نوشته شده توسط : ذهن نو

توضیح طلاق برای کودکان موضوع بسیار سختی است. بسیاری از والدین نمی‌دانند که چطور شرایط جدید را برای فرزندشان توضیح دهند. با همه این‌ها کودکان نیاز دارند که این موضوع را از زبان شما بشنوند. وقتی راجع به طلاق با فرزندتان صحبت کنید او را آماده شرایط جدید خواهید کرد؛ اما زمانی که کودک به‌صورت ناگهانی با وضعیت جدید زندگی مواجه شود دچار اضطراب زیادی خواهد شد.

این شرایط باعث می‌شود سؤالات بسیاری در ذهن آن‌ها شکل بگیرد؛ یا حتی ممکن است خودشان را مقصر اتفاقات پیش‌آمده بدانند. بهتر است برای توضیح طلاق به فرزندتان یک برنامه مشخص داشته باشید. اگر نمی‌دانید این شرایط را چطور برای او توضیح دهید می‌توانید از یک مشاور کودک کمک بگیرید. در ادامه بایدها و نبایدهای نحوه گفتن طلاق والدین به بچه ها را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه توضیح طلاق برای کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: توضیح طلاق برای کودکان

توضیح طلاق برای کودکان

توضیح طلاق برای کودکان و صحبت کردن در مورد آن برای هیچکس آسان نیست. اما اینکار باعث می‌شود تا بچه ها راحت تر و سریع تر با این موضوع کنار آمده و بتوانند با حقیقت مواجه شوند. در واقع اگر اینکار به روش صحیحی صورت گیرد؛ بچه ها از بسیاری از آسیب ها مصون می‌مانند. بهتر است اینکار توسط خود والدین انجام شده و آنها نباید در مورد هیچ چیز پنهانکاری کرده و یا دروغ بگویند.

بایدها و نبایدهای توضیح طلاق برای کودکان

توضیح نامناسب به‌اندازه توضیح ندادن می‌تواند برای فرزند شما آسیب‌رسان باشد. گاهی اوقات والدین اضطراب و نگرانی خود را به کودک منتقل می‌کنند. یا برای خوب جلوه دادن خودشان سعی می‌کنند همه اشتباهات را به گردن همسرشان بیندازند. این شرایط باعث می‌شود تا فرزند شما درگیر موضوعاتی شود که نمی‌تواند آن‌ها را حل کند و درنتیجه در مقابل بیماری‌های روحی مثل افسردگی یا اضطراب آسیب‌پذیر خواهد شد. به همین خاطر در این قسمت بایدونبایدهایی را راجع به توضیح طلاق برای کودکان مطرح خواهیم کرد. 

????زمان مناسبی را انتخاب کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب زمان مناسب برای صحبت کردن با کودک است. اگر طلاق صرفاً یک فکر در ذهن شما است؛ یا تنها در یک دعوا و اختلاف از آن صحبت کرده‌اید لازم نیست ذهن کودک را درگیر این موضوع کنید. تنها زمانی راجع به طلاق با کودک صحبت کنید که برای آن اقدام کرده‌اید و به‌زودی از همسرتان جدا خواهید شد.

توضیح طلاق برای کودک باید زمانی باشد که آن‌ها هم آمادگی شنیدن‌اش را داشته باشند. برای توضیح این شرایط یک فضای خانوادگی در نظر بگیرید. اینکه پس از مطرح کردن این موضوع کودک زمان کافی برای فکر کردن و سؤال کردن راجع به آن داشته باشد، بسیار مهم است. درنتیجه زمان‌هایی مثل قبل از رفتن به مدرسه برای این کار مناسب نیستند.

????توضیح طلاق برای کودکان | چه کسی با کودک صحبت کند؟

یکی از سؤالات برای بسیاری از والدین این است که چه کسی باید خبر طلاق را به کودک بدهد؟ معمولاً این کار بر عهده والدی قرار می‌گیرد که قرار است با کودک زندگی کند. اما مشاورین معتقدند توضیح طلاق برای کودک باید با حضور هم‌زمان پدر و مادر اتفاق بیفتد. این کار شما باعث می‌شود فرزندتان احساس کند والدینش را در کنار هم خواهد داشت و قرار نیست از هیچ‌کدام جدا شود. به‌علاوه کودک فرصتی خواهد داشت تا بتواند سؤالاتش را از هردوی شما بپرسد و حرف‌هایتان را بشنود.

????با زبان ساده صحبت کنید

سؤال اصلی بعدی این است که چطور جدایی‌مان را برای کودک توضیح بدهیم. سعی کنید تا جای ممکن در حد درک کودک صحبت کنید. کودکان سنین پایین‌تر معنی کلماتی مانند طلاق یا جدایی را نمی‌فهمند. برای آن‌ها بهتر است توضیح دهید که قرار است پدر و مادر در خانه‌هایی جدا از هم زندگی کنند.

یکی دیگر از نکاتی که در صحبت کردن باید رعایت کنید این است که کودک را در جریان جزئیات قرار ندهید. صرفاً به آن‌ها بگویید پدر و مادرش تصمیم دارند جدا از هم زندگی کنند. بیان کردن دلایل شما برای طلاق به‌غیراز اینکه در حد فهم و درک کودک نیست، باعث می‌شود تا آن‌ها از یکی از والدین دلگیر شوند.

????توضیح طلاق برای کودکان | احساساتتان را کنترل کنید

لازم نیست فرزندتان بداند که شما از طلاق خود خوشحال هستید؛ یا از اینکه همسرتان شما را رها می‌کند احساس خشم و بدبختی می‌کنید. این احساسات ذهن کودک را به هم می‌ریزد و سلامت روان آن‌ها را به خطر خواهد انداخت. سعی کنید تنها راجع به احساسات خود در مورد کودکتان صحبت کنید. برای مثال به او بگویید چقدر دوستش دارید و احساستان هرگز تغییر نمی‌کند؛ یا از اینکه مثل گذشته هر روز در کنارش نیستید دل‌تنگ خواهید شد.

????شرایط زندگی آینده را برای کودک توضیح دهید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای کودک توضیح بدهید شرایط زندگی آن‌ها پس‌ازاین ماجرا است. کودکان معمولاً نگران این خواهند شد که آیا بازهم پدر یا مادر خود را می‌بینند؟ در چه خانه‌ای باید زندگی کنند؟ یا چه بر سر دوستان و وسایل‌شان خواهد آمد؟ سعی کنید همه آنچه که ثابت خواهد ماند و هرچه تغییر می‌کند را برای او توضیح دهید. به همین خاطر لازم است که قبل از صحبت کردن با کودک راجع به همه‌چیز برنامه‌ریزی کرده باشید.

????توضیح طلاق برای کودکان | به فرزندتان کمک کنید احساساتش را بیان کند

وقتی شرایط جدید را برای کودک توضیح می‌دهید آن‌ها دچار اضطراب و نگرانی خواهند شد. گاهی اوقات نیز احساس غمگینی یا عصبانیت را تجربه خواهند کرد. اما به این خاطر که احساسات خود را به‌درستی نمی‌شناسند ممکن است نتوانند آن‌ها را ابراز کنند. یکی از وظایف شما این است که به او کمک کنید افکار و احساساتی که راجع به این موضوع دارد بشناسد و آن‌ها را بیان کند. هرچقدر بهتر بتوانید این کار را انجام دهید فرزندتان هم با آرامش بیشتری با شرایط کنار خواهد آمد.

???? به او اطمینان بدهید مقصر نیست

معمولاً کودکان در سنین پایین‌تر تصور می‌کنند طلاق والدین تقصیر آن‌هاست. کودکان بزرگ‌تر نیز ممکن است از اینکه نتوانسته‌اند جلوی این اتفاق را بگیرند احساس ناراحتی کنند. به همین خاطر وقتی راجع به جدایی با کودک صحبت می‌کنید به او این اطمینان را بدهید که اصلاً مقصر شرایط پیش‌آمده نیست. در حین توضیح طلاق برای کودکان به آن‌ها بگویید این بهترین تصمیم برای تمام خانواده است و دلیلی برای عذاب وجدان آن‌ها وجود ندارد.

????برای توضیح طلاق برای کودکان از فرزندتان کمک بگیرید

شما در حال ایجاد تغییراتی در زندگی کودک هستید. به همین خاطر بهتر است راجع به شرایط جدید زندگی از خود او نیز کمک بگیرید. برای مثال از او بپرسید دوست دارد زمان‌هایی که در کنار شماست چه کارهایی انجام بدهد؟ این کار باعث می‌شود کودک احساس کند نادیده گرفته نشده و شما به خواسته‌های او توجه دارید. به‌علاوه احساس اینکه می‌تواند شرایط را تا حدودی تحت کنترل داشته باشد به او آرامش خواهد داد.

????طلاق به معنای جدایی نیست

یکی دیگر از روش های توضیح طلاق برای کودکان، توضیح در مورد معنا و مفهوم جدایی است. هنگامی‌که شما از طلاق با کودک صحبت می‌کنید آن‌ها احساس می‌کنند قرار است برای همیشه پدر یا مادر خود را از دست بدهند. در صحبت‌هایتان این اطمینان را به کودک بدهید که جدایی شما از همسرتان به این معنی نیست که شما از او نیز جدا خواهید شد. او باید بداند همیشه فرزندتان را دوست دارید و برای بودن در کنار او آماده هستید.

هرگز کودکتان را بخشی از دعوا نکنید

در توضیح طلاق برای کودکان یکی از اشتباهات بسیاری از والدین این است که فرزندشان را بخشی از دعوا می‌کنند. ممکن است گاهی از مشکلاتی که با همسرتان داشته‌اید جلوی کودک صحبت کنید؛ یا فکر کنید فرزندتان می‌تواند دوستی باشد که با او درد و دل کنید.

بعضی از والدین حتی از کودک می‌خواهند وقتی پدر یا مادرش را دید حرفی را به او بزند؛ یا راجع به شرایط زندگی والد دیگرش به او توضیح دهد. بدترین حالت این وضعیت هم این است که شما از کودک بخواهید دوست شما و دشمن پدر یا مادرش باشد. اگر سلامت روان فرزندتان برای شما اهمیت دارد سعی کنید تا جای ممکن او را از این حاشیه‌ها دور نگه دارید. هرگز کودک را درگیر اختلافات خود نکنید و اجازه بدهید آن‌ها به همان اندازه که شما را دوست دارند والد دیگرشان را هم دوست داشته باشند.

توضیح طلاق برای کودکان و اهمیت مشاوره

طلاق یک تغییر ناگهانی و استرس‌زا در زندگی شما و همین‌طور فرزندانتان است. در کنار فشار روحی که طلاق به شما وارد می‌کند مشکلاتی مثل حضانت فرزندان یا دوری از آن‌ها، مسائل مالی و عادت کردن به شرایط جدید می‌تواند سلامت روان شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. به همین خاطر بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید تا بتوانید این بخش از زندگی خود را با آرامش بیشتری بگذرانید. به خاطر داشته باشید که هرچه شما آرامش بیشتری داشته باشید فرزندان‌تان نیز در شرایط بهتری خواهند بود.

طلاق می‌تواند باعث مشکلات روحی و رفتاری بسیاری در فرزند شما باشد. پرخاشگری و بدرفتاری یا اضطراب و افسردگی از شایع‌ترین مشکلات کودکان طلاق هستند. به‌علاوه برای کودکان کوچک‌تر ممکن است احساس کنید آن‌ها در فرایندهای رشدی مثل صحبت کردن یا دستشویی رفتن عقب‌گرد کرده‌اند. اگر با هرکدام از این نشانه‌ها مواجه شدید بهتر است برای درمان کودک از مشاور کمک بگیرید. برای طی روند جدایی، حتما مشاوره طلاق و خانواده دریافت کنید.

توضیح طلاق برای کودکان بر اساس سن

اگر توضیح طلاق برای کودکان بر اساس سن آنها صورت گیرد؛ به شکل موثرتری عمل می‌کند. آنها قطعا تا حدی خود متوجه این موضوع می‌شوند؛ اما بهتر است به طور شفاف در مورد آنها صحبت کرده و همچنین پاسخگوی سوالات آنها نیز باشید. مثلا در مورد بچه هایی که زیر سه سال هستند؛ جدایی می‌تواند اثرات بدتری داشته باشد. همچنین صحبت کردن با آنها نیز روش موثری نیست؛ زیرا مهارت های کلامی آنها به طور کامل شکل نگرفته است.

از طرفی در سنین در آنها اضطراب جدایی شکل می‌گیرد. در مورد 3 تا 6 سالگی، بچه ها احتمالا نوعی احساس گناه و تقصیر را تجربه می‌کنند. اما بازهم بهتر است او را از مکان زندگی و برنامه ها ملاقات مطلع کنید. در مورد سنین 6 تا 12 سال، بچه ها احتمالا شاهد تمام مشکلات بین والدین خود بوده اند. از طرفی آنها احساس می‌کنند که باید زندگی والدین خود را نجات داده و میانجی گری کنند. اما بهتر است آنها را درگیر نکرده و آرامش آنها را در اولویت قرار دهید.

هنگام توضیح طلاق برای کودکان آینده آن ها را هم توضیح دهید

طبیعی است که بچه ها در اثر جدایی والدین خود دچار احساس بلاتکلیفی زیادی می‌شوند. آنها علاوه بر حس بدی که به خود داشته؛ احتمالا کنترل خود را بر عوامل محیطی نیز از دست داده و حتی در مواردی از والدین نیز احساس نفرت پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است برای شرایط زندگی آنها برنامه ریزی داشته و با همسر سابق خود همکاری کنید.

هنگام توضیح طلاق برای کودکان تان به آنها بگویید در آینده زندگی شان به چه شکل خواهد بود. آنها باید برنامه مرتبی داشته و احساس امنیت کنند. توافق بر سر محل زندگی، برنامه رفت و آمد و حتی گذراندن اوقات فراغت، از وظایف والدین بوده که حتی بعد از طلاق هم باید آنها را در نظر داشته باشند.

سخن پایانی

با اینکه جدایی، تغییرات بزرگی در زندگی همه اعضا ایجاد می‌کند؛ اما بچه ها بیشتر آسیب پذیر بوده و مشکلات زیادی را در اینده تجربه می‌کنند. به همین دلیل توضیح طلاق برای کودکان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و والدین باید در این زمینه همه تلاش خود را بکنند. از طرفی احساسات و سن آنها را نیز در نظر گرفته و با توجه به آنها برنامه ریزی کنند. کمک گرفتن از روانشناس در این زمینه میتواند کمک بزرگی را هم به فرزندان و هم به والدین آنها بکند.

برای دریافت مشاوره در زمینه توضیح طلاق برای کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

توضیح طلاق برای کودکان به عهده چه کسی است؟

بهتر است هنگامی‌که می‌خواهید این موضوع را برای کودک توضیح دهید پدر و مادر هر دو حضور داشته باشند.

چرا باید راجع به طلاق با کودک صحبت کنیم؟

این کار شما باعث می‌شود او برای تغییری که قرار است در شرایط زندگی‌اش پیش بیاید آماده باشد و کمتر دچار اضطراب شود.

منبع: توضیح طلاق برای کودکان



:: برچسب‌ها: توضیح طلاق برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب تعقیب شدن زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب تعقیب شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: تعبیر خواب تعقیب شدن

تعبیر خواب تعقیب شدن از نظر معبران باستانی

دیدن حالت‌های مختلف از تعقیب شدن، همچون تعقیب شدن توسط جنس مخالف، تعقیب شدن توسط حیوانات، فرار کردن، گریز و … می‌تواند تعابیر و معانی متفاوتی داشته باشد. به طور کلی از نظر معبران باستانی دیدن خواب و تعبیر خواب تعقیب شدن می‌تواند ناشی از اضطرابات روزانه و افکاری باشد که ذهن فرد را درگیر کرده است.

تعبیر خواب دنبال شدن

اگر کسی در خواب ببیند که کسی او را تعقیب و دنبال می‌کند، بدین معنا می‌باشد که فرد دارای افکار بسته‌ای می‌باشد و از شنیدن افکاری که مخالف نظر او می‌باشد، خودداری می‌کند.

اینکه فرد چگونه تعقیب می‌شود نیز می‌تواند تعبیر متفاوتی باشد، صرفا دنبال کردن و یا تعقیب همراه با حمله. این نوع تعبیر خواب تعقیب می‌تواند جنبه‌ای از شما باشد. جنبه‌هایی که سرکوب شده‌اند، همچون خشم، حسادت، ترس و حتی عشق که به صورت شخصی ناشناس در تعقیب شما هستند.

تعبیر خواب تعقیب شدن توسط حیوانات

اگر کسی در خواب ببیند که حیوانات او را تعقیب می‌کنند، چنانچه این حیوانات وحشی باشند، بدین معناست که اشخاص خطرناکی به بیننده خواب آسیب خواهند رساند و اگر اهلی باشند، یکی دیگر از انواع تعبیر خواب تعقیب کردن، یعنی فرد دشمنان بی‌ضرر اما خیانتکاری دارد که بایستی از آن‌ها دوری کند.

تعبیر خواب تعقیب کوسه

اگر کسی در خواب ببیند که کوسه‌ای او را دنبال می‌کند، بدین معناست که افرد بی رحمی قصد دارند با او شراکت کنند. تعبیر خواب تعقیب شدن توسط کوسه به معنی تجدید نظر کردن در انتخاب شرکا است.

تعبیر خواب دنبال شدن توسط خرس

اگر فردی در تعبیر خواب تعقیب شدن؛ ببیند که خرس سیاهی او را دنبال می‌کند، بدین معناست که فرد در آینده بیمار خواهد شد.

تعبیر خواب تعقیب توسط سگ

اگر کسی در خواب ببیند که سگ هاری او را دنبال می‌کند، بدین معناست که  فرد برخی اقدامات شتابزده‌ای گرفته و خود را گرفتار کرده است و تعبیر خواب تعقیب شدن توسط سگ نشان دهنده این است که شخص ضرر مالی بسیاری خواهد دید.

تعبیر خواب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب نوزاد ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته؛ مثل تعبیر خواب تعقیب شدن و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. 

تعبیر خواب تعقیب شدن بعد از دیدن فیلم های ترسناک

یکی دیگر از دلایل دیدن چنین خوابی و یا تعبیر خواب تعقیب شدن بعد از بیداری، مشاهده فیلم های ترسناک و مهیج قبل از خواب است. که در این صورت، دیدن چنین خوابی به معنی بازتاب شدن ضمیر ناخودآگاه تان و یا وقایع روزمره نیست. البته شاید برخی از جزییات، دارای معانی باشد، اما به طور کلی بهتر است؛ زمان زیادی را به تفسیر آن اختصاص نداد.

تعبیر خواب تعقیب شدن در روانشناسی | نگاهی به تعبیر رویا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. او همچنین در مورد تعبیر خواب تعقیب شدن نیز نظریاتی ارائه داد.

تعقیب

از دیدگاه یونگ به طور کلی دیدن تعبیر خواب تعقیب شدن، نشان می‌دهد که فرد به دنبال چیزی می‌باشد که آن را با افکار، احساس و عمل خود خلق کرده است، بدین معنی که فرد از آنچه که در تعقیب اوست در گریز است.

می‌توان تعقیب شدن را فرار از مواردی همچون آرزوهای جسمانی، احساس مسئولیت، حرف زدن پیرامون موضوعی که ترس از گفتن آن وجود دارد، ترس از مرگ، احساس شکست، گناه، رنج عاطفی یا از دست دادان عزیزی باشد.

از آنجایی که فرد توان مقابله با این موارد را ندارد، در واقع در حال فرار از آن‌ها می‌باشد، ولی باید توجه داشت که فرد نمی‌تواند از خودش فرار کند، به همین دلیل وقتی با آن‌ها مواجه می‌شود، این موارد به تعقیب او ادامه می‌دهند.

تعقیب شدن توسط حیوان

تعبیر خواب تعقیب شدن توسط حیوان در خواب نشان دهنده خشم، احساسات، شور و شوق فرد خواب بود.

تعقیب شدن توسط سایه ها

تعبیر خواب تعقیب شدن در خواب توسط سایه ها یا چیزی نامفهوم به آسیبی از دوران کودکی فرد برمی‌گردد، آسیبی که حاصل از ضربه‌های روحی در فرد است.

تعقیب شدن توسط جنس مخالف

اگر فرد در خواب ببیند که توسط جنس مخالف در حال تعقیب شدن است، نشان دهنده این است که فرد از ورود به رابطه با جنس مخالف هراس دارد و در مورد این موضوع دچار اضطراب و استرس است. تعبیر خواب تعقیب شدن در چنین شرایطیف بر روابط بین فردی افراد نیز تاثیر می‌گذارد.

تعقیب کردن

اگر فردی در خواب ببیند که فرد دیگری را تعقیب می‌کند، بدین معنا می‌باشد که فرد به دنبال آنچه که تعقیبش می‌کند، می‌باشد که می‌توانید چیزی یا کسی باشد.

سخن پایانی

طبیعی است که تعبیر خواب تعقیب شدن، معانی مختلفی داشته باشد. از طرفی تفاسیر و اتفاقاتی که بعد از مشاهده این خواب برای فرد مورد نظر می‌افتد؛ به اعتقاد او به تعبیر خواب بستگی دارد. همچنین بهتر است این موضوع را مبنای تصمیمات و همچنین دیدگاه خود در زندگی قرار ندهیم. افراد می‌توانند در این زمینه با یک متخصص مشورت کرده و همچنین منابع مختلفی را مطالعه کنند. اما در نهایت بر آن تمرکز نکرده و جزئیات خواب خود را در نظر داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب تعقیب شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: تعبیر خواب تعقیب شدن

سوالات متداول

معنی خواب تعقیب شدن چیست؟

به طور کلی تعبیر خواب تعقیب شدن و گریز، به معنی آن بخش از شخصیت افراد است؛ در زندگی واقعی پس زده سرکوب می‌شود. البته افراد معانی مختلفی برای آن در نظر می‌گیرند. بهتر است در این مورد هم با روانشناس و هم با مفسران خواب مشورت کنید.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب تعقیب شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مرور رابطه از آن دسته موضوعاتی است که شاید بسیاری از ما تا پیش از اینکه مشکل جدی برای رابطه عاطفی‌مان پیش بیاید، توجهی به آن نداریم. هنگامی‌که در جریان یک رابطه قرار می‌گیریم صرفاً به اتفاقات اطراف‌مان توجه داریم و از نگاه کردن به کلیات یا تلاش برای برقراری ارتباط میان اتفاقات مختلف غافل می‌شویم. این موضوع باعث خواهد شد تا در شناخت بیشتر طرف مقابل و همین‌طور مشکلاتی که در رابطه وجود دارد دچار ضعف شویم.

 

متخصصین مشاوره خانواده توصیه می‌کنند که اگر به سلامت رابطه عاطفی خود اهمیت می‌دهید، هرازگاهی با خود خلوت کرده و وضعیت رابطه‌تان را مورد بررسی قرار دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد پیش از جدی شدن مشکلات بتوانید برای آن‌ها راهکاری پیدا کنید، 

برای دریافت مشاوره در زمینه مرور رابطه با چند سوال می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مرور رابطه با چند سوال 

10 سوال برای مرور رابطه

برای طرح سوال و مرور رابطه باید بدانید که به چه نکاتی توجه بیشتری داشته باشید. در غیر این‌صورت احتمالاً از مرور وضعیت ارتباطتان چیزی دستگیرتان نخواهد شد. براساس شرایط و خواسته‌های خود می‌توانید موضوعات مختلفی را مد نظر قرار دهید، اما ازجمله مهم‌ترین مسائلی که متخصصین خانواده معتقدند در تمامی روابط می‌بایست بررسی شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- آیا احساس رضایت می‌کنید؟

هدف همه ما از برقراری یک رابطه عاطفی این است که احساس رضایت و آرامش خاطر را تجربه کنیم. به همین خاطر اولین سؤالی که در مرور رابطه می‌بایست از خود بپرسید، این است که آیا در این رابطه آرامشی که می‌خواهید را به دست آورده‌اید؟ اگر در اکثر اوقات این آرامش وجود دارد پس شما در رابطه مناسبی قرار دارید، اما اگر احساس می‌کنید در رابطه‌تان احساس آرامش و رضایت وجود ندارد، بهتر است سعی کنید دلایل آن را پیدا کنید و برای برطرف کردن آن‌ها راهکارهایی را در نظر بگیرید.

2- مرور رابطه | هنوز هم به‌اندازه گذشته او را دوست دارم

در یک رابطه عاطفی مطلوب علاقه میان شما و شریک احساسی‌تان می‌بایست به‌مرور زمان افزایش پیدا کند یا حداقل در وضعیت قبلی ثابت بماند. اگر احساس می‌کنید به اندازه قبل به شریک احساسی‌تان علاقه ندارید یا فکر می‌کنید او مثل گذشته شما را دوست ندارد، بهتر است به این موضوع با دقت بیشتری توجه داشته باشید.

3- آیا به نظرات یکدیگر احترام می‌گذارید؟

تصمیم‌گیری راجع به موضوعات مختلف در رابطه شما چگونه اتفاق می‌افتد؟ آیا بر سر موضوعات مختلف با یکدیگر صحبت می‌کنید و تصمیمات را بر اساس خواسته و نظر هر دو طرف می‌گیرید و یا نسبت به نیازها و خواسته‌های یکدیگر بی‌توجه هستید؟ بی‌توجهی به نظرات یکدیگر در رابطه می‌تواند باعث دلسردی یا مشکلات جدی دیگری میان شما و شریک احساسی‌تان باشد؛ به‌همین‌خاطر بهتر است برای تصمیم‌گیری در موضوعات مختلف نظر یکدیگر را جویا شوید.

4- اختلاف‌ها میان شما چگونه حل می‌شوند؟

بروز بحث و اختلاف در تمامی روابط غیرقابل‌اجتناب است. اما آنچه اهمیت دارد این است که اختلاف‌های میان‌تان را چگونه حل می‌کنید؟ آیا می‌توانید مشکلات‌تان را بدون ایجاد تنش برطرف کنید و یا آن‌قدر از کدورت‌هایتان صحبت نمی‌کنید تا به‌تدریج فراموش شوند؟

اختلاف و ناراحتی‌ها ازجمله مسائلی هستند که اگر مورد توجه قرار نگیرند می‌توانند مشکلات بسیاری را در رابطه شما ایجاد کنند و به همین خاطر رسیدگی به آن‌ها اهمیت بالایی دارد. در مرور رابطه‌تان می‌بایست به این موضوع توجه داشته باشید و اگر احساس می‌کنید مشکلی در این زمینه وجود دارد سعی کنید با استفاده از راهکارهای مختلف و یا کمک گرفتن از مشاورین خانواده برای برطرف کردن آن اقدامی جدی انجام دهید.

5- مرور رابطه | چقدر برای هم زمان می‌گذارید؟

اینکه شما و شریک احساسی‌تان در طول روز چقدر وقت برای هم می‌گذارید، از جمله مسائلی است که می‌تواند کیفیت رابطه شما را مشخص کند. به همین خاطر به این موضوع دقت داشته باشید و از خود بپرسید تا چه حد برای طرف مقابل‌تان زمان می‌گذارید؟ آیا او نیز به بودن در کنار شما تمایل دارد یا این صرفاً شمایید که برای در کنار هم بودن برنامه‌ریزی می‌کنید؟

6- میزان رضایت جنسی چقدر است؟

رضایت جنسی یکی از تأثیرگذارترین مسائل در کیفیت رابطه عاطفی میان شما و همسرتان است. به همین خاطر این موضوع ازجمله نکاتی است که می‌بایست در مرور رابطه به آن توجه داشته باشید. آیا از تعداد دفعات و همین‌طور مدت‌زمان رابطه جنسیتان رضایت دارید؟ آیا به‌راحتی می‌توانید راجع به خواسته‌های جنسی خود با همسرتان صحبت کنید؟

اگر پاسخ شما به هریک از این سؤالات منفی است بهتر است برای بهبود آن‌ها با همسرتان صحبت کنید و یا اگر احساس می‌کنید مشکلات میان شما به هر دلیلی جدی‌تر از آن است که به‌تنهایی بتوانید آن‌ها را حل کنید از یک روانشناس متخصص در زمینهٔ مسائل جنسی کمک بگیرید. اگر هنوز نامزد هستید و یا در دوران آشنایی به سر می‌برید، می‌توانید از پکیج‌های آموزشی مرکز مشاوره ذهن نو برای بررسی آینده جنسی رابطه‌تان استفاده نمایید.

7- مرور رابطه با بررسی امیدواری نسبت به آینده رابطه

تا چه حد نسبت به آینده رابطه خود و سرانجام آن خوش‌بین هستید؟ آیا احساس می‌کنید مشکلات دیر یا زود باعث آسیب دیدن جدی رابطه احساسی شما و حتی جدایی می‌شوند و یا احساس می‌کنید می‌توانید مشکلات و شرایط موجود را مدیریت کرده و رابطه خود را با شریک احساسی‌تان ادامه دهید؟ 

8- چقدر به صداقت یکدیگر اطمینان دارید؟

آیا تابه‌حال مشکلاتی نظیر خیانت یا پنهان‌کاری در رابطه شما اتفاق افتاده است؟ یکی از مهم‌ترین مسائلی که در یک رابطه می‌بایست مدنظر داشته باشید وجود اعتماد متقابل و باور به صداقت یکدیگر است. بااین‌حال علاوه بر مشکلات جدی که در این زمینه وجود دارد گاهی اوقات ما از ترس مخالفت‌های طرف مقابل حتی موضوعات ساده‌ای نظیر خرید یک لباس یا صحبت کردن با یک دوست را نیز از شریک احساسی‌مان پنهان می‌کنیم.

اگرچه معمولاً کسانی که این پنهان کاری‌ها را می‌کنند معتقدند چون آسیبی به رابطه یا طرف مقابل نمی‌زنند، رفتار آن‌ها ایرادی ندارد. بااین‌حال توجه داشته باشید که این موضوع در درجه اول نشان‌دهنده این است که شما و شریک احساسی‌تان نتوانسته‌اید بر سر موضوعات مختلف اعتماد یا توافق یکدیگر را جلب کنید و این می‌تواند تبدیل به مشکلی جدی میان شما شود و همچنین اگر به هر شکلی شریک احساسی‌تان از این موضوع آگاهی پیدا کند، اعتماد وی به شما آسیب خواهد دید.

9- تا چه میزان با یکدیگر همدلی دارید؟

شما در مواقع سخت با شریک احساسی‌تان چطور برخورد می‌کنید؟ آیا طرف مقابل متوجه لحظه‌هایی که شما نیاز به حمایت و محبت وی دارید هست؟ آیا در روزهای سخت زندگی می‌توانید روی حضور و حمایت شریک احساسی‌تان حسابی باز کنید و یا او در این مواقع شما را تنها خواهد گذاشت؟

10- مرور رابطه | آیا به‌راحتی می‌توانم نه بگویم؟

طبیعتا در هر رابطه‌ای اختلاف‌نظر هست، اما یکی از سؤالاتی که باید به آن پاسخ دهید این است که آیا می‌توانید نظر متفاوت خود را در رابطه بیان کنید و یا هنگامی‌که با موضوعی مخالف هستید بدون ترس از قهر و دلخوری مخالفت خود را بیان کنید؟

پس از مرور رابطه چه باید کرد؟

همان‌طور که گفته شد مرور رابطه و پاسخ به سؤال‌هایی نظیر آنچه مطرح کردیم به شما کمک خواهد کرد تا از کیفیت رابطه خود اطلاع پیدا کنید و همین‌طور بهتر بتوانید بفهمید در کدام قسمت از رابطه‌تان دچار مشکل هستید. به همین خاطر اگر با پاسخ به سؤال‌های بالا احساس کردید که مشکلی در رابطه شما وجود دارد می‌بایست برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

قدم اول بعد از مرور رابطه با چند سوال : مشکلات را به‌درستی تشخیص دهید

اگر احساس می‌کنید در برخی زمینه‌ها رابطه شما دچار مشکل است در اولین قدم باید مشکلات و همین‌طور آنچه می‌خواهید به آن برسید را به‌دقت مشخص کنید. آیا واقعاً این مشکل وجود دارد و یا شما حساسیت بالایی نسبت به برخی رفتارها دارید؟ آیا شرایطی بوده که این مشکلات میان شما وجود نداشته و اگر چنین شرایطی بوده با خود به این سؤال پاسخ دهید که چه چیزی در رابطه‌تان تغییر کرده است؟

قدم دوم : با طرف مقابل صحبت کنید

هنگامی‌که مشکل را به‌درستی شناسایی کردید، می‌بایست شریک احساسی‌تان را نیز در جریان فکر و احساستان قرار دهید و از او بخواهید تا با کمک یکدیگر مشکلات را برطرف کنید. بااین‌حال دقت داشته باشید که در صحبت‌هایتان سعی نکنید طرف مقابل را محکوم کرده یا این احساس را در وی ایجاد کنید که می‌خواهید او را مقصر جلوه دهید. سعی کنید تا جای ممکن با محبت و آرامش و همین‌طور استفاده از جملاتی مانند (من احساس می‌کنم…..) یا (فکر می‌کنم بهتر باشد اگر…..) صحبت کنید.

قدم سوم بعد از مرور رابطه با چند سوال : ایجاد تغییرات رفتاری

هر رفتاری باعث ایجاد عکس‌العمل‌هایی در دیگران خواهد شد. به همین خاطر اگر از رفتاری در شریک احساسی‌تان ناراحت هستید، بهتر است کمی هم به رفتارهای خود دقت کنید و به این سؤال پاسخ دهید که چه چیزی در رفتارتان باعث بروز چنین مشکلاتی شده است؟ آیا بی‌توجهی شما به شریک احساسی‌تان و نیازهای وی یا حتی حضور و توجه همیشگی‌تان می‌تواند دلیلی برای بروز این مشکلات باشد؟ هنگامی‌که متوجه مشکلات رفتاری خود شدید می‌توانید با تغییر آن‌ها شرایط رابطه خود را نیز بهبود ببخشید.

قدم چهارم : کمک گرفتن از مشاورین خانواده

گاهی اوقات مشکلات رابطه به‌گونه‌ای نیست که به‌تنهایی بتوانیم آن‌ها را حل کنیم. ممکن است شریک احساسی‌تان هیچ کمکی برای تغییر شرایط به شما نکند و یا شاید اصلاً نتوانیم دلیل ناراحتی خود را پیدا کنیم. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور برای برطرف کردن مشکلات پیش‌آمده کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به سبک شخصیتی خود و شریک احساسی‌تان راهکارهایی را برای بهبود رابطه پیدا کنید.

حتی در شرایطی که همه‌چیز میان شما و شریک احساسی‌تان در وضعیت مناسبی قرار دارد، شما می‌توانید با کمک مشاورین خانواده کیفیت رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشید. همچنین اگر احساس می‌کنید مشکلات شخصیتی نظیر کمبود اعتمادبه‌نفس، بدبینی یا ترس از تنهایی در شما یا شریک عاطفی‌تان باعث بروز مشکل شده، می‌توانید با کمک مشاورین برای درمان آن‌ها اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرور رابطه با چند سوال می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

مرور رابطه چه اهمیتی دارد؟

با مرور رابطه شما به رابطه تان از بیرون نگاه می‌کنید، پس متوجه مشکلات و نقاط ضعف و قوتی می‌شوید که ممکن است در جریان رابطه متوجه آن‌ها نباشید. از این طریق شما می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید که چه اتفاقاتی در اختلافات میان شما و شریک احساسی‌تان نقش بیشتری دارند و می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

برای مرور رابطه می‌بایست به چه نکاتی توجه کنیم؟

وجود احساس آرامش و رضایت خاطر از حضور در رابطه، نحوه حل کردن اختلافات، توجه هریک از طرفین به خواسته‌های یکدیگر و همین‌طور امیدواری به آینده یک رابطه ازجمله مسائلی هستند که می‌بایست به آن‌ها توجه کنید.

منبع: مرور رابطه با چند سوال



:: برچسب‌ها: مرور رابطه با چند سوال ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص زالپلون از داروهای غیربنزودیازپینی با خاصیت آرامبخش بوده و از داروهای خواب آور می‌باشد. داروی زالپلون به عنوان یک داروی خواب‌آور برای دوره درمان کوتاه تجویز می‌گردد. اثرات داروی زالپلون در درمان بی خوابی سریع است اما طول اثر کوتاهی دارد و همین باعث می‌شود کسی که از این دارو استفاده کرده است، شب راحت‌تر بخوابد اما صبح نیز بتواند بدون مشکل از خواب بیدار شود. نکته‌ای که پیرامون داروی زالپلون وجود دارد، این است که مصرف آن اعتیاد آور است و ممکن است همانند دیگر داروهای خواب آور دارای عوارض جانبی باشد. در ادامه این مقاله اطلاعات کاملی از نحوه مصرف، عوارض جانبی، تداخلات دارویی و … زالپلون ارائه کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص زالپلون می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: قرص زالپلون برای چیست

قرص زالپلون

قرص زالپلون از داروهای خواب آور است. عملکرد این دارو بر روی بخش مرکزی مغز می باشد که وظیفه تنظیم خواب را برعهده دارد.

معمولا داروی زالپلون توسط پزشک برای دسته‌ای از افراد تجویز می‌شود که در به خواب رفتن مشکل دارند و زمان زیادی طول می‌کشد تا به خواب بروند. مصرف زالپلون باعث می‌شود مدت زمان به خواب رفتن فرد کوتاه شود. طول اثر داروی زالپلون کوتاه است، بنابراین مصرف زالپلون برای کسانی که در طول خواب مشکل دارند، مناسب نیست چراکه مصرف زالپلون باعث خواب طولانی نمی‌شود و تنها اختلال خواب کوتاه و مشکل به خواب رفتن را برطرف می‌کند.

نحوه مصرف قرص زالپلون

بهتر است قبل از مصرف قرص زالپلون با پزشک خود مشورت کنید و تمامی جزئیات را از او بپرسید. قبل از استفاده دارو راهنمای داخل جعبه را به طور کامل مطالعه کنید.

مصرف داروی زالپلون به صورت خوراکی می‌باشد و از آنجایی که اثر بخشی آن به سرعت انجام می‌شود، بهتر است نیم ساعت قبل از خواب مصرف گردد چراکه برای خواب‌های بیشتر از چهار ساعت مناسب می‌باشد.

توصیه پزشکان به افرادی که داروی زالپلون مصرف می‌کنند این است که سعی کنند این دارو را پس از خوردن یک غذای چرب مصرف نکنند. غذاهای چرب میزان اثربخشی داروی زالپلون را کاهش می‌دهد.

زمان قطع مصرف داروی زالپلون را باید پزشک معالج شما تعیین کند. در نظر داشته باشید که قطع ناگهانی مصرف زالپلون باعث تشدید بیخوابی خواهد شد. 

دوز مصرفی زالپلون

نکته قابل ذکر پیرامون مصرف قرص زالپلون این است که به هیچ وجه نباید خودسرانه مصرف شود و فروش آن نیز فقط با نسخه انجام می‌شود.

پزشک پس از بررسی شرایط مختلف بیمار همچون سن، دیگر بیماری‌های فرد و … دوزهای مختلفی از این دارو را تجویز می‌کند.

معمولا میزان دوز مصرفی داروی زالپلون برای بزرگسالان یک کپسول 10 میلی گرمی قبل از خواب می‌باشد. دوز مصرفی داروی زالپلون برای سالمندان یک کپسول 5 میلی گرمی قبل از خواب است.

مکانیسم عملکرد قرص زالپلون

قرص زالپلون از طریق سیستم گوارش جذب شده و حداکثر تا یک ساعت از بعد از مصرف نیز تاثیر خود را می‌گذارد. به همین دلیل مصرف غذاهای چرب و سنگین می‌تواند بر عملکرد آن بر بدن تاثیر بگذارد. اثر نیمی از آن بعد از یک ساعت از بین رفته، و همچنین از طریق ادرار دفع می‌شود. به طور کلی این دارو تاثیر زیادی بر کلیه فرد گذاشته و می‌تواند در متابولیسم آن تغییر ایجاد کند.

موارد منع مصرف قرص زالپلون

وقتی پزشک معالج قصد تجویز قرص زالپلون را برای بیمار دارد، معمولا از او پیرامون بیماری‌هایی که دارد و یا داروهایی که مصرف می‌کند، سوال می‌پرسد؛ چراکه در برخی موارد منع مصرف زالپلون وجود دارد. از مهم‌ترین موارد منع مصرف زالپلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داروی زالپلون دارای ترکیبات غیرفعالی است که می‌تواند زمینه بروز حساسیت به هر یک از اجزای تشکیل دهنده این دارو را فراهم کند. افرادی که دچار حساسیت به زالپلون هستند، نباید از آن استفاده کنند.
  • سندروم آپنه خواب باعث قطع تنفس فرد در خواب می‌شود که مصرف داروی زالپلون می‌تواند این مسئله را تشدید کند.
  • افرادی با مشکلات کبدی و کلیوی شدید و دارای مشکلات مربوط به سستی ماهیچه‌ها و ضعف در عضلات نباید زالپلون مصرف کنند.
  • مصرف زالپلون برای افراد زیر 18 سال، افراد با بیماری افسردگی، مشکلات تنفسی و مشکلات مربوط به فشار خون ممنوع است.

تداخلات دارویی با زالپلون

تداخلات دارویی باعث می‌شود که بیمار پس از مصرف داروی زالپلون تاثیر آن را نبیند. در واقع تداخلات دارویی باعث کاهش اثربخشی قرص زالپلون می‌گردد. از مهم‌ترین تداخلات دارویی زالپلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشروبات الکلی
  • سرکوب کننده‌های سیستم عصبی مرکزی شامل داروهای ایمی‌پرامین، دیفن هیدرامین، تیوریدازین
  • سایمتدین و القا کننده‌های آنزیم p450 کبدی
  • کاربامازپین
  • فنوباربیتال
  • فنی توئین
  • ریفامپین

????تداخلات دارویی با غذا

همانطور که گفته شد؛ به دلیل اینکه قرص زالپلون تاثیر مستقیم بر سیستم گوارشی دارد؛ به همین دلیل مصرف غذاهای چرب می‌تواند با مصرف این دارو تداخل ایجاد کند. در واقع اثرگذاری آن را به تعویق انداخته و غلضت آن را نیز تا 35 درصد کاهش می‌دهد. افراد بهتر است قبل یا بعد از مصرف دارو از خوردن غذاهای سنگین جلوگیری نمایند. 

عوارض جانبی مصرف قرص زالپلون

تمامی داروهای خواب آور برخی عوارض جانبی را به همراه دارند. از شایع‌ترین عوارض جانبی زالپلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گیجی
  • سر درد
  • درد عضلانی
  • تهوع
  • از دست دادن کوتاه مدت حافظه

برخی از عوارض جانبی قرص زالپلون چندان شایع نیست اما برخی از افراد نیز پس از مصرف آن این عوارض را مشاهده کرده‌اند که شامل موارد زیر است:

  • درد شکمی
  • کاهش حافظه
  • آرتریت
  • خستگی و ضعف غیر طبیعی
  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات بینایی
  • یبوست
  • سوء هاضمه
  • عدم تمرکز
  • خشکی دهان
  • درد قاعدگی
  • تب
  • تغییرات شنوایی
  • تغییر در سیستم ماهیچه‌‌ها
  • تغییر در اعصاب
  • میگرن
  • راش
  • خشکی و خارش‌های پوستی
  • لرزش و اضطراب
  • بی اشتهایی
  • درد در پشت، سینه و گوش‌ها
  • احساس کرختی و کسالت
  • تغییرات بویایی
  • تورم اندام‌‌ها
  • افزایش وزن سریع
  • حساسیت به نور
  • انجام کارهای غیرطبیعی
  • تغییرات خلقی و تغییر روحیه

مصرف بیش از اندازه زالپلون

معمولا پزشکان مصرف داروی زالپلون را برای یک دوره و مدت زمان کوتاهی تجویز می‌کنند. مصرف بیش از اندازه این دارو اعتیادآور است و باعث ایجاد وابستگی می‌شود.

در صورتی که احساس کردید نسبت به زالپلون اعتیاد پیدا کرده‌اید، زیر نظر پزشک معالج‌تان نسبت به قطع مصرف دارو اقدام نمایید. قطع مصرف دارو به صورت ناگهانی باعث بروز عوارض جانبی می‌شود و معمولا پزشکان به تدریج و با کم کردن دوز مصرفی این اعتیاد را از بین می‌برند.

بنابراین توصیه می‌شود اگر در مدت زمان به خواب رفتن مشکل دارید، به هیچ وجه خودسرانه زالپلون را تهیه و مصرف نکنید.

نکات مرتبط با زالپلون

  • قرص زالپلون باید به صورت خوراکی و ترجیحا با معده خالی و قبل از خواب مصرف شود.
  • زالپلون باید به دور از نور خورشید و یا محیط سرد نگهداری شود.
  • دوز مصرفی دارو فقط با تجویز پزشک معالج تعیین می‌شود.
  • مصرف زالپلون باعث خواب آلودگی شدید می‌گردد، بنابراین فقط قبل از خواب مصرف شود و پس از مصرف نیز از انجام کارهایی همچون رانندگی و … خودداری گردد.
  • مصرف قرص زالپلون در دوران بارداری و شیردهی فقط با تجویز پزشک انجام شود.
  • از عوارض جانبی نادر مصرف داروی زالپلون، راه رفتن در خواب می‌باشد. اگر پس از مصرف این دارو این موارد را مشاهده کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • مصرف مشروبات الکلی باعث تشدید بروز عوارض جانبی داروی زالپلون می‌شود.
  • اگر پس از مصرف داروی زالپلون دچار سرگیجه و سبکی سر شدید، برای کاهش این حالت از تغییر وضعیت ناگهانی خودداری کنید.
  • عوارض جانبی داروی زالپلون در سالمندان بیشتر است.

شرایط نگهداری از قرص زالپلون

به طور کلی شرایط نگهداری قرص زالپلون زیادی سخت نیست. بهتر است این دارو را دور از نور و رطوبت در دمای کمتر از 30 درجه نگهداری کنید. از طرفی بهتر است کودکان به این دارو دسترسی نداشته باشند. همچنین تاریخ انقضای آن را بررسی کرده و در صورتی که مدت زمان زیادی از زمان خریداری آن می‌گذرد؛ آن را مصرف نکنید.

سخن پایانی

با اینکه در موارد زیادی مصرف قرص زالپلون و همچنین داروهای خواب آور موثر عمل می‌کنند؛ اما عوارضی داشته و می‌توانند منجر به بروز مشکلات بیشتری گردند. افراد بهتر است برای مصرف این داروها به پزشک مشورت کرده و همچنین خوابیدن و فعالیت های خود را وابسته به مصرف این قرص ندانند. از طرفی از روش های دیگر مثل روان درمانی نیز کمک گیرند. استفاده از این قرص در کنار روش های دیگر اثربخشی بیشتری دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص زالپلون می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

قرص زالپلون برای چیست؟

قرص زالپلون یکی از قرص های خواب آور بوده که خاصیت آرامبخشی نیز دارد. بهتر است برای درمان مشکلات خواب تحت نظر پزشک این دارو را مصرف نمایید.

قرص زالپلون را بدون نسخه می‌توان تهیه کرد؟

خیر خریداری این قرص بدون نسخه پزشک امکانپذیر نیست و نمی‌توان آن را به صورت خودسرانه مصرف کرد.

منبع: قرص زالپلون برای چیست



:: برچسب‌ها: قرص زالپلون برای چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم و اصلا از سردرگمی در نمیام! افراد زیادی مخصوص نوجوان ها با این حس درگیر هستند. این که نمی‌دانند چیکار کنند و همش احساس ناامیدی دارند. این احساس ما را از اهداف دور می‌کند و مسیر زندگی را نیز ناهموار می‌کند. و معمولا نیز سوال هایی از این قبیل که گیج‌شدم، نمی‌دونم چیکار کنم، زندگیم چی میشه و … در سر فرد وجود دارد.

به طور کلی این اتفاق برای همه افراد حداقل یک بار رخ می‌دهد. برای همه پیش آمده که از جملاتی مانند خیلی تنهام، گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم و سردرگمی استفاده کنند. بی هدفی و سردرگمی در زندگی به زودی تمام می‌شود و با کمک از روانشناس سرعت بهبودی خود را می‌توانید افزایش دهید. در واقع به سوی آموزش مهارت های زندگی و یادگیری های لازم قدم بر می‌دارید. در این مقاله نیز روش هایی رهایی از این حس را توضیح داده ایم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم | 9 روش برای رهایی از سردرگمی

گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم

بارها برای همه ما رخ داده است که در زندگی از جملاتی مانند گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم استفاده کرده ایم. در واقع قصد داریم که از به سوی اهداف و برنامه های زندگی برویم اما بی حوصله و ناتوان هستیم. در برخی از مواقع نیز احساس گیجی و سردرگمی در مواقعی که مشغله شغلی زیاد است رخ می‌دهد. گاهی مشغله های زندگی و شغلی به قدری زیاد است که از توان فرد خارج می‌شود و او را با حس سردرگمی روبرو می‌کند.

برای حل مشکل گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم باید از روانشناس کمک بگیرید. البته که راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله گفته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید

روش های کنترل و مدیریت گیجی و سردرگمی

برای رفع مشکل گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم؛ راهکارهایی وجود دارد. در این بخش مقاله از راهکارهای مدیریت در این زمینه صحبت کرده ایم.

???? به خود آگاهی برسید | گیج‌شدم نمی‌دونم چیکار کنم

برای رهایی ازجمله گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم بهتر است که به خود آگاهی برسید. با خود آگاهی می‌توانید علایق، خواسته ها و احساسات خود را شناسایی کنید. و از گیجی رهایی پیدا کنید. خود آگاهی به خوبی به شما کمک می‌کند که روش های مدیریت و کنترل احساسات را شناسایی کنید.

???? کار موقت پیدا کنید

یکی از راه کارهای برای رهایی از جمله گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم، یافتن کار موقت است. کار دائمی نداشته باشید که باعث سردرگمی و استرس بیشتر شود. اما کارهای فانتزی و موقت فکر و خیال شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

???? کار آنلاین انجام دهید

کار آنلاین برای رهایی از جمله گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم کارساز است. اگر در زمان بیکاری خود ایده جالب داشته باشید می‌توانید از توانایی های خود در فضای مجازی استفاده کنید. زمانی که از توانایی های خود استفاده کنید، احساس بهتری را کسب خواهید کرد.

???? نظم داشته باشید

نظم و ترتیب برای رهایی از جمله گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم بسیار مفید است. برای اینکه نظم را یاد بگیرید باید برنامه ریزی داشته باشید. زمانی که در سردرگمی به سر می‌برید؛ نظم را در زندگی خود قرار دهید.

???? ورزش ثبت نام کنید | گیج‌شدم نمی‌دونم چیکار کنم

یکی از راه های رهایی از گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم، ورزش است. ورزش به نظم در زندگی کمک می‌کند، و راه مفیدی برای حفظ سلامت روانی و جسمانی است. همچنین با ورزش دید شما باز تر، مثبت تر و جسم پر انرژی تری خواهید داشت.

???? در کارهای داوطلبانه شرکت کنید

شرکت در کارهای داوطلبانه به شما کمک می‌کند تا از جمله گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم رها شوید. تجربه های جدید و کسب مهارت های جدید باعث رهایی از سردرگمی می‌شود. اما زمانی که حجم کاری شما باعث این سردرگمی شده است، مدت کوتاهی از شغل خود فاصله بگیرید تا آرامش به شما بازگردد.

???? از شکست های خود استقبال کنید

یکی از راهکارهای فرار از جمله معروف گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم، استقبال از شکست ها است. در هر تجربه جدید باید شکست های خود را بپذیرید و توقع پیروزی دائمی نداشته باشید. و همین طور انتظار نداشته باشید که با قدم کوچک حتما پیروز شوید. زمانی که احساس خود را بپذیرید، پیروز خواهید شد.

???? پذیرای احساس خود باشید | گیج‌شدم نمی‌دونم چیکار کنم

یکی از روش های رهایی از فکر به اینکه گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم، پذیرش احساسات است. باید واکنش ها و احساسات خود را بپذیرید. اینکه برای همه این اتفاق رخ می‌دهد. و باعث می‌شود که تجربه های جدید کسب کنید و یا مدتی را در آرامش باشید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

کمک از روانشناس بهترین راه برای فکر به گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم است. روانشناس ریشه این تفکرات را شناسایی می‌کند و باعث کمک به شما برای کسب تجربه های جدید می‌شود. بنابراین زمانی که به این فکر دچار شدید، از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، برای همه ما حداقل یک بار این اتفاق رخ داده است که فکر کنیم به موضوعات مختلف و دائم از جمله گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم استفاده کنیم. برای رهایی از این تفکرات بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند که مشکل خود را ریشه یابی کنید و به دنبال راهکار باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم | 9 روش برای رهایی از سردرگمی



:: برچسب‌ها: گیج شدم نمی‌دونم چیکار کنم | 9 روش برای رهایی از سردرگمی ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازبین‌رفتن کنترل زندگی، ناراحتی و اختلاف با همسر و احساس نارضایتی از خود و زندگی مشترک از مهم‌ترین پیامد‌های این ماجرا هستند. پس وقتی نشانه‌های دخالت والدین در زندگی مشترکتان را می‌بینید به آن واکنش نشان دهید. اما واکنش صحیح در این شرایط چیست؟ 

منبع: جلوگیری از دخالت‌های والدین در ازدواج

علت دخالت‌های والدین در زندگی مشترک

نگرانی

 

بیشتر اوقات دخالت‌های والدین به خاطر نگران شان برای ماست. وقتی استقلال و بزرگ شدن فرزندشان را قبول نکنند؛ آن وقت دخالت‌های والدین در زندگی مشترک فرزندان دیده می‌شود. در واقع آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که مشکلی در زندگی شما وجود ندارد؛ یا اگر مشکلی هست با توصیه و راهکار‌های آن‌ها برطرف خواهد شد.

 

دخالت‌های والدین به دلیل کنترل‌گری

درست است که بعضی از دخالت‌های والدین با قصد دلسوزی و حفظ خوشبختی شماست؛ اما بعضی‌های دیگر نیز علل جدی‌تری دارند. والدینی که شخصیت‌های قدرت‌طلب یا رهبر دارند می‌خواهند همیشه کنترل دیگران را در دست داشته باشند. به همین خاطر از نظر آن‌ها عروس یا داماد نیز می‌بایست سلطه آن‌ها را بپذیرد.

وابستگی

وابستگی تفاوت بسیاری با دوست‌داشتن و رفتار محبت‌آمیز دارد. دوست‌داشتن و احترام‌گذاشتن یک رفتار سالم است که می‌تواند پیامد‌های مثبت به همراه داشته باشد. در عوض وابستگی رفتار ناسالمی است که پیامد‌های منفی به همراه خواهد داشت.

تشویق بی‌دلیل

روان‌شناسان رفتارگرا معتقدند ما معمولاً رفتار‌هایی را انجام می‌دهیم که برای آن‌ها تشویق شده‌ایم. پس شاید این خود شما هستید که والدینتان را به دخالت تشویق می‌کنید.

اهمیت جلوگیری از دخالت‌های والدین در ازدواج

چرا باید جلوی دخالت‌های والدین را بگیریم؟ مگر والدین چیزی غیراز صلاح ما می‌خواهند؟ آیا گوش‌دادن به آن‌ها آسیبی برای زندگی ما دارد؟ باید در جواب بگوییم که همیشه کمک کسانی که ما را دوست دارند فایده نداشته. بین راهنمایی و دخالت تفاوت‌هایی است. پیامد‌های دخالت‌های والدین به شرخ زیر است.

ناراحتی همسر

شاید ما وابستگی به والدینمان و در جریان گذاشتن آن‌ها راجع به همه چیز را دوست داشته باشیم، اما شما فقط نیمی از این زندگی هستید.

نارضایتی از خود و زندگی

همه ما انسان‌ها ذاتا نیاز به آزادی و داشتن مرز‌های شخصی داریم. وقتی دیگران این نیاز شما را در نظر نگیرند و دائماً با نظر آن‌ها زندگی کنید پس از مدتی احساس نارضایتی خواهید کرد. در این شرایط از خودتان می‌پرسید که کدام قسمت زندگی‌تان را می‌توانید به‌عنوان نتیجه کار خودتان دوستش داشته باشید؟ وقتی جوابی برای این سؤال وجود نداشته باشد احتمالاً نگاه خوبی به خودتان نخواهید داشت.

نظرات جانب‌دارانه

والدین ما هرچقدر هم که باتجربه باشند یا خیر و صلاح زندگی ما را بخواهند باز هم مشاور و متخصص خانواده نیستند. به‌علاوه شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در یک موضوع جدی آن‌ها از فرزند خودشان جانب‌داری نکنند.

راهکار‌هایی برای جلوگیری از دخالت‌های والدین در ازدواج

احترام بزرگ‌تر‌ها را از بین نبرید

قبل از اینکه بخواهیم راجع به هر راهکار دیگری صحبت کنیم بهتر است که این نکته را به‌عنوان یک قاعده کلی در نظر بگیریم. اگر از دخالت‌های خانواده خود یا همسرتان خسته شده‌اید و می‌خواهید این را به آن‌ها بفهمانید مطمئن باشید راه‌هایی هم وجود دارند که می‌توان با حفظ احترام به این نتیجه رسید. اگر فکر می‌کنید این کار برایتان مشکل شده شاید بهتر باشد از یک مشاور کمک بگیرید.

با همسرتان صحبت کنید
یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از دخالت‌های والدین یا هرکس دیگری در زندگی شما این است که با همسرتان در مورد این مسئله صحبت کنید. تصمیم‌های این زندگی را با هم بگیرید؛ و هر دو به عملی‌کردن آن‌ها متعهد باشید. در یک فضای دوستانه با همسرتان راجع به حریم زندگی‌تان صحبت کنید. موضوعاتی که باید فقط بین خودتان دو نفر بماند را مشخص کنید. همچنین راجع به واکنش مناسب هنگام تلاش خانواده‌ها برای دخالت‌کردن نیز صحبت کرده و به نتیجه برسید.

همه چیز را برای دیگران تعریف نکنید

این قانون نانوشته را همیشه به یاد داشته باشید که وقتی شما راجع به یک مسئله با دیگران حرف می‌زنید به معنای آن است که به آن‌ها اجازه داده‌اید راجع به آن نظر بدهند. به همین خاطر است گفتیم شما و همسرتان باید با هم به یک توافق برسید و بعضی مسائل را به‌عنوان حریم خانواده در نظر گرفته و برای هیچ‌کس بازگو نکنید.

مرز‌های ارتباطی مشخص داشته باشید

رفت‌وآمد‌های بیش از حد نیز باعث آگاهی دیگران از مسائل خصوصی شما می‌شود. وقتی ارتباط ما با دیگران حد و مرزی نداشته باشد باید این را بپذیریم که آن‌ها در جریان خیلی از مسائل ما قرار می‌گیرند. طبیعتا به خودشان اجازه می‌دهند که راجع به زندگی شما نظر بدهند.

توانایی‌هایتان را نشان بدهید

همان‌طور که گفتیم خیلی وقت‌ها والدین تصور می‌کنند فرزندشان توانایی مدیریت‌کردن زندگی خودش را ندارد. به همین خاطر دست به دخالت و کنترل‌کردن زندگی او می‌زنند. پس شاید یک راهکار ساده این باشد که شما توانایی خود را به والدینتان ثابت کنید. به آن‌ها نشان بدهید که می‌توانید تصمیمات درستی بگیرید و روی پای خودتان بایستید.

به آن‌ها بگویید خودتان تصمیم‌گیرنده هستید

از پدر یا مادرتان برای نظرش تشکر کنید، اما نهایتاً این جمله را بگویید که تصمیم‌گیرنده شما و همسرتان هستید..

مشاور برای جلوگیری از دخالت‌های والدین چه می‌کند؟

اگر فکر می‌کنید این راهکار‌ها نمی‌توانند گره دخالت‌های والدین شما یا همسرتان را باز کنند به معنای این است که مشکل شما حالت جدی و پیچیده‌تری به خودش گرفته است. اما چه باید کرد که زندگی مشترک ما بیشتر از این آسیب نبیند و یا در خطر ازهم‌پاشیدن قرار نگیرد؟ بهترین جواب برای این سؤال این است که از مشاوره خانواده کمک بخواهید. مشاور به‌دقت شرایط شما را بررسی کرده و کمک می‌کند بفهمید کجای کارتان مشکل دارد.

برای دریافت مشاوره تلفنی یا حضوری از متخصصین با شماره موسسه روانشناسی ذهن نوتماس بگیرید.

منبع: جلوگیری از دخالت‌های والدین در ازدواج



:: برچسب‌ها: جلوگیری از دخالت‌های والدین در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تغذیه مناسب برای رفع اضطراب می تواند از فاکتور های موثر برای بالا بردن کیفیت سلامت روان باشد. در زندگی امروزه به دلیل رشد روزافزون صنعت و در واقع ماشینی شدن زندگی‌ها، زمینه ایجاد اختلالات روانی شایع همچون اضطراب نیز افزایش یافته است. به طور کلی اضطراب خود زمینه ساز بسیاری دیگر از بیماری‌ها شامل افزایش تپش قلب، ضعف سیستم ایمنی بدن، ضعف حافظه و تمرکز، ناسازگاری اجتماعی، عدم پیشرفت تحصیلی و افزایش سهل انگاری‌های کاری، افسردگی و … است. از موثرترین عوامل کنترل اضطراب، تغذیه است که هر کسی می‌تواند آن را رعایت کند. در صورتی که تغییر برنامه غذایی تاثیری در میزان اضطراب‌تان نداشت، حتما از خدمات روانشناسی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغذیه مناسب برای رفع اضطراب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: تغذیه مناسب برای رفع اضطراب

تاثیر تغذیه مناسب در رفع اضطراب

اضطراب می‌تواند اختلالات روانی باشد که فرد را از رسیدن به آرامش دور می‌کند، بنابراین بایستی با روش‌های موثری درمان شود. یکی از عواملی که باعث کنترل اضطراب می‌شود، تغذیه است. چنانچه در یک تغذیه سه اصل مهم تعادل، تنوع و میانه روی در دریافت گروه‌های غذایی مختلف رعایت شود می‌تواند تاثیر خود را در زندگی فرد نشان دهد.

نوشیدن آب کافی و داشتن فعالیت جسمی نیر نقش بسیاری در کاهش اضطراب فرد دارد. دریافت برخی مواد غذایی می‌تواند عاملی در جهت تشدید اضطراب‌تان باشد و برخی دیگر از کاهنده‌های اضطراب باشند.

بنابراین تغذیه مناسب برای رفع اضطراب و سلامت روان با یکدیگر دارای ارتباط هستند و تغذیه می‌تواند تاثیر مستقیمی بر میزان اضطراب یک فرد داشته باشد. به طوری که مواد غذایی غنی که سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها باشد، در جهت کاهش اضطراب و  مواد غذایی پرچرب، پرکالری و دخانیات در جهت افزایش اضطراب موثر هستند.

تغذیه مناسب و مواد غذایی موثر در رفع اضطراب

برای درمان اختلالات روانی، درمانِ دارویی وجود دارد، اما اگر مصرف دارو را برای کاهش اضطراب دوست ندارید و از عوارض داروها می‌ترسید، می‌توانید با رعایت یک تغذیه و رژیم غذایی سالم در جهت کاهش اضطراب خود اقدام کنید. در ادامه به برخی از انواع تغذیه مناسب برای رفع اضطراب در یک فرد، اشاره کرده‌ایم:

  • به طور کلی کلسیم، پتاسیم، ویتامین ث بر کاهش اضطراب تاثیر گذار است، این ویتامین‌ها در میوه‌هایی مانند کیوی و پرتقال وجود دارد.
  • کروم، ملاتونین، منیزیم نیز از دیگر مواد معدنی موثر در کاهش اضطراب است که در دانه‌ها، حبوبات، غلات و سبزیجات دارای برگ تیره وجود دارد. 
  • ویتامین E، روی، تریپتوفان موجود در مغزهای گیاهی، بوقلمون؛ همچنین ویتامین‌های گروه ب مانند B1 و B12 و همینطور سلنیوم موجود در غذاهای دریایی، جگر، قلوه، گوشت و ماکیان از دیگر مواد معدنی موثر در کاهش اضطراب هستند که گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی‌تان توصیه می‌شود.

تغذیه مناسب و نقش گیاهان دارویی در رفع  اضطراب

در طب سنتی توصیه می شود که برای کاهش اضطراب دمنوش گیاهان دارویی مصرف شود. گیاهانی همچون موارد زیر ضمن ایجاد آرامش در فرد تمامی اضطراب‌ها را دور می‌کند. برای اطلاع از بهترین تغذیه دانش آموز در مدرسه کلیک کنید. همچنین جزو تغذیه مناسب برای رفع اضطراب هستند.

  • دارواش
  • بابونه
  • سنبل الطیب
  • بادرنجبویه
  • گل سرخ
  • هل
  • میخک
  • ریحان
  • گشنیز
  • نعناع
  • زعفران
  • زرشک
  • دارچین
  • گل گاوزبان

از دیگر مواردی که در کاهش اضطراب موثر است، شربت‌های خانگی است که با شیرین کننده‌های طبیعی همچون عسل و یا شیره میوه‌ها درست شده است. از جمله این شربت‌ها و تغذیه مناسب برای رفع اضطراب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شربت لیمو
  • شربت سیب و زعفران
  • شربت خاکشیر
  • سکنجبین
  • بیدمشک و گلاب
  • شربت بهار نارنج

تغذیه مناسب برای رفع اضطراب با غذاهای ضد اضطراب

بهتر است بدانید که غلات و برخی از انواع تغذیه مناسب برای رفع اضطراب کامل باعث ترشح سرتونین می‌شود، کاری که در واقع داروهای آرامبخش در بدن انسان می‌کنند. ترشح سروتونین باعث ایجاد آرامش می‌شود.

غلات کامل در واقع تمامی قسمت‌های یک دانه شامل هسته، سبوس، جوانه و اندوسپرم را درون خود دارد. این غلات سرشار از فیبر، پروتئین سالم گیاهی، ویتامین‌، مواد معدنی و انواع مواد گیاهی می‌باشند. اگر قصد دارید یک غلات کامل تهیه کنید می‌توانید موادی را خریداری کنید که روی بسته بندی آن غلات کامل یا سبوس‌دار نوشته شده باشد.

علاوه بر این مصرف مواد غذایی دیگری به شرح موارد زیر نیز باعث کاهش اضطراب و افزایش آرامش خواهد شد.

  • تخم مرغ
  • هویج
  • سبزیجات برگدار مانند اسفناج
  • کرفس
  • سیر
  • ماهی قزل آلا
  • پیاز
  • چغندر
  • برنج قهوه‌ای
  • گندم
  • جو
  • ارزن
  • مارچوبه
  • انبه
  • گلابی
  • آناناس
  • نارنگی
  • سیب رسیده شیرین
  • زرد آلو
  • موز به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین B6
  • گل کلم
  • میوه‌های خشک
  • انجیر
  • حبوبات
  • ماست کم چرب
  • میوه‌های دارای آنتی اکسیدان مانند توت، تمشک و زغال اخته، انار

غذاهای محرک و افزاینده اضطراب

برخی از مواد غذایی باعث افزایش اضطراب می‌شوند. از مهم‌ترین انواع تغذیه مناسب برای رفع اضطراب می‌توان به چای، قهوه، نوشابه و شکلات اشاره کرد و دلیل آن نیز این است که این مواد غذایی دارای مقادیر زیادی کافئین هستند. 

مصرف مواد غذایی کافئین دار باعث اختلال خواب، تپش قلب، اضطراب و بی قراری، استرس و اضطراب می‌شود و به طور کلی محرک اعصاب است. علاوه بر این مواد غذایی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم نیز در ایجاد اضطراب نقش دارد که بهتر است از خوردن آن‌ها خودداری کنید.

  • نوشیدنی های الکلی
  • بستنی
  • کیک
  • تنقلاتی مانند چیپس و پفک
  • غذاهای صنعتی آماده
  • نوشابه‌ها
  • نمک
  • شکلات
  • غذاهای سرخ شده
  • گوشت گوساله
  • پیتزا
  • ساندویچ‌ ها

توصیه های متخصصان

برای کاهش اضطراب با رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای رفع اضطراب مناسب چندین نکته وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. 

  • همانطور که اشاره کردیم بهتر است به جای شکرهای صنعتی در تغذیه خود از شیرین کننده های طبیعی همچون عسل، خرما، کشمش و … استفاده کنید.
  • نوشیدن آب را فراموش نکنید.
  • وعده‌های غذایی سبک و البته سالم مصرف کنید.
  • از کشیدن سیگار بپرهیزید، چراکه به دلیل داشتن نیکوتین باعث ایجاد اختلال در تنفس و افزایش ضربان قلب می‌شود.
  • غذای خود را در یک محیط آرام میل کنید و در وعده‌های غذایی تمرکز خود را بر روی تغذیه خود معطوف کنید

????خدمات مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای رفع اضطراب

اگر دارای اضطراب هستید و به دنبال درمان با دارو هم نیستید، می‌توانید با مرکز مشاوره ذهن نو که دارای چندین سال سابقه مشاوره روانشناسی است، تماس حاصل بفرمایید و برنامه تغذیه‌ای مناسب خود را دریافت کنید، تا ضمن داشتن تناسب اندام آرامش خود را به دست آورید و تنش‌ها و اضطراب‌های‌تان را با تغذیه درست درمان کنید.

توصیه های دیگر تغذیه مناسب برای رفع اضطراب

به طور کلی افراد باید در حین استفاده از روش های غذایی و همچنین تغذیه مناسب برای رفع اضطراب، موارد زیادی را در نظر بگیرند. آنها باید تعادل مواد معدنی بدن خود را در حد تعادل نگه داشته و از زیاده روی در این مورد خودداری کنند. بهتر است حتما قبل از شروع یک رژیم غذایی، آزمایش های کامل را انجام داده و همچنین با یک متخصص مشورت کنند. از طرفی شاید به برخی از مواد حساسیت داشته، که باید از آنها نیز مطلع شوند. همه مواد ارگانیک و طبیعی برای سلامتی مفید هستند. افراد تنها باید در مصرف آنها تعادل را رعایت کرده و اصولی عمل کنند.

روش های دیگر برای کنترل اضطراب

روش های زیادی برای کنترل اضطراب در افراد وجود دارد. در قدم اول افراد باید دلیل استرس و اضطراب خود را شناسایی کرده و همچنین از تغذیه مناسب برای رفع اضطراب، به عنوان یک روش مکمل استفاده کنند. افراد باید در ابتدا از روش های روانشناختی استفاده کرده، سبک زندگی خود را تغییر داده و همچنین در تغذیه خود نیز تجدید نظر کنند. تمرین های بدنی مانند مراقبه و تمرین تنفس نیز می‌تواند تا حد زیادی در کنترل اضطراب موثر باشد.

سخن پایانی

بر اساس پژوهش های انجام شده در زمینه تغذیه مناسب برای رفع اضطراب، مصرف غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند؛ به طور چشمگیری در کاهش میزان استرس، نقش دارند. البته این مواد طیف وسیعی را شامل می‌شوند که افراد می‌توانند با روش های مختلفی آن را تامین کنند. به طور کلی افراد باید در این زمینه، از یک روانشناس و پزشک نیز کمک گرفته و رژیم غذایی اصولی داشته باشند. همچنین از روش های درمانی دیگر نیز کمک گرفته و سبک زندگی سالم تری پیش بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغذیه مناسب برای رفع اضطراب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

کدام مواد غذایی باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب می‌شود؟

مصرف برخی مواد غذایی شامل غلات کامل، تخم مرغ، هویج، سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کرفس، سیر، ماهی قزل آلا، پیاز، چغندر، برنج قهوه‌ای،گندم، جو، ارزن، مارچوبه، انبه، گلابی، آناناس، نارنگی، سیب رسیده شیرین، زرد آلو، موز، گل کلم، میوه‌های خشک، انجیر، حبوبات، ماست کم چرب، توت، تمشک و زغال اخته، انار و … از مواد غذایی آرامش دهنده هستند. 

منبع: تغذیه مناسب برای رفع اضطراب



:: برچسب‌ها: تغذیه مناسب برای رفع اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خصوصیات افراد بالغ چیست؟ چگونه مثل یه آدم پخته رفتار کنیم؟ یا چطور می‌توانیم به این خصوصیات برسیم؟ این سؤال‌ها برای بسیاری از ما در برهه‌ای از زندگی ایجاد می‌شود. انسان‌ها ذاتاً رسیدن به بلوغ و کمال را دوست دارند؛ به همین خاطر است که از یک جای زندگی به بعد درگیر این سؤال‌ها می‌شویم. برای اینکه بتوانیم پاسخی برای این سؤال‌ها پیدا کنیم اول باید بتوانیم کلمه بلوغ را تعریف کنیم؛ منظور شما از بلوغ چیست؟ یا درواقع دوست دارید به چه چیزی در زندگی‌تان برسید؟

با جواب دادن به این سؤال احتمالاً متوجه این می‌شوید که پختگی و بلوغ ازنظر هرکدام از ما با دیگری فرق دارد. به همین خاطر شاید بتوانیم ویژگی‌های بسیاری را برای یک فرد پخته در نظر بگیریم. از آنجا که دوران نوجوانی آغاز این تحولات است، احتمال بروز تعارضات در نوجوانی افزایش پیدا کرده و والدین را با فرزندشان دچار چالش می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خصوصیات افراد بالغ (ویژگی های زنان بالغ) می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: خصوصیات افراد بالغ 

خصوصیات افراد پخته و بالغ چیست؟

خصوصیات افراد بالغ تحت تاثیر تجربیات و درک آن ها قرار دارد. بنابراین شما نمی‌توانید بر اساس عدد سنی آنها میزان بلوغ شان را بسنجید. در ادامه پارامترهایی برای پی بردن به خصوصیات افراد بالغ آورده‌‌ایم.

✔️ خودشناسی

برای اینکه بتوانید پیشرفت کنید مهم‌ترین و اولین راهکار خودشناسی است. شما باید خودتان را با تمام نقاط ضعف و قوت بشناسید تا بتوانید برای بهبود شرایط‌تان برنامه‌ریزی کنید. یک انسان پخته در کنار اینکه توانایی‌هایش را می‌شناسد، حفره‌های شخصیتی و ناتوانایی‌هایش را هم می‌شناسد و به‌خوبی برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند. درنتیجه شما هم اگر به دنبال رسیدن به بلوغ فکری هستید بهتر است خودشناسی را جدی بگیرید.

برای اینکه بتوانید به خودشناسی برسید مدتی رفتارها و افکارتان را زیر نظر بگیرید و ببینید چه فکرها یا رفتارهایی در شما تکرار می‌شوند. می‌توانید از کتاب‌های خودشناسی هم برای رسیدن به این هدف کمک بگیرید. مشاورین متخصص هم می‌توانند با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیتی به شما در پیدا کردن ویژگی‌های شخصیت‌تان کمک کنند.

مشاورین نه‌تنها به شما کمک می‌کنند که شخصیت خود را بشناسید بلکه می‌توانند با استفاده از برنامه‌ها و آموزش‌های مختلف به شما برای پیشرفت در مسیر درست هم کمک کنند.

✔️ روابط اجتماعی گسترده از خصوصیات افراد بالغ

افراد بالغ می‌توانند به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند. صحبت کردن با دیگران یکی از راه‌هایی است که شما را با زندگی‌ها و طرز فکرهای مختلف آشنا می‌کند. از این طریق شما تجربه‌های مختلفی به دست می‌آورید و بهتر می‌توانید زندگی خود را مدیریت کنید.

✔️ زمانی را به خودشان اختصاص می‌دهند

کسانی که به بلوغ فکری رسیده‌اند به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند اما یک ویژگی مهم آن‌ها این است که در ارتباط با دیگران غرق نمی‌شوند. آن‌ها درعین‌حال که با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند زمان‌هایی را هم به‌تنهایی و برای خودشان می‌گذرانند. آن‌ها رفتارها و شرایط زندگی خود را دائماً بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که در مسیر مناسب حرکت می‌کنند یا نه؟

درنتیجه داشتن برنامه مناسب برای پیشرفت و همین‌طور ارزیابی کردن مرتب خود یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنید. اگر احساس می‌کنید در برنامه‌ریزی یا ادامه دادن برنامه‌های‌تان دچار ضعف هستید می‌توانید در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.

✔️ مطالعه از خصوصیات افراد بالغ

مطالعه هم درست مانند معاشرت کردن با دیگران می‌تواند مطالب زیادی را به شما آموزش دهد. از طریق مطالعه کتاب‌های مختلف شما با دیدگاه نویسنده‌ها آشنا می‌شوید و مطالب بسیاری را یاد می‌گیرید که می‌توانید در بخش‌های مختلفی از زندگی خود آن‌ها را به کار ببرید یا به دیگران توصیه کنید از آن‌ها استفاده کنند.

✔️ مشورت کردن

یکی از نشانه‌های بلوغ این است که شما هرگز فکر نمی‌کنید همه‌چیز را می‌دانید. کسانی که به پختگی فکری رسیده باشند همیشه سعی می‌کنند در مسائل مختلف با دیگران مشورت کنند و از نظرات آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها همیشه به دنبال این هستند که از صحبت‌های دیگران و تجربیات آن‌ها استفاده کنند و کمتر پیش می‌آید که بخواهند اطلاعات خود را به رخ دیگران بکشند.

✔️ خصوصیات افراد بالغ و سازگاری با شرایط

زندگی همه ما گاهی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. در این وضعیت هرچقدر زودتر بتوانید با شرایط سازگار شوید بهتر می‌توانید اوضاع را مدیریت کنید و فشار روانی کمتری را تحمل خواهید کرد. افراد پخته معمولاً به‌راحتی می‌توانند خود را با تغییر شرایط وفق بدهند. به همین خاطر شرایط سخت را به‌خوبی مدیریت می‌کنند.

✔️ مدیریت هیجان

بلوغ و پختگی به این معناست که بتوانید احساسات خود را به‌خوبی کنترل کنید. درواقع افراد پخته بیش از آنکه بر اساس هیجانات‌شان رفتار کنند با عقل و منطق با شرایط برخورد می‌کنند. به همین خاطر است که آن‌ها معمولاً راجع به هر چیز به‌خوبی فکر می‌کنند و بعد تصمیم می‌گیرند. اگر می‌خواهید شما هم به پختگی برسید باید سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید و قبل از گرفتن هر تصمیمی به‌خوبی فکر کنید.

✔️ همدلی از خصوصیات افراد بالغ

بلوغ علاوه بر اینکه باعث می‌شود به‌خوبی بتوانید احساساتتان را مدیریت کنید به شما کمک خواهد کرد تا با احساسات دیگران آشنایی بیشتری داشته باشید و به‌خوبی آن‌ها را درک کنید. یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات افراد بالغ این است که می‌توانند همدلی خوبی با دیگران داشته باشند. مهم نیست که طرف مقابل در چه شرایطی قرار داشته باشد، کسانی که به بلوغ رسیده‌اند سعی می‌کنند تا غم و ناراحتی او را درک کنند و به‌خوبی با وی رفتار می‌کنند. برعکس آن‌هایی که از درون احساس ضعف می‌کنند معمولاً در برخورد با دیگران سعی می‌کنند با نصیحت کردن یا دادن راهکارهای مختلف برتری خود را ثابت کنند.

✔️ دوری از وابستگی

یکی از ویژگی‌های مهم افراد پخته این است که آن‌ها به خودشان تکیه می‌کنند. به همین خاطر معمولاً به هیچ‌کس یا هیچ‌چیز وابسته نمی‌شوند. البته این به معنای خودشیفتگی یا بی‌توجهی به دیگران نیست. بلکه یک فرد بالغ سعی می‌کند تا جای ممکن استقامت و توانایی شخصی خود را بالا ببرد. زیرا آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که وابستگی به دیگران یا حتی اشیا و رفتارها می‌تواند تبعات سنگین بسیاری داشته باشد.

✔️ احترام به خود از ویژگی های افراد پخته

عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس دو ویژگی مهم کسانی است که به بلوغ فکری رسیده‌اند. این افراد از درون خودشان احساس قدرت می‌کنند و باور دارند که کنترل شرایط در دست خودشان است. آن‌ها احترام بسیاری برای خود قائل هستند و اجازه نمی‌دهند کسی حرمت آن‌ها را از بین ببرد.

✔️ مدیریت زمان

از خصوصیات افراد بالغ وقت شناسی آن‌هاست. هدف‌گذاری‌های صحیح، مدیریت زمان برای رسیدن به این اهداف و همین‌طور دوری از رفتارهای اعتیادآوری مثل بازی‌های کامپیوتری یا خوش‌گذرانی‌های بیش‌ازحد از ویژگی‌های این افراد است.

✔️ خوش‌بینی از خصوصیات افراد بالغ

منفی گرایی معمولاً از ویژگی‌های آن‌هایی است که از درون دچار ترس و اضطراب هستند. آن‌ها احساس می‌کنند که قدرت مواجه‌شدن با مشکلات را ندارند و به همین خاطر دچار اضطراب می‌شوند. این اضطراب بسیاری از مواقع خودش را به‌صورت منفی‌گرایی، بدبین بودن یا نارضایتی همیشگی از شرایط نشان می‌دهد. اما بلوغ فکری به شما کمک می‌کند به‌خوبی با شرایط سازگار شوید و همین‌طور آن را با دقت بررسی کنید. به‌علاوه اعتمادبه‌نفس این افراد باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند از پس شرایط برمی‌آیند. به همین خاطر است که یک ویژگی مهم افراد پخته خوش‌بینی نسبت به شرایط است.

ویژگی های زنان بالغ

دارای عزت نفس

در هر موقعیتی اعتماد به نفس خود را حفظ می کنند

چارچوب ها و عقاید مشخصی دارند

منطق بر هیجاناتشان غلبه دارد

همدلی دارند

توانایی کنترل احساسات شان را دارند

فکر کرده حرف می‌زنند

به سلامت شان اهمیت می دهند

جایگاه خود را درک کرده و به خود احترام میگذارند

ویژگی های مردان بالغ

صبور هستند

قادر به تعویق انداختن ارضای نیازهای جنسی شون هستند

می توانند هیجانات شان را کنترل کنند

هدف و مسیری مشخص دارند

به خود و توانایی هایشان اعتماد دارند

نقاط ضعف خود را می شناسند

حامی و پشتیبان ضعیف تر از خود هستند

تجربیات گذشته را راهی برای حرکت به سوی آینده می دانند

بخشنده و مهربان هستند

جمع بندی

بسیاری از نوجوانان برای آن که بالغ دیده شوند ویا در جامع بزرگسال شناخته شوند، رفتارهای پرخطری چون استعمال دخانیات و روابط باز با جنس مخالف را پیش می‌گیرند. در این مقاله تلاش شد تا از نظر رفتاری مشخص کنیم که چه خصوصیاتی شامل افراد بالغ می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه خصوصیات افراد بالغ (ویژگی های زنان بالغ) می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

اولین قدم برای رسیدن به بلوغ فکری چیست؟

در اولین قدم شما باید خودتان را بشناسید. آشنایی با نقاط قوت و ضعف خود و تلاش برای تقویت آن‌ها اولین کاری است که برای رسیدن به بلوغ فکری باید انجام دهید.

روابط اجتماعی چه ارتباطی با بلوغ فکری دارد؟

روابط اجتماعی به شما کمک می‌کند با افراد مختلف، نظرات و تجربیات آن‌ها آشنا شوید و این موضوع در بسیاری از شرایط کمک‌کننده خواهد بود.

منبع: خصوصیات افراد بالغ



:: برچسب‌ها: خصوصیات افراد بالغ ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نگاه کردن شوهر به زنان دیگر از آن دسته مسائلی است که تقریباً خط قرمز همه خانم‌ها است. هر زنی دوست دارد که در مرکز توجه همسرش باشد. و به همین خاطر وقتی توجه او به فرد دیگری را می‌بیند ناراحت می‌شود. ممکن است در این شرایط تصور کنید که زندگی مشترک شما و تمام امید و آرزوهایی که برای آن داشته‌اید از بین رفته است. متخصصان خانواده معتقدند که همیشه هم نگاه‌کردن همسر شما به زنان دیگر به معنای خیانت نیست.

تلاش برای جلب‌توجه شما یا اینکه همسرتان می‌خواهد به شما بگوید دوست دارد، چطور لباس بپوشید هم می‌توانند از دلایل نگاه‌کردن همسرتان به سایر خانم‌ها باشند. بااین‌حال اگر این کار شوهرتان شما را ناراحت کرده باید راه‌حل مناسبی برای آن پیدا کنید. برای دریافت مشاوره در زمینه نگاه کردن شوهر به زنان دیگر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: نگاه کردن شوهر به زنان دیگر

نگاه کردن شوهر به زنان دیگر

در طول زندگی مشترک مشکلات بسیاری برای هرکدام از ما پیش می‌آید. گاهی اوقات ممکن است از رفتارهای همسرتان ناراحت شوید. برای مثال نگاه کردن شوهر به زنان دیگر موضوعی است که باعث ناراحتی همه خانم‌ها می‌شود. به‌علاوه این موضوع در بسیاری از مواقع می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد.

به همین خاطر نباید نگاه کردن شوهر به زنان دیگر را نادیده گرفت. اما این نکته را به‌خاطر داشته باشید که راه‌حل و برخورد شما با این مسئله نباید به‌گونه‌ای باشد که مشکلات دیگری را نیز در زندگی‌تان به وجود آورد. برای مثال بسیاری از مواقع برخوردهای تند خانم‌ها با این کار همسرشان باعث ازبین‌رفتن حرمت‌ها در زندگی می‌شود. در این شرایط بهترین کار این است که با کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص یک راه‌حل حساب شده برای این شرایط پیدا کنید.

دلایل نگاه کردن شوهر به زنان دیگر چیست؟

اینکه همسر شما به سایر زنان نگاه می‌کند موضوع بسیار ناراحت‌کننده‌ای است. اما اولین قدم برای برطرف‌کردن مشکل این است که دلایل آن را پیدا کنید. در حقیقت زمانی که ما می‌دانیم چرا یک اتفاق پیش می‌آید بهتر می‌توانیم دلایل را کنترل کرده و از بروز مجدد آن جلوگیری کنیم. بعضی از مهم‌ترین دلایل نگاه کردن شوهر به زنان دیگر به شرح زیر است.

❔ شرایط بیولوژیک مردان

بعضی از محققان تفاوت‌های فیزیولوژیکی بین زنان و مردان را دلیلی برای جلب‌توجه آنها به جنس مخالف می‌دانند. برای مثال نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که هورمون تستوسترون می‌تواند رفتار هیجانی و ناگهانی را در مردان افزایش دهد. به همین خاطر است که آنها پیش از آنکه بتوانند رفتارشان را با استفاده از مغز کنترل کنند به خانم‌ها نگاه می‌کنند.

❔ نگاه کردن شوهر به زنان دیگر برای جلب‌توجه شما

شاید این راه، کار بسیار نامناسبی باشد. بااین‌حال بعضی از آقایان برای اینکه محبت و توجه شما را به سمت خودشان جلب کنند به سایر خانم‌ها نگاه می‌کنند. در واقع این دسته تلاش می‌کنند تا از طریق برانگیختن احساس حسادت شما میزان علاقه‌ای که به آنها دارید را متوجه شوند.

❔ نشان‌دادن سلیقه

شاید همسرتان از مدل لباس پوشیدن یا رنگ موی یک خانم دیگر خوشش آمده باشد. این مسئله الزاماً معنی بدی ندارد. او تنها می‌خواهد سلیقه خودش راجع به شما را نشان بدهد اما متأسفانه راه‌حل خوبی برای این کار پیدا نکرده است.

❔ نگاه کردن شوهر به زنان دیگر و خیانت

در کنار تمام دلایل معمولی که نگاه کردن شوهر به زنان دیگر می‌تواند داشته باشد، خیانت نیز موضوعی است که نباید آن را نادیده بگیرید. اگرچه بسیاری از مواقع نگاه‌های همسر شما به خانم‌های دیگر صرفاً در حد یک نگاه باقی می‌ماند بااین‌حال بسیاری از متخصصان معتقدند که این موضوعی نیست که بخواهید به‌سادگی از کنار آن عبور کنید.

راهکارهایی برای مقابله با نگاه کردن شوهر به زنان دیگر

قطعا و حتما نگاه کردن شوهر به زنان دیگر رفتاری آزاردهنده است که وجهه خوبی هم به همراه ندارد. بنابراین شما بایدد اقداماتی در این خصوص داشته باشید. در ادامه به 5 روش کلی برای مقابله با نگاه کردن شوهر به زنان دیگر آورده ایم. مشاوران با توجه به رابطه شما دو نفر می‌توانند راهکارهای مناسب تری بدهند.

✨ با همسرتان صحبت کنید

هر مشکلی که بین شما و همسرتان پیش بیاید اولین و بهترین راهکار صحبت‌کردن است. این کار به شما کمک می‌کند بدون هیچ سوءتفاهمی احساسات خود را به طرف مقابل بگویید و دلایل او را نیز بشنوید. به همین خاطر اگر نگاه‌های همسر شما به دیگران باعث ناراحتی‌تان شده است اولین قدم این است که با او حرف بزنید. خیلی قاطعانه و البته دوستانه به همسرتان بگویید که از این رفتار او خوشتان نیامده است. اما بهتر است دلایل او را نیز بشنوید تا متوجه شوید که چه چیزی در زندگی شما دچار اشکال شده است.

✨ قوانین مشخصی برای رابطه داشته باشید

اگرچه صحبت‌کردن بهترین راهکاری است که می‌توانید از آن استفاده کنید بااین‌حال صحبت‌کردن تنها نمی‌تواند مشکل شما را حل کند. بهتر است پس از اینکه احساساتتان را با همسرتان در میان گذاشتید و متوجه دلایل او نیز شدید با کمک یکدیگر چهارچوب مشخصی را برای زندگی مشترک‌تان تنظیم کنید.

✨ به اشکالات خودتان فکر کنید

در یک فرصت مناسب و هنگامی که تنها هستید با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که چقدر از رفتار همسرتان تقصیر شما است؟ آیا مسائلی مثل بی‌توجهی به ظاهرتان یا کیفیت پایین زندگی عاطفی و جنسی‌تان در این موضوع نقشی داشته‌اند؟ اگر پاسختان به این سؤالات مثبت است برای تغییر شرایط کمی بیشتر به رفتار خودتان دقت داشته باشید.

✨ از رفتار متقابل خودداری کنید

یکی از  بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بعضی از خانم‌ها انجام می‌دهند این است که دست به رفتار متقابل می‌زنند. در حقیقت آنها برای اینکه به همسرشان نشان بدهند کارهایش چقدر ناراحت‌کننده بوده با او همان کار را تکرار می‌کنند. اما این رفتار شما نه‌تنها نمی‌تواند مشکلی را در زندگی‌تان حل کند بلکه باعث ازبین‌رفتن حرمت‌ها و رقابت بیشتر شما و همسرتان در این زمینه می‌شود. پس بهتر است از رفتارهای این‌گونه یا پرخاشگری خودداری کنید.

✨ کمک مشاور به زوجین

ازدواج یکی از پرچالش‌ترین تجربه‌ها در زندگی هرکدام از ما است. شما در طول زندگی مشترک با انواع مشکلات مواجه می‌شوید و اگر ادامه‌پیداکردن زندگی برایتان اهمیت دارد باید بتوانید این مشکلات را برطرف کنید. کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص نیز یکی از بهترین راهکارهایی است که شما در هر زمینه و به‌خصوص این مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید.

یادتان باشد که کمک‌گرفتن از افراد بدون تخصص حداقل دو مشکل را به همراه خواهد داشت. در درجه اول شما نمی‌توانید مطمئن باشید که فرد راز شما را پیش خودش نگه می‌دارد. به‌علاوه شاید او راجع به شما و همسرتان قضاوت درستی نداشته باشد. اما مشکل دوم از این هم جدی تر است. آن هم اینکه آیا طرف مشورت شما می‌تواند راهکار مناسبی برای تغییر شرایط به شما نشان بدهد؟ باتوجه‌به این دو مورد بهتر است که برای برطرف‌کردن مشکل از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نگاه کردن شوهر به زنان دیگر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی چندین بار به همسرم تذکر دادم که نباید به دیگر خانم‌ها نگاه کند اما او رفتارش را ادامه می‌دهد باید چه کار کنم؟

در درجه اول به صحبت‌های همسرتان گوش کنید. او چه دلیلی برای این کارها بیان می‌کند؟ آیا رابطه شما دچار مشکلی است؟ اگر پاسختان به این سؤال‌ها مثبت است سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید. اما اگر همسرتان به‌عنوان خیانت دست به این کار می‌زند بهتر است کمی جدی تر راجع به رابطه‌تان فکر کنید.

 

منبع: نگاه کردن شوهر به زنان دیگر



:: برچسب‌ها: نگاه کردن شوهر به زنان دیگر ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد از معضلاتی است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید و حتی می‌تواند دلیلی برای شروع مجدد اعتیاد باشد. معمولاً استفاده از مواد مخدر باعث بهبود کیفیت روابط جنسی می‌شود و این موضوع خود یکی از دلایلی است که فرد را به مصرف بیشتر ترغیب می‌کند. درعین‌حال استفاده طولانی‌مدت از مواد مخدر و یا کنار گذاشتن استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در برقراری رابطه جنسی شود.

این مشکلات جنسی معمولاً علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن اعتمادبه‌نفس فرد باعث نارضایتی شریک جنسی شده و می‌تواند باعث بروز مشکلاتی ازجمله تمایل به مصرف مجدد باشد. اگر شما یا هر یک از اطرافیانتان نیز با این مشکل مواجه شده‌اید، بهتر است برای بهبود مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد از راه‌های مناسبی ازجمله کمک گرفتن از متخصصین استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد را چگونه پست سر بگذاریم؟

چرا با وجود مشکلات جنسی بعد از ترک باز هم به سمت مواد می روند؟

مواد مخدر با ایجاد تغییر در ترشح هورمون‌ها باعث بروز تغییراتی در شرایط جسمی فرد می‌شوند. این تغییرات بسیاری از عملکردهای بدن نظیر، خواب، اشتها و همین‌طور برقراری رابطه جنسی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. معمولاً در ابتدای استفاده از تمامی مواد مخدر عملکرد جنسی فرد بهبود پیدا می‌کند.

این بهبود معمولاً به‌صورت دیرانزالی و افزایش مدت برانگیختگی و همین‌طور لذت بیشتر در رابطه جنسی خود را نشان می‌دهد و تبدیل به انگیزه‌ای برای استفاده بیشتر از این مواد می‌شود. هریک از انواع مواد اعتیادآور به شیوه خاصی باعث بروز تغییرات در کیفیت رابطه جنسی فرد می‌شود که در ادامه به مهم‌ترین دلایل در این زمینه اشاره می‌کنیم.

1. مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | کاهش حساسیت

تریاک و مشتقات آن باعث کاهش حساسیت در تمامی نقاط بدن می‌شود و به همین خاطر است که می‌تواند درد را تسکین دهد. این کاهش حساسیت باعث می‌شود که گیرنده‌های موجود در اندام تناسلی نیز حساسیت خود را از دست بدهند و به عبارتی شرایطی مشابه با استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی را ایجاد می‌کند که باعث طولانی‌تر شدن مدت‌زمان برقراری روابط جنسی می‌شود. درعین‌حال استفاده طولانی‌مدت از این مواد باعث می‌شود که فرد مشکلاتی مانند سردمزاجی یا اختلال در نعوظ را تجربه کند.

2. افزایش برانگیختگی

اعتیادآورهای محرک مانند شیشه و کوکائین معمولاً باعث افزایش میل جنسی و توانایی بدن برای فعالیت جنسی می‌شوند. این دسته از مواد اعتیادآور با افزایش دوپامین و سروتونین در مغز باعث می‌شوند تا تمایل و درعین‌حال توانایی فرد برای برقراری رابطه جنسی افزایش پیدا کند و در کنار آن به دلیل افزایش ترشح دوپامین، مصرف‌کننده لذت بیشتری نیز از رابطه جنسی خواهد برد.

3. مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | افزایش اعتمادبه‌نفس

تریاک و سایر مواد مخدری که باعث بروز آرامش و کند شدن فعالیت دستگاه عصبی می‌شوند، معمولاً باعث از بین رفتن مهار رفتاری در فرد شده و درنتیجه فرد راحت‌تر کارهایی که از انجام آن‌ها خجالت می‌کشیده را انجام خواهد داد؛ درعین‌حال مواد محرک باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و میل به برقراری رابطه در فرد می‌شوند. درنتیجه تأثیر روانی این مواد در فرد به‌صورت افزایش اعتمادبه‌نفس و کنار گذاشتن خجالت برای انجام رفتارهایی است که شاید در حالت عادی به دلیل احساس شرم نتوانند آن‌ها را تجربه کنند.

4. باورهای غلط

با وجود گسترش آموزش ها و اطلاع رسانی ها درباره معایب و پیامدهای مواد مخدر، باز هم شاهد اعتیاد روز افزون افراد به انواع مواد مخدر و صنعتی هستیم. در مصاحبه با این افراد مشخص شد که آن‌ها به توانایی های خود برای مقابله با مواد بیش از حد اطمینان داشتند. در واقع آن ها خود را متفاوت از بیماران معتاد می‌دانستند. این افراد اذعان داشتند که با قصد بهبود عملکرد در زمینه های مختلف و یا فرار از یک تنش شروع به مصرف کرده اند و بعد از مدتی به طور کل کنترل از دست شان خارج شده است.

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

به دنبال استفاده طولانی‌مدت از مواد مخدر یا ترک آن‌ها (با روش های نامناسب) فرد مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد یا حین مصرف تجربه خواهد کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1️⃣ زودانزالی

یکی از شایع‌ترین مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد برای آقایان زود انزالی است. زود انزالی باعث می‌شود مدت کمی پس از شروع رابطه یا حتی پیش از دخول فرد به ارگاسم رسیده و این موضوع باعث بروز نارضایتی در شریک جنسی نیز خواهد شد. همان‌طور که گفته شد یکی از اصلی‌ترین تأثیرات استفاده از مواد مخدر افزایش مدت برانگیختگی و بالا رفتن توانایی جنسی است.

به همین خاطر زودانزالی ازجمله مواردی است که سبب بروز نارضایتی در شریک جنسی و همین‌طور کاهش اعتمادبه‌نفس در فرد شده و باعث شکل‌گیری این وسوسه می‌شود که برای بهبود این شرایط مجدداً به سراغ استفاده از مواد مخدر برود. البته راه‌های مناسب‌تری نیز برای درمان زودانزالی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

2️⃣ بی‌میلی از مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

به دلیل مشکلات فیزیولوژیکی ناشی از مصرف مواد مخدر و همین‌طور مشکلاتی نظیر زودانزالی، به‌تدریج تمایل فرد برای برقراری رابطه جنسی کاهش پیدا کرده یا به‌طور کامل از بین می‌رود. سردمزاجی یا مشکلاتی که در نعوظ برای آقایان پیش می‌آید ازجمله دیگر مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد هستند.

3️⃣ ناباروری

استفاده از برخی مواد محرک مانند ماری‌جوانا باعث بروز مشکلات جدی‌تری نظیر ناباروری در فرد شده و یا با ایجاد اختلال در چرخه‌های قاعدگی بانوان احتمال بارداری را کاهش می‌دهند. مشکلات جنسی پس ترک اعتیاد در کنار ناباروری زندگی مشترک زوجین را بیشتر به خطر می‌اندازد.

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | شروع مجدد روابط جنسی

بروز نارضایتی در ارتباط جنسی، یکی از مشکلاتی است که پس از ترک اعتیاد برای فرد ایجاد می‌شود. این نارضایتی می‌تواند تأثیر بسیاری در شروع مصرف مجدد داشته باشد و به همین خاطر افزایش آگاهی و آموزش دادن به زوجین در زمینهٔ راهکارهایی برای کاهش این مشکلات اهمیت بسیاری دارد. بهتر است بدون شرم راجع به مشکلات خود در جلسات بازپروری با مشاور صحبت کرده و از او برای این موضوع راهکار بخواهید.

1. انتظارات خود را تغییر دهید

شما و شریک جنسیتان باید انتظارات خود را از رابطه جنسی تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که آنچه تاکنون تجربه کرده‌اید اگرچه تجربه لذت‌بخشی بوده است بااین‌حال تفاوت بسیاری با رابطه طبیعی داشته و شما باید از حالا خود را برای یک رابطه طبیعی آماده کنید. این موضوع اگرچه ممکن است به لحاظ زمان و کیفیت ضعیف‌تر از تجربه پیشین شما باشد اما بااین‌حال وضعیت سالمی است که می‌تواند بدون بروز مشکل خاصی ادامه پیدا کند.

شریک جنسی فرد در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد. بیان نارضایتی شما می‌تواند عاملی برای بدتر شدن عملکرد جنسی همسرتان بوده و یا او را مجدداً به سمت استفاده از مواد مخدر تحریک کند. درنتیجه سعی کنید با کمک گرفتن از مشاورین اعتیاد یا خانواده اطلاعات خود را در این زمینه افزایش بدهید و راهکارهای مطلوب‌تری را به کار بگیرید. 

2. مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | محدودیت در برقراری روابط جنسی

متخصصین معمولاً توصیه می‌کنند که در هفته‌های نخستین پس از ترک، در برقراری رابطه جنسی محدودیت‌هایی را در نظر بگیرید و تا جای ممکن از برقراری رابطه جنسی کامل اجتناب کنید. زیرا در این شرایط مشکلات جنسی در بالاترین حد خود قرار دارند و تجربه یک رابطه جنسی نامطلوب می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری شود. ازجمله اینکه فرد به یک ذهنیت منفی دست پیداکرده و به این نتیجه می‌رسد که دیگر هرگز امکان بهبود نخواهد داشت.

3. پیش نوازی‌ها

یکی از راهکارهای مفید برای کاهش مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد این است که به معاشقه اهمیت بیشتری بدهید. استفاده از تکنیک‌هایی همچون ماساژ جنسی می‌تواند تاثیر بسیاری بر بهبود کیفیت رابطه شما داشته باشد. بهتر است تا جای ممکن راجع به تمایلات جنسی خود با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید به تمایلات شما در حین برقراری رابطه جنسی توجه داشته باشد. توجه به‌ظاهر پیش از برقراری رابطه جنسی، استفاده از کلمات محبت‌آمیز و همین‌طور آشنایی با نقاط حساس بدن همسر ازجمله دیگر راهکارهایی هستند که می‌تواند باعث بهبود کیفیت رابطه جنسی شما شوند.

اقدامات روانشناختی برای مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

متخصصین روانشناسی جنسی می‌توانند تا حد زیادی در بهبود مشکلات جنسی پیش‌آمده به شما کمک کنند. درصورتی‌که احساس می‌کنید به دلیل شرم یا هر موضوع دیگری نمی‌توانید راجع به نارضایتی‌های جنسی خود با دیگران صحبت کنید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرد. روانشناسان می‌توانند راهکارهای مناسبی را در این زمینه به شما ارائه دهند. ازجمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. درمان‌های عاطفی

بسیاری از نارضایتی‌های جنسی پس از ترک ریشه در مشکلات عاطفی دارند. این مشکلات می‌تواند به دلیل سختی‌های دوران اعتیاد میان فرد و همسرش اتفاق افتاده و یا مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی باعث بروز آن‌ها شده باشد. درصورتی‌که روانشناس به این تشخیص برسد که مشکلات جنسی ناشی از اختلالات هیجانی هستند، در بهبود این وضعیت به شما کمک خواهد کرد.

2. مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | درمان‌های رفتاری

درمان‌های رفتاری مجموعه‌ای از تکنیک‌ها هستند که در درمان زودانزالی یا سایر مشکلات جنسی به شما کمک می‌کنند. یکی از معروف‌ترین این روش‌ها، تکنیک مسترز و جانسون است که به معنای برقراری رابطه جنسی تا زمانی است که مرد در مرحله رسیدن به ارگاسم قرار گیرد. سپس برای مدتی رابطه متوقف می‌شود تا میزان برانگیختگی کاهش یافته و سپس مجدداً ادامه پیدا می‌کند. این روش به فرد کمک خواهد کرد تا کنترل بیشتری بر احساسات جنسی خود پیدا کند. انتخاب پوزیشن‌های جنسی مناسب یکی دیگر از اقدامات درمانی است که روانشناسان به شما آموزش خواهند داد.

3. درمان‌های دارویی مناسب

بعضی از انواع داروهای اعصاب و روان نظیر آن‌هایی که باعث کاهش اضطراب و افسردگی در فرد می‌شوند، می‌توانند در درمان مشکلات جنسی نقش مؤثری داشته باشند و در صورت صلاح‌دید متخصصین از آن‌ها نیز استفاده خواهد شد. 

سخن آخر

یکی از مهم ترین دلایل شروع اعتیاد، تلاش افراد برای از بین بردن مشکلات جنسی شان است. اما در حقیقت مواد مخدر وضعیت شما را بدتر میکند. از طرفی شما را به این باور می‌رساند که بدون دارو و مواد عملکرد مناسبی نخواهید داشت. با شروع درمان و تصمیم به ترک، مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد نیز افزایش پیدا می‌کند. این مسائل نیز آن‌ها را برای ادامه درمان ناامید می‌کند. بنابراین پرداختن به وضعیت رابطه بیمار باید در روند درمان اعتیاد قرار بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا مشکلات جنسی پس از ترک قابل‌درمان هستند؟

بله؛ درمان این مشکلات اگرچه ممکن است برای زمانی شما را درگیر خود کند اما قابل‌درمان است. هرچه بیشتر به توصیه‌ها و نکات آموزشی در ارتباط با مسائل جنسی توجه داشته باشید، این مشکلات سریع‌تر برطرف خواهند شد.

استفاده از چه مواد مخدری باعث بروز مشکلات جنسی می‌شود؟

استفاده از تمامی انواع مواد مخدر پس از مدتی باعث بروز مشکلات جنسی می‌شود و در دوره ترک نیز ممکن است فرد مشکلاتی را تجربه کند.

شریک جنسی چطور می‌تواند به بهبود مشکلات جنسی پس از ترک کمک کند؟

بهتر است نارضایتی خود را به شکل نامناسبی بیان نکنید و با صبوری برای بهبود شرایط به فرد کمک کنید. علاوه بر این استفاده از تکنیک‌هایی نظیر ماساژ جنسی و تمرین‌های رفتاری را جدی بگیرید.

منبع: مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد را چگونه پست سر بگذاریم؟



:: برچسب‌ها: مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد را چگونه پست سر بگذاریم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1402 | نظرات ()