نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از صدای بلند یا فونوفوبیا یکی از انواع فوبیا است. این فوبیا با نام های سونوفوبیا و لیگیروفوبیا نیز شناخته می‌شود. افراد مبتلا به این فوبیا از صدای بلند ترس دارند و از صدا متنفر هستند. حتی برخی از افراد از صدای انسان های دیگر و حتی خود هراس دارند. این ترس یک ترس نادر است که معمولا از علائم پر شنوایی می‌باشد.

این فوبیا می‌تواند بخشی از تشخیص میگرن و حساسیت بیمار به صدا باشد. اما به طور کلی صدای ویژه مخصوصا زمانی که غیر منتظره باشد؛ برای هر کسی ناخوشایند است. اما افرادی که به این فوبیا دچار هستند پس از صدای بلند وحشت کرده و اضطراب را تجربه می‌کنند. این اختلال قابل درمان است و فرد با کمک روانشناس می‌تواند تحت درمان قرار بگیرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از صدای بلند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ترس از صدای بلند | 3 روش درمان ترس از صدای بلند

ترس از صدای بلند چیست؟

ترس از صدای بلند یک فوبیای نادر است. افرادی که به این فوبیا دچار هستند؛ از صداهای بلند هراس دارند و به شدت وحشت می‌کنند. همچنین پس از شنیدن صدای بلند مضطرب می‌شوند. این فوبیا قابل درمان است و افراد با کمک روانشناس و مشاورین می‌توانند تحت درمان قرار بگیرند.

این فوبیا به دلیل کم شنوایی یا اختلالات شنوایی ایجاد نمی‌شود. افراد مبتلا به این فوبیا نشانه هایی مانند ترس، اضطراب، درد قفسه سینه، غش کردن، حالت تهوع و … را که در ادامه مقاله ذکر کرده ایم تجربه می‌کنند. برای درمان حتما از روانشناس کمک بگیرید تا از میزان استرس های شما کاسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از صدای بلند تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های ترس از صدای بلند

ترس از صدای بلند ممکن است که فعالیت های روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهد و زندگی روزمره شما را با مشکل روبرو کند. فونوفوبیا یا ترس از صدای بلند نشانه هایی را به همراه دارد؛ که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? ترس

???? اضطراب

????عرق ریختن

???? تنگی نفس

???? تپش قلب یا افزایش ضربان قلب

????سبکی سر

???? گیجی

???? غش کردن

????حالت تهوع

علت ترس از صدای بلند

ترس از صدای بلند یک بیماری روانی است که در هر سنی امکان بروز دارد. و مانند دیگر فوبیاها علت دقیق آن مشخص نشده است. اما عوامل دیگری مانند ژنتیک و سابقه خانوادگی در بروز این فوبیا دخیل هستند. همچنین این اختلال ممکن است که در اثر عوامل خارجی نیز ایجاد شود. که این عوامل خارجی شامل آسیب های دوران کودکی است. در کودکانی که به اوتیسم مبتلا هستند این ترس شدید تر به نظر می‌رسد.

تشخیص ترس از صدای بلند

ترس از صدای بلند در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می‌کند. برای تشخیص حتما به روانشناس مراجعه کنید. روانشناسان با کمک وسایل خود عوامل تحریک کننده ای را بررسی می‌کنند و در رابطه با سوابق پزشکی شما پرس و جو می‌کنند. و برای بررسی این که این ترس شما فوبیا است یا خیر متخصص نشانه های شما را بررسی می‌کند و بر اساس راهنمای DSM-5 تشخیص را اعلام می‌کند.

درمان ترس از صدای بلند

ترس از صدای بلند مانند تمامی فوبیاها قابل درمان است. که این ترس به کمک روانشناس رفع می‌شود. در این بخش مقاله راجع به روش های درمانی ترس از صدای بلند توضیح داده ایم.

???? درمان شناختی رفتاری

یکی از روش های درمانی برای درمان ترس از صدای بلند، درمان شناختی رفتاری است. این نوع روان درمانی به افراد کمک می‌کند تا به بینش عمیقی از رفتارهای خود برسند و افکار منفی را به سوی مثبت سوق دهد. در این روش حتما باید روانشناس به شما کمک کند تا روند بهبودی به بهترین شکل پیش برود.

???? مواجهه درمانی

حساسیت زدایی سیستماتیک یا مواجهه درمانی یکی از روش های درمانی برای درمان فونوفوبیا یا ترس از صدای بلند است. در این روش درمانی از مواجهه هدایت شده و مکرر با کمک منبع ترس استفاده می‌کنند. این روش درمانی ممکن است به صورت فردی یا گروهی انجام شود. و برای درمان های فوبی خاص استفاده می‌شود.

???? تکنیک های آرام سازی

یکی از روش های درمانی برای درمان ترس از صدای بلند؛ استفاده از روش های آرام سازی است. در این شیوه درمانی فعالیت هایی مانند مدیتیشن به بیمار پیشنهاد می‌شود. و این شیوه درمانی با کمک روش های دیگر درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا ترس از صدای بلند بخشی از بیماری های دیگر است؟

در برخی از موارد ترس از صدای بلند ممکن است که از نشانه های برخی بیماری ها مانند سر درد های میگرنی؛ آسیب و ضربه مغزی و سندرم کلاین- لوین باشد.

آیا ترس از صدای بلند به اوتیسم ارتباط دارد؟

ترس از صدای بلند در افراد اوتیسم نیز وجود دارد. اما این افراد ممکن است که اضطراب بیش از حد، حساسیت حسی یا هر دو را باهم تجربه کنند. افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است که با صدای بلند ترس را تجربه کنند. و افرادی که مشکلات حسی دارند؛ نسبت به صدا حساسیت بالایی دارند که باعث می‌شود صداها را با صدای بلند تری بشنوند. بر اساس تحقیقات، کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، صدای قطره باران را مانند گلوله حس می‌کنند.

چه زمانی ترس از صدای بلند فوبیا است؟

هیچ فردی وجود ندارد که از صدای آمبولانس و ترقه بازی لذت ببرد. اما با شنیدن چنین صداهایی نیز هرگز خوشحال نمی‌شوند. و استرس زیادی را تحمل نمی‌کنند. اما افراد مبتلا به فونوفوبیا یا ترس از صدای بلند با شنیدن صداهای بلند اضطراب و استرس بسیار زیادی را تجربه می‌کنند.

کلام آخر

ترس از صدای بلند یکی از انواع فوبی است. این فوبی نادر است اما در تمامی سنین رخ می‌دهد. افرادی که به ترس از صدای بلند مبتلا هستند؛ به دلیل هیاهوی شهر از فعالیت های روزمره خود باز می‌مانند. آنها حتما باید تحت درمان روانشناس قرار بگیرند تا در زندگی روزمره با مشکل مواجهه نشوند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ترس از صدای بلند | 3 روش درمان ترس از صدای بلند



:: برچسب‌ها: ترس از صدای بلند | 3 روش درمان ترس از صدای بلند ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افسردگی پنهان یکی از انواع افسردگی است که می‌تواند به دو صورت بروز یابد، در حالت اول بیمار خودش به صورت آگاهانه علائمش را از دیگران مخفی می‌کند، اما در حالت دوم نشانه‌ها از دید خود بیمار هم پنهان مانده و افسردگی به صورت نهان در رفتار، افکار و باورهای بیمار رخنه می‌کند. در هر دو حالت بیمار انگیزه کافی ندارد و نسبت به موضوعاتی که قبلا لذت می‌برد، رغبتی نشان نمی‌دهد.

با این حال برای تشخیص افسردگی باید به سایر علائم نیز توجه داشت و برای تشخیص نظر متخصص و گاه انجام تست‌ها ضرورت پیدا می‌کند. در ادامه راه‌های تشخیص افسردگی پنهان را آورده‌ایم، در صورتی که علائم را در خود یا نزدیکان دیدید، برای درمان و تشخیص قطعی به متخصص روانشناسی مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی پنهان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: افسردگی پنهان چه نشانه هایی دارد؟

افسردگی پنهان

نام دیگر افسردگی پنهان، افسردگی خندان است. چرا که در این نوع از افسردگی فرد تمام تلاش خود را می‌‌کند تا دیگران از حال درونی او باخبر نشوند. اما قطعا سرکوب احساسات و حتی مخفی کردن آن از دیگران، پیامدهای بدتری خواهد داشت. افسردگی جنبه های مختلف از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و حتی گاهی تمام عملکرد آنان را مختل می‌کند. به همین دلیل علائم این نوع از افسردگی را شناخته و به خودمان و یا دیگران کمک کنیم.

علایم و نشانه های افسردگی پنهان 

با شناخت علائم افسردگی پنهان می توانید خودتان آن را تشخیص دهید و برای درمان قبل از حادتر شدن حالتان اقدام کنید. در ادامه به شایع ترین علائم  اشاره می کنیم. 

????تغییر سبک خوابیدن و بروز عادت های جدید تغذیه

تغییرات ناگهانی و غیرعادی در رفتارهای یک شخص اغلب هشدارهایی هستند که خطر بروز یک بیماری روانی را  گزارش می دهند. کاهش یا افزایش بی رویه ساعت خواب از بارزترین نشانه‌های افسردگی پنهان است که سلامت روانی فرد را  تهدید می‌کند. در نتیجه علاوه بر مصرف الکل، پرخوری  و گرایش به مصرف سیگار و مواد مخدر که رفتارهای معمول یک بیمار افسرده هستند، ممکن است عادت‌های خواب افسرده نیز بهم بریزد. از آن جا که بیمارافسرده علاقه‌ای به فعالیت ندارند ترجیح می‌دهند مدت زمان طولانی بخوابند یا برعکس دچار کم خوابی شدید می‌شوند.

????افسردگی پنهان و کاهش تعاملات اجتماعی

آدم‌های افسرده هر چند به ظاهر سعی در پنهان کردن حالت روحی و روانی خود داشته باشند، اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی خود را لو می‌دهند. آنها هیچ علاقه‌ای به صحبت با دیگران ندارند و دوست دارند  ساعت‌های طولانی تنها بمانند و منزوی و گوشه نشین می‌شوند. در افسردگی پنهان نیز شاهد تنهایی و علاقه فرد به انزوا، هستیم.

????چشم انداز منفی نسبت به آینده

افسردگی حتی به شکل پنهان پشت نقاب شادی و خوشحالی مانع از آن می‌شود که بیمار آینده را زیبا و پر از اتفاق‌های شیرین و لذت بخش تصور کند. در نگاه وی آینده تاریک و مبهم است و هیچ کور سویی از امید و روشنایی وجود نخواهد داشت. نمی‌توان افکار منفی اشخاص افسرده را به منزله واقع بینی تلقی کرد، چرا که واقع بینی به معنای مشاهده واقعیت زندگی اعم از جنبه‌های شادی و غم است، اما در افسردگی پنهان تمام جوانب زندگی در نگاه شخص افسرده پوچ و بی معناست و هیچ دلیلی برای شادی وجود ندارد.

????افسردگی پنهان | تحریک پذیری شدید

بیمار افسرده به جهت اینکه از درون احساس شادی ندارند و تنها از بیرون وانمود به شادی می‎‌کنند، بسیار عصبی و پرخاشگر می‌شود و سریعا نسبت به موضوعات مختلف واکنش نشان می‌دهند. این اشخاص در برخورد با دیگران دائما احساس خشم و زود رنجی دارند. با در نظر گرفتن این نشانه‌ها می توان به وجود افسردگی پنهان  پی برد، حتی اگر به ظاهر طور دیگری وانمود کنند.

????بیان اغراق آمیز هیجانات

یکی از ویژگی‌های افسردگی پنهان با آشکار کردن هیجانات به شکل اغراق آمیز مشخص می‌شود. برای مثال اگر قبلا هنگام دیدن یک صحنه تلخ کمی احساس ناراحتی می‌کرد، اکنون به دلیل افسردگی پنهان احساس غم بیشتری می‌کند و حتی گاه با دیدن یک صحنه ناراحت کننده به شدت گریه می‌کند و احساس غم زیادی را نشان می‌دهد.

????بیان باورهای غیر عادیی در افسردگی پنهان

بیمار دارای افسردگی پنهان معمولا درباره موضوعاتی صحبت می‌کنند که غیرعادی هستند و بر مضامینی چون مرگ، خود کشی و یا پوچی زندگی دلالت دارد. اشخاص افسرده دارای افکار سیاه و منفی هستند که حتی گاهی از بیان آنها نیز وحشت دارند. در مواردی بیمار دارای افسردگی پنهان به جای منطق اتفاقات را به جادو و تقدیر ارتباط می‌دهد و به همین دلیل اعتقادی به تغییر و کنترل شرایط ندارد.

????درخواست کمک از اطرافیان

بیمار دارای افسردگی پنهان گاهی از حالات منفی خود احساس خستگی می‌کنند و از اطرافیان‌شان درخواست کمک می‌نمایند. حتی برخی از این افراد مبتلا به افسردگی به دنبال مشورت و حمایت‌های دیگران در جلسات اولیه درمان نیز شرکت می‌کنند اما نسبت به تداوم درمان دچار تردید می‌شوند و آن را رها می‌سازند.

پیامدهای افسردگی پنهان

این انتخاب شخصی افراد است که در مورد افسردگی خود صحبت کنند یا نه. اما به طور کلی افسردگی پنهان به دلیل اینکه احساسات و هیجانات را مخفی می‌کند؛ احتمالا آسیب شدیدتری به افراد وارد می‌کند. تحقیقات حاکی از آن است که با وجود این بیماری، احتمال بروز خودکشی بیشتر می‌شود. همچنین سایر بیماری هایی که در اثر این نوع از افسردگی ایجاد می‌شوند؛ شامل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سکته، پوکی استخوان و بیماری آلزایمر می‌گردد.

افراد آسیب پذیر در مورد افسردگی پنهان

فراموش نکنید که همه اطرافیان شما توانایی پنهان کردن افسردگی خود را دارند. این اتفاق زمانی بیشتر می‌افتد که افراد نگران از دست دادن چیزی به دلیل افسردگی باشند. اما به طور کلی تاثیر افسردگی پنهان بر عده ای بیشتر از دیگران است.

برای مثال به دلیل عوارضی که در قسمت قلبی ذکر شد؛ میانسالان احتمالا با خطر جدی تری روبرو هستند. کودکان و نوجوانان، مردان، افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند؛ یا حتی کسانی که در گذشته سابقه خودکشی ناموفق یا تروما داشته اند؛ یا حتی افرادی که از سطح اجتماعی اقتصادی پایین تری برخوردار هستند؛ همگی جزو گروه های پر خطر محسوب می‌شوند.

دلیل پنهان کردن افسردگی از دیگران

افراد افسردگی خود را به دلایل مختلفی از دیگران پنهان می‌کنند. اما احتمالا از عواقب اینکار خود آگاه نیستند. به همین دلیل بهتر است هر چه سریعتر این دلایل را در افراد شناسایی کرده و به آنها برای درمان افسردگی پنهان کمک کنیم. بیشتر این دلایل شخصی هستند و افراد به دلیل فاجعه سازی از مسائل کوچک گرفتار چنین تله های ذهنی می‌شوند. اما برخی از شایع ترین عوامل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تدریجی بودن فرایند پنهان ماندن افسردگی

نداشتم اعتماد به پزشکان و روانشناسان

ترسیدن از پیامدهای صحبت کردن در مورد افسردگی

ترس و قضاوت های دیگران و اذیت شدن آنها

شرم از بیان کردن این موضوع

امتناع از مصرف دارو

بهترین درمان افسردگی پنهان

 

بیشتر بیماران افسرده از اینکه مستقیما درباره مشکل خود صحبت کنند و نگرانی‌های درونی خود را فاش سازند، احساس بیم و ترس دارند. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند در حل مشکلات و دغدغه‌های افسرده‌ها کاربردی باشد، مراجعه به مشاور و استفاده از تکنیک‌های درمانی او است.

مشاور و روانشناس با استفاده از همدلی و گوش دادن به صحبت‌های بیمار و با حفظ اصل رازداری می‌تواند درک بهتری از مشکل و شدت آن پیدا کند و از طریق روش‌های مختلفی چون دارودرمانی، روان درمانی و آموزش مهارت‌های زندگی در جهت بهبود وضعیت بیمار مبتلا به افسردگی پنهان اقدامات مهمی انجام دهند.

دارو درمانی

با اینکه معمولا افراد مبتلا به افسردگی پنهان، علاقه ای به مصرف دارو ندارند؛ اما به هر حال بعد از تشخیص این بیماری در آنها، بهتر است علاوه بر استفاده از روش های روانشناختی از دارو نیز استفاده شود. مصرف دارو فرایند درمان را سربع تر کرده و اوضاع را برای فرد بیمار بهبود می‌بخشد.

فراموش نکنید که مصرف دارو باید تحت نظر پزشک انجام شود. برخی از داروهایی که پزشک در این شرایط تجویز می‌کند؛ شامل، داروهای بازجذب سروتونین، مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین، داروهای افسردگی سه حلقه ای ، بازدارنده مونوآمین اکسیداز، بوپروپیون و … می‌گردد. 

سخن پایانی

افسردگی پنهان در همه افرا به یک شکل بروز نمی‌کند و شدت های مختلفی دارد. قطع اطرافیان نمی‌توانند به طور کامل احساسات فردی را که به افسردگی مبتلاست؛ درک کنند. به همین دلیل باید از او حمایت بیشتری کرده و در این مورد با او صحبت کنند.

در قدم اول باید اعتماد چنین فردی را جلب کرد تا بی خیال آسوده در مورد بیماری خود با ما صحبت کند. فراموش نکنید که با گذشت زمان علائم افسردگی شدید تر شده و افراد بار سنگین تری را به دوش می‌کشند. بهتر است در این مورد با یک روانشناس مشورت کرده و در صورت لزوم دارودرمانی را تحت نظر یک روانپزشک ادامه دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی پنهان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا پنهان کردن افسردگی و حفظ ظاهر برای درمان این مشکل موثر است؟

این افراد به اشتباه فکر می‌کنند با پنهان کردن افسردگی خود و سرگرم شدن به امورات مختلف می‌توانند هیجان منفی‌شان را کاهش دهند. این امر اگرچه در برخی مواقع کارساز است اما در مواقعی که شخص به افسردگی مزمن و حاد دچار باشد فقط بر شدت بیماری روانی می‌افزاید.

چشم انداز افرادی که دچار افسردگی پنهان هستند نسبت به آینده چیست؟

افسردگی حتی به شکل پنهان و پشت نقاب شادی و خوشحالی مانع از تصور دنیایی شیرین و امیدبخش می‌شود. در نگاه وی آینده تاریک و مبهم است و هیچ کور سویی از امید و روشنایی وجود نخواهد داشت، حتی اگر در ظاهر طور دیگری خود را معرفی کنند.

منبع: افسردگی پنهان چه نشانه هایی دارد؟



:: برچسب‌ها: افسردگی پنهان چه نشانه هایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نداشتن دوست دختر و عدم وجود رابطه عاطفی برای برخی دشوار است. همه افراد به رابطه عاطفی و عاشقانه نیاز دارند. زمانی که شریک احساسی در زندگی داشته باشید؛ عشق و محبت را شاید تجربه می‌کنید. اما عده ای از افراد نداشتن دوست دختر برایشان به معضل تبدیل شده است. و گاه فرد مدت ها در انتظار می‌ماند تا دوست دختر خوبی نسیب او شود.

اما برای این همه انتظار چه برنامه ریزی دارید؟ به این فکر کرده اید که توانایی برقراری ارتباط برای شما مقدور است یا خیر؟ آیا توانایی اولویت بندی و رسیدگی به دوست دختر دارید؟ معیارهای شما به عنوان یک آقا برای رابطه چیست؟ سوالات زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد که بهتر است برای روشن شدن و رسیدن به پاسخ این سوالات از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: نداشتن دوست دختر | 7 دلیل که نمی توانم دوست دختر داشته باشم

نداشتن دوست دختر

نداشتن دوست دختر در پسران و آقایان باعث ایجاد سر افکندگی و سرزنش دائمی می‌شود. تقریبا همه پسرانی که دوست دختر ندارند، احساس خوبی ندارند. احساس اینکه حتی توانایی برقراری ارتباط ساده با جنس مخالف ندارند. و حتی عده ای از آنها تصور می‌کنند که نداشتن دوست دختر باعث اشتباه و ایراد در رابطه آنها می‌شود. حس دوری از همسالان، خجالت از دوستان و … همگی تنش و آزرده خاطری را در این افراد به وجود می‌آورد. اما گفته هایی وجود دارد که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

از خودتان سوال کنید که مفهوم دوست دختر برای شما چیست؟

نداشتن دوست دختر موضوع مهم و مورد نیازی است. اما از خودتان تا به حال سوال کرده اید که چرا به دنبال دوست دختر هستید؟ منظورتان به طور کلی از دوست دختر چیست؟ برقراری رابطه جنسی؟ ارتباط عاطفی؟ صحبت های روزانه؟ رفتن به کافی شاپ؟ معرفی به خانواده؟ ازدواج؟ کدام یکی از سوال هایی که پرسیده شد برای شما مهم است؟ معنا و مفهوم دوست دختر برای شما چیست؟

باید تعریف دوست دختر برای شما کاملا واضح باشد. تا زمانی که ندانید چه انتظاراتی از دوست دختر دارید و به چه فردی می‌گویید دوست دختر. تا زمانی که به پاسخ سوال های زیر نرسیدید؛ نگران نداشتن دوست دختر نباشید.

???? دوست دختر چه نیازهای از من و رابطه دارد؟

???? آیا توان پاسخگویی به دوست دختر را دارید؟

????آیا آماده ورود به یک رابطه هستید؟

???? دلایل نیاز من به دوست دختر چیست؟

???? تا کجا قرار است با او پیش ببرم؟

????قرار است چه اهدافی با دوست دختر خود داشته باشم؟

???? بین من و دوست دخترم چه مرزهایی وجود دارد؟

???? چه هدفی دارم از اینکه دوست دختر داشته باشم؟

چرا نمی‌توانم دوست دختر داشته باشم؟

نداشتن دوست دختر تنها به منزله دوست شدن نیست. آیا اطلاع دارید که چه فردی را می‌خواهید؟ اینکه دقیقا دنبال چه چیزی هستید و چه معیارهایی برای دوست دختر دارید مهم است. گاهی اوقات وارد رابطه با فردی می‌شوید که هیچ معیاری مطابق با معیارهای شما ندارد. و به مرور زمان متوجه می‌شوند که دوست دخترشان مطابق با معیارهای آنها نیست. باید به برخی از سوالاتی که در قبیل معیارهای دوست دختر است پاسخ دهید. در ادامه سوالاتی در رابطه با بررسی ایده آل هایتان پرسیده ایم.

???? عقاید مذهبی او به چه صورت باشد؟

???? حد و مرزهایش چه چیزهایی باید باشد و شدت این حد و مرز چقدر است؟

????مهم ترین مواردی که باید داشته باشد چیست؟

???? چه مواردی در رفتارش اذیت کننده است و ترجیح می‌دهید که نداشته باشد؟

???? چه باورها و ارزش هایی را باید داشته باشد؟

????چه خصوصیات اخلاقی باید داشته باشد؟

???? ترجیح می‌دهید که چه اهدافی در زندگی داشته باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط با دختران و نحوه درخواست دوستی کلیک کنید.

به خودشناسی رسیده اید؟

نداشتن دوست دختر یک معضل است و عدم خودشناسی یک معضل دیگر. به همین دلیل زمانی که خودتان را نمی‌شناسید چطور می‌توانید معیارهای دوست دختر را انتخاب کنید. شما باید از رفتارها و خلق و خوی خود آگاه باشید. نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و به دنبال تقویت مهارت های ارتباطی باشید.

تا بتوانید وارد رابطه پایدار باشید. زمانی که هیچ شناختی از خود ندارید؛ نمی‌توانید رابطه پایدار داشته باشید و نداشتن دوست دختر برای شما به معضل دائمی تبدیل خواهد شد. برای خودشناسی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید.

هدف شما از زندگی چیست؟

یکی از دلایل نداشتن دوست دختر، این است که هدف مشخصی ندارید. بسیاری از پسران امروزی تنها به دنبال رابطه جنسی هستند و برای اینکه نیازهای جنسی شان تامین شود تن به دوستی می‌دهند. اما باید از این موضوع اطلاع داشته باشید که دوره باج گیری عاطفی گذشته است.

و حتما باید به این موضوع مشرف باشید که دختران امروزی آگاه تر از آن هستند که تنها برای رابطه جنسی وارد رابطه شوند. یا اگر دلایل و اهداف شما رهایی از تنهایی است؛ باید بدانید که در رابطه وابستگی ناایمن شکل خواهد گرفت که آسیب های زیادی به شما وارد می‌کند. حتما باید اهداف خود را شناسایی کنید و با اهداف دوست دختر مطابقت دهید. در صورتی که هیچ شباهتی به یکدیگر نداشتید؛ وارد رابطه نشوید.

نمی‌دانید که کجا باید به دنبال دوست دختر باشید

یکی از دلایل نداشتن دوست دختر این است که محل یافتن دوست دختر را نمی‌دانید. امروزه با رشد و توسعه فضای مجازی عده زیادی از افراد درصد ارتباطات بیش از اندازه خود را با فضای مجازی راه می‌اندازند. اما فضای مجازی فرصت آشنایی شما با شریک احساسی را محدود می‌کند. و در این شرایط باید مدت ها زمان و وقت بگذارید تا متوجه شوید ویژگی اصلی شخصیت دوست دختر شما چیست.

نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید

از دیگر دلایل نداشتن دوست دختر، این است که از نقاط ضعف و قدرت خود آگاه نیستید. زمانی که به نداشتن دوست دختر فکر می‌کنید؛ نقاط ضعف خود را نیز بررسی می‌کنید؟ اما تنها نیز نباید به نقاط ضعف تکیه کرد. و لازم است که حتما نقاط قوت خود را پرورش دهید. گاهی افراد فقط نقاط ضعف خود را نشان می‌دهند که همین امر باعث جدایی می‌شود.

با کمک روانشناس، تله های روانشناسی را شناسایی کنید

زمانی که درگیر نداشتن دوست دختر هستید؛ باید از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا مهارت های خود را شناسایی کنید و به تقویت نقاط مثبت بپردازید. اما زمانی که روابط شما پایدار نباشد و دائم در حال جدایی باشید؛ حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا تله های روانشناسی شما شناسایی شود. و تحت درمان قرار بگیرید. در این شرایط پس از بهبودی؛ روابط پایداری را تجربه خواهید کرد.

کلام آخر

نداشتن دوست دختر در جامعه امروزی بی عرضگی تلقی می‌شود. افرادی که دوست دختر ندارند دائم خود را با همسالان مقایسه می‌کنند و چیزی را در خود کم می‌بینند. در این شرایط حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا شرایط برای شما بهبود یابد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: نداشتن دوست دختر | 7 دلیل که نمی توانم دوست دختر داشته باشم



:: برچسب‌ها: نداشتن دوست دختر | 7 دلیل که نمی توانم دوست دختر داشته باشم ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ویروس HPV یا پاپیلوم انسانی شایع‌ترین ویروس مرتبط با آمیزش جنسی است که از طریق رابطه جنسی و تماس مستقیم بین پوست افراد منتقل می‌شود. انواع مختلفی از ویروس HPV وجود دارد که می‌تواند با عوارض گوناگونی از جمله سرطان رحم و دهان همراه شود. نکته‌ای که باعث شیوع زیاد این ویروس شده این است که عمده افراد مبتلا ممکن است برای سال‌ها هیچ علائمی را در بدنشان مشاهده نکنند ولی مبتلا به HPV باشند. در برخی موارد هم پاپیلوم انسانی ممکن است به صورت زگیل در نواحی تناسلی ظاهر شود. از این جهت آشنایی با علل ابتلا به ویروس، روش‌های پیشگری و درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویروس اچ پی وی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: ویروس HPV ( اچ پی وی )

ویروس HPV

ویروس HPV از راه تماس مستقیم پوست و برقراری رابطه جنسی از فرد ناقل به فرد دیگر منتقل می‌شود. بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد که بر اساس هر نوع عارضه‌های مختلفی هم در بدن به وجود می‌آید، هرچند که اکثر افراد مبتلا علائمی از خود نشان نمی‌دهند.

علاوه بر انواع بی‌خطر و بی علامت HPV، انواع دیگری وجود دارد که باعث ایجاد زگیل بر ناحیه دستگاه تناسلی مرد و زن می‌شود و همچنین می‌توانند به صورت ضایعات پیش سرطانی و یا سرطانی تبدیل شوند. ویروس HPV برای زنان خطرناک‌تر از مردان است و عفونت می‌تواند در دهانه رحم به صورت غیرطبیعی رشد کند و منجر به سرطان دهانه رحم شود.

نحوه بروز پاپیلوم انسانی

بیش از نیمی از انواع مختلف HPV باعث ایجاد زگیل‌های بی‌خطری در بدن می‌شوند حتی این زگیل‌ها می‌توانند در نواحی مختلفی از بدن مانند دست، پا و سر و گردن و… به وجود بیایند. بقیه انواع ویروس HPV در نواحی تناسلی بروز پیدا می‌کنند، این دسته از زگیل‌ها به عنوان زگیل‌های تناسلی شناخته می‌شوند که از راه برقراری رابطه جنسی و رابطه جنسی دهانی به طرف مقابل منتقل می‌شود. 

انواع ویروسHPV

ویروس HPV به طور کلی در دو دسته پر خطر و کم خطر گروه‌بندی می‌شود. دسته‌کم خطر، یا بی علامت هستند یا منجر به ایجاد زگیل‌های عادی می‌شوند. اما دسته پرخطر معمولا باعث بروز سرطان خواهد شد. انواع ویروس HPV شامل موارد زیر است. 

ویروس HPV نوع 6

این دسته از ویروس HPV جزء دسته‌های کم‌خطر است زگیل‌ها ممکن است بر روی دستگاه تناسلی و یا نواحی اطراف دستگاه تناسلی به وجود بیایند. اندازه و شکل این زگیل‌ها ممکن است متغیر و متفاوت باشد به طور کلی شکل آن‌ها همانند گل کلم است. این دسته از ویروس HPV به ندرت سرطانی می‌شود و با واکسن قابل پیشگیری است. همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با این نوع از HPV باشد.

ویروس HPV نوع 11

نوع 11 همانند نوع 6 در دسته کم خطر جای دارد. این نوع از HPV هم بسیار شایع است. می‌توان گفت اکثر ویروس‌های HPV از نوع 6 و 11 هستند. نوع 11 نسبت به درمان و پیشگیری کمی مقاوم‌تر است و زگیل‌ها و ضایعات آن می‌تواند تغییراتی را در رحم به وجود بیاورد. برای درمان این نوع از پاپیلومای انسانی معمولا از داروهای موضعی برای رفع علائم استفاده می‌کنند.

ویروس HPV نوع 16 و 18

نوع 16 و 18 جزء HPV پرخطر هستند به طوریکه بیش از هفتاد درصد سرطان‌های دهانه رحم به دلیل همین نوع ایجاد می‌شود. واکسن می‌تواند برای نوع 16 و 18 هم مفید باشد اما اگر فرد قبل از زدن واکسن به ویروس مبتلا شده باشد دیگر واکسن فایده زیادی ندارد. در واقع فرد باید قبل از ابتلا به ویروس HPV واکسیناسیون شده باشد.

روش‌های انتقال HPV

شایع‌ترین روش انتقال پاپیلوما از طریق رابطه جنسی به صورتی واژنی، دهانی، مقعدی یا به عبارتی هرگونه تماس مستقیم با پوست است. همچنین مکان‌هایی مانند استخر و سرویس‌های بهداشتی عمومی، خون آلوده و… منجر به انتقال بیماری نمی‌شوند. به عبارتی می‌توان تنها راه انتقال HPV را انجام رابطه جنسی دانست. انتقال این بیماری از طریق دستشویی های عمومی، لیزر، استخر و … هنوز به طور کامل اثبات نشده است. اما به هر حال باید مسائل بهداشتی را در چنین موقعیت هایی رعایت کرد.

میزان شیوع ویروسHPV

ابتلا به ویروس HPV موضوعی بسیار شایع در زندگی جنسی افراد محسوب می‌شود. به شکلی که تقریبا 85 درصد افرادی که فعالیت جنسی خود را آغاز کرده اند؛ مبتلا به این ویروس هستند. ابتلا به این ویروس لزوما به سرطان یا مشکلات دیگر منجر نخواهد شد. همچنین آمار زنان مبتلا به این ویروس بیشتر از مردان است. همچنین آنها در معرض مشکلات زیادتری نیز قرار دارند. افراد با ابتلا به این ویروس می‌توانند به دیگر بیماری های مقاربتی نیز مبتلا باشند.

ویروس HPV در دوران بارداری

بسیار احتمال دارد که افراد در فرایند بارداری و زایمان خود متوجه ابتلا به ویروسHPVشوند. در این شرایط باید گفت که احتمال انتقال به فرزند بسیار کم است؛ اما نباید آن را نادیده گرفت . همچنین تشخیص آن نیز مانند قبل از بارداری با پاپ اسمیر انجام می‌گیرد. این ویروس در دوران بارداری نیز قابل درمان نیست. به همین دلیل در این دوران نباید دارویی در این زمینه مصرف کرد. افراد تنها باید بر سلامت فرزند خود تمرکز کرده و سیستم ایمنی بدنی خود را تقویت کنند.

عارضه‌های ویروس HPV

زگیل

زگیل‌های ناشی از ویروس HPV بسته به نوع ویروس می‌تواند در قسمت‌های مختلفی از بدن نظیر ناحیه تناسلی، کشاله ران، نزدیکی واژن، مقعد، دهانه رحم و یا سر و گردن و دست و پا ظاهر شوند. زگیل‌ها معمولاً کم خطر هستند و امکان تبدیل به سرطان به ندرت پیش می‌آید. در واقع سویه های خوش خیم ویروس HPV، منجر به بروز زگیل تناسلی می‌شوند. زگیل ها با روش های مختلفی قابل درمان هستند؛ اما امکان بازگشت آنها به صورت مجدد وجود دارد. 

سرطان دهانه رحم

امکان تبدیل شدن HPV به سرطان در مردان بسیار نادر است اما زنان به احتمال زیادی دچار سرطان خصوصا سرطان دهانه رحم ناشی از HPV می‌شوند به طوریکه بیش از 70 درصد سرطان‌های دهانه رحم به این علت رخ می‌دهد. هر عاملی که سیستم ایمنی را ضعیف کند می‌تواند منجر به تقویت پاپیلومای انسانی شود. ذکر این نکته مهم است که فقط در انواع پرخطر HPV خصوصا نوع 16 و 18 امکان تبدیل به سرطان دهانه رحم وجود دارد.

سرطان دهان

شاید کمی جای تعجب باشد، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که HPV فقط در نواحی تناسلی رخ می‌دهد اما سرطان دهان ناشی از ویروسHPV امروزه افزایش پیدا کرده است. این نوع از سرطان می‎‌تواند دهان، زبان، حلق، لوزه‌ها و… را درگیر کند. سرطان دهان ناشی از HPV در مردان بیشتر از زنان رخ می‌دهد. یکی از علت‌های افزایش این نوع سرطان در مردان می‌تواند به علت رابطه جنسی دهانی باشد. همچنین مصرف دخانیات و الکل بر میزان افزایش سرطان دهان تاثیر گذار است.

سرطان‌های دیگر

از دیگر سرطان‌های ناشی از HPV می‌توان به سرطان واژن و آلت تناسلی مردان اشاره کرد. بروز این سرطان ها نیز به عوامل مختلفی بستگی دارند. حتی ممکن است که فرد با وجود داشتن برخی از سویه های خطرناک اچ پی وی بازهم به سرطان مبتلا نشود.

راه‌های تشخیص HPV

تشخیص HPV در مردان به راحتی انجام نمی‌شود به عبارتی تنها راه تشخیص آن دیدن زگیل و علائم ویروس است اما معروف‌ترین آزمایش برای تشخیص HPV و حتی سایر بیماری‌های مقاربتی در زنان آزمایش پاپ اسمیر است. به طور کلی توصیه می‌شود که هر خانمی هر سه سال یک بار این آزمایش را انجام دهد.

روش‌های پیشگیری اچ پی وی

 

معمولا رابطه محافظت شده با کاندوم هم خیلی نمی‌تواند ایمنی را در برابر ویروس HPV به وجود بیاورد. در نتیجه کاندوم بهترین راه پیشگری برای جلوگیری از HPV نیست. از این جهت بهتر است با انجام واکسیناسیون و تقویت سیستم ایمنی بدن شرایط را برای خود مهیا کنید. همچنین افراد از انجام رفتارهای پرخطر جنسی نیز خودداری کرده و در این زمینه با شریک جنسی خود، صادق باشند.

درمان قطعی اچ پی وی

تاکنون واکسن‌های مختلفی ساخته شده‌اند تا با کمک به سیستم ایمنی بتوانند انواع خاصی از HPV را مورد شناسایی قرار دهند. به طور کلی HPV قابل درمان نیست ولی عوارض آن قابل درمان است. به عبارتی حتی پس از درمان عوارض، فرد ناقل محسوب می‎‌شود و می‌تواند شخص دیگری را آلوده کند. از جمله‌ روش‌های درمانی می‌توان به منجمد کردن زگیل و ضایعات اشاره کرد.

همچنین داروهای موضعی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها موجب از بین رفتن زگیل‎‌ها شد با اینحال ممکن است زگیل‌ها بعد از مدتی دوباره به وجود بیایند. آنچه که در درمان علائم HPV اهمیت دارد تقویت سیستم ایمنی است. افراد می‌توانند با تزریق واکسن های مختلف گارداسیل 4 و 9 همچنین نوع ساخت ایران آن که دو سویه را پوشش می‌دهد؛ می‌توانند از بروز ویروس HPV جلوگیری کنند.

سخن پایانی

هنوز هیچ درمان قطعی برای درمان ویروس HPVوجود ندارد و تنها راهکار موثر برای مقابله با آن، پیشگیری است. این بیماری جنسی بسیار شایع بوده و می‌توان از آن به عنوان سرماخوردگی جنسی یادکرد. بهتر است افراد قبل از شروع فعالیت جنسی خود واکسن های تولید شده در این زمینه را دریافت کرده و با شروع زندگی جنسی سالانه وضعیت سلامت خود را بررسی کنند. با اینکار نه تنها خود از عوارض این ویروس در امان می‌مانند؛ بلکه آن را به افراد دیگر نیز منتقل نمی‌کنند. ابتلا به این ویروس به معنای به پایان رسیدن، زندگی جنسی نیست و افراد با انجام اقداماتی می‌توانند فعالیت جنسی خود را ادامه دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویروس اچ پی وی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا به HPV چگونه است؟

مهم‌ترین نکته در ارتباط با فردی که به HPV مبتلا است، در میان گذاشتن موضوع با شریک جنسی است. به طور کلی بهترین راه پیشگیری این است که هر فردی از قبل واکسیناسیون شده باشد زیرا کاندوم به تنهایی عامل پیشگیری مناسبی برای HPV محسوب نمی‌شود.

منبع: ویروس HPV ( اچ پی وی )



:: برچسب‌ها: ویروس HPV ( اچ پی وی ) ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نشانه مردی که طلاق می‌خواهد چیست؟ این سؤال برای بسیاری از خانم‌هایی که نگران زندگی مشترکشان هستند پیش می‌آید. قبل از هر چیز این موضوع را به خاطر داشته باشید که تمایل به طلاق همیشه هم قابل حدس زدن نیست؛ اما بعضی نشانه‌ها می‌توانند خبر از سرد شدن رابطه یا نزدیک بودن طلاق بدهند. اگر به رفتار همسرتان دقت داشته باشید خیلی زود متوجه این نشانه‌ها خواهید شد و شاید بتوانید جلوی طلاق را بگیرید. همیشه سرد شدن رابطه نشانه‌هایی از خود به‌جا می‌گذارد. اگر زودتر به این نشانه‌ها واکنش نشان ندهید ممکن است دیگر نتوانید جلوی آن‌ها را بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه مردی که طلاق می‌خواهد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: نشانه مردی که طلاق می خواهد

نشانه مردی که طلاق می‌خواهد؛ چیست؟

 

همیشه فردی که قصد اتمام رابطه را دارد نشانه هایی از خود بروز می‌دهد. این نشانه ها به دلیل اینکه تغییرات احساسی به همراه دارد، به راحتی قابل تشخیص است. نشانه مردی که طلاق می‌خواهد هم به همین شکل است. مردانی که قصد طلاق و جدایی دارند؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که خانم ها خیلی هم سریع آن ها را متوجه می‌شوند.

این مردان در وهله اول از خود بی تفاوتی نشان می‌دهند و به مرور زمان از شما فاصله می‌گیرند. در این مقاله برای آشنایی شما در رابطه با نشانه مردی که طلاق می‌خواهد صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه‌های مردی که به طلاق فکر می‌کند

 

سرد شدن یک رابطه عاطفی همیشه نشانه‌هایی از خود به‌جا می‌گذارد. در این قسمت مهم‌ ترین نشانه مردی که طلاق می‌خواهد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه این نشانه‌ها نمی‌توانند دلیلی برای طلاق باشند.

پیش از آنکه راجع به دلیل این رفتارها در همسرتان قضاوت کنید شرایط روحی و اجتماعی او را هم در نظر بگیرید. برای همه ما پیش خواهد آمد که گاهی اوقات خسته باشیم و نتوانیم به زندگی مشترکمان به‌اندازه کافی توجه نشان بدهیم. اما اگر این نشانه‌ها برای مدت طولانی میان شما و همسرتان باقی مانده بهتر است برای برطرف کردن آن از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. 

???? سرد شدن رابطه

یکی از نشانه مردی که طلاق می‌خواهد، سرد شدن است. سرد شدن رابطه میان شما و همسرتان یکی از اولین نشانه‌هایی است که باید شما را حساس کند. بسیاری از مواقع گذشت زمان یا مشغله‌های کاری هستند که باعث می‌شود همسرتان به‌اندازه روزهای اول به شما توجه نداشته باشد؛ اما گاهی اوقات این شرایط بدون هیچ دلیلی شروع می‌شود.

ممکن است احساس کنید همسرتان بهانه‌گیر شده، علاقه‌ای به صحبت با شما ندارد و یا به‌اندازه گذشته برایتان وقت نمی‌گذارد. در این شرایط بهتر است احساسات خود را با او در میان بگذارید و دلیل رفتارش را بپرسید. اما اگر این دلایل برای شما قانع‌کننده نیست، بهتر است نسبت به شرایط حساسیت بیشتری داشته باشید. می‌توانید برای پیدا کردن راه‌حل از یک مشاور کمک بگیرید.

???? بی‌ میلی جنسی در مردی که طلاق می خواهد

نشانه مردی که طلاق می‌خواهد در روابط جنسی نیز مشهود است. رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین موضوعات در هر رابطه‌ای است. تمایلات جنسی در هر شخص به آرامش روانی و همین‌طور علاقه نسبت به‌ طرف مقابل بستگی دارد. اگر همسرتان اخیراً تمایلش را به برقراری رابطه جنسی با شما از دست داده، شاید بهتر باشد راجع به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید.

???? علاقه‌ ای به حل مشکلات ندارد | نشانه مردی که طلاق می‌خواهد

نشانه مردی که طلاق می‌خواهد مساوی با عدم تلاش برای حل مشکلات است. تا زمانی که شما و شریک عاطفی‌تان به زندگی مشترک خود علاقه داشته باشید، سعی می‌کنید مشکلاتی که در رابطه پیش می‌آیند را برطرف کنید. تلاش شما برای بهتر کردن رابطه همیشه نشانه این است که بودن در کنار یکدیگر برایتان باارزش است. اما اگر احساس می‌کنید همسرتان تمایلی به حل کردن مشکلات ندارد بهتر است راجع به ارزش رابطه برای او کمی شک کنید.

یکی دیگر از نشانه مردی که طلاق می‌خواهد قهر های طولانی‌ مدت است. این آقایان نسبت به ناراحتی شما حساسیتی ندارند و برای بر طرف کردن مشکلات یا دلجویی از شما تلاشی نمی‌کنند. اگر از این مردان بخواهید که همراه شما برای مشاوره خانواده بیایند به‌ احتمال‌ زیاد جواب منفی خواهید شنید. این مردان تمایلی به حل مشکلات یا شنیدن تقصیراتشان ندارند.

???? خیانت از طرف مردی که طلاق می خواهد

خیانتت از دیگر نشانه مردی که طلاق می‌خواهد است. خیانت می‌تواند در هر رابطه‌ ای و به هر دلیلی اتفاق بیفتد. بسیاری از خانم‌ها بعد از خیانت تصمیم می‌گیرند رابطه خود را ادامه دهند. برای ادامه رابطه دیدگاه همسرتان راجع به کاری که کرده یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

اگر او از رفتارش پشیمان نیست و به خودش حق می‌دهد؛ یا اگر این اولین باری نیست که با خیانت همسرتان مواجه می‌شوید، بهتر است کمی جدی‌تر به این موضوع فکر کنید. خیانت همیشه نشان‌دهنده این است که یک مشکل جدی در رابطه شما وجود دارد؛ اما همان‌طور که گفتیم اگر همسرتان تصمیمی برای حل کردن این مشکلات ندارد، این موضوع می‌تواند نشانه بی‌ارزشی رابطه برای او باشد.

???? از بین رفتن حرمت‌ ها

همه ما وقتی کسی را دوست داریم سعی می‌کنیم بعضی رفتارهایش را نادیده بگیریم؛ یا در دعواهایمان همیشه راهی برای برگشت باقی می‌گذاریم. اگر همسرتان بدون توجه به این موضوع حرمت‌ها را از بین می‌برد و احساس شما برای او اهمیتی ندارد؛ این می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه او اهمیتی به ادامه این رابطه نمی‌دهد. بنابراین از بین رفتن حرمت ها از دیگر نشانه مردی که طلاق می‌خواهد؛ می‌باشد.

???? داشتن اهداف فردی | نشانه مردی که طلاق می‌خواهد

یکی از خصوصیات زندگی مشترک موفق این است که هر دو طرف برای پیشرفت زندگی تلاش می‌کنند. اما اگر مدتی است می‌بینید جایی در برنامه‌ها و اهداف همسرتان ندارید بهتر است با دقت بیشتری به وضعیت رابطه‌تان نگاه کنید. یکی از نشانه‌های مردانی که از زندگی مشترکشان خسته شده‌اند و نشانه مردی که طلاق می‌خواهد؛ این است که آن‌ها برنامه‌ها و اهداف فردی برای خود در نظر می‌گیرند. به‌عبارت‌دیگر شما احساس خواهید کرد در برنامه‌های زندگی آن‌ها هیچ نقشی ندارید.

???? مردی که از طلاق حرف می زند

نشانه مردی که طلاق می‌خواهد این است که دائم در حال صحبت راجع به طلاق است. اگر برایتان پیش آمده که در دعواها همسرتان از طلاق یا جدایی صحبت کند این موضوع را جدی بگیرید. اگر مردی همسرش را واقعاً دوست داشته باشد هرگز از این موضوع با او صحبت نمی‌کند. اما اگر همسر شما چنین پیشنهادی را مطرح کرده و یا در مقابل درخواست طلاق از طرف شما سکوت می‌کند بهتر است کمی این موضوع را جدی بگیرید. 

???? انزوای عاطفی

یکی از نشانه های مردی که طلاق می‌خواهد؛ انزوای عاطفی است. این فرد علاقه ای به بروز احساسات ندارد و مانند گذشته به شما علاقه اش را نشان نمی‌دهد. با شریک احساسی خود همدل نیست و ارتباط صمیمانه ای با او ندارد. بنابراین از نشانه مردی که طلاق می‌خواهد؛ انزوای عاطفی است.

???? افزایش دعوا و بحث | نشانه مردی که طلاق می‌خواهد

زمانی که یک رابطه با افزایش بحث و دعوا همراه می‌شود؛ می‌توان نشانه مردی که طلاق می‌خواهد بدانیم. به همین دلیل این افراد بحث های طولانی خواهند داشت و مشکلات را روز به روز بیشتر می‌کنند. همچنین برای رفع آن هیچ تلاشی نخواهند کرد.

از بین بردن علل نشانه های مردی که طلاق می خواهد

همان‌ طور که قبلا هم گفتیم همیشه این نشانه‌ ها به این خاطر نیستند که همسرتان به دنبال طلاق است. برای همه ما گاهی اوقات خسته می‌شویم یا از چیزی دلخور هستیم؛ اما اگر این رفتارها در همسرتان ادامه پیدا کرده و احساس می‌کنید شرایط آن طور که باید باشد نیست، بهتر است راجع به این موضوع کمی جدی‌ تر فکر کنید. بسیاری از مواقع نمی‌دانیم مشکل کجاست؛ یا شاید راهی برای حل کردن آن نداشته باشیم؛ از طرف دیگر گاهی اوقات دوست نداریم راجع به مشکلاتمان با اطرافیان صحبت کنیم. بنابراین به نشانه مردی که طلاق می‌خواهد بیشتر دقت کنید.

در همه این شرایط بهتر است برای بر طرف کردن مسائلی مانند نشانه مردی که طلاق می‌خواهد از مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا راهکار هایی را برای بهبود زندگی پیدا کنید. به‌علاوه اگر راهی برای تغییر شرایط وجود نداشته باشد آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا شخصیت خود را قوی‌ تر کنید و با مشکلات زندگی یا حتی جدایی کنار بیایید.

کلام آخر

نشانه مردی که طلاق می‌خواهد به راحتی قابل تشخیص است. روانشناسان با بررسی نشانه ها به شما می‌گویند که این فرد خسته شده است و یا اینکه قصد جدایی دارد. اگر در تشخیص نشانه مردی که طلاق می‌خواهد دچار مشکل شده اید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه مردی که طلاق می‌خواهد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چطور بفهمم شوهرم به دنبال طلاق است؟

نشانه‌های بسیاری مثل سردی رابطه، صحبت نکردن از آینده یا برنامه‌ریزی‌های فردی وجود دارند که از تمایل همسر شما به جدایی صحبت می‌کنند. اما مهم‌ترین آن‌ها این است که او نمی‌خواهد مشکلات رابطه را حل کند.

منبع: نشانه مردی که طلاق می خواهد



:: برچسب‌ها: نشانه مردی که طلاق می خواهد ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه می‌تواند شرایط مناسبی را برای شروع بخش مهمی از زندگی‌اش مهیا کند. والدین باید فرزند خود را با واقعیت‌های مدرسه رفتن آگاه نمایند و به او کمک کنند تا به صورت تدریجی با محیط اجتماعی جدیدی که در آن قرار می‌گیرد، سازگار شود. برخی از کودکان که از مدرسه می‌ترسند، نمی‌توانند از پدر و مادر خود جدا شوند و بدون آن‌ها دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه و کم کردن ترس‌های او، با تمرین و تکرار و همینطور راهکارهای موثر با توجه به ترس‌ها و نگرانی‌های کودک امکان‌پذیر است. در ادامه همراه ما باشید تا با راهکارهای آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه آشنا شویم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه

آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه

از مهم‌ترین مراحل زندگی در سنین کودکی، رفتن به مدرسه است. البته برخی از کودکان قبل از رفتن به مدرسه، پیش دبستانی و مهد می‌روند و راحت‌تر از دیگر کودکان می‌توانند با محیط مدرسه سازگار شوند. در مقابل کودکانی که هیچ تجربه‌ای از مهد و پیش دبستانی ندارند و قبل از سن رفتن به کلاس اول، در خانه و نزد پدر و مادرشان بوده‌اند، سخت‌تر می‌توانند شرایط جدید را بپذیرند.

لازم است اشاره کنیم که آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه فقط مربوط به نوآموزان اول ابتدایی نیست و حتی ممکن است در موارد معدودی دانش آموزان بزرگ‌تر نیز نیازمند آماده شدن برای شروع سال تحصیلی جدید باشند.

اولین قدم در آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه

والدین در اولین قدم برای آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه، باید با فرزند خود در رابطه با پیرامون رفتن به مدرسه صحبت کنند. بهتر است توضیحاتی در مورد مدرسه به فرزند خود بدهید؛ اینکه مدرسه دارای چه محیطی می‌باشد و چه کارهایی می‌توان در آن انجام داد.

حتما نکات مثبت مدرسه رفتن را برای کودک‌تان شرح دهید تا مدرسه به مکانی جذاب و دوست داشتنی در ذهن او تبدیل شود و او برای رفتن به آن ذوق داشته باشد. مثلا می‌توانید به او بگویید که همسالانش نیز در مدرسه حضور دارند و او می‌تواند از میان آن‌ها، دوستان زیادی را پیدا کند و در کنار درس خواندن، با دوستانش بازی کند.

توصیه می‌شود والدینی که کودک آن‌ها تجربه مهد کودک و پیش دبستانی را ندارد، برخی مهارت‌های دوستیابی را به فرزندشان آموزش دهند تا بتواند در مدرسه ارتباط خوبی را با دیگر کودکان برقرار نماید. آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه شامل دوست یابی نیز می‌شود.

آماده‌کردن کودکی که از مدرسه هراس دارد

یکی از مشکلاتی که برخی والدین با آن مواجه هستند، ترس از مدرسه کودک‌شان می‌باشد. این دسته از کودکان با جدایی از پدر و مادر نگران و مضطرب می‌شوند؛ به همین دلیل نمی‌توانند از آن‌ ها جدا شوند و به صورت مستقل در یک محیط اجتماعی همچون مدرسه قرار بگیرند.

هراس از مدرسه زمانی نگران کننده است که کودک در برابر رفتن به مدرسه مقاومت کند و دچار ترس و اضطراب بیش از اندازه شود. آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه به خصوص کودکانی که ترس از مدرسه رفتن دارند، می‌تواند سبب از بین رفتن این ترس شود؛ به طوری که والدین باید تلاش کنند به تدریج تصویر ذهنی فرزندشان را پیرامون درس و مدرسه از بین ببرند.

 

آماده کردن کودک دچار اختلال اضطراب برای رفتن به مدرسه

برخی از کودکان دارای وابستگی بسیاری به والدین‌شان هستند و به همین دلیل به سختی از آن‌ها جدا می‌شوند. وابستگی کودکان به والدین، زمانی تبدیل به یک موضوع نگران کننده می‌شود که کودک از رفتن به مدرسه اجتناب کند. کودکانی که نمی‌توانند به صورت کوتاه مدت از والدین خود جدا شوند، دارای علائم و نشانه‌ های اختلال اضطراب جدایی هستند.

برای جلوگیری از این مشکل، روانشناسان توصیه می‌کنند که کودکان پس از سن سه سالگی، زمان‌هایی را از والدین خود جدا باشند و حتی برای مدت زمان کوتاه در مهد و یا در منزل آشنایان قابل اعتماد بمانند. بنابراین آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه باید از سنین کم آغاز شود تا فرآیند شروع تحصیل در مدرسه بدون هیچ مشکلی انجام شود. شما عزیزان می‌توانید در زمینه اجتماعی شدن کودک از مشاوران و روانشناسان مرکز مشاوره ذهن نو کمک بگیرید.

راهکار موثر در زمینه آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه

اگر کودک دچار ترس از مدرسه است و یا در برابر رفتن به مدرسه مقاومت می‌کند، می‌توانید با استفاده از برخی راهکارهای موثر در این زمینه کودک خود را آماده نمایید. و آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه را با دقت بر نکات زیر پیش ببرید.

???? قبل از ثبت نام در مدرسه، سعی کنید پیرامون مدرسه رفتن و حال و هوای درس خواندن با فرزندتان صحبت کنید. حتی می‌توانید زمان‌هایی را به رفتن به مدرسه اختصاص دهید و او را با محیط آن آشنا نمایید. از خاطرات خوبی که در مدرسه داشته‌اید تعریف کنید و تصویر روشنی در ذهن او ایجاد کنید.

???? از فواید و نکات مثبت رفتن به مدرسه و درس خواندن برای فرزندتان بگویید تا او انگیزه لازم برای رفتن به مدرسه به دست آورد.

????با یکدیگر به خرید لوازم مورد نیاز برای رفتن به مدرسه بروید و اجازه دهید او در انتخاب لوازمی که می‌خواهد مستقل عمل کند و انگیزه لازم برای استفاده آن‌ها را داشته باشد.

???? قبل از شروع مدارس، ساعات خواب و بیداری کودک‌تان را تنظیم نمایید و اینکار را به روز اول مهر موکول نکنید. توصیه می‌شود برای بیدار کردن فرزندتان، صبح‌ها از موسیقی شاد و پرانرژی استفاده کنید.

???? در روز اول مدرسه کودک‌تان را همراهی کنید و با روی خوش از او خداحافظی نمایید.

???? می‌توانید برای شروع تحصیل فرزندتان جشنی خودمانی برنامه‌ریزی کنید. رفتن به رستوران و یا خریدن کیک کوچک رفتن به مدرسه را برای او خاطره‌انگیز می‌کند.

???? حتما پیرامون رعایت مسائل بهداشتی در مدرسه با کودک خود صحبت کنید. سلامت نوآموزان اول ابتدایی در یک محیط اجتماعی و همگانی همچون مدرسه وابسته به آموزش مسائل بهداشتی از سوی والدین است. در این زمینه استفاده از توالت مدرسه، شستن منظم دست‌ها، استفاده از لیوان شخصی، نحوه خوردن تغذیه و … را به کودک آموزش بدهید.

???? درباره مدرسه از کودک سوال کنید. مثلا به او بگویید که با چه کسانی دوست شده است و یا کلاس‌های خود را چگونه گذرانده است.

???? برای بالابردن انگیزه درس خواندن، یک میز تحریر کوچک برای او تهیه کنید.

???? به فرزندتان اجازه دهید که خودش راجع به زمان انجام تکالیفش تصمیم بگیرد. البته برایش توضیح دهید که انجام تکالیف مدرسه از وظایف روزانه‌اش است اما خودش می‌تواند زمان آن را تعیین کند.

???? حتما مهارت‌های ارتباطی کودکان را به فرزندتان آموزش دهید تا او بتواند با همکلاسی‌هایش ارتباط برقرار کند.

آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه قبل از آغاز کلاس ها

برای آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه لازم است که والدین از قبل با فرزندان خود برخی از کارها را آغاز کنند. در این بخش مقاله راجع به آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه قبل از آغاز کلاس ها توضیح داده ایم.

???? برای فرزند خود برنامه صبحگاهی منظم برنامه ریزی کنید. فرزند خود را عادت دهید تا هنگام هر روز صبح سر یک ساعتی بیدار شود و مشغول کارهای خودش شود.

???? برای آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه باید هر روز صبح با فرزند خود صحبت کنید. زمانی که والدین صبحگاه با فرزندان خود صحبت می‌کنند؛ انرژی مضاعفی به فرزندان خود تزریق می‌کنند.

???? هر روز صبح را سرحال و هیجان زده آغاز کنید.

???? فرزند خود را در جریان تغییرات او بگذارید. و تغییراتی که صبح بیدار شدن برای او به وجود آورده است را بازگو کنید.

???? با فرزند خود مدرسه بازی کنید. معلم بازی کنید و مسائل مدرسه را در نقش بازی به او آموزش دهید.

???? به کودک فرصت استراحت دهید. بعد از نقش مدرسه بازی، به او اجازه دهید تا اندکی استراحت کند و پس از مدتی به تمرین درس بپردازید.

سخن آخر

همانطور که کودکان برای رفتن به مدرسه نیازمند لوازم تحریر و وسایل مورد نیاز هستند، باید آمادگی روحی و ذهنی لازم را نیز داشته باشند. آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه موجب می‌شود که نوآموزان با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری وارد محیط آموزشی شوند.

با تمامی راهکارهایی که در این مقاله از سایت ذهن نو ارائه کردیم، بسیاری از والدین همچنان در آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه ناتوان هستند و نمی‌توانند با گریه‌ها و ترس‌های کودک خود از مدرسه مقابله کنند. گاهی عدم تمایل کودکان به مدرسه دلایل گوناگونی دارد که شناسایی آن کار آسانی نیست.

توصیه می‌شود اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، حتما به افراد متخصص در زمینه روانشناسی کودک مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره در کم‌ترین زمان می‌توانید با روانشناسان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه



:: برچسب‌ها: آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

همکار بی ادب یکی از مشکلات اساسی محل کار محسوب می‌شود. به طور کلی بی ادبی در هر مکان و زمانی ناشایست است. اما در محیط کار به دلیل اینکه زمان زیادی را با همکاران خود سپری می‌کنیم؛ احتمالا بیشتر دچار مشکلاتی خواهیم شد. تعامل با دیگران و همکاری با آنها نیاز به صبوری دارد. اما سکوت کردن برای طولانی مدت در مقابل رفتارهای بی ادبانه باعث بروز پیامدهای بیشتری می‌شود.

 

فراموش نکنید که حضور چنین فرد یا افرادی در محیط کار راندمان کاری را نیز کاهش می‌دهد. افراد مجبور نیستند تا رفتارهای توهین آمیز رفتار خود را تحمل کنند به همین دلیل بهتر است این رفتارها را شناسایی کرده و نحوه برخورد صحیح با آنها را بیاموزند. برای این کار می‌توانید مشاوره شغلی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکار بی ادب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: همکار بی ادب

همکار بی ادب

شاید شما هم تاکنون در محیط کار خود با افرادی که حد و حدود خود را رعایت نمی‌کنند و مدام در حال بروز رفتارهای بی ادبانه هستند؛ بوده اید. بودن با چنین فردی در یک مکان، برای مدت زمان طولانی، احساس ناامنی ایجاد کرده و همچنین دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند.

برای برخورد با همکار بی ادب نباید عجولانه عمل کرد. نشان دادن عکس العمل های شدید و افراطی در مقابل چنین افرادی اوضاع را بدتر کرده همچنین شما را دچار سردرگمی می‌کند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. برای اطلاع از نحوه رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

نشانه های همکار بی ادب

به طور کلی رفتارهای گستاخانه افراد در شرایط مختلف نشانه هایی دارد که کاملا مشهود و قابل تشخیص است. اما افراد در محل کار باید حرفه ای تر رفتار کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشند. اما همکار بی ادب به قوانین و اخلاق اهمیتی نداده و در مواجه با همکاران دیگر و حتی مدیران نیز بی ادبی می‌کند. برخی از نشانه های چنین فردی شامل موارد زیر می‌شود. 

????بیان شوخی های جنسی

به طور کلی بیان کردن شوخی های جنسی در معاشرت با افراد مختلف کار صحیحی نیست. از طرفی گاهی این شوخی تنها به بیان کرده جملات طنزآمیز محدود نمی‌شود و فرد به خود اجازه می‌دهد تا دیگران لمس کند. اینکار در محل کار اصلا جنبه خوبی نداشته و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

بهتر است از صمیمی شدن بیش از حد با همکاران خودداری کرده و همواره مرزهایی را با آنان رعایت کنیم. معاشرت کردن با همکاران و حتی شوخی کردن در محیط کار به طور کلی مانعی ندارد و حتی گاهی باعث بالارفتن راندمان کاری می‌گردد. اما همکار بی ادب اندازه شوخی را رعایت نکرده و پا را فراتر می‌گذارد.‌

????دخالت در مسائل خصوصی

همکار بی ادب در حریم شخصی شما دخالت کرده و در مسائل مختلف اظهار نظر می‌کند. برای مثال وقتی در حال صحبت کردن با همسرتان هستید؛ او به حرف های شما گوش داده و در این مورد با شما صحبت می‌کند. یا حتی گاهی آن را به دیگران نیز انتقال می‌دهد.

چنین رفتاری در محل کار به هیچ وجه صحیح نبوده و دیگران را نسبت به شما بی اعتماد می‌کند. نباید بیش از حد در مورد مسائل شخصی با همکاران صحبت کرد و آنان را محرم اسرار خود دانست. محیط کار کاملا حرفه ای بوده و باید حدود آن را رعایت کرد. 

????استفاده از الفاظ رکیک

قطعا استفاده از الفاظ رکیک و بی ادبانه، یکی از بارزترین نشانه های همکار بی ادب است. البته فرد بی ادب در همه شرایط و موقعیت ها به این نحو صحبت می‌کند. در محل کار افراد باید با یکدیگر مودبانه و با احترام حرف زده و حتی در مورد تعارفات مرسوم نیز ادب را رعایت کنند. هر قدر هم که افراد با یکدیگر صمیمی باشند؛ بازهم اجازه استفاده از کلمات نامربوط را نداشته و باید به حضور دیگران نیز احترام بگذارند.

نحوه برخورد با همکار بی ادب

در قسمت قبلی با برخی از رفتارهای همکار بی ادب آشنا شدید. بهتر است این افراد را در محل کار خود شناسایی کرده و نحوه برخورد صحیح با چنین افرادی، از بروز چالش های مختلف جلوگیری کنید. اینکار نیاز به تدبیر و صبر دارد و نباید به صورت هیجانی عمل کرد. 

????شناختن او

در قدم اول بهتر است همکار خود را به درستی بشناسید. اینکه آیا او در همه مکانها به این شکل رفتار می‌کند و یا در محل کار به دلیل ایجاد صمیمیت از چنین رفتارهایی بهره می‌گیرد. یا برای مثال شاید این اولین تجربه کاری اوست و از نحوه برخورد صحیح در این موقعیت آگاه نیست. با یافتن پاسخ این سوالات می‌توان به صورت موثرتر با چنین فردی برخورد کرد. با اینکار از بروز سوتفاهم ها نیز آگاه خواهید شد.

????عدم مقابله به مثل

در مواجه با همکار بی ادب، نباید با او مقابله به مثل کرد. رفتار کردن مانند خود او مشکلات را تشدید خواهد کرد. با اینکار شما دیگر تفاوتی با چنین فردی نداشته و مثل او خواهید شد. در ضمن او نیز شدت رفتارهایش را افزایش داده تا از با شما مقابله کند. با اینکار احتمالا چالش های زیادی در محل کار بروز می‌کنند که دیگران هم درگیر می‌شوند. اتفاقا در چنین شرایطی شما باید مودبانه تر از قبل با او برخورد کنید تا شاید از شما نحوه رفتار در محل کار را بیاموزد.

????با مدیریت صحبت کنید

اگر رفتارهای همکار بی ادب شما و دیگران را می‌آزرد و بر کیفیت انجام کار نیز موثر است؛ بهتر است در این زمینه با مدیر مجموعه صحبت کرده و از او بخواهید تا اقدامی بکند. البته اینکار بهتر است بعد از تلاش خودتان برای مقابله با چنین فردی باشد. شاید حتی بعد از صحبت کردن با مدیر نیز مورد بی احترامی این فرد قرار گیرید. اما به هر حال این وظیفه افراد است که برای داشتن محیطی سالم و امن کاری تلاش کنند.

????نادیده گرفتن و فاصله گرفتن از او

اگر هیچ یک از اقدامات شما در زمینه همکار بی ادب، جوابگو نبود؛ بهتر است رفتارهای این فرد را نادیده گرفته و از او فاصله بگیرید. شاید اینکار موثر واقع شده و او به رفتارهای خود پی ببرد. فاصله گرفتن از این اوضاع باعث می‌شود تا آرامش بیشتری داشته و همچنین شرایط را از زاویه ای دیگر نیز ببینیم.

همچنین انجام اینکار برای مدتی تاثیر مثبتی بر فرد گذاشته و احتمالا رفتارهای گستاخانه او را کمرنگ می‌کند. اگرچه در محیط کار باید با افراد دیگر در ارتباط بود و از آنان کمک گرفت. اما با چنین فردی بهتر است روابط خود تنها به کار محدود کنید. 

سخن پایانی

فراموش نکنید که در مواجهه با همکار بی ادب، مسائل را به صورت شخصی نبینید. این افراد احتمالا در برخورد با همه، اینگونه برخورد می‌کنند. انگیزه و روحیه خود را برای تلاش کردن بالا نگه داشته و تنها به اهداف کاری خود فکر کنید. موانع در همه محیط های کاری وجود دارد. اما نحوه برخورد صحیح با آنها اهمیت دارد. این شرایط را موقت در نظر گرفته و آن را برای خود بزرگ نکنید. همچنین می‌توانید برای روش رویارویی با این افراد و همچنین بالا بردن سلامت روانی خود در محل کار، از یک روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکار بی ادب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: همکار بی ادب



:: برچسب‌ها: همکار بی ادب ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سندرم پرنسس امپراطور دو اختلال مجزا هستند. سندرم پرنسس به دلیل حمایت های بیش از اندازه والدین به وجود می‌آید. در این سندرم پدر و مادرها فرزندان خود را لوس می‌کنند و فرزندان خود را به قدری نازپروده می‌کنند که در آینده جز آزار چیزی برای همسر خود نخواهد داشت. اما در سندرم امپراطور کودک مستبد یک اختلال رفتاری است. کودکانی که به این سندرم مبتلا هستند با بی احترامی با والدین سخن می‌گویند و به مرحله باج گیری و حمله می‌رسند.

در سندرم امپراطور والدین در کنترل فرزندان قرار دارند. حتی در شدیدترین موارد نیز سندرم امپراطور می‌تواند مربوط به اختلال سرپیچی مخالفت باشد. والدین برای رهایی از سندرم پرنسس امپراطور باید بهترین نوع تربیت را برای کودکان خود انتخاب کنند. و در این زمینه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم پرنسس امپراطور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سندرم پرنسس امپراطور | 2 علت اصلی سندرم امپراطور

سندرم پرنسس امپراطور چیست؟

سندرم پرنسس امپراطور به دلیل سبک های فرزند پروری اشتباه والدین به وجود می‌آید. کودکانی که به سندرم امپراطور مبتلا هستند حتی دیگر به والدین خود احترام نمی‌گذارند. در صورتی که این خود والدین بوده اند که با تربیت اشتباه چنین فرزندی را تربیت کرده است.

در سندرم پرنسس نیز مادران و پدران به قدری با ناز فرزندان خود رقصیده اند که فرزندان در آینده با اطرافیان و همسر خود با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهند شد. البته که استفاده از لوازم آرایش برای کودکان و وارد شدن کودکان به حوزه مدلینگ این سندرم را افزایش داد. کارشناسان سندرم پرنسس کوچولو را آفتی برای تمامی دیگر دختران نیز نامیده اند.

این کودکان در بزرگسالی با اختلالات شخصیت روبرو می‌شوند و برای دریافت توجه هر کاری انجام می‌دهند. و در نهایت به شخصیت مهر طلب تبدیل می‌شوند. برای رهایی از این شیوه تربیتی کودک حتما در روند تربیت از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سندرم پرنسس امپراطور تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علائم سندرم پرنسس

افرادی که به سندرم پرنسس مبتلا هستند از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? مانند یک بچه، نوجوان و یا فردی که سن کمی دارد، رفتار می‌کند. شاید قشقرق راه بی‌اندازد و برای مهمانی با افرادی که بسیار از او کوچک‌تر هستند اقدام کند.

???? فرد مبتلا به سندرم پرنسس همیشه با مادر خود در تماس است. و سهم بزرگ زندگی او نسیب مادرش شده است. مادر او محافظش است و حتی زمانی که او فردی بالغ شود؛ نگران فرزند خود می‌باشد.

???? مادرش ممکن است که لباس های او را بشورد و برای او مواد غذایی تهیه کند.

???? او به گونه ای رفتار می‌کند که گویا زنان باید به او خدمت کنند. این افراد انتظار دارند که مورد توجه باشند.

???? در روابط عاشقانه به مدت طولانی دوام نمی‌آورد. و شریک های قبلی او یا به دشمنان و یا به یاران جدید او تبدیل می‌شوند.

???? در تمام حوزه های زندگی اش هراس اجباری دارد. و این به دلیل سبک دلبستگی از روی نیاز است.

???? متعد کردن او برای خرید مبل ساده نیز به مدت 6 ماه زمان می‌برد.

???? دوستان صمیمی کم دارد و دوستان او اغلب مادر و افراد غریبه هستند. که در هنگام بازی و مهمانی رفتن آنها را ملاقات می‌کند.

???? خودشیفته است و نوعی خود پسندی کودکانه دارد.

???? پول زیادی برای بازی، مهمانی و در راه زنان صرف می‌کنند.

????به ندرت فکر می‌کند که مقصر است.

???? پرخاشگر و نافعال هستند. و با رفتارهای غیر مستقیم به توهین ماهرانه می‌پردازد.

علت سندرم پرنسس

علت سندرم پرنسس سبک رفتاری و تربیتی والدین است. با روش های تربیتی هلکوپتری کودکان این رفتارها از فرد نمایان می‌شود. چنین والدینی به شدت از فرزندان خود محافظت می‌کنند و به شیوه ای آنها را رشد می‌دهند که کودک آموزش می‌بیند همه باید برای رفع نیازها و خواسته های او تلاش کنند. 

علائم سندرم امپراطور

افرادی که به سندرم امپراطور مبتلا هستند از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? سعی دارند همیشه خانواده های خود را مانند استبداد کوچکی اداره کنند و در دست بگیرند.

???? برای کسب خواسته ها دستکاری و تهدید می‌کنند.

????خود محور هستند و قادر به این نیستند که دیگران را در زمینه های مختلف درک کنند.

???? در برابر نا امیدی بسیار کم تحمل هستند. و سریع رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می‌دهند.

???? از مهارت های اجتماعی بسیار ضعیفی برخوردارند. و چیزی از همدلی نمی‌دانند.

???? برای رسیدن به خواسته های خود خشمگین می‌شوند و فریاد می‌کشند.

???? و ویژگی شخصیت ماکیاولیسم دارند.

علت سندرم امپراطور

سندرم امپراطور اصولا برای افرادی است که فرزندان پسر چینی تک فرزند دارند که مانند حاکمان ستمگر رفتار می‌کنند. در بروز این سندرم چندین عامل دخیل هستند. که در این بخش مقاله در رابطه با علت سندرم امپراطور توضیح داده ایم.

✨ ژنتیک

یکی از دلایل بروز سندرم امپراطور، ژنتیک است. احتمال اینکه افراد مبتلا به سندرم امپراطور اقوام درجه یک با این خصوصیات اخلاقی داشته باشند بسیار زیاد است.

✨ آموزش و تربیت اشتباه

آموزش و تربیت اشتباه از دیگر علل بروز سندرم امپراطور است. گاهی والدین به شیوه ای با فرزندان خود برخورد می‌کنند که فرد بدون حضور مراقب نمی‌تواند رشد کند. و کودک به طور ناخودآگاه این موضوع را یاد می‌گیرد که همه برای رفع نیازهای من باید هر کاری را انجام دهند و تلاش کنند.

درمان سندرم پرنسس امپراطور

برای درمان سندرم پرنسس امپراطور روش های زیادی وجود دارد که باید به کمک روانشناس صورت بگیرد. که در این نوع درمان هر کدام نیز ویژگی های خاصی را دنبال دارد. و بهترین راه برای تغییر رفتار فردی که سالها به این سبک زندگی عادت کرده است، درخواست کمک از روانشناس است.

برای درمان سندرم پرنسس امپراطور باید محدودیت هایی را تعیین کنید و به شدت مراقب اولین علائم باشید. و به کودکان خود نحوه همدلی و درک دیگران را آموزش دهید. و روند درمانی را حتما با روانشناس پیش ببرید.

کلام آخر

سندرم پرنسس امپراطور یکی از اختلالات رفتاری است که به دلیل ژنتیک و سبک فرزند پروری هلکوپتری به وجود می‌آید. والدین باید مراقب ویژگی های رفتاری فرزندان خود باشند و با کوچکترین نشانه ها برای درمان آنها اقدام کنند. زمانی که سبک فرزند پروری صحیح باشد؛ کودک به شیوه بهتری رشد می‌کند. در زمینه تربیت و رشد کودک حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم پرنسس امپراطور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سندرم پرنسس امپراطور | 2 علت اصلی سندرم امپراطور



:: برچسب‌ها: سندرم پرنسس امپراطور | 2 علت اصلی سندرم امپراطور ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عاشق پسر عمو شدن معمولا برای همه دخترانی که پسر عمو دارند اتفاق می‌افتد. عشق به پسر عمو نیز به دلایل رخ می‌دهد. چون در دوران کودکی با این فرد بزرگ شده اید و دائم والدین راجع به عقد آسمانی پسر عمو و دختر عمو صحبت کرده اند؛ دختران تحت تاثیر حرف های خانواده قرار می‌گیرند. بسیاری از دختران نوجوان را مشاهده کرده ایم که عاشق پسر عمو شده اند و به دنبال ازدواج با او هستند.

این عشق تقریبا برای دختران نوجوان با سن کم رخ داده است. به دلیل ملاقات زیاد دختر عمو و پسر عمو با یکدیگر، آنها به یکدیگر علاقه مند می‌شوند. همچنین چون اولین جنس مخالفی که دختر مشاهده کرده است؛ پسر عمو است، نسبت به او احساس خاصی پیدا می‌کند. در این مقاله راجع به بایدها و نبایدهای عاشق پسر عمو شدن توضیح داده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق پسر عمو می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق پسر عمو | 4 دلیل عاشق پسر عمو شدن

عاشق پسر عمو

عشق و علاقه اتفاق خوشایندی است که برای تمامی افراد حداقل یک بار اتفاق افتاده است. گاهی این علاقه در خانواده و فامیل رخ می‌دهد. عاشق پسر عمو شدن یکی از این اتفاقات است که برای بیشتر دختران رخ می‌دهد. به دلیل رفت و آمدهای خانوادگی، صحبت‌های والدین و یا اولین کسی که به عنوان جنس مخالف مشاهده می‌کنید؛ پیش می‌آید. به طور کلی این عشق و علاقه به پسر عمو از فواید و مزایایی برخوردار است. که در این مقاله به تمامی آنها اشاره کرده ایم.

چرا دختران عاشق پسر عمو می‌شوند؟

معمولا عاشق پسر عمو شدن دلایل زیادی را به همراه دارد. این اتفاق و عشق اکثرا در دوران نوجوانی به وجود می‌آید. در این بخش مقاله راجع به دلایل عاشق پسر عمو شدن توضیح داده ایم.

???? دختر عمو و پسر عمو یکدیگر را زیاد ملاقات می‌کنند

یکی از دلایل عاشق پسر عمو شدن این است که آنها زیاد یکدیگر را ملاقات می‌کنند. ملاقات های پی در پی به مرور زمان عشق و علاقه را بین این دو شخص زیاد می‌کند. در واقع آنها به یکدیگر عادت می‌کنند و نسبت به هم احساس دریافت می‌کنند.

???? صحبت های دائم والدین

صحبت های دائم والدین در رابطه با ازدواج دختر عمو و پسر عمو از دیگر دلایل عاشق پسر عمو شدن است. خانواده ها دائم به راجع به پسر عمو صحبت می‌کنند و به این موضوع پی می‌برند که چه فرد برگزیده ای است. حتی این حرف ها که عقد پسر عمو و دختر عمو در آسمان ها بسته شده است، از دیگر عوامل علاقه مندی به پسر عمو می‌باشد.

???? همبازی دوران کودکی

از دیگر دلایل عاشق پسر عمو شدن، همبازی دوران کودکی است. بسیاری از افرادی که عاشق پسر عمو می‌شوند؛ به دلیل اینکه از دوران کودکی با پسر عموی خود بازی می‌کردند؛ نسبت به او علاقه مند می‌شوند. این علاقه مندی تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند و احساسات فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

???? اسم گذاری از دوران کودکی

از دیگر دلایل عاشق پسر عمو شدن؛ اسم گذاری از دوران کودکی است. بسیاری از خانواده ها هستند که از بدو تولد برای ازدواج فرزندان خود تعیین و تکلیف می‌کنند. زمانی که اسم کودکان را روی یکدیگر بگذارند، این عشق و علاقه شکل می‌گیرد. زیرا دائم ذکر می‌شود و فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فواید عاشق پسر عمو

عاشق پسر عمو شدن فواید مخصوص به خود را دارد. در این بخش مقاله راجع به این فواید صحبت کرده ایم.

???? شناخت کافی

یکی از فواید عاشق پسر عمو شدن این است که شما به شخصی علاقه مند هستید که از خصوصیات رفتاری و اخلاقی او شناخت دارید. این شناخت زمینه های موفقیت شما را در رابطه بیشتر می‌کند و دوران شناخت را به سختی نمی‌گذرانید.

???? دیدار زیاد

از دیگر فواید عاشق پسر عمو شدن، دیدار های پی در پی است. زمانی که دو فامیل با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند؛ زیاد یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این دیدارها به مرور زمان باعث شناخت بیشتر و دلتنگی کمتر می‌شود..

???? دعواهای کم

عاشق پسر عمو شدن یک فایده بزرگ به نام دعواهای کم دارد. به دلیل اینکه هر دو به شناخت کافی از یکدیگر رسیده اند؛ از میزان دعواهای آنها کم می‌شود. از خصوصیات اخلاقی یکدیگر اطلاع دارند و اختلاف بین آنها نیز کم می‌شود.

???? ویژگی اخلاقی شبیه به هم

یکی از فواید عاشق پسر عمو شدن این است که به دلیل ویژگی های ژنتیکی؛ ممکن است که هر دو از خصوصیات اخلاقی یکسانی برخوردار باشند. در این شرایط شاید رابطه سخت تر باشد اما به دلیل تفاهم های بیشتر؛ میزان اختلاف و دعوا بین زوجین کمتر می‌شود. در نتیجه از واکنش های یکدیگر در شرایط مختلف اطلاع دارند.

معایب عاشق پسر عمو

همانطور که از فواید عاشق پسر عمو شدن گفته شد؛ معایبی نیز در این ارتباط وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? عدم رک بودن در رابطه

یکی از معایب عاشق پسر عمو شدن؛ عدم رک بودن در رابطه است. به دلیل بحث فامیل وسط می‌باشد؛ دختر و پسر خیلی نمی‌توانند تمام خواسته های خود را به راحتی بیان کنند. و این موضوع ممکن است که ناراحتی و دلخوری های زیادی را به همراه داشته باشد.

???? بهم خوردن روابط خانوادگی در صورت مشکل

از معایب عاشق پسر عمو شدن می‌توان به بهم خوردن روابط خانوادگی در صورت مشکلات اشاره کرد. اگر مشکلاتی بین این دو زوج رخ دهد، خانواده ها دخالت می‌کنند و به شدت رابطه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. حتی روابط خانوادگی آنها با مشکل روبرو می‌شود و اختلافات خانوادگی بروز می‌یابد.

???? احتمال ناهنجاری های ژنتیکی

عاشق پسر عمو شدن احتمال زیاد ازدواج را به همراه دارد. زمانی که این ازدواج صورت بگیرد، احتمال ناهنجاری های ژنتیکی افزایش می‌یابد. تولد فرزندان با مشکلات ژنتیکی در چنین ازدواج هایی بسیار زیاد است. به همین دلیل این موضوع را عیب بزرگی از وصلت های خانوادگی می‌نامیم. 

کلام آخر

عاشق پسر عمو شدن جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد. اما اینکه زوجین بتوانند در این زمینه با موفقیت پیش بروند حائز اهمیت است. عشق و علاقه فامیلی نیازمند دقت بالا است. بهتر است که هرچه زودتر و از همان ابتدا کمک های روانشناس را در نظر بگیرید. روانشناسان با راهنمایی به شما کمک می‌کنند که رابطه موفق آمیز داشته باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق پسر عمو می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق پسر عمو | 4 دلیل عاشق پسر عمو شدن



:: برچسب‌ها: عاشق پسر عمو | 4 دلیل عاشق پسر عمو شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مردان قابل اعتماد بهترین گزینه برای انتخاب شریک عاطفی، همکار و حتی یک دوست هستند. اعتماد یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود که در ارتباط با دیگران به آن نیاز داریم. این ویژگی طیف وسیعی از خصوصیات اخلاقی را در بر می‌گیرد که کاملا نسبی هستند. افراد معیارهای متفاوتی داشته و به مسائل مختلفی اهمیت می‌دهند. اما اعتماد یکی از ویژگی های اخلاقی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اعتماد به دیگران نیازمند شناخت آنان است و با بروز برخی از رفتارها راحت‌تر می‌توانیم به دیگران اعتماد کنیم. بهتر است در این مورد واقع بین بوده و بزرگ نمایی نکنید. گاهی به دلیل اینکه صرفا به فردی حس خوبی داریم؛ نمی‌توانیم رفتارهای مخرب او را ببینیم. در این مقاله برخی از نشانه های قابل اعتماد بودن افراد را ذکر خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان قابل اعتماد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: مردان قابل اعتماد | نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد

مردان قابل اعتماد

مردان قابل اعتماد معمولا در زمینه های مختلفی اخلاق را رعایت کرده و در همه موقعیت ها تعهدات خود پایبند هستند. برخورداری از این ویژگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمینه خانوادگی افراد و همچنین محیط رشدی آنها در این مورد دخیل هستند. افراد قابل اعتماد را می‌توان از طریق نشانه هایی شناسایی کرد. این ویژگی با گذشت زمان از بین نرفته یا تغییر نمی‌کند. اعتماد در رابطه یک ویژگی مهم محسوب شده و افراد باید در طرف مقابل خود به دنبال این نشانه ها باشند.

نشانه های مردان قابل اعتماد

اهمیت شناخت مردان قابل اعتماد از آنجایی است که ارتباط با این افراد بر شخصیت ما نیز تاثیر داشته و باعث پیشرفت ما نیز می‌گردد. این ویژگی ها برای زنان بسیار جذاب بوده و حتی باعث تداوم رابطه نیز می‌گردد. در این قسمت به توضیح این نشانه ها می‌پردازیم.

????قول ندادن بیش از حد

طبیعی است که برخی از مردان برای جذب زنان به آنها وعده های زیاد و بی اساسی می‌دهند. اما به هیچ یک عمل نکرده و حتی گاهی برخلاف آنها رفتار می‌کنند. بهتر است در این مورد واقع بین و منطقی باشید و گول حرف های جذاب چنین افرادی را نخورید. چرا که مردان قابل اعتماد اگر بدانند که نمی‌توانند به وعده ای عمل کنند؛ هیچگاه آن را مطرح نمی‌کنند. آنها برای دستیابی به شادی های کوتاه مدت و دریافت تمجید، چنین کاری را انجام نمی‌دهند. این دسته از مردان شرایط خود را در نظر گرفته و بر اساس آن صحبت می‌کنند.

????اهمیت دادن به احساسات

امروزه شاهد مردانی هستن که به راحتی به احساسات زنان صدمه زده و دیگر به آنها اهمیتی نمی‌دهند. خودخواهی و تنها به فکر خود بودن، کار راحتی است. اما در رابطه و با وجود فردی دیگر، باید به او نیز اهمیت داده و او را در نظر بگیرید. مردان قابل اعتماد بسیار بالغانه رفتار می‌کنند و باعث آسیب زدن به دیگران نمی‌شوند. آنها به دنبال سواستفاده نیستند و همواره از دیگران مراقبت می‌کنند. آنها قبل از فکر کردن به منافع شخصی به اطرافیان خود توجه کرده و همواره به دیگران کمک می‌کنند.

????قضاوت نکردن

برخی از مردان به سرعت در مورد اتفاقات اطرافشان قضاوت کرده و حکم صادر می‌کنند. اما مردان قابل اعتماد قبل از هر چیزی به خوبی در مورد آن فکر کرده و همه جوانب را در نظر می‌گیرند. قضاوت عجولانه یکی از ویژگی های مخرب مخصوصا در رابطه است که سبب بروز بی اعتمادی و دوری افراد از یکدیگر می‌شود. همچنین افرادی که دیگران را به راحتی قضاوت می‌کنند و در مورد نظر می‌دهند؛ خود عیب های بیشتری داشته و همچنین به دلیل این رفتار، بسیار تنها هستند. قضاوت کردن دیگران، سلامت روان و همچنین آرامش خود فرد را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را در معرض مشکلات زیادی می‌گذارد. 

????عمل کردن به وعده های خود

همانطور که قبل تر گفته شد؛ مردان قابل اعتماد به وعده ها و قول های خود عمل کرده و به حرف های خود پایبند هستند. آنها معمولا زیاد در این مورد صحبت نکرده و بیشتر عمل می‌کنند. حتی اگر آنان در نهایت به اهداف خود نرسند؛ اما بازهم تلاش خود را کرده  و می‌توان در این زمینه به آنها اطمینان کرد. پایبندی به وعده ها، کار آسانی نیست؛ چرا که همواره موقعیت های پیش بینی نشده ای بروز می‌کنند. به همین دلیل اگر فردی دارای این ویژگی است؛ بهتر است با او ارتباط خود را حفظ کنید.

????موفقیت و پیشرفت

یکی دیگر از نشانه های بارز مردان قابل اعتماد، موفقیت آنها در زمینه های مختلف و پیشرفت است. آنان همواره در حال تلاش و کوشش هستند و برای اهداف خود برنامه ریزی می‌کنند. در هر سنی، برای آینده خود انگیزه و برنامه داشته و بسیار مستقل هستند. آنها برای خود شخصیت جداگانه ای از خانواده دارند و موفقیت خانواده ها به پای خود نمی‌گذارند. آنها دارای ویژگی های عزم راسخ و سخت کوشی بوده و بسیار برنامه ریزی شده عمل می‌کنند.

????صداقت

یکی از ویژگی های اخلاقی پسندیده برای افراد در هر زمینه ای صداقت و راستگویی است. مردان قابل اعتماد نیز صادق هستند و هرگز برای پیشبرد کارهای خود، دروغ نمی‌گویند. طبیعی است که همیشه راستگویی به نفع ما تمام نمی‌شود. اما به هر حال حقیقت روزی آشکار شده و همه متوجه آن می‌شوند. به همین دلیل بهتر است در ابتدا آن را پذیرفته و به خود و دیگران آسیب نزنیم. همچنین برای اعتماد کردن به دیگران، نیاز به صداقت و راستگویی داریم و بدون آن نمی‌توانیم روابط خود را با دیگران ادامه دهیم.

????پذیرش اشتباهات

مردان قابل اعتماد به راحتی اشتباهات خود را پذیرفته و برای جبران آن تلاش می‌کنند. مردان گاهی به دلیل غرور خود از پذیرش اشتباه شان امتناع کرده و حتی آن را گردن فرد دیگری می‌اندازند. اما فراموش نکنید که همه افراد اشتباه می‌کنند و نمی‌توان همیشه بی نقص بود. بهتر است در این شرایط به به جای فرار کردن از موقعیت به اشتباه خود اعتراف کرده، عذرخواهی کنیم و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنیم. این بهترین روشی است که هم سبب جلب رضایت شریک مان می‌گردد و هم نشانه شخصیت خود ماست. ????احترام

احترام یکی از اصلی ترین موضوعات یک رابطه محسوب می‌شود. افراد باید در هر شرایطی به یکدیگر احترام گذاشته و اصول اخلاقی را رعایت کنند. احترام به معنای پذیرش همه حرف های شما بدون دلیل نیست. بلکه مردان قابل اعتماد در نحوه برخورد و رفتار با شما بسیار مودبانه عمل کرده و از خود رفتارهایی نشان نمی‌دهند که باعث ناراحتی شما شود. احترام به دیگران شامل طیف وسیعی از رفتارهای مختلف می‌شود و البته یک رفتار دو طرفه است.

سخن پایانی

مردان قابل اعتماد، به طور کلی مجموعه ای از رفتارهای درست و سنجیده است که شما پس از گذشت مدتی متوجه آنها خواهید شد. اگر مدت زمان زیادی با یک فرد می‌گذرانید باید از قابل اعتماد بودن او در زمینه های مختلف مطمئن شوید. با مطالبی که در بالا ذکر شد؛ می‌‌توانید این افراد را شناسایی کرده و یا حتی از این موضوع اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند  و نمی‌توان با بروز کوچک ترین خطایی آنها را متهم کرد. می‌توانید در این زمینه با یک مشاور صحبت کرده و حتی این خصلت های اخلاقی را در خود تقویت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان قابل اعتماد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: مردان قابل اعتماد | نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد



:: برچسب‌ها: مردان قابل اعتماد | نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()