نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته حسابداری یکی از رشته های پرطرفدار و البته پرکاربرد است. که امروزه تعداد زیادی دانشجو را در بر می‌گیرد. این رشته از سال 1345 در آموزشگاه عالی حسابداری ملی، شرکت ملی نفت ایران به دانشجویان ارائه شد. علم حسابداری سیستم منظمی برای طبقه بندی، جمع آوری اطلاعات و خلاصه کردن آنهاست. هم چنان این علم بر تهیه گزارش های مالی و حسابداری در شکل های گوناگون تمرکز دارد. کسانی نیز وجود دارند بدون تحصیل در این رشته، مشغول به کار می‌شوند. اما زمانی که بدون تحصیل در رشته حسابداری مشغول به کار می‌شوند؛ تفاوت میان دارایی های کوتاه مدت و بلند مدت را متوجه نمی‌شود.

رشته حسابداری چیست؟

رشته حسابداری یکی از رشته های پر طرفدار در ایران است که فارق التحصیلان زیادی دارد. البته که بسیاری از دانشجویان به دلیل موقعیت شغلی که رشته حسابداری دارد؛ به سوی تحصیلات می‌روند. امکان تحصیل حسابداری برای فارق التحصیلان رشته های تجربی، ریاضی، انسانی وجود دارد. رشته حسابداری به عنوان زیر شاخه رشته های فنی در دانشگاه های فنی و حرفه ای، هنرستان آموزش داده می‌شود. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به اهداف و تمامی جوانب رشته حسابداری صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

هدف از رشته حسابداری

رشته حسابداری در دسته رشته هایی قرار دارد که برای خدمت به مردم به وجود آمده است. با کمک حسابدار می‌توانید تصمیمات اقتصادی افراد مختلف در کار را بررسی کنید. به همین دلیل حسابداری یک هدف مهم دارد. که برای آموزش به نیروهای متخصص در اولویت قرار دارد.

هدف از رشته حسابداری، آموزش به نیروهای انسانی جهت طبقه بندی، جمع آوری، ثبت کردن، تهیه گزارش های مالی و خلاصه کردن اطلاعات مطابق با معیارهای از قبل تعیین شده شرکت ها و سازمان ها است. 

رشته حسابداری مناسب چه افرادی است؟

برای انتخاب رشته حسابداری باید علاقه زیادی به اعداد و ارقام داشته باشید. و در محاسبات و ریاضیات استعداد زیادی از خود نشان دهید. و در نهایت از بازی و کار با اعداد و ارقام خسته نشوید. در نهایت باید گزارشات مالی را به صورت متن آماده کنید و در اختیار کارفرما قرار دهید. در کنار علاقه به اعداد و ارقام، باید از کامپیوتر و سیستم نیز بدتان نیاید. زیرا کارمندان حسابداری زمان زیادی را باید با کامپیوتر سپری کنند.

توانایی لازم برای رشته حسابداری

یکی از رشته ها شناور که تمامی فارق التحصیلان رشته های تجربی، ریاضی و تجربی می‌توانند بروند، رشته حسابداری است. به همین دلیل علاقه به اعداد و ارقام، کامپیوتر و استعداد در ریاضی برای تحصیل در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است. کسی که تصمیم به تحصیل در این رشته دارد؛ باید گزارش های جامع و کاملی از کار ارائه دهد. به همین دلیل باید از دایره لغات زیادی برخوردار باشد و در ادبیات فارسی به همراه نگارش با سواد باشد. به طور کل کسی که حسابدار است باید ریاضی، ادبیات، قدرت بدنی بالا و کار با کامپیوتر با به خوبی بشناسد. و در نهایت فرد با حوصله و صبوری باشد.

❌ تحلیل گزارشات مالی

❌ توانایی نشستن به مدت های طولانی و کار با کامپیوتر

❌توانایی ارائه گزارش مالی

❌ عدم خستگی از معادلات ریاضی برای زمان بسیار طولانی

❌ توانایی استفاده مناسب از کلمات برای ارائه گزارش

دروس رشته حسابداری در دانشگاه

رشته حسابداری در دروس دانشگاهی شامل دروس عمومی، پایه و تخصصی است. در این بخش مقاله راجع به دروس این رشته در دانشگاه توضیح داده ایم.

???? دروس رشته حسابداری در مقطع کارشناسی

???? روانشناسی عمومی

???? جامعه شناسی

????اصول علم اقتصاد

???? ریاضیات پایه

???? ریاضیات کاربردی

????آمار کاربردی

???? مبانی کاربرد کامپیوتر

???? پژوهش و عملیات

????مدیریت تولید

???? حقوق بازرگانی

???? پول و ارز بانکداری

????مبانی سازمان مدیریت

???? توسعه اقتصادی

???? مالیه عمومی

????روش تحقیق

???? اصول حسابداری

???? حسابداری میانه

????حسابداری پیشرفته

???? حسابداری صنعتی

???? حسابرسی

????حسابداری مالیاتی

???? اصول تنظیم و کنترل بودجه

???? مدیریت مالی

????مباحث جاری حسابداری

???? متون حسابداری

???? دروس رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد

???? دروس پیش نیاز

???? تحلیل آماری

????روش تحقیق

???? دروس اصلی

???? بررسی موارد خاص در حسابداری

????سیستم های اطلاعاتی حسابداری

???? اقتصاد مدیریت

???? تئوری حسابداری 1

????تئوری حسابداری 2

???? حسابرسی پیشرفته

???? حسابداری دولتی پیشرفته

????حسابداری در مدیریت تکمیلی

???? تصمیم گیری در مسائل مالی

???? مباحث جاری در حسابداری

????پایان نامه

گرایش های رشته حسابداری

رشته حسابداری 8 گرایش دارد که در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید بر اساس استعداد، هوش و علاقه یکی از گرایشات را انتخاب کنید. در این بخش مقاله راجع به گرایش های رشته حسابداری توضیح داده ایم.

???? حسابداری

یکی از گرایشات، رشته حسابداری است. در این گرایش به بررسی امور مالی سازمان ها و بررسی اقتصاد شرکت ها می‌پردازند. فارق التحصیلان این رشته می‌توانند به جمع آوری، تهیه گزارشات مالی، گروه بندی اطلاعات اقتصادی و مالی بپردازند.

???? حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت از دیگر گرایشات رشته حسابداری است. در این گرایش به تدوین استراتژی های اقتصادی شرکت ها و افزایش توانمندی مدیران مالی در تصمیم گیری می‌پردازند. افراد تحصیل کرده در این گرایش می‌توانند به عنوان هیات مدیره، مدیر عامل در کنار مدیران ارشد مشغول به کار شوند.

???? حسابداری عمومی

حسابداری عمومی از دیگر گرایشات رشته حسابداری است. این گرایش به تربیت نیروهای انسانی جهت فعالیت های دولتی، عمومی و … می‌پردازد.

???? حسابرسی

حسابرسی از دیگر گرایشات رشته حسابداری است. در این گرایش به بررسی و کنترل حساب حسابداران می‌پردازند. این افراد به دلیل بررسی کار حسابداران، در شرکت ها و سازمان های مختلف مشغول می‌شوند.

???? حسابداری منابع انسانی

یکی از گرایشات، رشته حسابداری منابع انسانی است. منابع اقتصادی در بنگاه ها و شرکت های اقتصادی از اموال مهم بنگاه ها و شرکت ها هستند.

???? حسابداری دولتی

هدف از حسابداری دولتی تربیت افرادی است که به دولت در مدیریت هزینه ها و جداسازی کمک کننده است. این افراد جهت بودجه سازی و اجرای بودجه نقش مهمی دارند.

???? حسابداری مالی

رشته حسابداری مالی، حسابداری گزارشگری است. هدف این گرایش، آماده سازی صورت های مالی جهت تامین نیازهای استفاده کنندگان است. این گرایش کمک می‌کند تا استفاده کنندگان داخل سازمانی و خارج سازمانی نیازهای خود را برطرف کنند. کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند می‌توانند در رابطه با سرمایه گذاری، عرضه وام، انعقاد قراردادهای مختلف و … تصمیم های بزرگ بگیرند.

⚪ حسابداری صنعتی

یکی از گرایشات رشته حسابداری، صنعتی است. هدف از این گرایش، آگاهی از قیمت تمام شده محصولات، عملکرد بهینه انتخاب قیمت فروش است. این گرایش با تکامل ابزارها و روش های تولید، به سوی هزینه یابی می‌شتابد. تا در قیمت گذاری اصولی کمک کنند.

مزایای رشته حسابداری

???? کسب درآمد نسبتا خوب

???? مشخص بودن آینده کاری

????امکان کارآفرینی حسابداری

???? نداشتن محدودیت به لحاظ مکانی

???? فعالیت در مشاغل زیاد

????امکان رشد و ارتقا

???? بازار کار خوب و نیاز بالای بازار کار

معایب رشته حسابداری

???? تلاش دائمی جهت یادگیری

????خستگی ذهنی

???? استرس بالای کاری

بازار کار رشته حسابداری

رشته حسابداری یکی از رشته هایی شناور است که تمامی ارگان ها به آن نیازمندند. به همین جهت بازار کار برای کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند، فراهم است. این افراد می‌توانند در شرکت های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. و می‌توانند در شغل های زیر مشغول شوند.

➰ رییس بانک

➰ کارشناس پشتیبانی نرم افزار

➰کارشناس امور مالیاتی

➰ کارمند بانک

➰ مدیر مالی

➰حسابرس

➰ حسابدار

کلام آخر

همانطور که گفته شد رشته حسابداری از رشته ها پرطرفدار بین جوانان است. به دلیل بازار کاری خوب علاقه مندان زیادی دارد. اما قبل از تحصیل در این رشته حتما توسط روانشناس مشاوره بروید تا هوش و استعداد شغلی شما سنجیده شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حسابداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رشته حسابداری | 8 گرایش رشته حسابداری



:: برچسب‌ها: رشته حسابداری | 8 گرایش رشته حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کسب اطلاع راجع به رابطه جنسی و آمیزش جنسی اهمیت بسیاری دارد. اما بسیاری از ما به دلیل احساس شرم و خجالت یا ترس از قضاوت دیگران سعی می‌کنیم از آن صحبت نکنیم. این کار باعث می‌شود تصورات اشتباه به موضوع آمیزش جنسی گره بخورد یا در بسیاری از مواقعی که دچار مشکل می‌شویم نمی‌توانیم مشکل‌مان را به‌درستی برطرف کنیم. یک رابطه جنسی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ زنان و مردان در این زمینه چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟ مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از ما جواب صحیحی برای این سوالات نداریم. با مطالعه و دریافت آموزش های لازم می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: آمیزش جنسی

آمیزش و رابطه جنسی | یک نیاز غریزی

میل به برقراری رابطه جنسی یک نیاز واقعی و غیرقابل‌انکار است که از زمان بلوغ خود را نشان می‌دهد. به همین خاطر خجالت کشیدن از وجود آن تا حد زیادی غیرمنطقی است. از ابتدای تاریخ بشریت این نیاز در بین انسان‌ها وجود داشته و راهی برای بقای نسل به شمار می‌رود.

بااین‌حال بسیاری از ما فکر می‌کنیم نباید راجع به این موضوع صحبت کنیم. اما واقعیت این است که صحبت نکردن از مسائل جنسی دلیل بسیاری از بی‌اطلاعی‌ها و مشکلات به‌خصوص برای نوجوانان و جوانان می‌شود. به همین خاطر باید در کنار رعایت اصول اخلاقی و ارزش‌های جامعه خود اطلاعات‌تان را راجع به این موضوع از یک راه درست افزایش دهید. برای مثال می‌توانید با مطالعه کتاب و یا کمک گرفتن از مشاور این اطلاعات را به دست آورید.

تفاوت زنان و مردان در رابطه و آمیزش جنسی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در زندگی زناشویی به وجود می‌آید و حتی باعث جدایی زوجین می‌شود ناآگاهی جنسی است. وقتی زوجین از نیازها و خواسته‌های یکدیگر و تفاوت‌هایی که با هم دارند آگاه نباشند این موضوع می‌تواند شرایط را برای برقراری رابطه‌جنسی دچار مشکل کند. به همین خاطر باید به برخی نکات در این زمینه توجه داشته باشید. کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج با آموزش تفاوت نیازهای جنسی در هر دو جنس به شما کمک می‌کند تا رابطه جنسی بهتری را با همسرتان تجربه کنید.

محرک‌های جنسی

اولین تفاوت در بین خانم‌ها و آقایان محرک‌هایی هستند که باعث تمایل آن‌ها به برقراری رابطه جنسی می‌شوند. حتماً این موضوع را بارها شنیده‌اید که مردان بیشتر به محرک‌های دیداری و زنان به محرک‌های شنوایی حساسیت نشان می‌دهند. این موضوع تا حد زیادی می‌تواند صحیح باشد. علی‌رغم اینکه مردان با دیدن تصاویر تحریک‌کننده به داشتن رابطه جنسی تمایل پیدا می‌کنند زنان نیاز به شنیدن صحبت‌های محبت‌آمیز و همین‌طور لمس شدن نقاط حساس بدن دارند. در حقیقت زنان برای اینکه به نقطه تمایل برای برقراری رابطه جنسی برسند باید در یک فضای عاطفی قرار بگیرند.

زمان تحریک جنسی

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین دعوای زوجین در آمیزش جنسی بر سر همین موضوع است. مردان بلافاصله پس‌ازاینکه در معرض محرک‌های جنسی قرار می‌گیرند آماده شروع رابطه هستند. این در حالی است که تحریک شدن در خانم‌ها نیاز به زمان طولانی‌تری دارد. پس اگر می‌خواهید هر دو نفر از یک رابطه لذت ببرید باید زمان کافی برای آمادگی زنان را در اختیار آن‌ها بگذارید. استفاده از معاشقه یک راه بسیار مهم برای رساندن زنان به نقطه تحریک جنسی است؛ که می‌توانید از آن استفاده کنید.

زمان و نحوه رسیدن به اوج لذت جنسی

یکی دیگر از تفاوت‌ها بین زنان و مردان زمان رسیدن به اوج لذت جنسی است. زنان معمولاً برای تجربه اوج لذت جنسی نیاز به زمان طولانی‌تری دارند. به‌علاوه درحالی‌که برقراری رابطه جنسی برای آقایان کافی است که به تجربه ارگاسم برسند بسیاری از خانم‌ها در کنار رابطه جنسی، نیاز به لمس شدن نقاط حساس بدن دارند و تنها از این راه است که به مرحله ارگاسم می‌رسند. برای شناخت بدن همسر کلیک کنید.

راهکارهایی برای داشتن آمیزش و رابطه جنسی مطلوب

✔️ انتخاب زمان و مکان مناسب

اولین و ساده‌ترین قدم برای اینکه رابطه جنسی خوبی را تجربه کنید این است که زمان و مکان مناسبی را برای برقراری رابطه در نظر بگیرید. تمایل به برقراری رابطه جنسی و همین‌طور لذت بردن از آن تا حد زیادی به آرامش روحی هر یک از طرفین بستگی دارد. به همین خاطر انتخاب زمان و مکان مناسب برای این کار اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید.

✔️ نقش معاشقه و ماساژ جنسی

همان‌طور که گفتیم شرایط روحی هر یک از ما تأثیر بسیاری در برقراری رابطه جنسی دارد. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که بعضی‌اوقات اضطراب و فشار روانی باعث می‌شود شما یا طرف مقابل هیچ‌گونه تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشید. برای مثال سردمزاجی یا اختلال واژینیسموس در خانم‌ها و همین‌طور اختلال در نعوظ یا زود انزالی آقایان رابطه مستقیمی با فشار روانی دارد.

برای برطرف کردن این شرایط روانشناسان همیشه توصیه می‌کنند که معاشقه، ماساژ جنسی و یا پیش­نوازی­‌های قبل از رابطه جنسی را جدی بگیرید. این رفتارها به شما کمک می‌کند رابطه جنسی باکیفیت‌تری داشته باشید.

✔️ با همسرتان صحبت کنید

تمایلات هرکدام از ما درزمینهٔ مسائل جنسی با دیگران فرق می‌کند. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خصوص خانم‌ها از اینکه بخواهیم راجع به خواسته‌هایمان صحبت کنیم احساس خجالت می‌کنیم. اما به خاطر داشته باشید که برای تجربه رابطه‌ای مطلوب شما و همسرتان باید راجع به این موضوع با یکدیگر صحبت کنید و به‌خوبی با علایق و خواسته‌های یکدیگر در این زمینه آشنا باشید.

 

✔️ اطلاعات‌تان را افزایش دهید

سعی کنید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده، مطالعه کتاب یا هر روش دیگری که می‌دانید اطلاعات خود را راجع به روابط جنسی و همین‌طور نیازها و خواسته‌های طرف مقابل افزایش دهید. این کار باعث می‌شود کیفیت رابطه جنسی شما تا حد زیادی تغییر کند. و با توجه به تأثیری که ارتباط جنسی در سلامت روان هر یک از ما دارد یک رابطه جنسی مطلوب تأثیر خود را در کاهش استرس‌ها و مشکلات روانی شما خواهد گذاشت.

چه زمانی در ارتباط با آمیزش و رابطه جنسی مشاوره بگیریم

◀️ اختلالات جنسی

یکی از اصلی‌ترین زمان‌هایی که باید با یک روانشناس راجع به شرایط خود صحبت کنید وقتی است که درگیر یکی از اختلالات جنسی شده‌اید. زود انزالی یا دشواری در نعوظ برای آقایان، سردمزاجی یا نرسیدن به اوج لذت جنسی برای خانم‌ها شایع‌ترین مشکلات جنسی هستند. اما مشکلات بسیار دیگری هم وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید. به‌طورکلی هر زمان که احساس می‌کنید رابطه شما کیفیتی که باید را ندارد و از برقراری رابطه جنسی لذت نمی‌برید بهتر است راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید.

◀️ بالا بردن کیفیت رابطه و آمیزش جنسی

روانشناسان تنها زمان‌هایی که درگیر اختلال هستید به کمک شما نمی‌آیند. بسیاری از مواقع زوجین مشکلی در برقراری رابطه جنسی با یکدیگر ندارند اما می‌خواهند کیفیت رابطه خود را افزایش دهند. در این شرایط نیز کمک گرفتن از روانشناسان متخصص درزمینهٔ سکس­تراپی به شما کمک می‌کند تا با شناخت ویژگی‌های جنسی طرف مقابل و همین‌طور انتخاب پوزیشن­­‌های مناسب از یک رابطه‌جنسی لذت ببرید.

◀️ تجاوز

تجاوز یا آزار و اذیت جنسی از دیگر مواقعی است که شما نیاز دارید راجع به آن با یک مشاور صحبت کنید. با توجه به مشکلات روحی جدی که تجربه تجاوز می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد بهتر است برای حمایت از سلامت روان خود هرچه سریع‌تر این موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید. 

سخن آخر

آمیزش جنسی نیاز غریزی هر مرد و زنی است. اما برای ارضای این نیاز هر دو نیاز به آموزش و آگاهی دارند. متاسفانه خیلی از زوج ها به خاطر نداشتن اطلاعات کافی، سال‌ها از رابطه شان لذت نبرده و این مساله موجب دوری زوجین و حتی گاه طلاق می‌شود. رابطه جنسی در حفظ ازدواج اهمیت زیادی داشته و اگر ناراحتی و مشکلی در این زمینه وجود داشت سریعا باید رفع شود. برای این منظور کافی است باشماره های درج شده تماس گرفته وبه صورت تلفنی از خدمات تخصصی زوج درمانگران استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمیزش جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

اختلالات جنسی چه نشانه‌هایی دارند؟

به‌طورکلی هر زمانی که احساس می‌کنید از رابطه جنسی خود به‌اندازه کافی لذت نمی‌برید بهتر است به بودن اختلالات جنسی شک کنید و راجع به این موضوع با یک متخصص مشورت نمایید.

چطور می‌توانم یک رابطه جنسی باکیفیت داشته باشم؟

با طرف مقابل خود راجع به نیازها و خواسته‌هایش صحبت کنید. و به تفاوت‌های دو جنس در برقراری رابطه‌جنسی توجه داشته باشید. انتخاب زمان و مکان مناسب و استفاده از معاشقه و ماساژ جنسی نیز می تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

منبع: آمیزش جنسی



:: برچسب‌ها: آمیزش جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نشانه های تحریک شدن مردان تفاوت‌هایی دارد که با شناخت آن‌ها می‌توانید ارتباط بهتری با همسر خود برقرار کنید. خیلی از خانم‌ها از اینکه همسرشان به آن‌ها میلی ندارد، رنج می‌برند. در این شرایط ممکن است مردان احساس نقص کرده و به داروهایی برای تحریک جنسی رو بیاورند که به مراتب شرایط را بدتر خواهد کرد. خانم‌ها با آگاهی از روش‌های تحریک کردن مردان می‌توانند گرمای رابطه را بیشتر کرده و به طور طبیعی رابطه زناشویی‌شان را بهبود ببخشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های تحریک شدن مردان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: نشانه های تحریک شدن مردان

نشانه های تحریک شدن مردان

آنچه که در طبیعت مردان و زنان وجود دارد، این است که مردان راحت‌تر از زنان تحریک می‌شوند، اما مواردی که باعث تحریک مردان می‌شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است، ولی به طور کلی مردان تحریک شده دارای نشانه‌های یکسانی هستند. عواملی که در میزان تحریک مردان تاثیرگذار است، به شرح زیر است:

  • بلوغ زودرس
  • بلوغ دیررس
  • میزان فعالیت فیزیکی
  • تغذیه
  • و …

نشانه های ضعیف تا شدید شهوتی و تحریک شدن مردان

از اصلی ترین نشانه های تحریک شدن مردان تغییرات جسمی و عاطفی است که با دیدن عامل شهوانی تجربه می‌کنند، این تغییرات چرخه پاسخ جنسی نام دارد که بدن و ذهن فرد را به طور همزمان درگیر می‌کند.

اطلاع از چرخه واکنش به زوج‌ها این امکان را می‌دهد که رابطه جنسی بهتری داشته باشند و اگر در مرحله‌ای از این چرخه هم مشکل داشتند، بتوانند به راحتی آن را برطرف کنند. 

1️⃣ نشانه های اولیه تحریک شدن مردان

اولین مرحله از چرخه واکنش تحریک شدن مردان برانگیختگی است. برای شروع برانگیختی، مردان بایستی آمادگی جسمی و ذهنی لازم را داشته باشند؛ بدین معنی که هورمون تستوسترون در بدن آن‌ها به اندازه کافی ترشح شود که اغلب مردان پس از بلوغ مشکلی در این زمینه ندارند.

برانگیختی می‌تواند به وسیله تمامی حس‌های پنج گانه لامسه، بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی اتفاق بیفتد و از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. از مهم‌ترین نشانه های مردان تحریک شده در مرحله برانگیختگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انقباض عضلات بدن
  • افزایش ضربان قلب
  • برافروختگی پوست
  • سفت شدن نوک سینه‌
  • افزایش جریان خون در بدن به ویژه ناحیه تناسلی
  • متورم شدن بیضه‌ها
  • ترشح مایع روان کننده از بیضه‌ها قبل از به ارگاسم رسیدن
  • و …

2️⃣ مرحله دوم شهوانی شدن از نشانه های تحریک مردان

مردان برانگیخته شده، حالت نعوظ را تجربه می‌کنند. در حالت نعوظ آلت تناسلی سفت و راست می‌شود. سفت شدن آلت تناسلی در نتیجه وارد شدن خون زیاد به آن می‌باشد. نعوظ اصلی ترین نشانه های تحریک شدن مردان است.

3️⃣ مرحله سوم افزایش ضربان قلب

پس از نعوظ، ضربان قلب افزایش می‌یابد و از نشانه های تحریک شدن مردان در این مرحله سرخی صورت‌شان می‌باشد. بیضه‌ها نیز تا حدودی متورم می‌شوند.

4️⃣ ارگاسم شدیدترین از نشانه های تحریک شدن مردان

در نهایت تحریک شدن مردان به مرحله چهارم چرخه واکنش یعنی ارگاسم می‌رسند. ارگاسم و ارضا شدن مردان با انزال و خارج شدن مایع منی از پروستات و کیسه‌های مربوط به منی همراه است.

لذت رابطه جنسی با ارگاسم برای مردان ایجاد می شود که در این مرحله ضربان قلب آن‌ها به بالاترین میزان خود می‌رسد و با انقباض عضلات همراه است. این مرحله کوتاه‌تر از دیگر مراحل بوده و فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

5️⃣ آرامش بعد از انزال در مردان

در مرحله پنجم از چرخه واکنش، مردان تحریک شده پس از ارگاسم به آرامش می‌رسند. در این مرحله نیاز جنسی فروکش کرده و تحریک آلت تناسلی کم کم به حالت اولیه برمی‌گردد و از تورم بیضه‌ها کم می‌شود. نشانه های تحریک شدن مردان رو به کاهش می‌باشد.

6️⃣ نیاز به استراحت بعد از رابطه

آخرین مرحله از چرخه واکنش، عدم پاسخگویی به سیگنال‌های جنسی است که در نتیجه حس آرامشی است که فرد پس از یک رابطه جنسی بدست می‌آورند. مردان پس از ارگاسم نیاز به استراحت دارند و بلافاصله نمی‌توانند ارگاسم بعدی را تجربه کنند، بدین معنی که پس از ارضا شدن به مدت 30 دقیقه الی 3 ساعت به تحریک جنسی واکنشی ندارند. 

سایر نشانه های شهوانی و تحریک شدن مردان

در این قسمت از مقاله به دیگر نشانه های مردان تحریک شده اشاره کرده ایم:

  • بزرگ شدن مردمک چشم : مردانی حین تحریک جنسی، بسیار هیجانی هستند و در نتیجه این هیجان مردمک چشم آن‌ها کمی بزرگ‌تر می‌شود.
  • تمرکز بر روی لب ها : از دیگر نشانه های تحریک و شهوانی شدن مردان این است که بر روی لب‌های شما تمرکز بیشتری دارند.
  • لمس بدن : مردان تحریک شده از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا شما را در آغوش بگیرند، لمس کنند و ببوسند.
  • لحن آرام : مردان در زمان تحریک شدن، از لحن آرامی استفاده می‌کنند تا بتوانند همسر خود را نیز تحریک کنند.
  • نگاه کردن به تمامی قسمت‌های بدن : مردان به کمک آنچه که می‌بینند، تحریک می‌شوند. بنابراین او در حالت شهوانی نمی‌تواند ارتباط چشمی بگیرید و سعی دارد تمامی قسمت‌های مختلف بدن شما را نگاه کند.
  • اضطراب : زمانی که یک مرد تحریک می‌شود، شاید در ابتدا کمی مضطرب باشد و بخواهد آن را مخفی کند. معمولا مخفی کردن تحریک شدن در زمانی اتفاق می‌افتد که امکان برقراری رابطه جنسی وجود ندارد.

با شش ترفند نشانه های تحریک شدن مردان را زیاد کنید

از مهم‌ترین عواملی که باعث تحریک مردان می‌شود، نقاط تحریک پذیر بدن آن‌هاست. با شناخت نقاط تحریک پذیر بدن همسرتان ضمن اینکه باعث تحریک او می‌شوید، لذت بیشتری را نیز به او می دهید، پس کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش می‌دهید. 

در ادامه کارهایی که به شما کمک می‌کند تا همسرتان را تحریک کنید را آورده‌ایم.

1- شگردهای زنانه

زمانی که قصد برقراری یک رابطه زناشویی با کیفیت را دارید، باید لطافت در کلام شما وجود داشته باشد و سعی کنید با رفتارهای زنانه همچون ناز و کرشمه و … از همسرتان دلبری کنید. صدای زنانه و لحن آرام شما جذابیت زیادی برای همسرتان دارد.

2- لباس زیبا بپوشید

از مهم‌ترین مواردی که باید به عنوان یک زن برای تحریک جنسی همسر خود به آن توجه داشته باشید، این است که در خانه لباس‌هایی مرتب و تمیز بر تن داشته باشید.

لباس‌هایی که جذابیت‌های ظاهری شما را بیشتر کند، حتما در تحریک جنسی همسرتان موثر خواهد بود. لباس‌های بدن نما و لباس های زیر زیبا و دلخواه او نیز می‌تواند به این امر کمک کند. البته توجه داشته باشید که پوشیدن لباس‌های بدن نما در تمام روز تاثیرش را از دست خواهد داد. اگر می‌خواهید همیشه بدن‌تان جذابیت داشته باشد، پس آن را به طور خاص برای همسرتان جلوه دهید.

3- رعایت بهداشت

رعایت بهداشت از مهم‌ترین فاکتورهای اصلی در یک رابطه زناشویی است که باید همواره به آن توجه شود. برای رعایت بهداشت باید نسبت به رفع موهای زائد خود اقدام کنید و همواره مسواک بزنید و لباس‌های تمیز و خوشبو به تن کنید.

4- پیش قدم شدن برای رابطه جنسی

اغلب زنان فکر می‌کنند که مردان باید برای رابطه جنسی پیشقدم شوند، در حالی که پیش قدم شدن شما برای رابطه جنسی برای مردان بسیار لذت بخش و تحریک کننده است. در واقع اشتیاق شما برای رابطه جنسی، او را به وجد می‌آورد. برای پیش قدم شدن برای برقراری رابطه جنسی می‎توانید از ماساژ جنسی شروع کنید.

5- رابطه جنسی و تحریک کردن مردان در روشنایی

همانطور که اشاره کردیم، بیشتر مردان به واسطه چیزی که می‌بینند تحریک می شوند، بنابراین برقراری رابطه جنسی با چراغ روشن می تواند به تحریک شدن همسرتان کمک کند.

اگر به دلیل شرم و یا عدم اعتماد به نفس کافی نمی‌توانید اجازه دهید که همسرتان در روشنایی و به طور کامل بدنتان را ببیند، بهتر است از یک مشاور و یا روانشناس برای افزایش اعتماد به نفس خود کمک بگیرید تا بتوانید قدم موثری در جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی خود با همسرتان بردارید.

6- لذت خود را نشان دهید

سعی کنید وقتی همسرتان به شما میل جنسی دارد و به عبارتی تحریک شده است، با صداها و کش و قوس‌هایی که به بدنتان می‌دهید، لذت خود را به او نشان دهید. مردان از اینکه ببیند همسرشان نیز از رابطه جنسی لذت می‌برد، بیشتر تحریک می‌شوند.

با حرف های آرام و جملات تحریک آمیز و تحریک حس شنوایی همسرتان، او را بیشتر از قبل برای برقراری رابطه جنسی تحریک کنید.

سخن آخر

رابطه جنسی از مهم ترین مواردی است که زوج‌ها باید در زندگی مشترک‌شان به آن توجه داشته باشند. شناخت نقاط تحریک پذیر مردان و نشانه‌های مردان تحریک شده می‌تواند در بهبود روابط زوجین موثر باشد.

توجه داشته باشید که در برخی مواقع مشکلات جنسی به دلیل شرایط روحی و روانی فرد ایجاد می‌شود، مثلا مردانی که دارای استرس و اضطراب هستند، دچار مشکلات جنسی شده و نشانه های تحریک مانند سایر مردان را ندارند.

بنابراین اگر در زندگی زناشویی‌ و برقراری رابطه جنسی با همسرتان با مشکل مواجه هستید، می‌توانید برای صحبت پیرامون آن با فردی متخصص در ارتباط باشید و از مشاوره جنسی مرکز ذهن نو بهره ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های تحریک شدن مردان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: نشانه های تحریک شدن مردان



:: برچسب‌ها: نشانه های تحریک شدن مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بازگشت افسردگی برای هر کسی که حداقل یکبار دچار افسردگی شده است؛ می‌تواند اتفاق بیافتد. خیلی اوقات بیمار خودش می‌داند که این دوره‌ها بازگشت دارند و ممکن است که مجدد آن‌ها را تجربه نماید، اما با این حال توجهی نکرده و علائم را پیش پا افتاده می‌پندارد. اما هر بار که افسردگی بازگشت می‌کند، خرابی‌هایی را به وجود می‌آورد، با عدم توجه به این خرابی‌ها هیچ چیز درست نمی‌شود. بنابراین لازم است که به دنبال راهی برای بازسازی و درمان باشید. در ادامه علائم هشدار دهنده عود و بازگشت افسردگی را آورده‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت افسردگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: بازگشت افسردگی را چطور تشخیص دهیم

 

آشنایی با اختلال افسردگی و عود یا بازگشت آن

افسردگی یکی از اختلالات روانپزشکی است که با غم و اندوه طبیعی که در زندگی هرکسی تجربه می‌شوند فرق دارد. افسردگی یک اختلال ناتوان کننده است که علاوه بر احساس غمگینی منجر به بروز علائم دیگری نیز می‌شود که از دست دادن علایق، کندی روانی حرکتی، فقدان انرژی، بروز تغییراتی در خواب و اشتها، ناتوانی در تمرکز، احساس بی‌ارزشی و ناامیدی، دچار شدن به افکار مرتبط با مرگ و خودکشی را شامل می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که حداقل 4 مورد از این علائم باید به مدت دو هفته در فرد پایدار بمانند تا تشخیص افسردگی از جانب متخصصان مطرح شود.

افسردگی معمولا یک اختلال دوره‌ای و برگشت پذیر است. در واقع اکثر کسانی که یک دوره از این اختلال را تجربه می‌کنند در آینده نیز ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند. برای مثال بازگشت افسردگی، 2 ماه پس از قطع درمان‌های رایج در بیشتر بیماران دیده می‌شود. همچنین ممکن است درگیری با استرس‌های محیطی به عنوان یک عامل محرک عمل کرده و در آینده منجر به بروز دوباره علائم افسردگی شود. 

 

علائم عود و بازگشت افسردگی

 

عود و بازگشت افسردگی موضوعی است که می‌توان از آن پیشگیری کرد یا حداقل تا حد زیادی آن را تحت کنترل درآورد. برای این کار پیش از هرچیز باید علائم عود و بازگشت افسردگی را بشناسید. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

⭕بروز تغییرات خلقی

یکی از مهم‌ترین علائم عود و بازگشت افسردگی تغییرات خلقی است. در این شرایط ممکن است مجددا در اکثر اوقات روز احساس غمگینی داشته باشید یا سطح اضطراب‌تان از حالت عادی بالاتر برود. در نتیجه خلق افسرده و مضطرب اولین علائمی هستند که در مورد بروز دوباره افسردگی به شما هشدار می‌دهند.

فقدان لذت

فقدان لذت یا همان از دست دادن علاقه نسبت به موضوعاتی که قبلا برای شما جذاب بوده‌اند از جمله دیگر علائمی است که برای پیشگیری از بازگشت افسردگی باید آن را بسیار جدی بگیرید. کسانی که دچار فقدان لذت می‌شوند ممکن است حتی نسبت به رابطه جنسی نیز دلزده شوند و هیچ چیز آن‌ها را به اندازه کافی به وجد نیاورد. در واقع لذت نبردن یکی از اصلی ترین نشانه های افسردگی است که باید نسبت به آن حساس بود.

انزوای اجتماعی

شروع افسردگی معمولا با کاهش تمایل نسبت به فعالیت‌های اجتماعی همراه است. در نتیجه با بازگشت افسردگی ممکن است دائما تنهایی را ترجیح بدهید و حتی از بودن با گروه‌های دوستان یا نزدیکانی که قبلا با آن‌ها وقت زیادی می‌گذراندید احساس لذت نکنید. افراد افسرده نمی‌توانند به شکل موثری با دیگران ارتباط برقرار کنند به همین دلیل همواره از دیگران دوری کرده و منزوی می‌شوند.

⭕احساس خستگی مفرط

یکی دیگر از علائمی که می‌تواند در مورد بازگشت افسردگی به شما هشدار بدهد، فقدان انرژی و خستگی مفرط است. برای مثال ممکن است که به یکباره احساس کنید که انجام فعالیت‌های روزمره و عادی نظیر شستن ظرف‌ها یا حتی رسیدگی به کارهای شخصی برای‌تان بسیار سخت شده و انرژی زیادی از شما می‌گیرد. این موضوع معمولا باعث می‌شود که سطح فعالیت‌هایتان را کاهش دهید یا زمان زیادی برای انجام کارهای معمولی صرف کنید.

⭕احساس بی قراری

بسیاری از افراد قبل از عود و بازگشت افسردگی دچار احساس بی قراری و سرآسیمگی می‌شوند. برای مثال ممکن است بی هیچ دلیلی دائما مضطرب باشید و نتوانید به راحتی آرام بگیرید. در این شرایط باید در مورد احتمال بازگشت افسردگی آگاه بوده و از یک درمانگر برای مدیریت اوضاع کمک بگیرید.

⭕بازگشت افسردگی با تغییراتی در الگوی خواب

تغییر در الگوی خواب به دو شکل کاملا متفاوت ظهور می‌کند. به طوری که برخی افراد افسردگی را با دوره‌های بی خوابی شدید تجربه می‌کنند، اما برخی دیگر دچار پرخوابی شده و اکثر اوقات روز خود را به خواب می‌گذرانند. در نتیجه اگر پس از یک دوره بهبودی مجددا دچار مشکلات خواب شدید، باید احتمال بازگست افسردگی را در نظر داشته باشید.

⭕بروز تغییراتی در الگوی اشتها

تغییرات اشتها نیز همانند خواب با دوالگوی کاملا متفاوت در مبتلایان به افسردگی ظهور پیدا می‌کنند. به طوری که برخی دچار بی‌اشتهایی مفرط شده و در مقابل برخی از بیماران پراشتهایی و پرخوری را تجربه می‌کنند. در نتیجه هرگونه تغییر چشم گیر در وزن به عنوان پیش درآمد یا علامتی از بازگشت افسردگی تعبیر می‌شود. 

بروز مشکلاتی در حافظه و تمرکز

اکثر مبتلایان به افسردگی دچار مشکلات شناختی می‌شوند. به طوری که اغلب به سختی می‌توانند روی یک موضوع تمرکز کنند و یا ممکن است نسبت به قبل فراموشکار شوند. مشکل عدم تمرکز در کنار سایر علائم، در واقع زنگ خطری برای بازگشت افسردگی هستند.

⭕افزایش تحریک پذیری

اغلب آدم‌ها هنگام عود و بازگشت افسردگی تا حد زیادی تحریک پذیر می‌شوند. به این معنی که آستانه تحمل‌شان کاهش پیدا می‌کند و ممکن است نسبت به موضوعات کوچک واکنش‌های بسیار شدیدی نشان دهند. این افراد به درستی نمی‌توانند هیجانات خود را کنترل کنند به همین دلیل رفتارهای افراطی از خود نشان می‌دهند.

⭕بازگشت افسردگی و بروز درد و مشکلات جسمی

بروز دردها و مشکلات بدنی که منشا زیستی مشخصی ندارند، در مبتلایان به افسردگی بیشتر دیده می‌شود. از همین رو سردردهای مکرر، دردهای عضلانی و دل درد نیز به عنوان نشانه‌هایی از بازگشت افسردگی قلمداد می‌شوند.

⭕احساس گناه و بی ارزشی

هنگام افسردگی ممکن است خودتان را در برابر هر رویدادی مسئول ببینید و بابت هر خطا و اشتباهی احساس گناه کنید. این موضوع در نهایت فشار روانی زیادی را به ذهنتان وارد می‌کند و می‌تواند منجر به احساس بی ارزشی در زندگی شود. در هنگام بازگشت افسردگی نیز این احساسات را به صورت مجدد تجربه کرده و کنترلی بر افکار خود ندارید.

⭕مشغولیت ذهنی با موضوعات مرتبط با مرگ

مشغولیت ذهنی با موضوعات مرتبط با مرگ و خودکشی می‌تواند پیش درآمد شروع یک دوره افسردگی شدید باشد. در این شرایط مداخله در بحران و کمک گرفتن زودهنگام از روانشناس و روانپزشک از ضرورت بیشتری در بازگشت افسردگی برخوردار است.

⭕بی میلی جنسی

یکی دیگر از نشانه های بازگشت افسردگی، بی میلی جنسی است. در واقع افراد با ابتلا به افسردگی دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند و میل جنسی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. گاهی این اختلال به دلیل عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی است که فرد مصرف می‌کند. به همین دلیل افراد باید در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و درمان را کامل کنند.

عوامل محرک عود و بازگشت افسردگی

 

کسانی که سابقه یک دوره افسردگی دارند، ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی دوره‌های مجدد افسردگی اساسی را تجربه کنند. از جمله مهم‌ترین عوامل محرک عود و بازگشت افسردگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

????رویدادهای استرس زا در زندگی

رویدادهای استرس زایی که در طول دوره افسردگی یا پس از آن اتفاق می‌افتند عامل محرکی برای عود یا بازگشت افسردگی هستند. از جمله رویدادهای استرس زای مهم می‌توان به تعارضات خانوادگی، از دست دادن عزیزان و بروز تغییراتی در روابط بین فردی اشاره کرد.

????بازگشت افسردگی درمان نشده

دوره‌های افسردگی مجدد می‌توانند نشان دهنده کامل نشدن دوره درمان در اپیزودهای قبلی بیماری باشند. در نتیجه باید تحت درمان با دارو یا جلسات مشاوره قرار بگیرید و همچنین روند بهبودی را نیمه کاره رها نکنید، چرا که این کار در نهایت منجر به تشدید مشکل و بازگشت افسردگی می‌شود. 

????قطع زودهنگام درمان

بسیار اهمیت دارد که بدانید افسردگی سریعا درمان نمی‌شود. بررسی‌ها نشان می دهند کسانی که 6 ماه یا بیشتر درمان خود را ادامه می‌دهند به میزان بسیار کمتری درگیر فرایند عود و بازگشت افسردگی می‌شوند. به همین دلیل باید در این مورد صبور بود و مطابق با دستورات پزشک پیش رفت.

????بازگشت افسردگی به خاطر مشکلات پزشکی

برخی از مشکلات پزشکی نظیر دچار بودن چاقی، دیابت، تغییرات هورمونی و مشکلات قلبی- عروقی ریسک ابتلای مجدد و بازگشت افسردگی اساسی را بالا می‌برند. در نتیجه اگر به این بیماری‌ها مبتلا هستید حتما به درمانگر خود در این باره اطلاع بدهید. همچنین اهمیت دادن به سلامت جسمانی بر بهداشت روانی نیز موثر است و از بروز برخی از بیماری روان جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که برخی از محرک هایی که سبب بازگشت افسردگی می‌شوند؛ قابل کنترل هستند. به همین دلیل باید نشانه های عود مجدد آن را جدی گرفته و سریعا در این زمینه اقدامات لازم انجام شود. معمولا افرادی که به افسردگی مبتلا هستند؛ باید تا پایان عمر، به صورت دوره ای وضعیت سلامتی خود را چک کرده و درمان خود را کامل کنند.

همچنین تا حد امکان از محرک هایی که آنها را آزار می‌دهد؛ دوری کرده و در کنار روش های روانشناختی از دارو نیز استفاده کنند. بازگشت مجدد افسردگی، مشکلی شایع است و نباید در مورد آن احساس شرمندگی کرد. بهتر است با درمانگر خود در ارتباط مانده و در صورت لزوم از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت افسردگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برای پیشگیری از عود و بازگشت افسردگی باید چه کار کنیم؟

مهم ترین کار، آشنایی با علائمی است که از شروع مجدد افسردگی خبر می‌دهند، اگر با این علائم آشنا باشید می‌توانید به موقع برای دریافت درمان‌های مناسب از روانشناس یا روانپزشک کمک بگیرید. همچنین ادامه دادن به فرایند درمان و نیمه کاره رها نکردن آن نیز در پیشگیری از عود نقش بسزایی خواهد داشت.

منبع: بازگشت افسردگی را چطور تشخیص دهیم



:: برچسب‌ها: بازگشت افسردگی را چطور تشخیص دهیم ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تنفر از پدر و مادر یکی از احساساتی است که برخی از فرزندان در برهه هایی از زمان آن را تجربه می‌کنند. والدین برای پرورش فرزندان خود از نهایت عشق و علاقه خود استفاده می‌کنند. آنها همواره در حال تلاش برای فرزندان خود و رفع نیازهای آنان هستند. اما اگر به هر دلیل در این مورد کوتاهی کنند و یا نسبت به فرزند خود بی توجه باشند؛ این رفتارها بر ناخودآگاه فرزند از سن کودکی تاثیر گذاشته و آنها را مستعد بروز رفتارهای مختلف می‌کند.

بیشتر آسیب های روانی ما به دوران کودکی باز می‌گردند و آنها را از طرف پدر و مادر خود تجربه می‌کنیم. البته گاهی آنها اینکار را به صورت ناخودآگاه می‌کنند و قصد آن را ندارند. به هر حال عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند؛ که به بررسی آنها خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: تنفر از پدر و مادر | کینه از والدین را بشوییم

تنفر از پدر و مادر

فرزندان بعد از تولد، به والدین خود وابسته بوده و نیاز به عشق و حمایت آنها دارند. گاهی والدین قادر به برطرف کردن این نیازها هستند و گاهی هم دچار مشکلاتی می‌شوند. تنفر از پدر و مادر به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. گاهی والدین در این مورد مقصر نبوده و این فرزند است که به دلیل ویژگی های اخلاقی خود علاقه ای به والدین خود ندارد. البته در بیشتر موارد این موضوع به عدم دریافت علاقه و محبت به اندازه کافی از سوی والدین است. فراموش نکنید که احساسات در روابط بین والدین و فرزند، کاملا دو طرفه هستند و هر قدر که به آنها حسی را بدهید؛ به همان میزان دریافت خواهید کرد.

دلایل تنفر از پدر و مادر

فرزندان با بزرگتر شدن نیازهای مختلفی دارندکه والدین باید آنها را شناسایی کرده و طبق همان رفتار کنند. البته ابن تعامل تا سنی ادامه داشته و بعد از آن استقلال کودک بیشتر شده و قادر به برطرف کردن نیازهای خود می‌شود. تنفر از پدر و مادر، همیشه به دلیل نیازها و خواسته های  مختلف نیست. بلکه دلایل زیادی این احساس را در فرزندان ایجاد می‌کند.

????به وجود آورندن شرایط محیطی نامناسب

گاهی والدین به دلیل وجود مشکلات بین فردی و حتی عوامل و اقتصادی و اجتماعی، قادر به ایجاد فضایی امن و مناسب برای فرزند خود نیستند. محیط به اندازه عوامل ژنتیکی و حتی تربیتی همیت دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. والدین باید قبل از تولد کودک به فکر این موضوع باشند. چراکه این مورد در دراز مدت سبب بروز تنفر از پدر و مادر در کودک شده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. مجادلات والدین، اعتیاد آنها، زندگی در خانه ای ناامن و…همگی جزو شرایط محیطی محسوب می‌شوند.

????بی توجهی و اهمیت ندادن به فرزند

همانطور که گفته شد؛ کودکان نیازمند دریافت توجه و محبت زیادی از سوی والدین خود هستند. در واقع آنان باید محبت کردن را از والدین خود بیاموزند. گاهی والدین به صورت کاملا غیرارادی اینکار را انجام می‌دهند و یا معتقد هستند که با فراهم کردن امکانات مختلف محبت خود را به فرزندان نشان می‌دهند. اما فرزندان باید علاقه والدین را خود را دیده و آن را لمس کنند. والدین سرد و بی روح، باعث پدیدایی این رفتارها در فرزند خود می‌شوند و در واقع خود، زمینه ساز احساس تنفر هستند.

تحمیل نظرات و خواسته ها به فرزند

دسته ای دیگر از والدین که مستبد و مقتدر هستند؛ به نظرات فرزندان خود هیچ اهمیتی نداده و همواره نظ خود را در مسائل مختلف اعمال می‌کنند. فرزندان نیاز به استقلال شخصیتی داشته و والدین باید تا حدی به آنان آزادی عمل بدهند. این گروه با خودخواهی سبب بروز تنفر از پدر و مادر در فرزند، می‌شوند. آنها احتمالا در مسائل مختلفی به فرزند خود سخت گیری کرده و حتی به آنها اجازه انتخاب بین گزینه های بی اهمیت را هم نمی‌دهند.

????مقایسه فرزند با دیگران

مقایسه کردن فرزندان با یکدیگر و حتی با دیگران، یکی از رفتارهای اشتباه و مخرب والدین است. هر شخصی شرایط متفاوتی داشته و نمی‌توان ظاهر زندگی دیگران را با بطن زندگی خودمان مقایسه کنیم. اینکار نه تنها باعث بروز پیشرفت در فرزندان نمی‌شود؛ بلکه تنفر از پدر و مادر را نیز به وجود می‌آورد. در چنین شرایطی آنها کمبود های عاطفی خود را بیشتر احساس کرده و رفتارهای ناهنجار از خود نشان می‌دهند. بهتر است به جای مقایسه کردن به فرزندان برای پیشرفت بیشتر کمک کرده و آنها را حمایت کنید.

????ابتلا به اختلالات روانی

برخی از والدین از سلامت روانی برخوردار نیستند. آنها به دلیل ابتلا به اختلالات روانی یا شخصیتی، فرزند خود را به روش های مختلفی می‌آزارند. در این وضعیت، رفتارهای آنان ارادی نبوده و حتی کنترلی بر روی آنها ندارند. برای مثال والدی که به افسردگی مبتلاست نمی‌تواند ارتباط موثری با فرزند خود داشته باشد و یا به او عشق و علاقه بدهد. به همین دلیل فرزند او نیز تنفر از پدر و مادر خود را در آینده تجربه می‌کند. این مورد به خوبی، اهمیت توجه به بهداشت روان، قبل از فرزندآوری را نشان می‌دهد.

????داشتن انتظارات غیرواقعی از فرزند

متوقع بودن از فرزندان و یا داشتن انتظارات غیرواقعی، به دلیل رفتارهای سخت گیرانه و یا استبداد والدین است. در واقع در چنین وضعیتی جای والد و کودک عوض شده و والدین از فرزندان خود انتظار دریافت محبت را دارند. آنها همواره از فرزند خود می‌خواهند تا بهترین باشد و مایه افتخار آنان گردد. چنین والدینی معمولا در زندگی خو دستاورد زیادی نداشته اند به همین دلیل از فرزند خود می‌خواهند تا این شرایط را برای آنان جبران کند.

????عدم ارتباط موثر

عدم وجود ارتباط موثر و صمیمیت با فرزندان، یکی دیگر از دلایل شایع برای تنفر از پدر و مادر است. والدین باید از مهارت های مختلفی برخوردار بوده و با فرزند خود به درستی برخورد کنند. البته این ارتباط باید دو طرفه باشد  و برای فرزندان نیز زمینه ای فراهم کرده؛ تا آنان نیز در مورد مسائل مختلف صحبت کنند. 

پیامدهای تنفر از پدر و مادر در آینده

فراموش نکنید که با وجود تنفر از پدر و مادر در فرزند، آنان در آینده مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. همچنین احتمالا آنان نیز در آینده در چندان دور این رفتارها را با دیگران و حتی در مورد فرزندشان نشان می‌دهند. برخی از این پیامدها شامل موارد زیر می‌شوند.

بروز اختلالات روانی مختلف

بی اعتمادی

اختلال یا از بین رفتن روابط خانوادگی

بروز مشکلات در روابط بین فردی

کمبود اعتماد به نفس

دوست نداشتن خود

دوری از دیگران

برای مقابله با احساس تنفر از پدر و مادر چه کنیم؟

بعد از شناسایی دلایل تنفر از پدر و مادر و همچنین عوامل موثر برآن، بهتر است برای جبران و یا برطرف کردن این احساس، اقداماتی را انجام دهید. والدین بخش جدانشدنی از زندگی ما هستند و نمی‌توان آنها را به طور کامل از زندگی حذف کرد. همچنین این احساس روابط دیگر ما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از روش های موثر در این زمینه شامل موارد زیر می‌شوند. 

????استقلال

بهتر است بعد از اطلاع از رفتارهای سمی والدین خود و همچنین آسیب های روحی، برای کسب استقلال و ایجاد فاصله ای میان خودتان با آنها تلاش کنید. طبیعی است که اینکار در سنین کم ممکن نباشد و حتی در سنین بالاتر نیز امکان آن برای بسیاری از افراد فراهم نیست. اما با تعیین برخی از مرزها و حفظ فاصله خود با آنها می‌توانید از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

????دوست داشتن خود

احتمالا بعد از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که هیچکس به اندازه خودتان نمی‌تواند به شما اهمیت دهد و یا حتی دوستتان داشته باشد. با وجود علاقه به خود می‌توانید خاطرات تلخ گذشته را فراموش کرده و برای ساختن آینده تلاش کنید. اینکار نیاز به بازسازی مهارت های آسیب دیده تان دارد و با کمک روانشناس امکانپذیر است.

????کمک گرفتن از روانشناس

روانشناس با کمک برای از بین بردن احساس تنفر از پدر و مادر، بسیاری از آسیب ها و مشکلات را شناسایی کرده و همچنین در زمینه های دیگری نیز به شما کمک می‌کند. حتی می‌توانید والدین خود را نیز برای مراجعه به روانشناس ترغیب کنید. با اینکه احتمالا در این مورد از خود مقاومت نشان می‌دهند؛ اما مطرح کردن این موضوع شاید تا حدی موثر باشد. شما می‌توانید با شرکت در جلسات مشاوره به صورت منظم، آسیب های دوران کودکی خود را تا حد زیادی، ترمیم کرده و حتی آنها را بپذیرید.

سخن پایانی

پذیرش تنفر از پدر و مادر، خود گام مهمی برای درمان محسوب می‌شود که برخی از افراد توانایی آن را ندارند. فراموش نکنید که احترام و محبت به پدر و مادر در هر شرایطی واجب است و نمی‌توان به این دلیل آنها را مورد آزار و اذیت قرار داد. قطع ارتباط با والدین خود باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود. به همین دلیل باید در این مورد در قدم اول با والدین خود صحبت کرده و آنها را آگاه کنید و در قدم بعدی به روانشناس مراجعه کرده و از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: تنفر از پدر و مادر | کینه از والدین را بشوییم



:: برچسب‌ها: تنفر از پدر و مادر | کینه از والدین را بشوییم ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

از خودم متنفرم ؛ احتمالا ھمه افراد در زندگی خود یک بار این جمله را به خودگفته اند. یا از ذھن شان گذشته است که حس خوبی نسبت به خود ندارند. خودپنداره و جھان بینی ما به مسائل مختلفی بستگی دارد. این موضوع گاھی به صورت ناخودآگاه باعث می شود که افراد آسیب ھایی به خود وارد کنند. احساس بی ارزشی و تنفر از خود بر روابط ما با دیگران نیز تاثیرگذار است و آن را تحت تاثیر قرار می دھد.

برخی در این مورد دچار وسواس شده و تنفر از خود برای آنھا حالت بیمارگونه پیدا می کند. به این معنا که حتی اگر دلیلی ھم برای این مورد نداشته باشند؛ بازھم باید به آن فکر کرده و به خود نفرت ورزند. باورھای ما زمینه ساز این موضوع ھستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس تنفر از خود می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: از خودم متنفرم | از زندگی متنفرم

از زندگی متنفرم

در بروز حس تنفر از خود سابقه ای طولانی وجود دارد که از بین بردن آن را نیز سخت تر خواھد کرد. ھمچنین این احساس باعث از بین رفتن علاقه و انگیزه نسبت به زندگی نیز می شود. قطعا این احساس ناامیدکننده است و حتی بر رفتارھای اطرافیان نیز با ما تاثیرگذار است.

بھتر است ھر چھ سریعتر تاثیرات این احساس را در زندگی خود شناسایی کرده، محرک ھای ایجاد کننده آن را پیداکنید و برای از بین بردن آن نیز اقداماتی انجام دھید. فراموش نکنید که این احساس پیش رونده است اگر آن را متوقف نکنید؛ بیشتر شده و پیامدھای زیادی خواھد داشت. 

دلایل تنفر از خود | از خودم متنفرم

افراد به دلایل مختلفی این احساس را تجربه می کنند. گاھی تنفر از خود یک احساس زودگذر بوده و به دلیل اتفاق ناگواری است که فرد مسبب آن بوده. اما در صورت ادامه دار شدن این احساس و ھمچنین بروز آن به دلایل نامشخص، افراد باید برای از بین بردن آن تلاش کنند. 

????بدبینی

یکی از دلایل تنفر از خود ، بدبینی نسبت به ھمه چیز است. معمولا بدبینی حاصل شرایط سختی است که فرد در آن قرار داشته است. و یا به طور کلی بدشانسی ھایی که در زندگی تجربه کرده. اما نمی توان ھمه نتایج را تعمیم داد و برای ھمه راھکاری یکسان در نظر گرفت. افراد بدبین بسیار رادیکال بوده و عجولانه قضاوت می کنند. اما با کمی صبر متوجه خواھند شد که شرایط ھمواره تغییر کرده و حتی بسیاری از اتفاقات نتیجه افکار خود ما ھستند. 

 ????اعتماد به نفس پایین

طبیعی است کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند؛ تنفر از خود را تجربه کنند. چنین افرادی خود را بی ارزش دانسته و ھیچ اھمیتی برای خود قائل نمی شوند. این افراد به صورت مداوم خود را با دیگران مقایسه کرده و احساس کھتری دارند. در نتیجه در مقایسه دائمی با دیگران بازنده بوده و از خود و شرایط زندگی شان متنفر می شوند. ھمیشه افرادی ھستند که شرایط بھتری از ما دارند. اما با وجود عزت نفس، افراد خود را ھمانگونه که ھستند پذیرفته و احساس آرامش می کنند.

 ????ترسویی

ترسیدن از تجربه کردن به طور کلی موقعیت ھای تازه، موجب تنفر از خود می گردد. چنین افرادی به دلیل اعتماد به نفس پایین، خود را شایسته رویاھای بزرگ و شرایط بھتر نمی دانند و حتی از فکر کردن به چنین چیزھایی نیز احساس ترس می کنند. آنان به زندگی محافظه کارانه خود عادت کرده و از منطقه امن خود خارج نمی شوند. به ھمین دلیل پیشرفت و موفقیت اطرافیان را می بینند از خودشان احساس تنفر و انزجار می کنند.

????کمالگرایی و سخت گرفتن به خود

یکی از دلایل اصلی تنفر از خود، کمالگرایی و سخت گرفتن به خود در شرایط مختلف است. افراد کمالگرا از خود انتظار دارند تا در ھر زمینه ای بی نقص باشند. اما چنین چیزی ممکن نیست. به ھمین دلیل وقتی مرتکب اشتباه یا خطایی می شوند؛ از خود متنفر می شوند.

چنین افرادی حتی در مورد خطاھایی که در گذشته نیز مرتکب آنان شده اند نیز احساس خجالت کرده و خود را سرزنش می کنند. فکر کردن به گذشته احساسات منفی افراد را تشدید می کند. فراموش نکنید که ھیچ کس بی نقص نیست و ھمه افراد تا پایان عمر حق اشتباه کردن، دارند. 

 ????تجربیات گذشته

ھمانطور کھ بارھا به آن اشاره شد؛ تجربیات گذشته افراد، از عوامل موثر بر تنفر از خود است. حتی خاطرات دوران کودکی نیز این احساس را در افراد برمی انگیزد. ھمه انسان ھا بیشترین آسیب ھای روحی را در کودکی خود تجربه کرده و آثار آن را در آینده مشاھده می کنند. افرادی که در گذشته توسط افراد مختلف مورد توھین و تحقیر به روش ھای مختلف قرار گرفته اند؛ بیشتر نسبت به خودشان احساس بدی پیدا کرده و احتمالا عوارضی را تجربه می کنند.

 ????ابتلا به اختلالات روان

وقتی افراد به اختلالات مختلف روان و یا شخصیت مبتلا ھستند؛ نمی توانند به درستی فکر کنند و یا نقاط قوت خود را در نظر نمی گیرند. برای مثال افسردگی باعث بدبینی و ناامیدی در افراد می گردد. آنھا بعد از مدتی به دلیل اینکه قادر نیستند که کارھای شخصی خود را نیز انجام دھند؛ تنفر از خود را تجربه می کنند. به طور کلی بیماری ھای روان تاثیر زیادی بر امید به زندگی و ھمچنین باورھای افراد دارد. در چنین شرایطی با درمان مشکلات روان، این احساس نیز از بین می رود.

 مقابله با تنفر از خود

بعد از شناسايي دلايل احساس تنفر از خود، بهتر است افراد با كمك متخصصين و حتي اطرافيان خود، اين حس را در خود از بين ببرند. وجود هر انساني به تنهايي با ارزش بوده و لايق دوست داشتن است. نيازي به دليل بزرگ و چشمگيري براي اين موضوع ندارد. در اين قسمت به توضيح برخي از راهكارهاي موثر براي مقابله با تنفر مي‌پرداریم. برای آشنایی با روش های افزایش عزت نفس کلیک کنید.

 ✅شناسایی محرک ھا

در قدم اول بهتر است محرک هایی را باعث ایجاد احساس تنفر از خود می‌شوند را شناسایی کنیم. قطعا عواملی در زندگی وجود دارند که با فکر کردن به آنها، بیشتر دچار احساسات منفی می‌شویم. و یا اتفاقاتی که خود را مقصر آنها می‌دانیم. اگر بتوانیم این موضوعات را کنترل کرده و در مواجهه با آنها واکنش درست داشته باشیم؛ دیگر جای نگرانی وجود ندارد. همچنین با گذشت زمان تنفر نیز در وجود ما کمرنگ تر می‌شود.

✅کمک گرفتن از شبکه حمایتی

در اطراف ما افرادی وجود دارند که در شرایط مختلف، از ما حمایت می‌کنند. به طور کلی می‌توان دوستان و خانواده را شبکه حمایتی در نظر گرفت که همواره در کنار ما هستند. یکی از مشکلاتی که احساس تنفر برای افراد ایجاد می‌کند؛ گوشه گیری و دوری از جمع است. اما با حضور در کنار افراد دیگر احساس ارزشمندی در ما افزایش یافته و کمتر تنفر از خود را احساس می‌کنیم. قطعا افراد زیادی هستند که مارا دوست داشته و برای مان احترام قائل هستند. فکر کردن به این موضوع، کمک بزرگی به ما می‌کند.

 ✅کمک گرفتن از درمانگر

از آنجایی که احساس تنفر از خود در بعضی موارد، ریشه در کودکی و تجربیات گذشته فرد دارد؛ از بین بردن آن نیاز به کمک گرفتن به صورت تخصصی دارد. روانشناس علت این مشکل را به صورت دقیق شناسایی کرده و با آموزش تمریناتی به فرد، به او کمک میکند. رویکرد درمانی شناختی رفتاری با تغییر نگرش فرد، رفتارهای او را نیز در رابطه با خود و دیگران تغییر می‌دهد. انجام تکنیک های رفتاری این روش، به کمک روانشناس امکانپذیر است.

 تاثیرات تنفر از خود بر زندگی

قطعا احساس تنفر از خود بعد از مدتی تبدیل به یک رویکرد اساسی در زندگی فرد می‌شود و تمام رفتارها و فعالیت های شناختی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این شرایط بعد از مدتی تبدیل به اختلالات روانی و شخصیت می‌شود. افراد احتمالا از خود رفتارهای پرخطر و مخرب را در زمینه های مختلف نشان می‌دهد.

او نسبت به خود و آینده بدبین بوده و هیچگونه امیدی ندارد. این افکار غیرقابل کنترل بوده و تبدیل به نشخوارفکری می‌گردند. افراد باید نشانه های احساسات منفی را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آنها از روش های بالا استفاده کنند.

 سخن پایانی

بدون شک ناامیدی و احساس گناه بخش جدایی ناپذیری از زندگی است. ما به دلایل مختلفی این هیجانات را در شرایط گوناگون تجربه می‌کنیم. اما احساس تنفر از خود از عوامل مختلفی ناشی می‌شود که به طور مفصل به توضیح آنها پرداختیم. کنترل افکار و احساسات کار ساده ای نیست. به همین دلیل افراد باید علاوه بر استفاده از روش هایی که در بالا ذکر شد؛ از یک درمانگر نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس تنفر از خود می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: از خودم متنفرم | از زندگی متنفرم



:: برچسب‌ها: از خودم متنفرم | از زندگی متنفرم ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دلتنگی در غربت معمولا برای همه افراد مهاجر پیش آمده است. این دلتنگی در غربت باعث ایجاد تغییرات فیزیکی در جسم فرد می‌شود و همین موضوع به مرور زمان ممکن است که سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد و آسیب‌های شدیدی به آن وارد کند. در واقع این احساس دلتنگی باعث بروز علائم فیزیکی مانند مشکلات مربوط به معده، بی‌ اشتهایی، کمبود خواب، خستگی و سردرد می‌شود. زندگی و تحصیل در یک کشور جدید هیجان، سختی‌ ها و مشکلات خودش را دارد. تجربه این احساس به تنهایی بسیار دشوار است.

همه افرادی که به مهاجرت فکر می‌کنند این دلتنگی در غربت را معمولا به این فکر می‌کنند که اگر دچار مشکلات بشوند چه کسی است که به آنها کمک بکند. معمولا تمامی افراد دانشجویانی که حس غربت را تجربه کرده ‌اند، افسردگی گرفتند. اما سوال اینجاست که زمانی که غربت را حس می‌کنیم دقیقا چه احساسی داریم؟ به دلیل اینکه دلتنگی در غربت اتفاقات و مشکلات شدیدی را به وجود می‌آورد؛ فرد حتما باید از همان ابتدای مهاجرت و دوری از خانواده، از یک روانشناس و متخصص راهنمایی بگیرد. برای دریافت مشاوره در زمینه دلتنگی در غربت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دلتنگی در غربت | 4 عوارض ناشی از مهاجرت و دلتنگی در غربت

دلتنگی در غربت

به طور کلی احساس غربت به عنوان یک حالت روحی عاطفی است که فرد به دلیل جدایی و رهایی از خانواده و عزیزان دلتنگی را تجربه می‌کند. افراد به دلیل تحصیلات، فرصت‌ های شغلی، ازدواج، سرمایه گذاری، پناهندگی و… به مهاجرت فکر می‌کند. اما این افسردگی در غربت را به تمامی این تجهیزات و فرصت ‌ها ترجیح می‌دهند. همچنین دلتنگی در غربت باعث مشکلات جسمی و بیماری می‌شود. به طور کلی دلتنگی در غربت اصولا در طی یک زمان معین رخ میدهد و به منظور پاسخ طبیعی به ترک و از دست دادن عزیزان در جهت سازگاری با محیط جدید است.

گاهی اوقات به دلیل نا امنی و تنهایی شناخت افراد در کشور و شهر جدید باعث ایجاد دلتنگی در غربت می‌شود. و به دلیل اینکه افراد پشتوانه عاطفی ندارند، انجام کار ها برایشان بسیار سخت است و می‌تواند به چالش تبدیل شود. به طور کلی غربت از نظر روحی و جسمانی بر روی ما اثر می‌گذارند. اما برای سازگاری با محیط، تسهیل مشکلات و چالش ‌های محیط جدید لازم است که حتما از یک روانشناس و متخصص راهنمایی بگیرید.

چه عواملی باعث ایجاد دلتنگی در غربت می‌شود؟

به طور کلی دلتنگی در غربت به دلیل تغییر ناگهانی در محیط به وجود می‌آید. و به دلیل آنکه احساس امنیت و هویت به پشتیبانی عاطفی و نزدیکی به خانواده‌ ها نزدیک است؛ بیشتر افراد به دلتنگی و افسردگی مبتلا می‌شود. افسردگی یا دلتنگی در غربت به دلیل تمایلات مغز برای انجام روتین، کار های روزمره قبلی و دریافت پشتیبانی عاطفی از دیگران است. به دلیل اینکه حتی مهاجرت به کشور های دیگر به دلیل تغییرات ساعات روز و شب و حتی تغییر در تاریکی و روشنایی به‌ افسردگی مبتلا می‌شوند.

???? علائم دلتنگی در غربت

???? خستگی و بی ‌حالی

???? حالت تهوع

???? شکم درد

???? سر درد

???? بیماری ‌های جسمانی که در نتیجه فشار روانی بیش از حد به وجود می‌آید

???? رژیم غذایی نا مناسب

???? مشکلات خواب

???? خلق تحریک پذیر

???? اشتیاقی و بی ‌انگیزگی

???? گوشه‌ گیری اجتماعی

???? دشوار بودن کار های ساده

???? عدم توانایی در لذت بردن از شرایط و فعالیت ‌های قدیمی

???? کمبود اعتماد به نفس

???? بی اشتهایی

???? عدم تمرکز در محل کار یا مدرسه

???? گریه مداوم

???? تمایل به برگشت به خانه هرچه زودتر

???? احساس تعلق نداشتن مکان جدید

???? احساس غم

???? احساس درماندگی و تنهایی

???? افسردگی

???? افکار نا امیدی

???? اضطراب

???? حملات وحشت و پانیک

???? عدم دریافت امنیت

عوارض ناشی از مهاجرت و دلتنگی در غربت

تقریبا تمام افرادی که از شهر و کشور خود دور شده‌ اند و مهاجرت کردند؛ احساس دلتنگی در غربت را تجربه می‌کنند. این افراد احساسات و مشکلات جسمانی زیادی را تحمل می‌کنند و به دلیل اینکه این افراد از خانه و کاشانه خود و حتی از وطن و همزبانان خود دور می‌شوند؛ عوارض بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد. که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ‌ایم.

???? غم و اندوه

یکی از عوارض ناشی از احساس دلتنگی در غربت، غم و اندوه است. وابستگی به کشور، شهر و خانه احساسی است که همه انسان ‌ها با آنها درگیر هستند. و فراموشی وطن و خاطرات مربوط به آن کار بسیار چالش برانگیز است. گاهی اوقات شرایط زندگی، دستمزد، شغل بهتر افراد را مجبور می‌کند که تا این غم و اندوه را به جان بخرند. احساس غم و اندوه حاصل از مهاجرت یکی از بزرگترین و بارز ترین تغییرات در رفتار روحیات این افراد است.

???? افسردگی

افسردگی یکی دیگر از عوارض دلتنگی در غربت است. افرادی که مهاجرت می‌کنند یا از خانواده خود دور می‌شوند؛ معمولا پس از مدتی به افسردگی مبتلا می‌شوند. و اگر تحت درمان قرار نگیرند، افسردگی روز به روز بیشتر می‌شود و تمام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

???? تاثیرات فیزیکی

تاثیرات فیزیکی از دیگر عوارض دلتنگی در غربت است. دلتنگی و احساس غربت باعث ایجاد تغییرات فیزیکی در جسم افراد می‌شود. و همین موضوع باعث می‌شود که فرد سلامت خود را به طور کلی نادیده بگیرد؛ و این تاثیرات فیزیکی با علائمی مانند مشکلات مربوط به معده، بی اشتهایی، سردرد، خستگی و کمبود خواب بروز پیدا می‌کند.

???? تاثیر عملکرد شخصی

از دیگر عوارض دلتنگی در غربت، تاثیر عملکرد شخصی است. افرادی که مهاجرت می‌کنند؛ عملکرد شخصی ‌شان به طور کل تحت تاثیر قرار می‌گیرد. و فعالیت‌های روزانه خود را نیز نمی‌توانند انجام دهند. و به طور کلی این احساس تاثیر به خصوصی در تمرکز افراد دارد و باعث ایجاد مشکلات در روند زندگی آنها می‌شود.

چگونه احساس غربت را از بین ببریم؟

افرادی که با دلتنگی در غربت دست و پنجه نرم می‌کنند؛ باید رفتار ها و کار هایی انجام بدهند که احساس منفی خود را از بین ببرند؛ تا روند زندگی آنها با مشکل روبرو نشود. در این بخش مقاله به روش ‌های اشاره کرده ایم که احساس غربت شما را کاهش می‌دهد.

✨ در رویدادهای مرتبط و جمع‌ ها شرکت کنید

یکی از روش‌ هایی که باعث کاهش احساس دلتنگی در غربت می‌شود؛ این است که در رویداد ها و جمع‌ ها شرکت کنید. برخی از شرکت‌ ها و دانشگاه ‌ها رویداد هایی در ارتباط با آشنایی با کشور برگزار می‌کنند تا کارمندان و دانشجویان با منطقه آشنا شوند. بهتر است که در تمامی این مراسم ‌ها شرکت کنید تا هم تجربه و آشنایی با مراسم ‌ها را آموزش ببینید و هم از احساس دلتنگی در غربت شما کاسته شود.

✨ خودتان را سرگرم کنید و فعالیت‌ های مختلف انجام دهید

زمانی که احساس دلتنگی در غربت در شما رخنه می‌کند؛ بهتر است که خود را مشغول کنید. سرگرمی‌ هایی که برای خودتان فراهم کرده ‌اید فراموش نکنید، که ارتباط اجتماعی شما تقویت می‌شود. و موجب بهبود احوال و روحیات شما می‌شود.

✨ با مردم محلی کشور جدید معاشرت کنید

یکی از روش ‌های جلوگیری از دلتنگی در غربت این است که با مردم محلی کشور جدیدتان معاشرت کنید. معاشرت با مردم کشور به شما کمک می‌کند تا در زمان کمتری با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور آشنا شوید.

✨ به طور منظم با دوستان و خانواده در ارتباط باشید

زمانی که به طور منظم با دوستان و خانواده در ارتباط باشید؛ دلتنگی در غربت نیز کاهش پیدا می‌کند. ارتباط منظم با خانواده از طریق پیامک، تماس تلفنی، تماس تصویری و از طریق ایمیل به شما کمک می‌کند که فشار غربت را کمتر احساس کنید. با این کار سطح افسردگی خود را به حداقل می‌رسانیم. زیرا تحقیقات انجام شده نشان داده است که به طور منظم ارتباط با خانواده دلتنگی شما را کم می‌کند.

کلام آخر

برای رفع دلتنگی در غربت بهتر است که در همان ابتدای مهاجرت از یک روانشناس و مشاور راهنمایی بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید میزان افسردگی خود را کاهش دهید و دلتنگی را کم کنید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا به روز های قبل خود بازگردید و فعالیت روزانه خود را به طور منظم انجام دهید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلتنگی در غربت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دلتنگی در غربت | 4 عوارض ناشی از مهاجرت و دلتنگی در غربت



:: برچسب‌ها: دلتنگی در غربت | 4 عوارض ناشی از مهاجرت و دلتنگی در غربت ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان ترس از دخول موضوعی است که در صورت ابتلا به این اختلال ‌باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در نظر داشته باشید که این ترس بیماری نیست که به‌خودی‌خود بهبود یابد. بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه شما و همسرتان ایجاد نماید. بسیاری از افراد به دلیل احساس خجالت و شرم از بیان این بیماری و یا به دلیل ناآگاهی نسبت به اینکه آن‌ها به یک کژکاری جنسی مبتلا هستند، برای درمان ترس از دخول اقدامی انجام نمی‌دهند.

در حالی که این مشکل قابل درمان است و با بهبود آن می‌توانید رابطه جنسی عالی را با همسر خود تجربه نمایید. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به اختلال واژینیسموس و همین‌طور روش‌های مختلفی که برای درمان آن وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ترس از دخول می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: درمان ترس از دخول

ترس از دخول چیست؟

ترس از دخول یا واژینیسم نام یک اختلال جنسی نسبتاً رایج در میان خانم‌ها است. اصلی‌ترین نشانه این بیماری این است که به دلیل انقباض غیرطبیعی عضلات واژن در خانم‌ها امکان برقراری رابطه جنسی از بین می‌رود و یا رابطه با درد بسیار زیاد برای خانم همراه خواهد بود.

واژینیسموس می‌تواند با دلایل مختلفی ایجاد شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضطراب و نگرانی از برقراری رابطه جنسی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید انقباض عضلات یکی از نشانه‌های اضطراب است و به همین خاطر ترس از برقراری رابطه جنسی به هر دلیلی، می‌تواند باعث انقباض واژن و ناتوانی فرد در برقراری رابطه جنسی شود.

بی‌توجهی به درمان ترس از دخول

همان‌طور که گفته شد دلایلی همچون خجالت و یا ناآگاهی از وجود چنین اختلالی معمولاً باعث خواهد شد که فرد برای درمان ترس از دخول اقدامی انجام ندهد. علاوه بر این ممکن است برخی از خانم‌ها این تصور را داشته باشند که در صورت بی‌توجهی به این موضوع به‌تدریج بهبود پیدا خواهند کرد.

این درحالیست که ترس از دخول یک اختلال در کارکرد جنسی می‌باشد و معمولاً به دلیل اضطراب روانی بالا یا وجود مشکلات فیزیولوژیک ایجاد شده و درنتیجه به‌خودی‌خود قابل‌درمان نیست. بی‌توجهی به درمان این بیماری می‌تواند مشکلات جانبی بسیاری را به همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از

???? باقی ماندن این اختلال در فرد

???? لذت نبردن از رابطه جنسی

???? بروز مشکلاتی در رابطه جنسی با همسر که می‌تواند ارتباط عاطفی و زندگی مشترک شما را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

???? افزایش احتمال بروز خیانت از جانب همسر به دلیل ناتوانی در برقراری رابطه جنسی

???? بروز بیماری‌های روحی به دلیل مشکلاتی که به دنبال این اختلال برای فرد ایجاد می‌شوند.

???? با افزایش سن توانایی انعطاف‌پذیری و بهبود عضلات بدن نیز کاهش پیدا کرده و این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در درمان فرد ایجاد نماید.

نقش مردان در درمان ترس از دخول

اگرچه واژینیسموس یک بیماری زنانه است بااین‌حال مردان به‌عنوان شریک جنسی، نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری دارند. همان‌طور که گفته شد اصلی‌ترین علت بروز واژینیسموس اضطراب فرد از برقراری رابطه جنسی است. این اضطراب معمولاً با تصوراتی نظیر دردناک بودن رابطه جنسی، احساس خجالت از برقراری چنین رابطه‌ای و یا تداعی خاطرات تلخ درزمینهٔ مسائل جنسی ایجاد می‌شود.

درصورتی‌که مردان بتوانند پیش از برقراری رابطه جنسی از طریق راهکارهایی مانند پیش نوازی به همسر خود آرامش داده و او را به لحاظ روانی و جسمی برای برقراری رابطه جنسی آماده کنند، کمک شایانی به درمان ترس از دخول همسر خود داشته‌اند.

به خاطر داشته باشید همسر شما عمداً و یا به دلیل بی‌علاقگی به شما از رابطه جنسی گریزان نیست بلکه او دچار یک مشکل جدی است و به کمک شما برای بهبود در این زمینه نیاز دارد. بدرفتاری با همسر و یا تحت‌فشار گذاشتن وی برای برقراری رابطه جنسی صرفاً باعث وخامت اوضاع خواهد شد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی آگاهی خود را درزمینهٔ نیازهای جنسی زنان افزایش دهید.

بهترین روش‌های درمان ترس از دخول

روش‌های مختلفی برای درمان ترس از دخول وجود دارد که برخی از آن‌ها به درمان مشکلات فیزیولوژیک و برخی دیگر به بررسی مشکلات روان‌شناختی در فرد می‌پردازند. گاهی نیز ممکن است فرد به استفاده از هر دو جنبه درمانی نیاز داشته باشد. درصورتی‌که نشانه‌های اختلال واژینیسموس را در خود یا فردی دیگر مشاهده می‌کنید، بهتر است برای دریافت تشخیص قطعی و شروع درمان به یک متخصص مراجعه نمایید. در ادامه مهم‌ترین روش‌های درمان را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

1. روان‌درمانی

درصورتی‌که دلیل ناتوانی فرد در برقراری رابطه جنسی اضطراب باشد، درمان‌های روان‌شناختی اصلی‌ترین راهکارهای موثر برای درمان ترس از دخول هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند. این درمان‌ها معمولاً شامل دو بخش خواهد بود.

در قسمت اول با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر آرام‌سازی به فرد آموزش داده می‌شود که کنترل عضلات خود را در دست داشته باشد و درنتیجه از انقباض عضلات واژن جلوگیری کند. (این روش‌ها به بیمار رابطه افکار با واکنش‌های عضلات را نشان می‌دهد تا جایی که بیمار بیشترین کنترل را روی افکار و عضلاتش به دست می‌آورد).

در قسمت دوم درمان ترس از دخول درصورتی‌که احساس شود مشکلات فرد ریشه در باورها و افکار اشتباه دارد، به وی کمک می‌شود تا با استفاده از جلسات روان‌درمانی افکار ناکارآمد را کنار گذاشته و باورهای مناسب‌تری را جایگزین نماید. ازجمله این باورها می‌توان به احساس گناه از برقراری رابطه جنسی و یا ترس شدید از بارداری اشاره کرد.

روانشناسان می‌توانند با ترتیب دادن جلسات مشترک با زوجین اطلاعات آقایان را نیز در ارتباط با واژینیسم و راه‌های از بین بردن این بیماری افزایش دهند و راهکارهای مناسبی را درزمینهٔ شیوه برقراری ارتباط جنسی یا پوزیشن‌های مناسب برقراری رابطه برای درمان ترس از دخول ارائه دهند. 

2. درمان ترس از دخول | استفاده از دستگاه RF

یکی از درمان‌های فیزیولوژیک برای بهبود واژینیسم استفاده از دستگاه RF است. این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیس، تغییراتی را در عضلات واژن ایجاد کرده و از این طریق مانع انقباض آن‌ها یا به‌عبارت‌دیگر ایجاد واژینیسم خواهد شد.

3. استفاده از تمرینات کگل

کگل نام تمریناتی است که برای تقویت عضلات کف لگن و واژن استفاده می‌شود. انجام مرتب تمرینات کگل میزان اراده فرد در کنترل وضعیت عضلات واژن را افزایش می‌دهد و از این طریق او می‌تواند مانع انقباض بیش‌ازحد عضلات واژن شود. این تمرین روشی کمکی برای درمان ترس از دخول است.

4. تزریق بوتاکس

بوتاکس نام ماده‌ای سمی است که معمولاً برای شل شدن و کاهش انقباضات عضلانی از آن استفاده می‌شود. در مواردی که فرد دچار واژینیسم شدید باشد، می‌توان با تزریق این ماده به عضلات واژن برای مدتی مانع انقباض آن‌ها شد. البته این روشی قطعی برای درمان ترس از دخول نیست. چرا که ریشه این اختلال در ذهن است که با رواندرمانی رفع می‌شود.

5. درمان ترس از دخول | ژل لوبریکنت

ژل لوبریکنت نام دارویی است که باعث مرطوب شدن بیشتر واژن و بهبود کیفیت رابطه جنسی خواهد شد. معمولاً در افرادی که اولین رابطه جنسی را تجربه می‌کنند و از این ارتباط  واهمه دارند یا در برخی شرایط دیگر می‌توان از این ژل برای کاهش انقباضات واژن نیز استفاده کرد.

سخن آخر

خیلی از خانم ها حتی از وجود اختلال ترس از دخول خود اطلاعی ندارند. آن‌ها با ورود به زندگی مشترک دچار مشکلات زیادی می‌‌شوند. معمولا به خاطر شرم و حیا نیز برای درمان ترس از دخول شان هیچ اقدامی نمی‌کنند. متاسفانه ادامه این وضعیت موجب از هم پاشیدن ازدواج‌ها نیز می‌شود. حال آنکه این وضعیت قابل رفع بوده و کافی است برای درمان ترس از دخول به متخصصین روانشناسی مجرب مراجعه نمایید. پس همین حالا با شماره های درج شده تماس گرفته و درمان را شروع نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ترس از دخول می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

برای درمان ترس از دخول باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟

درمان ترس از دخول دارای دو بعد روان‌شناختی و فیزیولوژیک است. به همین خاطر متخصصین روانشناسی و زنان به‌عنوان تیم درمانی برای بهبود این شرایط عمل می‌کنند.

چه روش‌های روان‌شناختی برای درمان ترس از دخول وجود دارد؟

درمان روان‌شناختی واژینیسم شامل دو بخش است که دریکی از آن‌ها بر افکار منفی و ناکارآمد بیمار راجع به رابطه جنسی تمرکز می‌شود و در بخش دوم با استفاده از تمرینات آرام‌سازی به فرد کمک می‌شود تا کنترل عضلات خود را در دست بگیرد.

منبع: درمان ترس از دخول



:: برچسب‌ها: درمان ترس از دخول ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

گله کردن از خانواده همسر هرگز نباید با تندخویی و بدرفتاری باشد. اول اینکه همسرتان را اولویت قرار دهید. و اگر موضوعی نیز رخ داد به فراموشی بسپارید. اما اگر این موضوع بارها تکرار شد و باعث آسیب به زندگی مشترک شما شد، بهتر است که به شیوه‌ای خیلی نرم شکایت خود را بیان کنید که دعواهای بیشتری رخ ندهد. در صورت گله کردن از خانواده همسر، از همسرتان نیز کمک بگیرید. و به او بگویید که طرز رفتارش چه تاثیری بر روند زندگی شما گذشته است. برای اطلاع از راهکارهای بیشتر حتما از روانشناس و مشاورین خانواده راهنمایی بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه گله کردن از خانواده همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: گله کردن از خانواده همسر | 8 راه گله از خانواده شوهر

گله کردن از خانواده همسر

همه ما با افرادی سر و کله زده ایم که دائم در حال گله کردن از خانواده همسر هستند. اما زندگی موفق باید اولویت شما باشد. در وهله اول به صحبت ها و حرف هایی که خانواده همسر می‌زنند توجهی نداشته باشید. اما زمانی که این شکایت ها آسیب های زیادی به زندگی شما وارد کرد؛ حتما به خاطر داشته باشید که فاصله خود را محدود کنید و با راهکارهایی که در این بخش مقاله ذکر کرده ایم بدون تنش به گله کردن از خانواده شوهر بپردازید. برای اطلاع از روش های اصولی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش ها گله کردن از خانواده همسر چگونه است؟

برای گله کردن از خانواده همسر رعایت چند نکته اصولی الزامی است. در این بخش مقاله راهکارهای مفیدی که به گله کردن از خانواده شوهر بدون تنش می‌پردازد اشاره کرده ایم.

???? به صورت مستقیم گله نکنید

یکی از راه های گله کردن از خانواده همسر این است که به صورت مستقیم این کار را انجام ندهید. بهتر است که در صورت کدورت و ناراحتی بین شما و خانواده همسر، گله صورت نگیرد. و اجازه دهید که همسرتان به تنهایی با خانواده خود به بحث بپردازد.

???? به آرام سازی خود مشغول شوید | گله کردن از خانواده همسر

یکی از راه کارهایی که قبل از  گله کردن از خانواده همسر باید استفاده کنید؛ آرام سازی خود است. در این شرایط حتما باید در نظر داشته باشید که خشم شما باید فروکش شود. وگرنه گله مندی با تنش روبرو خواهد شد. قبل از گله مندی در رابطه با احساسات خود صحبت کنید. صحبت در رابطه با احساسات این شانس را به شما می‌دهد که همسرتان از شما دفاع کند. 

???? به حرف های خانواده همسر هم گوش دهید

یکی از راهکارهایی که باید در گله کردن از خانواده همسر انجام دهید، این است که به حرف های آنها نیز گوش دهید. نشان دهید که شما نیز به مشکلات آنها اهمیت می‌دهید و تمایل دارید تا آنها را درک کنید. در این شرایط احترام به خانواده همسر را فراموش نکنید.

???? خواسته های خود را بیان کنید | گله کردن از خانواده همسر

هنگام گله کردن از خانواده همسر باید خواسته های خود را بیان کنید. اینکه چه نیازهایی دارید و در قبال کارهایی که انجام می‌دهید چه انتظاراتی دارید. این خواسته ها را محترمانه بیان کنید. تا خانواده همسر نیز به درک بهتر شما بپردازند. 

???? بدگویی از خانواده همسر ممنوع

برای گله کردن از خانواده همسر نباید بدگویی کنید. اگر قصد دارید که همسرتان از شما دفاع کند بهتر است که از خانواده او بدگویی نکنید. تنها مشکلات و نیازها را بیان کنید و با احترام سخن بگویید. برای گله کردن از خانواده شوهر باید ابتدا آرامش خود را کسب کنید و به دور از عصبانیت و تنش به آنها انتظارات خود را بیان کنید. 

???? همسرتان را گناهکار نکنید | گله کردن از خانواده همسر

یکی از اشتباهاتی که زوجین انجام می‌دهند این است که نباید همسر خود را گناهکار کنید. سعی کنید که او را مورد حمله قرار ندهید و متهمش نکنید. بهترین کار این است که اتفاقات را با همسر در میان بگذارید و اجازه ندهید که افکارهای شما به همسرتان تحمیل شود.

???? به پیشنهاد های همسر نیز توجه کنید

در گله کردن از خانواده همسر با هم فکری همسر به دنبال راه چاره باشید. بهتر است که به پیشنهاد های همسر اعتماد کنید. زیرا او رفتارهای خانواده خود را بهتر می‌داند و از واکنش های آنها مطلع است. اما در این شرایط به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در این شرایط اختلاف نظر با همسر طبیعی است. و می‌توانید که این اختلافات را به صورت محترمانه حل کنید. به قدری مسائل را بالا و پایین کنید که به نقطه نظر برسید. 

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید | گله کردن از خانواده همسر

برای گله کردن از خانواده همسر بهتر است که همراه همسر به روانشناس مراجعه کنید. روانشناس با کمک راهکارهای مفید به شما این شانس را می‌دهد که با احترام به همسر و خانواده او نظر خود را اعلام کنید. و از روش های محترمانه برای اظهار انتظارات استفاده کنید. در این شرایط هم برخورد شما مناسب بوده است و هم خانواده همسر به درک مناسبی از شما رسیده اند.

کلام آخر

گله کردن از خانواده همسر باید با ادای احترام و محبت باشد. هرگز نباید با خانواده همسر برخورد تند و بدی داشته باشید. هنگامی هم که قصد گله کردن از خانواده شوهر را داشتید؛ از شریک احساسی خود سوال بپرسید تا از واکنش های خانواده او اطلاع داشته باشید.

قبل از این کار حتما آرامش خود را حفظ کنید و با خونسردی کامل به سوی گله کردن از خانواده شوهر بروید. در این راه کمک روانشناس را فراموش نکنید که بزرگ ترین راهنما برای شما می‌باشد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گله کردن از خانواده همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: گله کردن از خانواده همسر | 8 راه گله از خانواده شوهر



:: برچسب‌ها: گله کردن از خانواده همسر | 8 راه گله از خانواده شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سوالات بارداری مربوط قبل و بعد از آن و در مورد ماه‌های مختلف برای هر خانمی ممکن است پیش بیاید. پاسخ به این سوالات خیلی اوقات باعث رفع ابهامات و در مواردی منجر به پیشگیری و اقدامی به موقع می‌شود. بنابراین کسب اطلاعات لازم و پرسش برای فرزند آوری ضروری است. از آنجا که بسیاری از این سوالات یکسان است، در ادامه به رایج‌ ترین و مهم ترین سوالات مربوط به بارداری پرداخته‌ ایم.

برای دریافت پاسخ سوالات بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با بر ترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید

رایج ترین سوالات بارداری

با توجه به سوالاتی که زنان باردار و زوجین پیرامون بارداری از مشاوران کلینیک ذهن نو می‌پرسند، در ادامه با توجه به نظر متخصصان پاسخ تعدادی از رایج‌ ترین و پر تکرار ترین سوالات بارداری را برایتان آورده‌ ایم.

1. اقدامات لازم قبل از بارداری شامل چه مواردی است؟

یکی از سوالات بارداری این است که چه اقداماتی قبل از بارداری باید انجام دهیم؟ توصیه متخصصان این است که تمامی زنان قبل از اقدام به بارداری، ابتدا از جسمی و ذهنی خود اطمینان حاصل کنند تا بتوانند پس از بارداری فرزند سالمی به دنیا آورند. در ادامه به مهم‌ ترین اقدامات قبل از بارداری اشاره کرده‌ ایم.

???? مراجعه به پزشک و انجام چکاپ‌های عمومی

???? دریافت مشاوره ژنتیک

????انجام آزمون‌های غربالگری و دریافت واکسن‌های مورد نیاز

???? محدود کردن و یا ترک کامل مصرف سیگار و الکل

???? مراقبت‌ های روانی برای جلوگیری از اختلالات روحی همچون افسردگی با مراجعه به روانشناس

????مصرف ویتامین‌ های پیش از بارداری

???? عدم استفاده از دارو های ضد بارداری

2. آیا بارداری بدون داشتن دخول نیز انجام می‌شود؟ | سوالات بارداری

یکی از نگرانی‌ هایی که برای زوجین وجود دارد، بارداری ناخواسته می‌باشد که به همین دلیل روی به روش‌ هایی به جز دخول می‌آورند تا به ارضای جنسی برسند. پاسخ به این دسته از سوالات بارداری وابسته به این است که انزال مرد در کجا صورت می‌گیرد. اگر انزال در نزدیکی ورودی واژن انجام شود به طوری که مایع منی وارد واژن شود، بارداری رخ می‌دهد. اما در حالت کلی باید بگوییم که احتمال بارداری بدون دخول کم است.

3.چرا زنان باردار در طول مدت حاملی ویار دارند؟

یکی از سوالات بارداری رایج این است که خانم های باردار چرا ویار دارند. ویار داشتن و یا تمایل به خوردن خوراکی‌ های مختلف در طول دوران حاملگی تا حد زیادی وابسته به کمبودهای موجود در بدن مادر است. برخی از مادران باردار طی این دوران تمایل دارند، خاک و یا گچ بخورند که می‌تواند نشان دهنده کمبود برخی ویتامین‌ ها در بدن آن‌ها باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا از سطح ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در بدن‌تان مطلع گردید.

4. سوالات بارداری درباره دیابت

سوالات بارداری در زمینه دیابت نیز وجود دارد. برخی از زنان طی دوران بارداری دچار دیابت می‌شوند که در صورت کنترل شدن، مادر می‌تواند نوزاد خود را به سلامت به دنیا بیاورد. اگر مادران باردار دیابت دوران بارداری را جدی نگیرند و درمان‌های لازم را دریافت نکنند، ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیر آن شوند. از جمله عوارض دیابت بارداری برای جنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

???? سقــط جنین

????زایمــان زودرس

???? دچار شدن جنین به عفونت

5. عوامل موثر در افسردگی دوران بارداری و پس از آن چه می‌باشد؟

از دیگر سوالات بارداری، افسردگی در طول بارداری است. از مهم‌ ترین عواملی که در ایجاد افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان تاثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

???? سن کم مادر

???? افسردگی قبل از زایمان

????استعمال دخانیات

???? مصرف مواد مخدر

???? زایمان قبل از موعد

????مشکلات خانوادگی

6.حرکات جنین طی دوران بارداری از چه زمانی آغاز می‌گردد؟

زمان آغاز حرکات جنین نیز از دیگر سوالات بارداری است. جنین پس از هفته هشتم بارداری در رحم مادر حرکت می‌کند اما مادر نمی‌تواند آن را احساس کند. با ورود به هفته شانزدهم بارداری، حرکات جنین برای مادر قابل لمس می‌شود. دلیل این موضوع این است که با گذشت زمان و ورود به هفته شانزدهم استخوان‌ های جنین محکم می‌شوند و می‌تواند ضربات محکم‌ تری را به شکم مادر وارد کند.

7. سوالات بارداری | پاره شدن کیسه آب به چه دلیلی رخ می‌دهد؟

معمولا سوالات بارداری در دسته پارگی کیسه آب نیز وجود دارد. پاره شدن کیسه آب در اواخر دوران بارداری طبیعی است و نشان دهنده نزدیک بودن زمان زایمان می‌باشد. در صورتی که این اتفاق زود تر از موعد تعیین شده اتفاق بی‌افتد، برای مادر و کودک خیلی خطرناک است و می‌تواند زمینه ساز بروز عفونت شود.

8.دلیل بروز مشکلاتی همچون سوزش معده و تنگی نفس در اواخر دوران بارداری چه می باشد؟

معمولا سوالات بارداری در زمینه سوزش معده و تنگی نفس نیز وجود دارد. از تغییرات بدن مادر طی دوران بارداری، سوزش معده و تنگی نفس می‌باشد. دلیل این موضوع این است که با گذشت زمان جنین بزرگ‌ تر می‌شود و وزن می‌گیرد و در نتیجه به معده و قفسه سینه مادر فشار بیشتری را وارد می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود که مادران باردار از اواخر دوره بارداری احساس سوزش معده و یا تنگی نفس داشته باشند.

9. سوالات در مورد موانع ورزش کردن در دوران بارداری

سوالات بارداری برای ورزش امروزه بسیار زیاد شده است. ورزش کردن در دوران بارداری نه تنها مانعی ندارد، بلکه دارای فواید بسیاری نیز می‌باشد. انجام ورزش‌ های مناسب دوران بارداری مادر را از خطر ابتلا به زایمان زودرس و دیگر بیماری‌ های دوران بارداری دور نگه می‌دارد و همین‌ طور از بروز مشکلات دوران بارداری همچون دیابت و فشار خون جلوگیری می‌کند. لازم است اشاره کنیم که زنان باردار باید ورزش‌ های متناسب با بارداری را انجام دهند و از انجام ورزش‌ هایی همچون کاراته، جودو، اسب سواری، کوهنوردی و … اجتناب نمایند.

10. سوالات بارداری درباره مضرات سیگار

مضرات سیگار از دیگر سوالات بارداری است. یکی از مراقبت‌ های دوران بارداری اجتناب از استعمال سیگار و سایر دخانیات است؛ به همین دلیل بانوان باردار و سیگاری باید سعی کنند مصرف سیگار را ترک کنند. سیگار کشیدن طی دوران بارداری دارای عوارض زیادی برای مادر و جنین است و می‌تواند منجر به زایمان زودرس، سقط جنین، مرده زایی، کم وزنی نوزاد و … شود.

11.آیا در طول دوران بارداری، مادر باید اسید فولیک مصرف کند؟

اسید فولیک و یا ویتامین B9  از جمله ویتامین‌ های لازم و ضروری برای بدن مادر باردار می‌باشد. چرا که جنین برای رشد و نمو به آن نیاز دارد. مادران باردار می‌توانند علاوه بر مصرف مکمل‌های اسید فولیک از منابع حاوی این ویتامین نیز استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که سوالات بارداری در زمینه اسید فولیک باید بر اساس تجویز و دستور پزشک باشد.

12.آیا استفاده از موبایل در دوران بارداری، خطراتی را به دنبال دارد؟

از سوالات بارداری رایج، استفاده از موبایل است. موبایل و یا هر کدام از وسیله‌ های الکترونیکی تشعشاتی را از خود ساطع می‌کنند که می‌تواند در طول دوران بارداری، تاثیرات منفی بر روی جنین داشته باشد. براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، استفاده مداوم از تلفن همراه در طول دوران حاملگی میزان ابتلا به بیش فعالی و یا اختلال نقص توجه در کودکان را افزایش می‌دهد.

13. آیا سقط جنین در بارداری بعدی مشکل ایجاد می‌کند؟

یکی از سوالات بارداری رایج این است که آیا سقط جنین مانع بارداری دوباره می‌شود؟ معمولا سقط جنین باعث بروز مشکلات در بارداری دوباره نمی‌شود. با این حال برخی از تحقیقات پیوند احتمالی میان سقط، افزایش خطر زایمان زودرس و پایین بودن وزن نوزاد در بدو تولد خبر داده است.

14. سوالات بارداری | آیا روشی برای تاثیر گذاری روی جنسیت نوزاد وجود دارد؟

از دیگر سوالات بارداری رایج، این است که آیا روشی برای تاثیر گذاری بر جنسیت جنین وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت نه! زوجین نمی‌توانند کار زیادی برای تعیین جنسیت نوزاد انجام دهند.

15. اگر قصد بچه دار شدن داشته باشیم، چقدر زمان می‌برد تا پس از قطع مصرف دوباره حامله شویم؟

یکی از سوالات بارداری در رابطه با این موضوع است. اکثر خانم ها تقریبا دو هفته بعد از قطع مصرف قرص دوباره شروه به تحمک گذاری می‌کنند. پس از تخمک گذاری مجدد، می‌توانید باردار شوید. اگر این اتفاق پس از قطع قرص باشد، شاید اصلا عادت ماهانه نشوید. اگر هم رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید و پریود نشوید؛ تست بارداری بدهید.

16. اگر هنگام بارداری از قرص ضد بارداری استفاده کنیم؛ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

یکی از سوالات بارداری در زمینه مصرف قرص ضد بارداری هنگام حاملگی است. در این شرایط اگر از بارداری خود بی خبر بوده باشید؛ به مصرف قرص ادامه دهید. و هرگز نگران نشوید. به محض اطلاع از حاملگی باید مصرف قرص را قطع کنید.

17. اگر فاصله بین دو زایمان کوتاه باشد، حاملگی چه خطری دارد؟ | سوالات بارداری

معمولا این سوال از سوالات بارداری برای خانم ها پیش می‌آید که فاصله کم بین بارداری ها چه خطراتی به دنبال دارد؟ بر اساس تحقیقات، حاملگی مجدد ظرف شش ماه خطرات زیر را به دنبال دارد.

???? کم خونی مادر

???? اسکیزوفرنی

????اختلالات مادرزادی

???? وزن پایین نوزاد

???? زایمان زودرس

????تمام جفت یا بخشی از آن قبل از زایمان از دیواره ی داخلی رحم جدا می‌شود.

18. اگر فاصله بین دو بارداری زیاد باشد چه خطراتی پدید می‌آید؟

در پاسخ به سوالات بارداری فاصله زیاد بین دو بارداری، باید بگوییم که فاصله زیاد مادر و جنین را در معرض خطر ابتلا به خطر پره اکلامپسی در زنانی قرار می‌دهد که حتی سابقه این بیماری را ندارند.

19. آیا پرواز در دوران بارداری بی خطر است؟

سوالات بارداری در زمینه سفر نیز وجود دارد. اگر حاملگی سالمی دارید، قبل از 36 هفتگی می‌توانید پرواز داشته باشید. اما همیشه قبل از پرواز با متخصص مشورت کنید.

20. درمان افسردگی در دوران بارداری مهم است؟

از سوالات بارداری رایج در رابطه با افسردگی است. اگر دچار افسردگی باشید، احتمال اینکه به سراغ مراقبت های بارداری نروید و غذاهای سالم مصرف نکنید؛ بسیار زیاد است. خانم های باردار نیز نیازمند مراقبت های سالم هستند. به همین دلیل لازم است که حتما تحت درمان افسردگی باشید.

21. سوالات بارداری | آیا استرس زیاد موجب سقط جنین می‌شود؟

یکی از سوالات بارداری رایج بین خانم ها این است که استرس زیاد باعث سقط جنین می‌شود؟ اینکه استرس برای سلامتی مضر است مدارک تحقیقاتی دارد. اما هیچ مدرکی برای سقط جنین به دلیل استرس وجود ندارد.

22. بارداری چه تاثیری روی قلب می‌گذارد؟

به طور کلی حاملگی روی سیستم گردش خون و قلب فشار وارد می‌کند. در این دوران حجم خون ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد تا جنین به خوبی رشد کند.

23. چطور از سلامت جنین مطمئن شویم؟

برای پاسخ به سوالات بارداری در رابطه با سلامت جنین؛ مادران درگیر هستند. در پاسخ به اینکه چه کارهایی برای سلامت جنین مهم است و چگونه از این سلامت مطمئن شویم، روش هایی مانند سونوگرافی پیشرفته وجود دارد.

24. چگونه از بروز مشکل در بارداری جلوگیری کنیم؟ | سوالات بارداری

???? در جلسات ویزیت حاضر شویدو

???? طبق تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

????استراحت کافی داشته باشید.

???? حواستان به افزایش وزن باشد.

???? اضطراب را کنترل کنید.

????عوامل غیر مجاز را بشناسید.

25. چه علائمی را باید به متخصص اطلاع دهیم؟

◼ خون بالا آوردن یا سرفه هنگام شب

◼ درد در قفسه سینه

◼تپش قلب، ضربان قلب سریع و نامنظم

◼ مشکل در تنفس

◼ تنگی نفس هنگام فعالیت و یا استراحت

26. برای درمان بواسیر در دوران بارداری باید چیکار کنیم؟

در پاسخ به سوالات بارداری در این زمینه به روش ها و راهکارهای مناسب در ادامه اشاره کرده ایم.

✅ نشستن در آب گرم

✅به مدت طولانی یک جا ننشینید

✅ از دارو استفاده کنید

27. سوالات بارداری | زایمان به چه صورت خواهد بود؟

برای پاسخ به سوالات بارداری در رابطه با زایمان، باید متخصص پاسخ دهد. زمان القای درد زایمان به میزان تحت کنترل بودن فشار خون، بروز آسیب جدی به اندام و  بروز مشکل در نوزاد مانند محدودیت رشد جنین داخل رحم به دلیل فشار خون بستگی دارد.

28. کم خونی ناشی از کمبود آهن در دوران بارداری چه تاثیری روی جنین می‌گذارد؟

کم خونی شدید در دوران بارداری خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. در پاسخ به سوالات بارداری در این زمینه باید گفت که وزن نوزاد و افسردگی پس از زایمان نیز بالا می‌رود. حتی بر اساس برخی از تحقیقات، خطر مرگ نوزاد قبل یا بعد زایمان افزایش می‌یابد.

29. چاقی مفرط چه تاثیری روی جنین دارد؟

در پاسخ به سوالات بارداری در زمینه چاقی، باید گفت که مشکلات زیادی در این زمینه پدید می‌آید که در ادامه توضیح داده ایم.

???? چاقی کودکان

???? آسم کودکان

????اختلال در رشد

???? وزن بیش از اندازه نوزاد

???? نارسایی مادرزادی

30. از چه زمانی مادر باردار باید ویتامین مصرف کند؟ | سوالات بارداری

در پاسخ به سوالات بارداری در زمینه زمان مصرف ویتامین، باید بگوییم که سه ماه قبل از بارداری آغاز کنید. زیرا روند رشد کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و کودک برای تشکیل لوله عصبی و تبدیل به مغز و نخاع، نیازمند ویتامین است.

31. در دوران بارداری باید چه انتظاراتی داشته باشم؟

یکی از سوالات بارداری رایج این است که هنگام بارداری باید چه انتظاراتی داشته باشم؟ خانم های باردار باید انتظار تغییر رنگدانه، واریس، آکنه و رد کشیدگی در پوست داشته باشند. اگر نگران تغییرات پوستی خود هستید، با متخصص پوست صحبت کنید.

سخن پایانی

قبل از بارداری باید پاسخ تمامی سوالات بارداری رایج را بدانید. زوجینی که تصمیم به بارداری و بچه‌دار شدن دارند، باید در نظر داشته باشند که از شرایط اصلی باردار شدن و به دنیا آوردن یک فرزند سالم برخورداری از سلامت جسمی و روانی می‌باشد.

با این حال بسیاری از زنان سلامت جسمانی را در الویت قرار می‌دهند و از رسیدگی به سلامت روانی خود غافل هستند. زندگی‌های امروزی سبب شده که افراد استرس و اضطراب بیشتری را متحمل شوند که این موضوع می‌تواند در باروری تاثیر بگذارد و کیفیت دوران بارداری و رشد جنین را کاهش دهد. پیشنهاد می‌شود مقاله نقش و ارتباط پدر با جنین را نیز بخوانید.

توصیه ما به شما این است که اگر در دوران بارداری متحمل استرس و اضطراب‌های بسیاری هستید، از برخی تکنیک‌های آرام سازی استفاده کنید و از میزان استرس خود کم کنید تا بتوانید به آرامش برسید. در این مسیر می‌توانید از مشاوران مجرب کلینیک تخصصی نی نی مایند نیز استفاده کنید.

برای دریافت پاسخ سوالات بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با بر ترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید



:: برچسب‌ها: سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()