد دمدمی مزاج
نوشته شده توسط : ذهن نو

دمدمی مزاج بودن به کسانی نسبت می‌دهند که در رای و نظر برای تصمیم گیری ثبات ندارد و برای تصمیم گیری ها به کمک اطرافیان نیاز دارد. برخی افراد هیجان خواه به خاطر پیش بینی ناپذیر بودن دمدمی مزاج‌ها، جذب‌شان می‌شوند. اما بیشتر افراد بالای 30 سال، از شخصیت‌های دمدمی مزاج دوری می‌کنند.

افراد دمدمی مزاج، نیاز به مراقب و حمایت دارند. و زمانی که مورد توجه دیگران قرار نگیرند؛ به افسردگی دچار می‌شوند. و خلق آن‌ها به طور کلی دچار مشکل می‌شود. اما از کجا دمدمی مزاج ها را تشخیص دهیم؟ یا طرز برخورد با این افراد چگونه است؟ در این مقاله راجع به خصوصیات و درمان دمدمی مزاج بودن افراد توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دمدمی مزاج بودن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دمدمی مزاج بودن | 5 درمان افراد دمدمی مزاج

دمدمی مزاج بودن چیست؟

دمدمی مزاج بودن افراد گاهی ترسناک است. زیرا آنها در برخی از شرایط بسیار گرم و صمیمی هستند؛ اما در برخی موقعیت های دیگر به قدری بد رفتار می‌کنند که به دنبال ایراد از خود خواهید گشت. این تیپ شخصیتی افراد باید حتما تحت درمان روانشناس و متخصصین قرار بگیرند. دمدمی مزاج بودن با ویژگی ها و اسم های گوناگونی شناخته می‌شود. که امروزه نیز عده زیادی این چنین وجود دارند.

این افراد در ثانیه رفتارها و گفته های خود را تغییر می‌دهند. به گونه ای که دیگران را تعجب زده می‌کنند. و برای کسب خواسته های خود، عصبانیت و رفتارهای کودکانه بروز می‌دهد. برخورد و برقراری ارتباط با این افراد برای همه سخت و دشوار است. و بهتر است که حتما از یک روانشناس در نحوه برخورد با چنین شخصیتی راهنمایی بگیرید.

خصوصیات افراد دمدمی مزاج

دمدمی مزاج بودن افراد همراه با نشانه ها و خصوصیاتی است که در این قسمت مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? شاخه به شاخه می‌پرند. به جای تخصص پیدا کردن در یک موضوع، به موضوع دیگری می‌پرند و فکر می‌کنند که هرگز شکست نمی‌خورند.

???? عاشق گیج کردن کسانی هستند که می‌دانند در زندگی چه اهدافی دارند.

???? وقتی که قصد توضیح دادن اشتباهات فرد هستید، به شدت عصبانی می‌شود.

????هرگز اشتباهات خود را نمی‌پذیرند و فکر می‌کنند که حق انجام هر کاری را دارند.

???? به وعده های خود عمل نمی‌کنند.

???? مردم را ناامید می‌کنند. چه در محل کار و چه در زندگی خصوصی.

???? پس از رسیدن به هدف، شادی کوتاه و زودگذر دارند.

???? باید به آنچه می‌خواهند برسند و شرایط اصلا برایشان مهم نیست.

????هرگز نمی‌دانند که چه می‌خواهند.

???? برای رسیدن به خواسته های خود، عصبانیت کودکانه راه می‌اندازند.

???? بیش از حد تحت تاثیر هر چیز تصادفی هستند که برای بار اول می‌شنوند و یا می‌بینند.

????گفته های امروز و فردای آنها همیشه در تضاد با هم است.

نحوه برخورد با دمدمی مزاج بودن

برای برخورد با دمدمی مزاج بودن افراد، راهکارهایی وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به آن اشاره کرده ایم.

???? افراد دمدمی مزاج را به خوش بین بودن تشویق کنید.

???? رفتارهای خود ویرانگری را تشدید نکنید.

????به آنها کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کند.

???? باج یا پاداش ندهید.

???? آنها را سرزنش نکنید.

درمان دمدمی مزاج بودن

دمدمی مزاج بودن خصوصیت جالبی نیست. به همین دلیل گاه لازم است که برای تغییر خود تلاش کنیم. در این بخش مقاله راجع به رفتارهایی که افراد دمدمی مزاج باید انجام دهند، توضیح داده ایم.

???? برای خود اولویت تعیین کنید

برای رهایی از دمدمی مزاج بودن، لازم است که برای خود اولویت بندی داشته باشید. هر چیزی که در زندگی لازم است را به صورت سلسله وار تربیت بندی کنید. در رابطه با اولویت های خود اطلاعات کافی داشته باشید و پس از برنامه ریزی اولویت بندی های خود، گامی رو به جلو بردارید.

???? هوش عاطفی خود را تقویت کنید

یکی از روش های رهایی از دمدمی مزاج بودن، این است که هوش عاطفی خود را تقویت کنید. هوش عاطفی اگر تقویت شود؛ به تنظیم عواطف، تشخیص، احساسات، تجزیه و تحلیل می‌پردازد.

???? اهداف بلند مدت تعیین کنید

برای رهایی از قید و بند دمدمی مزاج بودن، برای خود اهداف بلند پروازانه مشخص کنید. بیشتر مواقع ذهن ما نیازمند دریافت پاداش های کوچک دارد. به همین دلیل برای خود اهدافی را در نظر بگیرید که هر موقع به هرکدام از آنها دست یافتید؛ برای خود جایزه در نظر بگیرید. با این روش یاد می‌گیرید که هر کاری نیازمند تلاش و کوشش است. که آخر همه این تلاش ها، پاداش می‌باشد.

???? هوس ها را بشناسید

برای رهایی از دمدمی مزاج بودن، بهتر است که به شناسایی هوس ها بپردازید. آگاهی از اینکه چه زمانی دمدمی مزاج بودن ما را کنترل می‌کند بهترین روش برای جلوگیری از این رفتار است.

???? تصمیم های عجولانه نگیرید

یکی از کارهایی که برای رهایی از دمدمی مزاج بودن باید انجام دهید؛ این است که تصمیم عجولانه نگیرید. بعد از هر تصمیم تقریبا باید 3 روز زمان برای صبر کردن بگذارید. البته که میزان صبر شما بستگی به بزرگی و کوچکی دارد.

کلام آخر

ثبات شخصیتی یکی از مهم ترین ویژگی های رفتاری است. این ثبات برای برقراری ارتباط با دیگران و تصمیم گیری ها بسیار مهم است. متاسفانه تعداد کمی هم چنین افرادی وجود ندارند و اندازه آنها بیش از تصور است. بهتر است که در این شرایط حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دمدمی مزاج بودن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دمدمی مزاج بودن | 5 درمان افراد دمدمی مزاج





:: برچسب‌ها: دمدمی مزاج بودن | 5 درمان افراد دمدمی مزاج ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: