نوشته شده توسط : ذهن نو

فواید آواز خواندن در حمام به قدری زیاد است که تصورش را هم نمی‌کنید. برخی اینکار را بدون هیچ دلیل خاصی انجام می‌دهند و از مزایای آن اطلاعی ندارند. این شاید عادت بسیاری از مردم جهان است که بی تفاوت از کنار آن می‌گذرند. اما به تازگی مشخص شده است که اینکار برای سلامت روانی و جسمانی بی فایده نیست. شاید اطرافیان از این بابت اصلا خوشحال نباشند؛ اما به هر حال با اطلاع از اثرات مثبت آن، احتمالا آنان نیز دست به انجام اینکار بزنند. خیلی از افراد آواز خواندن در حمام را بیهوده می‌دانند و یا انرژی کافی برای انجام آن ندارند. اما فراموش نکنید که فواید انجام آن بیشتر از انجام ندادن آن است.

منبع: فواید آواز خواندن در حمام

 

فواید آواز خواندن در حمام

خواندن در حمام و زیردوش آب گرم، نیازی به داشتن صدایی خوب و یا مهارت های آواز خواندن، ندارد. افراد از اینکه صدای آنها در محیط پیچیده و منعکس می‌شود؛ لذت می‌برند. همچنین با وجود صدای آب، اصلا شاید صدای خود را به درستی نشوند. اما در تحقیقات اخیر مشخص شده است که  برخلاف تصور عموم فواید آواز خواندن در حمام بسیار است؛ که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

????رهایی از استرس

معمولا افراد بعد از یک روز طولانی و خسته کننده، از یک دوش آب گرم برای رفع خستگی خود استفاده می‌کنند. آواز خواندن در حمام، نیز روحیه افراد را تقویت کرده و حس بهتری بهتری به آنها خواهد داد. در واقع خواندن و یا صحبت کردن با صدای بلند یکی از راه های تخلیه هیجانات منفی محسوب می‌شود. با اینکار آنها بعد از خروج از حمام حس بهتری داشته و احتمالا انرژی آنها نیز بیشتر خواهد شد. یکی از فواید آواز خواندن در حمام رهایی از استرس و تنش های روانی است؛ که افراد از آن بهره می‌گیرند.

????تقویت عضلات گردن از فواید آواز خواندن در حمام

زمانی که در زیر دوش آواز می‌خوانید؛ اکسیژن بیشتری وارد بدن تان می‌شود. این اکسیژن تنفس را برای شما در شرایط حمام راحت تر کرده و باعث تقویت عضلات ناحیه گردن، گلو و دهان نیز می‌شود. از طرفی دیگر افراد برای خواندن در حمام، به علت وجود رطوبت نیاز به صرف انرژی و همچنین تسلط بیشتر بر عضلات شان دارند. اگر افراد بتوانند از دیافراگم خود استفاده کرده و نفس گیری کنند؛ عضلات کمر و شکم آنان نیز تقویت می‌شود. فواید آواز خواندن در حمام در مورد عضلات، بسیار زیاد است.

????تنظیم فشار خون

بدن در پاسخ به استرس کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون باعث آسیب به سیستم ایمنی شده و آن را تضعیف می‌کند. همچنین با وجود این هورمون میزان قند و فشارخون، بالا می‌روند. اما همانطور که به آن اشاره شد؛ از فواید آواز خواندن در حمام، کاهش استرس است همین موضوع سبب کاهش و یا توقف کورتیزول و تنظیم فشار خون می‌گردد. از طرف دیگر آب گرم باعث گردش خون بهتر در نواحی مختلف بدن شده و از این طریق نیز فشار خون تنظیم می‌گردد.

????تنفس بهتر| فواید آواز خواندن در حمام

از دیگر فواید آواز خواندن در حمام می‌توان به تنفس بهتر نیز اشاره کرد. در واقع افراد برای خواند در فضای حمام باید میزان تنفس خود را تنظیم کنند تا دچار نفس تنگی نشوند. اینم موضوع تمرینی برای تقویت سیستم تنفسی خواهد بود. افراد می‌توانند نفس خود را زیر دوش حمام حبس کرده و اینکار را به صورت مداوم تمرین کنند. این حرکت برای خوانندگان و یا شناگران حرفه ای، بسیار مفید است. 

????موثر برای خروپف

طبق تحقیقات دانشمندان، یکی از اصلی ترین فواید آواز خواندن در حمام کاهش و یا جلوگیری از بروز خروپف در طول خواب است. با اینکار افراد حنجره خود را تحریک کرده که همین کار باعث کاهش خروپف و بی خوابی های ناشی از آن خواهد شد. البته برای درمان خروپف راه های دیگری نیز وجود دارند. و همچنین شاید اینکار بر عده ای موثر نباشد. اما به هر حال روشی ساده و بی هزینه برای درمان خروپف خواهد بود. افراد می‌توانند در این مورد با پزشک خود مشورت کنند.

????تسکین درد

آواز خواندن در حمام، به دلیل احساس لذتی که در افراد ایجاد می‌کند؛ باعث ترشح هورمون های دوپامین و اکسی توسین می‌شود. این هورمون ها شادی بخش بوده و باعث تسکین درد می‌شوند. به طور کلی شاید شما هم دیده باشید که پزشک برای یک فرد بیمار دوش گرفتن روزانه را تجویز می‌کند. پس از فواید آواز خواندن در حمام، هم می‌توان به تسکین درد و هم تسریع فرایند بهبودی اشاره کرد. البته در برخی بیماری ها که باعث بروز زخم های پوستی می‌شود؛ برای حمام رفتن باید با پزشک مشورت کرد و شاید اثر عکس داشته باشد.‎

????موثر بر حافظه

به طور کلی خواندن چیزی با صدای بلند و یا همراه با آوا، باعث به خاطر سپردن آسان تر آن خواهد شد. قطعا در دفعات اول همه آن را به یاد نمی‌آورید و اینکار نیاز به تمرین دارد. ازدیگر فواید آواز خواندن در حمام که بسیار هم جالب است؛ تقویت حافظه و عملکرد مغز خواهد بود.

آواز خواندن در حمام با انجام کارهای دیگری نثل شستن بدن هم همراه می‌شود که با وجود این موضوع نیاز به تمرکز و دقت بیشتری برای یادآوری متن آهنگ وجود دارد. به همین دلیل مغز نیز فعالیت بیشتری کرده و توانایی آن افزایش می‌یابد. 

????سم زدایی و تنظیم سوخت و ساز

با آواز خواندن در حمام، در واقع در حال انجام فعالیتی مضاعف هستید. در این مکان به دلیل وجود گرما و رطوبت، متابولیسم بدن بالا رفته و سموم بیشتری را دفع خواهد کرد. از طرف دیگر ترشح هورمون های مختلف و یا تنظیم آنها نیز به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. این مورد گاهی باعث کاهش وزن و تناسب اندام نیز خواهد شد. یکی دیگر از فواید آواز خواندن در حمام، تنظیم عملکرد دستگاه های مختلف بدن است.

چرایی آواز خواندن در حمام

با اینکه بسیاری از افراد هیچ علاقه ای به صدای خود ندارند و یا به طور کلی از خواندن فراری هستند؛ اما در حمام آواز می‌خوانند. علت این موضوع آن است که حمام یکی از معدود مکانهایی است که افراد در طول روز در آن تنها هستند و به دلیل قرارگیری در آن برای مدت زمان نسبتا طولانی، احساس راحتی می‌کنند. همچنین شرایط محیطی مثل گرما و رطوبت نیز برای افراد بیشتر ترغیب کننده است. اینکه افراد از فواید آواز خواندن در حمام در جهت مثبت استفاده کرده و توانمندی های بدن خود را بالا ببرند؛ نیز بسیار مهم است.

سخن پایانی

اگر حتی فواید آواز خواندن در حمام را هم نادیده بگیریم؛ اینکار نوعی سرگرمی محسوب می‌شود و افراد می‌توانند از آن لذت ببرند. البته فراموش نکنید که زیاده روی در اینکار نیز عواقبی خواهد داشت که باید به آنها توجه کنید. برای مثال اسراف در مصرف آب صرفا برای آواز خواندن و یا تنگی نفس به دلیل ماندن طولانی مدت در حمام. همه اینها خطراتی هستند که باید در نظر بگیرید. احساس شرم و خجالت را کنار گذاشته و اینکار را امتحان کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید آواز خواندن در حمام می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: فواید آواز خواندن در حمام



:: برچسب‌ها: فواید آواز خواندن در حمام ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آی وی اف یا لقاح مصنوعی یکی از روش های بارداری است. بارداری چه از طریق یک حاملگی طبیعی یا از طریق فناوری کمک باروری یک فرایند پیچیده است. به طور کلی آی وی اف یک نوع القای بارداری کمکی است. و در مواردی که اسپرم توانایی حرکت به خوبی ندارد، یا تعداد بسیار کمی اسپرم موجود است و یا تعداد تخمک آزاد شده بعد از مصرف دارو در حد انتظار نمی‌باشد؛ زوجین از لحاظ القای باروری ضعیف می‌باشند که در چنین شرایطی این روش بارداری استفاده می‌شود.

در این مسیر، اتفاقات مختلفی نیز شاید رخ دهد. مثلا در برخی موارد، می‌تواند منجر به شکست چرخه آی وی اف شود که به نوبه خود استرس و حس بد را برای والدین به همراه دارد. با این وجود، درک اینکه چرا چرخه آی وی اف موفقیت آمیز نشد، می‌تواند به شما کمک کند تا در برنامه درمانی خود تغییراتی ایجاد کنید. در این مقاله، دلایل مختلف شکست آی وی اف و آنچه که می‌توانید از نظر میزان موفقیت آی وی اف انتظار داشته باشید را بیان می‌کنیم.

منبع: آی وی اف | 7 علت تشکیل نشدن جنین در IVF

آی وی اف چیست؟

در طی روند آی وی اف، تخمک از تخمدان زن خارج می‌شود و در آزمایشگاه با اسپرم بارور می‌شود. و به تخمی که بارور می‌شود، جنین می‌گویند. و این جنین برای رشد و نمو به رحم زن بازگردانده می‌شود. این روند می‌تواند با استفاده از تخمک های شما و همسرتان یا تخمک و اسپرم اهدا کنندگان انجام شود.

بارداری در این روش به صورت لقاح خارج از بدن رخ می‌دهد. در واقع در محیط آزمایشگاهی اسپرم و تخمک به اهم لقاح را تشکیل می‌دهند. در سپس لقاح درون رحم مادر تزریق می‌شود. روند آی وی اف 6 مرحله است. که در بخش بعدی مقاله به آن اشاره کرده ایم.

مراحل آی وی اف

آی وی اف دارای 6 مرحله اصلی است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? سرکوب چرخه قاعدگی (چرخه قاعدگی شما با دارو سرکوب می‌شود)

???? کمک به تخمدان ها برای تولید تخمک های اضافی ( دارو برای تشویق تخمدان های شما به تولید بیش از 1 تخمک در یک زمان، استفاده می‌شود)

???? نظارت بر پیشرفت و بلوغ تخمک ها ( یک اسکن اولتراسوند، برای بررسی رشد تخمک ها، و از دارو برای کمک به بالغ شدن آن ها استفاده می‌شود)

???? جمع آوری تخمک ها ( یک سوزن از طریق واژن وارد می‌شود تا تخمک ها خارج شوند)

???? بارور کردن تخمک ها ( تخمک ها برای چند روز با اسپرم مخلوط می‌شوند تا بارور شوند)

???? انتقال جنین ( 1 الی 2 تخمک بارور در رحم شما قرار می‌گیرد. هنگامی که این تخمک ها یا جنین به رحم شما منتقل شد، باید دو هفته قبل از انجام تست بارداری صبر کنید تا ببینید آیا درمان موثر بوده یا خیر)

علت تشکیل نشدن جنین در آی وی اف چیست؟

عوامل زیادی وجود دارند که موجب شکست آی وی اف می‌شوند. بنابراین زن و شوهر باید با پزشک خود در مورد هرگونه تغییر رژیم غذایی یا سبک زندگی که ممکن است موجب شکست آی وی اف شوند، مشورت کنند. در ادامه برخی از رایج ترین و مهم ترین دلایل شکست آی وی اف را مطالعه می‌کنید.

???? سن زن

با افزایش سن، تخمک های زنان از نظر کیفیت و کمیت کاهش می‌یابند. به دلیل این واقعیت، زنان با افزایش سن شانس کمتری برای باردار شدن دارند. با این حال، کاهش در کمیت و به ویژه کیفیت تخمک نیز بر شانس بارداری بالینی یا تولد زنده از طریق آی وی اف تأثیر می‌گذارد. طبق تحقیقات، مشخص شده که زنان تا سن 35 سالگی، بیشترین شانس موفقیت آی وی اف را دارند. 

???? کیفیت جنین

در طول بخش آزمایشگاهی درمان آی وی اف، تخمک های زن و اسپرم مرد، با هدف ایجاد جنین با هم مخلوط می‌شوند. جنین ها معمولا در آزمایشگاه سالم به نظر می‌رسند. اما زمانی که در رحم کاشته می‌شوند، این احتمال وجود دارد که به دلیل نقص نامرئی، لانه گزینی نکنند.

???? پاسخ تخمدان

در ابتدای درمان آی وی اف، زن باید روزانه یک هورمون باروری به نام (هورمون محرک فولیکول) تزریق کند که هدف آن افزایش تولید تخمک است. تخمک های برخی از زنان شاید به درستی به این دارو پاسخ ندهند. بنابراین قادر به تولید چندین تخمک برای جمع آوری نیستند. این امر به ویژه در زنان مسن تر به دلیل مقدار کم تر تخمک صدق می‌کند. البته پاسخ ضعیف تخمدانی همیشه به این معنا نیست که درمان آی وی اف به پایان رسیده است. بررسی ها و تغییرات در دارو ممکن است بتواند وضعیت را اصلاح کند.

???? اسپرم غیر طبیعی

یکی از علل شایع شکست آی وی اف، اسپرم غیر طبیعی است. در طول درمان، پزشک به دقت اسپرم را برای هر مشکلی بررسی می‌کند. در بسیاری از موارد، یک اسپرم نامنظم منجر به تخمک بارور نشده می‌شود. طی این فرایند، اسپرم باید به غشای خارجی تخمک نفوذ کند و نیمی از مواد ژنتیکی خود را آغاز کند. و بدین ترتیب، رشد یک جنین سالم را ممکن کند.

???? مسائل مربوط به کاشت

این به این معنا است که جنین ها نتوانستند در رحم لانه گزینی کنند. این مشکل می‌تواند به دلیل وجود پولیپ رحم، افزایش زود هنگام سطح پروژسترون، نازک بودن پوشش آندومتر یا عفونت رحم باشد.

???? سبک زندگی

مانند بارداری طبیعی، حفظ یک سبک زندگی سالم قبل و در طول درمان آی وی اف احتمالا به بارداری کمک زیادی می‌کند. برای مثال اگر سیگار می‌کشید، عاقلانه است که چند ماه قبل از شروع درمان آن را ترک کنید. زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار بر بارداری تأثیر منفی می‌گذارد. دستیابی به وزن سالم و همچنین حفظ یک رژیم غذایی مغذی و ورزش منظم برای شما مفید خواهد بود.

???? ناهنجاری های کروموزومی

آی وی اف ممکن است به دلیل جنین هایی که دارای ناهنجاری های کروموزومی هستند، با شکست مواجه شود. این یعنی جنین دارای یک بخش از دست رفته، اضافی یا نامنظم از DNA کروموزومی است. ناهنجاری های کروموزومی ممکن است از یکی از والدین به ارث برده شود یا در مراحل اولیه تقسیم جنین ایجاد شود.

میزان موفقیت آی وی اف

میزان موفقیت به عوامل زیادی مانند سن و دلایل ناباروری بستگی دارد (برای اطلاع از میزان شیوع ناباروری کلیک کنید). به طور کلی، نرخ موفقیت اولین بار درمان، اغلب بین 20 تا 30 % برای اکثر والدین کاهش می‌یابد. بنابراین می‌‌توان گفت میزان موفقیت آی وی اف پس از چندین دوره افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، زنان جوان تر، شانس بیشتری برای یک بارداری موفق با آی وی اف را دارند. آی وی اف معمولا برای زنان بالای 42 سال توصیه نمی‌شود. زیرا احتمال موفقیت بسیار کم است. در سال 2019، درصد درمان های آی وی اف که منجر به موفقیت شد، عبارتند از.

???? 32 درصد برای زنان زیر 35 سال

???? 25 درصد برای زنان 35 تا 37 سال

???? 19 درصد برای زنان 38 تا 39 سال

???? 11 درصد برای زنان 40 تا 42 سال

???? 5 درصد برای زنان 43 تا 44 سال

???? 4 درصد برای زنان بالای 44 سال

اگر آی وی اف موفقیت آمیز نبود چه کاری باید انجام دهید؟

پس از انجام یک چرخه ناموفق آی وی اف، ممکن است احساس تخلیه عاطفی کنید. حتی ممکن است فکر به تلاش مجدد غیر ممکن به نظر برسد. طبیعی است که از این تجربه ناامید شوید، اما باید تلاش کنید تا دوران سخت را پشت سر بگذارید. به طور معمول، پزشکان شش هفته پس از عمل برای ارزیابی پیشرفت شما قرار ملاقات های بعدی را تعیین می‌کنند. در طول این قرار ملاقات ها، آن ها در مورد وضعیت شما صحبت می‌کنند و توصیه هایی برای افزایش شانس موفقیت شما در آینده ارائه می‌دهند.

فرق بچه های طبیعی با آی وی اف

میلیون ها والدین بدون فرزند، از درمان آی وی اف استفاده می‌کنند. اگرچه این کشف جدید در زمینه علم پزشکی به بسیاری از والدین کمک کرده تا رویاهای خود را برای پدر و مادر بودن برآورده کنند، اما سوالاتی درمورد اعتبار آن در ذهن والدین وجود دارد.

بسیاری از مردم بر این باورند که نوزادان متولد شده تحت روش های کمک باروری، به اندازه نوزادان طبیعی سالم نیستند. اما متخصصان پزشکی در سر تاسر دنیا دائما در تلاش هستند تا به این باورهای غلط پایان دهند. می‌خواهیم روند آی وی اف و بارداری طبیعی را بررسی کنیم تا ثابت شود نوزادان طبیعی و آی وی اف تفاوتی با هم ندارند.

???? یکی از موارد رایج این است که هر دو فرایند شامل لقاح تخمک توسط اسپرم است. فرایند طبیعی در لوله فالوپ (پس از مقاربت) انجام می‌شود. در آی وی اف، لقاح در یک ظرف در آزمایشگاه ویژه ای که برای این فرایند می‌باشد، انجام می شود.

???? در لقاح طبیعی، جنین به رحم می‌رود. جایی که به طور طبیعی برای بارداری کاشت می‌شود. از سوی دیگر، جنین های آزمایشگاهی، به طور مصنوعی در رحم کاشت می‌شوند.

???? دانستن این نکته مهم است که پس از کاشت جنین، مراحل بعد مانند بارداری برای هردو مورد طبیعی است. از این رو، اگر منطقی فکر کنید، متوجه می‌شوید که سلامت نوزاد آی وی اف اصلا در خطر نیست. آن ها می‌توانند به اندازه یک نوزاد طبیعی، سالم و بدون بیماری باشند.

سخن آخر

شکست در یک چرخه آی وی اف می‌تواند تأثیر مخربی روی یک زوج داشته باشد. اگر تلاش های قبلی شما با شکست مواجه شد، مزایای گذراندن مجدد چرخه آی وی اف را در نظر بگیرید. شانس موفقیت شما با هر چرخه بعدی افزایش می‌یابد. شما و پزشکتان باید درمورد تمام دلایل احتمالی شکست صحبت کنید. آسیب های روانی که هر بار شکست بر والدین وارد می‌کند، قبل از تلاش مجدد باید درمان شود.

برای درمان نیز حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آی وی اف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آی وی اف | 7 علت تشکیل نشدن جنین در IVF



:: برچسب‌ها: آی وی اف | 7 علت تشکیل نشدن جنین در IVF ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از نور یا فتوفوبیا یکی از انواع مشکلات چشم و در واقع خود به تنهایی یک بیماری محسوب نمی‌شود. چشم یکی از اندام های حساس بوده و به دلیل اینکه با محیط خارجی تماس مستقیم دارد؛ بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. واکنش چشم نسبت به نور، یک واکنش طبیعی است. اما در برخی موارد این واکنش برای افراد دردناک بوده و با مشکلات دیگری همراه است.

این اختلال به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. همچنین عوامل زیادی بر آن موثر هستند. درواقع به دلیل ارتباط مستقیم عصب های چشمی با سلول های مغزی، این بیماری بسیار تحت تاثیر اعصاب است. در این مقاله به بررسی این اختلال خواهیم پرداخت. 

منبع:  ترس از نور | نشانه ها، علت و درمان فتوفوبیا

ترس از نور

ترس از نور، عملا بی معنی است. در واقع چشم برخی افراد نسبت به نور بسیار حساس است. معمولا این موضوع خود از بیماری های دیگر نشان می‌گیرد. در این شرایط برخورد هرگونه نوری به قرنیه چشم سبب احساس درد و واکنش های غیر ارادی مثل بستن چشم و یا سریع پلک زدن می‌شود. این بیماری شدت های مختلفی داشته و برای درمان آن باید در ابتدا علت آن شناسایی و رفع شود.

علت بروز ترس از نور

ترس از نور در نتیجه مشکلات زیادی بروز می‌کند. در واقع این بیماری ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر عملکرد چشم یا مغز تاثیر گذاشته و باعث بروز این نشانه می‌شوند. اما در مواردی هم فرد بدون حضور اختلال خاصی دچار این احساس می‌شود. برخی از دلایلی که این مشکل را سبب می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند.

????میگرن

یکی از شایع ترین علل ترس از نور، بیماری میگرن است. میگرن به حملات سردردی اطلاق می‌شود که بسیار دردناک و ناگهانی هستند. در هنگام بروز میگرن، فرد ضربان در سر خود احساس می‌کند و دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شود. شاید شما هم افرادی را دیده باشید که هنگام شروع این علائم، اطراف خود را تاریک کرده و حتی از چشم بند استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی با برخورد نور به چشم فرد، درد او تشدید خواهد شد. استفاده از عینک های فوتوفوبیا احتمال بروز میگرن را کاهش خواهند داد. 

????بیماری های مغزی | ترس از نور

برخی از بیماری های مغزی مختلفی که سبب ترس از نور می‌شود؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

آنسفالیت: التهاب مغز در اثر ابتلا به عفونت های ویروسی سبب آنسفالیت می‌شود که یکی از نشانه های آن ترس از نور است.

مننژیت: مننژیت در اثر یک عفونت باکتریایی در نواحی اطراف مغز و نخاع رخ می‌دهد. یکی از نشانه های آن بیزاری از نور است و از عوارض آن می‌توان به کاهش شنوایی، آسیب مغزی شدید، تشنج و حتی مرگ اشاره کرد.

خونریزی زیر ناحیه عنکبوتیه: زمانی که در نواحی مجاور یا خود مغز خونریزی اتفاق می‌افتد؛ منجر به خونریزی زیر عنکبوتیه نیز خواهد شد. که عوارض آن سکته مغزی و مرگ است.

????بیماری های چشمی ایجاد کننده ترس از نور

اختلالات سیستم بینایی و چشم نیز ایجاد کننده ترس از نور هستند. اما همیشه وجود این بیماری ها لزوما به معنای بروز فتوفوبیا نیست.

بیماری سایش قرنیه: اگر قرنیه که خارجی ترین بخش چشم است با ذرات خارجی مورد آسیب قرار بگیرد؛ علاوه بر اختلال در بینایی سبب بروز عفونت های مختلف نیز خواهد شد. زخم قرنیه یکی از بیماری هایی است که ترس از نور را به وجود می‌آورد.

بیماری اسکلریت: بیماری های خود ایمنی مختلف سبب التهاب بخش سفید چشم می‌شوند. این بیماری با درد و تاری دید و آبریزش، همراه و سبب ناراحتی فرد از نگاه کردن به نور خواهد شد.

بیماری ورم ملتحمه: ورم ملتحمه یا بیماری چشم صورتی باعث عفونت و التهاب چشم می‌شود. خارش، احساس درد، قرمزی و ترس از نور، از عوارض این بیماری هستند.

خشکی چشم: این بیماری یکی از اختلالات رایج چشمی است که در بزرگسالان دیده می‌شود. وقتی غدد اشکی به مقدار کافی اشک تولید نکنند؛ فعالیت حرکتی چشم محدود شده و با درد همراه می‌شود. بعضی از بیماری ها و یا مصرف برخی از داروها، سبب بروز این بیماری می‌شوند.

????اختلالات روان

ترس از نور در افرادی که به برخی از بیماری های روان مبتلا هستند؛ بیشتر دیده می‌شود. برای مثال این اختلال با آگورافوبیا، اضطراب، اختلال دوقطبی، افسردگی و اختلال هراس رابطه مستقیم دارد. افراد با ابتلا به این بیماری ها کمتر در فضای بیرون ظاهر شده و چشم شان به تاریکی عادت می‌کند. همچنین داروهایی که فرد برای درمان این اختلالات مصرف می‌کند؛ می‌تواند باعث بروز ترس از نور شود. فراموش نکنید که در مواردی که شاهد بروز تب و لرز، تهوع و استفراغ، احساس گیجی و بی حسی در نقاط مختلف بدن و احساس گرفتگی در ناحیه گردن علاوه بر ترس از نور هستید؛ بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید.

درمان ترس از نور

از آنجایی که ترس از نور می‌تواند نشانه ای برای بیماری های جدی تری باشد؛ باید با مشاهده علائم آن حتما برای درمان و تشخیص دقیق اقدام کنیم. فرد برای درمان و همچنین پیدا کردن علت دقیق هم به دکتر چشم پزشک و هم متخصص اعصاب مراجعه کند. از طرفی طبق دستورات تو پیش رفته و به صورت خودسرانه، درمان را متوقف و یا آغاز نکند.

✅دارو درمانی

برای دارو درمانی ترس از نور، حتما باید از پزشک کمک گرفت. در برخی موارد پزشک داروهای جدیدی را تجویز کرده و اگر این بیماری در نتیجه عوارض جانبی داروهای دیگر ایجاد شده باشد؛ آنها را تغییر داده و یا قطع می‌کند. برخی از داروهایی که پزشکان برای درمان این بیماری تجویز می‌کنند شامل آنتی بیوتیک هایی مثل داکسی سایکلین و تترا سایکلین می‌شود. مصرف فوروزماید نیز باعث دفع مایعات اضافی از بدن می‌شود. اشک مصنوعی، قطره چشمی و داروهای مرتبط با میگرن نیز از دیگر روش های درمانی این بیماری هستند.

✅درمان خانگی

برای درمان خانگی بیماری ترس از نور، بهتر است در ساعاتی که نور خورشید به صورت مستقیم است از خانه خارج نشده، و محیط خانه را تمیز نگه دارید. از عینک های مخصوص فتوفوبیا و یا عینک های آفتابی مناسب در حین خروج ر خانه استفاده نمایید. همچنین از لوازم بهداشتی استاندارد برای شستشو و یا آرایش استفاده کنید. دریافت واکسن آنسفالیت نیز از روش های پیشگیری از این بیماری خواهد بود.

سخن پایانی

ترس از نور یک نشانه قابل کنترل و پیشگیری است. افراد بهتر است به سلامت چشمان خود اهمیت داده و در صورت مشاهده علائم، برای درمان اقدام کنند. در صورت اهمیت ندادن به این نشانه، نه تنها شدید می‌شود بلکه بیماری مرتبط با آن نیز پیشروی کرده و مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد. در این زمینه حتما از یک پزشک متخصص کمک بگیرید و از اقدامات خودسرانه بپرهیزید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از نور می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

منبع:  ترس از نور | نشانه ها، علت و درمان فتوفوبیا



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

فواید پیاده روی برای مغز و سلامتی بسیار زیاد است. تمامی پزشکان و کارشناسان تغذیه، پیاده روی را پیشنهاد می‌کنند. همه ما از فواید چنین ورزشی اطلاع داریم و بسیاری از افراد به عنوان کاهش وزن از این ورزش استفاده می‌کنند. مخصوصا اگر پیاده روی در طبیعت باشد؛ سلامت روحی و روانی زیادی نیز به دنبال خواهد داشت. که باعث پالایش جسم و روح می‌شود.

امروزه نیز از تاثیر پیاده روی بر مغز بسیار صحبت می‌شود. این موضوع به اثبات رسیده است که پیاده روی ریسک ابتلا به آلزایمر و آلرژی را کاهش می‌دهد. ساده، سبک و پرفایده ترین ورزش، پیاده روی است. برای اطلاعات بیشتر از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. 

منبع: فواید پیاده روی برای مغز | 7 فایده پیاده روی بر مغز

فواید پیاده روی برای مغز

از فواید پیاده روی برای مغز می‌توان به کاهش ابتلا به زوال عقل و آلزایمر اشاره کرد. این ورزش ساده و سبک باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود. و باعث افزایش اکسیژن رسانی به تمامی ارگان های بدنی از جمله مغز می‌شود. پیاده روی همیشه پیشنهاد اول پزشکان و کارشناسان تغذیه است. عده زیادی از افراد به عنوان ورزش هوازی و اصلی از پیاده روی استفاده می‌کنند. حتی عده زیادی از افراد ورزشکار پیاده روی روزانه را برای تناسب اندام استفاده می‌کنند.

فواید پیاده روی برای مغز باعث کاهش بسیاری از افکار منفی و وسواس گونه، کاهش زوال عقلی، افزایش حل مهارت های خلاقانه، بهبود بیش فعالی کودکان، افزایش قدرت مغز و … می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فواید پیاده روی برای مغز شامل چه چیزهایی می‌شود؟

همانطور که در مقدمه و ابتدای مقاله گفته شد، پیاده روی فواید بسیاری برای مغز دارد. که در این بخش مقاله راجع به فواید پیاده روی برای مغز بیشتر به توضیح پرداخته ایم.

???? کاهش زوال عقلی و آلزایمر

کاهش زوال عقلی و آلزایمر یکی از فواید پیاده روی برای مغز است. به طور کلی زوال عقلی وضعیت عصبی است که با از دست دادن تدریجی حافظه و توابع شناختی مشخص می‌شود. در نهایت باعث وابستگی به دیگران می‌شود. اما پیاده روی با سرعت ملایم باعث بهبود حافظه و جلوگیری از زوال عقل می‌شود.

???? کاهش افکار منفی و وسواس گونه

فواید پیاده روی برای مغز در دسته های مختلفی قرار دارد اما یکی از اساسی ترین فواید پیاده، کاهش افکار وسواس گونه و منفی است. زمانی که به پیاده روی می‌روید، نشخوار فکری شما کاهش می‌یابد و از افکار منفی دور می‌شوید. بر اساس پژوهش ها، پیاده روی باعث کاهش افکار وسواس گونه می‌شود. و افرادی که در شهر زندگی می‌کنند، افسردگی بیشتری را نسبت به افرادی که در طبیعت هستند تجربه می‌کنند. 

???? کاهش استرس و اضطراب | فواید پیاده روی برای مغز

از فواید پیاده روی برای مغز می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. پیاده روی با اکسیژن رسانی به تمامی بدن به سلول های بدن مواد غذایی می‌رساند و گیرنده های عصبی را تحریک می‌ند و تولید هورمون های استرس را کاهش می‌دهد. هم چنین به شیوه ساده تری، دم و بازدم باعث کاهش استرس می‌شود. 

???? افزایش خلاقیت

افزایش خلاقیت یکی از فواید پیاده روی برای مغز است. پیاده روی به آرام سازی اعصاب و مغز می‌شود و زمانی که پیاده روی می‌کنید؛ باعث افزایش خلاقیت می‌شود و به مغز کمک می‌کند که به طور استراتژیک و مرتب تری فکر کنید.

???? افزایش مهارت حل خلاقانه مسائل

از فواید پیاده روی برای مغز می‌توان به افزایش مهارت حل خلاقانه مسائل اشاره کرد. دوری از تکنولوژی و تماس با طبیعت به افزایش حل مسائل کمک می‌کند. با پیاده روی های مداوم به آرامش بیشتری دسترسی خواهید داشت و همچنین حل مسائل زندگی برای شما ساده تر خواهد شد. 

???? بهبود بیش فعالی در کودکان | فواید پیاده روی برای مغز

اختلال بیش فعالی در کودکان با پیاده روی نشانه های کمتری را از خود بروز می‌دهد. به طور کلی از فواید پیاده روی برای مغز باید به بهبود بیش فعالی کودکان نیز اشاره کرد. کودکانی که به بیش فعالی مبتلا هستند، در تمرکز مشکل دارند و در اغلب موارد حواس پرت هستند. با پیاده روی به بهبود این مشکلات می‌توانند پی ببرند. 

???? افزایش قدرت مغز

یکی از فواید پیاده روی برای مغز، افزایش قدرت مغز است. به طور کلی ورزش برای سلامتی بدن بسیار مفید است. پیاده روی نیز از ورزش هایی است که نسبت به دیگر ورزش ها آسیب کمتری به فرد وارد می‌شود. و انتخاب خوبی برای سلامت بدن است. پیاده روی یکی از ورزش های هوازی است که باعث افزایش حجم هیپوکامپ مغز می‌شود. و افزایش حجم هیپوکامپ باعث افزایش قدرت مغز می‌شود. 

برای آغاز پیاده روی چه کاری باید انجام داد؟

ساده ترین و ارزان ترین ورزش، پیاده روی است. همانطور که در بخش های قبلی از فواید پیاده روی برای مغز حرف زدیم؛ این ورزش برای تمام سنین مفید است. برای آغاز پیاده روی از حرکات کم شروع کنید. تا توانایی های خود را محک بزنید. و تا زمانی که پیاده روی به مغز شما فشار وارد نکند بهتر است که ادامه دهید.

حتما کفش مناسب بپوشید و کلاه با بطری آب همراه خود ببرید. پیاده روی را در برنامه زندگی خود قرار دهید تا قدرت مغزی بیشتری داشته باشید. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد، فواید پیاده روی برای مغز بسیار زیاد است. تمامی فوایدی که ذکر شد به اثبات رسیده و طی پژوهش های پی در پی ذکر شده است. برای افزایش قدرت مغزی و فعالیت های مغزی مناسب علاوه بر پیاده روی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید پیاده روی برای مغز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: فواید پیاده روی برای مغز | 7 فایده پیاده روی بر مغز



:: برچسب‌ها: فواید پیاده روی برای مغز | 7 فایده پیاده روی بر مغز ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای پیش گویی موفقیت در ازدواج دو نفر می‌توان به یکسری عوامل توجه داشت و براساس آن‌ها مشخص کرد که چقدر این وصلت رضایت بخش خواهد بود. اکثر دختران و پسران در مشاوره ازدواج به دنبال کسب بینش در مورد همسر آینده‌شان و پیدا کردن نقاط قوت و در عین حال تغییر برخی پارامترهایی که از نظرشان منفی است، هستند. کمتر کسی به دنبال یافتن راز خوشبختی و موفقیت زوج‌هایی است که توانسته‌اند سال‌ها با خوشی و احترام کنار هم زندگی کنند.

پس جزء معدود کسانی هستید که می‌خواهید معیارهای لازم برای موفقیت در ازدواج‌تان را کشف کرده و بر آن اساس تصمیم بگیرید. در ادامه به عواملی اشاره کرده‌ایم که با توجه به آن‌ها می‌توانید رابطه خود را بررسی کرده و به کمک متخصصین تصمیم نهایی را بگیرید.

منبع: پیش گویی موفقیت در ازدواج چه فرمولی دارد؟

پیش گویی موفقیت در ازدواج

بسیاری از افراد در مشاوره قبل از ازدواج به دنبال پیدا کردن رمز و راز خوشبختی هستند. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند آیا می‌توانند زندگی مشترک موفقی داشته باشند یا خیر. ما در ادامه بر اساس مطالعات انجام شده روی زوجین موفق، ملاک های پیش بینی کننده موفقیت در ازدواج را معرفی کرده‌ایم.

1- پیش گویی موفقیت در ازدواج | داشتن هویت مستقل

برای پیش گویی موفقیت در ازدواج هویت مستقل طرفین مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع افراد برای اینکه بتوانند در دوران بزرگسالی به درستی نیاز به صمیمیت خود را از طریق رابطه با همسر ارضا نمایند نیاز دارند که در ابتدا به یک هویت منسجم و مستقل دست پیدا کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که رسیدن به استقلال تنها به معنای جدایی فیزیکی از والدین یا رسیدن به یک درآمد مستقل نیست.

بلکه شما باید بتوانید از نظر عاطفی و هیجانی نیز فرد مستقلی باشید. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که مرزبندی بهتری با والدین خود دارند در رابطه با همسرشان تعارضات کمتری را تجربه می‌کنند چرا که مرزبندی درست به شما کمک می‌کند از دخالت‌های نابه جای خانواده‌ها در زندگی مشترک پیشگیری کرده و روابط را به خوبی مدیریت نمایید.

2- برخورداری از خودآگاهی کافی

پیش از اینکه شما بخواهید فرد دیگری را به خوبی بشناسید و او را به عنوان همسر خود انتخاب کنید لازم است به چند سوال اساسی پاسخ دهید. اینکه من چه کسی هستم؟ در زندگی چه هدفی دارم؟ ملاک‌های من برای ازدواج چیست؟ و چرا می‌خواهم ازدواج کنم؟ نحوه پاسخ دادن به این سوالات نشان می‌دهد که چقدر خودآگاهی دارید. متخصصان بر این باورند که برخورداری از خودآگاهی کافی در هر دو طرف یکی از ملاک‌های اصلی برای پیش گویی موفقیت در ازدواج است.

3- پیش گویی موفقیت در ازدواج | توانایی بالا در سازگاری

در زندگی مشترک شما موقعیت‌های جدید بسیاری را تجربه می‌کنید که ممکن است بسیاری از آن‌ها باب میل شما نباشد. افرادی که از قدرت سازگاری برخوردار نیستند دائما تلاش می‌کنند فرد مقابل را مطابق میل خود عوض کنند. این در حالی است که تلاش برای تغییر دادن همسر بعد از ازدواج اغلب به شکست و احساس ناکامی در هر دو طرف منجر می‌شود. افرادی که انعطاف پذیری روانی بالایی دارند و راحت‌تر می‌توانند خود را با شرایط و خصوصیات متفاوت سازگار کنند اغلب رضایت زناشویی بالاتری را گزارش می‌دهند.

 

4- برخورداری از مهارت ارتباط موثر

برخورداری از مهارت‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند تا در طی زندگی زناشویی به درک متقابل بیشتری دست پیدا کنید و بتوانید به درستی خواسته‌ها و نیازهای خود را با فرد دیگر در میان بگذارید. در بسیاری از موارد مشکلات زوجین از ناتوانی آن‌ها برای داشتن یک گفتگوی سالم و سازنده نشات می‌گیرد. به همین دلیل این مهارت در پیش گویی موفقیت در ازدواج نقش دارد.

در واقع بسیاری از افراد یا مجبورند سکوت کنند یا برای دست یابی به خواسته‌های خود به پرخاش و عصبانی شدن روی آورند. در مقابل اگر شما بتوانید فضایی امن و آرام برای گفت و گو فراهم کنید احتمال بروز تعارضات و سوء تفاهم‌ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

5- پیش گویی موفقیت در ازدواج | داشتن درک مشترک برای تربیت فرزندان

تربیت فرزندان می‌تواند به موضوعی برای اختلاف و تعارض‌های زناشویی تبدیل شود. هر چقدر زوجین در مورد تربیت فرزند دیدگاه متفاوت‌تری با یکدیگر داشته باشند شکاف عاطفی میان آن‌ها عمیق‌تر خواهد شد. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که در مشاوره قبل از ازدواج دیدگاه خود را در مورد فرزندپروری موفق با یکدیگر در میان بگذارید و اولویت‌های خود و همسر آینده‌تان را با یکدیگر مقایسه نمایید.

6- پیش گویی موفقیت در ازدواج | وجود صمیمیت کافی

یکی از عوامل مهمی که احساس رضایت از زندگی زناشویی را افزایش می‌دهد صمیمیت میان زوجین است. صمیمیت به این معناست که شما بتوانید زمان‌هایی را به فعالیت مشترک با یکدیگر اختصاص بدهید و از بودن در کنار هم لذت ببرید. برای اینکه میزان صمیمیت را اندازه بگیرید از خود بپرسید که تا چه حد می‌توانید همانند یک دوست کنار همسرتان قرار بگیرید، با او درد و دل کنید و احساس نزدیکی و پیوند را میان خود تجربه نمایید. زوجینی که از صمیمیت کافی برخوردار نیستند به مرور زمان از یکدیگر فاصله می‌گیرند و نمی‌توانند از زندگی خود چنان که باید لذت ببرند.

7- تعهد و مسئولیت پذیری

یکی از کلیدهای اصلی حفظ زندگی مشترک داشتن تعهد و پایبندی کافی در دو طرف است. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که تعهد خصوصیتی نیست که یک شبه به دست آید. در نتیجه اگر فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید تا قبل از ازدواج سبک زندگی تنوع طلبانه‌ای داشته و هرگز پایبندی و مسئولیت پذیری را تجربه نکرده، با ازدواج به یک باره تغییر نخواهد کرد. لازم است که فرد در طول زندگی این ویژگی‌ها را تمرین کرده و با آن‌ها عجین شده باشد.

سخن پایانی

به طور کلی پیش گویی موفقیت در ازدواج به طور قطع از هیچ کس ساخته نیست. یک ازدواج موفق نیاز به تلاش دو نفر دارد و همچنین عوامل مختلفی در آن دخیل است. با توجه به متن بالا علاقه شرط اصلی موفقیت در ازدواج است و علاوه بر آن باید جوانب دیگر را نیز در نظر گرفت.

بهتر است افراد، قبل از تصمیم گیری نهایی در این زمینه حتما با یک روانشناس یا زوج درمانگر مشورت کرده و به خوبی فکر کنند. همچنین به مطالب غیر واقعی که در این زمینه وجود دارد نیز توجهی نکنند. چرا که این موضوعات جنبه تبلیغاتی داشته و به هیچ عنوان موثر نیستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش گویی موفقیت در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 
 

سوالات متداول

آیا مشاور می تواند پیش گویی موفقیت در ازدواج را انجام دهد؟

بله، روانشناس در جلسات مشاوره قبل از ازدواج علاوه بر اینکه به کسب شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر کمک می‌کند، به آن ها درباره میزان موفقیت ازدواج در آینده نیز اطلاعات لازم را می دهد.

منبع: پیش گویی موفقیت در ازدواج چه فرمولی دارد؟



:: برچسب‌ها: پیش گویی موفقیت در ازدواج چه فرمولی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین حالت خوابیدن چگونه است؟ ما در طول عمر خود ساعات زیادی را در خواب می‌گذرانیم. طبق بررسی‌ها انسان‌ها چیزی در حدود یک سوم عمر خود را در خواب هستند! از آنجایی که در طول خواب بسیاری از عضلات انقباض‌های طبیعی خود را دست می‌دهند، بسیار اهمیت دارد که برای حفظ سلامتی خود وضعیتی را انتخاب کنیم که خطری برای مفاصل و عضلات نداشته باشند. خیلی اوقات علت دیسک کمر همین بد خوابیدن است که با تغییر عادت بهبودی زیادی پیدا می‌کند. بد خوابیدن بر روی خلق روزانه هم تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین برای سلامت جسم و روان باید با بهترین حالات خوابیدن آشنا باشید.

 

منبع: بهترین حالت خوابیدن از نظر علمی

بهترین حالت خوابیدن کدام است؟ 

همه ما انسان‌ها ساعات زیادی از عمر خود را در خواب می‌گذرانیم. به طوری که بررسی‌ها نشان می دهند دست کم یک سوم از عمر خود را در خواب هستیم (حدودا 25 تا 40 درصد از طول عمر). از همین رو کیفیت خواب چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ جسمی تاثیر بسزایی بر سلامتی‌مان خواهد داشت. برای اینکه بفهمیم کدام  بهترین حالت خوابیدن از نظر فیزیکی برایمان کدام است، در ادامه انواع وضعیت‌های خواب را بررسی کرده‌ایم.

????بهترین حالت خوابیدن برای ستون فقرات | حالت طاق باز

خوابیدن به پشت یا همان حالت طاق باز از نظر متخصصان بهترین حالت خوابیدن برای حمایت از ستون فقرات است. چرا که در این وضعیت تمامی مهره‌ها در یک راستا قرار می‌گیرند و راه نفس کشیدن نیز باز است. از دیگر مزیت‌های به پشت خوابیدن پیشگیری از چین و چروک‌های پوستی است. زیرا یکی از دلایل پیدایش چروک پوستی قرار گرفتن صورت روی بالش در طی خواب است. خوابیدن به پشت به خصوص برای کسانی که دچار مشکل رفلاکس (بازگشت اسید معده) و یا دارای خر و پف شبانه هستند، بیشتر توصیه می‌شود. در مقابل این وضعیت برای مادران باردار و کسانی که دچار کمر درد هستند، توصیه نمی‌شود.

????خوابیدن به پهلو

خوابیدن به پهلو برای اکثر افراد راحت‌ترین و بهترین حالت خوابیدن است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که این وضعیت می‌تواند به ستون فقرات فشار بیاورد. اگر عادت دارید که به پهلو بخوابید برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بهتر است از یک بالش کوچک کمک بگیرید و آن را میان زانوان خود قرار دهید. همچنین می‌توانید پای زیرین خود را به داخل شکم خم کرده و دیگری را در حالت صاف قرار دهید.

با توجه به آسیب‌هایی که به پهلو خوابیدن می‌تواند برای ستون فقرات و عضلات کمر به همراه بیاورد، بهتر است تلاش کنید این عادت خود را تغییر دهید و اگر به طور کل نمی‌توانید آن را کنار بگذارید حداقل تلاش کنید برای چند ساعت هم که شده در وضعیت دیگری بخوابید. توجه داشته باشید که به پهلو خوابیدن علاوه بر مشکلات ذکر شده می‌تواند در بروز مشکلاتی نظیر سوزش معده نیز اثر بگذارد و عملکرد ارگان‌های داخلی نظیر کبد، ریه و معده را با مشکل مواجه کند.

????خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم یا همان دمر خوابیدن، شاید نامناسب‌ترین وضعیتی باشدکه می‌توانید برای خواب انتخاب کنید! از جمله معایبی که برای این وضعیت ذکر می‌شود عبارتند از؛ بروز چروک‌های صورت در اثر قرار گرفتن روی بالش، ایجاد درد و آسیب در نواحی کمر و گردن و بروز مشکلات مفصلی.

در مقابل تنها مزیتی که می‌توان برای آن ذکر کرد کاهش خر و پف است. متخصصان توصیه می‌کنند تا جای ممکن از خوابیدن روی شکم بپرهیزید و اگر نمی‌توانید این عادت را کنار بگذارید برای کاهش آسیب‌ها یک بالش زیر شکم و ناحیه لگن خود قرار دهید تا ستون فقرات در یک راستا قرار بگیرد. اگر به خوابیدن در چنین وضعیتی عادت کرده اید؛ برای بهترین حالت خوابیدن، می‌توانید از بالش و یا تشک مناسب کمک بگیرید.

????خوابیدن در حالت جنینی

خوابیدن در حالت جنینی به وضعیتی گفته می‌شود که فرد به پهلو دراز کشیده و دوپای خود را داخل شکم جمع می‌کند و در مقابل سر را به زانوها نزدیک می‌کند. این وضعیت به کسانی که به پهلو می‌خوابند کمک می‌کند تا فشار کمتری در ناحیه ستون فقرات خود حس کنند و خون به طور آزادانه‌تری در بدنشان جریان داشته باشد.

با این حال نباید ساعات طولانی در این وضعیت قرار بگیرید و بهتر است هرچند ساعت موقعیت خود را تغییر دهید تا به عضلات فشار وارد نشود. خوابیدن در حالت جنینی، یکی از انواع بهترین حالت خوابیدن محسوب می‌شود که افراد می‌توانند در طول خواب نسبت به آن تغییر وضعیت دهند.

????بهترین حالت خوابیدن با چندین بالش

اگر بخواهیم به بهترین حالت خوابیدن را داشته باشیم؛ باید از چندین بالش در حین خواب استفاده کنیم. برای مثال اگر به پشت می‌خوابید؛ با بالشی صاف و کم حجم ناحیه گودی کمر خود را پر کنید. یا می‌توانید در حالت طاق باز بالشی را زیر زانوهای خود قرار دهید تا فشار کمتری به کمرتان وارد شود. در هنگام خوابیدن به پهلو نیز می‌توانید بالشی را بین زانوهای خود قرار دهید تا در یک راستا قرار گیرند.

بهترین حالت خوابیدن در دوران بارداری

پیدا کردن بهترین حالت خوابیدن و  وضعیت مناسب برای داشتن یک خواب راحت از جمله دغدغه‌های مهم زنان باردار به خصوص در ماه‌های آخر حاملگی است. متخصصان همواره به مادران توصیه می‌کنند که در این دوران به پشت نخوابند و به جای آن خوابیدن به پهلو را امتحان کنند. چرا که به پشت خوابیدن مشکلاتی نظیر سوزش معده و افزایش ضربان قلب را به همراه می‌آورد.

در حالتی که اگر به پهلو بخوابید از این مشکل خبری نخواهد بود. همچنین خوابیدن به پهلو به جریان بهتر خون شما کمک می‌کند، احتمال خر و پف را کاهش می‌دهد و در حفظ سلامت قلب و سیستم گوارش موثر خواهد بود. در واقع این، بهترین حالت خوابیدن در دوران بارداری است. امروزه بالش های مخصوصی برای زنان باردار وجود دارند؛ که با کمک آنها می‌توانند خواب راحت تری را تجربه کرده و به سلامت جنین هم آسیبی وارد نشود

به پهلوی راست بخوابم یا چپ؟

وقتی به مادران باردار توصیه می‌شود که به پهلو بخوابند این سوال در ذهن‌شان شکل می‌گیرد که آیا خوابیدن به پهلوی راست و چپ برایشان فرقی می‌کند یا خیر؟ متخصصین در جواب به این سوال خوابیدن به پهلوی چپ را توصیه می‌کنند. چرا که در این وضعیت احتمال اینکه رحم به ارگان هایی نظیر کبد فشار وارد کند کمتر است، جریان خون راحت‌تر اتفاق می‌افتد و جنین نیز در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

در صورتی در به خواب رفتن و یا تدام خواب در طول شب مشکل دارید، حتما مقاله درمان بی خوابی را مطالعه نمایید. پس بهترین حالت خوابیدن برای زنان باردار خوابیدن به پهلوی چپ خواهد بود. گرچه با گذشت زمان بزرگ شدن سایز شکم مادر، حتی خوابیدن در این وضعیت نیز برای او سخت خواهد بود.

بهترین حالت خوابیدن برای افراد مبتلا به دیسک گردن

از آنجایی که گردن، یکی از حساس ترین نواحی در بدن محسوب می‌شود؛ افرادی که مبتلا به به عارضه دیسک در این ناحیه هستند؛ باید در این مورد بسیار دقت کنند. این مشکل به دلایل مختلف به وجود آمده و حتی خوابیدن در وضعیت نامناسب نیز برای مدت زمان طولانی از دلایل عمده آن است. استفاده از بالش های هوشمند در این حالت بهترین حالت خوابیدن را مهیا خواهد کرد.

همچنین اگر افراد به پشت می‌خوابند باید از بالش کم ارتفاع استفاده کنند تا سطح سر از بدن بالا تر قرار نگیرد و اگر به پهلو می‌خوابند؛ بالش کمی بلندتر باشد تا سر در راستای ستون فقرات قرار گیرد. تشک های سفت و نیمه سفت نیز برای این افراد بسیار مناسب هستند. استفاده از گردنبند های مخصوص برای نگهداری از گردن در وضعیتی ثابت نیز از دیگر اقداماتی است که این افراد باید انجام دهند.

پیامدهای خوابیدن به روش ناصحیح

از آنجایی که ما یک سوم از عمر خود را خواب هستیم؛ باید به نکات زیادی را در این زمینه توجه داشته باشیم. اگر برای مدت درمان طولانی در شرایط نامناسب به خواب برویم؛ در مدت زمان طولانی آسیب های زیادی را در ناحیه کمر، پاها، گردن و حتی شانه ها، تجربه خواهیم کرد. علاوه بر بهترین حالت خوابیدن، استفاده از بالش و تخت مناسب نیز در این زمان بسیار موثر است. برخی از عارضه هایی که خوابیدن نامناسب برای افراد ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????بروز درد در ناحیه گردن و ستون فقرات

????دردها و گرفتگی عضلانی

????مشکل بی خوابی و پایین آمدن کیفیت خواب

????به وجود آمدن قوز

????احساس خستگی.

سخن پایانی

سلامت خواب و کیفیت آن، یکی از عوامل مهم سلامت روان و جسمانی خواهد بود. اگر افراد نتوانند بهترین حالت خوابیدن را برای خود پیدا کرده و از آن استفاده کنند؛ دچار مشکلات زیادی خواهند شد. علاوه بر وضعیت بدنی خوابیدن، عوامل دیگری نیز در این زمینه موثر خواهند بود که افراد باید به آنها توجه کنند. استفاده از بالش و تشک مناسب در هنگام خواب از این عوامل هستند. همچنین افراد می‌توانند برای تجربه خوابی راحت تر، از یک روانشناس و متخصصین این حوزه نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین حالت خوابیدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا راهی برای کاهش آسیب های ناشی از خوابیدن روی شکم وجود دارد؟

بله اگر به هر دلیلی نظیر عادت نتوانستید این وضعیت را تغییر دهید، بهتر است یک بالش زیر شکم و لگن خود قرار دهید تا مهره های ستون فقراتتان در یک راستا قرار بگیرند.

منبع: بهترین حالت خوابیدن از نظر علمی



:: برچسب‌ها: بهترین حالت خوابیدن از نظر علمی ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خودزنی موقع عصبانیت یکی از رفتارهای مخربی است که احتمال انجام آن در افراد مبتلا به مشکلات هیجانی بیش از دیگران است. در حقیقت ناتوانی در مدیریت هیجانات منفی باعث می‌شود که فرد برای آرام کردن خود به رفتارهای ناسالم روی بیاورد. این رفتارها می‌توانند معطوف به خود یا دیگران باشند.

 

زمانی که عصبانیت را به دیگران معطوف می‌کنیم میل به آسیب زدن به آن‌ها در ما شکل می‌گیرد و زمانی که عصبانیت را به درون خود بازمی‌گردانیم و افکاری نظیر خودسرزنشی داریم ممکن است تمایل به خودزنی یا رفتارهای آسیب رسان نسبت به خود را تجربه کنیم. 

منبع: علت خودزنی موقع عصبانیت چیست ؟

خودزنی موقع عصبانیت

عوامل مختلفی سبب پدیدایی خودزنی موقع عصبانیت می‌شوند. قطعا رفتارهای خودجرحی و آسیب زدن به خود، سالم نیستند و باید آنها را برطرف کرد. معمولا افرادی که این رفتارها را بروز می‌دهند؛ بیشتر به افکار خودکشی دچار می‌شوند و یا گاها آنرا عملی می‌کنند.

واکنش درست نسبت به این موضوع در اطرافیان بسیار اهمیت دارد چراکه می‌تواند باعث تداوم و یا توقف این رفتار شود. معمولا بروز این واکنش در برابر این مشکلات در میان نوجوانان شایع تر بوده و حتی گاهی به دلیل گرفتن توجه انجام می‌شود. 

علت خودزنی موقع عصبانیت

 

علل و عوامل مختلفی می‌توانند باعث این شوند که افراد در هنگام عصبانیت رفتارهای نا به هنجاری نظیر خودزنی را نشان دهند. شنایی علت خودزنی موقع عصبانیت بسیار اهمیت داشته و  می‌تواند توسط خانواده و یا متخصص شناسایی شود. ما در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

⭕برخورداری از برخی ویژگی‌های شخصیتی نظیر تکانشگری

تکانشگری یکی از ویژگی‌های شخصیتی است که باعث می‌شود افراد اغلب در لحظه، به طور آنی و بدون تامل کارهایشان را انجام دهند. این افراد در حقیقت بیشتر تحت تاثیر عواطف خود هستند و کمتر می‌توانند صبر و حوصله به خرج دهند. کسانی که تکانشگری بالایی دارند زمانی که دست خوش هیجانات شدید نظیر خشم می‌شوند خودکنترلی بسیار کمتری دارند و بیش از سایرین ممکن است که دست به رفتارهای مخربی نظیر خوزنی بزنند. در واقع این عامل یکی از اصلی ترین دلایل خودزنی موقع عصبانیت محسوب می‌شود.

⭕عدم برخورداری از مهارت کنترل خشم از علل خودزنی موقع عصبانیت

مهارت کنترل خشم یکی از مهارت‌های بسیار مهم در زندگی است که همه افراد به فراگیری آن نیاز دارند. امروزه روانشناسان تکنیک‌های مختلفی را برای کنترل خشم آموزش می‌دهند. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وجود خشم را در درونتان سریع‌تر شناسایی کرده و از تبدیل شدن آن به پرخاشگری علیه خود یا دیگران پیشگیری نمایید.

افرادی که در این زمینه آموزشی ندیده‌اند یا الگوهای خوبی نداشته‌اند هنگام عصبانیت نمی‌دانند با انرژی نیرومندی که در وجودشان شکل می‌گیرد چه کار کنند. همین مسئله می‌تواند باعث شود که آن‌ها انرژی خود را با رفتارهای ناسالمی نظیر خودزنی موقع عصبانیت بروز دهند. این در حالی است که اقدامات ساده‌ای نظیر ورزش کردن، دوش گرفتن، کمک گرفتن از تنفس عمیق و سایر فنون آرام سازی می‌توانند به شیوه درستی شما را از شر عواطف منفی خلاص کنند. 

⭕فراموش کردن دردهای روانی | علت خودزنی

برخی افراد هنگام خشم، درد روانی زیادی را به طور ذهنی تجربه می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند که چگونه می‌توان از این درد خلاص شد یا آن را فراموش کرد. در این شرایط برخی افراد با ایجاد درد جسمانی شدید در خود تلاش می‌کنند تا ذهن خود را از درد روانی دور نگه دارند.

از همین رو ممکن است به خودزنی موقع عصبانیت روی بیاورند. این در حالی است که شما می‌توانید به جای این کار به شیوه دیگری حواس پنجگانه خود را به شدت تحریک کنید تا مشغولیت روانی تان برطرف شود. برای مثال می‌توانید یک تکه یخ را در دستان خود نگه دارید، از ماساژ بدن کمک بگیرید و یا خود را با بوها و عطرهای آرامش بخش تسکین دهید. برای یادگیری فنون بیشتر در این زمینه لازم است به یک روانشناس مراجعه نمایید.

خود سرزنش گری مفرط از علل خودزنی موقع عصبانیت

برخی افراد تمام اتفاق‌های خوب را به شانس و عوامل محیطی نسبت داده و همه اتفاقات بد را ناشی از ضعف‌های درونی خود می‌دانند. همین موضوع باعث می‌شود که هنگام مواجهه با یک رویداد منفی دائما خود را سرزنش کنند. آن‌ها در این شرایط ذهنیت یک والد تنبیه گر را پیدا می‌کنند و ممکن است خود را مستحق تنبیه بدانند.

از همین رو تجربه خشم در آن‌ها به رفتارهایی نظیر خودزنی موقع عصبانیت،  منجر خواهد شد. اگر شما نیز چنین احساساتی را تجربه می‌کنید بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا ذهنیت‌های بالغ و سالم درون خویش را بیشتر بشناسید و با تقویت آن‌ها از رفتارهای خود آسیب رسان پیشگیری نمایید.

⭕دچار بودن به مشکلات هیجانی | علت خودزنی

خودزنی موقع عصبانیت، یکی از رفتارهای مخرب در افرادی است که به اختلال‌های هیجانی مبتلا هستند. برای مثال مبتلایان به شخصیت مرزی اغلب ثبات هیجانی خوبی ندارند. همچنین آن‌ها آستانه تحمل پایین تری در برابر رویدادهای محیطی دارند که باعث می‌شود سریع‌تر نسبت به پیرامون خود واکنش نشان دهند و خشم یا ناراحتی عمیقی را تجربه کنند.

این افراد اغلب برای فراموش کردن مشکلات خود از راه حل‌های هیجان مدار نامناسبی استفاده می‌کنند. از جمله این راه حل‌ها می‌توان به خودزنی، سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و الکل اشاره کرد. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که فرد تحت روان درمانی با یک روانشناس بالینی قرار بگیرد. در صورتی که نیاز به دریافت دارو وجود داشته باشد درمانگر شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد.

علائم خودزنی موقع عصبانیت

افرادی که رفتار خودزنی موقع عصبانیت، را از خود نشان می‌دهند؛ قطعا به اختلالات دیگری نیز مبتلا بوده و همچنین از نشانه های ظاهری نیز می‌توان به این موضوع پی برد. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

????وجود آثار زخم در نواحی مختلف بدن

????گزارش های متعدد از بروز تصادفات جاده ای

????پوشیدن لباس های کاملا پوشیده به دلیل پنهان کردن آثار جراحت

????بی ثباتی خلق

????احساس بی ارزشی

????اختلال در روابط بین فردی

????دست زدن به زخم ها به صورت مکرر

پیامدهای خودزنی موقع عصبانیت

قطعا با تکرار این رفتارها در فرد، عوارض بدی برای سلامت جسمانی و روانی او ایجاد خواهد شد. خودزنی موقع عصبانیت، علاوه بر ایجاد زخم های مختلف برروی بدن، احساس کم ارزشی و عدم اعتماد به نفس را هم ماندگار خواهد کرد. آنها در صورت عدم درمان، احتمالا تا حدی در این موضوع پیش می‌شوند که دیگر هیچکس قادر به کنترل آنان نخواهد بود.

با اینکه در بیشتر موارد قصد آنها از انجام چنین کارهایی مرگ و یا خودکشی نیست؛ اما به هر حال با شدت یافتن خونریزی، احتمال این اتفاق نیز وجود دارد. همچنین از لحاظ روانی نیز احتمالا اختلالات زمینه ای شدت خواهند یافت و از طرفی رفتار خودزنی نیز بیشتر می‌شود. حتی احتمال آسیب رساندن به دیگران نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از بروز رفتار خودزنی موقع عصبانیت چه کنیم؟

قطعا رفتار خودزنی موقع عصبانیت ریشه روانی داشته و برای درمان آن نیز فرد باید علاوه بر پیدا کردن علت این مشکل و ریشه یابی آن، از یک متخصص کمک بگیرد. در این شرایط متخصص، روانشناس و یا روانپزشک خواهد بود. روانشناس با استفاده از روش های درمان شناختی رفتاری، رفتاردرمانی دیالکتیکی و درمان های مبتنی بر ذهن آگاهی درمان را آغاز کرده و عوامل زمینه ساز را نیز شناسایی می‌کند.

همچنین فرد برای جبران آسیب های بدنی و همچنین کنترل اضطراب و هیجانات خود، باید به روانپزشک مراجعه کرده و دارودرمانی را آغاز کند.همچنین تقویت خودانگاره، گسترش و رشد مهارت های بین فردی، یادگیری نحوه مدیریت احساسات و… همگی از مراحل درمان هستند و روانشناس باید به آنها بپردازد.

سخن آخر

خودزنی موقع عصبانیت یکی از مصادیق ناتوانی در کنترل خشم است. افرادی که در زمینه مدیریت خشم مشکل دارند اغلب در روابط بین فردی نیز دچار مشکل می‌شوند و در نتیجه فشارهای روانی زیادی را احساس می‌کنند. در این شرایط مراجعه به یک روانشناس، شرکت در کارگاه های آموزشی و مطالعه مطالب خودیاری در زمینه تنظیم هیجانات به شما کمک می‌کند تا بتوانید کنترل بیشتری بر اوضاع داشته باشید و از تجربه رنج‌های بیشتر در زندگی پیشگیری نمایید. در همین راستا مرکز مشاوره … با داشتن مشاورانی برجسته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان به صورت مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی می‌باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی موقع عصبانیت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا کسانی که خودزنی می‌کنند برای جلب توجه این کار را انجام می‌دهند؟

خودزنی می‌تواند علل و ریشه‌های مختلفی داشته باشد. ممکن است در برخی شرایط فرد برای جلب توجه دیگران نیز دست به این کار بزند با این حال برای روشن تر شدن دقیق اوضاع لازم است که به کمک یک روانشناس ارزیابی‌های روانشناختی صورت بگیرد.

منبع: علت خودزنی موقع عصبانیت چیست ؟



:: برچسب‌ها: علت خودزنی موقع عصبانیت چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مکانیسم والایش یک مکانیسم دفاعی است که اولین بار فردریش نیچه آن را بنا کرد. والایش به منظور ساز و کار دفاعی پخته است. مکانیسم والایش باعث می‌شود افراد بتوانند تکانه ها و امیال غیر قابل قبل خود را به یک عمل اجتماعی که مورد پذیرش است، تبدیل کند. این مکانیسم دفاعی باعث آزاد سازی خودآگاه انسان از شر امیال تنش زا می‌شود. و می‌تواند خدماتی نیز به جامعه ارائه دهد. 

مکانیسم والایش با نام تصعید نیز شناخته می‌شود. این مکانیسم به ما اجازه می‌دهد که تکانه های غیر قابل قبول را در زمینه رفتارهای قابل قبول بروز دهیم. برای مثال فردی که عصبانی است؛ با ورزش های مختلف می‌تواند انرژی و احساسات خود را به شیوه دیگری بروز دهد. به نظر فروید تصعید یا والایش نشانه بلوغ افراد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مکانیسم والایش از روانشناس کمک بگیرید. 

منبع: مکانیسم والایش | 6 مثال مکانیسم والایش

مکانیسم والایش چیست؟

اولین فردی که از کلمه والایش استفاده کرد، فردریش نیچه بود. نیچه نوشت که والایش نه رفتاری خودخواهانه است و نه نه نقطه نظری کاملا بی غرضانه و بی طرفانه. به طور کلی مکانیسم والایش عبارت است از فرایند ناخودآگاه حل آرزوهای ناکام، از طریق فعالیت های اجتماعی قابل قبول و البته مورد پژوهش. 

والایش به منظور فرایند هدایت انرژی های روانی ناپسند به هدف های مورد پسند جامعه. به اعتقاد فروید، عشق شکل بسیار قدرتمند مکانیسم والایش است. اما طبق نظر فروید، والایش یا تصعید به همان اندازه که سازنده است شکننده نیز می‌باشد. در این مقاله راجع به تاریخچه، نحوه عملکرد و مثال هایی راجع به مکانیسم والایش توضیح داده ایم. همراه ما باشید. 

تاریخچه مکانیسم دفاعی والایش

در این بخش مقاله سعی داریم راجع به تاریخچه مکانیسم والایش صحبت کنیم. ایده مکانیسم دفاعی اولین بار در ذهن زیگموند فروید شکل گرفت. فروید پس از خواندن داستان فردی به نام یوهان فردریش دیفنباخ که در دوران کودکی به بریدن دم سگ ها علاقه داشت، اما در بزرگسالی جراح شد؛ به مکانیسم والایش یا تصعید پی برد. اما به طور کلی ساز و کار دفاعی پالایش به شیوه گسترده ای توسط دختر آنا فروید مطرح شد. که در کتاب “ایگو و مکانیسم های دفاعی” نوشته شد. 

نحوه عملکرد مکانیسم والایش

همه افراد زمانی که با خواسته ها، معیارها و امیال غیر قابل قبول در اجتماع روبرو می‌شوند؛ با احساس گناه و اضطراب مواجهه می‌شوند. در چنین مواردی ناخودآگاه افراد تلاش می‌کند برای کسب امیال خود به سوی روش های جامعه پسند تری قدم بر می‌دارد. انتخاب روش جامعه پسند و تبدیل این تکانه ها به اعمال مورد پسند، نام مکانیسم والایش به خود گرفت. در نهایت مکانیسم دفاعی والایش خواسته ها و امیال انسانی را در جهت درست برآورده می‌کند.

مکانیسم دفاعی والایش و جا به جایی؛ شباهت و تفاوت ها

اگر با دقت بیشتری به مکانیسم والایش نگاه کنیم؛ والایش شبیه به ساز و کار دفاعی جا به جایی است. به دلیل اینکه هر دو مکانیسم برای ارضای امیال هدف دیگری را انتخاب می‌کنند. مثلا در مکانیسم دفاعی جابه جایی زمانی که فرد از رئیس خود عصبانی می‌شود؛ توانایی بروز خشم خود را ندارد و به طور ناخودآگاه به شیوه کج خلقی و تندی به خانواده، همسر و فرزندان خود پاسخ می‌دهد. بروز پرخاشگری به این صورت است که فرد هدف دیگری را برای بروز انتخاب کرده است. 

تفاوت مکانیسم والایش با جا به جایی این است که تغییر در مکانیسم جا به جایی مخرب است. اما در والایش فرد به شیوه هوشمندانه تغییر را اعمال می‌کند. که مورد پسند جامعه قرار بگیرد و دیگران را آزار ندهد. 

مثال های مکانیسم والایش

برای درک بهتر مکانیسم والایش، مثال هایی را برای شما ذکر کرده ایم. در این بخش مقاله با این مثال ها آشنا شوید. 

???? دختری که مجبور به رژیم های غذایی برای لاغر شدن است، به نقاشی علاقه مند شده و مشغول نقاشی میوه ها است. 

???? کودکی که برای جلب توجه والدین، شاگرد ممتاز مدرسه می‌شود.

????فردی به دلیل تمایلات ناپسند و قوی جنسی، تبدیل به هنرمند و نویسنده مشهور می‌شود. 

???? کسی که استعداد تبدیل شدن به دیکتاتور بد ذات دارد، تبدیل به رئیس شرکت بزرگی از نظر اقتصادی می‌شود. 

???? کسی که با تمایل زیادی به جنایت، تبدیل به پلیس یا قاضی سخت گیر می‌شود، و با دستورات احکام شدید برای افراد باعث پالایش تمایلات خود می‌شود. 

????کسی که با تمایل به درگیری های فیزیکی و استفاده از سلاح سرد، تبدیل به جراح می‌شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله با مکانیسم والایش آشنا شده اید؛ از اهمیت این مکانیسم در زندگی نیز مطلع شدید. کودکان بسیاری وجود دارند که بدون توجه والدین، امیال و خواسته های خود را با مکانیسم دفاعی والایش تغییر نداده اند. به همین دلیل است که بارها به تربیت کودکان توجه شده است. اما نگران نباشید؛ در بزرگسالی نیز می‌توانید خواسته های نامتعارف خود را به جامعه پسند تغییر دهید. برای این کار حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مکانیسم والایش می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مکانیسم والایش و جابجایی یکسان هستند؟

مکانیسم والایش و جابجایی دو مکانیسم دفاعی جدا هستند. اما شباهت زیادی به یکدیگر دارند. تغییر در مکانیسم جابجایی مخرب است اما در والایش مورد پسند جامعه می‌باشد.

برای مکانیسم والایش چه کارهایی باید انجام داد؟

در هر شرایطی حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. مکانیسم دفاعی والایش در سنین مختلف با کمک روانشناس و متخصصین در این زمینه امکان پذیر است.

آیا مکانیسم والایش در کودکان نیز رخ می‌دهد؟

بله، مکانیسم والایش در کودکان نیز به شیوه های دیگری بروز پیدا می‌کند. برای مثال کودکی که در خانه خشم زیادی را کسب می‌کند؛ با بازی های خشن به تغییر امیال می‌پردازد.

منبع: مکانیسم والایش | 6 مثال مکانیسم والایش



:: برچسب‌ها: مکانیسم والایش | 6 مثال مکانیسم والایش ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قطع رابطه با دوست دختر برای همه پسران کار راحتی نیست. دلبستگی و ترس از ضربه زدن به دختر از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند پسرها با وجود مشکلاتی که میان خود و شریک عاطفیشان احساس می‌کنند، همچنان در رابطه بمانند و به آن خاتمه نبخشند. این مسئله یک رنج مزمن را برای دو طرف ایجاد کرده و سلامت روانی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمانی که این دوستی‌ها مقاصد یکسانی برای هر دو طرف نداشته باشد، در زمان جدایی شدت آسیب و احساسات منفی بیشتر خواهد بود.

 منبع: قطع رابطه با دوست دختر

نحوه قطع رابطه با دوست دختر

یک باور عمومی غلط اینه که مردها به راحتی می‌توانند به رابطه عاطفی با دخترها پایان دهند و برای این کار مشکلی ندارند. اما طبق مشاهدات بسیاری از مردان از پایان دادن به رابطه عاطفی می‌ترسند یا احساس می‌کنند برای این کار از مهارت‌های لازم برخوردار نیستند. دلبستگی عاطفی شدید و یا ترس از ضربه زدن به دختر از جمله مهم‌ترین دلایل این امر هستند. اگر شما هم احساس می‌کنید که از نظر منطقی رابطه‌تان سرانجامی ندارد و اما نمی‌دانید که چطور باید آن را خاتمه دهید، به چند توصیه زیر توجه کنید.

1- قبل از هر اقدامی به دلایل تصمیم خود فکر کنید

خیلی مهمه که شتاب زده و تحت تاثیر احساسات‌تان در مورد رابطه عاطفی تصمیم نگیرید. قبل از قطع رابطه با دوست دختر باید به خوبی دلایلی که برای این کار دارید را بررسی کرده و به این پرسش پاسخ دهید که از این زندگی چه می‌خواهید و معیارهای‌تان برای یک رابطه عاطفی موفق چه هستند.

2- از قبل واکنش های دوست دخترتان را پیش بینی کنید

قبل از اینکه این موضوع را با دوست دخترتان مطرح کنید به واکنش‌هایی که ممکن است از خود نشان دهد فکر کنید. در ذهن‌تان این موضوع را تجسم کنید که او چه احساسی پیدا می‌کند و ممکن است چه رفتارهایی از خود نشان دهد، این کار به شما کمک می‌کند که از قبل آماده باشید و بتوانید عکس العمل‌های بهتری نشان دهید.

3- قطع رابطه با دوست دختر | صادق باشید

هنگام قطع رابطه بسیار اهمیت دارد که صادق باشید و دلایل عجیب و غریب نتراشید. چرا که بهانه تراشی و عدم صداقت آسیب بیشتری به او وارد می‌کنند. البته صداقت به معنای بی‌ملاحظه بودن نیست. در نتیجه باید تا حد ممکن تلاش کنید تا احساسات دختر خانم را جریحه دار نکنید. بهترین روش این است که ابتدا در مورد نکات مثبتی که در رابطه تان وجود داشته به دوست دخترتان بازخورد دهید و سپس در مورد دلایلی که برای جدایی دارید صحبت کنید.

4- هنگام قطع رابطه به حریم شخصی هم احترام بگذارید

یکی از رفتارهای بسیار آسیب زا این است که دختر/پسر هنگام جدایی حریم شخصی یکدیگر را زیر پا می‌گذارند. برای مثال انتشار چت یا پیام‌های خصوصی همدیگر در فضای مجازی یا انتشار عکس‌های او و مطرح کردن دعواها در شبکه‌های اجتماعی باعث می شود که اوضاغ از کنترل شما خارج شده و هردویتان در معرض فشار و آسیب‌های مختلف قرار بگیرید.

5- قطع رابطه با دوست دختر | دیگران را واسطه نکنید

هنگام قطع رابطه دوست دخترتان نیاز دارد که با او شفاف باشید و دلایل این کار را صادقانه با او در میان بگذارید. ایجاد هرگونه ابهام و واسطه گرفتن دیگران برای جدایی منجر به تشدید احساسات منفی شده و فرایند جدایی را سخت تر می سازند.

6- برای آسیب های پیش رو اظهار پشیمانی و تاسف کنید

این موضوع بسیار اهمیت دارد که به دوست دختران نشان دهید از جدایی و آسیب‌های احتمالی آن متاسف هستید و بابت جدایی عذر خواهی کنید. این کار نشان می‌دهد که برای افکار و احساسات او ارزش قائل هستید و در برابر این رابطه احساس مسئولیت می‌کنید.

7- اجازه دهید آزادانه احساساتش را با شما در میان بگذارید

بعد از اینکه موضوع جدایی را مطرح کردید اجازه دهید که دوست دخترتان آزادانه احساسات و افکارش را با شما در میان بگذارد. سعی کنید در این موقعیت بیش از هرچیز صبورانه گوش فرا دهید و او را به خاطر احساساتش سرزنش نکنید.

آیا بعد از قطع رابطه با دوست دختر با او تماس بگیرم؟

ممکنه بعد از مدتی تمام مسائلی که باعث تصمیم به قطع رابطه با دوست دختر تان شده بود را فراموش کنید. در این زمان دلتنگی و سایر افکار باعث می‌شود که مجدد با او تماس بگیرید. اما صبر کنید. با این تماس قصدتان چیست؟ آیا می خواهید فقط حالی از او بپرسید؟ اگر این چنین است هرگز این کار را نکنید. او هر کجا که باشد با تماس شما حالش از چیزی که هست بدتر می شود. شما هم اگر آنقدر نگران حال او هستید، باید یکبار دیگر به دلایل قطع رابطه با دوست دختر خود بیاندیشید.

اگر این دلایل برای قطع رابطه با او کافی نبوده و حال پشیمان هستید، بهتره قبل تماس با او کاملا از درستی این کار اطمینان پیدا کنید. چرا که رفتارهای نامطمئن تان، نمی تواند چهره خوبی از شما در ذهن او بر جای بگذارد.

با وجود قطع رابطه با دوست دختر ، او دائم تماس می گیرد، چه باید بکنم؟

وقتی بعد از قطع رابطه با دوست دختر هنوز تماس های او ادامه دارد، پس حتما هنوز مسائل حل نشده ای در ذهن او باقی مانده است. البته دخترانی که در رابطه آسیب دیده اند و یا احساس بکنند که با احساسات شان بازی شده هم ممکن است، چنین رفتاری را نشان دهند. بنابراین با توجه به شدت مساله و علت این رفتار شما باید اقدامات مختلفی انجام دهید. در این خصوص توصیه می کنیم که حتما مشاوره رابطه دریافت کنید.

خلاصه بدانید…

قطع رابطه با دوست دختر همیشه کار آسانی نیست. این موضوع می‌تواند برای هر دوی شما رنج و ناراحتی‌های مختلفی را به همراه بیاورد. باید بپذیرید که جدایی به خصوص برای کسانی که رابطه عاشقانه و صمیمی داشته‌اند، همانند سوگ و از دست دادن عزیزان است و آدم‌ها برای کنار آمدن با آن به یک بازه زمانی نیاز دارند. در این بازه زمانی افکار و احساسات گوناگونی در شما بروز پیدا می‌کنند که از جمله آن‌ها می توان به غم، اندوه، خشم، نفرت، تردید و دودلی اشاره کرد.

این احساسات اگر به موقع تجربه شوند، به تدریج و با گذشت 6 ماه به مرور بهبود می‌یابند. اگر دیدید که مدت زمان زیادی از قطع رابطه با دوست دختران می‌گذرد، اما هنوز نتوانسته‌اید با این موضوع کنار بیایید برای پیشگیری از مشکلاتی نظیر افسردگی باید به یک روان درمانگر مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قطع رابطه با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا روانشناسان می توانند به زوجینی که هنوز ازدواج نکرده اند نیز برای جدایی یا بهبود رابطه مشاوره می دهند؟

بله، زوج درمانگران از جمله متخصصینی هستند که در این زمینه آموزش دیده اند و قبل از ازدواج نیز می توانند به شما جهت بهبود رابطه و تصمیم گیری برای آینده کمک نمایند.

منبع: قطع رابطه با دوست دختر



:: برچسب‌ها: قطع رابطه با دوست دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

طلاق بگیرم یا نه ؟ این سوالی است که نشانه دهنده تردید و شک در جدایی است. انسان‌ها همیشه در خراب کردن و پشت پا زدن به فرصت‌ها سرعت عمل بیشتری دارند و این در حالیست که کمتر برای نوسازی و حل مشکلات تلاش می‌کنند. شیوع طلاق میان جوامع یکی از مشکلات اساسی محسوب می‌شود. قطعا عوامل زیادی در آن دخیل هستند. همچنین مقصر دانستن افراد در فرایند طلاق مشکلی را حل نخواهد کرد. رفع تردید در طلاق کاملا بستگی به شرایط زوجین دارد و در این زمینه می‌توانند از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

منبع: طلاق بگیرم یا نه | رفع تردید در طلاق

رفع تردید در طلاق

به رغم اینکه بعضا پیش می‌آید زن و مرد با وجود موانع زیاد اقدام به ازدواج نموده و در اصطلاح نهایتا به عشق خود رسیده‌اند، این عشق پس از مدت زمانی رو به افول گذاشته و زن و شوهر را به این تصور می‌کشاند که به درد هم نمی‌خورند و یا تفاهم لازم برای تداوم زندگی را ندارند و این گونه است که دچار تردید در طلاق می‌شوند. این در حالیست که نمی‌توانند دلیلی محکم برای جدایی و طلاق بیابند و فقط به دلایل بسیار ساده و پیش پا افتاده خود را قادر به ادامه زندگی با طرف مقابل نمی‌دانند. رفع تردید در طلاق در چنین شرایطی بستگی به شدت مشکل و حتی میزان علاقه طرفین دارد.

عواملی که باعث تردید در طلاق می شوند | علت ماندن در دوراهی طلاق بگیرم یا نه 

می‌توان علت این موضوع را در عدم ارزیابی دقیق طرفین از احساسات، افکار و روحیات یکدیگر دانست. زن یا مرد بنا به دلایل مختلف به فکر طلاق می‌افتد اما هنوز وقتی به همسر خود نگاه می‌کند موجی از غم و نگرانی از جدایی او را در برمی‌گیرد. احساس می‌کند هنوز قلبش متعلق به همسر خویش است و ترس از دست دادن او به وجودش چنگ می‌اندازد. به عبارت دیگر در یک سردرگمی و ابهام می‌افتد؛ از یک طرف به فکر طلاق است و از طرفی نگران جدایی از همسر خود.

همین هیجانات و احساسات باعث می‌شود که زن یا مرد سریعا برای طلاق اقدام کند، اما با جدی شدن ماجرای طلاق دچار تردید می‌شوند. البته همیشه نمی‌توان رفع تردید در طلاق را به علت وابستگی احساسی دانست. گاهی ترس از مراحل قانونی جریان طلاق و طولانی شدن روند قانونی و گاهی به دلیل عواقب طلاق و شرایطی ک بعد از طلاق ممکن است برای فرد پیش بیاید، آن فرد را نسبت به تصمیم دچار تردید می‌کند.

????طلاق بگیرم یا نه ؟ آخه هنوز عاشقم

شاید با تمام بدی‌هایی که از همسرتان دیدید هنوز هم او را دوست داشته باشید و احساس کنید شاید راهی برای ترمیم رابطه وجود داشته باشد. پس دائم از خو می پرسید طلاق بگیرم یا نه ؟ در چنین شرایطی که طلاق هم مطرح شده، پس باید گفت مساله ای حل نشدنی وجود داشته که موجبات این تردید را فراهم کرده. در چنین شرایطی حتما باید از خدمات مشاوره خانواده و ازدواج استفاده کنید.

شاید فکر کنید که دیگر حرف از طلاق زده شده و نمی‌توانید عقب نشینی کنید، اما بدانید که این فقط شما نیستید که بعد از طلاق آسیب می‌بینید، طلاق برای مردان و زنان به شدت آسیب‌زاست و بعد از مرگ عزیزان در رتبه دوم عوامل افسردگی قرار دارد. بنابراین حتما با کمک متخصصین تمام راه های ممکن را بررسی نمایید.

اما گاه ادراک غلط  از موضوع عشق، باعث می‌شود زن یا مرد به فکر طلاق بیافتد. اما با اندکی تفکر می‌توان فهمید که هیچ دلیلی وجود ندارد که زن و شوهر دائما و در تمامی زمان‌ها عاشق یکدیگر باشند. این طبیعی است که هر کسی تحت شرایط مختلف دچار حالات و احساسات متناقض شود. در این زمان‌ها بهتر است به جای اصرار به طلاق یا ماندن در ازدواج، کمی حوصله به خرج داده و در صحت تصمیم خود برای رفع تردید در طلاق تامل کنید.

تردید در طلاق | فرصت تفکر عمیق قبل از طلاق

تفکر و تامل در هر امری، ضروری به حساب می‌آید مخصوصا در رابطه زناشویی نیاز به تفکر بیشتری برای حفظ و تداوم رابطه احساس می‌شود. اگر با بروز هر مشکلی بدون تلاش برای رفع تردید برای طلاق اولین تصمیم و راه کار را در طلاق ببینید، باید بگوییم شما روش درستی در پیش نگرفته‌اید. قطعا طلاق و جدایی امری آسان خواهد بود اما خراب کردن یک پیوند زناشویی به علت یکی شدن احساسات و ایجاد محبتی که در بین دو طرف شکل گرفته به این آسانی ممکن نیست.

بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای جدایی و طلاق اندکی در تصمیم خود تردید کرده و فرصت بیشتری به خود بدهید. فرصت دهید تا جوانب مختلف طلاق را بررسی کنید. پیامدهای جدایی از همسری که سال‌ها با او وقت سپری کرده‌اید و با هم طعم خوب و بد زندگی را چشیده‌اید را در نظر بگیرید. 

با دیدن بی وفایی طلاق بگیرم یا نه ؟

اگرچه خیانت زن به شوهر و یا خیانت شوهر به زن موضوعی بسیار ناراحت کننده است و می‌تواند موضوعی مهم برای جدایی و طلاق قرار گیرد، اما نباید سریعا تصمیم گیری کرد و رای به طلاق صادر نمود. خوب است اندکی صبر کرده و با خود بیاندیشید که چرا چنین اتفاقی افتاده و چرا همسر به شخص سومی میل پیدا کرده است. بنابراین با اندکی تردید در تصمیم گیری خود می‌توان به واقعیت‌های زیادی پی برد و به کمبودهایی که در رابطه زناشویی ایجاد شده، واقف گردید.

همیشه نباید دیگری را مقصر دانست، گاهی افراد خواسته یا ناخواسته اشتباهاتی می‌کنند که باعث می‌شود همسرشان، کمبودها و نارضایتی‌هایی را تجربه کند و برای برطرف کردن آن‌ها به شخص دیگری پناه ببرد. گاه خود شخص به تنهایی نمی‌تواند ریشه این مشکلات را پیدا کند و نیاز به مشاوره با یک روانشناس ضروری می‌شود تا با بررسی تمام جزئیات و اتفاقات گذشته یک زندگی که هم اکنون به مرز از هم گسیختگی رسیده است، علت مشکل را پیدا کرده و در رفع آن به فرد کمک نماید. 

????نمی دونم طلاق بگیرم یا نه | پاسخ

تصمیم عجولانه و بدون تفکر همیشه و در همه جا به نفع انسان نیست. به ویژه وقتی صحبت درباره ادامه یک زندگی یا جدایی و طلاق باشد. زندگی همیشه روند یکسانی را دنبال نمی‌کند. نوسانات همیشه وجود داشته‌اند؛ خوب است با برخوردی منصفانه نسبت به شرایط زندگی خود بهترین تصمیمات را گرفته و لطمه‌ای به آینده و سرنوشت خودتان و از آن مهمتر فرزندانتان وارد نسازید. رفع تردید در طلاق فقط مربوط به شما نیست و باید اعضای دیگر خانواده را در نظر داشته باشید.

تردید داشتن در تصمیم به طلاق فرصت‌هایی برای اندیشیدن فراهم می‌آورد تا زن و مرد یکبار دیگر عمیقا به جدایی و عواقب آن نگاهی عمیق‌تر داشته باشند و اگر مشکلی در رفتار خود دارند به جهت صلاح همسر و تداوم رابطه زناشویی آن مشکل را برطرف نمایند. زندگی فرصت همیشگی نیست که با تصمیمات ناآگاهانه، خود را از داشتن یک زندگی خوب محروم سازید. 

روش های رفع تردید در طلاق

موثر ترین روش برای رفع تردید در طلاق، کمک گرفتن از یک روانشناس و همچنین دید واقع گرایانه نسبت به زندگی مشترک خواهد بود. مشاور در این زمینه هم به شما کمک خواهد کرد. از طرفی با آموزش مهارت های مختلف از بروز عوارض مربوط به طلاق جلوگیری می‌کند. او در قدم اول به شما روش هایی را می‌آموزد که تا حد امکان به زندگی مشترک خود ادامه دهید. اما در صورتیکه که این کار امکانپذیر نباشد؛ با کمک زوجین، جوانب مختلف و همچنین مشکلات پیش آمده را بررسی می‌کند. با این روش تصمیم گیری برای شما آسان تر خواهد شد.

نشانه های هشدار دهنده در رابطه | رفع تردید در طلاق

اگر بر سر دوراهی طلاق بگیرم یا نه مانده اید؛ با نگاهی دقیق تر به برخی نشانه ها برای تصمیم خود مصمم تر خواهید شد. برخی از علائم در زندگی مشترک هشدار دهنده بوده و شما را برای ادامه و یا اتمام رابطه مطمئن تر خواهند کرد. این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

????نداشتن رابطه جنسی در طولانی مدت

????کم شدن صمیمیت و علاقه به یکدیگر

????شروع دعوا و مشاجره با کوچک ترین محرک

????اهمیت ندادن به یکدیگر

????فکر نکردن به آینده رابطه

عواملی که باعث ایجاد تردید در طلاق می‌شوند

در شرایطی که احساس می‌کنید در حال تصمیم گیری تحت تاثیر دیگران هستید و یا بر اساس هیجانات اینکار را می‌کنید؛ بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. وجود فرزندان نیز در این شرایط باعث بروز تردید در طلاق گرفتن می‌شوند. اگر هنوز نسبت به همسر خود احساساتی دارید و یا تلاش او را برای ادامه رابطه مشاهده می‌کنید؛ بهتر است برای رفع تردید در طلاق، تلاش بیشتری کنید. دلایل زیادی برای منصرف کردن و یا حتی مطمئن کردن شما وجود دارند؛ که باید به خوبی در مورد آنها فکر کرده و سنجیده رفتار کنید.

سخن پایانی

قطعا با فکر کردن در مورد طلاق عوامل زیادی سبب بروز تردید در شما خواهند شد. طبیعی است که در چنین شرایطی نتوانید به درستی فکر کنید. اما سعی کنید در تصمیم گیری خود عجله نکرده و همه جوانب را بسنجید. با اینکه در زندگی مشترک باید از خودگذشتگی کرد و مسائلی را نادیده گرفت؛ اما در اینکار افراط نکنید. به سلامت روان خود در این شرایط اهمیت داده؛ و از یک مشاور کمک بگیرید. قضاوت های اطرافیان را نادیده گرفته و با رفع تردید در طلاق، بهترین تصمیم را بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رسیدن به پاسخی برای طلاق بگیرم یا نه  و رفع تردید در طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 
 

سوالات متداول

چرا نمی دانم طلاق بگیرم یا نه ؟

گاهی شرایطی در روابط زن و شوهر پبش می‌آید که فرد از طرفی قادر به حل مشکل و ساماندهی روابط نیست و ممکن است راه حل را در طلاق جستجو کند و از طرفی ترس از طلاق و عواقب آن او را دچار تردید می‌کند. در این شرایط می‌توان از یک مشاور برای انتخاب بهترین راهکار کمک گرفت.

منبع: طلاق بگیرم یا نه | رفع تردید در طلاق



:: برچسب‌ها: طلاق بگیرم یا نه | رفع تردید در طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()