نوشته شده توسط : ذهن نو

عاشق پسر عمو شدن معمولا برای همه دخترانی که پسر عمو دارند اتفاق می‌افتد. عشق به پسر عمو نیز به دلایل رخ می‌دهد. چون در دوران کودکی با این فرد بزرگ شده اید و دائم والدین راجع به عقد آسمانی پسر عمو و دختر عمو صحبت کرده اند؛ دختران تحت تاثیر حرف های خانواده قرار می‌گیرند. بسیاری از دختران نوجوان را مشاهده کرده ایم که عاشق پسر عمو شده اند و به دنبال ازدواج با او هستند.

این عشق تقریبا برای دختران نوجوان با سن کم رخ داده است. به دلیل ملاقات زیاد دختر عمو و پسر عمو با یکدیگر، آنها به یکدیگر علاقه مند می‌شوند. همچنین چون اولین جنس مخالفی که دختر مشاهده کرده است؛ پسر عمو است، نسبت به او احساس خاصی پیدا می‌کند. در این مقاله راجع به بایدها و نبایدهای عاشق پسر عمو شدن توضیح داده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق پسر عمو می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق پسر عمو | 4 دلیل عاشق پسر عمو شدن

عاشق پسر عمو

عشق و علاقه اتفاق خوشایندی است که برای تمامی افراد حداقل یک بار اتفاق افتاده است. گاهی این علاقه در خانواده و فامیل رخ می‌دهد. عاشق پسر عمو شدن یکی از این اتفاقات است که برای بیشتر دختران رخ می‌دهد. به دلیل رفت و آمدهای خانوادگی، صحبت‌های والدین و یا اولین کسی که به عنوان جنس مخالف مشاهده می‌کنید؛ پیش می‌آید. به طور کلی این عشق و علاقه به پسر عمو از فواید و مزایایی برخوردار است. که در این مقاله به تمامی آنها اشاره کرده ایم.

چرا دختران عاشق پسر عمو می‌شوند؟

معمولا عاشق پسر عمو شدن دلایل زیادی را به همراه دارد. این اتفاق و عشق اکثرا در دوران نوجوانی به وجود می‌آید. در این بخش مقاله راجع به دلایل عاشق پسر عمو شدن توضیح داده ایم.

???? دختر عمو و پسر عمو یکدیگر را زیاد ملاقات می‌کنند

یکی از دلایل عاشق پسر عمو شدن این است که آنها زیاد یکدیگر را ملاقات می‌کنند. ملاقات های پی در پی به مرور زمان عشق و علاقه را بین این دو شخص زیاد می‌کند. در واقع آنها به یکدیگر عادت می‌کنند و نسبت به هم احساس دریافت می‌کنند.

???? صحبت های دائم والدین

صحبت های دائم والدین در رابطه با ازدواج دختر عمو و پسر عمو از دیگر دلایل عاشق پسر عمو شدن است. خانواده ها دائم به راجع به پسر عمو صحبت می‌کنند و به این موضوع پی می‌برند که چه فرد برگزیده ای است. حتی این حرف ها که عقد پسر عمو و دختر عمو در آسمان ها بسته شده است، از دیگر عوامل علاقه مندی به پسر عمو می‌باشد.

???? همبازی دوران کودکی

از دیگر دلایل عاشق پسر عمو شدن، همبازی دوران کودکی است. بسیاری از افرادی که عاشق پسر عمو می‌شوند؛ به دلیل اینکه از دوران کودکی با پسر عموی خود بازی می‌کردند؛ نسبت به او علاقه مند می‌شوند. این علاقه مندی تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند و احساسات فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

???? اسم گذاری از دوران کودکی

از دیگر دلایل عاشق پسر عمو شدن؛ اسم گذاری از دوران کودکی است. بسیاری از خانواده ها هستند که از بدو تولد برای ازدواج فرزندان خود تعیین و تکلیف می‌کنند. زمانی که اسم کودکان را روی یکدیگر بگذارند، این عشق و علاقه شکل می‌گیرد. زیرا دائم ذکر می‌شود و فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فواید عاشق پسر عمو

عاشق پسر عمو شدن فواید مخصوص به خود را دارد. در این بخش مقاله راجع به این فواید صحبت کرده ایم.

???? شناخت کافی

یکی از فواید عاشق پسر عمو شدن این است که شما به شخصی علاقه مند هستید که از خصوصیات رفتاری و اخلاقی او شناخت دارید. این شناخت زمینه های موفقیت شما را در رابطه بیشتر می‌کند و دوران شناخت را به سختی نمی‌گذرانید.

???? دیدار زیاد

از دیگر فواید عاشق پسر عمو شدن، دیدار های پی در پی است. زمانی که دو فامیل با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند؛ زیاد یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این دیدارها به مرور زمان باعث شناخت بیشتر و دلتنگی کمتر می‌شود..

???? دعواهای کم

عاشق پسر عمو شدن یک فایده بزرگ به نام دعواهای کم دارد. به دلیل اینکه هر دو به شناخت کافی از یکدیگر رسیده اند؛ از میزان دعواهای آنها کم می‌شود. از خصوصیات اخلاقی یکدیگر اطلاع دارند و اختلاف بین آنها نیز کم می‌شود.

???? ویژگی اخلاقی شبیه به هم

یکی از فواید عاشق پسر عمو شدن این است که به دلیل ویژگی های ژنتیکی؛ ممکن است که هر دو از خصوصیات اخلاقی یکسانی برخوردار باشند. در این شرایط شاید رابطه سخت تر باشد اما به دلیل تفاهم های بیشتر؛ میزان اختلاف و دعوا بین زوجین کمتر می‌شود. در نتیجه از واکنش های یکدیگر در شرایط مختلف اطلاع دارند.

معایب عاشق پسر عمو

همانطور که از فواید عاشق پسر عمو شدن گفته شد؛ معایبی نیز در این ارتباط وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? عدم رک بودن در رابطه

یکی از معایب عاشق پسر عمو شدن؛ عدم رک بودن در رابطه است. به دلیل بحث فامیل وسط می‌باشد؛ دختر و پسر خیلی نمی‌توانند تمام خواسته های خود را به راحتی بیان کنند. و این موضوع ممکن است که ناراحتی و دلخوری های زیادی را به همراه داشته باشد.

???? بهم خوردن روابط خانوادگی در صورت مشکل

از معایب عاشق پسر عمو شدن می‌توان به بهم خوردن روابط خانوادگی در صورت مشکلات اشاره کرد. اگر مشکلاتی بین این دو زوج رخ دهد، خانواده ها دخالت می‌کنند و به شدت رابطه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. حتی روابط خانوادگی آنها با مشکل روبرو می‌شود و اختلافات خانوادگی بروز می‌یابد.

???? احتمال ناهنجاری های ژنتیکی

عاشق پسر عمو شدن احتمال زیاد ازدواج را به همراه دارد. زمانی که این ازدواج صورت بگیرد، احتمال ناهنجاری های ژنتیکی افزایش می‌یابد. تولد فرزندان با مشکلات ژنتیکی در چنین ازدواج هایی بسیار زیاد است. به همین دلیل این موضوع را عیب بزرگی از وصلت های خانوادگی می‌نامیم. 

کلام آخر

عاشق پسر عمو شدن جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد. اما اینکه زوجین بتوانند در این زمینه با موفقیت پیش بروند حائز اهمیت است. عشق و علاقه فامیلی نیازمند دقت بالا است. بهتر است که هرچه زودتر و از همان ابتدا کمک های روانشناس را در نظر بگیرید. روانشناسان با راهنمایی به شما کمک می‌کنند که رابطه موفق آمیز داشته باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق پسر عمو می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق پسر عمو | 4 دلیل عاشق پسر عمو شدن



:: برچسب‌ها: عاشق پسر عمو | 4 دلیل عاشق پسر عمو شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مردان قابل اعتماد بهترین گزینه برای انتخاب شریک عاطفی، همکار و حتی یک دوست هستند. اعتماد یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود که در ارتباط با دیگران به آن نیاز داریم. این ویژگی طیف وسیعی از خصوصیات اخلاقی را در بر می‌گیرد که کاملا نسبی هستند. افراد معیارهای متفاوتی داشته و به مسائل مختلفی اهمیت می‌دهند. اما اعتماد یکی از ویژگی های اخلاقی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اعتماد به دیگران نیازمند شناخت آنان است و با بروز برخی از رفتارها راحت‌تر می‌توانیم به دیگران اعتماد کنیم. بهتر است در این مورد واقع بین بوده و بزرگ نمایی نکنید. گاهی به دلیل اینکه صرفا به فردی حس خوبی داریم؛ نمی‌توانیم رفتارهای مخرب او را ببینیم. در این مقاله برخی از نشانه های قابل اعتماد بودن افراد را ذکر خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان قابل اعتماد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: مردان قابل اعتماد | نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد

مردان قابل اعتماد

مردان قابل اعتماد معمولا در زمینه های مختلفی اخلاق را رعایت کرده و در همه موقعیت ها تعهدات خود پایبند هستند. برخورداری از این ویژگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمینه خانوادگی افراد و همچنین محیط رشدی آنها در این مورد دخیل هستند. افراد قابل اعتماد را می‌توان از طریق نشانه هایی شناسایی کرد. این ویژگی با گذشت زمان از بین نرفته یا تغییر نمی‌کند. اعتماد در رابطه یک ویژگی مهم محسوب شده و افراد باید در طرف مقابل خود به دنبال این نشانه ها باشند.

نشانه های مردان قابل اعتماد

اهمیت شناخت مردان قابل اعتماد از آنجایی است که ارتباط با این افراد بر شخصیت ما نیز تاثیر داشته و باعث پیشرفت ما نیز می‌گردد. این ویژگی ها برای زنان بسیار جذاب بوده و حتی باعث تداوم رابطه نیز می‌گردد. در این قسمت به توضیح این نشانه ها می‌پردازیم.

????قول ندادن بیش از حد

طبیعی است که برخی از مردان برای جذب زنان به آنها وعده های زیاد و بی اساسی می‌دهند. اما به هیچ یک عمل نکرده و حتی گاهی برخلاف آنها رفتار می‌کنند. بهتر است در این مورد واقع بین و منطقی باشید و گول حرف های جذاب چنین افرادی را نخورید. چرا که مردان قابل اعتماد اگر بدانند که نمی‌توانند به وعده ای عمل کنند؛ هیچگاه آن را مطرح نمی‌کنند. آنها برای دستیابی به شادی های کوتاه مدت و دریافت تمجید، چنین کاری را انجام نمی‌دهند. این دسته از مردان شرایط خود را در نظر گرفته و بر اساس آن صحبت می‌کنند.

????اهمیت دادن به احساسات

امروزه شاهد مردانی هستن که به راحتی به احساسات زنان صدمه زده و دیگر به آنها اهمیتی نمی‌دهند. خودخواهی و تنها به فکر خود بودن، کار راحتی است. اما در رابطه و با وجود فردی دیگر، باید به او نیز اهمیت داده و او را در نظر بگیرید. مردان قابل اعتماد بسیار بالغانه رفتار می‌کنند و باعث آسیب زدن به دیگران نمی‌شوند. آنها به دنبال سواستفاده نیستند و همواره از دیگران مراقبت می‌کنند. آنها قبل از فکر کردن به منافع شخصی به اطرافیان خود توجه کرده و همواره به دیگران کمک می‌کنند.

????قضاوت نکردن

برخی از مردان به سرعت در مورد اتفاقات اطرافشان قضاوت کرده و حکم صادر می‌کنند. اما مردان قابل اعتماد قبل از هر چیزی به خوبی در مورد آن فکر کرده و همه جوانب را در نظر می‌گیرند. قضاوت عجولانه یکی از ویژگی های مخرب مخصوصا در رابطه است که سبب بروز بی اعتمادی و دوری افراد از یکدیگر می‌شود. همچنین افرادی که دیگران را به راحتی قضاوت می‌کنند و در مورد نظر می‌دهند؛ خود عیب های بیشتری داشته و همچنین به دلیل این رفتار، بسیار تنها هستند. قضاوت کردن دیگران، سلامت روان و همچنین آرامش خود فرد را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را در معرض مشکلات زیادی می‌گذارد. 

????عمل کردن به وعده های خود

همانطور که قبل تر گفته شد؛ مردان قابل اعتماد به وعده ها و قول های خود عمل کرده و به حرف های خود پایبند هستند. آنها معمولا زیاد در این مورد صحبت نکرده و بیشتر عمل می‌کنند. حتی اگر آنان در نهایت به اهداف خود نرسند؛ اما بازهم تلاش خود را کرده  و می‌توان در این زمینه به آنها اطمینان کرد. پایبندی به وعده ها، کار آسانی نیست؛ چرا که همواره موقعیت های پیش بینی نشده ای بروز می‌کنند. به همین دلیل اگر فردی دارای این ویژگی است؛ بهتر است با او ارتباط خود را حفظ کنید.

????موفقیت و پیشرفت

یکی دیگر از نشانه های بارز مردان قابل اعتماد، موفقیت آنها در زمینه های مختلف و پیشرفت است. آنان همواره در حال تلاش و کوشش هستند و برای اهداف خود برنامه ریزی می‌کنند. در هر سنی، برای آینده خود انگیزه و برنامه داشته و بسیار مستقل هستند. آنها برای خود شخصیت جداگانه ای از خانواده دارند و موفقیت خانواده ها به پای خود نمی‌گذارند. آنها دارای ویژگی های عزم راسخ و سخت کوشی بوده و بسیار برنامه ریزی شده عمل می‌کنند.

????صداقت

یکی از ویژگی های اخلاقی پسندیده برای افراد در هر زمینه ای صداقت و راستگویی است. مردان قابل اعتماد نیز صادق هستند و هرگز برای پیشبرد کارهای خود، دروغ نمی‌گویند. طبیعی است که همیشه راستگویی به نفع ما تمام نمی‌شود. اما به هر حال حقیقت روزی آشکار شده و همه متوجه آن می‌شوند. به همین دلیل بهتر است در ابتدا آن را پذیرفته و به خود و دیگران آسیب نزنیم. همچنین برای اعتماد کردن به دیگران، نیاز به صداقت و راستگویی داریم و بدون آن نمی‌توانیم روابط خود را با دیگران ادامه دهیم.

????پذیرش اشتباهات

مردان قابل اعتماد به راحتی اشتباهات خود را پذیرفته و برای جبران آن تلاش می‌کنند. مردان گاهی به دلیل غرور خود از پذیرش اشتباه شان امتناع کرده و حتی آن را گردن فرد دیگری می‌اندازند. اما فراموش نکنید که همه افراد اشتباه می‌کنند و نمی‌توان همیشه بی نقص بود. بهتر است در این شرایط به به جای فرار کردن از موقعیت به اشتباه خود اعتراف کرده، عذرخواهی کنیم و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنیم. این بهترین روشی است که هم سبب جلب رضایت شریک مان می‌گردد و هم نشانه شخصیت خود ماست. ????احترام

احترام یکی از اصلی ترین موضوعات یک رابطه محسوب می‌شود. افراد باید در هر شرایطی به یکدیگر احترام گذاشته و اصول اخلاقی را رعایت کنند. احترام به معنای پذیرش همه حرف های شما بدون دلیل نیست. بلکه مردان قابل اعتماد در نحوه برخورد و رفتار با شما بسیار مودبانه عمل کرده و از خود رفتارهایی نشان نمی‌دهند که باعث ناراحتی شما شود. احترام به دیگران شامل طیف وسیعی از رفتارهای مختلف می‌شود و البته یک رفتار دو طرفه است.

سخن پایانی

مردان قابل اعتماد، به طور کلی مجموعه ای از رفتارهای درست و سنجیده است که شما پس از گذشت مدتی متوجه آنها خواهید شد. اگر مدت زمان زیادی با یک فرد می‌گذرانید باید از قابل اعتماد بودن او در زمینه های مختلف مطمئن شوید. با مطالبی که در بالا ذکر شد؛ می‌‌توانید این افراد را شناسایی کرده و یا حتی از این موضوع اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند  و نمی‌توان با بروز کوچک ترین خطایی آنها را متهم کرد. می‌توانید در این زمینه با یک مشاور صحبت کرده و حتی این خصلت های اخلاقی را در خود تقویت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان قابل اعتماد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: مردان قابل اعتماد | نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد



:: برچسب‌ها: مردان قابل اعتماد | نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دمدمی مزاج بودن به کسانی نسبت می‌دهند که در رای و نظر برای تصمیم گیری ثبات ندارد و برای تصمیم گیری ها به کمک اطرافیان نیاز دارد. برخی افراد هیجان خواه به خاطر پیش بینی ناپذیر بودن دمدمی مزاج‌ها، جذب‌شان می‌شوند. اما بیشتر افراد بالای 30 سال، از شخصیت‌های دمدمی مزاج دوری می‌کنند.

افراد دمدمی مزاج، نیاز به مراقب و حمایت دارند. و زمانی که مورد توجه دیگران قرار نگیرند؛ به افسردگی دچار می‌شوند. و خلق آن‌ها به طور کلی دچار مشکل می‌شود. اما از کجا دمدمی مزاج ها را تشخیص دهیم؟ یا طرز برخورد با این افراد چگونه است؟ در این مقاله راجع به خصوصیات و درمان دمدمی مزاج بودن افراد توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دمدمی مزاج بودن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دمدمی مزاج بودن | 5 درمان افراد دمدمی مزاج

دمدمی مزاج بودن چیست؟

دمدمی مزاج بودن افراد گاهی ترسناک است. زیرا آنها در برخی از شرایط بسیار گرم و صمیمی هستند؛ اما در برخی موقعیت های دیگر به قدری بد رفتار می‌کنند که به دنبال ایراد از خود خواهید گشت. این تیپ شخصیتی افراد باید حتما تحت درمان روانشناس و متخصصین قرار بگیرند. دمدمی مزاج بودن با ویژگی ها و اسم های گوناگونی شناخته می‌شود. که امروزه نیز عده زیادی این چنین وجود دارند.

این افراد در ثانیه رفتارها و گفته های خود را تغییر می‌دهند. به گونه ای که دیگران را تعجب زده می‌کنند. و برای کسب خواسته های خود، عصبانیت و رفتارهای کودکانه بروز می‌دهد. برخورد و برقراری ارتباط با این افراد برای همه سخت و دشوار است. و بهتر است که حتما از یک روانشناس در نحوه برخورد با چنین شخصیتی راهنمایی بگیرید.

خصوصیات افراد دمدمی مزاج

دمدمی مزاج بودن افراد همراه با نشانه ها و خصوصیاتی است که در این قسمت مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? شاخه به شاخه می‌پرند. به جای تخصص پیدا کردن در یک موضوع، به موضوع دیگری می‌پرند و فکر می‌کنند که هرگز شکست نمی‌خورند.

???? عاشق گیج کردن کسانی هستند که می‌دانند در زندگی چه اهدافی دارند.

???? وقتی که قصد توضیح دادن اشتباهات فرد هستید، به شدت عصبانی می‌شود.

????هرگز اشتباهات خود را نمی‌پذیرند و فکر می‌کنند که حق انجام هر کاری را دارند.

???? به وعده های خود عمل نمی‌کنند.

???? مردم را ناامید می‌کنند. چه در محل کار و چه در زندگی خصوصی.

???? پس از رسیدن به هدف، شادی کوتاه و زودگذر دارند.

???? باید به آنچه می‌خواهند برسند و شرایط اصلا برایشان مهم نیست.

????هرگز نمی‌دانند که چه می‌خواهند.

???? برای رسیدن به خواسته های خود، عصبانیت کودکانه راه می‌اندازند.

???? بیش از حد تحت تاثیر هر چیز تصادفی هستند که برای بار اول می‌شنوند و یا می‌بینند.

????گفته های امروز و فردای آنها همیشه در تضاد با هم است.

نحوه برخورد با دمدمی مزاج بودن

برای برخورد با دمدمی مزاج بودن افراد، راهکارهایی وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به آن اشاره کرده ایم.

???? افراد دمدمی مزاج را به خوش بین بودن تشویق کنید.

???? رفتارهای خود ویرانگری را تشدید نکنید.

????به آنها کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کند.

???? باج یا پاداش ندهید.

???? آنها را سرزنش نکنید.

درمان دمدمی مزاج بودن

دمدمی مزاج بودن خصوصیت جالبی نیست. به همین دلیل گاه لازم است که برای تغییر خود تلاش کنیم. در این بخش مقاله راجع به رفتارهایی که افراد دمدمی مزاج باید انجام دهند، توضیح داده ایم.

???? برای خود اولویت تعیین کنید

برای رهایی از دمدمی مزاج بودن، لازم است که برای خود اولویت بندی داشته باشید. هر چیزی که در زندگی لازم است را به صورت سلسله وار تربیت بندی کنید. در رابطه با اولویت های خود اطلاعات کافی داشته باشید و پس از برنامه ریزی اولویت بندی های خود، گامی رو به جلو بردارید.

???? هوش عاطفی خود را تقویت کنید

یکی از روش های رهایی از دمدمی مزاج بودن، این است که هوش عاطفی خود را تقویت کنید. هوش عاطفی اگر تقویت شود؛ به تنظیم عواطف، تشخیص، احساسات، تجزیه و تحلیل می‌پردازد.

???? اهداف بلند مدت تعیین کنید

برای رهایی از قید و بند دمدمی مزاج بودن، برای خود اهداف بلند پروازانه مشخص کنید. بیشتر مواقع ذهن ما نیازمند دریافت پاداش های کوچک دارد. به همین دلیل برای خود اهدافی را در نظر بگیرید که هر موقع به هرکدام از آنها دست یافتید؛ برای خود جایزه در نظر بگیرید. با این روش یاد می‌گیرید که هر کاری نیازمند تلاش و کوشش است. که آخر همه این تلاش ها، پاداش می‌باشد.

???? هوس ها را بشناسید

برای رهایی از دمدمی مزاج بودن، بهتر است که به شناسایی هوس ها بپردازید. آگاهی از اینکه چه زمانی دمدمی مزاج بودن ما را کنترل می‌کند بهترین روش برای جلوگیری از این رفتار است.

???? تصمیم های عجولانه نگیرید

یکی از کارهایی که برای رهایی از دمدمی مزاج بودن باید انجام دهید؛ این است که تصمیم عجولانه نگیرید. بعد از هر تصمیم تقریبا باید 3 روز زمان برای صبر کردن بگذارید. البته که میزان صبر شما بستگی به بزرگی و کوچکی دارد.

کلام آخر

ثبات شخصیتی یکی از مهم ترین ویژگی های رفتاری است. این ثبات برای برقراری ارتباط با دیگران و تصمیم گیری ها بسیار مهم است. متاسفانه تعداد کمی هم چنین افرادی وجود ندارند و اندازه آنها بیش از تصور است. بهتر است که در این شرایط حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دمدمی مزاج بودن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دمدمی مزاج بودن | 5 درمان افراد دمدمی مزاج



:: برچسب‌ها: دمدمی مزاج بودن | 5 درمان افراد دمدمی مزاج ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته فلسفه، رشته ای کاملا متفاوت با سایر رشته ها است. هم از نظر ماهیت و هم از نظر گستردگی موضوع، منحصر به فرد می باشد. این رشته پرسش هایی را در هر بعد از زندگی بشر دنبال می کند و تکنیک های آن برای مسائل در هر زمینه ای از تحصیل یا زندگی به کار می رود.

فلسفه یک سری کاربرد های عمومی از جمله مهارت های ارتباطی، حل مسائل عمومی، قدرت های متقاعد کننده، مهارت های نوشتن و… به دانش جویان آموزش می دهد که تقریبا می توان در بسیاری از چالش های زندگی از آن ها استفاده کرد. در ادامه این مقاله بیشتر با رشته فلسفه، گرایش ها و آینده شغلی این رشته آشنا خواهید شد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته فلسفه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: رشته فلسفه | معرفی و آینده کاری رشته فلسفه

رشته فلسفه چیست

فلسفه، به معنای دیدن ارتباط بین ایده ها و تبیین آن ارتباط به شیوه ای مستدل و منطقی است. کسانی که تازه وارد رشته فلسفه شده اند، ممکن است به سختی بتوانند این رشته را درک کنند. به این دلیل که زمینه های مطالعاتی فلسفه، بسیار متنوع و گسترده است. این رشته، ظرفیت دیدن جهان از منظر افراد دیگر و فرهنگ های دیگر را توسعه می دهد.

همچنین توانایی افراد برای درک روابط بین رشته های مختلف تحصیلی را افزایش می دهد و درک معنا و تنوع تجربه انسانی را عمیق تر می کند. گسترده ترین زیرشاخه های فلسفه معمولا منطق، اخلاق، متافیزیک، معرفت شناسی و تاریخ فلسفه می باشد. این رشته در مقطع دبیرستان در رشته علوم انسانی، یکی از دروس اصلی و تخصصی محسوب می‌شود؛ اما افراد می‌توانند در دانشگاه نیز به ادامه تحصیل در این زمینه بپردازند.

توانایی مورد نیاز برای انتخاب رشته فلسفه

این مسئله که علاقه مهم ترین عامل پیشرفت افراد در هر زمینه ای است را نمی توان انکار کرد. بنابراین از آن جایی که فلسفه، رشته ای همه پسند نیست و کاملا با سایر دروس متفاوت است، علاقه افراد در این زمینه می تواند به آن ها کمک کند در این رشته موفق شوند. از طرفی افراد علاقه مند به فلسفه، لازم است از توانایی های ذهنی و خلاقیت مناسبی برخوردار باشد.

چراکه لازم است به دنبال پاسخ بسیاری از مسائل مبهم و ناشناخته بگردند. یکی دیگر از توانایی های لازم برای موفقیت در فلسفه، این است که با ریاضیات میانه خوبی داشته باشید و تا حدود زیادی بتوانید مسائل ریاضی را حل کنید. زیرا فلسفه و ریاضی، هردو به توانایی بالایی از تفکر نیاز دارند. 

از منظری دیگر تسلط به زبان عربی برای دانشجویان رشته فلسفه، ضروری است. در دروس مختلف این رشته شاهد استفاده از لغاتی هستیم که بسیاری از آنها ریشه عربی دارند. به همین دلیل داشتن مهارت و دانش در این زبان برای علاقه مندان این رشته بسیار مهم است. افراد باید از تفکر منطقی و انتقادی برخوردار باشند تا بتوانند در این زمینه به موفقیت برسند.

گرایش رشته فلسفه

رشته فلسفه در مقطع کارشناسی دارای گرایش خاصی نیست. اما افراد برای ادامه تحصیل در این رشته تا دکتری می‌توانند رشته تخصصی تری را در این زمینه انتخاب کرده و در آن به تحصیل بپردازند. در این قسمت به معرفی گرایش های تخصصی این رشته خواهیم پرداخت.

مقطع کارشناسی ارشد فلسفه:

  • فلسفه
  • فلسفه تطبیقی
  • منطق
  • فلسفه دین
  • منطق فهم دین
  • اخلاق

گرایش های مقطع دکترای فلسفه:

  • فلسفه دین
  • فلسفه هنر
  • فلسفه منطق
  • فلسفه اخلاق
  • فلسفه علم و فناوری
  • فلسفه
  • فلسفه فیزیک
  • فلسفه علوم اجتماعی

دروس مهم و تخصصی رشته فلسفه در دانشگاه

فلسفه در دانشگاه، دروس اختصاصی، عمومی، پایه و برخی از دروس اختیاری را در بر می گیرد. در دانشگاه، تعداد کل واحدهایی که باید بگذرانید برابر است با: 134 واحد

  • دروس عمومی 20 واحد
  • دروس پایه 18 واحد
  • دروس اصلی و تخصصی 86 واحد
  • دروس اختیاری 10 واحد
  • در جدول زیر نام سرفصل های دروس اختصاصی فلسفه و تعداد واحد های هر کدام را می بینید:

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

منطق قدیم 1 و 2  6 منطق جدید  2
منتخب متون کلامی و فلسفی  2 تاریخ فلسفه اسلامی 1 و 2  8
علم کلام 1  4 فلسفه اسلامی 1 و 2  6
فلسفه اخلاق در تفکر غربی  2 اخلاق در تفکر اسلامی  2
عرفان نظری  4 تاریخ فاسفه یونان 1 و 2  8
فلسفه قرون وسطی تا رنسانس  4 فلسفه از بیکن تا هیوم  4
فلسفه از کانت تا نیمه دوم قرن نوزدهم  4 تاریخ فلسفه جدید و معاصر  2
فلسفه معاصر و مکاتب جدید قرن بیستم  4 متون فلسفی به زبان خارجی 1 و 2  8
متون فلسفی به زبان عربی 1 و 2  8  متافیزیک در غرب  4

 

بازار کار و آینده شغلی رشته فلسفه

بیشتر افرادی که فارغ التحصیل فلسفه هستند، در زمینه تعلیم و استادی شروع به کار می کنند. علاوه بر این، اگر دارای مدارک دکترا یا کارشناسی ارشد و فردی متعهد و با آگاهی کامل در خصوص حرفه خود هستید، می توانید در برخی از پژوهشگاه های خصوصی یا دولتی شروع به کار کنید. لازم به ذکر است که افراد دارای مدرک کارشناسی تنها می توانند به عنوان دستیار یا کارآموز مشغول به کار شوند.

اما از آن جایی که به این رشته توجه زیادی نشان داده نمی شود، بنابراین می توان گفت فلسفه بازار کار و آینده شغلی خیلی پردرآمدی ندارد. از این رو، بسیاری از فارغ التحصیلان نهایتا می توانند در زمینه تعلیم مشغول به کار شوند و سایر افرادی که به آموزش علاقه ندارند، به شغل های متفرقه روی می آورند. 

سخن پایانی

یکی از اصلی ترین ملزومات رشته فلسفه، علاقه است. البته برای ورود به یک رشته تحصیلی، تنها علاقه کفایت نمی‌کند. افراد باید به خوبی در این زمینه تحقیق کرده و جوانب مختلف آن را در نظر داشته باشند. درآمدزایی از طریق این رشته کار آسانی نیست. همچنین موفقیت در آن نیز نیاز به تلاش زیادی دارد. به همین دلیل افراد باید قبل از ورود به این رشته با یک فرد متخصص مشورت نمایند. کمک گرفتن از مشاور تحصیلی و یا افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند؛ اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته فلسفه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

با تحصیل در رشته فلسفه می توانیم در چه زمینه هایی مشغول به کار شویم؟

 
شما می توانید به عنوان معلم، نویسنده، پژوهشگر و استخدام در سازمان ها یا نهادهایی که در زمینه فلسفه فعالیت دارند مشغول به کار شوید.

کدام دانشگاه ها پذیرش دانشجو دارند؟

اکثر دانشگاه های دولتی، آزاد و غیر انتفاعی دروس فلسفه را ارائه می دهند و هر سال دانشجو می پذیرند. از جمله دانشگاه های دولتی که دانشجو می پذیرند: دانشگاه اصفهان، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه تبریز و…

منبع: رشته فلسفه | معرفی و آینده کاری رشته فلسفه



:: برچسب‌ها: رشته فلسفه | معرفی و آینده کاری رشته فلسفه ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بلوغ دیررس یکی از نگرانی های والدین است. اگر دختران تا 13 سالگی و پسران تا 14 سالگی علائم بلوغ را تجربه نکنند مسئله بلوغ دیررس از جانب متخصصان مطرح می‌شود. این موضوع به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به زمینه خانوادگی، درگیری با سوء تغذیه، دچار بودن به اختلالات خوردن، استفاده از برخی داروها و مشکلات کروموزومی اشاره کرد.

 

اگر فکر می‌کنید فرزندتان با بلوغ دیررس دست و پنجه نرم می‌کند باید برای تشخیص دقیق این مشکل به یک متخصص مراجعه کرده و متناسب با سبب شناسی مطرح شده درمان‌های پیشنهادی را پیگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم، علل و روش‌های درمان بلوغ دیررس در دختران و پسران تا انتهای مطلب همراه ما باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بلوغ دیررس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: بلوغ دیررس پسران و دختران

بلوغ دیررس چیست؟

 

بلوغ دیررس زمانی است که نشانه های بلوغ وجود ندارد. حداکثر سن بلوغ در دختر ها 13 و برای پسران 14 سالگی می‌باشد. در صورتی که علائم بلوغ تا به این سن مشاهده نشود؛ بلوغ دیررس نامیده می‌شود. نشانه های اولیه بلوغ در دخترها، رشد سینه ها می‌باشد. رشد بیضه ها نیز اولین نشانه از بلوغ در پسران می‌باشد. که علت آن افزایش هورمون محرک فولیکول توسط غده هیپوفیز است. بنابراین دخترانی که تا سن 13 و پسرانی که تا سن 14 سینه و بیضه هایشان رشد نکرده باشد؛ به بلوغ دیررس مبتلا شده اند.

علائم و نشانه های بلوغ دیررس چیست؟

اگر دختران تا سن 13 سالگی و پسران تا سن 14 سالگی علائم بلوغ را تجربه نکنند، مسئله بلوغ دیررس باید مورد توجه خانواده‌ها و متخصصین قرار بگیرد.  علائم بلوغ دیررس در دخترها شامل موارد زیر می‌شوند:

???? رشد نکردن سینه‌ها تا 13 سالگی

???? شروع نشدن سیکل قاعدگی تا 14 سالگی

???? عدم شروع قاعدگی به فاصله 4 سال بعد از رشد سینه‌ها

???? عدم رشد موهای زائد در ناحیه تناسلی و زیر بغل

????کوتاه ماندن قد و رشد کند

???? شکل نگرفتن رحم

???? سن ظاهری کمتر از سن واقعی

علائم بلوغ دیررس در پسرها موارد زیر را در بر می گیرند:

???? رشد نکردن بیضه‌ها و آلت تناسلی تا 14 سالگی

???? ظاهر نشدن موهای زائد در نواحی اندام تناسلی

????ظاهر نشدن مو در نواحی صورت و زیر بغل

???? نبود تغییرات بارز جسمانی در راستای مردانه شدن ظاهر

???? جمع شدن چربی ها در اطراف لگن، شکم و سینه ها

????عدم رشد قد

???? تغییر نکردن صدا

چرا نوجوانان دچار بلوغ دیررس می شوند؟

در توضیح علل بروز بلوغ دیررس متخصصین نظرات مختلفی را بیان می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

???? عوامل وراثتی و ژنتیکی

بررسی‌ها نشان می‌دهند شیوع بلوغ دیررس در بین کسانی که یکی از بستگان درجه یک آن‌ها نیز دچار این مشکل بوده، بیشتر از سایر افراد است. در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت که عوامل ژنتیکی و وراثتی در این زمینه نقش دارند.

???? اختلالات خوردن و درگیری با سوء تغذیه

اختلالات خوردن نظیر بی اشتهایی عصبی (نوعی ترس شدید از اضافه وزن را در فرد ایجاد کرده و باعث می‌شود فرد تصویر تحریف شده‌ای از بدن خود داشته باشد)، موجب بلوغ دیررس می‌شود. مبتلایان به بی اشتهایی عصبی معمولا رژیم‌های بسیار سختی می‌گیرند که همین مسئله آن‌ها را در معرض سوء تغذیه قرار می‌دهد. سوء تغذیه با از بین بردن ذخایر چربی فرایند بلوغ (به خصوص در دختران) را به تعویق می‌اندازد. برای درمان این مشکل حتما باید که در کنار پزشک از یک روانشناس کمک بگیرید.

???? مصرف برخی داروها

یکی از دلایل بروز بلوغ دیررس، مصرف دارو ها می‌باشد.  استفاده از برخی داروها می‌تواند بر سطوح هورمون‌های بدن تاثیر گذاشته و در نتیجه فرایند بلوغ را به تاخیر بیندازد. از همین رو آن‌هایی که تحت شیمی درمانی هستند یا از برخی داروهای اعصاب استفاده می‌کنند ممکن است دیرتر از دیگران فرایند بلوغ را تجربه نمایند.

???? درگیری با برخی بیماری های مزمن

دچار بودن به برخی بیماری‌های مزمن نیز می‌تواند شروع فرایند بلوغ را تحت تاثیر قرار دهد. و بلوغ دیررس را به وجود آورد. که از جمله آن‌ها می‌توان به دیابت، مشکلات کلیوی، آسم، اختلال تیروئید، مشکلات مرتبط با غده هیپوفیز و فیبروزکیستیک اشاره کرد.

???? اختلالات کروموزومی

مبتلا بودن به برخی اختلالات کروموزومی نظیر سندروم ترنر در مردان و سندروم کلاین فلتر در زنان از جمله دیگر عواملی است که منجر به مشکلات هورمونی شده و چالش‌هایی را در فرایند بلوغ ایجاد نماید. در نهایت فرد به بلوغ دیررس مبتلا می‌شود.

???? عوامل محیطی

یکی از دلایل بلوغ دیررس، عوامل محیطی است. که با اثر گذاری بر عملکرد اندام ها و ترشح هورمون ها بلوغ دیررس پدید می‌آید. این عوامل محیطی عبارتند از.

???? استرس بیش از حد

????تغذیه نامناسب به دلیل کم اشتهایی با بی اشتهایی عصبی

???? تمرین های ورزشی شدید و فشرده

???? از دست دادن بافت چربی ناشی از رژیم های سنگین

انواع مختلف بلوغ دیررس

 

متخصصان بلوغ دیررس را به دو نوع هیپوگنادیسم اولیه و ثانویه تقسیم می‌کنند. که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

???? هیپوگنادیسم اولیه

یکی از انواع بلوغ دیررس، هیپوگنادیسم است. در هیپوگنادیسم اولیه مشکل  فرد ترشح نشدن یا ترشح کم هورمون‌های جنسی از جنسی است. در واقع در این شرایط بیضه‌ها در پسران و تخمدان‌ها در دختران قادر به تولید هورمون‌های استروژن و تستوسترون نیستند. عوامل مختلفی می‌توانند در بروز این مشکل دخیل باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلات ارثی و مادرزادی، درگیری با بیماری‌های خودایمنی، مشکلات رشدی و قرار داشتن تحت برخی درمان‌ها نظیر شیمی درمانی و عمل جراحی را مثال زد.

???? هیپوگنادیسم ثانویه

در هیپوگنادیسم ثانویه مشکل در اندام‌های جنسی نظیر تخمدان ها و بیضه ها نیست بلکه بلوغ دیررس در اثر اختلال هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز در مغز به وجود می‌آید. برای مثال عدم رهاسازی هورمون گنادوتروپین از جانب هیپوتالاموس یا ترشح کم هورمون‌های FSH و LH از جانب هیپوفیز می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد.

عوارض روانشناختی بلوغ دیررس

بلوغ دیررس معمولا برای پسران با فشارهای بیشتری همراه است. چرا که گروه همسالان معمولا نسبت به پسربچه‌هایی که دیر به بلوغ می‌رسند واکنش‌های منفی زیادی نشان می‌دهند. در این شرایط نوجوان ممکن است از جانب دوستان خود طرد شده یا مورد تمسخر و سرزنش قرار بگیرد.

بلوغ دیررس تا حد زیادی اعتماد به نفس بچه‌ها را تضعیف کرده و می‌تواند به گوشه گیری و انزوای اجتماعی بی‌انجامد. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که والدین بتوانند حمایت‌های مناسبی از فرزندشان به عمل بیاورند و با مراقبت‌های خود به نوجوان کمک کنند تا این دوران را به سلامت پشت سر بگذارد. 

درمان بلوغ دیررس

برای درمان بلوغ دیررس ابتدا باید به یک متخصص مراجعه کنید تا علت این موضوع مشخص شود. برای مثال اگر بیماری زمینه ای نظیر دیابت وجود داشته باشد که مانع شروع چرخه قاعدگی می شود درمان آن در اولویت قرار می گیرد.

در غیر این صورت ممکن است پزشک هورمون درمانی را در دستور کار قرار دهد. در این روش به دخترها داروهای استروژنی و به  پسرها داروهای حاوی تستوسترون داده می شود تا به کمک این ها فرایند بلوغ آغاز شود. استفاده از این داروها معمولا موقتی هستند و با تنظیم شدن هورمون های فرد در دوران بزرگسالی دیگر نیازی به مصرف آن ها وجود نخواهد داشت.

کلام آخر

هورمون درمانی در پسران و دختران توسط پزشک صورت می‌گیرد. اما اگر دلیل بلوغ دیررس نوجوان عوامل روانی باشد، حتما باید توسط روانشناس و متخصص صورت بگیرد. در این زمینه فراموش نکنید که روانشناس کمک بزرگی به شما خواهد کرد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بلوغ دیررس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا بالا بودن قندخون می‌تواند باعث تاخیر در بلوغ شود؟

بله دیابت از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند منجر به بلوغ دیررس شود. در این شرایط اغلب با کنترل قند خون مشکل بلوغ نیز برطرف می‌گردد.

منبع: بلوغ دیررس پسران و دختران



:: برچسب‌ها: بلوغ دیررس پسران و دختران ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلافات در ازدواج و تفاوت ها برای هر خانواده و زوجی پیش می‌آید. از زمان آشنایی تا بعد از ازدواج همیشه این تقابل وجود خواهد داشت، اگر تفاوت‌ها درک نشوند، ممکن است موجب بالا گرفتن و به دردسر افتادن‌تان شود. در کل هر چه تفاوت‌ها بیشتر باشد، رابطه با چالش بیشتری روبرو خواهد بود. البته اغلب آدم به سمت کسی کشیده می‌شود که شباهت‌هایی با او داشته باشد، بنابراین اگر احساس می‌کنید اختلافات میان شما و همسر آینده‌تان زیاد است، حتما باید برای بررسی به متخصص ازدواج مراجعه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلافات در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت

 

اختلافات در ازدواج

 

اختلافات در ازدواج برای همه زوجین پیش می‌آید. ریشه این اختلافات نیز در زمینه های مختلفی قرار دارد. اما اینکه میزان اختلافات به چه صورت است؟ آیا زوجین با این اختلافات سازگار می‌شوند یا خیر موضوع اصلی است. زمانی که ازدواج صورت گرفته است باید تا حداکثر توان خود زندگی را بهبود ببخشید. و بهتر است که در این زمینه از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. تفاوت های زیادی بین زوجین وجود دارد که در این مقاله به تمامی آنها پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بررسی مهم ترین اختلافات در ازدواج | تفاوت ها در ازدواج

 

وجود مقداری تفاوت میان زوجین امری کاملا طبیعی است. در واقع هرگز نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که در تمامی جنبه‌ها کاملا شبیه به شما باشد. در نتیجه همواره باید خود را برای مواجهه با اندکی اختلاف و چالش آماده کنید. با این حال برخی تفاوت‌ها هستند که آینده رابطه‌تان را تحت تاثیر قرار داده و دوام آن را تهدید می‌نمایند. در ادامه به مهم‌ترین اختلافات در ازدواج اشاره کرده‌ایم.

???? اختلاف در سبک های شخصیتی

یکی از اختلافات در ازدواج،تفاوت در سبک های شخصیتی است. اگر برای مشاوره قبل از ازدواج به روانشناس مراجعه کنید، متخصص در اکثر موارد یک تست شخصیت جامع را پیش روی شما و همسر آینده‌تان قرار می‌دهد تا جلسات بعدی براساس تفسیری که از این تست به دست می‌آید هدایت شود.

در نتیجه می‌توان گفت که کشف ویژگی‌های شخصیتی دو طرف از جمله ملاک‌های بسیار مهم برای پیش بینی آینده یک ازدواج است. ویژگی‌های شخصیتی به آن دسته از صفات رفتاری پایدار گفته می‌شود که از دوران نوجوانی در ما شکل گرفته و به مرور زمان مستحکم می‌شوند.

از آنجایی که شخصیت افراد به آسانی قابل تغییر نیست بسیار اهمیت دارد که در مورد این صفات پایدار از قبل اطلاعات داشته باشید تا با اختلافات در ازدواج روبرو نشوید. طبق بررسی‌ها دو تیپ شخصیتی متضاد به دلیل سبک‌های زندگی متفاوت اغلب نمی‌توانند کنار هم دوام بیاورند و در صورت ازدواج با چالش‌ها و تعارض‌های مختلفی رو برو خواهند شد.

برای مثال یک شخصیت درونگرا که همواره تنهایی را ترجیح می‌دهد و دوست دارد اوقات فراغتش را با فعالیت‌هایی نظیر کتاب خواندن بگذراند، مسلما در زندگی مشترک با یک فرد برونگرا که عاشق رفتن به میهمانی‌ های شلوغ و پر هیاهو است به مشکل بر می‌خورد.

???? اختلافات در باورهای مرتبط با ازدواج

از دیگر اختلافات در ازدواج، اختلاف در باورهای مرتبط با ازدواج است. باور هایی که افراد در مورد پدیده ازدواج دارند، از جمله دیگر عوامل بسیار تعیین کننده در داشتن یک زندگی مشترک رضایت بخش است. در همین راستا اگر زن و شوهرها در مورد مسائلی نظیر هدف ازدواج و وظایف همسر در زندگی مشترک باورهای مشابهی داشته باشند، چالش‌ها و تعارض‌های کمتری را تجربه می‌کنند. در مقابل اختلاف نظر در این زمینه زندگی مشترک را از همان ابتدا با اختلاف و درگیری مواجه خواهد کرد، چرا که در این شرایط شما در مورد بنیان‌های اصلی ازدواج نیز با یکدیگر همسو نیستید.

???? اختلافات در باورهای مذهبی ازدواج

اختلاف در باورهای مذهبی یکی از اختلافات در ازدواج است. مشاهدات بالینی نشان می‌دهد که اختلاف در باورهای مذهبی یکی از عوامل بسیار مهم در تجربه درگیری و تنش میان زوجین است. از همین رو بسیار اهمیت دارد که قبل از ازدواج به طور دقیق در مورد باورهای مذهبی یکدیگر اطلاعات کسب کنید و از فرد مقابل بپرسید که براساس این باورها چه انتظاراتی از همسر خود دارد. 

???? اختلافات در ازدواج | مساله سن

مساله سن از دیگر اختلافات در ازدواج است. از نظر متخصصان بهترین اختلاف سنی میان زوجین چیزی در حدود 3 الی 4 سال (بزرگ‌تر بودن مرد) است. البته این مسئله به این معنا نیست که لزوما زوجینی که همسن هستند یا اختلاف سنی زیادی دارند با مشکل مواجه می‌شوند، اما طبق بررسی‌ها احتمال بروز چالش و درگیری در این شرایط بیشتر خواهد بود. در نتیجه باید قبل از ازدواج این موضوع را لحاظ کرده و با آگاهی بیشتر برای آینده خود تصمیم بگیرید.

???? اختلاف طبقاتی خانواده

یکی دیگر از اختلافات در ازدواج، اختلاف طبقاتی است. شاید خیلی‌ها منتظر ایجاد فرصتی باشند تا با یک مرد / زن پولدار ازدواج کنند. این در حالی است که طبق مطالعات پول به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد، بلکه در عوض ممکن است اختلاف طبقاتی زیاد به بروز چالش و تعارض نیز بیانجامد.

برای مثال ناتوانی در برآورده کردن خواسته‌های خانواده کسی که جایگاه مالی بالاتری دارند، موجب احساس ضعف در برابر آن‌ها و تهدید شدن اعتماد به نفس می‌شود که در این شرایط رضایت زناشویی زوجین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

???? اختلاف در زمینه فرهنگی

اختلاف در زمینه فرهنگی از دیگر اختلافات در ازدواج است. شباهت فرهنگی زوجینی که می‌خواهند با یکدیگر ازدواج کنند از جمله فاکتورهای بسیار مهمی است که متخصصان همواره بر آن تاکید می‌کنند. البته پیوند زن و مرد از فرهنگ‌های متفاوت هم می‌تواند موفقیت آمیز باشد، به شرطی که خود را برای مواجهه با تفاوت‌ها آماده کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهید.

در غیر این صورت اگر دو طرف تعصب زیادی روی سنت‌ها، آداب و رسوم و باورهای فرهنگی خود داشته باشند، همواره زندگی مشترک صحنه‌ای از آشوب و اختلاف خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع اختلاف فرهنگی در ازدواج کلیک کنید.

???? اختلاف در سبک های تربیتی خانواده ها

یکی از اختلافات در ازدواج، اختلاف در سبک های تربیتی است. برخی از زوجین هنگام ازدواج به خانواده همدیگر اهمیت چندانی نمی‌دهند. این در حالی است که اکثر باورهای ما در سبک تربیتی خانواده‌هایمان ریشه دارد. برای مثال والدینی که بیش از حد بر رقابت تاکید می‌کنند ممکن است فرزندانی بار بیاورند که همیشه در اجتماع احساس می‌کنند از دیگران عقب هستند و احساس کمبود اعتماد به نفس و شکست می‌کنند.

در مقابل والدینی که برای توانایی‌ های فرزندشان به خودی خود ارزش قائل هستند؛ شخصیت‌های توانمند تری را تحویل جامعه می‌دهند. با همه این تفاسیر بسیار مهم است که زوج‌هایی که می‌خواهند زندگی مشترک را آغاز کنند از نظر سبک تربیتی خانوادگی نیز به یکدیگر شبیه باشند. در نظر داشته باشید که اختلاف زیاد در این زمینه بعدها هنگام تربیت فرزند نیز شما را به دردسر می‌اندازد.

???? اختلافات در ازدواج | محل زندگی

یکی از رایج ترین اختلافات در ازدواج ، محل زندگی است. اینکه زن و شوهر در کجا و در چه وضعیتی زندگی کنند، می‌تواند موجب اختلافات شدیدی شود. برای مثال آقا به دلیل شرایط مالی و یا وابستگی تمایل به گرفتن خانه ای نزدیک به محل زندگی پدر و مادرش دارد. اما خانم برای محدود کردن روابط با خانواده همسر در محله ای دیگر تمایل به شروع زندگی دارد. این نوع اختلافات در ازدواج اگر در همان ابتدا حل و فصل شود، دیگر مشکل ساز نخواهند شد.

???? اختلاف بر سطح تحصیلات

یکی از اختلافات در ازدواج، اختلاف بر سطح تحصیلات است. این مساله معمولا برای آقایان پیش می‌آید و مساله ای مشکل ساز می‌شود. معمولا مردانی که در ازدواج با همسر با سطح تحصیلات بالا ازدواج کند؛ رضایت کمتری از زندگی نشان می‌دهد. به دلیل سلطه گری و برتری طلبی مردان با خانم های سطح پایین احساس رضایت ندارند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد اختلافات در ازدواج در زمینه های مختلفی قرار دارد. بسیاری از شما که اختلاف دارید می‌توانید با کمک روانشناس و متخصصین میزان این اختلافات را کم کنید. به دلیل اینکه تفاوت ها دائم دعوا و آسیب وارد می‌کند؛ حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلافات در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا اختلاف عقیدتی احتمال شکست در ازدواج را افزایش می دهد؟

بله، اختلاف عقیده یکی از مسائل مهمی است که منجر به تنش و درگیری میان زوجین می شود البته اگر زن و مرد درک مذهبی بالایی داشته باشند و برای اعتقادات فرد مقابل با همه تفاوت ها ارزش قائل باشند ریسک بروز آسیب به حداقل می رسد.

کدام اختلافات در ازدواج موجب به خطر انداختن سلامت رابطه می‌شود؟

در هر رابطه ای اختلافاتی وجود دارد. اما در هر کدام از حوزه ها که در متن مقاله مطرح کرده ایم، اگر تعامل و درک متقابل وجود نداشته باشد، مساله پیچیده شده و سلامت زوج را به خطر می‌اندازد. اختلافات در ازدواج با مدیریت طرفین می‌تواند کاهش یابد.

منبع: اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت



:: برچسب‌ها: اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کودکان برونگرا از همان کودکی خصوصیات شخصیتی متفاوتی دارند. کودکان از سنین خیلی پایین نشانه هایی از شخصیت درونگرا یا برونگرا را از خود نشان می‌دهند. اغلب افراد یک فرد برونگرا را فردی می‌دانند که روابط اجتماعی گرمی دارد. این تصور می‌تواند درست باشد اما تعریف دقیق و کاملی از یک کودکان برونگرا را نمی‌رساند. برونگراها از همراه بودن با دیگران و حضور در اجتماعات انرژی می‌گیرند. برعکس درونگراها از تنها بودن انرژی بیشتری می‌گیرند. البته همیشه هم اینطور نیست. در این مقاله می خواهیم اطلاعات بیشتری درباره کودکان با شخصیت برونگرا ارائه دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان برونگرا می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان برونگرا | خصوصیات و برخورد با کودک برونگرا

کودکان برونگرا

 

کودکان برونگرا علاقه به بازی و توجه به دنیای بیرون دارد. این کودک از حضور در کنار دیگران انرژی می‌گیرد ولی علاقه ای به تنهایی ندارد. این کودکان بسیار خوش مشرب و پر انرژی هستند؛ و تصمیم های فوری می‌گیرند. کودکان برونگرا همزمان با صحبت کردن به فکر فرو می‌روند، با افراد جدید گرم می‌گیرند و به بازی های گروهی علاقه مند هستند. این کودکان خجالتی نیستند و زیاد صحبت می‌کنند. در این مقاله به طور کلی خصوصیات کودکان برونگرا را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 کدام کودکان برونگرا هستند؟

کودکان برونگرا از حضور داشتن در اجتماع لذت می‌برند. او موقعیت‌های اجتماعی را خیلی دوست دارد و همیشه به دنبال قرار گرفتن در چنین جایی می‌باشد. این کودکان در مدرسه از کارهای تیمی و یا درس خواندن گروهی استقبال می‌کند. برونگراها افرادی هستند که اگر کسی اطرافشان نباشد حوصله‌شان سر می‌رود. اگر کودک برونگرای شما مجبور بود کاری را به تنهایی انجام دهد در کنار او باشید، تشویقش کنید و اجازه دهید مراحل کارش را برای شما بازگو کند. در این صورت به کودک‌تان کمک زیادی کرده‌اید.

نشانه های کودکان برونگرا

کودکان برونگرا از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? زیاد صحبت می‌کنند.

???? کم رو و خجالتی نیستند.

????به فعالیت های گروهی علاقه مند هستند.

???? برنامه های جمعی آنها را به شدت پر انرژی می‌کند.

???? در تنهایی همیشه حوصله شان سر می‌رود.

????از اینکه خود را ابراز کنند هیچ ترسی ندارند.

???? علاقه به رهبری و مسئولیت پذیری دارند.

روحیات کودکان برونگرا

کودکان برونگرا بین تنهایی یا گفتگو کردن با دیگران همیشه گفتگو کردن را انتخاب می‌کنند. در حقیقت برونگراها همزمان با اینکه حرف می‌زنند فکر می‌کنند. درست برعکس درونگراها که اول فکر می‌کنند و بعد از آن شروع به حرف زدن می‌کنند. شاید متوجه بشوید که کودک شما در جمع با همه صحبت می‌کند. کودک برون گرا به سرعت سر صحبت را با دیگران باز می‌کند و با دیگران دوست می شود.

کودکان برونگرا به جای تنهایی بازی کردن دوست دارند که با کودکان دیگر بازی کنند. برونگرا ها از ورزش کردن، باشگاه رفتن و به طور کلی کارهای دست جمعی لذت می‌برند. برونگراها بیشتر از افراد درونگرا در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در فضای مجازی دنبال کنندگان بیشتری دارند. آن‌ها روابط‌شان را با کسانی که از آنها دور هستند هم حفظ می‌کنند.

اما در کودکان برونگرا ممکن است بنا به شرایط و موقعیت تمایلات آن‌ها تغییر کند. فرض کنید کودک شما مهمانی رفتن و مسافرت رفتن را خیلی دوست دارد اما از مکانی خاص خوشش نمی‌آید. ممکن است در چنین موقعیتی فرزندتان رفتاری انزوا طلبانه داشته باشد. برخلاف اینکه در بسیاری از موقعیت‌ها رفتار برونگرا از خود نشان می‌دهد، می‌تواند در بعضی موقعیت‌ها به دلایل گوناگون فردی انزوا طلب باشد.

کودک برونگرا چگونه رفتار می کنند؟

برونگراها در ارتباط با دیگران انرژی دریافت می‌کنند. کودکان برونگرا بعد از اینکه وارد اجتماع شدن برای مدتی هیجان زده و پر انرژی باقی می‌مانند. مثلا کودک شما در مهمانی تولد یکی از دوستانش شرکت کرده و وقتی به خانه بر می‌گردد همچنان هیجان زده است. حتی ممکن است تمام اتفاقاتی که در مهمانی برای او رخ داده را تعریف کند. اگر زمان مهمانی عصر باشد هیجان باقی مانده از این مهمانی باعث می‌شود که کودک شما سخت بتواند به خواب برود.

اگر کودک‌تان مجبور باشد زمان زیادی را به تنهایی بگذراند به سرعت حوصله اش سر می‌رود. البته دوباره اگر داخل جمعی حاضر شود انرژی اش بر می‌گردد و دوباره هیجان زده می‌شود. کودکان برونگرا بخصوص اگر از استعداد خوبی برخوردار باشند در کارهای گروهی بهترین نتایج را کسب می‌کنند. البته بعضی اوقات مدارس خصوصی در مقایسه با مدرسه‌های دولتی برای یک فرد برونگرا مناسب‌تر خواهد بود.

آیا برونگرای خجالتی هم داریم؟

در باور عامه مردم جا نیفتاده که یک فرد برونگرا می‌تواند خجالتی هم باشد. احساس خجالت نام دیگر یا با شدت کمتر اختلال اضطراب اجتماعی است. این وضعیت برای یک برونگرا عذاب شدیدی به دنبال می‌آورد. تعامل اجتماعی برای یک برونگرا امر بسیار ضروری است. حال اگر یک فرد برونگرا خجالتی از آب در آید و ارتباط با غریبه‌ها برایش دشوار باشد وارد سختی زیادی می‌شود. کودکان برونگرای خجالتی بیش از هر فرد دیگری برای رفع مشکل اضطراب اجتماعی نیازمند کمک هستند.

کودکان برونگرای خجالتی در گروه‌های سازماندهی شده عملکرد خوبی دارد. زیرا در این گروه‌ها برای باز کردن سر صحبت با دیگران دلیلی وجود ندارد. نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها عبارتند از ورزش‌های گروهی، بحث‌های آزاد یا فعالیت‌های دست جمعی مانند بازیگری در تئاتر.

برخورد با کودکان برونگرا چگونه است؟

کودکان برونگرا نیازمند برخورد مناسب هستند. پدر و مادرها باید به ویژگی های شخصیتی فرزندان خود شناخت داشته باشند و نحوه برخورد با آنها را بدانند. در این بخش مقاله راجع به برخورد با کودکان برونگرا را توضیح داده ایم.

???? پدر و مادرها باید ویژگی های متمایز میان خود و فرزندان خود را به خوبی بشناسند. همانطور که شما به سکوت و تنهایی نیاز دارید؛ کودک شما دوست دارد با شما صحبت کند. و با دیگران ارتباط برقرار کند.

???? به عنوان والد کودکان برونگرا باید برخی اوقات از لاک تنهایی خود بیرون بیایید و برای کودک انرژی صرف کنید.

???? زمانی که به تنهایی نیاز دارید با فرزند خود صحبت کنید. به او بگویید که این تنهایی نشان از عدم علاقه من به تو نیست و برای اینکه انرژی کسب کنم؛ به این تنهایی نیاز دارم.

???? در رابطه با نیازهای متفاوت خود و کودکان برونگرا صحبت کنید تا با ویژگی های شخصیتی شما نیز آشنا شود.

????کودک را در کلاس های مورد علاقه ثبت نام کنید تا با بازی و برقراری ارتباط، نیازهایش رفع شود.

???? هر از گاهی در خانه جشن بگیرید و دوستان کودک برونگرای خود را دعوت کنید. تا از حضور در کنار دوستان خود لذت ببرد.

???? زمان کافی برای برقراری ارتباط با کودک داشته باشید. تا نیازهای او به خوبی برطرف شود.

نکات مهمی که والدین باید در رابطه با کودکان برونگرا بدانند

 

6 نکته وجود دارد که والدین باید در رابطه با کودکان برونگرا خود از آن آگاه باشند. در این بخش مقاله راجع به نکات کلیدی در رابطه با کودکان برونگرا را توضیح داده ایم.

✨ مهارت های خود مدیریتی و خود پذیری را آموزش دهید

برای کودکان برونگرا باید مهارت های خود مدیریتی و خود پذیری را آموزش دهید. این روش ها به رهایی کودک از اضطراب کمک می‌کند. یکی از نگرانی های افراد برونگرا، طرد شدن از جامعه است. تمرین این پذیرش می‌تواند به کسب آرامش بیشتر کودک کمک کند. در ادامه کارهایی که به آموزش این مهارت کمک می‌کند را توضیح داده ایم.

???? یادگیری راه ها مختلف غیر مستقیم

???? تمرین تنها بودن و با خود خلوت کردن

????تمرین کنار آمدن با احساسات منفی و موقعیت های سخت

???? آموزش مهارت های ذهن آگاهی و تلاش برای فکر قبل از سخن گفتن

???? به خوبی گوش دادن سخنان دیگران

✨ منابع مختلفی برای رشد فردی در اختیار کودکان برونگرا قرار دهید

برای رشد فردی کودکان برونگرا لازم است که همیشه در حال یادگیری باشند. آنها را تشویق کنید تا در زمینه های مختلف چیزهای جدید آموزش ببیند. در ادامه تمرین های رشد فردی را توضیح داده ایم.

???? تمرین خود آگاهی

???? تشویق به مطالعه

????تاکید بر نظم و انضباط

???? افزایش دایره لغات

???? فرصت یادگیری از شرکت در کلاس های آموزشی

✨ کمک کنید در زندگی هدف داشته باشد

از دیگر نکاتی که والدین باید در رابطه با کودکان برونگرا توجه کنند؛ این است که هدف داشته باشند. والدین با کارهایی که در ادامه اشاره کرده ایم، می‌توانند به کودکان برونگرا کمک کنند تا در زندگی هدف داشته باشند.

???? کمک به کودک برای واقع بینی

???? توجه به استعدادهای کودک

????اهمیت به اهداف و ارزش ها بر اساس میزان اهمیت

???? پرسش اهداف کودک

✨ روابط مثبت کودک با دیگران باید مورد تشویق قرار بگیرد

روابط مثبت کودکان برونگرا باید مورد تشویق قرار بگیرد. بنابراین والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که کودک آنها روابط زیادی دارد، اما تنها روابط مثبت و مفید او باید مورد تشویق قرار بگیرد.

✨ انعطاف پذیری کودک را تقویت کنید

برای کودکان برونگرا باید تقویت انعطاف پذیری صورت بگیرد. این افراد معمولا تصمیمات خودجوش می‌گیرند. به همین دلیل باید انعطاف پذیری آنها تقویت شود. تا قبل از تصمیم گیری به خوبی فکر کنند.

✨ استقلال را به او آموزش دهید

به دلیل اینکه کودکان برونگرا علاقه به برقراری ارتباط با دیگران دارند. دائم به بقیه تکیه می‌کنند و چیزی از مستقل بودن نمی‌دانند. به همین دلیل بهتر است که به تقویت استقلال این کودکان بپردازید تا در آینده با مشکل روبرو نشوید.

خلاصه و نتیجه گیری

در این مقاله درباره ویژگی های کودکان برونگرا صحبت کردیم. افراد برونگرا کسانی هستند که از حضور در اجتماع و کنار دیگران انرژی دریافت می‌کنند. این ویژگی درست مقابل ویژگی افراد درونگرا قرار دارد. افراد درونگرا بعد از مدتی که در جمع باشند باید تنها بوده تا انرژی احساسی شان دوباره تامین شود. شما می‌توانید برای نحوه برخورد با فرزند خود و همچنین تشخیص تیپ شخصیتی او از مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. برای آشنایی با تیپ شخصیت کودکان کلیک کنید.

برای دریاقت مشاوره در زمینه کودکان برونگرا می توانید از طریق تلفن 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین و مجرب ترین متخصصان کودک و نوجوان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو ارتباط برقرار کنید.

 

سوالات متداول

دانستن تیپ شخصیتی فرزند چه کمکی به ما می کند؟

اینکه بدانید فرزند شما درونگرا یا برونگرا است به درک بهتر فرزند توسط شما کمک می کند. اما این درک به معنی این نیست که شما می توانید همه رفتارهای فرزندتان را پیش بینی کنید. دانستن ویژگی های شخصیتی فرزند به روابط بهتر شما با فرزندتان کمک می کند.

منبع: کودکان برونگرا | خصوصیات و برخورد با کودک برونگرا



:: برچسب‌ها: کودکان برونگرا | خصوصیات و برخورد با کودک برونگرا ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب کفش زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود. و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند.

 

بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب کفش می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: تعبیر خواب کفش

تعبیر خواب کفش

 

تعبیر خواب کفش را بیشتر افراد به معنای زن تعبیر کرده اند. اما ظاهر، کهنگی، لنگه به لنگه بودن و … در تعبیر خواب معنای مختلفی می‌دهد. برای تعبیر خواب کفش باید تمامی جزئیات را به خاطر داشته باشید تا خواب شما به درستی تعبیر شود. افراد مختلفی این شی را تعبیر کرده اند که در این مقاله به تمامی تعبیرها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تعبیر خواب کفش از نظر معبران باستانی

معبران اسلامی به طور کلی تعبیر خواب کفش را نماد همسر و زندگی زناشویی در نظر می‌گرفتند. در ادامه نظرات معبران بزرگ در مورد دیدن کفش در خواب را شرح داده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

???? از نظر ابن سیرین

ابن سیرین تعبیر خواب کفش را به زن تعبیر می‌کند. البته منظور از زن جنسیت نیست بلکه به نقش همسر اشاره دارد. در همین راستا اگر زنی هم خواب کفش ببیند رویای او به همسر فعلی و یا آینده تعبیر می‌شود. تعابیر ابن سیرین عبارت است از.

???? تعبیر خواب کفش به رنگ زرد، نشان از بیمار بودن همسرتان است. که او از لحاظ قوه بدنی ضعیف است.

???? تعبیر خواب کفش به رنگ قرمز نشان از این است که همسرتان بسیار معاشرتی است. و از خوش گذرانی لذت می‌برد.

???? تعبیر خواب کفش به رنگ سبز نشان از این است که همسر شما بسیار نمونه است. و زنی با شخصیت قوی، مهربان و نجیب است.

???? تعبیر خواب کفش ساده یا کثیف رو به سیاهی نشان از این است که شما همسری را انتخاب می‌کنید که از لحاظ موقعیت مالی و اجتماعی ثروتنمد است.

???? تعبیر خواب کفش از نظر امام جعفر صادق (ع)

امام جعفر صادق (ع) تعبیر خواب کفش را بر 7 وجه می‌دانست که زن، خادم، کنیز، توانمندی، معیشت، رزق و روزی و سفر را شامل می‌شود. همچنین ایشان بر این باور بودند که دیدن کفش در خواب می‌تواند نشانگر مردی باشد که ارث و میراث خود را تقسیم می‌کند.

???? از نظر یوسف نبی (ع)

از نظر یوسف نبی (ع) تعبیر خواب کفش را نماد زن می‌داند. اگر مرد مجردی خواب ببیند که کفش می‌خرد یا کفش نویی می‌پوشد یعنی به زودی ازدواج می‌کند. و اگر مرد متاهلی در خواب ببیند که کفش از پای در می‌آورد به طلاق دادن همسر دلالت دارد.

???? تعبیر خواب کفش در کتاب منوچهری تهرانی

منوچهری تهرانی در کتاب خود می‌نویسد که اگر مرد متاهلی خواب کفش ببیند این خواب به نحوه ارتباط او با همسرش دلالت دارد. برای مثال کفش تمیز و راحت بیانگر رابطه خوب با همسر و کفش کهنه بیانگر رنج و عذاب در رابطه زناشویی است. همچنین کفش کهنه در خواب مرد می‌تواند نشانه‌ای از بیمار شدن همسرش باشد. منوچهری تهرانی در کتاب خود در تعبیر خواب کفش به این نیز اشاره می‌کند که تمامی این تعابیر می‌تواند برای زنان نیز به کار گرفته شود. با این تفاوت که خواب کفش برای زنان تنها بر همسر دلالت نمی‌کند بلکه می تواند به کل خانواده و زندگی خانوادگی اشاره داشته باشد.

???? ابراهیم کرمانی

تعبیر خواب کفش از نظر ابراهیم کرمانی با 3 تعبیر وجود دارد. تعبیر اول اینکه اگر در خواب در حال راه رفتن بودید؛ و ناگهان لنگه کفش از پای شما خارج شد، تعبیر این خواب متارکه یا جدایی از خواهر و برادر است. در تعبیر دوم اگر کفش شما سوخته بود، تعبیر خوبی ندارد. و احتمالا همسر شما در یک حادثه عمر خود را از دست خواهد داد. آخرین تعبیر اینکه اگر در خواب کفش جدیدی خریده باشید؛ نشان از دختر یا کنیز باکره است.

تعبیر خواب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در است در خود ساکنانی دارد. که از کودکی تا به امروز این راهرو بلند تر و پر جمعیت تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ ها و گاهی هم آرزو ها را مرور می‌کنند. 

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده.  برای مثال ممکن است زمانی خواب کفش ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید. روانشناسان به خصوص آن هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته. و کمک از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. به همین دلیل تعبیر خواب کفش نیز فلسفه خودش را دارد.

تعبیر خواب کفش از منظر روانکاوی

 

بسیاری از درمانگران بر این باورند که معنای خواب هر فرد با توجه به زمینه ذهنی منحصر به فردی که دارد با دیگران متفاوت است؛ و رویا های یکسان لزوما معنای مشترکی ندارند. با این حال برخی از تصاویری که در خواب می‌بینیم از ناخودآگاه جمعی ما نشات می‌گیرند. 

از همین رو معنای نمادین آن‌ها در اکثر فرهنگ‌ها و افراد یکسان است. از جمله این خواب‌ها می توان به تعبیر خواب کفش اشاره کرد. بسیاری از نظریه پردازانی که با رویکردهای روانکاوی و روان پویشی به بررسی رویا می‌پردازند بر این باورند که کفش‌ها نماد اصول اخلاقی ما در زندگی هستند که از ما در برابر خطرهای دنیای پیرامونی و احساس گناه ناشی از عذاب وجدان محافظت می‌کنند. در ادامه نمونه‌هایی از خواب کفش و تعابیر روانشناسی آن را مرور کرده‌ایم.

✨ لنگه به لنگه

یکی از تعبیر خواب کفش این است که کفش لنگه به لنگه است. از آنجایی که کفش از منظر بسیاری از روانکاوان نماد اصول اخلاقی است. در نتیجه پوشیدن کفش‌های لنگه به لنگه در خواب از باورها و اعتقادات متضاد و متعارض خبر می‌دهد. که به طور ناخودآگاه نوعی تنش و درگیری ذهنی را انسان ایجاد می‌کند.

✨ تعبیر خواب جا به جا پوشیدن کفش ها

اگر در خواب ببینید که کفش هایتان را جا به جا پوشیده‌اید. به طوری که کفش پای راست در پای چپ و کفش پای چپ در پای راستتان قرار دارد، ممکن است ناخودآگاه به شما بگوید که در حال انجام کاری خلاف باورها، اعتقادات و ارزش های خود هستید. و همین امر منجر به نوعی تضاد و کشمکش درونی در شما شده‌است. بنابراین تعبیر خواب کفش با پوشش اشتباهی، نوعی کشمکش درونی است.

✨ گم کردن کفش

تعبیر خواب کفش گم شده نیز در روانکاوی وجود دارد. گم کردن کفش در تعبیر روانشناسی می‌تواند به معنای احساس سردرگمی در ارزش‌ها و باورها باشد. در واقع خواب گم کردن کفش می‌تواند بیانگر این باشد که شما اصول اخلاقی اساسی و محافظت کننده در زندگی‌تان را گم کرده‌اید و نمی دانید در زندگی باید چه مسیری را طی کنید.

✨ تعبیر خواب خریدن کفش از نظر کارل گوستاو یونگ

یکی از روانشناسان بزرگی که در مورد تعبیر روانشناختی رویا ها مطالعات زیادی انجام داد؛ کارل یونگ بود. در همین راستا او معتقد بود که تعبیر خواب کفش می‌تواند از نیازها و تمایلات ما نیز خبر بدهد. در نتیجه خریدن کفش می‌تواند بیانگر نیازها، تمایلات و دغدغه‌های جدیدی باشد که در زندگی وارد می‌شوند.

✨ دیدن کفش های زیاد در خواب

تعبیر خواب کفش فراوان نشان از خواسته های متفاوت است. ممکن است در خواب بینید که کفش های زیادی دارید یا یک مغازه کفش فروشی باز کرده‌اید؛ این موضوع می‌تواند از نظر روانکاوی بیانگر این باشد امیال و خواسته‌های متفاوتی در وجودتان جریان دارد و شما در انتخاب آن‌ها دچار نوعی تردید و سردرگمی هستید.

✨ پاره بودن بند کفش

تعبیر خواب کفش در صورتی که پاره باشد، نشان از مسافرت است. اما بازگشت شما زمان مشخصی ندارد.

✨ کفش سیاه

تعبیر خواب کفش سیاه به منظور تغییر و تحول بزرگ در زندگی است. شاید این تغییر در گذشته افتاده باشد یا شاید هم در آینده منتظر شما است.

✨ کفش سفید

تعبیر خواب کفش سفید نشان از یک جشن یا ازدواج است. این ازدواج شاید مربوط به شما نباشد و جشن یکی از نزدیکان باشد.

✨ کفش رنگارنگ

تعبیر خواب کفش رنگارنگ و پر زرق و برق ناشی از لذت فیزیکی و جسمانی است. اما ممکن است که این تعبیر به منظور مسائل عاطفی نباشد و فرد به دنبال توسعه فردی باشد.

کلام آخر

تعبیر خواب کفش به طور کلی نشان از همسر است. اما زمانی که ظاهر و شمایل کفش متنوع باشد؛  تعبیرهای جدیدتری را مشاهده خواهید کرد. اگر با مشاهده خواب دچار استرس و اضطراب شده‌اید؛ حتما از روانشناس برای بررسی ناخودآگاه و کنترل استرس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب کفش می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا روانشناسان می توانند خواب ها را تعبیر کنند؟

تعبیر رویا یکی از تکنیک‌های فرایند روانکاوی است که همه درمانگران لزوما از آن استفاده نمی‌کنند. نکته قابل توجه اینجاست که همه خواب ها از منظر روانشناسی تعبیر ندارند و متخصص با بررسی پیشینه و شرایط فرد آن را تحلیل می‌کند.

منبع: تعبیر خواب کفش 



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب کفش ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شوگر ددی که به معنای داشتن رابطه با مردی بسیار بزرگتر از خود است؛ امروزه تبدیل به یکی از انواع رابطه در جوامع شده است. در دنیای غربی، روابط شکل تازه ای به خود گرفته اند و افراد با اهداف مختلفی به آن‌ها وارد می‌شوند. برخی از افراد چون حاضر به تلاش نیستند و یا حتی شرایط کار کردن را ندارند؛ تصمیم به برقراری رابطه با مردی پولدار، با اختلاف سنی بسیار زیاد با خود می‌شوند. حتی گاهی آقا در این نوع از رابطه دارای همسر و فرزند است؛ اما با این حال علاقه به برقراری رابطه با دختران جوان دارند.

معمولا هدف از این رابطه، تامین نیازهای جنسی است و در قبال آن، مرد هزینه های زیادی را برای دختر متحمل می‌شود. فراموش نکنید که آینده خوبی در انتظار این گونه روابط نبوده و هم برای خود این افراد و حتی جامعه مخرب هستند. برای درک بهتر مساله در ادامه با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوگر ددی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: شوگر ددی چیست | معایب و مزایای شوگر ددی

شوگر ددی

شوگر در انگلیسی به معنای شکر و ددی به معنای پدر است. اما کلمه شوگر ددی در اصطلاح عامیانه به معنای مرد سالمند و پولداری است که با اهداف گوناگون، با دخترانی که اختلاف سنی زیادی با آنان دارد؛ وارد رابطه می‌شود. در مقابل هزینه هایی که مرد برای دختر انجام می‌دهد؛ این رابطه شیرین محسوب شده و دختران زیادی را برای ورود به آن وسوسه می‌کند. اما فراموش نکنید که همه چیز در رابطه پول نیست و افراد باید مسائل دیگری را نیز در نظر داشته باشند. 

انواع مختلف شوگر ددی

افرادی که شوگر ددی محسوب می‌شوند؛ برای دوست شدن با دختر بسیار کوچکتر از خود؛ اهداف مختلفی دارند. برخی از آنها حتی به معنی واقعی کلمه نیز شوگر ددی محسوب نشده و تنها به دلیل اختلاف سنی زیاد با دختر، این اصطلاح را به آنها نسبت می‌دهند. برخی از انواع این نوع رابطه، شامل موارد زیر می‌شود.

شوگر ددی برای برطرف کردن نیاز جنسی: در این نوع رابطه مرد با شریک خود در محافل وارد نشده و تنها از او رابطه جنسی می‌خواهد و در ازای آن به آن پول پرداخت می‌کند.

برقراری رابطه عاطفی: در چنین شرایطی شوگر ددی تنها بوده و محبت کافی را از همسر و فرزندانش دریافت نمی‌کند؛ به همین دلیل دوستی خود را با دختری که بسیار از او جوان تر است آغاز می‌کند.

همراهی جبرانی: در این نوع از رابطه شوگر ددی تنها به دلیل همراهی دختر با او در برخی از جمع ها، پول پرداخت می‌کند و هیچ رابطه عاطفی میان آنها نیست.

رابطه بلند مدت: در روابط بلند مدت با شوگر ددی، افراد باید هم از نظر عاطفی و هم مالی یکدیگر را حمایت کنند. همچنین در همه مکان ها نیز با یکدیگر ظاهر می‌شوند. اطرافیان از وجود چنین رابطه ای کاملا مطلع هستند.

تاریخچه شوگر ددی

تاریخچه پدیدایی شوگر ددی به سالها پیش برمی‌گردد؛ زمانی که یک رقاصه های ژاپنی برای سرگرمی مردم، بدون نیاز به رابطه جنسی حقوق دریافت می‌کردند. با گذشت زمان و شیوع این تفریح در جوامع مختلف، در جنگ جهانی مردان به زنان پول پرداخت می‌کردند تا با آنها رابطه جنسی داشته و آنها را سرگرم کنند. اطلاعات در این زمینه هنوز کامل نیست. اما به طور کلی با توجه به اهمیت رابطه جنسی و همچنین میل جنسی در افراد سالمند؛ می‌توان متوجه نحوه تغییر شکل روابط در طول تاریخ شد.

معایب و مزایای داشتن شوگر ددی

این نوع از رابطه، مانند تمام انواع دیگر روابط، دارای معایب و مزایایی است. افراد در روابط خود به دنبال اهداف مختلفی هستند؛ و همچنین عوامل زیادی بر انتخاب آنها موثر خواهد بود. در این قسمت به بررسی نقاط قوت و ضعف رابطه با شوگر ددی خواهیم پرداخت.

????معایب داشتن شوگر ددی

در یک رابطه عاطفی، افراد احتمالا زمان زیادی را با یکدیگر گذرانده و در مکان های مختلفی حضور می‌یابند. وقتی سن افراد با یکدیگر متناسب نباشد؛ روحیات آنها نیز بسیار متفاوت خواهد بود و نمی‌توانند همه چیز را با یکدیگر تجربه کنند. از طرفی گاهی ورود به این نوع روابط سبب خیانت و حتی جدایی یک زوج می‌گردد. آمارها نشان دهنده بالا رفتن میزان سقط جنین با شیوع رابطه با شوگر ددی است.

همچنین نمی‌توان عواقب روانی این نوع از رابطه را نادیده گرفت.بعد از مدتی دختران احساس برده جنسی را دارند که تنها در ازای داشتن کمی رفاه، باید به خواسته های فردی که بسیار از آنها بزرگ تر است تن دهند. حتی شاید این افراد دارای جذابیت جنسی و ظاهری نیز نباشند؛ اما به دلیل داشتن ثروت، قادر به داشتن هرچیزی هستند. 

????مزایای داشتن شوگر ددی

تنها مزایایی که ارتباط با شوگر ددی دارد؛ دسترسی به امکانات رفاهی مختلف و همچنین هزینه های زیادی است که در قبال آنها باید خدماتی نیز انجام دهید. همچنین او احتمالا در بیشتر موارد به شما اهمیتی نخواهد داد؛ که شاید این موضوع برای برخی از دختران مزیت محسوب شده و می‌توانند به انجام فعالیت های دیگر نیز بپردازند. در ارتباط با چنین فردی احتمالا دیگر نگران تامین هزینه های زندگی خود نخواهید بود و زندگی نسبتا مفرحی خواهید داشت. اما فراموش نکنید که این دوران موقت است.

شوگر بیبی

شوگر بیبی به دختری گفته می‌شود که با شوگر ددی وارد رابطه شده و از او از لحاظ مالی استفاده می‌کند. معمولا این دسته از دختران، وضع اقتصادی و خانوادگی خوبی نداشته و حتی از روی اجبار به چنین روابطی تن می‌دهند. اما این توجیه خوبی برای ورود به این گونه روابط نیست.

بهتر ست افراد حتی در صورت داشتن علاقه به شریک خود، مرزها و قواعد مشخصی در رابطه داشته و به آنها پایبند بمانند. شوگر بیبی می‌تواند در ابتدای رابطه با شریک خود صحبت کرده و شرایط خود را به او توضیح دهد. 

سخن پایانی

به هر حال تصمیم گیری برای ورود به رابطه با شوگر ددی، به خود افراد بستگی دارد. به طور کلی این گونه روابط عاقبت خوبی ندارند و حتی تاثیرات مخربی بر زندگی شخصی افراد می‌گذارند. اما نمی‌توان این موضوع را به همه روابط تعمیم داد. به همین دلیل افراد باید در این مورد به خوبی فکر کنند و حتی از دیگران نیز کمک بگیرند. بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در این زمینه، با یک روانشناس مشورت کرده و از او کمک گرفت. مشاور جنبه های مختلف این نوع از رابطه را به شما نشان داده و شما را از خطرات احتمالی مطلع می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوگر ددی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: شوگر ددی چیست | معایب و مزایای شوگر ددی



:: برچسب‌ها: شوگر ددی چیست | معایب و مزایای شوگر ددی ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زنان پول پرست در مورد مسائل مالی بسیار با دقت و تمرکز عمل کرده و به طور کلی هوش اقتصادی خوبی دارند. البته خصوصیت پول پرستی به طور کلی ویژگی مناسبی محسوب نمی‌شود. اما پول نقش اساسی در زندگی همه افراد بازی می‌کند و نباید نسبت به آن به طور کلی بی‌توجه بود. برخی از ویژگی‌ها نسبی هستند و علاقه به پول نیز در برخی از افراد بیشتر از دیگران است.

این دسته از زنان احتمالا همواره به دنبال کسب درآمد بیشتر و یا جمع کردن پول هستند. این موضوع، معایب و مزایای خود را دارد و عوامل مختلفی بر آن موثر هستند. در این مقاله به بررسی ویژگی های اخلاقی این دسته از زنان می‌پردازیم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان پول پرست می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: زنان پول پرست | نشانه های زنان آهن پرست

زنان آهن پرست

امروزه برای برخی از زنان موضوعات مالی اهمیتی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و آنان گاهی در این مورد افراط می‌کنند. زنان پول پرست، همه ملاک خود را برای شروع یک رابطه عاطفی و حتی مسائل حرفه ای، پول و ثروت قرار می‌دهند و به موضوعات دیگر توجه کمتری دارند. تربیت خانوادگی، ویژگی های اخلاقی خود فرد و حتی تجربیات گذشته او، همگی در این امر دخیل هستند. اگر این موضوع به روش های بد مورد استفاده قرار گیرد؛ زمینه ساز مشکلات زیادی خواهد بود. 

نشانه های زنان پول پرست

قطعا شما هم در اطرافیان خود شاهد زنانی بوده اید؛ که اهمیت زیادی به مسائل مالی می‌دهند. زنان پول پرست دارای نشانه های مشخصی هستند که به راحتی می‌توان آنها را شناسایی کرد. نکته جالب اینجاست که وضع مالی خود فرد تقریبا ارتباطی با داشتن این خصلت اخلاقی ندارد و بیشتر عوامل محیطی بر آن موثر هستند.

برای مثال شاید فرد از وضع اقتصادی خوبی هم برخوردار باشد؛ اما همواره به دنبال پول بیشتر است. برخی از نشانه های این زنان شامل موارد زیر می‌شود.

????همواره به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند

زنان پول پرست معمولا حرفه مشخصی ندارند. این گونه افراد بیشتر به دنبال کسب درآمد از روش های غیر معمول هستند. در واقع بیشتر از دیگران انتظار دارند تا نیازهای مالی آنان را برطرف کنند. اما اگر در کاری به صورت منظم مشغول شوند؛ همواره به دنبال کسب درآمد بیشتر و پیشرفت در این زمینه هستند. آنها برای رسیدن به هدف خود دست به انجام روش های مختلفی زده و همچنین از دیگران هم استفاده می‌کنند.

????مدیریت مالی قوی دارند

آنها می‌توانند مسائل مالی خود را به خوبی مدیریت کنند. زنان پول پرست به دلیل همواره در حال پس انداز کردن هستند؛ تمام خرج های خود را زیر نظر گرفته و همه چیز را بودجه بندی می‌کنند. آنها برای ماندن در مسیر هدف های مالی خود، بسیار دقیق بوده و همه چیز را یادداشت می‌کنند. همچنین همواره برای خریدن کوچک ترین چیزیی، بسیار تحقیق کرده و مناسب ترین قیمت را انتخاب می‌کنند.

????تلاش برای سرمایه گذاری و کسب درآمد از روش های دیگر

از آنجایی که آنان به دنبال درآمد بیشتر هستند؛ از امتحان کردن هیچ روش جدیدی، نترسیده و حتی از پروژه های کوچک هم نمی‌گذرند. آنها اگر مشغول به کار باشند؛ چندکار را به طور همزمان با هم انجام می‌دهند. و یا از درآمد آنها از طریق شخص دیگری باشد؛ از بهانه های بیشتری برای دریافت پول، استفاده می‌کنند. زنان پول پرست در زمینه های مختلفی سرمایه گذاری کرده و درآمدهای غیرفعال زیادی دارند.

????مطالعه مطالب موفقیت مالی

یکی دیگر از نشانه های زنان پول پرست؛ مطالعه مطالب علمی در زمینه های مالی و همچنین کتاب هایی در مورد موفقیت مالی و کسب ثروت بیشتر است. آنها مدام خود را در این زمینه بروز رسانی کرده و حتی در دوره های مختلفی نیز شرکت می‌کنند. آنها از آخرین اخبار و قیمت ها مطلع هستند و در این مورد دانش کافی دارند. با اینکه شاید در این زمینه اقدامی نکنند و اطلاعات آنها غیرفعال باقی بماند؛ اما به دلیل علاقه آنها به پول، آنها اینکار را انجام می‌دهند.

????برنامه ریزی برای مخارج و درآمدها

برنامه ریزی زنان پول پرست برای مسائل مالی بلند مدت بوده و آنها بسیار به فکر آینده هستند. آنها اینکار را به صورت جدی دنبال کرده و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری دارند. آنها برنامه خود را به صورت مداوم، طبق شرایط تغییر داده و آن را اصلاح می‌کنند. حتی برنامه جایگزینی نیز دارند و در صورت لزوم از آن استفاده می‌کنند. حتی ویژگی های اخلاقی خوب آنها برای برنامه ریزی و نظم نیز در زمینه مسائل مالی استفاده می‌شود.

????ریسک پذیری

زنان پول پرست معمولا قدرت ریسک پذیری بالایی دارند. آنها به دلیل سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و همچنین داشتن اطلاعات بالا در این زمینه، گاهی بی پروا عمل کرده ومسئولیت آن را نیز به عهده می‌گیرند. آنها حتی با افرادی در این زمینه مشورت کرده و برای درآمد بیشتر دست به خطراتی نیز می‌زنند. به طور کلی کسب درآمد نیاز به روحیه ریسک پذیری دارد و افراد باید مخاطرات این راه را نیز بر عهده بگیرند.

زنان پول پرست در روابط عاطفی

همانطور که مشاهده کردید؛ برخلاف صفت زنان پول پرست، که بارمنفی زیادی دارد؛ این افراد ویژگی های اخلاقی بسیارخوبی نیز دارند که همین روحیه برای آنها ایجاد کرده است. آنها می‌توانند در ازدواج و حتی رابطه عاطفی برای شریک خود بسیار سودمند بوده و به او کمک کنند. 

????کمک به همسر

این دسته از زنان در روابط عاطفی خود معمولا به صورت متعادل عمل کرده و حتی در مواردی به آنها کمک نیز می‌کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که شاید در ابتدای رابطه زنان پول پرست، ملاک های صرفا مالی داشته و به مسائل دیگر اهمیت ندهند. اما با گذشت زمان و شناخت بیشتر از همسر خود، رفتارهای معقول تری از خود نشان می‌دهند و صرفا بر این اساس تصمیم نمی‌گیرند. آنها معمولا در رابطه بر اهداف و آینده تمرکز کرده و برای آن برنامه ریزی می‌کنند.

برای آشنایی با پیامدهای ازدواج به خاطر پول کلیک کنید.

????استقلال

زنان پول پرست علاوه بر اینکه خود از استقلال مالی کافی برخوردار هستند این احساس را در همسر خود نیز اجرا می‌کنند. احساس استقلال طرفین در رابطه به رضایت زناشویی نیز منجر خواهد  شد. به همین دلیل وجود این ویژگی در رابطه زناشویی بسیار مهم است. با اینکه گاهی اینگونه زنان از لحاظ مالی به همسر خود وابسته هستند و برای درآمدزایی هیچ تلاشی نمی‌کنند؛ اما به طور کلی برخی از ویژگی های اخلاقی آنان سبب بروز فاصله و مرزهایی میان زن و شوهر می‌گردد.

????خلاقیت و نوآوری

افراد برای کسب درآمد بیشتر دست به ابداع روش های جدیدی می‌زنند. زنان پول پرست نیز برای رسیدن به اهداف مالی خود از خلاقیت و نوآوری استفاده می‌کنند. آنها همچنین در شرایط بحرانی با کمک از این ویژگی های شرایط را مدیریت کرده و راحت تر با این اوضاع کنار می‌آیند. از طرفی احتمالا برای دریافت کمک هزینه بیشتر از همسر خود، راه های مختلفی را امتحان کرده و در این مسیر به نوآوری می‌رسند.

????برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی

در خانواده هایی که زنان مدیریت مالی خوبی دارند؛ و همچنین در این مورد بسیار هستند؛ تعادل بین کار و زندگی شخصی بیشتر رعایت می‌شود. طبیعی است که افراد برای پول بیشتر باید مدت زمان بیشتری کار کنند و همچنین زمان کمتری را به خانواده اختصاص می‌دهند. اما زنان پول پرست با تدابیر خود در این زمینه و برنامه ریزی برای درآمد و خرج ها، از این موضوع جلوگیری کرده و به همسر خود کمک می‌کند. همچنین او همواره پس اندازی برای خود دارد که در صورت لزوم آن را برای خانواده خود خرج می‌کند.

زنان پول پرست در محل کار

طبیعی است که با حضور زنان پول پرست در محل کار، آنان به موفقیت کسب و کار نیز کمک می‌کنند. چنین افرادی بسیار پرتلاش بوده و پشتکار خوبی دارند. به همین دلیل برای پیشرفت محل کار خود نیز تلاش زیادی می‌کنند. گرچه معمولا روش رقابتی آنها سالم نیست و سبب بروز مشکلاتی نیز می‌گردد. اما نباید از نقش آنها برای دستیابی به موقعیت بهتر نیز چشم پوشی کرد. وقتی افراد یک سازمان، زحمت زیادی بکشند؛این مکان پیشرفت کرده و به نفع همه افراد خواهد بود.

سخن پایانی

زنان پول پرست و به طور کلی افرادی که به ثروت و درآمد اهمیت زیادی می‌دهند؛ در زندگی خود مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. با اینکه پول نقش مهمی در زندگی همه افراد دارد؛ اما همه چیز نیست. به همین دلیل باید افراد به جنبه های دیگر زندگی نیز توجه کرده و تنها معیار و ملاک خود را پول قرارندهند.

به طور کلی ویژگی ماده گرایی در زنان بیشتر دیده می‌شود؛ اما گاهی برخی در این مورد زیاده روی کرده و باعث بروز پیامدهایی در رابطه و مسائل دیگر می‌شوند. افراد می‌توانند در این زمینه با یک روانشناس مشورت کرده و این ویژگی خود را اصلاح کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان پول پرست می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: زنان پول پرست | نشانه های زنان آهن پرست



:: برچسب‌ها: زنان پول پرست | نشانه های زنان آهن پرست ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1402 | نظرات ()