نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از رازهای جذاب بودن کشف خصوصیات دختر خاص و مغرور هست. اما دخترهای خاص چه تفاوتی با دیگران دارند، از لحاظ رفتاری چگونه عمل می‌کنند و چه چیزی آن‌ها را از دیگران متمایز می‌نماید؟ یافتن پاسخ این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا با اعتمادبه نفس بیشتری رفتار کنید. خیلی از دختر خانم‌ها برای خاص بودن تلاش می‌کنند که ظاهری متفاوت داشته باشند و این گونه توجه‌ها را به خودشان جلب می‌کنند، در حالی که این نوع توجه، نیاز روحی آن‌ها را برآورده نکرده و وضعیت را بدتر خواهد کرد.

تلاش برای خاص بودن معمولا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود، اما روش‌های نامناسب برای رسیدن به هدف ممکن است تا سال‌ها آن‌ها را درگیر کند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه خصوصیات دختر خاص و مغرور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: خصوصیات دختر خاص و مغرور

راه کشف خصوصیات دختر مغرور و خاص

هر دختری دلش می‌خواهد در نظر بقیه خاصر باشد. شاید به خاطر این باور عمومی بین جوانان که می‌گوید دخترهای مغرور و خاص از جذابیت بیشتری برخوردارند. اگر بخواهیم این موضوع را از دید متخصصان بررسی کنیم باید بگوییم که آنچه اغلب موجب جذابیت دخترها می شود، غرور نیست بلکه برخورداری از اعتماد به نفس و احساس کارآمدی کافی است که باعث می‌شود دختران با اطمینان بیشتری در زندگی قدم بردارند و از نگاه دیگران آدم قدرتمندی جلوه کنند.

با این حال این اعتماد به نفس اکثرا از جانب دیگران با لفظ غرور شناخته می‌شود که باید گفت این غروری مثبت و موثر است که می‌تواند دختر خانمی را از سایرین متمایز کرده و او را به عنوان فردی خاص جلوه دهد.

 

ویژگی ها و خصوصیات دختر مغرور و خاص

دخترهایی که از جانب اطرافیان لقب خاص و مغرور را دریافت می‌کنند، معمولا از ویژگی‌های زیر برخوردارند.

1- اعتماد به نفس کافی دارند

همانطور که گفته شد مشخصه اصلی این دخترها برخورداری از غرور مثبت است که متخصصان از آن به عنوان اعتماد به نفس و احساس کارآمدی یاد می‌کنند. در حقیقت دختر های خاص کسانی هستند که به توانمندی‌های خود اطمینان دارند و در مسیر زندگی اهداف خود را با قدرت پیگیری می‌کنند.

2- خصوصیات دختر خاص | دختران مستقلی هستند

دختران مغرور و خاص کسانی هستند که به مرور برای مستقل شدن تلاش می‌کنند و بیش از هرچیز بر توانمندی‌های خودشان تکیه دارند. آن‌ها به جای اینکه در انتظار شاهزاده‌ای با اسب سفید بنشینند، خودشان برای تحقق رویاهایشان تلاش می‌کنند. این امر از آن‌ها آدم توانمندی می‌سازد که در نهایت از نظر هردو جنس جذاب به نظر می‌رسد.

3- از دیگران تقلید نمی کنند

یکی از مهم‌ترین عواملی که یک نفر را به شخصیتی خاص تبدیل می‌کند؛ اصالت داشتن در انتخاب علایق و تقلید نکردن از دیگران است. از همین رو دختران خاص سعی می‌کند سلایق منحصر به فردی داشته باشند و علایق خاص خودشان را دنبال می‌کنند به طوری که اغلب به الگویی برای سایرین تبدیل می‌شوند.

4- حد و مرزهای مناسبی در روابط بین فردی دارند

دخترهای خاص کسانی هستند که در روابط خود می‌دانند چگونه باید جانب اعتدال را نگه دارند. آن ها از صمیمیت افراطی می پرهیزند و مخصوصا در رابطه با جنس مخالف احتیاط بیشتری به خرج می دهند که همین موضوع جذابیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

5- خصوصیات دختر خاص | از تجربه کرن نمی ترسند

دختران خاص و مغرور در اکثر موارد کسانی هستند که ترسی از تجربیات جدید ندارند. آن‌ها مسیر خاص خود را در زندگی داشته و برای رسیدن به اهدافشان حاضرند تجربیات تازه‌ای به دست بیاورند. تجربیات تازه همواره با خطر شکست رو به رو است، اما این دخترها با اعتماد به نفسی که دارند معمولا به موفقیت دست می‌یابند و اگر هم شکست بخورند از آن به عنوان یک چالش یاد می‌کنند.

 

6- فرق غرور و خودشیفتگی را می دانند

دختران خاص و مغروری که از نگاه سایرین جذابیت بالایی دارند، اغلب کسانی هستند که فرق غرور و خودشیفتگی را به خوبی درک می‌کنند. شخصیت‌های خودشیفته کسانی هستند که بیش از هرچیز در دنیا به خودشان اهمیت می‌دهند و همواره نوعی خودبزرگ بینی، نخوت و تکبر در رفتارهایشان دیده می‌شود.

این موضوع اغلب در روابط بین فردی برای آن‌ها دردسرساز شده و از جذابیت آن‌ها کم می‌کند. اما از خصوصیات دختر خاص و مغرور این است که می‌دانند که غرور مثبت به معنای برخورداری از عزت نفس کافی است و آن را با خودشیفتگی اشتباه نمی‌گیرند.

7- خصوصیات دختر خاص | احساسات خود را به موقع بروز می دهند

دخترهای خاص و جذاب اغلب می‌دانند که احساسات‌شان را کجا و چگونه باید بروز دهند. آن‌ها در واقع توانایی بالایی در زمینه مدیریت احساسات خود دارند. در نتیجه از ابراز هیجان مفرط و اغراق آمیز می‌پرهیزند و در عین حال در موقعیت‌هایی که نیاز به عشق ورزی یا همدلی وجود دارد به خوبی می‌توانند عواطف خود را بیان کنند.

سخن آخر

“آنکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد”؛ بلکه درست فهمیدید اگر به دنبال کسی هستید که خصوصیات دختر خاص و مغرور را داشته باشد، باید برای به دست آوردنش هم تلاش کنید. اصولا دست نیافتنی بودن از خصوصیات دختر خاص و مغرور است. اما شما در این انتخاب باید خیلی احتیاط به عمل بیاورید. چرا که خیلی از افراد خصوصیات دختر خاص و مغرور را با دختران خودشیفته اشتباه می‌گیرند. بنابراین قبل از نزدیک شدن به آنها، حتما از خدمات مشاوره رابطه استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خصوصیات دختر خاص و مغرور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا ازدواج با دختر خاص و مغرور می تواند موفقیت آمیز باشد؟

این موضوع تا حد زیادی به تعریف شما از غرور بستگی دارد. اگر غرور به معنای نخوت و تکبر در نظر گرفته شود مسلما چالش‌های زیادی در رابطه به همراه خواهد داشت. اما اگر غرور معنای مثبتی داشته باشد و صرفا از اعتماد به نفس بالا و مناسب دخترخانم خبر دهد، به عنوان یک پیش بین مثبت برای ازدواج در نظر گرفته می‌شود.

منبع: خصوصیات دختر خاص و مغرور



:: برچسب‌ها: خصوصیات دختر خاص و مغرور ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دروغ گفتن در زنان شاید از نظر همسرشان خیانت و از نظر خانواده‌شان خارج شدن از چهارچوب اخلاقی باشد. اما آیا می‌توان دروغگویی خانم‌ها را تنها به این دو دلیل خلاصه کرد؟ در جواب باید گفت خیر، زنان نیز مانند مردان به دلایل مختلفی ممکن است به همسرشان دروغ بگویند، اما اگر این مساله برای او عادت شده و یا به رابطه‌تان آسیب می‌زند، بهتر است به دنبال راهی برای تغییر اوضاع باشید، چرا که ادامه این روند عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. در ادامه علت دروغگویی زنان و راه های مقابله با آن را توضیح داده‌ایم.

منبع: دروغ گفتن در زنان

مفهوم و کاربرد دروغ

دروغ به گفتن عکس حقیقت گفته می‌شود و در واقع شخص دروغگو چیزی را تعریف می‌کند که اصل ماجرا نیست. ممکن است دروغ گفتن علاوه بر کلام و نوشتار در رفتار وی نیز پدید آید. اصلی ترین کارکرد دروغ، منحرف کردن مخاطب است. بنابراین زمانی که انسان قصد منحرف کردن شخصی را داشته باشد، متوسل به دروغ می‌شود و فرقی نمی‌کند که آن دروغ برای فریب طرف مقابل، شوخی و یا از سر مصلحت گفته شده باشد.

علل دروغ گفتن در زنان

زنان به دلایل متعددی دروغ می‌گویند که برخی از آن‌ها را در ادامه آورده ایم. توجه داشته باشید که دروغ گفتن در زنان مساله ای جنسیتی نیست. اما با توجه به موقعیت و جایگاه زنان علل دروغ گفتن در زنان دارای تفاوت هایی خواهد بود.

1️⃣ رها شدن از قضاوت دیگران

برخی از زنان سعی دارند با مخفی نگه داشتن بخشی از حقایق گذشته خود و با روی آوری به دروغ گفتن، از واقعیت‌های زندگی خود فرار کنند و مورد قضاوت دیگران قرارنگیرند. این قضاوت از سوی دیگران سبب ترس زنان و شروع به دروغ گفتن در آنان می‌شود.

2️⃣ علل دروغ گفتن در زنان | زنان دوست دارند فرد خوبی به نظر برسند

زنان دوست ندارند که در نگاه دیگران بد به نظر برسند یا اینکه فکر بدی درمورد آن‌ها شود. به همین جهت برخی از زنان برای خوب نشان دادن شخصیت خود دروغ می‌گویند تا طرف مقابلشان تصور خوبی از وی داشته باشد.

3️⃣ حفظ فاصله با افرادی که در زندگی آن‌ها دخالت می‌کنند

برخی از زنان برای حفظ حریم خصوصی خود و اینکه شخصی را به دلیل پرسیدن سوالات کنجکاوانه‌اش از خود دور کنند، دروغ می‌گویند زیرا پاسخ دادن به آن‌ها ناراحتشان می‌کند. از طرفی هم اگر قصد راست گفتن داشته باشند، ممکن است سوالات دیگری پرسیده شود بنابراین برای ادامه پیدا نکردن سوالات ترجیح می‎دهند دروغ بگویند.

4️⃣ دروغ گفتن در زنان | برای امتحان کردن فرد مقابل

حتمال دارد که زنان برای امتحان کردن طرف مقابلشان شروع به دروغ گفتن کنند. ممکن است آن‌ها  داستان یا موضوعی را به دروغ برای شما توضیح دهند و منتظر واکنش‌تان شوند. در واقع قصد زنان از این کار، این است که بدانند طرف مقابلشان چقدر او را دوست دارد.

5️⃣ نگران نکردن دیگران

زنان افراد احساساتی هستند و از این جهت دیگران برایشان مهم هستند و اگر بدانند بازگو کردن حقیقت باعث ناراحتی و رنجش طرف مقابلشان می‌شود، آن را پنهان کرده و شروع به دروغ گفتن می‌کنند. بنابراین گاهی اوقات و در شرایط سخت برای اینکه طرف مقابلشان نگران نشود دروغ می‌گویند.

6️⃣ حفظ قدرت و نفوذشان بر دیگران

زنان به داشتن قدرت علاقه مند هستند و به همین جهت ممکن است برای رسیدن به قدرت دروغ بگویند. آن‌ها برای اینکه قدرت و نفوذ خودشان را حفظ نمایند دست به دروغ گفتن می‌زنند.

7️⃣ دروغ گفتن در زنان | عدم اعتماد

اصولا خانم‌ها به آسانی نمی‌توانند به دیگران اطمینان کنند. به خصوص اگر طرف آن‌ها جنس مخالف باشد برای مخفی نگه داشتن هویت واقعی‌شان دروغ می‌گویند. زمانی که زنان کاملا به طرف مقابلشان اعتماد کنند دیگر دروغی از آنان نخواهید شنید. در واقع با این کار نمی خواهند طرف مقابلشان در صورت جدایی اطلاعاتی از آن ها داشته باشد.

8️⃣ ممانعت از دعوا و مشاجره

برخی زنان برای اینکه مانع از مشاجره و دعوای احتمالی شوند دروغ می‌گویند. در حقیقت اگر بفهمند گفتن اتفاقی که رخ داده و بازگو کردن آن منجر به بحث و مشاجره می‌شود، حقیقت را نگفته و دروغ گفتن را آغاز می‌کنند.

9️⃣ علل دروغ گفتن در زنان | برای انجام فعالیت های مورد علاقه

برخی از خانواده‌ها برای دخترانشان ایجاد محدودیت کرده و مانع از انجام کارهایی می‌شوند که دلخواه آن‌ها است. از این رو وقتی دختران و زنان در رسیدن به هدف‌ها یا فعالیت‌های مورد علاقه‌شان دچار محدودیت می‌شوند برای پیش بردن علاقه مندی‌هایشان دروغ می‌گویند.

آسیب های دروغ گفتن در زنان

دروغ گفتن در صورتی که مصلحتی هم باشد آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت که بر روی زندگی فرد اثر می‌گذارد. از جمله اینکه اعتماد دیگران را از دست می‌دهند، دوستان و آشنایان فرد دروغگو به سختی به او اعتماد می‌کنند و در کل تصور بدی از او نزد دیگران باقی می‌ماند.

همچنین دروغ می‌تواند به یک عادت و تفریح تبدیل شود و زمانی که احتیاجی به آن نیست هم از روی عادت دروغ بگویید. توجه داشته باشید اگر برای حفظ رابطه‌تان دروغ می‌گویید احتمال دارد شما را در مسیر بدی قرار داده و درگیر رابطه ناسالم کند که این حالت تبعات بدی به دنبال خواهد داشت.

حتی گاه دروغگویی می‌تواند ریشه های خیانت را در همسرتان ایجاد کند و او را به سمت روابط خارج از ازدواج‌تان سوق دهد.

تاثیرات دروغ گفتن زنان در زندگی مشترک

دروغ گفتن چه در زنان و چه در مردان به عنوان یک رفتار ناپسند تلقی شده و در زندگی زناشویی پیامدهای منفی خواهد داشت. در رابطه با دروغ زنان باید بگوییم که برخی اوقات تربیت خانوادگی و عادی بودن دروغ در خانواده می‌تواند سبب این عادت بد شود.

زمانی که زنان به همسرشان دروغ می‌گویند پراهمیت ترین مسئله در زندگی مشترک‌شان یعنی اعتماد را از دست می‌دهند. عادت به دروغ گفتن باعث می‌شود شخص بی دلیل در موقعیت‌های زندگی خود دروغ بگوید و سبب رنجش و از بین رفتن اعتماد همسرش شود.

همچنین دروغگویی می‌تواند سبب طلاق عاطفی، گفتن دروغ‌های بزرگتر، تربیت نادرست فرزندان، بدبینی، از بین رفتن محبوبیت شخص و احترام وی گردد که هر کدام از آن‌ها تبعات بدی به همراه خواهد داشت.

آیا والدین مسبب دروغ گفتن های فرزندانشان هستند؟

آن کامرون پروفسور روانپزشک در این مورد می‌گوید: واقعیت ماجرا این است که دروغ گفتن به شدت شایع می‌باشد و پدیده‌ای نیست هر چند وقت یک بار گفته شود، به عبارتی دیگر هر فردی روزانه چندین بار دروغ می‌گوید و چنین اوضاعی تنها به یک علت نیست.

درصد زیادی از دروغ گفتن زنان ریشه در کودکی آن‌ها دارد. هنگامی که یک کودک عمل اشتباهی انجام می‌دهد یا وسیله‌ای را سهوا می‌شکند، ممکن است از ترس والدین خود شروع به دروغ گفتن کند که این کار به تدریج تبدیل به عادت شده و در برخی مواقع برای فرار از سرزنش والدینش متوسل به دروغ می‌شود. به همین خاطر باید با کودکانمان رفتار دوستانه و مناسبی داشته باشیم و آن‌ها را هرگز از بیان واقعیت‌ها نترسانیم تا بتوانند در طول زندگی خود همیشه واقعیت‌ها را بیان کنند.

بنابراین به جای ایجاد ترس در دختران خود که منجر به بروز عادت‌های مخربی همچون دروغ گفتن می‌شود، باید به آن‌ها اعتماد به نفس دهید تا ضمن کسب عزت نفس لازم، در مواقع مختلف با شجاعت تمام حقیقت را بیان کنند.

پیشنهاداتی برای صادق بودن زنان

برای اینکه بتوانید صداقت و راستگویی را در خود تقویت کنید، راهکارهایی وجود دارد که عبارتند از:

1. با خودتان صادق باشید

اگر با دروغ گفتن قصد محافظت از خود را دارید بهتر است بدانید که با این کار هیچگونه حفاظتی برایتان صورت نمی‌گیرد. شما با صداقت، اعتماد افراد را به دست می‌آورید که این خود یک نوع محافظت واقعی می‌باشد.

2. دروغ گفتن در زنان | قاعده کوچک و بزرگ

دروغ گفتن‌های کوچک منجر به دروغ‌های بزرگ‌تر خواهد شد. سعی کنید از دروغ گفتن‌های کوچک پرهیز کنید تا مجبور به گفتن دروغ بزرگ تر نشوید و داشتن صداقت یک عادت همیشگی در شما شود.

3. جلوگیری از دعوا با دروغ روش مناسبی نیست

اگر می‌خواهید با دروغ مانع از دعوا شوید بهتر است بدانید که هر دروغ، یک قدم فاصله با طرف مقابل ایجاد کرده و در نهایت سبب قطع ارتباط‌تان با او می‌شود.

4. صادق بودن صرفا به معنی نامهربانی نیست

شما می‌توانید هم فرد صادقی باشید و هم مهربانی خود را حفظ کنید. این را بدانید که یک فرد مهربان دروغگو، محبوب هیچکس نخواهد بود.

5. دروغ گفتن در زنان | ریشه یابی دلایل دروغگویی

اینکه درباره چه موضوعی بیشتر دروغ می‌گویید را بیابید. به عنوان مثال پول خرج کردن؛ با خود بگویید اگر درباره پول‌هایی که خرج می‌کنید دروغ نگویید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ چرا این موضوع را آنقدر برای خودتان بزرگ می‌کنید که مجبور شوید دروغ بگویید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دروغ گفتن در زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دروغ گفتن زن به شوهر چه عواقبی دارد؟

از دست رفتن اعتماد و بروز پدیده‌های مخربی نظیر طلاق عاطفی و بدبینی شوهر نسبت به همسر خود از عواقب این رفتار مخرب می‌باشد.

آیا امکان ترک عادت دروغ در زنان وجود دارد؟

بله ضمن اینکه با مراجعه به روانشناس راحت تر می‌توان این عادت را به طور کامل حذف کرد.

منبع: دروغ گفتن در زنان



:: برچسب‌ها: دروغ گفتن در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عروسک بازی پسر ها نه تنها یک امر ناپسند نیست؛ بلکه ضروری و واجب است. کودکان با عروسک بازی رفتار های متفاوت و مهارت‌ های خاصی را آموزش می‌بینند. در جامعه رفتارهایی که با جنسیت در ارتباط است؛ بسیار ترویج پیدا کرده است. اما بخش عظیمی از این گرایش‌ ها با جنسیت مرتبط نیست. با توجه به پیشرفت علم و آگاهی مردم باز هم در رابطه با عروسک بازی پسر ها و یا پوشیدن لباس‌های رنگ روشن صحبت‌ های ناپسندی می‌شود.

ولى این رفتار باور نادرستی است که در ذهن افراد و انسان ‌ها پرورش پیدا کرده است. اما همیشه برای انتخاب اسباب بازی‌ ها والدین باید دقت بالایی خرج دهند. معمولا پسر هایی که عروسک بازی می‌کنند در آینده استعداد و ظرفیت مراقبت از دیگران را دارند. و این افراد در بزرگسالی پدر های بی‌ نظیری خواهند شد. همانطور که گفته شد؛ برای انتخاب عروسک والدین باید دقت بالایی خرج دهند. در این شرایط می‌توانید از روانشناس و متخصصین حوزه کودک راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه عروسک بازی پسر ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عروسک بازی پسر ها | 5 مزایای عروسک بازی پسر ها

عروسک بازی پسر ها

معمولا این سوال برای والدین پیش می‌آید که عروسک بازی پسر ها کار پسندیده‌ ای است؟ و یا اینکه زمانی که پسر بچه‌ ها با عروسک بازی کنند دچار مشکل می‌شوند؟ حتی برخی از والدین اعتقاد دارند که فرزند دختر باید با عروسک و پسر باید با تفنگ و ماشین بازی کند. این تفکر بسیار اشتباه است و نباید تبعیض جنسیتی وجود داشته باشد.

والدین باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که نباید فرزندان پسر خود را از عروسک بازی منع کنند. زیرا همانطور که در مقدمه گفته شد؛ عروسک بازی پسر ها باعث افزایش مهارت های زندگی می‌شود و همینطور چنین افرادی در آینده پدر های بسیار خوبى خواهند شد.

والدین باید به این نکته توجه کنند که عروسک بازی پسر ها رشد عاطفی و مهارت‌های زندگی را به آن ها آموزش می‌دهد. به همین دلیل این بازی پسرانه مزایای بسیار زیادی دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزایای عروسک بازی پسر ها

همونطور که گفته شد؛ عروسک بازی پسر ها مزایای بسیار زیادی دارد. و باعث افزایش مهارت‌ ها می‌شود. در این مقاله نیز سعی کرده‌ ایم مزایای عروسک بازی پسر ها را توضیح دهیم. 

???? عروسك بازى پسر ها برای تقویت مهارت ‌های حرکتی لازم است

یکی از مزایای عروسک بازی پسرا، این است که مهارت‌ های حرکتی آنها تقویت می‌شود. بچه ‌ها زمان بازی با عروسک‌ ها دست و پای آنها را تکان میدهند و تن آنها لباس می‌کنند. پوشاندن لباس به عروسک‌ ها و بستن دکمه یا چسب ‌های لباس عروسک، به مرور این مهارت حرکتی را در کودکان افزایش می‌دهد. که که حتی بتوانم به تنهایی لباس ‌های خود را بپوشند. علاوه بر پوشاندن لباس ‌ها کودکان با عروسک‌ های خود صحبت می‌کنند و حتی شروع به درد و دل می‌کنند. بنابراین عروسک ‌ها می‌توانند یک ضد استرس برای کودک باشند.

???? به افزایش خلاقیت کودک کمک می‌کند

عروسک بازی پسر ها به افزایش خلاقیت آن ها کمک می‌کند. زمانی که کودکان با عروسک بازی مشغول می‌شوند، برای خود دنیای تخیلی می‌سازند. و عروسک بازی پسرا در این شرایط فرصت خوبی برای رشد خلاقیت آنها است. کودکان در این وضعیت صحنه‌ هایی از زندگی واقعی خود را در دنیای کودکانه بازسازی می‌کنند و با چالش‌ های دنیای واقعی روبرو می‌شوند. حتی ممکن است نقش پدر بازی کنند، که همین امر بسیار در بزرگسالی برای آنها مفید است.

???? ایجاد حس همدلی با عروسک‌ ها

عروسک بازی پسر ها یک مزایای بزرگ به نام همدلی دارد. بچه ‌هایی که به عروسک بازی مشغول هستند؛ می‌توانند توانایی بیشتری در درک احساسات بقیه پیدا کنند. حتی خودشان را جای دیگران بگذارند و با آن ها همدلی کنند. بنابراین رشد اجتماعى، احساس همدلى در کودکان با عروسک بازی افزایش پیدا می‌کند. آنها یاد می‌گیرند که چطور باید موجود کوچکی را در آغوش بگیرند، مهربان باشند و از او نگهداری کنند. 

???? رشد اجتماعی و بلوغ عاطفی

عروسک بازی پسر ها همراه با رشد اجتماعی و بلوغ عاطفی است. پسر هایی که با عروسک بازی می‌کنند، درک بسیار زیادی از دنیای اطراف خود پیدا می‌کنند. و همینطور به سرعت به بلوغ عاطفی می‌رسند. در این شرایط مهارت اجتماعی به آن ها آموزش داده می‌شود. این مهارت‌ ها شامل کمک کردن، تقسیم کردن و برقراری ارتباط با دیگران است.

???? کشف سرگرمی ‌های تازه

یکی از مزایای عروسک بازی پسر ها، کشف سرگرمی‌ های تازه است. بسیاری از عروسک ‌هایی که در بازار موجود است، داستان ‌های خاص خود را دارند. و از شخصیت‌ های کارتونی نقش گرفته ‌اند. به همین دلیل کودکان می‌توانند با بازی عروسک ‌ها، سرگرمی‌ های تازه پیدا کنند. حتی ممکن است که به کشف استعداد در کودکان هم منجر شود.

نکات مهم در عروسک بازی پسر ها

???? اگر پسر شما علاقه به عروسک بازی دارد، به او اجازه دهید که خودش عروسکش را انتخاب کند. در اين شرايط احساس بهترى نسبت به اسباب بازى خود خواهد داشت.

???? اندازه قد عروسکی که برای فرزند خود انتخاب می‌کنید، باید اندازه ساعد دست شما باشد. عروسک‌ های سبک ‌تر قابل شستشو هستند و از نظر بهداشتی نیز گزینه مناسب‌ تری مى‌باشند.

???? در مورد داشتن یا نداشتن عروسک پسر بچه‌ های خود، فشار وارد نکنید. معمولا بچه‌ ها برای انتخاب عروسک علاقه بیشتری به برخی نشان می‌دهند.

???? نگران این موضوع نباشید که عروسک بازی پسر ها موضوع خطرناکی است. حتی برای آموزش مهارت ‌های متفاوت برای آنها لازم است که به عروسک بازی بپردازند.

???? لباس‌ های نوزادی فرزندان خود را در اختیارشان قرار دهید تا با این کار لباس عروسک های خود را عوض کنند.

???? رفتار های کودک هنگام بازی با عروسک ها را با روانشناس در میان بگذارید.

کلام آخر

پسر ها نیز مانند دختران می‌توانند عروسک بازی کنند. عروسک بازی پسر ها مزایای بسیار زیادی دارد و باعث پیشرفت آن ها در آینده می‌شود. به همین دلیل باید تبعیض‌ های جنسیتی را کنار بگذارید. و برای رشد فرزند خود به دنبال راه ‌های مناسب‌ تری باشید. بازی با عروسک‌ ها برای پسر ها رشد اجتماعی، بلوغ عاطفی و احساس همدردی را افزایش می‌دهد. حتی برای آن ها ساختن دنیای خیالی را فراهم می‌کند.

در این زمینه اگر دچار شک و شبه شده‌ اید، حتما از روانشناس و متخصص در حوزه کودک راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عروسک بازی پسرها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عروسک بازی پسر ها | 5 مزایای عروسک بازی پسر ها



:: برچسب‌ها: عروسک بازی پسر ها | 5 مزایای عروسک بازی پسر ها ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره در ترکیه به دلیل مهاجرت ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد زمانی که مهاجرت می‌کنند به غم غربت و افسردگی دچار می‌شوند. به همین دلیل کمک از روانشناس و مشاور الزامی است. هر کشوری نیز دارای فرهنگ ها و رسم‌های مخصوص به خود است. که با وجود مهاجرت این تغییر مکان باورها و شناخت فرد را مختل می‌کند.

بنابراین برای کسب خدمات باید با فردی صحبت کنید که شناخت کافی و مناسبی به مسائل، فرهنگ و چالش های اجتماعی شما داشته باشد. مشاوره روانشناسی به شیوه آنلاین و تلفنی برای فارسی زبانان مقیم ترکیه نیز فراهم شده است. به راحتی می‌توانید از طریق شبکه های اجتماعی، تلفن و به شیوه آنلاین با مشاورین متخصص ما ارتباط بگیرید. در ادامه مقاله توضیحات وسیع تری در رابطه با مشاوره در ترکیه داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره در ترکیه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره در ترکیه | چگونه در ترکیه مشاوره دریافت کنم

مشاوره در ترکیه

مشاوره در ترکیه یکی از الزامات همه افرادی است که مهاجرت کرده اند. منظور از مشاوره در ترکیه دریافت خدمات درمانی و روانشناختی است. برای دریافت مشاوره، مراجعین می‌توانند از طریق شبکه های اجتماعی، تلفنی و به شیوه آنلاین از مشاوره و روانشناس متخصص راهنمایی بگیرند. مهم ترین ویژگی مشاوره در ترکیه این است که فاصله بین درمانگر و درمانجو هیچ خللی در روند درمان ایجاد نمی‌کند.

مشاوره در ترکیه دارای چندین مزیت است که یکی از آنها زبان مشترک مادری درمانگر با درمانجو است. و به همین دلیل روند درمان با کیفیت بالاتری ادامه خواهد داشت. از دیگر مزیت های مشاوره در ترکیه این است که درمانگر و درمانجو فرهنگ یکسانی دارند که روند درمان را با کیفیت بهتری پیش می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت دریافت مشاوره در ترکیه برای ایرانیان خارج از کشور

مشاوره در ترکیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر فردی که مهاجرت می‌کند؛ برای برنامه ریزی زندگی نیازمند کمک از روانشناس است. به دلیل اینکه مهاجرت همراه با غم غربت، افسردگی و دوری از خانواده همراه است؛ مهاجرین نیازمند صحبت و مکالمه با درمانگر هستند. دلتنگی، چالش های محیط جدید، تعارض های عقیدتی و فرهنگی از جمله مسائلی هستند که آسیب مهاجرین را بیشتر می‌کند.

در این شرایط با کمک روانشناس و خدمات مشاوره می‌توانید احساسات و هیجانات خود را مدیریت کنید و با کیفیت بالاتری زندگی کنید. به همین دلیل لازم است که درمانگران برخی از مهارت های لازم را به افراد بیاموزند تا در تعامل با افراد جدید؛ عملکرد بهتری داشته باشند.

انواع خدمات مشاوره در ترکیه

ایرانیان مقیم ترکیه برای استفاده از خدمات مشاوره گزینه های متفاوتی پیش رو دارند. که هر کدام از مزیت های خاص خود برخوردار است. در این بخش مقاله راجع به انواع خدمات مشاوره در ترکیه توضیح داده ایم.

???? خدمات مشاوره آنلاین

خدمات مشاوره آنلاین یکی از خدمات مشاوره در ترکیه است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی این موضوع برای همه افراد در دسترس است. با برگزاری جلسات آنلاین، مراجعه کننده می‌تواند چالش های خود را با درمانگر در میان بگذارد. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که از هر جای دنیا با درمانگران خود ارتباط بگیرید و از خدمات روانشناسی برخوردار شوید. 

???? خدمات مشاوره حضوری

یکی از خدمات مشاوره در ترکیه، خدمات مشاوره حضوری است. مشاوره حضوری یکی از گزینه های مهم برای درمانجویان است. که اغلب نیز مشاوره حضوری را اولویت قرار می‌دهند. اما معمولا نیز برای مهاجرین با چالش روبرو است. مثلا تفاوت های فرهنگی و عدم اطلاع کافی از زبان درمانگر فرد نمی‌تواند بهره مناسبی از جلسات درمانی ببرد. و از سوی دیگر دسترسی به درمانگر فارسی زبان در کشور خارجی کار ساده ای نیست.

???? مشاوره تلفنی

از دیگر خدمات مشاوره در ترکیه، مشاوره تلفنی است. خدمات مشاوره تلفی نیز مانند مشاوره آنلاین است. و در تمامی کشور های جهان این نوع مشاوره وجود دارد. مشاوره تلفنی برای همه افرادی که مهاجرت کرده اند و برای مشاهده چهره آماده نیستند، مفید است. این گزینه می‌تواند برای مراجعین خارج از کشور از لحاظ هزینه به صرفه نباشد.

مزایای مشاوره در ترکیه

مشاوره در ترکیه مزایای بسیار زیادی دارد. مجموعه ذهن نو این امکان را برای مهاجرین مقیم ترکیه فراهم می‌کند که با ایجاد بستری امن، درمانجویان با درمانگران فارسی زبان و با فرهنگی یکسان مشورت کنند. در این بخش مقاله مزایای مشاوره در ترکیه را شرح داده ایم.

???? زبان مشترک

???? دسترسی آسان

????ارتباط با متخصصین مجرب

???? آشنا با فرهنگ و رسومات شما

???? هزینه ای به صرفه

????رازداری و احساس امنیت

انواع جلسات روان درمانی و مشاوره در ترکیه

جلسات روان درمانی و مشاوره در ترکیه به شیوه های مختلفی صورت می‌گیرد. این جلسات به صورت انفرادی، گروهی، زوجین و خانوادگی برگزار می‌شود. و در رابطه با مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، سازگاری، تنهایی پس از مهاجرت و … می‌توانید از خدمات درمانی استفاده کنید. اما زمانی که مشکلات فرد بیش از ارتباط میان فردی باشد، مشاوره به شیوه خانوادگی، گروهی، زوج درمانی و … صورت می‌گیرد.

مشاوره در ترکیه به شیوه آنلاین، تصویری و تلفنی توسط متخصصین ذهن نو صورت می‌گیرد. این مرکز با سابقه چند ساله در حوزه روانشناختی به شما خدمات ارائه می‌دهد. تا در کوتاه تری زمان به نتیجه مطلوب و با کیفیت برسید. کمک از مشاورین ذهن نو را فراموش نکنید. 

راه های ارتباطی برای مشاوره در ترکیه چیست؟

برای دریافت خدمات مشاوره در ترکیه می توانید به صفحات واتس آپ، تلگرام یا اینستاگرام ذهن نو مراجعه کنید و به ادمین برای دریافت خدمات مشاوره در ترکیه پیام دهید. در کوتاه ترین زمان هماهنگی های مربوطه صورت خواهد گرفت.

کلام آخر

مهاجرت همراه با دلتنگی، غم دوری، افسردگی، غم غربت و … است. احساس تنهایی که همه مهاجرین تجربه می‌کند باعث بروز افسردگی می‌شود. به همین دلیل ضروری است که همه مهاجرین برای افزایش حال خوب و تخلیه هیجانات از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره در ترکیه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره در ترکیه | چگونه در ترکیه مشاوره دریافت کنم



:: برچسب‌ها: مشاوره در ترکیه | چگونه در ترکیه مشاوره دریافت کنم ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نشخوار ذهنی ، باورهای مکرر و منفی در مورد رخدادهای مختلف زندگی هستند که در برخی موارد ممکن است به طور کل عملکرد شما را مختل کنند. این افکار اثرات مخرب زیادی روی حالت‌های رفتاری و هیجانی انسان دارند. درنتیجه آشنایی با روش‌هایی برای کاهش و رفع این نشخوارها بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین عوامل در بهبود این وضعیت پی بردن به این افکار تکراری است. چرا که در بسیاری از موارد خود فرد آگاهی چندانی نسبت به این مساله ندارد، اما روزانه ساعات زیادی را صرف این افکار و در شرایط شدیدتر رفتارهای مرتبط با آن‌ها می‌کند. در ادامه به توصیف دقیق‌تری از این موضوع پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشخوار ذهنی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: نشخوار ذهنی چگونه بر سلامت مان اثر می گذارد ؟

نشخوار ذهنی چیست ؟

طبق نظر روانشناسان، گفتگوهای درونی در ابتدا با هدف یادگیری زبان و تقویت توانایی فکر کردن در کودک شکل می‌گیرد و ادامه می‌یابد. با گذشت زمان و رشد هر چه بیشتر کودک، محتوا و نوع این گفتگوها با توجه به سبک‌های تربیتی او و تجاربی که در طول زندگی داشته، تغییر می‌کند.

به گروهی از گفتگوهای درونی هر فرد که تمرکز بیشتری روی جنبه‌های منفی رخدادها دارند، نشخوار ذهنی گفته می‌شود. زمانی که بیشترین تمرکز ذهنی شخص روی یادآوری مکرر خاطرات منفی است این پدیده رخ می‌دهد. درواقع فرد بیش‌ازحد روی چرایی اتفاقات گذشته فکر می‌کند و نکات منفی یک اتفاق را مدام به یاد می‌آورد.

زمانی که گفتگو درونی تبدیل به یک نشخوار ذهنی شد، دیگر مفید نیست و کاربردی برای فرد ندارد. البته باید در نظر داشت که تقریباً تمام انسان‌ها نشخوارهای ذهنی را تجربه می‌کنند؛ اما آنچه اهمیت دارد قابلیت کنترل این افکار است. 

علت دچار شدن به نشخوار ذهنی چیست ؟

عوامل مختلفی می‌توانند زمینه‌ساز بروز این افکار مزاحم و نشخوار ذهنی شوند. برای اطلاع از علائم وسواس فکری عملی کلیک کنید. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت‌های پراسترس
  • اتفاق‌ها و تجارب تلخ یا تروماتیک
  • شخصیت کمال‌گرا
  • عزت‌نفس پایین
  • نداشتن اعتمادبه‌نفس کافی
  • نگرانی در مورد آینده
  • ترس‌های افراطی در مورد مسائل مانند فوبیا
  • تجربه تغییرات ناگهانی در روند زندگی روزمره

مشکلات ناشی از نشخوار ذهنی

بر طبق رویکردهای شناختی-رفتاری افکار، احساسات و رفتارهای انسان تحت تأثیرات متقابلی از یکدیگر قرار می‌گیرند. حال چنانچه ذهن فرد درگیر اشتغال مداوم به افکار منفی و نشخوار ذهنی گردد، روی احساسات و رفتار او نیز تأثیر خواهد گذاشت.

این نشخوارهای ذهنی منفی در صورت تداوم می‌توانند باعث تثبیت‌های طولانی‌مدت خلق غمگین شده و سطح استرس فرد را بالا نگه‌دارند. در این شرایط، میزان بروز مشکلاتی همچون اضطراب و افسردگی در بین افراد بیشتر می‌گردد. علاوه بر این می‌تواند منجر به بروز بسیاری از بیماری‌های روان-تنی نیز شود.

راهکارهای درمانی نشخوار ذهنی

همان‌طور که افکار و نشخوارهای منفی فکری به‌مرور می‌توانند برخوردهای فرد را تغییر دهند، راهکارهایی نیز وجود دارد که باعث تغییر این باورها می‌گردد. این راهکارها نیاز به تکرار دارند و فرد باید برای نتیجه دادن تلاشش پشتکار به خرج دهد.

ازجمله روش‌هایی که می‌توان برای بهبود و کاهش نشخوار ذهنی به کار برد شامل موارد زیر می‌گردد.

روش ذهن آگاهی

باید یاد بگیرید که افکار را، چه مثبت و چه منفی، به‌صورت ابرهایی در حال گذر از آسمان فکری‌تان در نظر بگیرید. نیازی به قضاوت این افکار نیست. فقط کافی است از آن‌ها آگاه باشید. این کار باعث می‌شود افکار اثرات مستقیم یا غیرمستقیمی روی رفتار و احساسات شما نگذارند. با روش ذهن آگاهی می‌توانید نشخوار ذهنی را مهار کرده و کمتر دچارهای خطاهای شناختی شوید.

روش به تأخیر اندازی

هرگاه متوجه شدید که ناخودآگاه در حال نشخوار ذهنی هستید همان لحظه به خودتان بیایید. به خود بگویید که الآن وقت ندارید و بعد به آن فکر می‌کنید. با این کار می‌توانید کنترل افکار خود را به دست بگیرید.

البته مهارت پیدا کردن در این روش نیازمند صرف زمان است. باید برای کنترل پیدا کردن هر چه بیشتر روی ذهن‌تان تمرین کنید.

روش انحراف فکر

در این روش وقتی افکار منفی در مورد یک رخداد یا موقعیت به سراغ شما آمد، باید آن را به سمت جنبه‌های مثبت آن اتفاق سوق دهید. با این راهکار، بین جنبه‌های مثبت و منفی یک رویداد تعادل به وجود می‌آید و از بار احساسی منفی آن کاسته می‌شود. همچنین با معطوف کرده حواس خود به مسئله ای دیگر از بروز نشخوار ذهنی نیز جلوگیری می‌شود.

روش فاجعه انگاری

این راهکار کاربرد زیادی در مورد نشخوار ذهنی مربوط به مسائل آینده دارد. در این روش به بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد فکر می‌کنید، میزان احساساتی که در شما به وجود می‌آورد را می‌سنجید و حتی در صورت لزوم می‌توانید چند اقدام برای جلوگیری از آن انجام دهید. در این حالت نتیجه اصلی شمارا به‌مراتب کمتر از چیزی که انتظارش را داشتید آزار خواهد داد.

روش نوشتن افکار

نوشتن افکار باعث می‌شود که نشخوار ذهنی و انتزاعی تبدیل به جملاتی عینی گردند. در این حالت خودتان متوجه می‌شوید که اتفاقی که نگران آن هستید، آن‌قدرها هم بزرگ و جدی نیست. به‌علاوه با ثبت و عینی شدن موضوع، ذهن خودبه‌خود به دنبال راه‌حلی برای حل مشکل می‌افتد. درنتیجه موضوعی که آن‌همه ذهن را درگیر کرده بود و حتی غیرقابل‌حل می‌نمود، به‌سادگی رفع می‌گردد. از طرفی نوشتن با تمام علائم نگارشی، سرعت افکار را کندتر کرده و باعث می‌شود که افراد تمرکز بیشتری داشته باشند.

بالا بردن مهارت‌های حل مسئله

کسانی که به نشخوار ذهنی دچار هستند، غالباً سعی دارند تا با مرور رخداد و بررسی علت‌های آن، راه‌حلی برای بهبودش بیابند، اما موفق نمی‌شوند. درنتیجه بارها و بارها این موضوع را در ذهن خود تکرار می‌کنند. آنها تصور می‌کنند که فکر کردن مداوم به موقعیت و اتفاق پیش آمده بهتر از دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن است.

این افراد درواقع از مشکل کمبود مهارت‌های حل مسئله رنج می‌برند. راه‌حل کمک‌کننده به این اشخاص نیز آموزش روش‌های حل مسئله خواهد بود.

✅نگاه سوم شخص به مسائل

وقتی از دید فرد دیگری به موضوع بنگریم متوجه خواهیم شد؛ که آنقدرها هم حاد و بغرنج نیست. با این زاویه دید، استرس ما کاهش یافته و می‌توانیم نشخوار ذهنی را کنترل کنیم. انسانها همواره به خود سخت گرفته و از خود توقعات زیادی دارند. اما احتمالا از نگاه دیگران افرادی موفق و بی دغدغه به نظر برسیم. همیشه از نظر ما دیگران بهتر هستند. به همین دلیل وقتی خود را خارج از شرایط تصور کنیم و به زندگی خود بنگریم احتمالا احساس بهتری را تجربه خواهیم کرد.

✅طنزپردازی

یکی دیگر از راه حل های خلاقانه برای نشخوار ذهنی ، کمک گرفتن از طنز و مسائل خنده دار است. برای مثال می‌توانید خاطرات تلخ گذشته را که به صورت مرتب در ذهن تان مرور می‌شوند را به صورت کاریکاتورگونه تصور کنید. با موضوعات منفی شوخی کرده و آنها را تبدیل به موضوعی خنده دار کنید. با اینکار تنها از مرور شدن آنها به صورت مرتب جلوگیری کرده اید؛ بلکه روحیه تان نیز بهتر می‌شود.

✅مراقبه

گرچه تمرکز کردن برای افرادی که مبتلا به نشخوار ذهنی هستند؛ دشوار است. اما مراقبه باعث می‌شود تا مدتی ذهن تان از مسائل مختلف خالی شده و بتوانید آرامش را تجربه کنید. در ابتدا احتمالا نتوانید اینکار را به طور کامل یا به درستی انجام دهید؛ اما بعد از گذشت مدتی برایتان راحت تر خواهد شد. تمرینات مراقبه تاثیرات زیادی بر سلامت روان و همچنین سلامت جسمانی تان خواهد داشت. بهتر است آن را آموخته و از تکنیک های آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با روش های مدیتیشن یا مراقبه کلیک کنید.

✅اهمیت دادن به سلامت خواب

یکی از زمان هایی که معمولا همه افراد بیشتر درگیر فکر و خیال می‌شوند؛ قبل از به خواب رفتن است. بی خوابی و نشخوار ذهنی با یکدیگر رابطه مستقیم داشته و با بهبودی هر یک، دیگری نیز بهبود می‌یابد. برای جلوگیری از بروز این اتفاق بهتر است افراد بلافاصله بعد از ورود به رختخواب، بخوابند.

در غیر این صورت افکار تکرار شونده به سراغ آنها می‌رود و انرژی زیادی از آنها می‌گیرد. برای اینکار، افراد باید از متخصص کمک گرفته و در صورت لزوم داروهایی مصرف کنند. 

سخن پایانی

نشخوار ذهنی یکی از موقعیت های آسیب زا است که سلامت جسمانی و روانی را به صورت همزمان، تحت تاثیر قرار می‌دهد. فراموش نکنید که فکر کردن به موضوعی به صورت مداوم، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه به شما نیز آسیب می‌زند. پس بهتر است از راه حل های موثر تری در این زمینه استفاده کنیم. عوامل زیادی در این مورد دخیل هستند و همچنین افراد به دلایل مختلفی در این تله گرفتار می‌شوند. به همین دلیل بهتر است بعد از شناسایی علت این موضوع، با توجه به آن و با کمک روانشناس، اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشخوار ذهنی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: نشخوار ذهنی چگونه بر سلامت مان اثر می گذارد ؟



:: برچسب‌ها: نشخوار ذهنی چگونه بر سلامت مان اثر می گذارد ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دخالت والدین در ازدواج فرزندان در اکثر ازدواج‌ها دیده می‌شود. معمولا این دخالت‌ها چالش‌هایی را برای زوجینی که قصد ازدواج دارند به وجود می‌آورد. عدم درک متقابل میان والدین و فرزندان بر اختلافات میان آن‌ها دامن می‌زند. والدین به نیت خیرخواهی و برای کمک به فرزندشان در تصمیم آن‌ها دخالت می‌کنند اما گاهی اوقات این دخالت‌ها بر سر ازدواج جوانان مانع ایجاد می‌کند. با آگاهی از دلایل دخالت والدین در ازدواج و نحوه برخورد با آن‌ها و راضی کردنشان می‌توانید این مساله را به راحتی برطرف سازید و ازدواج موفقی داشته باشید. کمک گرفتن از روانشناس نیز می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت والدین در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دخالت والدین در ازدواج | حدود وظیفه و علت دخالت پدر و مادر در ازدواج

دخالت والدین در ازدواج

 

دخالت والدین در ازدواج به دلایل متعددی به وجود می‌آید. معمولا همه افرادی که با دخالت والدین در زندگی روبرو می‌شوند؛ زندگی خوبی را آغاز نخواهند کرد. به همین دلیل است که باید حق انتخاب با نظارت به فرزندان خود بدهید.

گاه دلیل این دخالت ها مسئولیت ها و سالهای زیادی است که والدین برای تربیت فرزندان خود وقت و انرژی صرف کرده اند. و نسبت به خوشبختی فرزندان خود را مسئول می‌دانند. در این مقاله به کل راجع به پیامدها و دلایل دخالت والدین در ازدواج توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دخالت والدین در ازدواج به چه دلیل ایجاد می شود؟

والدین با تصور اینکه صلاح فرزندانشان را بهتر از خود آن‌ها می‌دانند در ازدواج فرزندان دخالت می‌کنند. در واقع آن‌ها می‌خواهند تمام تلاششان را در جهت انتخاب صحیح فرزندشان به کار گیرند. یکی از دلایل این کار، احساس مسئولیتی است که آنان نسبت به خوشبختی فرزندانشان دارند.

آن‌ها می‌خواهند بهترین آینده برای فرزندانشان رقم بخورد. اما فرزندان باید دقت داشته باشند که مسئولیت انتخاب آن‌ها به عهده خودشان است. چند عاملی که باعث می‌شود دخالت والدین در ازدواج شکل بگیرد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

???? سن پایین فرزندان امکان دخالت را بیشتر می‌کند

یکی از دلایلی که باعث دخالت والدین در ازدواج می‌شود، سن پایین فرزندان است. والدین به دلیل سن بیشتری که دارند و سن پایین فرزندان تصور می‌کنند که آن‌ها نمی‌توانند تصمیم درستی برای خود بگیرند. این مسئله در بعضی جهات درست است اما باید دقت داشته باشید که تفاوت سنی و اختلافات فرهنگی بین دو نسل تفاوت زیادی در طرز فکر والدین و فرزند ایجاد می‌کند. گاه دخالت پدر و مادر تا بعد از ازدواج فرزند ادامه می‌یابد و مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

???? دخالت والدین در ازدواج | عدم استقلال فرزندان

عدم استقلال فرزندان، یکی از دلایل دخالت والدین در ازدواج است. بسیاری از افراد قصد ازدواج دارند اما استقلال کافی برای این امر را ندارند. همین عدم استقلال سبب می‌شود پدر و مادر حق انتخاب را برای فرزندشان نادیده بگیرند و به تصمیم او اعتماد نکنند. بهتر است فرزندان در سنین بالاتر استقلال پیدا کنند تا بتوانند اعتماد پدر و مادرشان را جلب نمایند. آن‌ها از این طریق می‌توانند نشان دهند که وارد دنیای بزرگسالی شده‌اند.

???? وابستگی مالی و اقتصادی به والدین

امروزه تمام جوانان برای تامین هزینه‌های ازدواج مانند خانه، ماشین، مراسم عقد و ازدواج، لوازم خانه و غیره به کمک پدر و مادر وابسته هستند. در واقع بدون این کمک‌ها نمی‌توانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند. از همین جهت پدر و مادر به خود حق دخالت کردن و تصمیم گیری به جای فرزندشان را می‌دهند.

در درجه اول ممکن است این امر کاملا منطقی به نظر برسد، اما باید توجه کنید که انتخاب همسر مسئله بسیار مهمی است که آینده فرزندان را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. والدین باید سعی کنند از مسائل اقتصادی به عنوان اهرم فشار استفاده نکنند و وضعیت اقتصادی جامعه را مدنظر قرار دهند. به همین دلیل وابستگی های مالی و اقتصادی از دیگر دلایل دخالت والدین در ازدواج است.

???? دخالت والدین در ازدواج | تصمیم نهایی با خود فرزندان باشد

دخالتی که والدین در ازدواج فرزندانشان می‌کنند به قصد خیرخواهی انجام می‌شود اما تنها کار را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند. سوال اساسی این است که تا چه حدی دخالت والدین در ازدواج درست است؟ در بعضی مواقع پدر و مادر اراده و قدرت تصمیم گیری را از فرزند خود سلب می‌کنند.

باید توجه داشته باشید که نظر نهایی با خود فرزند باشد. این تصمیم گیری مسئولیت بزرگی است که تمام زندگی و آینده آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است خودشان این تصمیم را بگیرند چون تنها خود آنان هستند که باید عواقب تصمیم‌شان را بر عهده گیرند. بهتر است پدر و مادر نظر موافق یا مخالف خود را اعلام کنند و جنبه‌های مختلف هر تصمیمی را برای فرزندشان شرح دهند اما تصمیم گیری نهایی را به عهده خود او بگذارند.

پیامدهای دخالت والدین در ازدواج چیست؟

دخالت والدین در ازدواج معایب و ضررهایی را به دنبال دارد. که در این بخش مقاله راجع به پیامدهای دخالت والدین در ازدواج توضیح داده ایم.

???? شکست در ازدواج

???? طلاق و جدایی

???? ازدواج اجباری

???? افسردگی فرزندان

???? برقراری رابطه نا مشروع

???? ازدواج پنهانی

???? شروع رابطه عاطفی نابهنجار

???? دوری و جدایی از والدین

???? احساس بی ارزشی

???? دوری گزینی از افراد

???? ترس از ازدواج

???? احساس کم توان بودن

???? کاهش اعتماد به نفس

چه زمانی می‌توان بدون رضایت والدین ازدواج کرد؟

 

معمولا این سوال پیش می‌آید که چه زمانی دخالت والدین در ازدواج را باید نادیده گرفت؟ ازدواج بدون رضایت پدر و مادر، تبعات زیادی را در پی دارد. همواره به همه توصیه می‌شود که بدون رضایت پدر و مادر ازدواج نکنند. مگر اینکه پدر و مادر شما از سلامت روانی و قدرت تصمیم گیری درست برخوردار نباشند یا مخالفت آن‌ها غیرمنطقی باشد.

به عنوان مثال اگر یکی از والدین به اختلال شخصیت پارانوئید دچار باشد، نسبت به همه چیز و همه کس شکاک است. طبیعتا مخالفت‌ها و دخالت‌های این شخص نمی‌تواند منطقی باشد. توصیه می‌شود در چنین شرایطی حتما از کمک روانشناس بهره بگیرید.

دخالت والدین در ازدواج | مخالفت و دخالت خانواده دختر

دخالت والدین در ازدواج دختران بسیار زیاد است. دخترانی که بدون رضایت خانواده وارد زندگی مشترک می‌شوند در آینده مشکلاتی را در زندگی تجربه می‌کنند. اغلب مردان اینکه خانواده دختر در ازدواج او دخالت کند را نوعی توهین می‌شمارند و معمولا سعی می‌کنند از راه اصرار، پافشاری و مخالفت به خواسته خود برسند.

برای اینکه بهتر بتوانید رضایت خانواده دختر را جلب کنید دلایل مخالفت آن‌ها را بررسی نمایید. می‌توانید از افراد مطمئن برای واسطه گری کمک بگیرید. سعی کنید دلایل منطقی آن‌ها را بپذیرید و صبور باشید. در این زمینه می‌توانید از کمک های مشاور و روانشناس بهره مند شوید. 

مخالفت و دخالت خانواده پسر

گاه دخالت والدین در ازدواج پسر صورت می‌گیرد که به دلیل علاقه نداشتن به دختری که پسرشان به همسری انتخاب کرده است. همچنین ترس جدا شدن از فرزند برای مادران نیز امر قابل توجهی در مخالفت‌ها را در بر می‌گیرد. مخالفت‌ها عمدتا به علت عدم اعتماد به انتخاب همسر فرزندشان می‌باشد.

در این حالت بهتر است دوباره ملاک‌های انتخاب همسرتان را بررسی کنید تا از تصمیمتان مطمئن شوید. در این راستا می‌توانید از کمک افراد متخصص بهره‌مند شوید. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد دخالت والدین در ازدواج همراه با پیامدهای مشکل ساز است. به همین دلیل بهتر است که دلیل قانع کننده ای داشته باشید و برای فرزندان خود زیاد سخت نگیرید. در این راه از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا اختلافات خانوادگی نیز کاهش یابد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت والدین در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چطور تشخیص دهیم تصمیمان برای ازدواج درست است؟

لازم است در تمام مراحل قبل از ازدواج تمام ویژگی‌های مثبت و منفی را بررسی نمایید و به عنوان یک شخص ثالث به تصمیم خود و آینده‌ای که می‌سازید نگاه کنید. در این راستا کمک گرفتن از مشاوره ازدواج نیز توصیه می‌شود.

منبع: دخالت والدین در ازدواج | حدود وظیفه و علت دخالت پدر و مادر در ازدواج



:: برچسب‌ها: دخالت والدین در ازدواج | حدود وظیفه و علت دخالت پدر و مادر در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق بعد از ازدواج به وجود می‌آید؛ این جمله خیلی از پدربزرگ و مادربزرگ‌های ماست که برای انتخاب همسر خودشان دست به کار شده. و با توجه به ملاک‌های خودشان همسری برای فرزندشان در نظر می‌گرفتند. شاید همچنان چنین ازدواج‌هایی که دختر و پسر هیچ شناختی نسبت به هم ندارند، پیش بیاید، اما فرهنگ‌مان دچار تغییرات زیادی شده. که اگر تصمیم به چنین ازدواجی دارید حتما باید به آن‌ها توجه کنید.

برای مثال دیگر خیلی از دختران طلاق را بد نمی‌دانند و در صورتی که خواسته‌هایشان در زندگی براورده نشود، درخواست جدایی خواهند کرد و یا برخی مردان انتظاردارند که همسرشان نیز خارج از خانه کار کند. چنین تنوع فرهنگی باعث می‌شود که برای ازدواج‌نیاز به بررسی‌های بیشتری باشد، چراکه هم‌محلی بودن، همکار بودن، فامیل بودن و.. دلیل بر داشتن دیدگاهی یکسان نسبت به زندگی نیست. در ادامه‌درباره عشق بعد ازدواج و راه‌های افزایش عشق بعد از ازدواج صحبت کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عشق بعد از ازدواج را چطور افزایش دهیم؟

عشق بعد از ازدواج بهتر است یا قبل از آن؟

شاید در گذشته کسی به عشق قبل از ازدواج اهمیت نمی‌داد و طریقه ازدواج تنها بر اساس شکل گیری عشق بعد از ازدواج بود. اما در دهه‌های اخیر جوانان تمایل زیادی به ازدواج با کسی را دارند که عاشقش هستند، یعنی ترجیح می‌دهند که علاقه و شناخت قبل از ازدواج ایجاد شود. این در حالی است که معنای عشق چیزی فراتر از آشنایی قبل از ازدواج بوده و مسلما انتظار می‌رود که پس از ازدواج با نزدیکی بیشتر این علاقه نیز بیشتر شود. درباره عشق نظریه‌های مختلفی ارائه شده که در اغلب آن‌ها سه پارامتر (تعهد، صمیمیت و شهوت) به عنوان رئوس اصلی عشق معرفی شده‌اند. بنابراین اگر ازدواج بر اساس معیارهای درستی شکل گرفته باشد، عشق بعد از ازدواج دارای گرمای بیشتری می‌تواند باشد. بنابراین باید دید برای انتخاب همسر چه ملاک‌هایی اهمیت دارد تا عشق تان بعد از ازدواج پایدارتر و عمیق‌تر شود.

آیا عشق بعد از ازدواج به وجود می آید ؟

حتما کسانی را دیده‌اید که بدون هیچ شناختی با هم ازدواج کرده‌اند و بعد از ازدواج رابطه‌ای عاشقانه شکل داده‌اند. اما برعکس کسانی هم هستند که قبل ازدواج عاشقانه هم را دوست دارند و برای رسیدن به هم هر هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. اما هنوز چیزی از ازدواج‌شان نگذشته دچار مشکلات زیادی می‌شوند. چه چیزی باعث چنین تفاوتی می‌شود؟

اول از همه باید بدانید که هر شخصیتی نمی‌تواند مناسب شما باشد و برای شروع زندگی مشترک باید علاوه بر ویژگی‌های ظاهری به شخصیت و انتظارات طرف مقابل توجه کنید.

در واقع اگر شناختی قبل از ازدواج وجود نداشته باشد، هیچ پیش بینی نمی‌توان برای به وجود آمدن علاقه و یا حفظ علاقه آن زوج داشت. بنابراین اگر ازدواج با معیارهای درست انجام شود، عشق بعد از ازدواج به وجود آمده. و یا علاقه زوج را بیشتر از پیش خواهد کرد.

چرا عشق در دوران بعد از ازدواج کمرنگ می شود؟

اولین علتی که پس از ازدواج از میزان عشق زوج کاسته می‌شود، همان شناخت ناکافی از تعریف عشق است. اما علاوه بر آن علت‌های دیگری برای کم رنگ شدن عشق بعد از ازدواج وجود دارند. البته همه این عوامل نشات گرفته از همان عامل اصلی اول هستند. اگر شما به تعریف درستی از عشق رسیده باشید این چالش‌ها را تجربه نخواهید کرد. باید دقت داشته باشیم که عشق در بین مردان و زنان معنای متفاوتی می‌دهد. در ادامه به مطالعه برخی علل کم رنگ شدن عشق بعد از ازدواج می‌پردازیم.

???? انتظارات بیجا

یکی از عواملی که باعث کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج می‌شود؛ انتظارات بیجا است. گفتیم که اولین آجر کجی که می‌توان در بنای ازدواج گذاشت نداشتن درک درست از عشق است. اگر درک درستی از عشق نداشته باشید، انتظارات و توقعات بی جا بر زندگی شما حاکم می‌شود. اینکه بعد از ازدواج رفته رفته عشق شکل می‌گیرد. و تمام مشکلات به خودی خود حل می‌شوند تفکر کاملا اشتباهی است.

باید بدانید که اصلا راه رسیدن به عشق این نیست، زیرا تعریف درست عشق چیز دیگری است. همچنین با رسیدن به عشق تمام مشکلات شما حل نخواهد شد.  بلکه عشق تنها موهبت و نعمتی است که به شما در حل بقیه مسائل زندگی تان کمک می‌کند.

???? دروغ گفتن عشق بعد از ازدواج را از بین می برد

دروغ به شریک زندگی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. که یکی از مشکلات کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج است. ممکن است بخاطر پنهان کردن حقیقتی تلخ به او دروغ بگویید. ممکن است چون شریک زندگی‌تان را خیلی دوست دارید حقیقت را از او پنهان کنید. حتی ممکن است به علت جلوگیری از اختلاف احتمالی به شریک زندگی تان دروغ بگویید.

در هر صورت فرقی ندارد که علت شما از پنهان کردن حقیقت از همسرتان چه بوده. مهم این است که صداقت حرف اول را در زندگی زناشویی می ‌زند. نبود صداقت در زندگی زناشویی به معنای فروپاشی آن و از بین رفتن اعتمادهاست. باید تحت هر شرایطی سعی کنید صداقت خود را نگه دارید.

???? نبود اعتماد در رابطه زناشویی

نبود اعتماد در رابطه زناشویی از دیگر مشکلات کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج است. اگربه شریک زندگی خود دروغ نگویید، اعتماد در رابطه زناشویی شما بیشتر می‌شود. در واقع خوشبخت‌ترین زوج‌ها به یکدیگر اعتماد بالایی دارند. برای بهتر شدن زندگی مشترک باید با صادق بودن احساس مثبت فرد مقابل را به خود بیشتر کنیم.

اگر اعتماد و صداقت در زندگی وجود داشته باشد، لذت داشتن یک همراه را می‌چشیم. اگر این دو عنصر مهم از زندگی مشترک حذف بشوند. رفته رفته عشق و اعتماد جای خود را به شک و اضطراب می‌دهد. زندگی این دسته از افراد از احساسات مثبت خالی می‌شود.

???? عشق بعد از ازدواج | ساختن چهره خیالی از همسر

ساختن چهره خیالی از همسر؛ دیگر مشکل کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج است. بعد از اینکه عشق بدون شناخت بوجود آمد، دیگر بدی‌های طرف مقابل دیده نمی‌شود، در واقع به اصطلاح فرد کور و کر شده و فقط خوبی‌های طرف مقابل را می‌بیند.

همه آدم‌ها بعد از عاشق شدن قصد دارند جنبه‌های خوب طرف مقابل را ببینند و کاملا جنبه‌های منفی او را نادیده می‌گیرند. اما هیچ انسانی بدون نقص نیست. این آدم‌ها با پررنگ کردن جنبه‌های مثبت و نادیده گرفتن جنبه‌های منفی، عاشق تصویر خیالی‌اند که خود از همسرشان ساخته‌اند.

این آدم‌ها پس از آغاز زندگی مشترک و با دیدن جنبه منفی طرف مقابل خود احساس می‌کنند انتخاب اشتباهی کرده‌اند. ممکن است این جریان تا جایی پیش برود که فرد احساس کند هیچوقت فرد مقابلش را نمی‌شناخته است. باید توجه داشته باشیم که هر انسانی یک نقطه تاریک در وجود خود دارد و هیچ انسانی خوب مطلق نیست. باید بتوانید با شناخت تمام ابعاد مثبت و منفی شریک زندگی خود او را همانطور که هست دوست بدارید.

???? عدم ابراز مشکلات و ناراحتی

خواسته یا ناخواسته در هر زندگی اختلاف نظراتی پیش خواهد آمد. زوجین باید بتوانند راهی مناسب برای ابراز ناراحتی و یا مخالفت‌هایشان داشته باشند. قرار نیست همیشه همه چیز بر وفق مراد باشه، در زندگی گذشت و انعطاف لازمه وباید بتوانید با تعامل حد وسط را حفظ کنید. بنابراین عدم ابراز مشکلات و ناراحتی از دیگر دلایل کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج است.

???? بی توجهی به همسر و غرق شدن در زندگی روزمره

بی توجهی به همسر از دیگر دلایل کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج است. چون ازدواج کردید دلیل نمیشه دیگر برای همسرتان وقت نگذارید. شاید دیگر نیاز نباشد برای اثبات عشق و پایبندی‌تان تلاش کنید، اما باید برای حفظ آن انرژی گذاشته و همسرتان را فراموش نکنید. مردان و زنانی که بعد از ازدواج غرق در کارهای روزمره، دنیای کاری، امورات خانه و زندگی می شوند، دیر یا زود متوجه سرد شدن رابطه و مشکلاتی خواهند شد. که دست به گریبان زندگی آن ها شده است.

???? به دوش کشیدن همه مسئولیت توسط زن یا مرد

یکی از مهم‌ترین علل بروز مشکلات و کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج، عدم درک زن و مرد از مشکلات و سختی‌های همسرشان است. هزینه‌های زندگی، مسئولیت های مربوط به خانه، رسیدگی به فرزندان، مشغله‌های فکری مربوط به سایر اهداف (مثلا تحصیلات همسر یا سرمایه گذاری در یک کار جدید) و… از جمله دغدغه‌هایی است که ممکن است بعد از ازدواج یکی از طرفین را بیش از حد خسته کند. عدم درک متقابل و درخواست‌های مختلف بدون توجه به این بار سنگین موجب نارضایتی خواهد شد.

???? مشکلات و مسائل مالی

یکی از مشکلاتی که باعث کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج می‌شود؛ مشکلات مالی است. اضطرب و استرسی که زوجین در زندگی مشترک به دلیل مشکلات اقتصادی تجربه می‌کنند، باعث جدایی و دوری زوجین از یکدیگر می‌شود. و زمانی که این صمیمیت بین زوجین وجود نداشته باشد، زندگی با مشکل و چالش روبرو می‌شود.

چگونه عشق بعد از ازدواج را تقویت کنیم؟

برای تقویت عشق بعد از ازدواج لازم است که زوجین یک سری مسائل و راهکارها را انجام دهند. در این بخش مقاله راهکارهای مناسب برای تقویت عشق بعد از ازدواج را توضیح داده‌ایم.

???? صمیمیت فیزیکی را فراموش نکنید.

???? از یکدیگر تعریف و تمجید کنید.

????به رشد شخصیتی برسید.

???? تفاوت های یکدیگر را درک کنید.

???? با خانواده و دوستان همسر خود ارتباط مناسب برقرار کنید.

????نیازها و خواسته های همسر را بدانید و به درک از آن برسید.

???? از روانشناس و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

زندگی هر چه بیشتر توام با عشق باشد برای ما شیرین تر خواهد بود. بنابراین اگر ازدواج کرده‌اید، باید برای شادی و آرامش خودتان هم که شده، هر کاری از دستتان بر‎می‌آید برای نگهداری عشق در زندگی‌ بکنید. عشق بعد از ازدواج نیز در بسیاری از زندگی ها به وجود آمده است. همچنین می توانید از روانشناسان و مشاوران خانواده برای حل مسائل و پیدا کردن ریشه مشکلات خدمات مشاوره بگیرید و برای آن که بتوانید انتخاب درستی در زمان انتخاب همسر انجام دهید، حتما مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عشق بعد از ازدواج را چطور افزایش دهیم؟



:: برچسب‌ها: عشق بعد از ازدواج را چطور افزایش دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار صحیح با دوست دختر برای خیلی از پسران تعریف نشده است. شاید فکر کنید برای برخورد صحیح با دوست دخترتان باید تجربه زیادی در این زمینه داشته باشید، اما رفتار با یک خانم نیاز به درک تفاوت‌های جنسیتی، مهارت ارتباطی، درک تفاوت‌های فرهنگی، بلوغ فکری، توانایی همدردی و مهارت گوش دادن دارد. پس اگر نمی‌توانید یا نمی‌دانید با دوست‌دخترتان چطور حرف بزنید یا رفتار کنید، باید برای یادگیری تلاش بیشتری کنید. در ادامه نحوه ارتباط با دوست‌دختر را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار صحیح با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

 منبع: رفتار صحیح با دوست دختر

رفتار با دوست دختر

خیلی از ما فکر می‌کنیم به صورت فطری باید بدانیم که در موقعیت های مختلف چه رفتار و واکنشی داشته باشیم. در حالی که با یک جستجوی ساده می‌بینید که افرادی که در جایگاه خاصی مثل مجری، بازیگر، سخنگو و حتی مناسبات سیاسی هستند برای حرکات بدن و حرف هایی که باید و نباید بزنند، آموزش دیده‌اند. پس این آموزش ها را می‌توان در سطوح دیگر اجتماعی مثل تعاملات بین فردی نیز گسترش داد.

ارتباط با جنسی مخالف و در ادامه همسر و سایر روابط خانوادگی نیاز به کسب مهارت دارد. بیشتر ما این مهارت را به صورت تجربی و با شکست های زیاد به دست می‌آوریم. حال آن که با مطالعه و تمرین شما می‌توانید از تنش ها و اتفاقات دیگری که در ارتباط و رفتار با دوست دختر تان پیش می‌آید، جلوگیری کنید. لازمه این مساله کمی زمان و پشتکار است. پس در ادامه به توصیه هایی که درباره رفتار صحیح با دوست دختر گفته دقت کرده و در صورتی که دچار چالش  شده اید حتما از خدمات مشاوره رابطه دختر و پسر استفاده نمایید.

رفتار صحیح با دوست دختر | چند توصیه طلایی برای آقا پسرها

برای اینکه بتوانید برخورد مناسبی با دوست دخترتان داشته باشید و یک رابطه عاطفی سالم را شکل دهید رعایت برخی اصول ضروری هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم.

???? اصل اول در هر رابطه ای صداقت است

صداقت سنگ بنای هر رابطه‌ای است، اما در رابطه عاطفی بیش از هرجای دیگر اهمیت پیدا می‌کند. پس در رفتار با دوست دختر پیش از هرچیز با او صادق باشید و نوعی اعتماد متقابل را شکل دهید. درست است که گفتن حقیقت همواره کار آسانی نیست. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که دروغگویی در اکثر موارد به پیچیده‌تر شدن شرایط می‌انجامد و آسیب‌های زیادی را برای هر دو طرف به همراه دارد.

???? رفتار صحیح با دوست دختر | به تفاوت ها احترام بگذارید

در یک رابطه عاطفی سالم لزوما دو طرف نباید شبیه به هم باشند. در حقیقت وجود سطحی از تفاوت و اختلاف جزئی، طبیعت روابط میان فردی است. احترام به این تفاوت ها از اصول رفتار صحیح با دوست دختر است. اگر می‌بینید دوست دخترتان علایق متفاوتی دارد، هرگز او را مسخره یا سرزنش نکنید، در عوض تلاش کنید تا به او نشان دهید که این تفاوت‌ها را درک کرده و به آن‌ها احترام می‌گذارید. این شیوه برخورد درک متقابل را در رابطه بالا برده و پیوندی صمیمی‌تری میان شما ایجاد می‌کند.

???? برای دوست دخترتان گوش شنوا باشید

یکی از راه‌های بسیار مهمی که از طریق آن می‌توانید توجه و علاقه خود را ابراز کنید، این است که برای دوست دخترتان گوش شنوا باشید. پس هنگامی که او صحبت می‌کند از کارهای دیگری نظیر کار با گوشی دست بکشید و با زبان بدن، ارتباط چشمی و بیانات چهره‌ای خود به دوست دخترتان نشان دهید که برای حرف‌هایش ارزش قائل هستید.

???? رفتار صحیح با دوست دختر | حد و مرزهای او را بشناسید  

شاید فکر کنید با رفتارهایتان در حال نشان دادن عشق و علاقه زیادتان هستید، اما ناخواسته این احساس را منتقل کنید که حد و مرزهای او را زیر پا گذاشته‌اید. پس باید در همان ابتدای شکل گیری یک رابطه عاطفی حد و مرزها و خط قرمزها را مشخص کنید و هیچ وقت آن‌ها را به بهانه عشق یا دوست داشتن زیاد زیر پا نگذارید.

???? به دوست دخترتان نشان دهید که مراقب او هستید

مراقبت از جمله عناصر بسیار مهم در تجربه یک عشق سالم است. در همین راستا باید به دوست دخترتان نشان دهید که به او توجه کافی دارید و مراقب او هستید. البته توجه داشته باشید که مراقبت اگر شکلی افراطی به خود بگیرد، باعث وابستگی بیش از حد می‌شود و استقلال شما و او را تهدید می‌کند. پس حتما در این زمینه جانب اعتدال را رعایت نمایید.

???? رفتار صحیح با دوست دختر | کلمات را برای ابراز علاقه به کار بگیرید

شاید فکر کنید می‌توانید با انجام کارهای مختلف نظیر خرید هدیه به دوست دخترتان نشان دهید که دوستش دارید و به او اهمیت می‌دهید، اما نباید فکر کنید که این‌ها می توانند جایگزین ابراز محبت کلامی شوند. در واقع هرگز نباید از گفتن جمله دوستت دارم و سایر جملاتی که بیانگر احساسات قلبی‌تان هستند پرهیز کنید. چراکه اکثر دخترخانم‌ها در رابطه عاطفی نیاز دارند که مستقیما این جملات را از شما بشنوند و  از این طریق به اطمینان قلبی برسند.

???? به دوست دختران نشان دهید که جایگاه خاصی در زندگی شما دارد

در رابطه عاطفی باید به دوست دخترتان نشان دهید جایگاه خاصی برای شما دارد. برای این کار می‌توانید به او بگویید چه چیزهایی در وجودش هست که شما را جذب خود می‌کند و یادآوری نمایید که چه جنبه‌هایی از شخصیتش او را برای شما از دیگران متمایز می‌سازد.

???? رفتار صحیح با دوست دختر | وقت بگذارید

اگر در رفتار با دوست دختر خود قصد دارید که به او نشان دهید که چقدر برایتان ارزشمند است، پس برایش وقت بگذارید. وقتی شما به طور مستمر با او وقت می‌گذرانید، هم فرصت بیشتری برای شناخت همدیگر خواهید داشت و هم وجه مشترکات بیشتری با یکدیگر پیدا خواهید کرد. پس بخ خودتان هم در این رابطه کمک می‌کنید.

???? ویژگی های مثبت او را به زبان بیاورید

شما ویژگی های مثبت و شایستگی های او را می‌بینید و مجذوب همان‌ها می‌شوید. کافی است آن ها را به زبان بیاورید، آن وقت خواهید دید که دوست دختر تان چطور به سایر ویژگی های مثبتش هم اضافه می‌شود.

???? رفتار صحیح با دوست دختر | سعی نکنید او را تغییر دهید

به طور کلی شما نمی‌توانید ویژگی های یک فرد را تغییر دهید. شاید برای مدت کوتاهی به خاطر وابستگی و حفظ رابطه دوست دخترتان به ساز شما برقصد، اما با گذر زمان او به آن چه که هست برمی‌گردد. او را همانطور که هست بپذیرید و در جهت تغییر خواسته ها و باورهایش حرکت نکنید، چرا که در نهایت این شمایید که مایوس می‌شوید.

???? همدم و غمخوار او باشید

همه ما روزهای خوب و بدی داریم. دوست کسی که در هر شرایطی کنارمان باشد. در روزهای سخت به حرف هایش گوش دهید و اجازه دهید احساسات منفی اش را بازگو کند. شما با این کار به او نشان می‌دهید که می‌تواند اعتماد کند و حمایت شما را داشته باشد. در رفتار با دوست دختر حامی او باشید.

???? او را با کسی مقایسه نکنید

هیچ کس از مقایسه شدن خوشش نمی‌آید. اگر ویژگی یا رفتار خاصی مد نظرتان هست که دلتان می‌خواهد دوست دخترتان هم داشته باشد، هرگز آن ویژگی را در زنان (به خصوص مادر و خواهر خود) مثال نزنید. در رفتار با دوست دختر تان در نظر داشته باشید که او می خواهد برای شما خاص و تک باشد، با آوردن اسم خانم های دیگر او را نسبت به خود بدبین نکنید. در عوض کافی است آن خصلت را داشته باشد. برای مثال به جایی که بگویید “مادرم همیشه وقتی ناراحت میشدم کنارم میشست تا از ناراحتی دربیام” به او بگویید که “خیلی دوست دارم اگر موقعی که ناراحتم کنارم باشی و تنهام نزاری”.

چگونه با دوست دخترم حرف بزنم؟

حرف زدن با دوست دختر هم چالش‌های خودش را دارد. این که چطور حرف بزنیم و یا درباره چه حرف بزنیم هم سوال برانگیز هست. شاید فکر کنید دختران دمدمی هستند و نمی‌توان واکنش آن‌ها را پیش بینی کرد.

اینکه نمی‌دانید درباره چه با او حرف بزنید نشان می‌دهد که شناخت کافی از او ندارید، پس بهتر است موضوعاتی را مطرح کنید که به شما کمک می‌کند با علایق، سرگرمی‌ها، هنرها و…. او آشنا شوید. اما اگر مدتی است از رابطه‌تان می‌گذرد باید تلاش بیشتری کنید، نباید اجازه بدید رابطه‌تان کسل کننده شود یا با سوالات‌تان احساس کنترل شدن بدهد. اگر هدف هر دو در رابطه یکی باشد، چالش کمتری در این زمینه‌ها خواهید داشت. اگر تنش زیادی در رابطه دارید و یا آنطور که می‌خواهید دوستی‌تان پیش نمی‌رود، می‌توانید مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت نمایید.

سخن آخر

رفتار با دوست دختر برای هر کسی تعریف شده نیست. شما به عنوان پسر شاید در ارتباطات کاری و خانوادگی بدانید که چطور باید با خانم ها رفتار کنید. اما در روابط نزدیک تر باید شناخت بیشتری نسبت به خانم ها و نیازهای آن ها پیدا کنید. سپس برای پاسخگویی به این نیازها باید یاد بگیرید که در هر موقعیتی چطور رفتار کنید. همانطور که خانم ها باید نحوه برخورد با شوهر و دوست پسر را یاد بگیرند.

متاسفانه جوانان به خاطر همین ناآگاهی شان به یکدیگر آسیب های زیادی می‌زنند. با بالا بردن آگاهی خود از اتفاقات ناگوار جلوگیری کرده و برای سعادت خود و دوستان تان از آن ها استفاده کنید. در این خصوص آموزش ها و مشاوره های ازدواج و رابطه نیز توسط متخصصین روانشناسی ارائه می‌شود. پس از این فرصت برای جلوگیری یا رفع مسائل بین فردی خود استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار صحیح با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

 

 

سوالات متداول

آیا در مورد رفتار صحیح با دوست دختر می توان مشاوره گرفت؟

بله روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی از جمله کارشناسانی هستند که می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.

منبع: رفتار صحیح با دوست دختر



:: برچسب‌ها: رفتار صحیح با دوست دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تکنیک مسترز و جانسون یکی از موثرترین روش‌ها برای بهبود طول رابطه است. در این روش بدون استفاده از دارو و با افزایش توانایی‌های جسمی و جنسی با زود انزالی مبارزه می‌شود. با توجه به اینکه زودانزالی می‌تواند مشکلات بسیاری را در کیفیت رابطه جنسی و همین‌طور اعتمادبه‌نفس آقایان باقی بگذارد، استفاده از روش های درمانی بدون عارضه باید مورد توجه قرار بگیرد. اگرچه بکارگیری تکنیک مسترز و جانسون در آن نیاز به صبر و تلاش بسیاری دارد بااین‌حال موفقیت در استفاده از این تکنیک می‌تواند شما را در تمام طول عمر در مقابل این مشکل بیمه کند. با توجه به آنچه گفته شد ما نیز در این مطلب روش‌های استفاده از این تکنیک را بیان خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکنیک مسترز و جانسون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تکنیک مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون به فرد کمک می‌کند تا توانایی ایجاد هماهنگی میان شرایط جسمی و ذهنی خود را به دست آورده و از این طریق بتواند در موقعیت‌های مختلف وضعیت انزال خود را کنترل کند. در این روش فرد در شرایطی که احساس می‌کند در حال رسیدن به اوج لذت جنسی است می‌بایست رابطه را متوقف کرده و با استفاده از تکنیک‌های مختلفی نظیر تنفس عمیق، انگیختگی جنسی را کاهش داده تا توانایی ادامه فعالیت برای وی ایجاد شود. 

⭕زودانزالی چیست؟

انزال زودرس یکی از مشکلات جنسی رایج در میان آقایان است و به این معناست که فرد مدت کوتاهی پس از شروع رابطه جنسی یا حتی پیش از شروع آن دچار انزال می‌شود. با توجه به اهمیتی که توانایی‌های جنسی در خود پنداره و اعتمادبه‌نفس آقایان دارد این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات روحی بسیاری نیز برای فرد شده و به همین خاطر می‌بایست برای درمان آن اقداماتی صورت بگیرد.

بر اساس منابع علمی، زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی تا رسیدن به انزال می‌تواند بین 2 تا 6 دقیقه متغیر باشد. بااین‌حال این زمان با توجه به شرایط جسمی، تجربیات پیشین فرد و به‌خصوص میزان رضایت شریک عاطفی می‌تواند در هر فرد متفاوت از دیگران باشد.

به همین خاطر شاید استفاده از بازه زمانی در این زمینه جایگاه چندانی نداشته باشد و آنچه بیشتر اهمیت دارد این است که شما و همسرتان بتوانید رابطه جنسی مطلوبی را با یکدیگر برقرار کنید. درنتیجه اگر احساس می‌کنید کیفیت رابطه شما چندان که باید مورد رضایتتان نیست بهتر است از یک متخصص روانشناسی جنسی در این زمینه کمک بگیرید.

روش انجام تکنیک مسترز و جانسون

 

همان‌طور که گفته شد تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی به این موضوع توجه دارد که فرد می‌بایست در هنگام نزدیک شدن به زمان ارگاسم، آلت تناسلی را از واژن خارج کرده و فعالیت جنسی را متوقف کند و پس از کاهش برانگیختگی مجدداً رابطه جنسی را ادامه دهد.

این روش اگرچه تا حد زیادی می‌تواند توانایی ایجاد هماهنگی میان جسم و ذهن شما را افزایش دهد بااین‌حال اجرای آن به استفاده از تکنیک‌هایی وابسته است که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. 

????افزایش تدریجی توانایی

به کار بردن تکنیک مسترز و جانسون مانند هر مهارت دیگری به‌تدریج به دست خواهد آمد. درنتیجه بسیار طبیعی ست که شما در ابتدای شروع کار توانایی کمتری برای کنترل شرایط جسمی خود داشته باشید. به همین خاطر بهتر است در روزهای ابتدایی شروع تمرین سعی کنید تنها یک‌مرتبه از انزال جلوگیری کنید و به‌تدریج و با پیشرفت در این تمرین تعداد دفعات جلوگیری از انزال را افزایش دهید.

????تکنیک مسترز و جانسون | تنفس عمیق

تنفس عمیق به دلیل افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی است که برای کاهش برانگیختگی از آن استفاده می‌شود. در شرایطی که از انزال جلوگیری می‌کنید برای کاهش هیجانات جنسی می‌توانید از روش تنفس عمیق استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بر خود مسلط شده و توانایی ادامه فعالیت را به دست آورید. در تکنیک مسترز و جانسون استفاده از روش های دیگری مثل تنفس عمیق نیز باعث اثربخشی بیشتر این روش خواهد شد.

????تکنیک فشار

علاوه بر خارج کردن آلت تناسلی از واژن در شرایطی که فرد در مرحله ارگاسم قرارگرفته، تکنیک فشار نیز می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود. در این روش فرد با استفاده از انگشت شست و اشاره سر آلت تناسلی را گرفته و با فشار دادن آن مانع خون‌رسانی به این منطقه می‌شود. درنتیجه شدت تمایل فرد برای انزال کاهش‌یافته و امکان افزایش مدت‌زمان رابطه جنسی ایجاد خواهد شد. فشار باید به آرامی صورت گیرد چراکه عروق این ناحیه بسیار حساس بوده نباید فشار زیادی وارد شود.

تکنیک مسترز و جانسون یا استفاده از داروها

با توجه به اینکه زودانزالی مشکلات بسیاری را برای شرایط روحی فرد به همراه خواهد داشت بسیاری از آقایان به دنبال راهکارهای ساده و سریعی برای درمان این مشکل هستند. ازجمله راهکارهایی که ممکن است فرد به دنبال آن‌ها باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

????استفاده از داروهای زودانزالی

علاوه بر استفاده از روش تکنیک مسترز و جانسون، یکی از اقدامات اساسی برای درمان زودانزالی استفاده از داروهایی مانند بی‌حسی‌های موضعی برای افزایش طول مدت رابطه جنسی است بااین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که این داروها در کنار عوارض جانبی منفی که دارند تنها برای مدت کوتاهی می‌توانند به شما کمک کنند و راهکاری درمان محسوب نمی‌شوند.

????اعتیاد به مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر به‌ویژه شیشه به دلیل افزایش سطح فعالیت بدن می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود شرایط رابطه جنسی و کاهش مشکلات مربوط به انزال باشد. به همین خاطر ممکن است برخی افراد برای کاهش مشکلات خود در زمینه مسائل جنسی به سراغ استفاده از این مواد بروند.

بدیهی است که برخلاف تصور، بسیاری افراد که فکر می‌کنند مواد محرک نظیر ماری‌جوانا اعتیاد به همراه ندارند استفاده از این داروها می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. با وجود اعتیاد افراد، حتی تکنیک مسترز و جانسون نیز موثر نخواهد بود و افراد باید در قدم اول اعتیاد خود را درمان نمایند.

تکنیک مسترز و جانسون | نکاتی که باید بدانید

رعایت برخی نکات در این زمینه، اثربخشی استفاده از تکنیک مسترز و جانسون را افزایش خواهد داد. برخی از این نکات، به شرح زیر هستند.

همکاری شریک جنسی

با توجه به اینکه شما در طول استفاده از تکنیک مسترز و جانسون، نیاز دارید که برای مدتی در طول رابطه وقفه ایجاد کنید این موضوع ممکن است باعث ناراحتی شریک جنسی شما شده و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که شما پیش از شروع دوره استفاده از این تکنیک با همسرتان صحبت کرده و توافق او را برای شروع این فرایند جلب کنید.

شریک جنسیتان را سرد نکنید

یکی از راهکارهایی که برای کاهش نارضایتی شریک جنسیتان می‌توانید انجام دهید این است که در طی مراحل وقفه سعی کنید با کمک گرفتن از معاشقه او را همچنان در شرایط برانگیختگی نگه دارید. به عبارتی اگرچه شما در زمان‌هایی که احساس می‌کنید نزدیک به مرحله انزال هستید می‌بایست از تماس آلت تناسلی با واژن دوری‌کنید اما نباید به‌طورکلی ارتباط جنسی را نادیده بگیرید. طبیعی است که در این دوران همسران ، فشار زیادی را تحمل کنند. اما با گذشت زمان و مهارت در تکنیک مسترز و جانسون، افراد روابط بهتری را تجربه خواهند کرد.

تقویت صبر و حوصله

استفاده از تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی درست مانند این است که بخواهید با استفاده از ورزش عضلات بدن خود را تقویت کرده و یا توانایی حافظه خود را افزایش دهید. شما در نخستین تلاش‌ها توانایی کمتری دارید و احتمالاً در بسیاری از مواقع شکست خواهید خورد. سعی کنید بدون از دست دادن اعتمادبه‌نفستان این روند را ادامه بدهید و به خاطر داشته باشید که موفقیت در استفاده از این تکنیک موضوعی تدریجی خواهد بود.

مزایای استفاده از تکنیک مسترز و جانسون

 

افزایش لذت و توانایی جنسی

استفاده از این تکنیک باعث می‌شود که لذت بدن از رابطه جنسی و اعتمادبه‌نفس شما در این زمینه تا حد زیادی بهبود پیدا کند. علاوه بر این، تکنیک مسترز و جانسون به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به استفاده از داروهای دیرانزالی توانایی جنسی خود را افزایش دهید.

افزایش توانایی ارضا شریک جنسی

با افزایش طول مدت رابطه جنسی شما توانایی بیشتری برای لذت بخشیدن به شریک جنسی خود و رساندن وی به اوج لذت جنسی خواهید داشت. این موضوع علاوه بر اینکه مجدداً بر اعتمادبه‌نفس جنسی شما اثر دارد باعث خواهد شد تا علاقه طرف مقابلتان به برقراری رابطه جنسی نیز افزایش پیداکرده و به‌طورکلی تأثیر بسیاری در کیفیت ارتباط شما خواهد داشت. 

تکنیک مسترز و جانسون | استفاده از مشاوره‌های جنسی

یکی از نکاتی که در ارتباط با زودانزالی یا هر مشکل جنسی دیگر می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که احساس شرم و خجالت را کنار گذاشته و به‌راحتی در ارتباط با مشکلاتتان از مشاورین روانشناسی جنسی یا سایر متخصصین کمک بگیرید.

اگرچه معمولاً صحبت کردن از مسائل جنسی برای اکثریت افراد دشوار بوده و موانعی مانند احساس شرم بر سر راهتان وجود دارد بااین‌حال از این موضوع مطمئن باشید که مشکلات جنسی مسائل بسیار رایجی هستند و این تنها شما نیستید که به دنبال راه‌حلی برای این مشکلات می‌گردید.

علاوه بر این بسیاری از مشکلات جنسی در صورت بی‌توجهی به حالت مزمن درآمده و در فرد باقی می‌مانند. درنتیجه بهتر است برای رفع مشکلاتتان به دور از خجالت از یک متخصص کمک بگیرید.

سخن پایانی

زودانزالی یکی از مشکلات جنسی شایع میان مردان است که برای درمان آن روش های مختلفی وجود دارد. همچنین کاملا قابل درمان بوده و نیازی به نگرانی نیست. تکنیک مسترز و جانسون، به روش طبیعی، زمان انزال را افزایش داده و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. زوجین می‌توانند با همکاری یکدیگر از این روش استفاده کرده و کیفیت رابطه جنسی خود را بالا ببرند. برای اطلاع از انواع روش های این تکنیک و همچنین نحوه استفاده از آنها، افراد می‌توانند از روانشناس یا سکستراپیست کمک بگیرند. همچنین با همسر خود در این مورد صحبت کرده و نظر او را نیز جویا شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکنیک مسترز و جانسون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چطور در طول استفاده از تکنیک مسترز و جانسون مانع سرد شدن همسرم شوم؟

استفاده از تکنیک‌های ماساژ جنسی یا معاشقه می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده باشد.

آیا می‌توان تکنیک مسترز و جانسون را به همراه استفاده از دارو به کار برد؟

خیر؛ داروها زمان رسیدن شما به ارگاسم را به تأخیر می‌اندازند؛ درحالی‌که برای استفاده از این تکنیک می‌بایست چندین بار به تجربه ارگاسم نزدیک شده و آن را با استفاده از اراده خود به تأخیر بیاندازید.

منبع: تکنیک مسترز و جانسون



:: برچسب‌ها: تکنیک مسترز و جانسون ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان شخصیت اسکیزوئید با توجه به بی‌علاقگی آن‌ها برای مراجعه به مراکز درمانی، موضوعی بسیار سخت و چالش‌برانگیز برای درمانگر یا اطرافیان فرد مبتلا به شخصیت اسکیزوئید است. شخصیت‌های اسکیزوئید درست مانند سایر اختلالات شخصیت هیچ تصوری از بیماری خود ندارند و احساس می‌کنند این رفتار دیگران است که باید اصلاح شود.

علاوه بر این، بیماران مبتلا به شخصیت اسکیزوئید معمولاً با درمانگران خود ارتباط مناسبی برقرار نمی‌کنند و این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در به پایان رساندن موفقیت‌آمیز درمان ایجاد نماید. اما با توجه به مشکلاتی که اختلال شخصیت اسکیزوئید برای فرد و اطرافیان او ایجاد می‌کند، لازم است که برای درمان و بهبود آن چاره‌ای اندیشید. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به اختلال شخصیت اسکیزوئید و روش‌های درمان آن صحبت خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شخصیت اسکیزوئید می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان شخصیت اسکیزوئید 

شخصیت اسکیزوئید و نشانه‌های آن

 

اختلال شخصیت اسکیزوئید بیش از هر چیز با میل فرد به تنهایی و عدم برقراری ارتباط با دیگران شناخته می‌شود. شخصیت اسکیزوئید معمولاً از جانب دیگران به‌عنوان شخصیت‌هایی منزوی و غیراجتماعی شناخته می‌شوند و معمولاً در روابط اجتماعی نیز احساسات چندانی از خود نشان نمی‌دهند.

شخصیت‌های اسکیزوئید اغلب ترجیح می‌دهند در مشاغلی قرار بگیرند که ارتباط چندانی با دیگران برقرار نکنند و البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که آنچه آن‌ها به دنبال فاصله گرفتن از آن هستند روابط اجتماعی صمیمانه و نزدیک است و روابط سطحی مثل صحبت با فروشنده یک مغازه و یا پاسخ به ارباب‌رجوع تأثیر چندانی در شرایط روحی آن‌ها نخواهد داشت.

شخصیت اسکیزوئید معمولا تمایلی برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک یا حتی برقراری رابطه جنسی با دیگران ندارند و اغلب تنها زندگی می‌کنند. بااین‌حال در میان مبتلایان به شخصیت اسکیزوئید بعضی از افراد نیز ممکن است به دلیل اجبار اطرافیان و ناآگاهی از بیماری تن به ازدواج داده باشند اگرچه می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا زندگی زناشویی موفقی نخواهند داشت.

به خاطر داشته باشید که تشخیص گذاری در مورد درمان شخصیت اسکیزوئید، موضوع بسیار مهمی است که باید صرفاً تحت نظر متخصصین و با استفاده از تست‌های تشخیصی صورت بگیرد. به همین خاطر درصورتی‌که این نشانه‌ها را در فردی می‌بینید، بهتر است پیش از قضاوت راجع به وی از یک روانشناس در این زمینه مشورت بگیرید. نشانه‌های اختلال شخصیت اسکیزوئید عبارت‌اند از:

_ بی‌میلی نسبت به برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران

_ بی‌میلی نسبت به برقراری رابطه جنسی

_ نداشتن دوستان نزدیک و افراد قابل‌اعتماد به‌جز اعضای خانواده

_ تمایل به مشاغل فردی

_ بی‌توجهی نسبت به تشویق و انتقاد

_ سردی هیجانی در برقراری ارتباط با دیگران

درمان شخصیت اسکیزوئید

 

افراد مبتلا به انواع اختلال شخصیت معمولاً خود را فاقد بیماری و مشکل خاصی می‌دانند و بیشتر احساس می‌کنند اطرافیان هستند که رفتارها و خصوصیات اخلاقی نامناسبی دارند. به همین خاطر آن‌ها کمتر برای درمان اختلال شخصیت خود به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و در صورت مراجعه نیز معمولاً به دلیل مشکلات ثانویه‌ای که به خاطر خصوصیات غیرمعمولشان ایجادشده مراجعه خواهند کرد.

برای مثال یک بیمار اسکیزوئید ممکن است برای حل مشکلاتی که در محیط کار برایش پیش‌آمده و یا به اصرار خانواده و به دلیل مشکلات ارتباطی درون خانواده برای درمان اقدام کرده باشد. به همین خاطر برقراری ارتباط از سوی درمانگر با این افراد معمولاً بسیار دشوار خواهد بود و همچنین نگه‌داشتن شخصیت اسکیزوئید در فرایند درمان نیز موضوعی بسیار چالش‌برانگیز است. روش‌های ردمانی این اختلال شخصیت به شرح زیر است.

????روان‌درمانی

بهترین حالت برای درمان شخصیت اسکیزوئید استفاده از جلسات مشاوره یا روان‌درمانی فردی است. در این جلسات هدف درمانگر بیش از آنکه درمان شخصیت اسکیزوئید باشد استفاده از راهبردهای درمان حمایتی برای کمک به بهبود شرایط فرد و ایجاد تغییرات مثبتی در زندگی وی خواهد بود.

برای رسیدن به این هدف معمولاً درمانگران از درمان‌های شناختی-رفتاری استفاده می‌کنند و تلاش خواهند کرد تا با تغییر عقاید و باورهای بیمار راجع به روابط اجتماعی با دیگران و همچنین ارائه راهکارها و تکالیفی برای تغییر در نوع روابط اجتماعی فرد به وی کمک کنند تا از قالب معمول خود خارج شده و شرایط متفاوتی را تجربه کند.

????درمان شخصیت اسکیزوئید | دارودرمانی

تا امروز هیچ داروی خاصی برای درمان شخصیت اسکیزوئید شناخته نشده اما بااین‌حال برخی از متخصصین معتقدند که با توجه به شرایط بعضی از این بیماران استفاده از برخی داروها به بهبود شرایط آن‌ها کمک خواهد کرد. درگذشته از داروهای ضد جنون برای این بیماران استفاده می‌شد اما امروزه نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که استفاده از داروهایی مانند بوپروپیون می‌تواند تأثیر مناسبی در بهبود شرایط شخصیت اسکیزوئید داشته باشد.

با توجه به اینکه بوپروپیون معمولاً برای افزایش انگیزه و ایجاد تحرک در بیماران افسرده مورد استفاده قرار می‌گیرد، توانایی آن در تغییر شرایط شخصیت‌های اسکیزوئید چندان غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

????خانواده‌درمانی

یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی که در درمان شخصیت اسکیزوئید باید به آن‌ها توجه داشت اعضای خانواده و بستگان درجه اول این افراد هستند. هیجانات سرد و بی‌توجهی آن‌ها به روابط اجتماعی می‌تواند تا حد زیادی باعث افسردگی و احساسات منفی در بستگان درجه اول نظیر والدین، خواهر و برادرها و همین‌طور همسر و فرزندان فرد باشد.

در طی جلسات خانواده‌درمانی سلامت روان این افراد و مشکلاتی که با آن مواجه هستند موردتوجه و بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسبی برای برقراری ارتباط با شخصیت اسکیزوئید به آنان آموزش داده می‌شود. به همین خاطر درصورتی‌که احساس می‌کنید یکی از نزدیکان شما دچار شخصیت اسکیزوئید است، بسیار اهمیت دارد که حداقل برای حفظ سلامت روحی خود و سایر اعضای خانواده از یک مشاور کمک بگیرید.

????گروه درمانی

یکی دیگر از روش های موثر برای درمان شخصیت اسکیزوئید، گروه درمانی است. با اینکه شخصیت اسکیزوئید هیچ تمایلی به حضور در جمع ندارند؛ اما این مشکل بعد از مدتی برطرف شده و افراد برای حضور در گروه انگیزه پیدا می‌کنند.

طبیعی است که در ابتدا در گروه ساکت باشد و هیچ گونه مشارکتی نداشته باشد. اما بعد از مدتی ارتباط برقرار کردن برای او ساده تر شده و از تجربیات خود سخن می‌گوید. نباید فرد را برای حضور و حتی صحبت کردن اجبار کرد. بلکه او خود به تدریج به فعالیت علاقه پیدا می‌کند.

اهداف درمان شخصیت اسکیزوئید

با اینکه برای درمان شخصیت اسکیزوئید روش های مختلفی وجود دارد؛ اما اهداف تمام آنها تقریبا یکسان بوده و بیانگر اهمیت درمان شخصیت اسکیزوئید است. برخی از این اهداف شامل موارد زیر می‌شوند.

کمک به فرد برای شناخت خود و افزایش عملکرد در زمینه های مختلف

سازگاری بیشتر با محیط و اطرافیان

کاهش اضطراب فرد در مواجهه با دیگران

تغییر احساسات و خلق و خو

تغییر نحوه تفکر و رفتارها

بالارفتن مقاومت فرد در مقابل آسیب پذیری

ایجاد توانایی مقابله با افسردگی و گوشه گیری

اهمیت درمان شخصیت اسکیزوئید

از آنجایی که مشکل عمده بیماران اسکیزوئید در برقراری ارتباط با دیگران است؛ آنها احتمالا هوش هیجانی پایینی داشته و نمی‌توانند واکنش درستی نسبت به مسائل داشته باشند. شخصیت اسکیزوئید در معرض ابتلا به مشکلات گوناگونی قرار دارند که برخی از آنها شامل افکار خودکشی، بروز مشکلاتی در محل کار و یا مدرسه و دانشگاه، ابتلا به اختلالات روان، اعتیاد به مصرف مواد مخدر و الکل و… می‌شند. به همین دلیل شناسایی نشانه های این بیماری و همچنین درمان شخصیت اسکیزوئید؛ از اهمیت زیادی برخوردار است.

بی‌توجهی به درمان شخصیت اسکیزوئید

درصورتی‌که نسبت به درمان شخصیت اسکیزوئید اقدامی صورت نگیرد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برای پاسخ به این سؤال باید به این نکته توجه داشته باشید که منظور از درمان شخصیت اسکیزوئید بهبودی کامل آن‌ها نیست و این افراد همیشه به‌عنوان افرادی درون‌گرا و بی‌علاقه به اجتماعات باقی خواهند ماند.

اما بااین‌حال در طی جلسات درمانی می‌توان برای بهبود وضعیت و کاهش شدت تمایل آن‌ها به انزوا اقداماتی را انجام داد. به همین خاطر بی‌توجهی به درمان این افراد شاید آن‌ها را با مشکل بزرگی مواجه نکند اما تا حدودی فرصت بهبود وضعیت را از آن‌ها خواهد گرفت.

شاید بتوان گفت در صورت بی‌توجهی به درمان شخصیت اسکیزوئید بیشترین مشکلات متوجه اطرافیان و وابستگان این افراد است. بی‌میلی به روابط اجتماعی، خود فرد اسکیزوئید را چندان تحت تأثیر قرار نمی‌دهد اما باعث رنج و ناراحتی اطرافیان خواهد شد و به همین دلیل اقدام برای درمان این افراد می‌تواند به سلامت عاطفی و روحی اطرافیان شخصیت اسکیزوئید کمک کند.

سخن پایانی

شخصیت اسکیزوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که به دلایل مختلفی ایجاد شده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. همچنین برای درمان آن نیز می‌توان از روش های مختلفی بهره برد. تقریبا اهداف تمام این روش ها یکسان بوده و با کمک یک متخصص امکانپذیر هستند. افراد بهتر است برای اطمینان از ابتلا به شخصیت اسکیزوئید به روانشناس مراجعه کرده و همچنین درمان خود را کامل کنند. درمان شخصیت اسکیزوئید، فرایندی طولانی دارد و افراد باید در این دوران توسط درمانگر و خانواده مورد حمایت قرار گیرند. با اینکه احتمالا خودشان تمایلی به این موضوع ندارند؛ اما باید به آنها در مراحل مختلف درمان کمک کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شخصیت اسکیزوئید می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1.آیا امکان درمان افراد دارای شخصیت اسکیزوئید وجود دارد؟

درمان شخصیت اسکیزوئید باعث بهبود شرایط و روابط اجتماعی فرد خواهد شد اما بیماران دارای اختلال شخصیت هرگز به‌طور کامل بهبود پیدا نمی‌کنند.

2.چرا بیماران اسکیزوئید تمایلی برای درمان ندارند؟

شخصیت اسکیزوئید نسبت به بیماری و رفتارهای خارج از عرف خودآگاهی ندارند و به همین خاطر دلیلی برای اقدام به درمان احساس نمی‌کنند.

3.آیا دارویی برای درمان شخصیت اسکیزوئید وجود دارد؟

دارویی که هدف آن به‌صورت مستقیم درمان اختلال شخصیت اسکیزوئید باشد وجود ندارد اما بااین‌حال برخی از داروها مانند بوپروپیون می‌تواند برای کاهش نشانه‌های بیماری مفید باشد

منبع: درمان شخصیت اسکیزوئید



:: برچسب‌ها: درمان شخصیت اسکیزوئید ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()