نوشته شده توسط : ذهن نو

ضایع شدن در جمع یکی از موقعیت های احتمالی است که با حضور در جمع های مختلف پیش می‌آید. به طور کلی اشتباه کردن در حین انجام کاری و یا صحبت کردن، طبیعی است. اما گاهی اوضاع به گونه ای پیش می‌رود که سبب ایجاد حس خجالت و شرمساری در ما می‌شود. بهتر است این شرایط را برای خود تبدیل به فاجعه نکرده و در مواجهه از روش های موثری استفاده کنیم. فراموش نکنید که این موقعیت برای همه افراد پیش خواهد آمد؛ پس بهتر است از تمسخر و یا یادآوری آن به صورت مکرر خودداری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضایع شدن در جمع می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ضایع شدن در جمع

ضایع شدن در جمع

وقتی در جمع هستیم؛ عملکرد و سخنان ما تحت تاثیر اطرافیان قرار می‌گیرد و احتمالا عده زیادی در حال تماشای ما هستند. اشتباه کردن و یا سوتی دادن اجتناب ناپذیر است. گاهی اطرافیان این موضوع را پررنگ کرده و توجه همه را به آن جلب می‌کنند. در آن لحظه احتمالا دوست داریم تا از خجالت، جمع را ترک کنیم.

اما همه افراد دچار اینگونه اشتباهات می‌شوند. همچنین این موضوعات به سرعت فراموش می‌شوند. بهتر است در ابتدا از بروز این موضوع پیشگیری کرده و در قدم بعدی برای نحوه برخورد با آن، آماده شویم.

برای پیشگیری از ضایع شدن در جمع چیکار کنیم؟

برخی از افراد به طور ذاتی بیش از حد اشتباه می‌کنند و یا سربه هوا هستند. آنها احتمالا بعد از مدتی این موضوع را پذیرفته و از خطاهای خود، حتی اگر منجر به ضایع شده در جمع نیز بشود؛ شرمسار نمی‌شوند. اما برای افرادی که نسبت به این موضوع حساس هستند؛ راهکارهایی در نظر گرفته ایم. 

????پرهیز از دروغگویی

فراموش نکنید که دروغ ها به زودی آشکار شده و اگر این اتفاق در جمع بی‌افتد؛ پیامدهای بدی خواهد داشت. اگر شخصی در جمع از این موضوع مطلع باشد و آن را به صورت ناگهانی بیان کند؛ ضایع شدن در جمع رخ خواهد داد. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان در مورد موضوعاتی اطلاعات دارید؛ صحبت کرده و از بزرگ نمایی و بیان سخنان غیرواقعی خودداری کنید.

با اینکار نه تنها شخصیت خود را حفظ می‌کنید؛ بلکه دیگر نگران بروز خجالت و ناراحتی نیز نیستید. افراد دروغگو، نمی‌توانند همه دروغ های خود را به یاد بیاورند؛ به همین دلیل بسیار احتمال دارد که آنها را به صورت اشتباه تعریف کرده و اطرافیان متوجه آن شوند.

????کم گویی

معمولا افرادی که زیاد صحبت می‌کنند؛ بیشتر هم دچار اشتباه می‌شوند. به همین دلیل یکی از روش های پیشگیری از ضایع شدن در جمع کم گویی است. با کم حرف زدن و صحبت کردن در موارد ضروری دیگر در معرض تخریب از طرف دیگران قرار نمی‌گیرید و همچنین خود نیز آرامش بیشتری خواهید داشت. کم گویی به معنای سکوت کردن و عدم همراهی با دیگران نیست. بلکه باید با حضور در جمع آداب معاشرت را رعایت کرده و به اندازه سخن بگویید. اما از بیان کردن مطالب غیرضروری پرهیز کنید.

????عدم مسخره کردن دیگران

کسانی که دیگران را مسخره می‌کنند؛ خود بیشتر دچار اشتباه می‌شوند. حتی احتمالا اطرافیان آنان نیز برای او دست به چنین کاری بزنند. مسخره کردن اصلا رفتار اخلاقی و مناسبی نیست و حتی افراد را در معرض ضایع شدن در جمع قرار می‌دهد. به همین دلیل بهتر است دیگران را همانگونه که هستند پذیرفته و همه چیز را با معیارهای خودمان نسنجیم.

برای مثال وقتی شروع به مسخره کردن فردی می‌کنیم؛ دیگران نیز مارا مسخره کرده و همین موضوع باعث ضایع شدن ما و یا موارد دیگر می‌شود.

بعد از ضایع شدن در جمع چه کنیم؟

احتمالا بعد از ضایع شدن در جمع، احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد. در برخی موارد جمعی که در آن حضور دارید؛ افراد نزدیک و خانواده شما هستند؛ به همین دلیل ناراحت نشده و به رفتارهای خود ادامه می‌دهید. اما اگر این موضوع از طرف شخصی غریبه باشد و یا جمعی که با آنها صمیمی نیستید؛ این شرایط پیچیده خواهد شد.

بروز اشتباه از طرف شما گاهی سهوا و گاهی به صورت عمدی است. به این معنا که از اینکه نباید این رفتار را از خود نشان دهید؛ آگاه هستید. به هر حال باید بعد از این شرایط، تصمیم درست گرفته و واکنش صحیح از خود نشان دهید.

????از طنزگویی استفاده کنیم

یکی از راهکارهای موثر برای مواجهه با ضایع شدن در جمع، استفاده از طنز و شوخی است. برای مثال بعد از آن لحظه خجالت آور، با خودتان و یا اطرافیان شوخی کرده و سعی کنید با خنده با این موضوه برخورد کنید. در این شرایط نه تنها لحظه ای خنده دار خلق کرده اید؛ بلکه تمرکز را از خود برداشته اید. اما همیشه هم نمی‌توان از این راهکار استفاده کرد. بهتر است شرایط را در نظر گرفته و موقعیت را بسنجید.

 

????نادیده گرفتن

گاهی فردی که اشتباه شما را بزرگ کرده و آن را در جمع بیان می‌کند؛ قصد ناراحتی و یا عصبانی کردن شما را دارد. اگر متوجه این موضوع شدید؛ بهتر است سکوت کرده و او را نادیده بگیرید. به حرف خود ادامه داده و به او نشان دهید که حرف هایش برای شما اهمیتی ندارد. ضایع شدن در جمع، به عوامل زیادی بستگی دارد. به همین دلیل باید با توجه این عوامل، عمل کرد. اگر شما عصبانی شده و یا شروع به رفتارهای پرخاشگرانه کنید؛ او را به هدف خود رسانده و باعث آسیب به خودتان نیز می‌شوید.

????در نظر داشتن موقعیت های احتمالی

برای حضور در یک جمع، با توجه به افرادی که در آن شرکت می‌کنند و یا حتی مکان آن نیز، باید موقعیت های احتمالی را در نظر گرفته و برای آنها برنامه ریزی کنید. برای مثال شما می‌دانید که در جلسه کاری هفته بعد، همکاران خود را ملاقات می‌کنید و احتمالا آنها با شما در مورد مشکلات دفتر جدید صحبت خواهند کرد. در چنین شرایطی شما می‌توانید به نظر خود در این مورد فکر کرده و از ضایع شدن در جمع جلوگیری کنید.

البته همیشه روابط انسانی، آنگونه که ما انتظارش را داریم؛ پیش نمی‌روند. در واقع بخشی از جذابیت ارتباط با دیگران نیز به همین دلیل است. به اندازه کافی به حرف ها و واکنش های خود فکر کرده و سعی کنید بهتر از قبل عمل کنید. و حتما درباره راه های افزایش مهارت های ارتباطی بخوانید.

????حفظ خونسردی

اگر مورد ضایع شدن در جمع قرار گرفتید؛ خونسردی خود را حفظ کرده و آن را اتفاقی پیش پا افتاده در نظر بگیرید. برخی از افراد این شرایط را بسیار برای خود بزرگ کرده و تا مدت ها به آن فکر می‌کنند. اما با اینکار فقط به سلامت روان خود آسیب می‌زنید. حتی به این دلیل تصمیم می‌گیرند تا دیگر در آن جمع حضور پیدا نکنند. این موضوع گسترش یافته و آنها به صور کلی منزوی می‌شوند. به همین دلیل بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و همچنان برای ارتباط با دیگران تلاش کنید.

سخن پایانی

برخی از جمع ها و حتی افراد بیشتر شما را در معرض موقعیت های نامناسب و یا حتی ضایع شدن در جمع قرار می‌دهند. بهتر است از این افراد و حتی جمع ها دوری کرده و بر مهارت های ارتباطی خود نیز بیشتر کار کنید. بهتر است برخی از رفتارها را به خود نگرفته و یا فاجعه سازی نکنید. آداب و معاشرت و احترام را در برخورد با دیگران رعایت کرده و همواره صادق باشید. این اتفاقات طبیعی هستند و از بروز آنها در مورد خودتان نترسید. اجازه ندهید که این رفتار مانعی برای ارتباط شما با دیگران باشد. در این زمینه می‌توانید از یک روانشناس نیز کمک گرفته و عوارض جانبی آن را کاهش دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضایع شدن در جمع می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ضایع شدن در جمع



:: برچسب‌ها: ضایع شدن در جمع ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عیادت از بیمار عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه است. که در آن فرد برای احوال پرسی و آرزوی سلامتی، به ملاقات بیمار در بیمارستان یا محل بستری می‌رود. اما به طور کلی بسیاری از ما افراد به ملاقات دیگران می‌رویم اما نکات برخورد و رعایت آن را نمی‌دانیم. عیادت از بیمار آداب گفتاری و رفتاری دارد؛ که موضوع بحث مقاله ما است. یکی از مسائلی که بیماران را بسیار می‌آزارد و بر رنجش آنها می‌افزاید، ملاقات مکرر عیادت کنندگان است. برای عیادت از بیمار لازم است که برخی از نکات را رعایت کنیم. همچنین برای این رفتار بهتر است که از یک روانشناس و متخصص راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباطات می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عیادت از بیمار | 7 آداب و اصول عیادت از بیمار

عیادت از بیمار چیست؟

عیادت از بیمار آداب و اصولی دارد. زمانی که به عیادت بیمار می‌روید، نباید زمان زیادی را با او صحبت کنید و در منزل او یا بیمارستان بمانید. زیرا بیمار نیازمند استراحت می‌باشد. به همین دلیل لازم است که او را تنها بزارید تا استراحت کند. بهتر است که زمان عیادت از مریض از کلماتی مانند شما را درک می‌کنم، انشاالله بهتر شوید و یا صبور باشید تا خوب می‌شوید را استفاده کنید.

عیادت از بیمار در واقع شرایط مناسبی نیست. به همین دلیل ممکن است که بیمار عصبانی باشد یا گریه کند. این واکنش‌ ها بسیار طبیعی است؛ به هر حال همه ما باید در طول زندگی باید به یکدیگر امید دهیم. حتما باید آداب و اصول را رعایت کنید تا بیمار نیز راحت‌تر باشد.

آداب و اصول عیادت از بیمار چگونه است؟

عیادت از بیمار آداب و اصول متفاوتی دارد. و همه ما باید آنها را رعایت کنیم. بهتر است که نکات بسیار مهمی را که در ادامه و این بخش مقاله ذکر کرده‌ ایم؛ در عیادت از مریض رعایت کنید.

 

???? قبل از ملاقات تلفن کنید | عیادت از بیمار

اولین آداب و اصول عیادت از بیمار این است که قبل از ملاقات تلفن کنیم. قبل از اینکه عازم ملاقات شوید؛ تلفنی تماس بگیرید و زمان ملاقات را با خانواده او هماهنگ کنید. در این شرایط احتمال اینکه بیمار حوصله ندارد و یا سرحال است بسیار کمتر است. و در این شرایط نیز بیمار زمان مناسب‌ تری که حال خودش خوب است را به شما اعلام می‌کند.

???? از بیمار نیازمندی‌ هایش را سوال کنید

از دیگر آداب و اصول عیادت از بیمار این است که زمانی که تماس گرفتید از بیمار بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد؟ چند بسته دستمال کاغذی، لوسیون، مرطوب کننده بدن، آبمیوه، میوه، کتاب و … می‌تواند بیمار را خوشحال کند.

???? لطفا زیاد صحبت نکنید | عیادت از بیمار

عیادت از بیمار نیازمند سکوت است. در این شرایط لطفا زیاد صحبت نکنید. همین که چند دقیقه کنار بیمار بنشینید و به حرف‌ هایش گوش دهید؛ او را به آرامش برسانید و دست‌ هایش را بگیرید؛ یا برایش یک لیوان آب میوه بیاورید بهتر از صحبت کردن در مورد مسائل مختلف است.

???? گوش شنوا باشید

در عیادت از بیمار باید گوش شنوا باشید. بیماران معمولا احساس تنهایی می‌کنند و علاقه دارند که در مورد شرایط که در آن قرار دارند صحبت کنند. با تکان سر و علامت بدن نشان دهید که حرف‌ های بیمار را گوش می‌دهید. و حرف‌ هایی را برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

???? مثبت حرف بزنید و مثبت باشید | عیادت از بیمار

در عیادت از بیمار باید مثبت صحبت کنید و مثبت اندیش باشید. اگر به ملاقات بیمار رفتید و احساس کردید که بسیار شاد تر از قبل است؛ حتما این موضوع را به او اطلاع دهید. اگر بیمار سرحال به نظر آمده است این موضوع را به بیمار اطلاع دهید. تا حال روحی او را نیز خوب کنید.

???? روی بیماری او متمرکز نشوید

زمانی که به عیادت از بیمار می‌روید، نباید تمام زمان ملاقات را در رابطه با بیماری او صحبت کنید. بهتر است که زمان ملاقات صرف فعالیت متفاوتی کنید. اگر شخص بیمار به یک فعالیتی مانند گل کاری علاقه دارد؛ موضوع و بحث را به سمت گل کاری هدایت کنید. به دلیل اینکه بیمار نیاز به دیدن افق باز دارد، امید زندگی را باید در او به وجود بیاورید.

???? پس از بهبودی نیز به ملاقاتش بروید | عیادت از بیمار

عیادت از بیمار تنها در زمان در بستر بودن او نیست. این موضوع و نکته را توجه داشته باشید که بعد از بهبودی هم به ملاقات بیمار بروید. اگر به شیوه ای رفتار کنید که گویی سلامتی فرد بیمار برای شما مهم است؛ او نیز انگیزه و روحیه مناسبی را کسب می‌کند.

کلام آخر

عیادت از بیمار مانند تمامی رفتار ها و برخورد ها اصول و آداب خاص خود را دارد. به همین دلیل لازم است که قبل از عیادت از بیمار با او تماس بگیرید. و تمامی نکات مناسب در این زمینه را آموزش ببینید. برای اطلاع از نکات دقیق‌تر عیادت از بیمار بهتر است که از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عیادت از بیمار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آداب و اصول عیادت از مریض چگونه است؟

قبل از ملاقات تلفن کنید، پس از بهبودی نیز به ملاقاتش بروید، روی بیماری او متمرکز نشوید، گوش شنوا باشید، مثبت حرف بزنید و مثبت باشید، از بیمار نیازمندی‌ هایش را سوال کنید و لطفا زیاد صحبت نکنید از آداب و رسوم عیادت از بیمار است.

بهترین انگیزه برای عیادت از مریض چیست؟

برای عیادت از بیمار اگر به دنبال انگیزه هستید؛ بهتر است که دستان او را بگیرید و روند بهبودی او را شرح دهید.

منبع: عیادت از بیمار | 7 آداب و اصول عیادت از بیمار



:: برچسب‌ها: عیادت از بیمار | 7 آداب و اصول عیادت از بیمار ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته عکاسی یک رشته تخصصی و پرطرفدار گروه هنر است. افراد زیادی به این حرفه علاقمند هستند که برای یادگیری آن از روشهای دیگری غیر از دانشگاه استفاده می‌کنند. امروزه کلاس های زیاد و متنوعی در این زمینه برگزار می‌شوند؛ اما برای یادگیری این رشته دانشگاه مناسب ترین مکان خواهد بود.

 

 در دانشگاه نه تنها بر اطلاعات تئوری فرد افزوده می‌شود بلکه مهارت و تخصص او نیز در مقایسه با کلاسهای متفرقه، بیشتر خواهد شد. این رشته در کنار شیریرنی ها و کسب تجارب گوناگون، سختی های خود را دارد که افراد قبل از انتخاب آن به عنوان رشته اصلی، باید از آنها آگاه باشند. تصمیم گیری بر این اساس، راه را برای افراد آسان تر خواهد کرد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

منبع: رشته عکاسی

رشته عکاسی

تحصیل در رشته عکاسی را می‌توان از دوران دبیرستان نیز آغاز کرد. در واقع این رشته در هنرستان ارائه می‌شود. اما به طور کلی بعد از هنرستان نیز برای ادامه تحصیل در این رشته افراد باید در کنکور گروه هنر شرکت کنند. پیش نیاز این رشته تحصیلی، یک دوربین عکاسی متوسط بوده؛ با اینکه بعد از گذشت مدتی افراد به ابزارهای تخصصی تری نیاز خواهند داشت. این رشته مانند دیگر زیرگروه های هنر، کمی هزینه بر است؛ اما با توجه به درآمد آن در آینده، می‌توان هزینه ها را سرمایه گذاری بلند مدت تلقی کرد.

مهارت های لازم برای رشته عکاسی

بسیاری از هنرجویان برای ورود به رشته عکاسی، مهارت های لازم برای آن را نمی‌دانند و فقط برحسب علاقه خود تصمیم گیری می‌کنند. اما برای شروع هر کاری، علاوه بر علاقه، باید استعداد و توانمندی های لازم را نیز در نظر گرفت. بسیاری از نوجوانان بعد از گرفتن چند عکس ساده با دوربین موبایل خود تصور می‌کنند که عکاسان خوبی می‌شوند. اما اینگونه نیست. عکاسی نیز مانند هر رشته دیگری، پیچیدگی های خودش را دارد. در این قسمت به بررسی مهارت های لازم برای این رشته، خواهیم پرداخت. 

????نگاه متفاوت

برای موفقیت در رشته عکاسی و یک عکاس خوب بودن، باید نگاه متفاوت و ذوق هنری داشت. یک عکس متفاوت است که شما را تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهد کرد. باید ذوق هنری و خلاقیت زیادی به خرج دهید و تلاش زیادی کنید. بسیاری از افراد با وجود برخورداری از بهترین امکانات و حضور در کلاس های مختلف، بازهم نمی‌توانند پیشرفت چشمگیری داشته باشند. این موضوع از استعداد هنری افراد نشات می‌گیرد. آن چیزی که شما را از دیگران متفاوت خواهد کرد؛ زاویه دید شماست.

????توانایی بدنی

در رشته عکاسی، دوربین همراه همیشگی شماست و باید در مکان های مختلفی آن را حمل کنید. علاوه بر این در هنگام عکس گرفتن نیز باید حالات بدنی مختلفی نسبت به سوژه داشته باشید. حضور در طبیعت و با وجود آب وهوای مختلف نیز، یکی دیگر از شرایط این رشته خواهد بود. همه اینها نیاز به توانایی بدنی بالا داد. برخی از عکاسان بعد از گذشت چند سال از فعالیت حرفه ای، مبتلا به آرتروز در ناحیه دست و شانه خواهند شد. بهتر است قبل از ورود به این رشته، این نکات را در نظر داشته باشید.

????توانایی برقراری ارتباط با دیگران

در گرایش های مختلف رشته عکاسی، شما با افراد گوناگونی ارتباط خواهید داشت. در واقع عکاسی رشته ای نیست که در آن با شخص دیگری سروکار نداشته باشید. در طول تحصیل یا حتی بعد از فارغ التحصیلی با ارباب رجوع، کارفرما، سوژه های مختلف عکاسی و افراد دیگر، رو در رو خواهید شد. باید صبور بوده و به حرف های دیگران گوش دهید. در واقع به عنوان یک عکاس باید خونگرم و صمیمی بوده و به نیازهای افراد احترام بگذارید.

????آشنایی با نرم افزار و سخت افزارهای مختلف

برای داشتن رزومه ای قوی و یا نمونه کارهای حرفه ای، باید به نرم افزاهای مختلف مربوط به رشته عکاسی، تسلط داشته باشید. پس داشتن سررشته در مورد نرم افزار ها و کامپیوتر نیز در این رشته، ضروری خواهد بود. از طرف دیگر علاوه بر دوربین بعد از مدتی نیاز به سخت افزارهای  دیگری از جمله لنزهای دیگر، لپ تاپ، ریفلکتور و… خواهید داشت. هزینه های رشته عکاسی، شامل این موارد خواهد شد.

دروس رشته عکاسی در مقطع کارشناسی

افراد در بعد از قبولی در رشته عکاسی و ورود به دانشگاه، باید سه دسته دروس را در این دوران بگذرانند. طول دوران مقطع لیسانس برای این رشته 4 سال است و در دانشگاه های مختلفی در ایران ارائه می‌شود. دروس پایه آن شامل مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه عکاسی پایه، عکاسی رنگی، کارگاه طراحی پایه، هنر و تمدن اسلامی، هندسه مناظر و مرایا، آشنایی با هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنر در تاریخ، آشنایی با رشته های هنری، می‌شود.

دورس اصلی این رشته شامل، شیمی عمومی و شیمی عکاسی، فیزیک و ابزارشناسی، آشنایی با فیلمبرداری، تارخچه عکاسی، نورپردازی، تجزیه و تحلیل و نقد عکس، فنون عرضه و نمایش عکس، فنون بازسازی عکس و کارگاه تخصصی عکاسی می‌شود. در نهایت دروس تخصصی، کارگاه عکاسی و طرح و رساله نهایی خواهد بود. 

گرایش های رشته عکاسی در مقطع کارشناسی ارشد

رشته عکاسی هم در مقطع لیسانس و هم در مقطع فوق لیسانس دارای زیرگروه های مختلفی است؛ اما گرایش مخصوصی ندارد. در واقع آنها عکاسی در مورد موضوعات مختلف مثل عکاسی خبری، مستند، چهره، تبلیغاتی، نجوم و… را می‌آموزند. اما هیچکدام از آنها رشته جداگانه ای نیست. در مقطع ارشد نیز داوطلبان رشته عکاسی می‌توانند رشته ای با عنوان مجموعه هنرهای تصویری و طراحی را برای ادامه تحصیل در این رشته، انتخاب کنند. از طرف دیگر در این رشته، نمی‌توان تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داد.

بازار کار و آینده شغلی رشته عکاسی

فارغ التحصیلان رشته عکاسی می‌توانند بعد از اتمام دانشگاه، با توجه به علاقه خود در مکان های مختلفی، مشغول به کار شوند. در واقع تنوع این رشته در بازارکار زیاد است اما درآمد آن زیاد نخواهد بود. حتی افراد می‌توانند برای خود آتلیه یا شرکتی تاسیس کنند و در آن به فعالیت بپردازند. که البته اینکار نیازمند سرمایه اولیه زیادی خواهد بود. بهترین موقعیت شغلی برای عکاسان حضور در سازمان های خبری و تبلیغات و آتلیه های خصوصی خواهد بود. امروزه عکاسان عروسی ها و مجالس این چنینی درآمد خوبی کسب می‌کنند.

به طور کلی این رشته انعطاف پذیری زیادی در بحث اشتغال دارد؛ اما درآمد آن خیلی بالا نیست. البته همیشه درآمد، به مهارت و پتانسیل های خود فرد بستگی خواهد داشت. طبق آخرین آمارها برخی از مشاغل پردرآمد عکاسی در سال 2021 شامل، عکاسی مستقل، مد، هنرهای زیبا، پزشکی، عکاس محصول و… خواهد شد.

سخن پایانی

رشته عکاسی نیز مانند دیگر رشته های گروه هنر، دارای چالش ها و همچنین مزایای مخصوص به خود است. اما به طور کلی این رشته در دنیا اشباع شده و تحقیقات حاکی از آنند که تا سال 2029 شاهد افول این رشته خواهیم بود. اما این بدان معنا نیست که عکاسان شغل خود را از دست داده و یا موفقیتی کسب نمی‌کنند. برای حضور پرنگ در آن، افراد باید خلاقیت زیادی به خرج داده و ثابت قدم باشند. توصیه می‌کنیم علاقه مندان به این رشته، قبل از تصمیم گیری نهایی به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و با یک مشاور مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته عکاسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

رشته عکاسی چه درس هایی دارد؟

در مقطع لیسانیس، دروس رشته عکاسی شامل سه دسته می‌شود. دروس پایه، اصلی و تخصصی، که در متن به طور مفصل در مورد آنها توضیح داده ایم.

منبع: رشته عکاسی



:: برچسب‌ها: رشته عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اینکه چطور خوش شانس باشیم به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. در واقع همانطور که می‌دانید نمی‌توان شانس را خرید و یا آن را فراهم کرد. بلکه شانس فقط یک اتفاق خوب در زندگی است که برای همه هم اتفاق می‌افتد. شاید برخی معتقد باشند که اصلا خوش شانس نیستند و یا هیچ اتفاق خوشایندی در زندگی شان نمی‌افتد.

اما شانس همیشه آنگونه که ما تصور می‌کنیم نیست. برخورداری از نعمت سلامتی و یا آرامش خود به گونه ای شانسی بزرگ محسوب می‌شود. از طرفی دیگر نباید در این مورد خود را با فرد دیگری مقایسه کرد. شرایط زندگی انسانها فرق می‌کند و هر فردی تعریف متفاوتی از شانس خواهد داشت. 

منبع: چطور خوش شانس باشیم

چطور خوش شانس باشیم

برخی افراد به طورکلی هیچ اعتقادی به شانس و اتفاق در زندگی ندارند و همه چیز را برنامه ریزی شده می‌دانند. از طرف دیگر برخی همه چیز را به این موضوع ربط می‌دهند و دچار خرافات می‌شوند. باید قبول کنیم که برخی از وقایع در زندگی هیچ توجیح دیگری جز خوش شانسی نخواهند داشت. قطعا چطور خوش شانس باشیم؛ یکی از سوالات اساسی این دسته خواهد بود و همواره همه چیز را به شانس می‌سپارند. طبیعی است که هیچ تلاشی در زندگی خود نداشته باشند و شکست های خود را نیز به پای بدشانسی بگذارند.

راه هایی برای اینکه چطور خوش شانس باشیم؟

طبیعی است که نتوانیم به طور دقیق به این سوال که چطور خوش شانس باشیم؛ پاسخ دهیم. در واقع شانس بخشی از احتمالات بی نهایت زندگی خواهد بود که ما نقش چندانی در آن نخواهیم داشت. اما می‌توان بستر آن را فراهم کرد. همانطور که قبلا هم گفته شد؛ برخی هیچ تلاشی در زندگی خود نمی‌کنند و از شانس انتظار برآورده کردن آرزوهای خود را دارند. اما با کمی تلاش و خوش بینی می‌توان شاهد بروز شانس وخوش اقبالی در زندگی بود.

????نترسیدن

قدرت ریسک پذیری و شجاع بودن از راه های اساسی برای این موضوع که چطور خوش شانس باشیم؛ خواهد بود. اگر هیچ خطری در زندگی نکنیم و همواره از وقوع اتفاقات بد در زندگی خود بترسیم؛ هیچ شانسی به سراغ ما نخواهد آمد. برای برخورداری از شانس بیشتر در زندگی باید جسور بود و خود را در موقعیت های تازه ای قرار داد. مکانها و شرایط جدید، باعث بروز اتفاقات زیادی خواهد شد؛ که احتمالا هیچ تصوری از آنها نداریم. همین موضوع می‌تواند زمینه ساز شانس باشد.

????آینده نگری

اگر احتمالات بیشتری را در مورد آینده در نظر داشته باشید و حتی در مواردی برنامه ریزی کنید؛ احتمال خوش شانسی بیشتر خواهد شد. برای مثال وقتی آب و هوا را از روز قبل چک کرده و همواره با خود چتر به همراه دارید؛ زمانیکه باران شروع شود؛ قطعا اینکه چتر داشته باشید، نوعی خوش شانسی خواهد بود. اینکه هیچ پولی پس انداز نکنیم و یا در موارد اضطراری فقط به شانس خود اتکا کنیم؛ اصلا عقلانی نیست. آینده نگری یکی از راه های موثر دراین مورد است که چطور خوش شانس باشیم. 

????مثبت نگر باشید

مثبت نگری و دیدی خوش بینانه باعث ایجاد موقعیت های بهتری در زندگی خواهد شد. با وقایع که شاهد آن هستیم و شرایط زندگی پیچیده دنیای امروز، قطها مثبت نگری کاری سخت خواهد بود. از طرف دیگر نباید در مورد آن زیاده روی کرد. گاهی افراد دچار پدیده ای به اسم مثبت نگری سمی می‌شوند که زندگی شان را تحت تاثیر خواهد داد.

اینکه چطور خوش شانس باشیم به دید ما زندگی بسیار بستگی خواهد داشت. شانس یکی از اتفاقات کائنات است که با خوش بینی می‌توان خود را در معرض آن قرار داد. اگر مدام با خود تکرار کنیم که نمی‌شود؛ خوش شانسی نیز به سراغ ما نخواهد آمد.

????از فرصت های خود استفاده کنید

هرچه افراد بیشتر از موقعیت های زندگی خود به درستی استفاده کنند؛ خوش شانسی بیشتری برای شان ایجاد خواهد شد. برای مثال برخی افراد به محض اینکه یک فرصت کاملا شانسی در زندگی شان ایجاد می‌شود؛ قدر آن را نداسته و یا خود را لایق آن نمی‌دانند. برخی دیگر به علت تنبلی از فرصت های خود استفاده نمی‌کنند. پس همیشه اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ مهم نیست. باید بهره گیری از آن را هم بلد باشیم. اگر به طور مداوم شانس های خود را نادیده بگیرید و یا از آنها استفاده نکنید؛ احتمال اینکه این شانس مجدد برای شما تکرار شود نیز کمتر خواهد شد.

????شکست خود را بدشانسی تلقی نکنید

بسیاری از افراد هیچ تلاشی در جهت موفقیت نمی‌کنند؛ و شکست های خود را نیز به پای بدشانسی می‌گذارند. بعد از مدتی این حس به آنها القا خواهد شد که به طور کلی انسانهای بدشانسی هستند و هرگز در زندگی موفق نخواهند شد. اما این باور اشتباه بوده و نباید و با چند شکست، نسبت به زندگی بدبین شد.

شکست در نتیجه بسیاری از عوامل حاصل می‌شود که شاید در برخی از آنها ما هیچ نقشی نداشته باشیم. اما این به معنای بدشانسی مطلق نخواهد بود. برای اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ باید به عوامل گوناگونی دقت کرده و تلاش خود را نیز بیشتر کنیم. 

????معاشرت با افراد خوش شانس

شاید فردی از نظر شما بسیار خوش شانس باشد. خوش شانسی، ویروس مسری نیست که از او به ما سرایت کند. اما با معاشرت با او و یا دقت به رفتارهای او می‌توانیم راز خوش بینی و یا رمز موفقیت او را دریابیم. قطعا برقراری رابطه با چنین افرادی حس بهتری به ما خواهد داد و باعث می‌شود نسبت به اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ امیدوار شویم. حتی مطالعه زندگی افراد خوش شانس و یا موفق نیز بسیار موثر است و ایده های خوبی به ما خواهد داد.

در روابط خود چطور خوش شانس باشیم

احتمالا در طول روز با افراد زیادی در ارتباط هستیم و شاهد بروز اتفاقات زیادی خواهیم بود. اینکه بتوانیم چطور خوش شانس باشیم را به دیگران نیز بیاموزیم و از این روش در روابط خود استفاده کنیم؛ بسیار در روند زندگی مان موثر خواهد بود. بهتر است در ارتباط با آدمها واقع بینانه عمل کرده و حس اعتماد و انگیزه را به آنها القا کنیم. انعطاف پذیری در مورد اطرافیان معاشرت با آنها راه های بیشتری را برای خوش شانس بودن به ما نشان خواهد داد. حتی شاید فردی تبدیل به شانس زندگی ما شود. به همین دلیل باید به اطرافیان در ارتباط بود چراکه همین موضوع موقعیت های بیشتری را در اختیار ما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

چطور خوش شانس باشیم؛ سوال بسیاری از آدمهایی است که احتمالا شکست های زیادی را در زندگی تجربه کرده اند و یا همواره به دنبال فرصتی برای زندگی بهتر می‌گردند. اما فراموش نکنید که نمی‌توان همه چیز را به این مورد محول کرد. زندگی جنبه هایی دارد که شانس در آنها دخیل نیست و صرفا باید در مورد آنها برنامه ریزی و تلاش کرد. باید برای خوش شانس بودن نحوه تفکر را تغییر داد و در کنار آن نیز اقدامات لازم را انجام داد. تبلیغات کذبی که در این مورد می‌شود را جدی نگرفته و عاقلانه فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور خوش شانس باشیم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

رمز خوش شانسی در چیست؟

نمی‌توان خوش شانسی را با اجبار پدید آورد. بلکه اگر فرد همواره در زندگی تلاش کند و خود را در موقعیت های مختلفی قرار دهد؛ شانس نیز برای آن ایجاد خواهد شد.

منبع: چطور خوش شانس باشیم



:: برچسب‌ها: چطور خوش شانس باشیم ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

واژینیسموس نام یک مشکل عصبی است که به دلیل اضطراب ایجاد شده و خود را به‌صورت منقبض شدن عضلات واژن نشان می‌دهد. با توجه به شدت انقباض، ممکن است امکان برقراری رابطه جنسی به‌صورت کامل از بین برود و یا برقراری رابطه برای خانم‌ها بسیار دردناک باشد. واژینیسموس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که دامنه وسیعی از بیماری‌های میکروبی و عفونت واژن تا اضطراب از برقراری رابطه جنسی را شامل می‌شود.

با توجه به اینکه واژینیسموس برقراری رابطه جنسی میان زوجین را ناخوشایند و یا حتی غیرممکن می‌سازد این موضوع می‌تواند عاملی برای شروع مشکلات بسیاری در زندگی مشترک شما باشد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که نشانه‌های این بیماری را در خود و یا همسرتان می‌بینید حتما برای مشاوره جنسی اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه واژینیسموس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: واژینیسموس | علائم و علت واژینیسم چیست؟ 

واژینیسموس چیست؟

 

واژینیسموس که با نام علمی واژینیسموس یا واژینیسم نیز شناخته می‌شود یکی از انواع کژ‌کاری‌های جنسی در زنان است که باعث انقباض عضلات واژن می‌شوند. بسته به میزان این انقباض ممکن است برقراری رابطه جنسی کاملاً غیرممکن و یا دردناک باشد. روانشناسان معتقدند واژینیسم بیش از هر چیز جنبه روانی داشته و زیربنای آن اضطراب و ترسی است که فرد از برقراری رابطه جنسی دارد.

این ترس می‌تواند به هر دلیلی مانند تجربه یک رابطه جنسی دردناک، ترس از بارداری، احساس عذاب وجدان از برقراری رابطه یا هر دلیل دیگری ایجاد شود. بااین‌حال با کمک گرفتن از روش‌های آرام‌سازی و کاهش اضطراب این ترس قابل‌کنترل خواهد بود.

دلایل ابتلا به واژینیسموس

 

همان‌طور که می‌دانید یکی از علائم و نشانه‌های اضطراب انقباض و گرفتگی عضلات است درنتیجه انقباض عضلات واژن در بیماری واژینیسموس را نیز می‌توانیم نشانه‌ای از یک اضطراب بدانیم و به همین خاطر شاید بهتر باشد در صحبت از دلایل ترس از دخول راجع به دلایل ترس از رابطه جنسی صحبت کنیم. روانشناسان معتقدند با توجه به تجربیات و باورهای هر فرد ممکن است دلایل بسیاری برای این ترس وجود داشته باشد اما شایع‌ترین دلایل را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم.

????باورهای اشتباه

یکی از شایع‌ترین دلایل برای بروز واژینیسموس باورهای اشتباهی هستند که در ارتباط با رابطه جنسی وجود دارد. ترس از دردناک بودن اولین رابطه جنسی، خونریزی و مشکلاتی که به دنبال برقراری رابطه جنسی برای فرد پیش خواهد آمد از مهم‌ترین نمونه‌های این باورها می‌باشند. علاوه بر این عذاب وجدان و احساس گناه به دلیل سکس و یا خجالت کشیدن بیش‌ازحد از این قبیل روابط می‌تواند باعث شود بدن فرد نسبت به برقراری رابطه جنسی واکنش نشان دهد.

یکی دیگر از باورها و افکار مزاحمی که می‌تواند باعث واژینیسم شود نگرانی فرد از بابت بارداری است. ناخوشایند بودن این تجربه در زمانی نامناسب برای فرد، باعث می‌شود که او به رابطه جنسی به‌عنوان یک عامل تهدیدکننده نگاه کند.

????مشکلات فیزیولوژیک

وجود بیماری‌های فیزیولوژیک ازجمله عفونت‌های باکتریایی در واژن باعث خواهد شد تا برقراری رابطه جنسی برای زن دردناک بوده و به همین خاطر او تمایلی به این ارتباط نداشته باشد. درصورتی‌که احساس می‌کنید احتمال وجود عفونت برای شما مطرح است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. آندومتریوز یا بیماری های التهابی لگن از بیماری های جسمانی هستند که باعث بروز دردهای شدید و غیرقابل تحمل در حین رابطه جنسی می‌شوند. البته چنین افرادی حتی در حالت عادی نیز دردهایی را احساس می‌کنند.

????تجربه ناخوشایند

وجود تجربیات ناخوشایند از برقراری رابطه جنسی و به‌ویژه اولین ارتباط فرد می‌تواند دلیلی باشد که او را به‌طورکلی نسبت به این قبیل روابط بدبین نماید. این تجربه ناخوشایند می‌تواند به‌صورت دردناک بودن ارتباط جنسی، تجربه تجاوز و یا بی‌توجهی برخی آقایان به احساسات و تمایلات همسرشان اتفاق افتاده باشد. وجود چنین تجربیاتی در زندگی فرد باعث می‌شود او ناخواسته در روابط بعدی نیز انتظار آسیب دیدن را داشته باشد و به همین خاطر دچار اضطراب و انقباض عضلات واژن و در نهایت واژینیسموس شود.

????عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی

برقراری رابطه جنسی می‌بایست در زمان و مکانی صورت بگیرد که برای هر دو طرف احساس لذت را به همراه داشته باشد. بااین‌حال بعضی از خانم‌ها به این خاطر که نمی‌خواهند درخواست همسر خود برای رابطه جنسی را رد کنند حتی در شرایطی که آمادگی و تمایلی برای رابطه ندارند نیز به درخواست همسرشان تن می‌دهند.

بیماری جسمی و یا ناراحتی‌های روحی، دلسردی از همسر، خستگی، واژینیسموس و یا هر چیز دیگری می‌تواند دلیلی برای عدم تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی باشد.

????فوبیای جنسی

فوبیای جنسی به گونه‌ای از ترس‌های فوبیک گفته می‌شود که باعث خواهد شد زن یا مرد نسبت به برقراری رابطه جنسی ترسی غیرعادی را تجربه کند و به همین خاطر حتی تا سال‌ها پس از شروع زندگی مشترک نسبت به برقراری ارتباط با همسر خود بی‌توجه باشد. این مشکل در زنان منجر به واژینیسموس می‌گردد و آنان حتی در هنگام فکر کردن به رابطه جنسی نیز احساس درد می‌کنند. 

درمان واژینسموس

به خاطر داشته باشید که واژینیسموس بیماری نیست که به‌خودی‌خود درمان پیدا کند و اگر برای بهبود این وضعیت اقدامی انجام ندهید امکان دارد شرایط برای شما دشوارتر و نامناسب‌تر گردد. برای درمان این بیماری می‌بایست به روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی یا سکس‌تراپ مراجعه نمایید. این روانشناسان می‌توانند راهکارها و پوزیشن‌های جنسی مناسبی را به شما و همسرتان آموزش دهند تا با استفاده از آن‌ها مشکلات خود را کاهش دهید.

یکی دیگر از درمان‌های روان‌شناختی که برای واژینیسم پرکاربرد است آموزش تمرینات آرام‌سازی و ریلکسیشن است. از طریق این تمرینات شما متوجه خواهید شد که کنترل عضلات بدنتان در اختیار شما است و می‌توانید با استفاده از راهکارهای مناسب انقباضات عضلانی خود را کاهش دهید.

علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد درصورتی‌که روانشناس احساس کند ترس فرد به دلیل افکار ناکارآمد یا مشکلات روانی دیگری مثل تجربیات آزاردهنده است می‌تواند به وی برای درمان این شرایط کمک کند. برای آشنایی با انواع روش های درمان ترس از دخول کلیک کنید.

نقش مردان در کاهش واژینیسموس

همان‌طور که گفته شد واژینیسموس یک بیماری اضطرابی است و به همین خاطر ایجاد احساس آرامش و لذت بردن برای زن می‌تواند یکی از مهم‌ترین مسائل در درمان واژینیسموس باشد. به‌عنوان شریک جنسی فردی که دچار این مشکل شده به خاطر داشته باشید که او عمداً نسبت به شما بی‌توجهی نمی‌کند و به‌واقع دچار مشکلی شده که به‌تنهایی قدرت کنترل آن را ندارد.

به میزانی که شما با همسر خود ارتباط عاطفی مناسبی برقرار کنید و در ارتباط جنسی به خواسته‌ها و آرامش او توجه داشته باشید این مشکل سریع‌تر از بین خواهد رفت و به میزانی که او را در تنگنا و معذوریت قرار دهید و یا بی‌توجه به درد و ناراحتی او برای برقراری رابطه تلاش کنید این مشکل پیچیده‌تر خواهد شد.

انواع واژینیسموس

اختلال واژینیسموس انواع مختلفی داشته که بستگی به موقعیت های بروز درد دارد. برخی از افراد حتی در اولین رابطه جنسی خود نیز دچار این مشکل هستند و بعد از آن نیز به طور کلی تمایل خود را نسبت به رابطه جنسی از دست می‌دهند. به این نوع از واژینیسموس، اولیه می‌گویند. در نوع ثانویه آن، افراد به دلیل مشکلی در گذشته و تجربیات خود به این بیماری مبتلا می‌شوند. نوع دیگر که به آن موقعیتی می‌گویند؛ افراد وقتی در شرایط خاصی قرار می‌گیرند؛ به دلیل نزدیکی احساس درد کرده و تمایلی به ادامه دادن ندارند. افرا باید به شکل دقیق و با کمک متخصص، نوع اختلال خود را مشخص کرده و درمانی متناسب با آن را انتخاب کنند.

عوارض اختلال واژینیسموس

فراموش نکنید که اگر اختلال واژینیسموس خود را درمان نکنید و یا درمان خود را به صورت نیمه کاره رها کنید؛ مشکلات زیادی در انتظار زندگی جنسی شما خواهد بود. همچنین احتمالا این مورد، سلامت روان شما و همسرتان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در چنین شرایطی افراد احتمالا مبتلا به اختلالات اضطرابی مختلف می‌گردند. باروری و فرزندآوری برای زوجین سخت یا حتی غیرممکن می‌شود. همچنین زنان اعتماد به نفس خود را در عملکرد جنسی از دست می‌دهند. از آنجایی که رابطه جنسی نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد؛ با وجود این مشکل صمیمیت میان زوجین نیز کمتر شده و احتمالا مشکلاتی مثل خیانت و جدایی را تجربه می‌کنند.

سخن پایانی

با اینکه واژینیسموس تا حد زیادی زندگی جنسی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما درمان پذیر بوده و زنان می‌توانند با روش هایی آن را به طور کامل برطرف کنند. بهتر است در این دوران زوجین به یکدیگر کمک کرده و صبور باشند. مراحل درمانی این بیماری باید قدم به قدم پیش رفته و به طور کامل انجام شود. برای شروع بهتر است زوجین به طور کامل رابطه جنسی خودرا متوقف کرده تا اضطراب این موضوع برای زنان از بین برود.

همچنین افراد باید برای درمان از روانشناس و در شرایطی در روانپزشک نیز کمک بگیرند. گاهی اضطراب به حدی است که برای کنترل کردن آن تنها دارو موثر است. اگر این اختلال درمان نشود؛ سبب بروز مشکلات بیشتری در زندگی مشترک می‌شود؛ به همین دلیل افراد باید نسبت به درمان آن اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه واژینیسموس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

علت ایجاد ترس از دخول چیست؟

هرگونه عاملی که باعث عدم تمایل یا اضطراب فرد نسبت به برقراری رابطه جنسی باشد می‌تواند باعث بروز ترس از دخول در فرد شود. ازجمله این دلایل می‌توان به فوبیای جنسی، دردناک بودن رابطه جنسی، ترس از رابطه و احساس گناه اشاره کرد.

چه راهکارهای درمانی برای ترس از دخول وجود دارد؟

آموزش تکنیک‌های آرام‌سازی و ریلکسیشن مهم‌ترین راهکار درمانی برای این اختلال است و در کنار آن احتمال دارد فرد به انجام جلسات روان‌درمانی برای درمان اضطراب و باورهای اشتباهی که درزمینهٔ مسائل جنسی دارد نیز نیاز پیدا کند. درصورتی‌که احتمال می‌دهید تجربه درد در رابطه جنسی می‌تواند به دلیل عفونت واژن باشد بهتر است به یک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

منبع: واژینیسموس | علائم و علت واژینیسم چیست؟



:: برچسب‌ها: واژینیسموس | علائم و علت واژینیسم چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته مهندسی معدن یکی از قدیمی ترین رشته ها و حرفه در زیرگروه ریاضی است. در گذشته متقاضیان رشته ریاضی تمام تلاش خود را برای قبولی در رشته های مهندسی مختلف می‌کردند. با توجه به دشواری این رشته تحصیلی، عده کمی به سراغ آن می‌روند. همچنین بازارکار آن نیز، در آینده در بی علاقگی افراد نسبت به آن، بی تاثیر نیست. آمار دختران در این رشته بسیار پایین است. مهندسان این رشته، علاوه بر نظارت بر روند کار باید به تولید و اختراع ابزارها یا روش های موثر در این زمینه بپردازند. طبیعی است که محصلان این رشته باید از دانش خوبی در زمینه فیزیک و ریاضیات، برخوردار باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته مهندسی معدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: رشته مهندسی معدن | معرفی و آینده کاری مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن

فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن و یا فعالین این حوزه، جزو تامین کنندگان اصلی نیازهای اساسی بشر به حساب می‌آیند. برخی تصور می‌کنند که جامعه فقط به حضور پزشکان نیاز دارد؛ اما نمی‌توان نقش حیاتی مهندسین را نادیده گرفت. از طرف دیگر با افزایش جمعیت و همچنین بیشتر شدن نیازهای، اهمیت حضور فارغ التحصیلان این رشته در مکان های مختلف بیشتر حس می‌شود. تحصیل در این رشته هزینه های زیادی ندارد؛ اما نمی‌توان در مورد آینده کاری آن با اطمینان نظر داد.

مهارت های لازم برای تحصیل در رشته مهندسی معدن

افراد باید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد تحصیل در رشته مهندسی معدن، باید از توانایی و علاقه خود نسبت به آن اطمینان حاصل کنند. همانطور که گفته شد؛ تحصیل در این رشته آسان نیست. اما علاقه و استعداد، مسیر را هموارتر کرده و افراد راحت تر می‌توانند این دوره را پشت سر بگذراند. برخی از مهارت های لازم برای تحصیل در این رشته، شامل موارد زیر می‌شود.

✅خلاقیت

در رشته مهندسی معدن، فرایند تولید، استفاده بهینه از منابع و همچنین زمان و نیروی کار، نیاز به خلاقیت دارد. منابع محدود هستند و استفاده از آنها دشوار است. به همین دلیل مهندسین با طراحی روش های نوین می‌توانند فراینده ها سریع و کوتاه تر کنند. همچنین از دست رفتن منابع را به حداقل برسانند. همه اینها نیازمند تخصص و هوش  و عوامل خواهد بود. همچنین بدون کمک مهندسین این رشته امکانپذیر نیست. مهندس معدن  باید برای تصمیم گیری های سریع آماده باشد و همچنین نتیجه گرایی به او برای دستیابی به پیشرفت های مداوم کمک خواهد کرد.

✅مهارت حل مسئله، تحلیل و تفکر انتقادی

مهندسین رشته مهندسی معدن با توجه به شرایط کاری خود، باید قادر به درک و شناسایی مشکلات سازمانی بوده و با کمک تحلیل و تفکر انتقادی، درصدد حل آنها برآید. همچنین نقاط قوت و ضعف پروژه را پیدا کرده و با نتیجه گیری راه حل های جایگزین را ارائه دهد. او باید در مورد مسائل مختلف دقیق بوده و تمرکز بالایی داشته باشد. از طرف دیگر شاید او در دوران کاری خود در یک زمان مشخص با پروژه های زیادی درگیر شود؛ به همین دلیل باید برای آن بوده و وظایف و مسئولیت های خود را به درستی شناسایی کند.

✅ارتباط با دیگران

از آنجایی که تحصیل در رشته مهندسی معدن، به حضور در جمع و تصمیمات گروهی گره خورده است؛ او باید توانایی ارتباط با دیگران و انعطاف پذیری را داشته باشد. از طرف دیگر باید بتواند به طور مستقل نیز فعالیت کند. ارتباط واضح برای انتقال دستورالعمل های مربوط به کار، گوش کردن به دیگران، استقبال از ایده های جدید و همچنین برخورداری از اعتماد به نفس بالا از ملزومات این رشته خواهد بود.

✅هوش ریاضی

قطعا فردی که تصمیم به ادامه تحصیل در رشته مهندسی معدن را در دانشگاه دارد؛ از هوش ریاضی خوبی برخوردار است. اما این هوش در کنار توانایی هایی که در بالا ذکر شد؛ به کار خواهد آمد. استفاده از مباحث پیشرفته ریاضی برای تحلیل، طراحی و عیب یابی، تفکر فضایی و سه بعدی و همچنین بکارگیری مفاهیم اساسی مهندسی در پروژه های مربوط به این شغل، ضروری خواهند بود

✅تسلط بر نرم افزارهای مختلف

یکی از الزامات رشته مهندسی معدن، تسلط بر نرم افزارهای مدلسازی، تحلیل و طراحی یا نرم افزارهای عمومی است. مهندسینی که بر نرم افزارهای مختلفی مثل اتوکد یا آفیس، مسلط باشند؛ شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مناسب با درآمد بالاتر خواهند داشت. همچنین این مهارت باعث پیشرفت شغلی نیز خواهد شد. دانشجویان به صورت ابتدایی کار با این نرم افزارها در دانشگاه می‌آموزند.

رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی

این رشته در مقطع لیسانس، یک دوره 4 ساله است و شامل 144 واحد درسی می‌شود. رشته مهندسی معدن، از همان ابتدا به گرایش های مختلفی تقسیم می‌شود. در واقع داوطلبین بعد از قبولی در این رشته باید گرایش خود را برای حضور در دانشگاه انتخاب کنند. بین این گرایشات مختلف، دروس مشترکی مثل فیزیک، ریاضی، آمار و احتمالات مهندسی، شیمی عمومی و… نیز وجود دارند. گرایشات آن نیز مکانیک سنگ، استخراج معدن، فرآوری مواد معدنی و اکتشاف معدن هستند.

رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، علاوه بر گرایش های دوره لیسانس، 4 گرایش دیگر نیز خواه داشت. تونل و فضای زیرزمینی، معدن و محیط زیست، اقتصاد و مدیریت معدنی و ژئومکانیک نفت، 4 زیرشاخه تخصصی دیگر رشته مهندسی معدن در دوره فوق لیسانس هستند. اما گرایشات دکتری دقیقا مشابه مقطع لیسانس است. اگر فرد این 4 رشته را در دوران ارشد خود انتخاب نکند؛ بازهم می‌تواند در دوره دکتری آنها را ادامه دهد.

بازارکار و آینده شغلی رشته مهندسی معدن

قبولی و همچنین ادامه تحصیل در رشته مهندسی معدن دشوار است. اما با توجه به ذخایر و منابعی که در کشورمان داریم؛ بستر خوبی برای بازارکاری این رشته فراهم است. افراد فارغ التحصیل می‌توانند در بخش های خصوصی و دولتی با عنوان های مختلفی مشغول به کار شوند. مهندسین بسته به محل کار و موقعیت شغلی که اتخاذ می‌کنند؛ درآمد متغیری خواهند داشت. اما به طور کلی این رشته، پولساز محسوب نمی‌شود. بهترین کشور از لحاظ درآمد برای این رشته کشور آمریکا و شهر نیومکزیکو خواهد بود. 

سخن پایانی

دروس دانشگاهی رشته مهندسی معدن، پایه و اساس این دانش خواهد بود و دانشجویان باید به طور کامل آنها را بیاموزند. اما این رشته نیاز به توانایی های عملی نیز دارد که تنها با حضور در محیط کاری امکان یادگیری آنها وجود دارد. این رشته نیاز به گذراندن کارآموزی ندارد و افراد به صورت داوطلبانه می‌توانند اینکار را انجام دهند.

از طرف دیگر مطالعه یک گرایش از زمان کارشناسی تا دکترا، امکان تخصص و مهارت بیشتر در یک رشته مشخص را به افراد خواهد داد. پیدا کردن شغل مرتبط با این رشته درسی، شاید برای فارغ التحصیلان کمی سخت باشد؛ اما با پیگیری و تلاش مستمر، قابل انجام است. بهتر است متقاضیان قبل از انتخاب این رشته، به نکات ذکر شده توجه کرده و با یک مشاور تحصیلی مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته مهندسی معدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

درآمد رشته مهندسی معدن چقدر است؟

درآمد این رشته به عنوان شغلی، تحصیلات، تجربه و محیط کاری بسته دارد و نمی‌توان عدد دقیقی برای آن تعیین کرد. همچنین با توجه به دشواری های این رشته، به طور کلی پولساز محسوب نمی‌شود.

منبع: رشته مهندسی معدن | معرفی و آینده کاری مهندسی معدن



:: برچسب‌ها: رشته مهندسی معدن | معرفی و آینده کاری مهندسی معدن ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ریشه اعتیاد به پورنوگرافی با تماشای فیلم‌ها و صحنه‌های مبتذل جنسی در فرد شروع به شکل گیری کرده و به تدریج گسترش می‌یابد. متأسفانه در طی چند سال اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف، ساخت این گونه از فیلم‌ها و همچنین تمایل جوانان به تماشای آن‌ها به شدت روبه افزایش است. تماشای فیلم‌های پورن می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی شخص را به شدت تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر این، یک نوع اعتیاد اجباری را در فرد ایجاد نماید.

محتوای پورنوگرافی ممکن است به شیوه‌های مختلفی مانند کتاب، مجله، اینترنت و فیلم در دسترس جوانان قرار گیرد. بیماری‌هایی همچون افسردگی، انزوای اجتماعی، از دست دادن انگیزه و کاهش انگیزه نسبت به کار کردن از جمله عوارض منفی اعتیاد به فیلم های پورنوگرافی محسوب می‌شوند. با آگاهی از عوارض مخرب این نوع اعتیاد می‌توانید گامی در جهت ترک آن بردارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به پورنوگرافی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: اعتیاد به پورنوگرافی

پورنوگرافی چیست؟

پورنوگرافی یک لغت یونانی بوده و و از دو کلمه «پورن » و «گرافو »تشکیل می‌شود. پورن به معنای روسپی بوده و گرافی نیز به معنای نگارش است. بنابراین لغت پورنوگرافی به معنی روسپی نگاری می‌باشد. برای پورنوگرافی تعاریف متعدی ذکر شده که مهم‌ترین تعاریف آن را می‌توان به استفاده بیش از حد از مواد پورنوگرافی اشاره نمود.

امروزه با توجه به گسترش رسانه‌های صوتی و تصویری و همچنین شکوفایی و رشد این رسانه‌ها، تولید و ترویج محتوای پورنوگرافی با افزایش چشمگیری مواجه شده است. 

متاسفانه اعتیاد به پورنوگرافی، بیشتر افراد نوپا و جوان جامعه را مورد هدف قرار داده و زندگی آن‌ها را با چالشی گسترده روبه رو می‌کند. تحقیقات نشان  داده افرادی که به محتوای پورنوگرافی اعتیاد دارند، در آینده به روابط جنسی خطرناک از جمله سادیسم (آزار جنسی دیگران)، مازوخیسم (کسب لذت در آزار دیگران)، رابطه جنسی با حیوانات و روابط جنسی گروهی روی می‌آورند. 

علل گرایش افراد به پورنوگرافی

خود ارضایی و همچنین عدم برقراری رابطه با دیگران، از مهم ترین دلایل گرایش جوانان به سوی محتوای پورنوگرافی است. بسیاری از افراد از آنجایی که در زندگی شخصی و اجتماعی خود نمی‌توانند به فانتزی‌هایشان دسترسی داشته باشند، برای تامین نیاز جنسی خود به تماشای صحنه‌ها و فیلم‌های شهوت انگیز روی می‌آورند.

در واقع این گونه از افراد این فیلم‌ها را به عنوان جایگزین انتخاب کرده و به تدریج و به صورت ناخودآگاه به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در این زمینه، در حدود ۶ درصد از افرادی که اقدام به تماشای محتوای پورن کرده‌اند، علائم اعتیاد به پورنوگرافی مشاهده شده است. 

????میل جنسی زیاد

یکی دیگر از دلایل اعتیاد به پورنوگرافی، میل جنسی زیاد و عدم کنترل بر سایق های جنسی است. میل جنسی زیاد به دلیل مشکلات هورمونی بروز می‌کند. در چنین شرایطی افراد به تماشای پورن و یا خودارضایی تمایل پیدا می‌کنند. که هر دو باعث بروز اعتیاد های رفتاری شده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

????مشکلات زناشویی | اعتیاد به پورنوگرافی

مشکلات زناشویی در مورد روابط جنسی، یکی دیگر از دلایل اعتیاد به پورنوگرافی است. ابتلا به اختلالات جنسی زوجین و عدم درمان آنها، باعث تمایل افراد به تماشای پورن می‌گردد. وقتی زن و شوهر نتوانند به شکل موثر مشکلات خود را برطرف کنند؛ از چنین روش هایی برای برطرف کردن نیاز جنسی خود استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که این عادت رفتاری مشکلات بیشتری را در زندگی مشترک ایجاد می‌کند و گاها سبب طلاق عاطفی می‌گردد.

مراحل اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی به تدریج رخ می‌دهد و ۵ مرحله دارد که مواردی مانند مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل از جمله مراحل اعتیاد به پورنوگرافی هستند.

مرحله اول (مواجهه)

در این مرحله فرد برای اولین بار چنین صحنه‌هایی را مشاهده می‌کند. در واقع افرادی که در حال حاضر به فیلم‌ها و محتواهای پورن علاقه مند هستند از سنین کم اقدام به تماشای این فیلم‌ها نموده‌اند. اعتیاد به پورنوگرافی به دلیل مواجهه به صورت متعدد با فیلم های پورن صورت می‌گیرد.

مرحله دوم (اعتیاد )

در این مرحله از اعتیاد، فرد در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند از دیدن چنین فیلم‌هایی چشم پوشی کندو میل شدیدی فرد را وادار به تماشا کردن این محتوا می‌کند. در واقع اعتیاد به پورنوگرافی بعد از مدتی حالت وسواس گونه پیدا کرده و افراد نمی‌توانند در مقابل آن مقاومت کنند.

مرحله سوم (افزایش)

در این مرحله بیمار کنترل خود را از دست داده و میزان اعتیاد او روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به طوری که هر روز ساعات بیشتری را به تماشا می‌گذارند. در واقع هر بار برای رسیدن به لذت اولیه باید ساعات بیشتری به تماشای پورن بنشیند. به همین دلیل اعتیاد به پورنوگرافی ایجاد می‌شود.

مرحله چهارم (حساسیت زدایی)

در این مرحله از اعتیاد به پورنوگرافی، فرد دیگر مثل گذشته با تماشای فیلم‌ها و تصاویر مستهجن تحریک نمی‌شود و سعی می‌کند میزان تماشای خود را افزایش دهد. اما در واقع فرد دیگر نمی‌تواند لذت دفعات اولیه را تجربه کند. در این مرحله فرد برای فراهم کردن نیاز خود، اقدام به استفاده از مواد پورنوگرافی می‌کند.

مرحله پنجم (مرحله عمل)

در این مرحله اعتیاد شخص به شدت افزایش یافته و دیگر تماشای پورنوگرافی نمی‌تواند او را تحریک کند. بنابراین فرد رسما به اعمال پورنوگرافیک روی می‌آورد. اعتیاد به پورنوگرافی بعد از مدتی باعث ایجاد فانتزی های جنسی نامعقول و همچنین انتظاراتی از شریک جنسی می‌گردد.

عوارض منفی اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی همانند اعتیاد به مواد مخدر، می‌تواند اثرات ویرانگر و پیامدهای جبران ناپذیری را برای زندگی شخصی و اجتماعی فرد به دنبال داشته باشد. به طوری که ممکن است فرد برای به دست آوردن چنین فیلم‌هایی، هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و حتی در محل کار هم اقدام به تماشای پورنوگرافی کند. در نتیجه فرد انگیزه و علاقه خود نسبت به آینده کاری و مسئولیت‌های شغلی را از دست می‌دهد.

اگر اعتیاد این افراد درمان نشود، ممکن است تا جایی پیشرفت کند که شخص برای تامین نیاز جنسی خود، به روابط نامتعارف جنسی روی آورده و بیماری‌های مختلفی را برای خود رقم بزند. همچنین تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که استفاده از مواد پورنوگرافی می‌تواند تاثیرات سمی بر روی مغز داشته باشد.

بنابراین با توجه به جنبه‌های منفی این نوع اعتیاد نمی‌توان از عوارض ویرانگر آن چشم پوشی کرد. پس بهتر است چنین شخصی هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام نماید.

????تاثیر اعتیاد به پورنوگرافی بر مغز

بر اساس مشاهداتی که از نوارمغزی افراد معتاد به پورن، صورت گرفته است؛ مشخص شد که اعتیاد به پورنوگرافی تاثیرات جبران ناپذیری بر ساختار و عملکرد مغز دارد. به طور کلی انواع مختلفی از اعتیاد به دلیل تاثیر بر سلول های ترشح کننده دوپامین، مغز را دچار تغییراتی می‌کند. این عوارض طولانی مدت بوده و حتی در صورت درمان مشکل، فرد مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کند.

????تاثیر بر رابطه زناشویی

بدون شک اعتیاد به پورنوگرافی تاثیرات زیادی بر رابطه زناشویی نیز خواهد داشت. با اعتیاد یکی از طرفین به این رفتار، نه تنها رابطه جنسی زوجین دچار مشکلاتی می‌شود؛ بلکه رابطه خارج از اتاق خواب آنان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. افراد بعد از ازدواج به دلایل متعددی به این رفتار روی می‌آورند. بهتر است آنان این دلایل را شناسایی کرده و در این زمینه با کمک مشاور جنسی این مشکل را برطرف کنند.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی

افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، می‌توانند با استفاده از تکنیک‌ها و راهکارهای مناسب از این بلای خانمان سوز رهایی یابند. در واقع ترک کردن این نوع اعتیاد به اراده قوی و رضایت خود فرد بستگی دارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید اعتیاد خود را به تدریج ترک نمایید:

1. در وهله اول سعی کنید به یک متخصص و روانشناس مراجعه نمایید. چرا که روانشناس راهکارهای مختلفی برای مهار اضطراب، افسردگی و خشم ناشی از تماشای پورنوگرافی به شما ارائه می‌دهد.
2. عوارض منفی و مثبت پورنوگرافی را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و روزانه آن‌ها با خود مرور کنید.
3. بهتر است فعالیت اجتماعی خود را افزایش داده و بیشتر در جمع‌های خانوادگی و دوستانه شرکت کنید.
4. از عواملی که احساس می‌کنید شما را به سمت پورنوگرافی سوق می‌دهد، دوری کنید.
5. سعی کنید از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که مواد پورنوگرافی در آن وجود دارد بپرهیزید.
6. درمان این نوع اعتیاد با در نظر گرفتن سه اصل مهم و اساسی مانند روان درمانی، رفتار درمانی و دارودرمانی امکان پذیر است.

با دارو درمانی می‌توان میل جنسی فرد را کاهش داد و روان درمانی می‌تواند مشکلات روحی فرد، از جمله اضطراب و افسردگی را درمان کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره تلفنی جنسی کلیک کنید.

سخن پایانی

امروزه اعتیاد به پورنوگرافی یکی از مشکلات رایج میان جوانان است. این اعتیاد بر جنبه های مختلفی بر زندگی افراد موثر است و به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود. وقتی افراد مهارت کنترل هیجانات و افکار خود را نداشته باشند؛ به رفتارهای نامناسبی اعتیاد پیدا می‌کنند. ترک اعتیاد به تماشای پورن، فرایند ساده ای نیست.

به همین دلیل افراد باید برای درمان این مشکل از یک درمانگر کمک بگیرند و درمان خود را کامل کنند. این نوع از اعتیاد بعد از مدتی در زندگی شخصی افراد نیز اختلال ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل افراد باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به پورنوگرافی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: اعتیاد به پورنوگرافی



:: برچسب‌ها: اعتیاد به پورنوگرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شکست عاطفی یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است در طول زندگی دختر و پسر در سنین مختلف اتفاق بیفتد و جسم و روح فرد را تحت تاثیر قرار دهد. شکست عاطفی ناشی از تمام شدن یک رابطه با ایجاد سرخورگی در فرد، باعث ایجاد استرس واضطراب‌های زیادی در او می‌شود. آنچه پس از شکست عاطفی اهمیت دارد، این است که فرد به این موضوع توجه داشته باشد که تمام شدن یک رابطه به معنای تمام شدن تمامی دنیا و آرزوهای او نیست و بایستی که تلاش کند، به زندگی برگرد. در ادامه به عوامل موثری که در بهبود وضعیت جسمانی و مهم تر روحی فرد پس از شکست عاطفی تاثیر دارد، اشاره کرده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عاطفی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: شکست عاطفی چه علائمی دارد

آیا شکست عاطفی علائمی دارد؟

آدم‌ها در سراسر جهان با توجه به شرایط و علاقه مندی خود با فردی در رابطه هستند. شکست عاطفی همان طور که اشاره کردیم نوعی شکست ناشی از سرخوردگی و احساس طرد شدن هست. سرخوردگی در افراد نیز باعث ایجاد ناامیدی در فرد، عصبانیت به دلیل مرور خاطرات در ذهن و احساس خشم، احساس غم، احساس خجالت زدگی، شرمندگی و در نهایت درمانده شدن و یا گاها تصمیم بر خودکشی می‌شود.

همین عوامل باعث می‌شود که فرد پس از شکست عاطفی به خاطر ذهنی ناآرام و پریشان، دچار اختلالاتی مثل از دست دادن عزت نفس، مشکل در خواب، ناتوانی در تصمیم‌گیری،بی قراری و … شود

مراحل مختلف شکست عاطفی

 

شکست عاطفی درست است که یک اتفاق ناگوار است اما اگر رخ بدهد، بایستی تلاش کنید از این شرایط رها شوید و در واقع روح و روان خود را به حالت قبل برگردانید و به زندگی و روال عادی سابق خود برگردید، چراکه با غم از دست رفتن یک رابطه تمام شده، زندگی فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
بسیاری از افراد سعی می‌کنند که شکست عاطفی را عادی جلوه دهند و خود را با دیگر کارها همچون پرخوری مشغول می‌کنند و یا به فکر انتقام جویی هستند که این رفتارها در طولانی مدت برای فرد مشکل ساز می‌شود.

باید بدانید پس از شکست عاطفی در چه وضعیت‌هایی قرار می‌گیرد و سعی کنید با به کارگیری راه حل‌های موثر این حال را از بین ببرید. در ادامه به این مراحل اشاره کرده‌ایم. 

????مرحله اول : انکار و نپذیرفتن

اولین رفتاری که یک فرد پس از اتمام یک رابطه و شکست عاطفی انجام می‌دهد، نپذیرفتن است. بدین معنی که فرد انکار می‌کند که رابطه‌ای که در آن بوده به پایان رسیده است. این فرد سعی می‌کند که از صحبت کردن در مورد رابطه‌ای که به پایان رسیده است، بپرهیزد و به نوعی از آن فرار می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که بالاخره باید باور کنید رابطه‌ای که در آن بوده‌اید به پایان رسیده است.

????مرحله دوم : احساس خشم

پس از اینکه مرحله انکار را پس از یک دوره کوتاه پشت سر می‌گذارد و باور می‌کند که دچار شکست عاطفی شده است، با احساس خشم رو به رو می‌شود. چراکه فرد در این مرحله باور کرده که رابطه‌ای که بدان علاقه داشته به پایان رسیده است و همین غم و اندوه فراوان باعث ایجاد خشم در او می‌شود.

احساس خشم باعث می‌شود خود را به شدت سرزنش کند و از خود و دیگران شاکی است که چرا تا این اندازه باید غم و اندوه را تحمل نماید. احساس خشم بایستی در مسیر درست قرار گیرد تا از ایجاد آسیب جلوگیری کند.

????مرحله سوم : چانه زنی

در این مرحله خشم تا حد زیادی فروکش کرده است و به دنبال توجیه خود است که اگر این اتفاق آن طور که باب میل من بود اتفاق می‌افتاد، شاید این رابطه با شکست مواجه نمی‌شد. از آن جایی که کنترل دیگر افراد از توان یک شخص خارج است، این حرفا فایده‌ای نخواهد داشت. بسیار احتمال دارد فردی که دچار شکست عاطفی شده است؛ در این مرحله نشخوار فکری را نیز تجربه کند. چرا که مدام در حال فکر کردن به جنبه های مختلف این موضوع است.

????مرحله چهارم : افسردگی

فرد پس از اینکه می‌فهمد رابطه‌اش به پایان رسیده و اتفاقات ناخوشایند بر خلاف میل او اتفاق میافتد، دچار یک غم و اندوه فراوان می‌شود. چنانچه فرد علائم افسردگی و غم و ناامیدی را درک کند و برون ریزی داشته باشد، راه نجاتی برای او خواهد بود.
باید به این باور برسید که انسان در طول زندگی و دوران‌های مختلف زندگی دردهای مختلفی را تحمل می‌کند که تحمل درد ناشی از شکست عاطفی یکی از این موارد است، بنابراین باید سعی کنید با باور این درد، از از این حالت خارج شوید.

????مرحله پنجم : پذیرش

در نهایت اتفاقی که برای‌تان می‌افتد این است که فرد می‌پذیرد رابطه به پایان رسیده است و بایستی زندگی جدید خود را آغاز کنید. افرادی که مرحله افسردگی را پشت سر بگذراند وارد مرحله پذیرش می‌شوند و ممکن است در کسانی که شدت افسردگی و غم و اندوه زیاد باشد، مرحله پذیرش اتفاق نیافتد. کنار آمدن با شکست عاطفی تا حد زیادی به میزان پذیرش افراد وابسته است.
فرد پس از پذیرش، برای زندگی جدیدی که پیش رو دارد برنامه‌ریزی می‌کند و به عبارتی آینده برای او مهم می‌شود. از آن مهم‌تر اینکه از اشتباهاتی که در رابطه قبلی خود داشته درس می‌گیرد و سعی می‌کند اشتباهاتی که در آن زمان داشته را تکرار نکند.

چگونه سریع‌تر شکست عاطفی را درمان کنیم؟

همانطور که گفتیم میزان درد و غم و اندوه ناشی از شکست عاطفی در آدم‌ها فرق دارد و کسانی که دچار شکست عاطفی می‌شوند، حداقل به شش ماه زمان نیاز دارند تا غم این درد را فراموش کنند و به زندگی بازگردند و البته ممکن است هیچ فرمول و راهکاری برای خارج شدن یک فرد از دوره شکست عاطفی وجود نداشته باشد و تمامی مواردی که گفته می‌شود شاید در برخی افراد کمک کننده باشد. 

1️⃣سریع وارد یک رابطه جدید نشوید

بسیاری از افراد با تجربه یک شکست عاطفی، برای جبران خلاهای ناشی از رفتن فرد مورد علاقه‌شان از زندگی به سرعت وارد یک رابطه جدید می‌شوند. چنین رابطه‌ای به دلیل اینکه هنوز علائم شکست عاطفی در فرد وجود دارد، می‌تواند مجدد او را در مسیر انتخاب اشتباه قرار دهد. باید تشخیص دهید که از فرد مقابل خود چه انتظاراتی دارید.

بنابراین بعد از تجربه یک شکست عاطفی سعی کنید خوب فکر کنید و در انتخاب آدم جدیدی که قرار است وارد زندگی شما شود، عجله نکنید، چراکه این شما هستید که در ابتدا او را وارد زندگی خود می‌کنید و بهتر است کسی را انتخاب کنید که خصوصیات مشترک زیادی با شما دارد که این مورد هم نیازمند زمان است بنابراین بهتر است صبر داشته باشید.

2️⃣از دوستان خود کمک بگیرید

دوستان شاید در اکثر اوقات کسانی هستند که در بهبود حال شما تاثیرگذار هستند. سعی کنید برای گذر سریع‌تر از این تجربه تلخ، با دوستان و یا افرادی که شما را دوست دارند در ارتباط باشید با آن‌ها حرف بزنید و بدون ترس، درد و دل‌های خود را با او در میان بگذارید. یکی از راهکارهای موثر در زمینه شکست عاطفی، وقت گذراندن با دوستان است. طبیعی است که حوصله آنها را نداشته باشید؛ اما باید در جمع ها حضور یافته و از گوشه گیری خودداری کنید.

3️⃣برای درمان شکست عاطفی | با احساسات خود نجنگید

پس از تجربه یک شکست عاطفی ممکن است در احساسات خود تناقض زیادی را تجربه کنید. اما باید توجه داشته باشید که نباید این احساسات را سرکوب کنید. می‌توانید احساسات خود را هر روز بنویسید، نوشتن تا حدزیادی می‌تواند به شما کمک کند تا احساس خوبی به خود و زندگی پیدا کنید و ضمن فرار نکردن از احساسات بدی که داشته‌اید، به زندگی عادی برگردید.

4️⃣تغذیه مناسب داشته باشید

در مرحله شکست عاطفی بسیاری از افراد شروع به پرخوری می‌کنند. بهتر است مراقب سلامتی خود باشید و سعی کنید از غذاهای سالم و مقوی تغذیه کنید. مواد غذایی حاوی فیبر، پروتئین و … مصرف نمایید و برای داشتن خلق وخوی بهتر و سطح انرژی بالاتر از خوردن غذاهای چرب و شور و یا دارای شکر خودداری کنید. این گونه مواد غذایی و غذاهایی مثل فست فودها،باعث می‌شود در بدن هورمون کورتیزول (هورمون استرس)، بیشتر ترشح گردد.

5️⃣برای درمان شکست عاطفی | ورزش کنید

ورزش کردن همواره در کاهش استرس و تنش‌های ناشی از دردهای مختلف در زندگی تاثیرگذار است. درست است فرد پس از تجربه شکست عاطفی تمایلی به فعالیت کردن ندارد، اما اگر می‌خواهید از این وضعیت خارج شوید، حتما فعالیت داشته باشید و سعی کنید به عنوان مثال در طول روز زمانی را به پیاده روی اختصاص دهید.
ورزش‌هایی مثل یوگا و زومبا که به صورت گروهی انجام می‌شود، به شما کمک می‌کند دردهای ناشی از شکست عاطفی خود را فراموش کنید.

6️⃣انجام فعالیت‌های اجتماعی

انجام دادن کارهایی که سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد، می‌تواند در بهبود سریع‌تر حالت روحی و روانی‌تان به شما کمک کند. بنابراین کارهایی را انجام دهید که دوست دارید. در زمان شکست عاطفی، به دنبال علایق خود رفته و خود را مشغول نگه دارید.

7️⃣کمک گرفتن از مشاور

در آخر حتما با یک روانشناس و یا یک مشاور با تجربه مشورت کنید. صحبت کردن با افراد متخصص به شما کمک می کند تا علل ایجاد شکست عاطفی در رابطه قبلی خود را شناسایی کنید و اگر قصد دارید با فرد جدیدی وارد یک رابطه عاطفی جدید شوید، از این عوامل برای بهبود کیفیت رابطه خود استفاده نمایید.

مشاوران و روانشناسان مرکز مشاوره ذهن نو می‌توانند به شما کمک کنند تا سریع تر مرحله شکست عاطفی خود را پشت سر بگذارید و برای برنامه ریزی و جنگیدن برای اهداف زندگی تان، سریع تر به زندگی عادی برگردید.

8️⃣ارتباط خود را به طور کامل قطع کنید

برخی از افراد بعد از شکست عاطفی تلاش می‌کنند تا ارتباط خود را به شکل های مختلفی با شریک خود، دوباره حفظ کنند. اما اینکار درست نیست و فقط به احساسات شما لطمه خواهد زد. بهتر است حداقل تا مدتی با او هیچ ارتباطی نداشته و تنها به بازسازی روحیه خود بپردازید. در این دوران به خوبی فکر کرده اما به خود فشار وارد نکنید. اگر به صورت مکرر با آن فرد وارد رابطه شده و ارتباط خود را قطع کنید؛ نه تنها به خودتان آسیب بیشتری وارد می‌کنید؛ بلکه طرف مقابل نیز دچار سردرگمی و گیجی خواهد شد.

راه های جلوگیری از شکست عاطفی

 

وقتی در یک رابطه طولانی مدت قرار گرفته ایم؛ احتمالا با بروز نشانه هایی متوجه خواهیم شد که پایان رابطه نزدیک است. در چنین شرایطی می‌توانیم؛ با انجام راهکارهایی از شکست عاطفی جلوگیری کنیم. بهتر است در ابتدای رابطه هدف خود را مشخص کرده و تنها به دلیل احساس تنهایی وارد رابطه نشوید.

حتی اگر بعد از رابطه نیز احساس تنهایی می‌کنید؛ این موضوع را با شریک خود در میان گذاشته و خود را ارزشمند بدانید. بسیاری به هر قیمتی حاضر به حفظ رابطه هستند با اینکه شریک آنها مدام در حال تخریب آنان است. بهتر است برای خود حد و مرزهایی تعیین کرده و خود نیز به قوانین پایبند باشید. با استفاده از این روش ها می‌توانید از اتمام رابطه خود پیشگیری نمایید.

سخن پایانی

شکست عاطفی اتفاقی سخت و دشوار برای افراد است. حتی برخی احساساتی شدیدی مثل فوت عزیز را تجربه می‌کنند؛ که البته طبیعی است. افراد باید در این دوران به خوبی سوگواری کرده و هیجانات خود را بروز دهند. البته نباید این حال برای مدت زمان طولانی ادامه دار شود. بهتر است راهکارهای درست برای مقابله با این بحران را یادگرفته و در صورت لزوم از آن استفاده کنند. افراد می‌توانند از یک روانشناس نیز در این زمینه کمک بگیرندو این دوران را راحت تر پشت سر بگذرانند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عاطفی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

نشانه ها و علائم شکست عاطفی چیست؟

شکست عاطفی یک ناراحتی عمیق روحی و روانی است که پس از رخ دادن باعث ایجاد حس سرخوردگی و احساس طرد شدن، ناامیدی، عصبانیت و احساس خشم، غم و اندوه، شرم ساری و خجالت زدگی، درمانده شدن، اختلال در خواب، عدم ثبات و یا اختلال در تصمیم گیری، قرار گرفتن در آستانه لرز، سرگیجه، بیقراری، گرفتگی عضلات و… می‌شود

منبع: شکست عاطفی چه علائمی دارد



:: برچسب‌ها: شکست عاطفی چه علائمی دارد ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افراد با توجه به میزان علاقه ای که نسبت به یکدیگر دارند و همچنین مدت زمانی که باهم گذرانده اند؛ احتمالا در زمان تنهایی، مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. این موضوع می‌تواند جنبه های مختلف زندگی را تحت تاثیرقرار دهد به همین دلیل بهتر است با کمک یک روانشناس به مدیریت و کنترل آن پرداخت

افسردگی بعد از مرگ همسر یکی از واکنش های طبیعی افراد نسبت به این موضوع است. همه افراد بعد از دست دادن عزیزان خود غم و اندوه شدیدی را تجربه می‌کنند که بعد از مدتی برطرف شده و می‌توانند با این موضوع کنار بیایند. واکنش افراد نسبت به این موضوع متفاوت است. همچنین ظرفیت و سلامت روانی خود فرد نیز در این مورد دخیل است. اما به طور کلی برحسب تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ بیشترین میزان غمی که فرد می‌تواند در زندگی تجربه کند؛ مرگ همسر است.

افراد با توجه به میزان علاقه ای که نسبت به یکدیگر دارند و همچنین مدت زمانی که باهم گذرانده اند؛ احتمالا در زمان تنهایی، مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. این موضوع می‌تواند جنبه های مختلف زندگی را تحت تاثیرقرار دهد به همین دلیل بهتر است با کمک یک روانشناس به مدیریت و کنترل آن پرداخت. برای دریافت مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی بعد از مرگ همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: افسردگی بعد از مرگ همسر

افسردگی بعد از مرگ همسر 

هر کس حالات و هیجانات مختلفی در زمان ناراحتی دارند. به طور کلی سوگ پنج مرحله کلی داشته که افراد به طور متفاوت آن را تجربه می‌کنند. همچنین نمی‌توان مدت زمان معینی برای این موضوع در نظر گرفت چرا که عوامل مختلفی در این دوره موثر بوده و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نمی‌توان افراد را به دلیل ناراحتی بیش از حد و یا ناراحت نبودن مقصر دانست. تنها باید با داشتن اطلاعاتی در این زمینه و همچنین کمک کردن به آنها به روش های مختلف از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری کرد.

 

نشانه های افسردگی بعد از مرگ همسر

 

نشانه های افسردگی بعد از مرگ همسر، بعد از مدتی به شکلی واضح خود را نشان می‌دهند. افسردگی یکی از اختلالات روان است که اصلی ترین نشانه آن عدم احساس لذت و خوشحالی برای مدت زمان طولانی است. این موضوع بعد از مرگ همسر نیز تقریبا با نشانه های مشابهی خود را نشان می‌دهد که دلیل آن نیز مشخص است. افراد بهتر است برای تشخیص دقیق و به موقع نشانه ها از یک روانشناس کمک بگیرند. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند. 

 

عدم پذیرش

انکار و عدم پذیرش یکی از مراحل اصلی سوگواری است که در قسمت قبلی به آن اشاره شد. افراد بعد از مدت زمانی کوتاه پس از مرگ همسر، هنوز نمی‌توانند این موضوع را به خوبی درک کرده و آن را بپذیرند. آنها را همواره به دنبال راهی هستند که زمان را به عقب برگردانده و یا خود را مقصر می‌دانند. در این شرایط بروز افسردگی بعد از مرگ همسر طبیعی بوده و احتمالا با گذشت مدتی نشانه ها برطرف می‌‌شوند.

 

ناامیدی و افسردگی بعد از مرگ همسر

یکی دیگر از نشانه های افسردگی بعد از مرگ همسر، ناامیدی در مورد همه چیز است. وقتی فردی دچار فقدان می‌شود؛ طبیعی است که هیچ امیدی به اتفاق های خوب نداشته و حتی دیگر تلاشی نیز در این زمینه نمی‌کند. زندگی برای فرد بازمانده کاملا بی معنا شده و همواره منتظر پایان آن است.

 

انزوا و گوشه گیری

در چنین شرایطی، فرد از دیگران فاصله گرفته و دیگر تمایلی به معاشرت با دیگران ندارد. انزوا و گوشه گیری از نشانه های بارز افسردگی بعد از مرگ همسر است که حتی می‌تواند این احساس را در او تشدید کند. افراد در این زمینه به دلایل مختلفی از جمع فاصله می‌گیرند. برای مثال برخی تصور می‌کنند که هیچ کس آنها را درک نکرده و ناراحتی آنها جدی گرفته نمی‌شود. برخی دیگر نیز انرژی برای معاشرت با دیگران ندارند و تنهایی را ترجیح می‌‌دهند.

 

افکار خودکشی

برخی از افرادی که همسر خود را از دست داده اند؛ به دلیل عدم توانایی کنترل احساسات و هیجانات خود در این دوران، دست به بروز رفتارهای پرخطر می‌زنند. حتی اگر اقدامی در این زمینه هم نکنند اما به آن فکر کرده و حتی گاهی با دیگران در این مورد صحبت می‌کنند. به همین دلیل بهتر است افراد را در این زمان تنها نگذاشته و تا حدامکان به آنها کمک کرد.

 

پیامدهای افسردگی بعد از مرگ همسر

با اینکه بروز افسردگی بعد از مرگ همسر تا حدی طبیعی است. اما بهتر است افراد هرچه زودتر در این زمینه اقداماتی کرده و برای درمان آن اقدام کنند. چرا که با طولانی شدن نشانه ها و یا شدت گرفتن آنها، کنترل احساسات سخت ترشده  و حتی منجر به مشکلات بیشتری می‌شود.

برای مثال برخی خودکشی کرده و یا به بیماری های جسمانی و روانی زیادی مبتلا می‌شوند. در چنین حالتی آنها ادامه عمر خود را در سختی و ناراحتی گذرانده  و دیگر هیچ کنترلی بر اوضاع ندارند. مرکز مشاوره ذهن نو با داشتن متخصصین مجرب و سابقه ای طولانی در زمینه درمان اختلالات مختلف، آماده خدمت رسانی در این زمینه به افراد است.

 

پیشگیری از بروز افسردگی بعد از مرگ همسر

بعد از شناسایی نشانه های افسردگی بعد از مرگ همسر و همچنین اطلاع از ابتلا به این اختلال، برای جلوگیری از بروز پیامدهای این موضوع، بهتر است به خود و یا اطرافیان تان کمک کنید. معمولا راه های درمان انواع افسردگی یکسان بوده؛ اما بهتر است این فرایند را تحت نظر یک متخصص پیش ببرید. 

فعالیت های بدنی

یکی از موثرترین راه های برای درمان افسردگی، ورزش است. در واقع یکی از دلایل بروز افسردگی کاهش میزان ترشح هورمون دوپامین است. که با ورزش این هورمون به همراه هورمون های شادی آور دیگری در مغز ترشح شده که منجر به مدیریت خلق و خوی افراد می‌شود. همچنین برای مدتی حواس آنها را از این موضوع پرت کرده و معطوف به فعالیت های بدنی می‌کند.

 

منظم کردن خواب

معمولا افرادی که در حال تجربه کردن افسردگی بعد از مرگ همسر هستند در خواب و اشتها نیز دچار مشکل می‌شوند. وقتی افراد نمی‌توانند در هنگام شب، به موقع به خواب بروند؛ افکار آزاردهنده ای به سراغ آنها آمده و مدام تکرار می‌شوند. همین افکار تا حد زیادی آنها در معرض افسردگی و دیگر مشکلات روانی مثل نشخوار فکری قرار می‌دهد. در چنین حالتی بهتر است افراد تخت خواب خود را ترک کرده و خود را به کار دیگری مشغول کنند. همچنین برای مصرف دارو در این زمینه باید از متخصص کمک بگیرند.

 

کمک گرفتن از مشاور

یکی از اصلی ترین راه های درمان افسردگی بعد از مرگ همسر، کمک گرفتن از روانشناس است. مشاور در این شرایط علل و همچنین نشانه ها را به خوبی شناسایی کرده و به استفاده از روش های مختلف این موضوع را درمان می‌کند. گاهی افراد راحت نیستند در این مورد با اطرافیان صحبت کنند. مشاورین ذهن نو آماده خدمت رسانی و کمک به افراد در این زمینه و انواع مختلف افسردگی هستند.

 

معاشرت با اطرافیان

در مورد افسردگی بعد از همسر، اطرافیان می‌توانند بسیار موثر واقع شوند. از آنجایی که افراد در این دوران از دیگران فاصله گرفته و مدام درگیر افکار ناراحت کننده خود هستند. اما با حضور در جمع تا حدودی از این مشکل دور شده و برای لحظاتی احساسات بهتری پیدا می‌کنند. حتی شاید در این دوران دوستان جدیدی پیدا کرده که شرایطی مشابه با فرد داشته و بتواند ارتباط خوبی با یکدیگر ایجاد کنند.

 

سندروم بیوه

سندروم بیوه بیشتر برای زنانی اتفاق می‌افتد که برای مدت زمان طولانی با همسر خود زندگی کرده اند و حتی از نظر جنسی نیز فعال بوده اند. مبتلایان به این سندروم از احساس ناراحتی و افسردگی که تجربه می‌کنند؛ احساس لذت کرده و حتی به ترحم دیگران نیز، نیاز دارند. این افراد احتمالا تا مدت ها نمی‌توانند با فرد دیگری ارتباط بگیرند. اما این سندروم کوتاه مدت بوده و قابل درمان است.

 

سخن پایانی

فراموش نکنید که ازدواج مجدد نیز می‌تواند یکی از راه های موثر برای غلبه بر افسردگی بعد از ازدواج باشد. اما افراد نباید در این مورد عجله کرده و شرایط روحی خود را در نظر داشته باشند. از طرفی همه افراد نیز بعد از مرگ همسر، افسردگی و حتی سندروم بیوه را تجربه نمی‌کنند. اما در صورت بروز نشانه های آن همچنین مشاهده آن در اطرافیان، بهتر است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کرده و به خود و دیگری کمک کنید. گاهی فرد مجبور به دارودرمانی است؛ که در این زمینه نیز باید با متخصص مشورت کند. به طور کلی ترکیب دارودرمانی و همچنین رواندرمانی، بهترین راه برای درمان این مشکل هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی بعد از مرگ همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید

منبع: افسردگی بعد از مرگ همسر



:: برچسب‌ها: افسردگی بعد از مرگ همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

راضی نبودن از سکس همسر از چالش های اساسی بعد از ازدواج محسوب می‌شود. با شروع زندگی مشترک زندگی جنسی زن و مرد شکل دیگری به خود گرفته و زوجین باید به هم تعهد داشته و نیازهای یکدیگر را رفع کنند. پس بهتر است علایق خود را با همسر در میان گذاشته و در صورت رضایت به انجام آن مبادرت ورزند.

اما اگر مرد/زن به هر دلیل نتواند نیازهای همسر را برطرف کند؛ مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. امروزه آمار جدایی به دلیل مشکلات جنسی رو به افزایش است. و همین موضوع خبر از اهمیت درمان ها و مداخلات حوزه جنسی می‌دهد. حتی در صورت وجود اشکالاتی، افراد باید در قدم اول سعی در برطرف کردن آن با کمک یکدیگر داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم ارگاسم همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع: از سکس شوهرم راضی نیستم (شوهرم تو رابطه ارضام نمیکنه)

شوهرم تو رابطه ارضام نمیکنه

فراموش نکنید که رابطه جنسی یک ارتباط دو طرفه است و بخشی از راضی نبودن از سکس همسر به دلیل مسائلی است که مربوط به خودتان می‌شود. زنان معمولا از صحبت کردن در این مورد با همسر خود خجالت می‌کشند و یا از ان امتناع می‌کنند. آنها احتمالا برای برطرف کردن نیاز جنسی خود بدون اطلاع همسر دست به روش هایی مثل خودارضایی یا ارگاسم نمایشی می‌زنند.

مردان معمولا در این مورد بسیار حساس بوده و ناتوانی جنسی حتی بر روابط میان فردی آنها نیز موثر است. به همین دلیل بهتر است زوجین در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و صادق باشند.

دلایل راضی نبودن از سکس همسر

راضی نبودن از سکس همسر دلایل مختلفی دارد که میان زوجین متفاوت است. اما به دلیل اینکه معمولا زنان این موارد را از همسر خود پنهان می‌کنند؛ مشکلات بزرگتر شده و جنبه های دیگر از زندگی مشترک را نیز درگیر می‌کنند. برخی از دلایل این مشکل، شامل موارد زیر می‌شود.

????نداشتن شناخت کافی از بدن و علایق جنسی خود

همانطور که گفته شد؛ بخشی از راضی نبودن از سکس همسر به ویژگی های خود افراد برمی‌گردد. برخی از زنان قبل از ازدواج به هیچ عنوان تجربه ای در زمینه فعالیت های جنسی نداشته و طبیعی است که شناخت کافی از بدن و علایق جنسی خود نیز نداشته باشند. به این معنا که آنها دقیقا نمی‌دانند با چه روشی ارگاسم را تجربه می‌کنند. و یا در رابطه جنسی همسرشان چه کارهایی می‌تواند برای شان انجام دهد.

در برخی از فرهنگ ها، زنان همواره نیازهای جنسی خود را سرکوب کرده و یا آنها را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل در ازدواج دچار مشکل شده و با همسر خود نیز نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی برقرار کنند. 

????عدم شناخت کافی از همسر | راضی نبودن از سکس همسر

داشتن شناخت کافی از همسر نیز در میزان رضایت از رابطه جنسی و همچنین به ارگاسم رسیدن موثر است. افراد با شناخت از یکدیگر، احساس صمیمیت بیشتری با یکدیگر کرده، و می‌توانید در مورد مسائل راحت تر با یکدیگر صحبت کنید. به همین دلیل برخی از زوجین در روزهای اول ازدواج، در رابطه جنسی، لذت کافی را نمی‌برند. افراد باید قبل از رابطه جنسی تلاش کنند تا به درستی یکدیگر را شناخته و در مورد رابطه جنسی نیز صحبت کنند.

????عدم توانایی حل مساله

وقتی زنان از توانایی حل مساله برخوردار نیستند؛ در رابطه جنسی نیز چالش هایی را تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی نمی‌توانند به درستی فکر کرده و احتمالا اضطراب زیادی تجربه خواهند کرد. بهتر است خواسته های خود را به طور مستقیم با همسرتان بیان کرده و به جای استفاده کردن از روش های غیرمعقول، برای بالابردن کیفیت رابطه جنسی با همسر تلاش کنید.

????ابتلا به اختلالات جنسی یا روانی

گاهی راضی نبودن از سکس همسر به دلیل ابتلا به اختلالات جنسی مختلف و حتی بیماری های روانی است. برای مثال اگر زن به انورگاسمیا مبتلا باشد؛ حتی با وجود امتحان کردن روش های مختلف نیز باز هم با همسر خود ارضا نمی‌شود. یا اگر همسر به زودانزالی مبتلا باشد؛ طبیعی است که قبل از به ارگاسم رسیدن شما، رابطه به پایان می‌رسد.

برخی از اختلالات روانی نیز باعث بروز مشکلاتی در رابطه جنسی می‌شوند. ابتلای زوجین به افسردگی و یا اضطراب، در ارگاسم آنها و حتی عملکردی جنسی شان موثر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است قبل از ازدواج افراد از سلامت روان و جنسی خود اطمینان حاصل کنند.

????عدم معاشقه و پیش نوازی

فراموش نکنید که زنان برای شروع رابطه جنسی و حتی به ارگاسم رسیدن، نیاز به تحریک بیشتری دارند. گاهی مردان این مورد را نادیده گرفته و به سرعت سراغ دخول می‌روند. زنان در چنین شرایطی به اندازه کافی برانگیخته نمی‌شوند و تمایلی برای ادامه دادن رابطه ندارند.

معاشقه، خود شامل فعالیت های مختلفی می‌شود که زوجین باید برای آن زمان کافی گذاشته و تحریک شوند. تنها گروه کوچکی از زنان از طریق رابطه واژینال و دخول به ارگاسم می‌رسند. به همین دلیلی باید راه های مختلفی را امتحان کرده و از راه ارضا شدن همسرتان مطلع شوید

????خیانت یا طلاق عاطفی | راضی نبودن از سکس همسر

با وجود خیانت یا طلاق عاطفی، مشکلات جنسی نیز ظهور پیدا می‌کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی زوجین دیگر علاقه و صمیمیت سابق را به یکدیگر نداشته و احتمالا در رابطه جنسی نیز ارگاسم را تجربه نخواهند کرد. حتی برای اینکار پیش قدم نیز نمی‌شوند و یا از آن اجتناب می‌کنند. در واقع یکی از نشانه های خیانت دوری از رابطه جنسی با همسر و یا بروز اختلالاتی در آن است. برای مثال فرد تنها با همسر خود نمی‌تواند لذت جنسی را تجربه کند؛ اما در خودارضایی و یا شخص سوم رابطه به راحتی به ارگاسم می‌رسد.

برای بالابردن میزان رضایت از رابطه جنسی با همسر چه کنیم؟ | راضی نبودن از سکس همسر

زنان زیادی از این مشکل رنج می‌برند. آنها با همسر خود رابطه جنسی با کیفیتی نداشته به همین دلیل نه تنها در این مورد دچار سرخوردگی شده بلکه حتی در رابطه با همسر، خارج از اتاق خواب نیز تعارضاتی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در این مورد اقدامات لازم را انجام داده و هرچه سریعتر این مشکل را حل کنند. 

????صحبت کردن به صورت مستقیم با همسر

اگر از رابطه جنسی با همسر خود رضایت ندارید؛ بهتر است به طور مستقیم این موضوع را با خود او مطرح کنید. با اینکه مشورت کردن با دیگران در بسیاری از مسائل به ما کمک می‌کند. اما رابطه جنسی جزو شخصی ترین مسائل زندگی هر فردی است و نمی‌توان آن را با همه در میان گذاشت.

از طرف دیگر اطرافیان متخصص نبوده و با دادن راهکارهای غیرمنطقی اوضاع را بدتر خواهند کرد. به همین دلیل در مورد هر چیزی که باعث آزاردگی شما در رابطه می‌شود؛ با همسر خود صحبت کرده و اجازه دهید او نیز دلایل خود را مطرح کند. همچنین اینکار را به صورت خصوصی انجام داده و با لحنی آرام و دوستانه مشکل خود را مطرح کنید.

????کمک گرفتن از مشاور جنسی | راضی نبودن از سکس همسر

در قدم بعدی اگر صحبت کردن با همسر موثر واقع نشد؛ بهتر است در مورد راضی نبودن از سکس همسر، با یک مشاور جنسی مشورت کنید. روانشناس با پیدا کردن علت مشکل به صورت دقیق و همچنین صحبت کردن با دو طرف، به افراد کمک کرده تا با این مشکل به روش درست تری برخورد کرده و همچنین آن را به یک بحران تبدیل نکنید. بهتر است دو نفر در این مسیر در کنار یکدیگر بوده و برای درمان به هم کمک کنند.

سخن پایانی

برخی از زنان به دلیل اینکه به طور طبیعی از میل جنسی کمتری برخوردار هستند و یا به دلیل ویژگی های شخصیتی از صحبت کردن در مورد مسائل جنسی خجالت می‌کشند. احتمالا در زندگی جنسی خود چالش های زیادی را تجربه کنند. عمدتا زنان دیرتر از مردان به ارگاسم رسیده؛ به همین دلیل مردان نباید رابطه را به صورت نصفه کاره رها کنند یا فقط به دنبال لذت خود باشند.

همچنین زنان نیز باید از بدن و فانتزی های جنسی خود اطلاع پیدا کرده و از لحاظ ذهنی نیز خود را برای این موضوع آماده کنند. کمک گرفتن از روانشناس جنسی نیز کمک بزرگی به زوجین در این زمینه خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم ارگاسم همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: از سکس شوهرم راضی نیستم (شوهرم تو رابطه ارضام نمیکنه)



:: برچسب‌ها: از سکس شوهرم راضی نیستم (شوهرم تو رابطه ارضام نمیکنه) ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()