نوشته شده توسط : ذهن نو

بغل کردن کودک فواید بسیار زیادی دارد. آیا از اهمیت بغل کردن کودک و لزوم ایجاد ارتباط فیزیکی صمیمانه با او اطلاعی دارید؟ بغل‌کردن کودک یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در رشد جسمانی و روانی فرزندان است. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا دلبستگی سالمی را با والدین خود شکل دهند و امنیت و آرامش بیشتری را احساس نمایند.

 

با این حال گاهی والدین نمی‌توانند به خوبی این ارتباط را با فرزندشان شکل بدهند و یا کودک نیز بخاطر وجود مشکلات و اختلالاتی از جمله اوتیسم تمایلی به در آغوش کشیده شدن نداشته باشد. در این شرایط لازم است که با بهره بردن از مشاوره کودک بررسی‌های دقیق تری صورت گیرد. در ادامه به نتایج تحقیقات علمی در مورد فواید بغل کردن کودک اشاره کرده‌ایم. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  بغل کردن کودک

چرا باید کودک را بغل کنم؟

 

شاید از نظر افراد، بغل کردن کودک یک امر ساده و ابتدایی به نظر برسد. اما این امر فواید بسیاری را به همراه دارد. بغل‌کردن کودک تاثیرات مهم بسزایی را در زندگی کودک می‌گذارد. برای جلوگیری از استرس، کودک را در آغوش بگیرید. در آغوش کشیدن باعث کاهش استرس کودک می‌شود. زمانی که والدین کودک را در آغوش می‌گیرند 12 فایده را باید در نظر بگیرند. بغل کردن کودک باعث سلامت روانی و جسمانی کودک می‌شود. در این مقاله راجع به فواید بغل کردن کودک توضیح داده ایم.

 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فواید بغل کردن کودک

 

شاید فکر کنید که بغل کردن کودک مسئله مهمی در رشد او محسوب نمی‌شود و عوامل مهم‌‌تری در این زمینه نقش دارند اما تحقیقات علمی نتایج دیگری را نشان می‌دهند. در حقیقت بررسی‌ها بیانگر این هستند که برقراری تماس جسمانی با کودک به خصوص در دوران نوزادی نقش بسزایی در رشد جسمانی و روانی فرزندان دارد. ما در ادامه به مهم‌ترین فواید بغل کردن کودکان اشاره کرده‌ایم.

حتما به مقاله تمامی آنچه که والدین باید یاد بگیرند سر بزنید.

✔️ با بغل کردن نوزاد تان را باهوش‌تر می‌کند

یکی از فواید بغل کردن کودک، باهوش شدن فرزندتان است. کودکان برای رشد و تکامل مغز به دریافت تحریکات حسی از دنیای پیرامون نیاز دارند. مطالعاتی که روی نوزادان پرورشگاهی انجام شده است نشان می‌دهد آن دسته از کودکانی که از ارتباط فیزیکی نزدیک محروم بوده‌اند اغلب نقایص شناختی مختلفی را از خود نشان می‌دهند. در همین راستا یک آزمایش بالینی نشان داد نوزادان پرورشگاهی زمانی که به مدت 10 هفته و روزی 20 دقیقه در بغل یک فرد بزرگسال نگه داشته می‌شوند. به مرور از نظر سطح شناختی و ارزیابی‌های مغزی نمره بالاتری به دست می‌آورند.

در واقع این پژوهش‌ها به ما یادآور می‌شوند که نوزادان از طریق حس لامسه به کشف دنیای پیرامون می‌پردازند. به همین خاطر است که داشتن تماس جسمانی نزدیک و در آغوش کشیده شدن برای آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و در فرایند رشد آنان تاثیر می‌گذارد.

✔️ بغل کردن کودک سلامت فرزندان را تامین می‌کند

کودکان برای رشد به دریافت مواد مغذی نیاز دارند. در واقع دریافت مواد غذایی سالم به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به نقاط عطفی رشد دست یابند. با این حال رفع نیازهای جسمانی از طریق تغذیه به تنهایی برای دستیابی به این نقاط عطف کافی نیست. بلکه کودکان در این مسیر به ارضای نیازهای هیجانی هم وابسته هستند. که این امر در سال‌های اولیه تولد از طریق تماس بدنی و در آغوش گرفتن برآورده می‌شود. در واقع بغل کردن کودک باعث تامین سلامت روان فرزند می‌شود.

اگر بخواهیم این موضوع را از منظر علمی بررسی نماییم باید بگوییم که بغل کردن کودک منجر به ترشح هورمون آکسی توسین در او می‌شود. این هورمون به هورمون عشق، اعتماد و ایمنی معروف است. آکسی توسین هورمون رشد را در بدن کودک تحریک می‌کند و منجر به ترشح بیشتر آن می‌گردد. در نتیجه می‌توان گفت تاثیر بغل کردن کودکان در رشد آنان از طریق هورمون آکسی توسین اتفاق می‌افتد.

حتما درباره روانشناسی کودکان بخوانید.

✔️کمک کردن به رشد عاطفی

بغل کردن کودک نه تنها برای رشد جسمانی و مغزی فرزندتان ضروری است بلکه به رشد عاطفی و هیجانی او نیز کمک می‌کند. اگر دقت کرده باشید هیچ چیز مثل فشردن آرام کودک در آغوش نمی‌تواند گریه‌ها و نا آرامی‌های او را تسکین ببخشد.

همچنین نتایج تحقیقات علمی بر این نکته تاکید دارند که بغل کردن کودک می‌تواند در کنترل خشم و عصبانیت فرزندتان نیز تاثیر بگذارد. بسیاری از والدین فکر می‌کنند زمانی که فرزندشان عصبانی است نباید به او روی خوش نشان دهند. اما محققان بر این باورند که بغل کردن کودک و اطمینان بخشی به او دراین شرایط، کمک می‌کند تا فرزندتان بتواند راحت تر از شر هیجانات ناخوشایند رها شود. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله بوسیدن کودک را نیز بخوانید.

✔️ بغل کردن کودک او را در برابر استرس‌ها مقاوم می‌کند

در شرایط استرس زا هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین در بدن و مغز انسان آزاد می‌شوند. از آنجایی که کودکان هنوز مهارت تنظیم هیجانات را فرانگرفته‌اند. سطح این هورمون‌ها می‌تواند به میزان بسیار زیادی بالا رفته و به بدن آن‌ها آسیب برساند. همچنین مطالعات بیانگر این نکته هستند که تجربه استرس شدید در دوران کودکی باعث آسیب پذیری افراد در برابر بیماری‌های جسمانی و روانشناختی مختلف نظیر افسردگی در دوران بزرگسالی می‌شود. بنابراین بغل کردن کودک محافظ او در برابر استرس است.

در این شرایط در آغوش کشیدن کودکان با ترشح هورمون آکسی توسین به کاهش استرس، پیشگیری از عوارض منفی آن و افزایش انعطاف پذیری روانی آن‌ها کمک می‌کند.

حتما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دلبستگی در کودکان بخوانید.

✔️ به تقویت ارتباط والد فرزندی کمک می‌کند

بغل کردن از نوزادی باعث می‌شود که شما بتوانید پیوند محکم‌تری با فرزندان خود برقرار کنید. در حقیقت نزدیکی جسمانی می‌تواند به نزدیکی عاطفی و روانی نیز کمک نماید. به طور کل باید گفت در آغوش کشیدن کودک در پرورش احساس اعتماد، تقویت رابطه والد فرزندی و کاهش ترس نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

✔️بغل کردن کودک احساس شادی را تقویت می‌کند

مطالعات نشان می‌دهد که در آغوش گرفتن کودک منابع روانی او را افزایش می‌دهد. منظور از منابع روانی عواملی مانند خوشبینی، تسلط و عزت نفس است که به طور مستقیم سلامت جسمانی و روانی افراد را پیش بینی می‌کنند. نتایج تحقیقات علمی بیانگر این نکته هستند که بغل کردن کودک با افزایش این منابع روانی به فرزندتان کمک می‌کند روحیه بهتری را شکل دهد و در نتیجه به مرور زمان خلق شادتری نیز داشته باشد.

✔️ مهارت همدلی را به فرزندان آموزش می‌دهد

یادگیری مشاهده‌ای از طریق الگوسازی والدین، اصلی‌ترین روشی است که کودکان به کمک آن‌ها موضوعات مختلف را می‌آموزند. مهارت همدلی با دیگران یکی از مهارت‌های اصلی در زندگی است که به ارتقای روابط بین فردی کمک بسیاری می کند. بغل کردن کودک به فرزندتان یاری می‌رساند تا به هیجانات و نگرانی‌های دیگران توجه کرده و به این ترتیب درک متقابل بیشتری را پرورش دهد.

✔️ حس امنیت را در کودک پرورش می‌دهد

کودک نیاز دارد که در محیطی رشد کند که دوست داشته شود و در هر شرایطی بی قید و شرط والدینش از او محافظت کنند. بغل کردن کودک باعث ایجاد صمیمیتی عمیق بین او و پدر و مادرش می‌شود. توجه داشته باشید که هم پدر و هم مادر باید محبت خود را با بغل‌کردن نشان دهند و انجام این کار فقط به عهده یکی از والدین نباشد.

✔️ بغل کردن موجب تقویت سیستم ایمنی کودک می‌شود

طبق تحقیقات بغل کردن کودک باعث تقویت سیستم ایمنی کودک خواهد شد. والدین با ماساژ ناحیه جناغ و تماس پوستی با کودک موجب تحریک غده تیوسی شده و موجب تولید بیشتر سلول های سفید خونی خواهد شد، این فرایند باعث سالم ماندن کودک می‌شود.

✔️بغل کردن کودک باعث افزایش عزت نفس می‌شود

یکی از فواید بغل‌کردن کودک، افزایش عزت نفس است. زمانی که کودک مراقبت و عشق را از والدین دریافت می‌کند، به تدریج حس امنیت در آن باعث افزایش عزت نفس می‌شود. با بغل کردن کودک عزت نفس کودک خود را افزایش دهید.

✔️ موجب آرام شدن عضلات می‌شود

یکی از فواید بغل کردن کودک، آرام سازی عضلات است. زمانی که کودکی را بغل می‌گیرید، تنش را از او دور می‌کنید و درد های روحی او کاسته می‌شود. در نهایت گردش خون به حالت آرامش باز می‌گردد.

✔️ بغل کردن کودک عمل پس دادن و گرفتن را به فرزند آموزش می‌دهد

زمانی که کودک تمایلی به بغلی بودن ندارد او را مجبور نکنید. اما تلاش خود را هم بکنید. بچه ها گاهی علاقه ای به بغل بودن ندارند. اما در برخی از موارد نیز به شدت علاقه دارند بغل والدین باشند. بغل کردن کودک باعث آموزش این روند می‌شود.

نکات مهم

فواید بغل کردن کودک را تا به اینجای مقاله مطالعه کرده اید. البته برای بغل کردن فرزندان خود باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. در این بخش مقاله راجع به این نکات اشاره کرده ایم.

  • هرگز کودک را به شیوه ای بغل نکنید که هر دو دوست شما دور شکم او قرار بگیرد. زمانی که هر دو دست دور شکم حلقه شود، فشار زیادی به ناحیه پهلو، شکم و معده نوزاد وارد می‌شود. 
  • مراقب انتقال باکتری و عوامل بیماری زا باشید. 
  • از سر و گردن نوزاد مراقبت کنید تا خطری کودک را تهدید نکند. 
  • سلامت نوزاد را اولویت قرار دهید و هرگز به دلیل تعارف های فرهنگی فرزند خود را به خطر نیندازید. 

بهترین روش بغل کردن کودک 

برای بغل کردن کودک باید از روش های اصولی استفاده کنید. بسیاری از والدین که تازه بچه دار شده اند نگران آسیب های ناشی از بغل کردن فرزند خود هستند. برای اینکه نگرانی شما رفع شود و هیچ خطری فرزند شما را تهدید نکند؛ از آغوشی کمک بگیرید. با کمک آغوشی فرزند خود را در بهترین وضعیت فیزیکی قرار خواهید داد. علاوه بر آرامش، می‌توانید به راحتی نیز حرکت کنید. 

اگر کودک بغل را دوست نداشته باشد چه کاری کنیم؟

بغل کردن کودک فواید بسیاری دارد. اما عده ای از کودکان علاقه ای به این کار ندارند. این یک رفتار طبیعی است و جای برای نگرانی ندارد. بهتر است که طبق خواسته کودک از او حمایت کنید تا رفتار به او تحمیل نشود. برای جلوگیری از کمبود محبت و توجه، از روش های دیگری استفاده کنید و با ابراز احساسات به شیوه مناسب تری با فرزندتان رفتار کنید. 

کلام آخر

بغل کردن کودک آرامشی را به آنها القا می‌کند که باعث گردش جریان خوب و حال خوب کودک می‌شود. آغوش والدین یک روند رشدی را برای کودک نمایش می‌گذارد. که هیچ چیزی جایگزین آن نخواهد بود. بنابراین برای اطلاع از فواید بغل‌کردن کودک و نحوه به آغوش کشیدن فرزند، حتما از روانشناس و مشاورین کودک کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا بغل نکردن کافی کودک باعث بروز اختلال اوتیسم می‌شود؟

دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند به یک علت قطعی در مورد بروز اختلال اوتیسم دست یابند. آن‌ها عوامل مختلفی را در این زمینه دخیل می‌دانند که محرومیت هیجانی در اوایل زندگی تنها یکی از آن‌ها است.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماده مخدر سفید مجموعه از موادمخدر‌ با ساختار و رنگ سفید است که نشانه‌ها، عوارض و پیامدهایی را به دنبال دارد. ماده‌مخدرهای سفید بر عملکرد مغز تاثیر گذاشته و مشکلات روانی و جسمی را بروز می‌دهد. این مواد با ساختار شیمیایی و گاهی به صورت دست ساز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

هروئین، کوکائین، نمک حمام، مورفین، کروکودیل و متامفتامین از انواع این ماده مخدر سفید رنگ هستند که اگر با الکل و ماری جوانا مصرف شود، خطرات مرگ باری را به همراه خواهد داشت. بهترین راه کسب اطلاعات در رابطه با مواد مخدر سفید تماس با مشاوران و روانشناسان متخصص در حوزه اعتیاد است. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر سفید می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ماده مخدر سفید چیست؟

ماده مخدر سفید

ماده مخدر سفید به مواد با ساختار شیمیایی گفته می‌شود که با ساختار و رنگ سفید تشکیل شده‌اند. مصرف ماده‌مخدر سفید عوارض شدید و خطرناکی را به دنبال دارد. این مواد جزء ماده های خیابانی شناخته می‌شود، که مصرف کنندگان آن بسیار زیادند. برای آشنایی بیشتر با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

مهم ترین انواع ماده مخدر سفید عبارتند از: کوکائین، هروئین و مورفین. اعتیاد به این مواد تمام زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آن‌ها اعتیاد، عوارض و پیامدهای زیادی را به دنبال دارد. در ادامه به نشانه های هشدار دهنده ماده مخدر سفید اشاره کرده‌ایم.

  • از دست دادن اشتها
  • خون افتادن در چشم ها
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • بوی عجیب در نفس
  • بوی عجیب لباس ها
  • افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
  • دزدی
  • رفتارهای پنهانی
  • رعایت نکردن نظافت شخصی
  • از دست دادن حافظه
  • بی  علاقگی نسبت به فعالیت های اجتماعی
  • درخواست های فراوان مالی

حتما از صحفه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

 

نشانه های مصرف ماده مخدر سفید

با اینکه هریک از انواع ماده مخدر نشانه های متفاوتی را ایجاد می‌کنند؛ اما برخی از نشانه های میان همه آنها مشترک هستند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

  • بروز تغییراتی در ظاهر
  • اختلال در اشتها
  • بی توجهی به بهداشت فردی
  • اختلال در حافظه
  • بی علاقگی به فعالیت های اجتماعی
  • درخواست پول به صورت مکرر
  • بیشتر شدن رفتارهای پنهانی

تشخیص اعتیاد به ماده مخدر سفید

با اینکه با بروز نشانه های اعتیاد به ماده مخدر سفید ؛ این موضوع تا حدی قابل تشخیص است. اما برای دریافت تشخیص دقیق در این مورد افراد باید حتما به متخصص مراجعه کنند. همچنین نوع ماده نیز باید مشخص گردد تا مراحل درمانی با توجه به آن صورت گیرد.

انواع ماده مخدر سفید

 

ماده مخدر سفید اغلب به موادی تعلق می‌گیرد که ساختار سفید رنگی دارند. در ادامه به انواع ماده‌مخدر سفید اشاره کرده‌ایم.

مواد مخدر سفید در طولانی مدت موجب آسیب های شدید و عمیق بر عملکرد مغز می شوند. این درحالی است که سلول های مغز امکان بازسازی را ندارند. پس هر چه اعتیاد طولانی تر باشد، وضعیت بیمار خطرناک تر خواهد بود.

⭕کوکائین

برای معرفی اولین ماده مخدر سفید، کوکائین را شرح می‌دهیم. کوکائین ماده پودری است که از گیاه کوکا به دست می‌آید و از طریق بینی (استنشاقی) مصرف می‌شود.

اما از طریق دود و تزریق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف کوکائین از طریق ریه جذب خون می‌شود و بر سیستم عصبی و نورون های عصبی فرد تاثیرگذار است. کوکائین با نام های مختلفی از قبیل راک، نبات، برف و توت نیز شناخته می‌شود. تاثیرات این ماده‌ به شرح زیر است.

  • فشار خون بالا
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش دمای بدن
  • درد معده
  • حالت تهوع
  • از دست دادن اشتها
  • سکته و حمله قلبی
  • از دست دادن بویایی
  • خونریزی و مشکلات معده
  • خطر ابتلا به هپاتیت
  • خطر ابتلا به HIV
  • مرگ

حتما درباره نشانه ها و پیامدهای اعتیاد به کوکائین بخوانید.

 ⭕هروئین

دومین ماده مخدر سفید، هروئین است. این ماده افیونی که از گیاه خشخاش بدست می‌آید، به شکل پودر سفید مایل به زرد یا قهوه ای وجود دارد. با قرار گرفتن در معرض حرارت، به شکل سیاه رنگ یا قهوه ای تیره تغییر می‌کند.

این ماده مخدر سفید از طریق دود، استنشاق و تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. به سرعت توسط مغز جذب می‌شود و باعث اعتیاد روانی و جسمی می‌شود. پس از مصرف باعث سرخوشی، سنگینی در بازوها، سنگینی در پاها و خشکی دهان می‌شود. از جمله عوارض مصرف این ماده‌مخدر سفید به شرح زیر است.

  • منقبض شدن رگ ها
  • بیماری کلیوی
  • کاهش عمق تنفس
  • آسیب مغزی و مرگ
  • مشکلات گوارشی
  • خطر ابتلا به هپاتیت
  • خطر ابتلا به HIV
  • سقط جنین در دوران بارداری
  • نقص مادرزادی بر جنین

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

⭕مورفین

سومین نوع ماده مخدر سفید، مورفین است. مورفین ماده مخدری است که از گیاه خشخاش بدست می‌آید. ترکیب شیمیایی مانند هروئین دارد و به دلیل لذت بخشی و دسترسی آسان، پتانسیل بالایی برای سوء مصرف دارد. مورفین با جلوگیری از حرکت سیگنال های درد در طول اعصاب به مغز عمل می‌کند.

از این ماده‌مخدر سفید برای درمان دردهای شدید، دردهای بعد از جراحی، درمان های ناشی از تنگی نفس و سرطان در زمینه پزشکی کاربرد دارد. از عوارض مورفین می‌توان به علائم زیر اشاره کرد.

  • یبوست
  • مشکلات گوارشی
  • حالت تهوع
  • بدن درد
  • کما
  • افسردگی
  • عرق بیش از حد
  • سرگیجه شدید
  • اختلال در گردش خون
  • ایست قلبی

می توانید برای ترک مورفین کلیک کنید.

⭕ماده مخدر سفید | نمک حمام

نمک حمام نیز نوعی از ماده مخدر سفید امروزی است. که به عنوان نمک تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده مخدر سفید به شکل پودر سفید و شامل گرانول و کریستال است که شبیه به نمک خوراکی تهیه و تولید می‌شود.

این ماده جزو ماده‌مخدر جدیدی است که دارای محبوبیت فراوانی بین نوجوانان می‌باشد. نمک حمام قدرت اعتیاد زایی زیادی دارد و به آسانی تولید می‌شود.

این ماده‌مخدر با نام هایی مانند شکوفه، صورت زخم، رعد و برق سفید و غذای گیاهی شناخته می‌شود. سطح دوپامین مغز را تغییر داده و باعث ایجاد سرخوشی در افراد می‌شود. از مهم ترین عوارض این ماده مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کم آبی بدن
  • فشار خون بالا
  • ضربان تند قلب
  • توهمات روانی
  • آژیتاسیون
  • افکار پارانویا
  • عصبانیت
  • حملات پانیک
  • درد در قفسه سینه
  • نارسایی کلیه
  • مرگ

⭕اکستازی و فلاکا

پنجمین ماده مخدر سفید، اکستازی و فلاکا است. اکسازی در بین نوجوانان و جوانان بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرد. به شکل قرص، کپسول، استنشاق، دود و خوراکی مصرف می‌شود. اکستازی ماده دست ساز و ترکیب شده از چندین ماده شیمایی است که ماده محرک و توهم زایی است.

باعث تغییر در سطح سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین در مغز شده و باعث ایجاد حس نزدیکی با اطرافیان و تغییر در خلق و خو می‌شود. از عوارض این ماده‌مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افسردگی
  • گیجی
  • اضطراب
  • اختلال در خواب
  • فشار خون
  • افزایش ضربان قلب
  • انقباض عضلات
  • تاری دید
  • سرگیجه
  • عرق کردن
  • لرز

ماده مخدر سفید فلاکا شبیه به نمک حمام است که از کریستال های کم رنگی تشکیل شده است. نام دیگر این ماده مخدر شن است که از طریق سیگار الکترونیکی، به روش دودی و تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مانند نمک حمام حاوی کاتیون مصنوعی است که تاثیرات زیادی می‌گذارد. از عوارض این ماده‌مخدر می‌توان به افکار پارانویا، توهم، خشونت و آسیب به خود اشاره کرد.

 ⭕ماده مخدر سفید | متامفتامین

متامفتامین معروف ترین این دست مواد سفید است. این ماده مخدر به شکل پودر سفید و گچی وجود دارد. متامفتامین به صورت خوراکی، دود و تزریق مصرف می‌شود. این ماده با نام هایی مانند کریستال، یخ و پرانک شناخته می‌شود. از عوارض متامفتامین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش فشار خون
  • افزایش دمای بدن
  • کاهش شدید وزن
  • بروز زخم در دهان و دندان
  • اضطراب
  • گیجی
  • بی خوابی شبانه
  • توهم
  • هذیان
  • افکار پارانوئیدی
  • افزایش تنفس
  • افزایش ضربان قلب
  • سقط جنین
  • نقص مادرزادی شدید در نوزاد
  • کاهش وزن هنگان تولد نوزاد
  • در صورت مصرف تزریقی خطر ابتلا به بیماری هپاتیت و HIV افزایش می‌یابد

 ⭕کروکودیل

کروکودیل یکی از انواع ماده مخدر سفید است. ماده‌مخدر سفید کروکودیل در روسیه و بین بزرگسالان به دلیل شباهت به هروئین و هزینه ارزان‌تر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماده مخدر سفید 10 برابر بیشتر از هروئین بر افراد تاثیرات مخرب می‌گذارد. کروکودیل ترکیبی از ید، کدئین، بنزین، مایع فندک و … می‌باشد. به صورت تزریقی مصرف می‌شود و بر پوست افراد اثر می‌گذارد. از عوارض این ماده‌مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسیب به رگ های خونی
  • سبز رنگ شدن رگ های خونی
  • پوسته شدن پوست بدن و شباهت به پوست کروکودیل
  • قطع عضو
  • خطر ابتلا به بیماری گانگرن یا قانقازیا
  • مرگ

 ⭕اسپایس

اسپایس‌ترکیبی از گیاهان و مواد شیمیایی است که اثراتی مانند ماریجوانا ایجاد می‌کند. این ماده مخدر سفید با نام های مامبای سیاه، علف هرز تقلبی، آتش، سعادت و … می‌باشد که به صورت نوشیدنی و دم کردن مانند چای مصرف می‌شود.

این ماده مخدر مانند ماریجوانا از ماده شیمیایی تی اچ سی تشکیل شده است اما از ماری جوانا قدرت بیشتری دارد. با مصرف این ماده‌مخدر سفید آرامش و حس شادی در فرد بروز پیدا می‌کند. عوارض این ماده مخدر به شرح زیر است.

  • اضطراب شدید
  • حالات پارانویید
  • توهم
  • ضربان قلب سریع
  • استفراغ
  • گیجی
  • تشنج
  • افزایش فشار خون
  • حمله قلبی

⭕قارچ

قارچ که امروزه بین نوجوانان مصرف می‌شود، نوعی از ماده مخدر سفید است. این ماده‌مخدر به سیلوسایبین و قارچ جادویی نیز معروف است که به روش خوراکی مصرف می‌شود. مدت توهم در این ماده‌مخدر سفید حدود 20 دقیقه تا 6 ساعت است. از عوارض این ماده مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • توهم
  • تغییر ادراک فردی و روانی
  • ناتوانی در تشخیص و تمایز واقعیت
  • روان پریشی
  • وحشت
  • فلش بک
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • حالت تهوع
  • استفراغ

 ⭕مریم گلی

آخرین نوع ماده مخدر سفید، مریم گلی است. این ماده مخدر سفید از خانواده نعناعیان است و در مکزیک با جویدن برگ و دود کردن آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نعنای جادویی نام دیگر این ماده مخدر است که تاثیرات کوتاه اما شدیدی به دنبال دارد. در عرض 5 تا 10 دقیقه آغاز و تا 30 دقیقه زمان می‌برد. مهم ترین عوارض مریم گلی را در ادامه می خوانید.

  • تغییرات در بینایی
  • تغییرات در خلق و خو
  • تغییر در عواطف و احساسات
  • تاثیر در حافظه و یادگیری افراد

درمان اعتیاد به ماده مخدر سفید

 

برای درمان اعتیاد به ماده مخدر سفید راه های مختلفی وجود دارد. اما در ابتدا باید مدت زمان اعتیاد و نوع مواد مصرفی مشخص شده و در نهایت با توجه به شرایط فرد؛ درمان آغاز گردد. به طور کلی برای درمان اعتیاد باید ترکیبی از دارودرمانی، روان درمانی و همچنین گروه درمانی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در طور درمان افراد باید تحت نظر روانشناس و پزشک باشند. حمایت های اطرافیان و خانواده نیز در این مورد بسیار موثر است.

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با 10ماده مخدر سفید و عوارض آن‌ها صحبت کرده ایم. برای آشنایی با موارد بیشتر لینک های قرار داده شده را با دقت مطالعه کنید. تمامی مواد مخدر عوارض و پیامدهایی دارند که به شدت به افراد و خانواده آنها صدمه وارد خواهد کرد.

بهترین روش و راهکار برای رهایی از بند مواد مخدر کمک از روانشناس و مشاور ترک اعتیاد است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر سفید می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته بهداشت عمومی یکی از شاخه های علوم بهداشتی است که زیر نظر وزارت بهداشت هر ساله ارائه می‌شود. همانطور که از نام بهداشت عمومی پیداست، دانشجویان و فارغ التحصیلان، وظیفه حفظ سلامت عموم مردم را به عهده دارند. بدین منظور که آن ها تلاش می‌کنند در درجه اول از بروز هرگونه بیماری، پیشگیری کنند. و اجازه وقوع هر گونه اتفاق و وضعیتی که باعث تهدید سلامت جامعه می‌شود را ندهند.

 

رشته بهداشت عمومی زیر نظر گروه دوم رشته تجربی است و در مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از دانشگاه های علوم پزشکی، دانشجو پذیرش می‌کند. به طور کل بهداشت عمومی آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که نبود آن می‌تواند منجر به بروز انواع مشکلات پزشکی و یا بیماری های خاص شود. اگر شما هم به این رشته علاقه مند هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این رشته و بازار کار آن در آینده آشنا شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته بهداشت عمومی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  رشته بهداشت عمومی

رشته بهداشت عمومی چیست؟

 

بهداشت عمومی به طور کلی، مجموعه اقداماتی است که برای حفظ سلامتی عموم مردم انجام می‌شود. رشته بهداشت عمومی، زیر گروه تجربی می‌باشد و هر ساله زیر نظر وزارت بهداشت و درمان در کشور ارائه می‌شود. برای تحصیل در این رشته، می‌بایست از طریق کنکور تجربی اقدام کنید. اگر چه بهداشت عمومی نسبت به سایر دروس تجربی کمتر شناخته شده است، اما پذیرش بالایی در دانشگاه ها دارد. همچنین از آینده شغلی نسبتا خوبی برخوردار می باشد.

دانشجویان رشته بهداشت عمومی مستلزم گذراندن واحدهای کارآموزی در دوران تحصیل خود می‌باشند. متخصصان بهداشت عمومی با برنامه های آموزشی، اجرای خدمات و تحقیقات پژوهشی می‌توانند از بروز مشکلات مکرر جلوگیری کنند. افرادی که تمایل به انتخاب این رشته را دارند باید توسط روانشناس استعدادیابی شوند و میزان علاقه آنها مشخص شود. قبل از انتخاب رشته از روانشناس و مشاورین تحصیلی راهنمایی بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید. 

 

 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

توانایی و استعداد لازم برای ورود به رشته بهداشت عمومی

از آن جایی که رشته بهداشت عمومی از زیر مجموعه های تجربی است، بنابراین علاقه مندان می‌بایست در دروسی مانند ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی توانایی و استعداد لازم را داشته باشند. علاوه بر مهارت های آموزشی، متقاضیان باید از توانایی و مهارت های دیگری برخوردار باشند تا بتوانند در این رشته به موفقیت بالایی دست پیدا کنند. در ادامه به مهارت های لازم در رشته بهداشت عمومی اشاره کرده ایم.

➰ آشنایی کامل با دانش، قوانین و مباحث بهداشتی

➰ مسئولیت پذیری

➰توجه و دقت به جرئیات 

➰ مهارت های ارتباطی مناسب

➰ توان تصمیم گیری به موقع و درست

➰استقامت بدنی مناسب 

➰ توانایی انجام کار تیمی

➰ توانایی تحقیق

➰کنترل شرایط و ارائه راه حل

➰ روحیه قوی

➰ مسئولیت پذیری

➰توانایی آموزش مسائل بهداشتی به سایر افراد

➰ شرایط بدنی و سلامتی مناسب

➰ حس کمک به همنوع 

➰آموزش دستور العمل ها

➰ مهارت تحلیل اطلاعات

➰ به کارگیری ابزار های آماری

➰مهارت کنترل و ارائه راه حل های مناسب

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته های گروه تجربی کلیک کنید. 

گرایش رشته بهداشت عمومی

 

رشته بهداشت عمومی گرایش های مختلفی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم. ⬅️

⬅️ گرایش های کارشناسی:

این رشته در مقطع کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شود. دانشجویان نمی‌توانند گرایش خاصی را انتخاب کنند. اما می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد گرایش مورد نظر خود را در زمینه رشته بهداشت عمومی انتخاب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی کلیک کنید. 

⬅️ کارشناسی ارشد:

افرادی که در رشته بهداشت عمومی مقطع کارشناسی را گذرانده اند، می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به گرایش های زیادی دسترسی دارد که در ادامه ذکر کرده ایم.

آموزش بهداشت و ارتباطات مدیریت خدمات سلامت سلامت و رفاه اجتماعی
آموزش پزشکی مدیریت خدمات بهداشتی سلامت سالمندی
آموزش بهداشت مدیریت توانبخشی اقتصاد بهداشت
اپیدمیولوژی علوم تغذیه اکولوژی
بهداشت روان علوم بهداشتی در تغذیه آناتومی
بهداشت سالمندان آمار زیستی انفورماتیک پزشکی
بهداشت و ایمنی مواد غذایی ژورنالیسم پزشکی فیزیولوژی
ارزیابی فناوری سلامت بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری فناوری اطلاعات سلامت
سیاست گذاری سلامت تاریخ علوم پزشکی مهندسی پزشکی

معرفی دروس مهم دانشگاهی رشته بهداشت عمومی

در مقطع کارشناسی پیوسته، دانشجویان رشته بهداشت عمومی موظف به اخذ و گذراندن 132 واحد درسی می‌باشند. که عبارت است از.

_دروس عمومی 24 واحد

_درس های پایه و اصلی 32 واحد

_ دروس اختصاصی 60 واحد

_کارآموزی 16 واحد

در ادامه برخی از دروس اختصاصی را معرفی کرده ایم.

روانشناسی و بهداشت روان بهداشت سالمندان برنامه ملی مبارزه با بیماری های واگیر اصول مدیریت در خدمات بهداشتی بهداشت باروری
بهداشت دهان و دندان مدیریت و نظارت در مراکز بهداشتی درمانی بیماری های شایع کودکان و طریقه پیشگیری از آن بهداشت روانی و اعتیاد اصول برنامه ریزی بهداشتی
اقتصاد بهداشت تکنولوژی آموزشی بهداشت محیط 1 (آب) تغذیه کاربردی آموزش بهداشت و ارتباطات
بهداشت دانش آموزان و مدارس اپیدمیولوژی بیماری های شایع در ایران بهداشت محیط 2 (فاضلاب و زباله) بهداشت مادران و کودکان روش تحقیق در علوم بهداشتی
نظام های سلامتی در ایران و جهان حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین سموم آفت کش ها و کاربرد آن ها بهداشت محیط 3 (مواد غذایی، مسکن، هوا و پرتوها) بیماری های ارثی و مشاوره ژنتیکی اقدامات بهداشتی و کمک های اولیه در شرایط اضطراری

بازار کار و آینده شغلی رشته بهداشت عمومی

می‌توان گفت که رشته بهداشت عمومی از لحاظ بازار کار و آینده شغلی، در موقعیت خوبی قرار دارد. فارغ التحصیلان می‌توانند در زمینه های آموزشی، پژوهش، مراقبتی و … مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان می‌توانند با کسب دانش و مهارت لازم، در بخش آموزش و پرورش به عنوان مربی بهداشت استخدام شوند؛ یا در بیمارستان ها و سایر مکان های دولتی یا خصوصی در جایگاه “مراقب سلامت” فعالیت کنند.

به طور کلی فارغ التحصیلان رشته بهداشت عمومی معمولا بیکار نمی‌مانند چرا که حتی پس از گذراندن دوره کارشناسی، دانشجویان می‌توانند در بخش های مختلف مشغول به کار شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی نوجوانان و جوانان کلیک کنید. 

کلام آخر

هر ساله تعداد زیادی از افراد داوطلب رشته پزشکی هستند. اما زمانی که رتبه مناسبی برای پذیرش کسب نکنند؛ می‌توانند به زیر شاخه های مرتبط بروند. در این مقاله شما را با رشته بهداشت عمومی آشنا کرده ایم. که رشته ای پر کاربرد و مفید برای جامعه است. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد؛ علاقه و استعداد در این رشته مهم است. بنابراین برای اطلاع از توانایی های خود حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته بهداشت عمومی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دانشگاه های برتر ارائه دهنده بهداشت عمومی در ایران کدام هستند؟

 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (تهران)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برترین دانشگاه ها می باشند.

تسلط و علاقه مندی به کدام یک از دروس دبیرستان برای موفقیت در این رشته لازم است؟

 دروس زیست شناسی، شیمی و ریاضی

آیا امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد؟

 بله، بسیاری از کشورها، به خصوص انگلستان می توانند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل باشند. برای گرایش هایی ازجمله: آمار زیستی، اپیدمیولوژی، اقتصاد بهداشت و … شرایط شغلی مناسبی وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اثر پیگمالیون پدیده ای روانشناختی می‌باشد که به نحوه واکنش های یک شخص به برداشت های دیگران از آن اثر می‌گذارد. این اثر نشان می‌دهد که افراد در محیط حمایتی به چه دلیل عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. این اثر اشاره به یک پدیده روانشناسی دارد. این پدیده اشاره دارد که افراد نسبت به سطح انتظارات دیگران چه واکنش هایی نشان می‌دهند. مثلا زمانی که یک استاد این باور را دارد که دانشجو تنبل و کند ذهن دارد، خود دانشجو نیز به مرور کند ذهنی و تنبلی خود را باور می‌کند. همینطور اگر عکس این قضیه اتفاق بی‌افتد؛ نتیجه عکس هم می‌دهد. این اثر به عنوان “انتظار دیگران از عملکرد شخصی” نیز نامیده می‌شود. در این مقاله راجع به اثر پیگمالیون توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اثر پیگمالیون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  اثر پیگمالیون

اثر پیگمالیون چیست؟

 

اثر پیگمالیون پدیده‌ای روانشناختی است. این پدیده نشان می‌دهد که نحوه برخورد شما با یک شخص تاثیر بسیار مستقیمی بر عملکرد او دارد. این مفهوم تاثیرات محیط آموزشی یا شغلی فرد را بر توانایی‌هایش در کسب نتایج مورد نظر بررسی می‌کند. طبق این اثر اگر افراد انتظار بالایی از کسی داشته باشند؛ شخص به احتمال زیاد در کار و زندگی خود به نتیجه مطلوب و بالا خواهد رسید. اما اگر از کسی انتظار پایین داشته باشید، او در زندگی خود با شکست روبرو می‌شود.

آموزگاران، مدیران، والدین و…. با تکیه بر این اثر می‌توانند در اداره امور موفقتر عمل کنند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره چگونگی استفاده از این متد را داده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

 

نحوه به کارگیری اثر پیگمالیون

 

برای به کار گیری اثر پیگمالیون لازم است که نحوه اجرایی آن را بدانید تا یه شیوه صحیح از این اثر استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه به کار گیری اثر پیگمالیون توضیح داده ایم.

✔️ ویژگی های مثبت را شناسایی کنید

در به کار گیری اثر پیگمالیون باید ویژگی های مثبت را شناسایی کنید. و نقاط قوت کارکنان خود را در نظر داشته باشید. بر زمینه هایی متمرکز شوید که کارکنان شما پتانسیل بیشتری در آن زمینه دارند. با آنها صحبت کنید و نقاط قوت را بازگو کنید. و بگویید که در چه زمینه هایی توانمند هستند. از کارمندان خود انتظار زیاد داشته باشید تا برای فعالیت بیشتر ترغیب شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی سازمانی کلیک کنید.

✔️ حواستان باید به برداشت هایی که می‌کنید باشد | اثر پیگمالیون

برای به کار گیری اثر پیگمالیون باید حواستان به برداشت های خود باشد. سعی کنید آنچه که انتظار دارید؛ پیدا کنید و بکوشید تا با تمام کارکنان به همین شیوه یکسان برخورد کنید. هر چیزی که برای ارتقای گروه و سازمان لازم است را انجام دهید. به جای شناسایی نقاط ضعف، بر نقاط قوت و فرصت های رشدی افراد متمرکز شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشویق کارکنان کلیک کنید.

✔️ وظایف چالش بر انگیز را بر عهده کارکنان بگذارید

بر اساس اثر پیگمالیون، هنگامی که کارکنان برای کسب اهداف تلاش های بلند پروازانه داشته باشند، رشد بیشتری خواهند داشت. به کارمند های خود باید وظایفی را بسپارید که توانایی های فرد را به چالش بکشد. و برای کسب موفقیت بیشتر تلاش کند. مهارت های لازم هر کارمند را شناسایی کنید و او را به چالش بیندازید.

✔️ به کارمندان اعتماد به نفس و اطمینان بدهید | اثر پیگمالیون

در اثر پیگمالیون باید به کارمندان خود اطمینان و اعتماد به نفس بدهید. به کارمندان خود توضیح دهید که برای انجام وظیفه که از آنها می‌خواهید؛ بسیار شخص مناسب و خوبی هستند. از کارمندان خود تعریف کنید و نقاط قوت آنها را شناسایی کنید. به آنها اعتماد به نفس بدهید و اطمینان دهید که شخص مناسبی برای انجام آن کار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایجاد انگیزه در کارمندان کلیک کنید.

✔️ برای کارمندان محیط مثبت فراهم کنید

در اثر پیگمالیون باید محیط مثبتی برای کارمندان فراهم کرد. این اثر و پدیده زمانی می‌تواند اثر مثبت داشته باشد که همه افراد در یک گروه و سازمان از آن به شیوه یکسان استفاده کنند. کارفرمایان جایگاه منحصر به فردی دارند که به آنها این فرصت داده شده است با کمک اثر پیگمالیون محیط کاری خود را به سوی موفقیت سوق دهند. کارکنان خود را تشویق کنید، برای آنها پاداش در نظر بگیرید و از آنها تعریف به عمل آورید.

✔️ اثر پیگمالیون | اجازه بحث و خود بیان گری به آنها دهید

در نحوه اجرای اثر پیگمالیون باید به کارمندان اجازه بحث و خود بیان گری بدهید. افرادی که فرصت بیشتری برای بیان و گفتگو دارند، رشد بیشتری از خود نشان می‌دهند. این فرصت ها باید در زمینه های مختلفی وجود داشته باشد و فرد زمینه مناسب را مشاهده کند تا به بیان بپردازد. برای بیان باید کارفرمایان جلساتی را مخصوص بیان و نظر فراهم کنند تا کارمندان فرصت خوبی داشته باشند.

✔️ بازخورد های دقیق داشته باشید

اثر پیگمالیون بر این موضوع تاکید دارد که باید بازخورد های دقیق داشته باشید. کارمندان را به شیوه عملی راهنمایی کنید و مشکلات آنها را بازگو کنید. آنها را تشویق کنید که به روند کار خود ادامه دهند. و همچنین اطمینان دهید که می‌دانید کارمندان توانایی انجام کارها را دارند. برای افزایش کیفیت کار به کارمندان روش های اصولی تر و بهتر را توضیح دهید. تا یادگیری مناسب و بازخورد خوب داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش کارایی کارمندان کلیک کنید.

کلام آخر

اثر پیگمالین یک پدیده روانشناسی است که معمولا در سازمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما والدین و موسسات آموزشی نیز باید این اثر را برای افزایش کارایی و تربیت افراد نیز استفاده کنند. برای اطلاع از نحوه استفاده از این اثر بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا در زمینه های مختلف تربیت و افزایش کارایی افراد با موفقیت پیش بروید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اثر پیگمالیون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز روانشناسی در سمنان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در سمنان ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در سمنان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  بهترین مرکز روانشناسی در سمنان

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی سمنان داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در سمنان

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در سمنان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

 

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در سمنان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در سمنان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در سمنان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در سمنان

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02166419012

2- مرکز مشاوره امام هادی (ع) _ میدان امام علی، جنب بلوار گلستان

3- مرکز مشاوره سازمان آموزش و پرورش سمنان _ بلوار میرزای شیرازی، کوی فلسطین، جنب دبیرستان حضرت صدیقه

4- مرکز مشاوره زندگی بهتر _ میدان مشاهیر، بلوار قدس، جنب رستوران رضا، مجتمع میثم، طبقه اول

5- مشاوره سلامت _ باغ فردوس، بلوار میرزای شیرازی، نبش کوچه طلاگر

6- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سندرم بچه وسط یا فرزند میانی موضوعی است که بسیاری از خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط خانواده باید بیش از سه فرزند داشته و تقریبا خانواده ای پرجمعیت محسوب می‌شود. به طور کلی داشتن خانواده ای پرجمعیت نیز مزایا و معایب خودش را دارد. در هر خانواده ای فرزند اول گل سرسبد بوده و احتمالا فردی است که خانواده هنوز به درستی نمی‌دانند باید چطور با او برخورد کنند. فرزند آخری نیز به اصطلاح ته تغری بوده و برای همه دوست داشتنی است. در این شرایط این فرزندان وسطی هستند که شاید کمتر به آنها پرداخته می‌شود. آنان نه محبوبیت فرزندان اول را دارند و نه می‌توانند از امکانات فرزند آخر برخوردار باشند. از این شاید مشکلاتی را تجربه نمایند. خانواده ها بهتر است در این مورد حتما با یک روانشناس مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم بچه وسط می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  سندرم بچه وسط 

سندرم بچه وسط

فراموش نکنید که ترتیب تولد در مورد شکل گیری شخصیت افراد موثر است. با اینکه همیشه استثنائاتی در این مورد وجود دارد. اما در بیشتر موارد فرزندان اول بسیار قدرت طلب و مغرور بوده و فرزندان آخر نیز انعطاف پذیری بیشتری دارند. در این میان فرزندان وسطی معمولا بیشتر همراه و حمایتگر هستند.

چراکه آنان باید به فرزندان بزرگتر از خود احترام گذاشته و از فرزندان کوچک تر نیز مراقبت کنند. طبیعی است که در این میان حس حسادت نیز در آنها برانگیخته شود. چرا که هیچ گاه به طور مستقیم مورد توجه و محبت دیگران قرار نمی‌گیرند. در قسمت بعدی بیشتر در مورد نشانه های رفتاری آنان توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با تاثیر ترتیب تولد بر شخصیت کلیک کنید.

نشانه های ابتلا به سندرم بچه وسط

 

بچه های وسطی در بیشتر موارد نشانه های رفتاری مشخصی داشته که حتی در صورت اطلاع نداشتن از وضعیت آنها در خانواده می‌توان به آن پی برد. اما در صورتی که مبتلا به سنرم بچه وسط شوند؛ احتمالا رفتار آنها متفاوت خواهد شد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های فرزند دوم کلیک نمایید.

 

◀حسادت

بر اساس تحقیقاتی که در زمینه سندرم بچه وسط شده است؛ مشخص گردید که در بیشتر موارد فرزندان وسطی حسود نیستند؛ اما زمانی که دچار این حالت شوند؛ هم به فرزندان بزرگتر از خود و هم کوچک ترها حسادت می‌کنند. در واقع آنها معتقدند که هرگز به اندازه به آنها توجه نشده است.

◀اعتماد به نفس پایین

در صورت ابتلا به سندرم بچه وسط اعتماد به نفس آنها خدشه دار شده و احتمالا نمی‌توانند در زمینه های مختلف به درستی عمل کنند. در واقع به دلیل اعتماد به نفس پایین با چالش های بیشتری روبرو شده و مسائل مختلفی را تجربه می‌کنند.

◀نداشتن هدف

سندرم بچه وسط منجر در نهایت به نداشتن هدفی مشخص در زندگی منتهی می‌شود. چرا که آنان همواره تلاش کرده اند تا برای مورد توجه واقع شدن مانند خواهر و برادرهای خود بوده و از آنان تقلید کنند. از این رو خودشان هیچ نظر و ایده ای ندارند. از طرفی فردیت آنان نیز از بین می‌روند. در واقع آنان تنها با ویژگی های شخصیتی خانواده خود شناخته می‌شوند و نه چیزی بیشتر.

◀احساس پوچی و ناکارآمدی

در صورت داشتن سندرم بچه وسط آنان دچار احساس پوچی و ناکارآمدی شده و تصور می‌کنند که قادر به انجام هیچ کاری به تنهایی نیستند. ریشه این احساس ناکافی بودن معمولا از تصورات خودشان و خانواده به در این مورد نقشی ندارد. چرا که خانواده ها در بیشتر موارد با همه فرزندان خود به یک شکل رفتار کردهو تبعیضی میان آنان قائل نمی‌شوند. اما احتمال رفتارهای اشتباه والدین نیز در این مورد وجود دارد.

از دیگر نشانه های این این سندرم در این فرزندان می‌توان به گدایی کردن محبت و توجه، تنفر از مقایسه شدن با دیگر فرزندان، رقابت های ناسالم و درونگرایی و برونگرایی شدید اشاره کرد.

دلایل ابتلا به سندرم بچه وسط

معمولا در مورد ابتلا به سندرم بچه وسط دو دلیل اصلی وجود دارد. فرزندان وسطی یا بعد از مدتی دچار بحران هویتی شده  و یا به دلیل عدم حمایت عاطفی از طرف خانواده چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند. در واقع آنان به این دلیل که در بیشتر موارد در اولویت خانواده نبوده اند؛ هویت آنها به درستی شکل نگرفته و ترکیبی از والدین و فرزند بزرگتر است. از طرفی به این دلیل فرزند اول و آخر احتمالا بیشتر مورد حمایت خانواده بوده اند؛ فرزند وسطی نیز به این موضوع پی برده و دچار این سندرم می‌گردد.

نقش ترتیب تولد بر شخصیت کودکان

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ ترتیب تولد قطعا در شکل گیری شخصیت افراد و نحوه رفتار کردن آنها موثر است. حتی در مواردی مشاهده شده که این موضوع در ازدواج نیز خود را نشان می‌دهد. البته گاهی به دلیل مسائل محیطی و ویژگی های تربیتی فرزندان برخلاف آنچه از آنها انتظار می‌رود رفتار می‌کنند. اما به هر حال با اطلاع از این موضوعات می‌توان برخورد مناسب تری با فرزندان داشت. برای پاسخ به سوال ازدواج با فرزند چندم بهتر است کلیک کنید.

مقابله با ابتلا به سندرم بچه وسط

برای پیشگیری و یا حتی درمان سندرم بچه وسط در مورد این فرزندان راه های مختلفی وجود دارد. خانواده ها مخصوصا والدین باید از آنها استفاده کرده و میان فرزندان خود تبعیض قائل نشوند.

فکر کردن به نیازهای همه بچه ها: بهتر است والدین به نیازهای همه بچه ها فکر کرده و آنان را برطرف نمایند. در این صورت بچه های وسطی نیز کمتر احساس خلا می‌کنند.

زیاده روی نکردن در محبت: نباید در محبت کردن به هیچ یک فرزندان زیاده روی کرد. با اینکه آنان در سن کودکی بسیار به محبت نیاز دارند؛ اما به هر حال باید اندازه را نگه داشت.

به فرزندتان اجازه دهید که متفاوت باشد: هر یک از فرزندان ویژگی هایی دارند که متفاوت از دیگری است. نباید این تفاوت ها سرکوب کرد و یا تلاش کرد تا فرزندان را مانند یکدیگر کرد. در واقع اجازه دهید که آنان این تفاوت ها را بروز دهند.

همراهی کردن با او: با بچه های وسطی همراهی کرده و در کنار آنها باشید. در برخی موارد فرزندان بزرگتر آنها را به خانواده سپرده و خانواده نیز آنان را به فرزندان بزرگتر می‌سپارد. از این رو آنان احساس طردشدگی پیدا می‌کنند.

یادآوری منحصر به فردی او: باید به فرزندان وسطی یادآوری کنید که منحصر به فرد هستند. اینکار قطعا به آنان احساس خوبی داده و از بروز این سندرم نیز جلوگیری می‌شود.

آموزش به اشتراک گذاشتن: والدین باید به فرزندان خود به اشتراک گذاشتن را بیاموزند. در واقع با اینکه همه فرزندان از امکانات برابری برخودار می‌شوند.

آموزش دوست داشتن:حتی گاهی باید دوست داشتن دیگری را نیز به فرزندان آموزش داد. در این صورت اعضای خانواده به یکدیگر نزدیک تر شده و احساس صمیمت بیشتری می‌کنند.

ویژگی های فرزندان وسطی

 

فرزندان وسطی اگر در شرایط سالمی رشد کنند و به سندرم بچه وسط نیز مبتلا نشوند؛ معمولا چنین ویژگی هایی دارند.

  • آرامش دهنده
  • علاقه به رقابت
  • دیپلمات
  • انعطاف پذیری

برای درک بهتر حتما مقاله روانشناسی کودکان را بخوانید.

سخن پایانی

سندرم بچه وسط موضوع خطرناک و یا نگران کننده ای نیست که والدین را نگران کند. اما اگر تشدید شده و یا با رفتارهای دیگری از طرف والدین همراه شود؛ می‌تواند روابط بین فردی افراد را دچار مشکل کند. از همین رو بهتر است خانواده ها در این زمینه حتما با یک روانشناس مشورت کرده و از متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم بچه وسط می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

امروزه کتاب‌های زیادی در زمینه آموزش های بعد از ازدواج تالیف شده‌اند و بسیاری از متخصصین در این حوزه برای زوجین کارگاه برگزار می‌کنند. اما این آموزش‌ها چه مسائلی را شامل می‌شوند؟ آیا مواردی نظیر آموزش جنسی و کسب شناخت در مورد ویژگی‌های رفتاری همسر مربوط به قبل از ازدواج نیستند؟ برخلاف باورهای عمومی یادگیری در مورد داشتن یک زندگی مشترک موفق به قبل از ازدواج محود نمی‌شود و زن و شوهرها همواره باید در جهت ارتقای کیفیت زندگی خود بکوشند. از همین رو ما در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد آموزش های بعد از ازدواج پرداخته‌ایم. بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما در کاهش مشکلات بعد از ازدواج کمک کننده خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش های بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج  با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  آموزش های بعد از ازدواج

اهمیت آموزش های بعد از ازدواج

کسب اطلاعات در مورد نحوه ساختن یک زندگی موفق و مهارت‌های مربوط به آن به دوران قبل از ازدواج محود نمی‌شود. برای اینکه بتوانید در طول سالیان طولانی رابطه‌ای پایدار و رضایت بخش با همسر خود داشته باشید لازم است که دائما اطلاعات خود را به روز کرده و در جنبه‌های مختلف آموزش ببینید.

برای مثال نحوه برخورد با مشکلات جنسی، افزایش مهارت همدلی، ایجاد توانمندی بیشتر در خود برای درک دیدگاه متفاوت و سایر مسائلی از این دست از جمله مواردی هستند که باید بعد از ازدواج مورد بررسی قرار بگیرند؛ چرا که برخورداری از این مهارت‌ها از ایجاد شکاف‌های عمیق در زندگی پیشگیری کرده و در نتیجه به بهبود روابط زناشویی شما کمک می‌کند. با این حال برای پیشبرد زندگی آمادگی‌های قبل ازدواج نیز بسیار اهمیت دارد، از این رو به همگان مشاوره ازدواج توصیه می‌شود.

انواع آموزش های بعد از ازدواج

 

 

بسیاری از افراد قبل از مراجعه نزد روانشناس برای مشاوره زوج درمانی یا شرکت در کارگاه‌های مرتبط با زوجین در مورد نوع آموزش‌های ارائه شده سوال می‌پرسند. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند که باید در چه زمینه‌هایی مهارت خود را بالا ببرند و راجع به چه چیزهایی صحبت کنند. اگر شما نیز در این باره کنجکاو هستید ما در ادامه به مهم‌ترین موارد در این زمینه اشاره کرده‌ایم. حتما درباره نکات همسرداری بخوانید.

1- نحوه مدیریت ارتباط با خانواده همسر

بسیاری از افراد هنگامی که ازدواج می‌کنند نقش خانواده همسر در کیفیت زندگی مشترک را دست کم می‌گیرند. با این حال این مسئله اهمیت خود را بعد از ازدواج بیشتر نشان خواهد داد. در آموزش های بعد از ازدواج روانشناس به شما می‌آموزد که چگونه مرزها و حریم‌های زندگی شخصی‌تان را در مقابل خانواده‌های خود حفظ کنید. در حقیقت آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید به پختگی لازم در زمینه استقلال از خانواده دست یابید و امنیت و آرامش را برای خانواده جدید تامین کنید. برای آشنایی با پیامدهای اطاعت از والدین بعد ازدواج کلیک کنید.

2- نحوه برخورد با مشکلات جنسی

با وجود همه اطلاعاتی که ممکن است قبل از ازدواج در مورد رابطه جنسی به دست بیاورید احتمال برخورد با مشکلاتی در این زمینه همواره وجود دارد. از همین رو بسیار اهمیت دارد که پس از ازدواج در زمینه علل بروز اختلالاتی هم چون بی میلی جنسی، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم، زود انزالی و دیر انزالی اطلاعات به دست بیاورید و بدانید که هنگام مواجهه با آن‌ها باید چه برخوردی از خود نشان دهید. حتما مقاله آموزش سکس را بخوانید.

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی با رفتارهای آزاردهنده‌ای نظیر سرزنش یا تمسخر به همسر خود پاسخ می‌دهند که این امر اعتماد به نفس فرد مقابل را تا حد زیادی تهدید می‌کند و می‌تواند باعث افت هرچه بیشتر عملکرد او شود. لازم است بدانید که امروزه برای هریک از این مشکلات درمان‌های روانشناختی خاصی وجود دارد که متخصصین حوزه سکس تراپی می‌توانند به شما کمک نمایند آن‌ها را درمان نمایید.

3- حفظ صمیمت با فروکش کردن عواطف شدید

یکی از مشکلات عمده زوجین پس از ازدواج این است که با فروکش کردن عواطف و هیجانات اولیه احساس می‌کنند از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و دیگر نمی‌توانند همانند گذشته به یکدیگر عشق بورزند. بسیار اهمیت دارد که با آگاهی از این موضوع برای مواجهه با آن آمادگی داشته باشید و بتوانید اقدامات مورد نیاز را در برخورد با آن‌ها انجام دهید. برای مثال اختصاص دادن زمان‌هایی برای انجام فعالیت‌های لذت بخش و مشترک یا مشخص کردن ساعت‌های مشخصی برای ابراز نیازها و خواسته‌های خود به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیفیت رابطه خود را حفظ نمایید.

4- یادگیری مهارت ارتباط موثر از جمله آموزش های بعد از ازدواج

بسیاری از زن و شوهرها نمی‌توانند به درستی با یکدیگر صحبت کنند. آن‌ها در مواجهه با مشکلات زندگی یا از حرف زدن با یکدیگر اجتناب می‌کنند و یا هنگام صحبت کردن رفتارهای پرخاشگرانه‌ای نظیر بالا بردن تن صدا، حرف زدن با نیش و کنایه و تیکه پرانی به یکدیگر را از خود نشان می‌دهند. روانشناسان در آموزش‌های بعد از ازدواج به شما می‌آموزند که چگونه یک گفت‌وگوی سالم را شروع کنید و چگونه اختلافات و تعارضات خود را به شیوه‌ای مسالمت آمیز حل و فصل نمایید.

5- آمادگی برای تربیت هماهنگ فرزندان

یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی در سلامت روان فرزندان هماهنگی سبک تربیتی پدر و مادر با یکدیگر است. در بسیاری از آموزش های بعد از ازدواج اصول آمادگی برای بچه دار شدن و پرورش یک سبک تربیتی نزدیک به هم از جمله اهداف اصلی محسوب می‌شود.

سخن آخر

هر مرد و زنی درست بعد از ورود به خانه مشترک متوجه تعارضات و چالش های زیادی می‌شوند. شاید دوران آشنایی طولانی باشد، اما زندگی مشترک چیز دیگری است. با تصورات قبل ازدواج تفاوت زیادی دارد. نمی گوییم بد است، خیر. بلکه می گوییم متفاوت است. شما زوج عزیز باید آموزش های بعد از ازدواج را هم جدی بگیرید. اختلاف نظرات را ساده نگیرید و روش تان برای حل آن ها را تغییر دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش های بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج  با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا پرورش مهارت کنترل خشم نیز در برنامه های آموزش بعد از ازدواج قرار دارد؟

بله، در آموزش مهارت‌های بین فردی اکثر درمانگران مسئله خشم و نحوه مدیریت آن در رابطه با همسر را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین اگر در این زمینه با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو هستید می‌توانید علاوه بر کارگاه‌های آموزشی به مراکز مشاوره مراجعه کرده و از یک روانشناس برای مدیریت این موضوع کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 21 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

امروزه کتاب‌های زیادی در زمینه آموزش های بعد از ازدواج تالیف شده‌اند و بسیاری از متخصصین در این حوزه برای زوجین کارگاه برگزار می‌کنند. اما این آموزش‌ها چه مسائلی را شامل می‌شوند؟ آیا مواردی نظیر آموزش جنسی و کسب شناخت در مورد ویژگی‌های رفتاری همسر مربوط به قبل از ازدواج نیستند؟ برخلاف باورهای عمومی یادگیری در مورد داشتن یک زندگی مشترک موفق به قبل از ازدواج محود نمی‌شود و زن و شوهرها همواره باید در جهت ارتقای کیفیت زندگی خود بکوشند. از همین رو ما در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد آموزش های بعد از ازدواج پرداخته‌ایم. بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما در کاهش مشکلات بعد از ازدواج کمک کننده خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش های بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج  با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  آموزش های بعد از ازدواج

اهمیت آموزش های بعد از ازدواج

کسب اطلاعات در مورد نحوه ساختن یک زندگی موفق و مهارت‌های مربوط به آن به دوران قبل از ازدواج محود نمی‌شود. برای اینکه بتوانید در طول سالیان طولانی رابطه‌ای پایدار و رضایت بخش با همسر خود داشته باشید لازم است که دائما اطلاعات خود را به روز کرده و در جنبه‌های مختلف آموزش ببینید.

برای مثال نحوه برخورد با مشکلات جنسی، افزایش مهارت همدلی، ایجاد توانمندی بیشتر در خود برای درک دیدگاه متفاوت و سایر مسائلی از این دست از جمله مواردی هستند که باید بعد از ازدواج مورد بررسی قرار بگیرند؛ چرا که برخورداری از این مهارت‌ها از ایجاد شکاف‌های عمیق در زندگی پیشگیری کرده و در نتیجه به بهبود روابط زناشویی شما کمک می‌کند. با این حال برای پیشبرد زندگی آمادگی‌های قبل ازدواج نیز بسیار اهمیت دارد، از این رو به همگان مشاوره ازدواج توصیه می‌شود.

انواع آموزش های بعد از ازدواج

 

 

بسیاری از افراد قبل از مراجعه نزد روانشناس برای مشاوره زوج درمانی یا شرکت در کارگاه‌های مرتبط با زوجین در مورد نوع آموزش‌های ارائه شده سوال می‌پرسند. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند که باید در چه زمینه‌هایی مهارت خود را بالا ببرند و راجع به چه چیزهایی صحبت کنند. اگر شما نیز در این باره کنجکاو هستید ما در ادامه به مهم‌ترین موارد در این زمینه اشاره کرده‌ایم. حتما درباره نکات همسرداری بخوانید.

1- نحوه مدیریت ارتباط با خانواده همسر

بسیاری از افراد هنگامی که ازدواج می‌کنند نقش خانواده همسر در کیفیت زندگی مشترک را دست کم می‌گیرند. با این حال این مسئله اهمیت خود را بعد از ازدواج بیشتر نشان خواهد داد. در آموزش های بعد از ازدواج روانشناس به شما می‌آموزد که چگونه مرزها و حریم‌های زندگی شخصی‌تان را در مقابل خانواده‌های خود حفظ کنید. در حقیقت آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید به پختگی لازم در زمینه استقلال از خانواده دست یابید و امنیت و آرامش را برای خانواده جدید تامین کنید. برای آشنایی با پیامدهای اطاعت از والدین بعد ازدواج کلیک کنید.

2- نحوه برخورد با مشکلات جنسی

با وجود همه اطلاعاتی که ممکن است قبل از ازدواج در مورد رابطه جنسی به دست بیاورید احتمال برخورد با مشکلاتی در این زمینه همواره وجود دارد. از همین رو بسیار اهمیت دارد که پس از ازدواج در زمینه علل بروز اختلالاتی هم چون بی میلی جنسی، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم، زود انزالی و دیر انزالی اطلاعات به دست بیاورید و بدانید که هنگام مواجهه با آن‌ها باید چه برخوردی از خود نشان دهید. حتما مقاله آموزش سکس را بخوانید.

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی با رفتارهای آزاردهنده‌ای نظیر سرزنش یا تمسخر به همسر خود پاسخ می‌دهند که این امر اعتماد به نفس فرد مقابل را تا حد زیادی تهدید می‌کند و می‌تواند باعث افت هرچه بیشتر عملکرد او شود. لازم است بدانید که امروزه برای هریک از این مشکلات درمان‌های روانشناختی خاصی وجود دارد که متخصصین حوزه سکس تراپی می‌توانند به شما کمک نمایند آن‌ها را درمان نمایید.

3- حفظ صمیمت با فروکش کردن عواطف شدید

یکی از مشکلات عمده زوجین پس از ازدواج این است که با فروکش کردن عواطف و هیجانات اولیه احساس می‌کنند از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و دیگر نمی‌توانند همانند گذشته به یکدیگر عشق بورزند. بسیار اهمیت دارد که با آگاهی از این موضوع برای مواجهه با آن آمادگی داشته باشید و بتوانید اقدامات مورد نیاز را در برخورد با آن‌ها انجام دهید. برای مثال اختصاص دادن زمان‌هایی برای انجام فعالیت‌های لذت بخش و مشترک یا مشخص کردن ساعت‌های مشخصی برای ابراز نیازها و خواسته‌های خود به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیفیت رابطه خود را حفظ نمایید.

4- یادگیری مهارت ارتباط موثر از جمله آموزش های بعد از ازدواج

بسیاری از زن و شوهرها نمی‌توانند به درستی با یکدیگر صحبت کنند. آن‌ها در مواجهه با مشکلات زندگی یا از حرف زدن با یکدیگر اجتناب می‌کنند و یا هنگام صحبت کردن رفتارهای پرخاشگرانه‌ای نظیر بالا بردن تن صدا، حرف زدن با نیش و کنایه و تیکه پرانی به یکدیگر را از خود نشان می‌دهند. روانشناسان در آموزش‌های بعد از ازدواج به شما می‌آموزند که چگونه یک گفت‌وگوی سالم را شروع کنید و چگونه اختلافات و تعارضات خود را به شیوه‌ای مسالمت آمیز حل و فصل نمایید.

5- آمادگی برای تربیت هماهنگ فرزندان

یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی در سلامت روان فرزندان هماهنگی سبک تربیتی پدر و مادر با یکدیگر است. در بسیاری از آموزش های بعد از ازدواج اصول آمادگی برای بچه دار شدن و پرورش یک سبک تربیتی نزدیک به هم از جمله اهداف اصلی محسوب می‌شود.

سخن آخر

هر مرد و زنی درست بعد از ورود به خانه مشترک متوجه تعارضات و چالش های زیادی می‌شوند. شاید دوران آشنایی طولانی باشد، اما زندگی مشترک چیز دیگری است. با تصورات قبل ازدواج تفاوت زیادی دارد. نمی گوییم بد است، خیر. بلکه می گوییم متفاوت است. شما زوج عزیز باید آموزش های بعد از ازدواج را هم جدی بگیرید. اختلاف نظرات را ساده نگیرید و روش تان برای حل آن ها را تغییر دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش های بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج  با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا پرورش مهارت کنترل خشم نیز در برنامه های آموزش بعد از ازدواج قرار دارد؟

بله، در آموزش مهارت‌های بین فردی اکثر درمانگران مسئله خشم و نحوه مدیریت آن در رابطه با همسر را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین اگر در این زمینه با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو هستید می‌توانید علاوه بر کارگاه‌های آموزشی به مراکز مشاوره مراجعه کرده و از یک روانشناس برای مدیریت این موضوع کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 21 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب پرنده زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب پرنده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تعبیر خواب پرنده

تعبیر خواب پرنده از نظر معبران باستانی 

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از پرنده در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر پرنده را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب پرنده از نظر محمد بن سیرین 

محمد بن سیرین از بزرگترین معبران باستانی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که به هوا پریده و یک پرنده می‌گیرد، به این معنی است که او از زن فعلی خود جدا شده و با فرد دیگری ازدواج می‌کند. 

اگر فردی در خواب ببیند که در دست خود پرنده‌ای دارد و آن پرنده از دست او می‌پرد اما مجدد به سوی فرد بازگشته و بر روی دست او می‌نشیند، به این معنی است که بیننده خواب به خواسته و حاجت خود می‌رسد. در صورتی که پرنده بپرد و دوباره بازنگردد به این معنی است که بیننده خواب بخشی از مال و اموال خود را از دست می‌دهد. بانگ و فریاد پرندگان در خواب نیز به مصیبت تعبیر شده است.

خواب‌پرنده از نظر ابراهیم کرمانی 

به عقیده ابراهیم کرمانی، بانگ و فریاد جوجه‌های پرنده در خواب به معنای ماتم و مصیبت برای بیننده خواب است. 

 

این معبر می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که بخشی از گوشت تن خود را جدا می‌کند و برای پرندگان می‌اندازد، به این معنی است که در عالم بیداری بخشی از مال و اموال خود را به دیگران می‌بخشد. 

معنی‌خواب پرنده از نظر جابر مغربی 

جابر مغربی از دیگر معبران باستانی است که می‌گوید، اگر فردی در خواب ببیند که از بینی‌اش پرنده‌ای خارج می‌گردد، به این معنی است که او چهارپایی خریداری می‌کند که بچه‌دار می‌شود.

اگر فردی در خواب ببیند که پرنده‌ای را کباب و یا بریان کرده و می‌خورد، به این معنی است که با حیله و فریب، مال و اموال یک زن را می‌گیرد. اگر پرنده در خواب قسمتی از گوشت بدن بیننده خواب را جدا کرده و با خود ببرد، به این معنی است که او بخشی از مال و اموال او را به زور می‌گیرد. 

تعبیرخواب پرنده از نظر امام صادق (ع)

از دیگر معبران باستانی، امام صادق (ع) می‌باشد که می‌فرماید : به طور کلی بانگ و فریاد پرنده در خواب خوب است. اگر در خواب صدای بانگ و فریاد پرنده‌ای را شنیدید که در عالم بیداری به نحس بودن شناخته می‌شود، باید منتظر غم، اندوه و مصیبت باشید.

تعبیر خواب پرنده از نظر حضرت دانیال (ع)

دانیال نبی (ع) می‌فرماید : اگر فردی در خواب ببیند که پرنده‌ای در حال پریدن است و از جایی به جای دیگر می‌پرد، به این معنی است که او به مسافرت می‌رود و در عالم بیداری نیز به اندازه ارتفاعی که پرنده پریده به والایی می‌رسد.

معنی‌‌خواب‌ پرنده از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این عقیده است که تعبیر خواب پرنده‌های حلال گوشت بهتر از پرنده‌های حرام گوشت است. به طور کلی این معبر می‌گوید : دیدن هر پرنده‌ای به صورت زنده در خواب بهتر است و خواب پرندگان خوش نقش در مقابل پرندگان یک رنگ، تعابیر بهتری دارند. 

اگر فردی در خواب ببیند که صاحب یک پرنده است، به این معنی می‌باشد که او به مراد دل خود می‌رسد. هر چه پرنده خوشرنگ‌تر و خوش‌آوازتر باشد، احتمال رسیدن به خواسته و آرزو نیز برای بیننده خواب بیشتر می‌شود. 

دیدن خواب پرنده همراه با جوجه‌هایش به این معناست که او در عالم بیداری صاحب فرزند می‌شود. داشتن چندین پرنده در خواب به معنای این است که اهداف فرد تحقق می‌یابد. 

اگر فردی در خواب ببیند که پرنده‌ای دارد که در حال پریدن است و فرد نیز به دنبال پرنده می‌رود، به این معنی است که بیننده خواب سفری در پیش رو دارد. 

در صورتی که فرد در خواب ببیند که یک جغد و یا کرکس بر روی دست او نشسته است و ناگهان می‌پرد و می‌رود، به این معنی است که در عالم بیداری بلا و مصیبتی از بیننده خواب دور می‌گردد. تعبیر خواب گنجشک نیز بر باور منوچهر مطیعی تهرانی دوست وراج و پرحرف می‌باشد. 

برای خواندن تعبیر خواب کبوتر کلیک کنید.

تعبیر خواب پرنده از نظر روانشناسان 

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب پرنده ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب پرنده به روش یونگ 

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب پرنده نمادی از اهداف و آرمان‌های بیننده خواب است. اگر فردی در خواب پرنده‌ای را ببیند که در حال آواز خواندن و یا پرواز است، به لذت و عشق برای فرد بیننده خواب تعبیر می‌شود. 

معنی‌خواب پرنده مرده

یونگ می‌گوید : اگر فردی در خواب پرنده‌ای را مرده ببیند و یا جان دادن و مرگ یک پرنده را تماشا کند، به معنای این است که او در زندگی واقعی ناامید می‌شود. البته در تعبیری دیگر از یونگ این خواب اشاره به نگرانی‌های ذهنی بیننده خواب نیز دارد. 

معنی خواب حمله کردن پرنده

در صورتی که در خواب ببیند که مورد حمله چندین پرنده قرار گرفته است و در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و خودش را نجات دهد، به این معناست که بیننده خواب در عالم بیداری با تضادی در روحیه‌اش درگیر است.

اگر پرنده‌ها به فرد حمله کنند و تمایل داشته باشند که وارد خانه او شوند، به این معنی می‌باشد که او مسیر اشتباهی را در زندگی‌اش طی می‌کند و به دیگران اجازه دخالت می‌دهد. 

معنی خواب تخم و لانه پرنده

خواب تخم پرنده به عقیده یونگ به پول تعبیر می‌شود. اگر فردی در خواب خود لانه پرنده‌ای را ببیند به معنای پناه، امنیت و استقلال برای او می‌باشد. در تعبیری دیگر از یونگ لانه پرنده در خواب به معنای شروع فصل بهار است. 

معنی خواب نوک پرنده

اگر فردی در خواب ببیند که نوک یک پرنده در گردن او گیر کرده است، به این معنی است که فرد بیننده خواب در زندگی واقعی بسیار غیبت می‌کند و بهتر است کمی از این کار دست بکشد. 

معنی خواب قفس پرنده

به عقیده یونگ، قفس در خواب به معنای از دست دادن آزادی است. 

تعبیر خواب پرنده به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر روانشناسان است که دیدن خواب پرنده‌ای که بال‌های زیبایی دارد را به خوشبختی تعبیر کرده است. 

اگر دختر جوانی در خواب خود یک و یا چندین پرنده زیبا ببیند، به این معنی است که او در آینده‌ای نزدیک با همسر دلخواه خود ازدواج می‌کند. 

پرنده با بال‌های ریخته در خواب، به عقیده آنلی بیتون به رفتار ظالمانه افراد غنی با افراد فقیر تعبیر می‌گردد. پرنده زخمی در خواب نیز به معنای تاسف خوردن به فرزند گمراه می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که پرنده و یا پرندگانی را می‌گیرد، به این معنی است که او در زندگی واقعی به خواسته‌های خود می‌رسد. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب پرنده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 21 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در بوشهر ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در بوشهر و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی بوشهر داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

 

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در بوشهر

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02166419012

2- مرکز مشاوره دانشگاه _ بوشهر، خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس، دانشکده ادبیات

3- مرکز مشاوره و خدمات راد _ بوشهر، خیابان امام خمینی، روبروی یادگار امام، جنب بانک مسکن

4- مرکز مشاوره آرامش _  میدان بهمنی، جنب صندوق قرض الحسنه مهر

5- مرکز مشاوره مهر اندیش _ بوشهر، خ امام (ره)، روبروی خ یادگار امام

6- مرکز مشاوره خورشید جم _ بوشهر، بلوار جام جم، بعد از پیتزا پارک، ساختمان میکائیل 2، طبقه 2

7- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 21 ارديبهشت 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 109 صفحه بعد