نوشته شده توسط : ذهن نو

سرگرمی های ساده جذاب برای خانواده هایی که فرزندان کم سن و سال دارند بسیار مفید است. روزمرگی ها باعث بی حوصلگی و کلافگی کودکان می‌شود. برای رفع این روزمرگی ها لازم است تا برای اعضای خانواده سرگرمی فراهم کنیم. گاهی روند زندگی به قدری حوصله سر بر است که راهی جز افسردگی کوتاه مدت و بی حوصلگی باقی نمی‌گذارد. جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زندگی بهترین راه استفاده از سرگرمی های ساده جذاب است. بازی و سرگرمی در بهبود سلامت روحی، جسمی، روانی و رفاه اجتماعی افراد تاثیر گذار است. و همچنین از بروز هرگونه مشکلات روحی و روانی جلوگیری می‌کند. اگر با مشکلاتی از قبیل روحی و روانی روبرو هستید، حتما از روانشناس در این زمینه کمک بگیرید.

منبع: سرگرمی های ساده جذاب | 11 سرگرمی جذاب

سرگرمی های ساده جذاب

بازی و سرگرمی های زیادی وجود دارد که باعث رفع روزمرگی می‌شود. بازی های فکری، معمایی و … هم باعث شادی می‌شود و هم افراد را در زمینه های مختلف زندگی آماده می‌کند. اگر در دام روزمرگی های زندگی بیوفتید، به اختلالات روانی مانند افسردگی دچار می‌شوید. سرگرمی ها بخش لازمی از زندگی افراد هستند که علاوه بر سرگرم کردن برای سلامت روح و جسم مفید هستند. در زمان هایی که توانایی خروج از خانه ندارید، مشغول سرگرمی های ساده جذاب شوید. در این مقاله انواع بازی و سرگرمی های ساده جذاب را توضیح داده ایم.

انواع سرگرمی های ساده جذاب

سرگرمی های ساده جذاب در خانه به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند. این سرگرمی ها باید بخشی از زندگی افراد باشند تا سلامت روحی و جسمی آنها را تضمین کند. در زمان هایی که خروج از خانه دشوار است و به دنبال رفع روزمرگی هستید؛ می‌توانید از سرگرمی های ساده جذاب که در ادامه توضیح داده ایم، استفاده کنید.

???? نویسنده شوید | سرگرمی های ساده جذاب

اگر به دنبال سرگرمی های ساده جذاب هستید، پیشنهاد ما به شما نویسندگی است. کاغذ و قلم بردارید و هر آنچه که در ذهنتان است را به شیوه داستانی داخل کاغذ بنویسید. با نوشتن علاوه بر اینکه سرگرم می‌شوید، سلامت روحی و جسمیتان نیز تضمین می‌شود. نوشتن به بهبود حافظه، کنترل خواب و کاهش استرس کمک می‌کند.

???? آشپزی جدید را امتحان کنید

سرگرمی های ساده جذاب همیشه نباید در حیطه های سخت باشد. گاه با دستور پخت ساده می‌توانید خودتان را سرگرم کنید. در رابطه با انواع شیرینی ها، کیک ها، دسر ها و غذاهای جدید اطلاعات کسب کنید. و هر کدام که از نظر شما جذاب و خوشمزه بود، امتحان کنید. 

???? آواز بخوانید

یکی از سرگرمی های ساده جذاب، آواز خوانی است. زمانی که در خانه امکاناتی برای سرگرم کردن خود ندارید، با کمک پخش موسیقی و هم خوانی آن می‌توانید خود را سرگرم کنید. حتی همراه با موسیقی با حرکات مفید می‌توانید تمرینات هوازی انجام دهید. تمرینات هوازی به سلامت قلب و عروق شما نیز کمک می‌کنند. و باعث استحکام استخوان ها و عضلات می‌شود.

???? باغچه درست کنید | سرگرمی های ساده جذاب

یکی از سرگرمی های ساده جذاب، تشکیل باغچه است. اگر در ساختمان های بزرگ و آپارتمان زندگی می‌کنید؛ داخل تراس یا خانه محلی را چهارچوب بندی کنید و گیاه های مورد علاقه را بکارید. محصولات خانگی مانند سبزیجات و میوه های کوچک را نیز می‌توانید بکارید تا برای ثمره رسیدن آنها منتظر بمانید.

???? بازی خانوادگی انجام دهید

بازی های زیادی وجود دارد که برای سرگرمی های ساده جذاب قابل استفاده اند. انتخاب بازی باید بر اساس علاقه خود باشد و با اعضای خانواده مشغول شوید. بازی های فکری، هیجانی، معمایی و … را بر اساس سلیقه و خواسته خود انتخاب کنید. با این فضا تمامی اعضای خانواده با یکدیگر مشغول می‌شوند.

???? پازل بچینید

پازل یکی از سرگرمی های ساده جذاب است. که تمامی اعضای خانواده می‌توانند با آن سرگرم شوند. تمرین و کار گروهی راه عالی برای ارتباط بین اعضای خانواده است. در این شرایط فرزندان و افراد کم سن و سال رفتار گروهی را آموزش خواهند دید. 

???? فیلم تماشا کنید | سرگرمی های ساده جذاب

تماشای فیلم سرگرمی های ساده جذاب است. که مورد علاقه عموم مردم است. برای ساخت یک اتفاق خاطره انگیز بهترین گزینه کارهای گروهی است. دور یکدیگر جمع شوید و فیلم تماشا کنید. گاهی به تماشای فیلم های قدیمی نظیر سالگرد ازدواج، عقد، مراسم فارق التحصیلی و … ببینید. تا خاطرات زنده شوند.

???? بافتنی ببافید

یکی از سرگرمی های ساده جذاب که نیازمند هنر و علاقه است، بافتنی است. اگر از روزمرگی خسته شده اید، برای خود شال یا لباس ببافید. برای ایده یابی بهتر است که مدل های جدید را بیابید و حتی به فرزندان خود نیز آموزش دهید.

???? پادکست گوش دهید | سرگرمی های ساده جذاب

پادکست ها علاوه بر اینکه اطلاعات شما را افزایش می‌دهند، به عنوان سرگرمی های ساده جذاب نیز شناخته می‌شوند. هنگام انجام فعالیت های روزانه برای رفع روزمرگی، پادکست بهترین انتخاب است.

???? در خانه ورزش کنید

سرگرمی های ساده جذاب تنها در زمنیه بازی نیست. ورزش یکی از سرگرمی ها است که به صورت گروهی می‌توانید در خانه انجام دهید. با ورزش های گروهی و خانوادگی هم باعث شادی خانواده خواهید شد و هم برای آنها سرگرمی درست کرده اید.

???? سرگرمی های ساده جذاب دیگر

???? انجام مدیتیشن

???? یادگیری آلات موسیقی

????آموزش رقص های مختلف

???? عکاسی از غذا

???? سرمایه گذاری آنلاین

????مطالعه کتاب

???? یادگیری زبان جدید

???? وبلاگ نویسی

????آموزش ترفندهای جادوگری

???? تمرین بوکس

???? ساخت اوریگامی کاغذی

????ساخت لگوهای جذاب

???? بازی کامپیوتری

???? یادگیری نقاشی

????رنگ آمیزی

???? مجسمه سازی

???? گل بازی

????نجاری

???? بازدید از موزه ها

???? تغییر دکوراسیون منزل

????جل جدول و معما

???? یادگیری چرم دوزی

???? بازی آنلاین

????ساخت ربات

کلام آخر

سرگرمی های ساده جذاب زیادی وجود دارد که همه افراد می‌توانند با اعضای خانواده سرگرم شوند. در این مقاله راجع به انواع سرگرمی ها و بازی های فکری، خانوادگی و … توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی و سرگرمی مناسب اعضای خانواده حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرگرمی های ساده جذاب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سرگرمی های ساده جذاب | 11 سرگرمی جذاب



:: برچسب‌ها: سرگرمی های ساده جذاب | 11 سرگرمی جذاب ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رابطه تریاک با فشار خون کاملا مستقیم بوده و بعد مدتی از مصرف تریاک شاهد بروز عوارض آن بر سیستم قلبی عروقی هستیم. تریاک ماده مخدر افیونی است که مشتقات آن به راحتی موجب اعتیاد می‌شوند. فشار خون یکی از واکنش های اولیه بدن در مواجهه با مصرف مواد مخدر است. رابطه تریاک با فشار خون بستگی به میزان مصرف و ویژگی های بدنی فرد نیز دارد؛ اما عمدتا باعث افزایش فشار خون می‌شود. فشار خون بالا در طولانی مدت زمینه بیماری های خطرناک تری خواهد شد. در این مقاله به بررسی عوارض مصرف تریاک، مخصوصا تاثیر آن بر فشار خون می‌پردازیم.

رابطه تریاک با فشار خون

معمولا رابطه تریاک با فشار خون، به صورت موقت بوده و با کم شدن اثر تریاک، فشار خون نیز به حالت عادی برمی‌گردد. اما گاهی در صورت ابتلای فرد به بیماری های زمینه ای و یا مصرف بیش از حد تریاک، پرفشاری خون برای مدت زمان طولانی رخ خواهد داد.

همچنین بالارفتن فشارخون به صورت ناگهانی در بازه زمانی کوتاه، عوارض زیادی را برای بدن ایجاد می‌کند. این پیامدها برای افراد سالمند بیشتر خواهد بود. به همین دلیل افراد مسن باید در این شرایط تریاک را به روش اصولی ترک کرده و به سلامت جسمانی خود بیشتر اهمیت دهند.

باورهای اشتباه در مورد رابطه تریاک با فشارخون

در زمینه رابطه تریاک با فشار خون، باورهای اشتباه زیادی وجود دارند. از طرفی بیماری فشار خون نیز بیماری نهفته بوده و شاید تا مدت ها هیچ علائمی برای فرد ایجاد نکند. اما باورهایی که افراد را به سمت مصرف این ماده و همچنین اعتیاد به آن سوق می‌دهد؛ شامل موارد زیر خواهند شد.

❌ تریاک برای درمان دیابت بسیار مفید است.

❌ تریاک موجب تسکین دردهای جسمانی و روانی می‌شود.

❌ ماده مخدر تریاک دقت و تمرکز و بالا می‌برد.

❌  تریاک سبب آرام سازی و از بین بردن استرس می‌شود.

❌ تریاک قوای جنسی افزایش می‌دهد.

❌ مصرف تریاک، خون را رقیق می‌کند.

❌با تریاک می توان عملکرد و کارایی خود را در کارهای مختلف بالا برد.

❌ تریاک موجب کم شدن فشار خون می شود.

شاید مصرف تریاک برای کوتاه مدت، این تاثیرات را داشته باشد. اما بعد از مدتی نه تنها هیچ فایده ای برای بدن ندارد؛ بلکه باعث آسیب های بیشتر نیز خواهد شد.

متاسفانه این باورهای غلط باعث می شوند فرد شروع به کشیدن یا خوردن تریاک کند. اما در نهایت نتیجه معکوس گرفته و حال دچار اعتیاد نیز شده است. به دلیل خطرات ترک ناگهانی و پارامترهای مختلف و پیچیده در ترک، شما حتما باید برای کنار گذاشتن این ماده از متخصصین کمک بگیرید. بله هرگز قصد اعتیاد را نداشتید، اما قبول حقیقت باعث بهبود هر چه سریع تر شما خواهد شد.

خطرات تریاک برای فشارخون بالا | رابطه تریاک با فشار خون

از طریق رابطه تریاک با فشارخون، خطرات زیادی برای بدن فرد ایجاد می‌شود. اگر فرد سومصرف خود را کنترل نکند؛ خطرناک ترین آن مرگ است. برخی از عوارضی که از این طریق در بدن به وجود می‌آیند؛ شامل موارد زیر می‌شوند. 

????مشکلات قلبی: فشار خون بالا باعث ضخیم شدن رگ های خونی و حملات قلبی می‌شود. برهم خوردن ریتم قلبی و نارسایی قلبی نیز از دیگر پیامدهای فشارخون بالا هستند.

????آنوریسم: این بیماری در اثر پاره شدن رگ های خونی حاصل می‌شود. همچنین احتمالا رگ های خونی برجسته شده و کلسترول درون آنها رسوب می‌کند.

????سکته مغزی: با بالارفتن فشارخون، احتمال بروز سکته مغزی نیز زیاد است که در این صورت، فرد احتمالا دچار عوارض جسمانی زیادی شده و روند بیماری آن تا سالها طول خواهد کشید.

????اختلالات روانی: افزایش فشار خون سبب بروز مشکلاتی در روند موضوعاتی شناختی، مثل یادگیری، تفکر و ادراک می‌شود.

????مشکلات کلیوی: فشار خون تاثیر مستقیمی بر عملکرد کلیوی دارد. با بالارفتن فشار خون، فرد دچار نارسایی کلیوی و همچنین از کارافتادگی این عضو می‌شود.

????پاره شدن رگ های خونی در اعضای مختلف: خون دماغ شدن به صورت ناگهانی و مکرر، ایجاد لکه های خونی در چشم و وکبودی بدن، همگی از نشانه های بیماری فشار خون هستند.

تاثیر شیره تریاک بر فشارخون | رابطه تریاک با فشار خون

بسیاری تصور می‌کنند که مصرف شیره تریاک عوارض مصرف تریاک معمولی را نخواهد داشت. معمولا شیره تریاک یا اپیوم را برای ترک اعتیاد به مخدرهای دیگر تجویز می‌کنند. اما این ماده نیز خود خاصیت اعتیادزایی، خواهد داشت. پس حتی مصرف شیره تریاک نیز باعث افزایش فشار خون می‌شود. به همین دلیل افراد در صورت قرارگیری در روند ترک با شیره تریاک، باید با پزشک خود مشورت کرده و میزان آن را کنترل کنند.

رابطه تریاک با فشار خون و سایر مخدرها

عوامل زیادی در بالابردن میزان فشار خون، تاثیر دارند. سابقه خانوادگی، سن، چاقی، اعتیاد و رژیم غذایی نامناسب، همگی باعث این بیماری خواهند شد. همچنین اعتیاد به موادمخدر مختلف نیز علاه بر تریاک، بر این موضوع موثر هستند. رابطه تریاک با فشار خون نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت به توضیح برخی دیگر از مخدرهایی می‌پردازیم که باعث بالا رفتن فشار خون می‌شوند.

????هروئین

ضربان قلب کند، یکی از علائم اعتیاد به هروئین است. مصرف این ماده مخدر باعث بروز نوعی از عفونت در قلب می‌شود که بر فشار خون نیز موثر است. بیماری های قلبی فرد معتاد به هروئین، تا حدی پیش می‌رود که تمام دریچه های قلبی او از بین رفته و مجبور به استفاده از دریچه های مصنوعی در قلب خواهد شد. بدن برای از بین بردن این عفونت، تلاش زیادی می‌کند؛ اما در نهایت استفاده از این ماده مخدر، تاثیر خود را خواهد داشت.

????کوکائین | رابطه تریاک با فشار خون

تاثیرات کوکائین بر بدن، سریع اتفاق می‌افتند. به این معنا که فرد بعد از مصرف این ماده بلافاصله دچار سرخوشی، افزایش هوشیاری، افزایش ضربان قلب و… خواهد شد. خطر حمله قلبی و همچنین ضربان نامنظم قلب، از عوارض مصرف این ماده هستند. بسیاری از افرادی که در اثر اوردوز جان خود را از دست می‌دهند؛ ایست قلبی، دلیل اصلی مرگ آنان است.

????شیشه

مصرف شیشه تا حد زیادی فشار خون را بالا می‌برد. در واقع یکی از روش های لاغری و حتی بالابردن قوای جنسی، استفاده از شیشه به صورت غیرمستقیم است. امروزه در بسیاری از داروهای لاغری، شیشه وجود دارد که از طریق بالابردن میزان فشار خون، متابولیسم بدن بالا رفته و فرد لاغر می‌‌شود. اما استفاده از این داروها، بعد از مدتی سبب اعتیاد فرد خواهند شد.

کاهش عوارض ناشی از رابطه تریاک با فشار خون

برای کاهش عوارض ناشی از رابطه تریاک با فشار خون، افراد باید اقدامات مختلفی را انجام دهند. در قدم اول بهتر است اعتیاد خود را به تریاک، درمان کنند. با اینکار فشار خون تا حد زیادی کنترل می‌شود. ترک اعتیاد نیز نباید به صورت ناگهانی انجام شود.

بلکه در این زمینه افراد باید با یک متخصص مشورت کرده و به مرور زمان مقدار مصرف خود را کاهش دهند. استفاده از رژیم غذایی سالم و دوری از مصرف غذاهای شور و چرب، تا حد زیادی در کنترل فشار خون موثر است. همچنین ورزش نیز، نه تنها باعث تسریع فرایند سم زدایی و ترک می‌شود؛ بلکه در بهبود عملکرد قلبی و فشار خون نیز موثر خواهد بود. 

سخن پایانی

می‌توان رابطه تریاک با فشار خون، را تا حد زیادی کنترل کرد. البته بالارفتن فشار خون با مصرف تریاک، اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. اما به طور کلی با کم کردن دوز مصرفی به مرور زمان و انجام روش های دیگر در این راستا، بسیار موثر خواهند بود. کمک گرفتن از پزشک متخصص برای درمان مشکل فشار خون و یا حتی ترک اعتیاد، ضروری است و افراد نباید به صورت خودسرانه عمل کنند. همچنین مشورت با یک روانشناس نیز در فرایند ترک، بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه تریاک با فشار خون می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: رابطه تریاک با فشار خون



:: برچسب‌ها: رابطه تریاک با فشار خون ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاثیر حشیش بر بدن اجتناب ناپذیر است. به طور کلی مصرف هرگونه ماده مخدر تاثیراتی بر بدن خواهد داشت که احتمالا تا مدت ها زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حشیش با نام های مختلفی مثل بنگ، پنیر، سیگاری و چرس شناخته می‌شود. این ماده از صمغ گیاه شاهدانه تولید شده و همچنین با روش های مختلفی نیز مصرف می‌شود. رنگ آن قهوه ای مایل به سبز است و اعتیاد به آن میان جوانان شیوع بیشتری دارد.

منبع: تاثیر حشیش بر بدن | اثر حشیش چند روز در بدن می ماند

حشیش به صورت خوراکی یا نوشیدنی سرعت اثربخشی کمتری دارد. این ماده نیمه عمر کوتاهی داشته و به سرعت می‌توان تاثیر آن را بر بدن مشاهده کرد. اثرات فرح بخش این ماده توهم زا جوانان را ترغیب به مصرف می کند. با آگاهی از تاثیرات منفی آن می توان مانع از اعتیاد به حشیش شد. 

تاثیر حشیش بر بدن

تاثیر حشیش بر بدن افراد، متفاوت خواهد بود و به عوامل زیادی بستگی دارد. حشیش یکی از خطرناک ترین و اعتیاد آورترین مواد مخدر در جهان است. این ماده خواص دارویی نیز داشته و برای درمان بیماری هایی مثل صرع و اضطراب، استفاده می‌شود.

همچنین تاثیر آن بر بی خوابی، تسکین درد، حالت تهوع و کاهش اشتها، مشهود است. مصرف این ماده در طولانی مدت منجر به بروز سرفه های مزمن می‌گردد. در ادامه باورهای غلطی در مورد مصرف این ماده وجود دارد که به همگی آن‌ها می‌پردازیم. 

انواع تاثیر حشیش بر بدن

نوع تاثیر حشیش بر بدن به میزان مصرف فرد، محل مصرف، توانایی بدنی، مصرف همزمان این ماده با دیگر داروها و یا مواد مخدر دیگر، بستگی دارد. به طور کلی تاثیرات این ماده به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. همچنین شدت این عوارض، در افراد متفاوت است. 

????تاثیر حشیش بر بدن در کوتاه مدت

عدم درک مکان و زمان

اختلال در فعالیت های شناختی مثل یادگیری و قدرت تصمیم گیری

بروز اختلال در فعالیت های حرکتی مثل راه رفتن یا ایجاد تعادل

بروز مشکلات جنسی

اختلال در خواب

اختلال در حواس پنجگانه

حساسیت و تحریک پذیری نسبت به محرک های مختلف

????تاثیر حشیش بر بدن در بلند مدت حشیش

عوارضی که مصرف حشیش در طولانی مدت برای افراد ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

از دست دادن انرژی و بی حالی

برهم خوردن تعادل هورمون ها

تضعیف سیستم ایمنی بدن

بروز اختلال پارانویا

بروز اختلالات روانی مختلف و پارانویا

بروز تشنج

ایجاد تغییراتی در ساختار و عملکرد مغز

⭕تاثیر حشیش بر مغز

در واقع تاثیر حشیش بر بدن به دلیل تاثیر آن بر مغز افراد است که به طور مستقیم مشخص می‌شود. حشیش باعث ترشح دوپامین بیشتری شده و برای افراد ایجاد حس سرخوشی و لذت می‌کند. همچنین میزان ادراکات حسی را نیز افزایش خواهد داد. این ماده با تاثیر بر مغز التهاب و درد بدن را کاهش می‌دهد. اما با تاثیر بر سلول های مغزی، در طولانی مدت عملکرد مغز را مختل خواهد کرد.

⭕تاثیر حشیش بر بدن و سیستم تنفسی

از آنجایی که یکی از روش های مصرف حشیش از طریق، تدخین است؛ به همین دلیل آمونیاک و هیدروژن سیانید موجود در آن منجر به تحریک مجاری تنفسی و بروز برونشیت ریه می‌گردد. مصرف حشیش می‌تواند بیماری های تنفسی مثل آسم و فیبروز کیستیک را تشدید کند. دود حشیش سرطان زا بوده و احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می‌دهد.

⭕تاثیر حشیش بر گردش خون

حشیش بعد از ورود به جریان خود، درابتدا بر ریه تاثیر می‌گذارد. بلافاصله ضربان قلب افزایش یافته و تقریبا تا سه ساعت، باقی می‌ماند. با بالارفتن ضربان قلب، این عضو به اکسیژن بیشتری نیاز داشته و ریتم تنفسی نیز بالاتر می‌رود. در این شرایط به قلب فشار بیشتری وارد شده و احتمال بروز حملات قلبی نیز وجود دارد. واکنش های بدنی افراد مبتلا به بیماری های قلبی با مصرف حشیش، شدیدتر است.

⭕تاثیر حشیش بر بدن و صورت

حشیش به دلیل برهم زدن میزان تعادل هورمون ها سبب ایجاد آکنه و کبودی در صورت می‌گردد.همچنین احتمالا رنگ پوست را نیز تغییر خواهد داد. رنگ پریدگی صورت بعد از مصرف این ماده، از دیگر عوارض آن بر چهره افراد است. به طور کلی اعتیاد و مصرف مواد مخدر بر ظاهر افراد تاثیر داشته و باعث پیری زودرس می‌گردد.

تاثیر حشیش بر بدن بعد ترک

فرد معتاد به مصرف حشیش، بلافاصله بعد از مدت زمان کوتاهی، مصرف نکردن این ماده؛ علائم ترک را از خود نشان می‌دهند. این علائم برای فرد بسیار آزاردهنده، اما قابل تحمل هستند. علاوه بر علائمی که فرد در دوران سم زدایی از خود نشان می‌دهد؛ عوارض مصرف این ماده می‌توانند تا مدت ها در بدن باقی مانده و سلامت جسمانی و روانی فرد را تحت تاثیر قرار دهند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند.

سردرد های شدید

بروز افسردگی

تحریک پذیری و پرخاشگری

دردهای عضلانی

بروز تهوع و استفراغ

ضعف جسمانی

کاهش اشتها

لرزش بدن

تعریق

راه های مناسب برای رهایی از حشیش

ترک اعتیاد به این ماده به دلیل تاثیر حشیش بر بدن، آسان نخواهد بود. البته وابستگی به این ماده، بیشتر روانی بوده و از لحاظ جسمانی، سم زدایی راحت تر انجام می‌شود. به همین دلیل بهترین روش برای ترک اعتیاد به حشیش، مراجعه به روانشناس و مشاوره گرفتن است. مدت زمان ترک کامل این ماده به میزان دوز مصرفی بیمار و همچنین وضعیت بدنی او بستگی دارد. معمولا دوران سم زدایی در اولین هفته بسیار سخت خواهند بود؛ اما به مرور از شدت علائم کاسته خواهد شد. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

گاهی علائم دوران سم زدایی به قدری شدید است که افراد مجبور می‌شوند به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه کنند و در این محل دوران ترک خود را سپری کنند. اما ترک این ماده هم در خانه و هم در کلینیک های ترک اعتیاد امکانپذیر است. افراد باید در این دوران تحت نظر پزشک متخصص و روانشناس باشند.

????نشانه های خماری به حشیش

معمولا افرادی که به این ماده وابستگی دارند در طول مدت زمان کوتاهی از مصرف نکردن آن، نشانه های خماری را از خود نشان می‌دهند. این نشانه ها شامل مختل شدن الگوی خواب و بیداری، بیش فعالی، بی قراری، اضطراب، بی اشتهایی، درد در ناحیه شکم، مشکلات گوارشی و… می‌شود. همچنین افراد باید برای رسیدن به لذت اولیه این ماده، هربار مقدار بیشتری از این ماده را مصرف کنند. به همین دلیل دوز مصرفی آنها به مرور بیشتر شده و به محض مصرف نکردن، عوارض زیادی را تجربه می‌کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که میل شدید به مصرف مجدد حشیش، بیشتر جنبه روانی و ذهنی دارد و به دلیل تاثیر حشیش بر بدن نیست. اما این تاثیرات منفی و طولانی مدت بوده و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین دلیل افراد در طول دوران ترک اعتیاد خود به این ماده از یک روانشناس کمک گرفته و تحت نظر باشند. روش های روان درمانی، شرکت در جلسات گروه درمانی و همچنین در برخی موارد مصرف داروها، برای ترک اعتیاد به این ماده موثر هستند. افراد باید برای مصرف دارو از روانپزشک کمک بگیرند. حمایت خانواده ها نیز در این دوران بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر حشیش بر بدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: تاثیر حشیش بر بدن | اثر حشیش چند روز در بدن می ماند



:: برچسب‌ها: تاثیر حشیش بر بدن | اثر حشیش چند روز در بدن می ماند ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

‌زندگی مجردی یکی از سبک‌های زندگی است؛ که امروزه بسیار باب شده است. جوانان زیادی در کلان شهرها به دور از خانواده زندگی می‌کنند. این جوانان به دلایل مختلفی از خانواده فاصله می‌گیرند؛ و زندگی به تنهایی را ترجیح می‌دهند. گاهی این زندگی‌مجردی با حداقل امکانات است و گاه بسیار مجلل‌تر از زندگی‌های خانوادگی می‌باشد.

برخی از جوانان با حداقل امکانات با یک درآمد معین برای خود زندگی می‌سازند. اما سوال اصلی اینجاست که زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ در این مقاله راجع به معایب، مزایا و دلایل زندگی مجردی صحبت کرده ایم. با بررسی مزایا و معایب زندگی‌مجردی می‌توانید انتخاب کنید که آیا این سبک زندگی برای شما مناسب است؟ حتی برای انتخاب سبک زندگی می‌توانید از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید.

منبع: زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ | 5 دلیل برای انتخاب زندگی مجردی

زندگی مجردی

 

در کشور ایران حدود ۳۵ درصد از مردان مجرد هستند؛ و به صورت تنها زندگی می‌کنند. در گذشته زندگی مجردی باب نبود؛ اما امروزه افراد بسیار زیادی را مشاهده می‌کنیم که به تنهایی زندگی می‌کنند. این جوانان زندگی‌مجردی را به زندگی متاهلی ترجیح می‌دهند و از خانواده خود فاصله می‌گیرند. افرادی که زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند، دوست دارند که همیشه آزاد باشند و کسی آنها را کنترل نکنند.

معمولاً جوانان ترس از ازدواج دارند و به همین دلیل زندگی به تنهایی را ترجیح می‌دهند. اما دلایل گوناگونی نیز وجود دارد که جوانان را از زندگی متاهلی دور می‌کند. در این مقاله راجع به دلایل، معایب و مزایای زندگی مجردی توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

زندگی مجردی خوب است یا خیر؟

به طور کلی نمی‌توان زندگی مجردی را  بد یا خوب شمرد. اگر جوانانی که زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند؛ تمامی اصول اخلاقی را رعایت کنند و دست از پا خطا نکنند؛ زندگی‌مجردی به آنها آسیبی وارد نمی‌کند. اما امروزه جوانانی که زندگی مجردی را برگزیده‌اند؛ بیشتر تمایل به ارتباط نامناسب با جنس مخالف، استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی دارند. اما زندگی سالم در هر نوع سبک زندگی باعث پیشرفت می‌شود. و بالعکس زندگی ناسالم آسیب های فراوانی را به همراه خواهد داشت. در نتیجه خوبی و بدی زندگی‌مجردی به سبک انتخابی شما باز می‌گردد.

دلیل تمایل جوانان به زندگی مجردی چه چیزهایی می‌باشد؟

زندگی مجردی به دلایل بسیار متفاوتی انتخاب می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل تمایل جوانان و زندگی مجردی بیشتر توضیح داده‌ایم.

???? اختلاف با والدین

یکی از عمده دلایل انتخاب زندگی مجردی در بین جوانان، اختلاف با والدین می‌باشد. به دلیل اینکه جوانان امروزی با خانواده‌های خود تفاوت در عقاید و نظرها دارند. در خانواده اختلافات بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل برای کسب آرامش خود ترجیح به زندگی به تنهایی می‌دهند. 

???? ترس از تعهد

یکی دیگر از دلایل انتخاب زندگی مجردی، ترس از تعهد است. بسیاری از جوانان به دلیل اینکه زندگی متاهلی را پر از سختی و تعهد می‌دانند؛ از آن فرار می‌کنند. این جوانان معمولاً مسئولیت پذیر نیستند و فرد متعهدی نمی‌باشند. به همین دلیل زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند. و ترجیح می‌دهند که زندگی بدون تعهد داشته باشند. 

???? کسب آرامش

از دیگر دلایل انتخاب زندگی مجردی، کسب آرامش می‌باشد. جوانان امروزی زندگی با خانواده را کسالت بار تلقی می‌کنند. به همین دلیل سعی دارند تا برای کسب آرامش با خانواده زندگی نکنند. و به انجام کارهای مورد علاقه خود به تنهایی بپردازند. در برخی از خانواده ها نیز به قدری تنش و استرس وجود دارد که فرزندان از خانه فراری می‌شوند. و در اولین فرصت با کمترین امکانات برای زندگی مجردی اقدام می‌کنند.

???? کسب استقلال

کسب استقلال از دیگر دلایل انتخاب زندگی مجردی است. برخی از نوجوانان و جوانان زندگی را به دلیل استقلال مالی و شخصیتی که در خانواده خود امکان پذیر نبود، انتخاب می‌کنند. برخی از خانواده ها به دلیل دخالت های نابجا فرزندان را از خود دور می‌کنند. و همین رفتار آنها باعث عدم صمیمیت و تقویت اعضای خانواده با یکدیگر می‌شود. در چنین شرایطی هرگز انتظار زندگی با والدین از فرزندان نداشته باشید.

???? تفاوت نسل ها

یکی دیگر از دلایل انتخاب زندگی مجردی، تفاوت نسل‌ها می‌باشد. به دلیل اینکه نسل جدید افکار، گرایش و علایقش نسبت با نسل قدیم که پدر مادرهایشان می‌باشد؛ متفاوت شده است. از پدر مادر خود فاصله می‌گیرند و زندگی‌مجردی را انتخاب می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکلات خانواده ها باید خودشان را بروزرسانی کنند تا عقاید و افکار تقریبا یکسانی با فرزندانشان داشته باشند.

مزایای زندگی مجردی چیست؟

زندگی مجردی خوبی‌های خود را نیز دارد در این بخش مقاله به مزایای این سبک زندگی پرداخته‌ایم.

???? یکی از مزایای زندگی‌مجردی این است که شما یاد می‌گیرید که چگونه باید مستقل شوید.

???? اینکه هرگز نگران از دست دادن همسر خود نیستید.

????هر موقع که اراده کنید یا بخواهید با دوستان خود به سفر می‌روید یا آنها را ملاقات می‌کنید.

???? قوانین‌تان را خودتان تایید می‌کنید و کسی نیست که برای شما حد و مرز مشخص کند.

????زندگی شما در این شرایط تحت تاثیر رابطه نیست و رسیدن به اهدافتان راحت‌تر می‌شود.

???? شما آزادی بیشتری دارید.

????یاد می‌گیرید که چگونه باید با ناامیدی‌های خود کنار بیاید.

???? در این نوع زندگی‌ها بیشتر به خودتان اهمیت می‌دید.

????همچنین شخصیت شما به شیوه درستی رشد می‌کند.

????با زندگی مجردی پول زیادی پس انداز می‌کنید و لازم نیستش که برای همسر یا شریک احساسی خود هزینه خرج کنید.

???? شما مجبور به تحمل یا حل مشکلات فردی شریک احساسی یا همسر نیستید.

???? کیفیت خواب شما بالاتر است.

????تمامی وقت خود به درستی استفاده می‌کنید.

????از بزرگترین مزایای زندگی‌مجردی این است که استرس شما بسیار کمتر از زندگی متاهلی می‌باشد.

معایب زندگی مجردی چیست؟

زندگی مجردی علاوه بر اینکه مزایای بسیار زیاد و باب میل جوانان امروزی دارد. از معایب کمی نیز برخوردار نیست. در این بخش مقاله راجع به معایب زندگی‌مجردی صحبت کرده ایم.

???? زندگی‌مجردی از لحاظ اسلام امر پسندیده‌ای نیست و دین اسلام زندگی متاهلی را امری با ارزش و پسندیده تلقی می‌کند.

???? فشار اجتماعی برای شما بسیار بیشتر است. زیرا در زندگی متاهلی ازدواج باعث پیشرفت و ترقی شما می‌شود.

???? از دیگر معایب زندگی‌مجردی این است که افراد همیشه احساس تنهایی می‌کنند و در بیشتر مواقع نیاز به شریک احساسی دارند.

????افرادی که زندگی مجردی دارند، معمولاً منزوی‌تر از دیگران هستند.

???? احساس شما سرکوب می‌شود و نمی‌توانید آنها را به درستی ابراز کنید.

???? صمیمیت و عشقی وجود ندارد و همیشه احساس کمبود خواهید کرد.

کلام آخر

زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ پاسخ به این سوال در افراد مختلف بسیار گوناگون است. عده ای از افراد زندگی‌مجردی را انتخاب می‌کنند. اما عده زیادی زندگی متاهلی را اولویت قرار می‌دهد. برای انتخاب زندگی‌مجردی یا متاهلی بهتر است که حتماً از یک روانشناس کمک بگیرید. زیرا روانشناسان و مشاورین به شما کمک می‌کنند که بر اساس ویژگی شخصیتی خود زندگی مجردی یا متاهلی را انتخاب کنید. همه انسان ها برای زندگی متاهلی ساخته نشده اند و بهتر است که به دلیل ویژگی های شخصیتی خاص، زندگی‌مجردی داشته باشند. جهت آگاهی در این زمینه راهنمایی های روانشناس را جدی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی مجردی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ | 5 دلیل برای انتخاب زندگی مجردی



:: برچسب‌ها: زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ | 5 دلیل برای انتخاب زندگی مجردی ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سورپرایز کردن عشق از آن دسته کارهایی است که همه ما دوست داریم انجام بدهیم. سورپرایز کردن تنها راه برای اینکه به طرف مقابل نشان بدهیم چقدر دوستش داریم نیست. با این‌ حال از آن دسته کارهایی است که چون دوست یا همسر شما انتظارش را ندارد؛ خوشحالی بسیاری را برایش ایجاد خواهد کرد. همین مسئله می‌تواند عشق و محبت میان شما را نیز چند برابر کند. اما راه مناسب برای سورپرایز کردن عشق چیست؟ خیلی اوقات ممکن است ایده خوبی برای این کار به ذهنتان نرسد. یا راه‌هایی که بلد هستید تکراری باشند. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا چند راهکار ساده اما خاص برای سورپرایز کردن عشقتان را به شما آموزش بدهیم. پس اگر به فکر غافلگیر کردن طرف مقابل هستید در ادامه همراه ما باشید.

سورپرایز کردن عشق

یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های هر رابطه عاطفی، سورپرایز کردن عشق است. مخصوصا زمانی که این سورپرایز کردن بی دلیل باشد. اما به دلیل اینکه ایده های غافلگیری تکراری است. اغلب به دنبال روش های جدید و نوین هستیم. این موضوع را به خاطر داشته باشید که سورپرایز کردن تنها نباید در حیطه دوست دختر-پسر باشد. زوجین، خواهر و برادر و … همگی لایق غافلگیری هستند. این کارها باعث می‌شود که رابطه و خانواده از یکنواختی در بیاید. در این مقاله راجع به روش های سورپرایز کردن عشق توضیح داده ایم. 

تأثیرات روحی سورپرایز کردن عشق

روان‌شناسان رفتاری و شناختی همیشه در درمان بیماران از مفهوم انتظار یا توقع صحبت می‌کنند. وقتی ما در ذهنمان انتظار کاری را از کسی نداشته باشیم طبیعتا وقتی این رفتار را از طرف او ببینیم ناراحت خواهیم شد. این مسئله در مورد کارهای مثبت نیز عمل می‌کند. همه ما وقتی یک نفر کاری را مثل همیشه برایمان انجام می‌دهد واکنش چندانی نشان نمی‌دهیم. اما اگر او ناگهانی و بدون اینکه شما توقعی داشته باشید این کار را انجام بدهد چطور؟

قطعا در این شرایط ما احساس خوب بیشتری پیدا خواهیم کرد. تأثیر روانی سورپرایز کردن عشق نیز همین‌طور است. همه ما انتظار داریم روز تولدمان از شریک احساسی‌مان کادو بگیریم. اما یک ایده جدید هرچقدر هم که ساده باشد وقتی طرف مقابلمان انتظار آن را ندارد تأثیر بیشتری خواهد داشت.

یک جنبه روانی دیگر از سورپرایز کردن عشق این است که معمولا کارهای ناگهانی و اتفاقاتی که هیجان زیادی برای ما دارند بیشتر در ذهنمان خواهند ماند. در حقیقت وقتی شما عشقتان را غافلگیر می‌کنید این کار خیلی بیشتر از هر هدیه سنگین یا کار دیگری در ذهن او خواهد ماند. 

راهکارهایی برای سورپرایز کردن عشق

حالا که با خوبی‌های سورپرایز کردن آشنا شدید بهتر است چند راهکار برای این مسئله را با هم مرور کنیم. اما قبل از هر چیز دو نکته مهم را به خاطر داشته باشید. اول اینکه سورپرایزها نباید همیشه در یک مناسبت خاص اتفاق بیفتند. شما در روزهای معمولی هم می‌توانید با غافلگیرکردن عشقتان حال و هوای خوبی در رابطه ایجاد کنید. نکته دوم هم این است که برخلاف تصور خیلی‌ها، سورپرایز کردن طرف مقابل نیاز به هزینه‌های خیلی بالا ندارد. در ادامه کمی بیشتر از راه‌های ساده و کم‌هزینه اما تأثیرگذار برای سورپرایز کردن عشق صحبت خواهیم کرد.

???? فرستادن بسته‌ای که او انتظارش را ندارد

یکی از روش های سورپرایز کردن عشق، فرستادن بسته است. یک روز عادی است و عشق شما در خانه یا محل کارش مشغول برنامه‌های روزمره است. اگر شما بتوانید با یک کار ساده این جریان روزمرگی را از بین ببرید قطعا او را خوشحال خواهید کرد. یک راه‌ حل ساده برای این کار این است که یک بسته برایش بفرستید.

این بسته می‌تواند هر چیزی باشد. شاید بخواهید یک سبد گل، یک ظرف غذا یا حتی یک نامه عاشقانه را به دستش برسانید. محتوای بسته اصلا مهم نیست. این موضوع کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. چیزی که اهمیت دارد این است که شما با فرستادن این بسته به او نشان می‌دهید به یادش هستید.

???? ناگهانی سر راهش قرار بگیرید

دیدن کسانی که دوستشان داریم آن هم بدون هیچ برنامه قبلی می‌تواند خوشحال‌ کننده باشد. پس گاهی اوقات برای سورپرایز کردن طرف مقابل این کار را انجام بدهید. برای مثال پس از پایان ساعت کار یا کلاس درسی به دنبالش بروید. قطعا اینکه دوست یا همسرتان ببیند شما در ساعت‌هایی که خسته شده به فکرش بوده‌اید او را خوشحال خواهد کرد. بنابراین برای سورپرایز کردن عشق؛ ناگهانی در سر راهش قرار بگیرید. 

???? دوستانش را دعوت کنید

جهت سورپرایز کردن عشق؛ دوستانش را دعوت کنید. همه ما از وقت گذراندن با کسانی که دوستشان داریم خوشحال می‌شویم. چیزی که می‌تواند این مسئله را زیباتر کند این است که ببینیم طرف مقابلمان هم به این مسئله اهمیت می‌دهد. خیلی از خانم‌ها و آقایان هستند که دوست ندارند شریک احساسی‌شان زمان‌هایی را با دوستانش بگذراند.

اما یادتان باشد اهمیت‌ دادن شما به دوستان عشقتان در واقع حرمتی است که برای خود او و همین‌ طور رابطه‌تان قائل می‌شوید. پس گاهی اوقات بدون اینکه او باخبر شود ترتیب یک دورهمی را بدهید و دوستان، خانواده یا هرکس دیگری که عشقتان را خوشحال می‌کند به آن مهمانی دعوت کنید.

???? او را برنده یک قرعه‌ کشی بکنید

یک راه خاص برای سورپرایز کردن عشق این است که هدیه‌ای برای او بخرید و سپس از یک نفر بخواهید با عشقتان تماس بگیرد. او می‌بایست به طرف مقابل شما بگوید که این هدیه را در یک قرعه‌ کشی برنده شده است. لازم نیست این هدیه خیلی خاص باشد. یک سفر ساده یا هر چیز دیگری را می‌توانید به‌ عنوان هدیه برای عشقتان در نظر بگیرید.

???? از نوشته‌ها کمک بگیرید

از نوشته برای سورپرایز کردن عشق استفاده کنید. یک راه‌ حل کم‌ هزینه اما بسیار تأثیر گذار برای بیان محبت نامه‌ها هستند. وقتی شما چیزی را می‌نویسید اولا نسبت به حرف‌هایی که می‌زنید دوام بیشتری دارد. ثانیا طرف مقابل زمان بیشتری برای خواندن و تمرکز کردن روی آن خواهد داشت.

پس برای خوشحال کردن عشقتان نامه بنویسید. می‌توانید این نامه‌ها را پست کنید. یا لای کتاب‌ها و وسایل کاریش بگذارید. حتی می‌توانید این نوشته‌ها را روی چند برگه کوچک بنویسید و به قسمت‌های مختلف خانه آویزان کنید. اصلا فکر نکنید که برای نوشتن نیاز به ادبیات خاصی دارید. جمله‌های کوچک عاشقانه که حرف دل خودتان باشد قطعا تأثیر احساسی خوبی روی عشقتان نیز خواهد داشت.

???? خاطره‌های خوب را برایش زنده کنید

خاطرات خوب را برای سورپرایز کردن عشق زنده کنید. کدام یک از خاطره‌هایتان برای طرف مقابل ارزش خاصی داشته‌اند؟ مثلا شاید یک سفر خاص همیشه در ذهن او مانده و از آن صحبت می‌کند. یا شاید یکی از رستوران‌هایی که رفته‌اید برای او منحصر به‌ فرد بوده است. اگر چنین خاطره‌ای با طرف مقابل دارید یک راه مناسب این است که آن را تکرار کنید. برای مثال دوباره به همان شهر و هتلی بروید که اولین‌ بار باهم رفته‌اید. این کار علاوه بر سورپرایز کردن طرف مقابلتان همه احساسات زیبای گذشته را نیز در ذهن او زنده می‌کند.

⚪ خودتان چیزی درست کنید

هرچقدر یک نفر بابت هدیه‌ای که به ما می‌دهد زمان و دقت بیشتری خرج کرده باشد ما را خوشحال‌ تر خواهد کرد. برای همین یک راه خیلی خوب برای سورپرایز کردن عشق این است که خودتان چیزی برای او درست کنید. دوختن یا بافتن یک لباس، درست‌ کردن یک یادگاری از چوب، نقاشی تصویر طرف مقابل یا هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد؛ اما ساخته دست خودتان است. می‌تواند برای دوست یا همسر شما بسیار تأثیرگذار باشد.

???? یک برنامه تفریحی در نظر بگیرید

آیا همسرتان به ورزش علاقه دارد؟ یک بلیط برای تماشای مسابقه تیم محبوبش بخرید؛ این زمان را در اختیار او بگذارید که با دوستانش برای دیدن این مسابقه برود. یا یک بلیط سینما، یک میز در رستوران و… برای او و دوستانش تدارک ببینید. این کار شما قطعا باعث می‌شود او لحظات خوشی را در کنار دوستانش بگذراند؛ و حتما بابت این مسئله از شما تشکر خواهد کرد. بنابراین برای سورپرایز کردن عشق، برنامه تفریحی در نظر بگیرید. 

???? آهنگ بسازید

یکی از روش های سورپرایز کردن عشق، آهنگ ساختن است. اگر ساخت موزیک و آهنگ برای شما کار ساده ای است؛ برای عشق خود آهنگ بسازید. و در حضور خودش برای او اجرا کنید. 

کلام آخر

روش ها و راهکارهای زیادی برای سورپرایز کردن عشق وجود دارد. اما تقریبا به دلیل تکراری بودن؛ نقشه برای غافلگیری اندکی دشوار است. در این مقاله روش هایی را برای سورپرایز کردن عشق توضیح داده ایم که بسیار کارآمد است. اگر در رابطه با مشکلات ریزی روبرو شده اید؛ بهتر است که از یک روانشناس برای کمک راهنمایی بگیرید. با این کار اهمیت خود نسبت به رابطه را نشان خواهید داد.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سورپرایز کردن عشق و معشوق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

یک راه‌ حل کم‌هزینه برای سورپرایز کردن عشقم چیست؟

می‌توانید یک نامه برای او بنویسید و بین وسایلش بگذارید. یا از کسی بخواهید که این نامه را به او برساند. در بین روز با او تماس بگیرید و بگویید که دوستش دارید؛ گاهی پس از پایان ساعت کار یا درس به دنبالش بروید و در کنار هم ساعت خوبی را بگذرانید.

منبع: سورپرایز کردن عشق | 9 راهکار برای سورپرایز کردن معشوق



:: برچسب‌ها: سورپرایز کردن عشق | 9 راهکار برای سورپرایز کردن معشوق ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از بچه دار شدن ممکن است هم در زنان و هم در مردان ایجاد شود. در برخی موارد زن و شوهر هر دو از داشتن بچه واهمه دارند. احتمالا زوج‌هایی را دیده‌اید که می‌گویند قصد فرزندآوری ندارند و دلیل این تصمیم‌شان را هم معمولا مسئولیت زیاد بچه می‌گویند! اما در این دنیا هیچ کاری نیست که مسئولیت نداشته باشد؛ البته که فرزندپروری مسئولیتی هزاران برابر سخت‌تر و سنگین‌تر دارد.

از نگاهی دیگر برخی اوقات فقط یکی از طرفین تمایلی به بچه دار شدن ندارد و طرف دیگر برعکس اوست. در این حالت یکی از زوجین مانع از تجربه شیرین پدر یا مادر بودن می‌شود. تفاوتی ندارد ترس از بچه دار شدن در یکی یا هردوتان باشد. شناخت عمیق‌تر این موضوع و بررسی پیش زمینه‌ها و علت یابی آن می‌تواند در رسیدن به آرامش و احساس شادی کمک کند.

منبع: ترس از بچه دار شدن

ترس از بچه دار شدن

 

ترس از بچه دار شدن در زوجین منجر به تصمیم گیری های تردیدی می‌شود. بچه دار شدن نیازمند سرمایه، وضعیت اقتصادی مناسب، زمان کافی و … است. اما امروزه با وجود اینکه زوجین هر دو شاغل هستند و در تلاش برای رفع مشکلات مالی، تمایلی به بچه دار شدن ندارند. حتی شبکه های اینترنتی به شدت این ترس را به جان افراد انداخته است که با زایمان خانم ها زیبایی خود را از دست می‌دهند و مشکلات پس از بارداری را بزرگ می‌کنند. اما به طور کل دلایل بسیار زیادی در ترس از بچه دار شدن دخیل است که در این مقاله به شیوه کلی شرح داده ایم.

ترس از بچه دار شدن و اختلافات زناشویی

تعدادی از زوج هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند بر سر موضوع بچه دار شدن اختلاف نظر دارند. خیلی اوقات می‌بینیم ازدواج، ازدواج خوبی است و طرفین و به راحتی با هم کنار آمده‌اند اما فقط ترس از بچه دار شدن باعث اختلاف بین آن‌ها شده است.

فشار اطرافیان برای تسریع روند فرزندآوری به خصوص در جامعه ایرانی ممکن است هر زوجی را دچار اضطراب و آشفتگی کند. در مواردی که زوجین در مورد بچه دار شدن یا نشدن دچار اختلاف هستند، اوضاع بدتر است. چرا که این مساله بر روی دیگر بخش های رابطه شان هم تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین برای رسیدن به یک نقطه مشترک توصیه می‌شود که ابتدا علت ترس از بچه دار شدن را پیدا کنید و سپس در مورد راه حل های پیش رو مباحثه نمایید.

علت های ترس از بچه دار شدن چیست؟

دلایل مختلفی برای ترس از بچه دار شدن وجود دارد که برخی از آن ها منطقی و برخی غیرمنطقی هستند. دلایلی مانند کمال گرایی، نداشتن حامی و دلگرمی، تجربه سقط جنین و دیگر موارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کینم.

???? نبود امنیت مالی و نگرانی های اقتصادی

یکی از دلایل ترس از بچه دار شدن، نگرانی اقتصادی و نبود امنیت مالی است. بر هیچ کس پوشیده نیست که در دنیای امروز برای هرچیزی بایستی هزینه‌ای پرداخت کرد. کاملا طبیعی است که افراد پیش از فرزند آوری آمادگی مالی خود را در نظر بگیرند.

متاسفانه شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای شده که این ترس فراگیری پیدا کرده و موجب افزایش سطح اضطراب و استرس در زوج های جوان گشته است. به طوری که خیلی از زوج‌ها به شدت خواهان بچه دار شدن هستند اما مسائل مالی سد بزرگی برای آن‌هاست و باعث می‌شود نقش شیرین پدر و مادر بودن را تجربه نکنند.

???? عدم اطمینان از درستی ازدواج

عدم اطمینان از درستی ازدواج، از دیگر علل ترس از بچه دار شدن است. هنگامی که هنوز مطمئن نیستید که ازدواج‌تان تصمیم صحیحی بوده یا نه؛ هرگونه اقدام به بچه دار شدن اشتباه است و فقط باعث پیچیده‌تر شدن و وخامت موضوع می‌گردد. ممکن است با مشکلاتی در زندگی زناشویی خود روبرو باشید و این مسئله مانع تصمیمات جدی‌تان شود.

بنابراین اگر منشا ترس‌تان این مسئله است با حفظ آرامش و راهنمایی از متخصصین ابتدا مشکلات‌تان را با همسر خود حل کرده و سپس برای فرزندآوری اقدام فرمایید.

???? نگرانی از تغییرات مربوط به سبک زندگی

یکی از دلایل ترس از بچه دار شدن، نگرانی از تغییرات مربوط به سبک زندگی است. قطعا با وارد شدن یک نوزاد در زندگی زن و مرد تغییرات زیادی در تمام بخش های زندگی آن‌ها رخ خواهد داد. زنان و مردانی که وابستگی زیادی به سبک زندگی شان دارند، حتی برای چشیدن طعم پدر و مادری هم حاضر به عوض کردن آن نیستند. برای مثال این تغییرات در زمینه هایی مثل ارتباط با دوستان، ساعت خواب، ساعت کار کردن و رسیدگی به امور منزل و خانواده، دخل و خرج خانه و خانواده و.. رخ خواهد داد.

???? فقدان سلامت روانی یا جسمی

والدی که سلامت ذهنی و یا جسمی نداشته باشد، مسلما صلاحیت کافی برای بچه دار شدن ندارد. برای مثال مادری که دچار بیماری مقاربتی باشد احتمال زیاد نمی‌تواند فرزندی سالم به دنیا بیاورد و یا پدری که دچار پرخاشگری باشد نمی‌تواند تعاملی مثبت با فرزندش ایجاد کند. بنابراین این دست افراد حتما قبل از بچه دار شدن باید به دنبال درمان ویا حداقل راه های برای کنترل آن پیدا کنند. ترس از بچه دار شدن در این خانواده قابل درک بوده اما با تلاش برای پیدا کردن راه حل می‌توانید این مساله را حل کنید.

???? نبود حامی و پشتیبان

زنان و مردانی که نه از کمک های پدر و مادرشان بهره مندند و نه خدمات اجتماعی مناسب برای بچه دار شدن به آن‌ها ارائه نمی‌شود، نسبت به بچه دار شدن و آینده او ترس دارند. این زوج ها از اینکه در مواقع ضروری نتوانند از پس مشکلات بر بیایند واهمه دارند. حضور پدر بزرگ و مادر بزرگ کودکان در فرهنگ ایرانیان بسیار یاری رسان هست. زن و مردی که این نوع حمایت را ندارند، معمولا دچار ترس از بچه دار شدن می‌شوند.

???? ترس از بچه دار شدن در زنان

ترس از بچه دار شدن در زنان که به آن توکوفوبیا هم می‌گویند، ممکن است به صورت اولیه و ثانویه بروز یابد. در حالت اولیه خانم هیچ تجربه ای از بارداری ندارد ولی به دلایل مختلف (عمدتا تجربه های نامطلوب از رابطه جنسی) حس خوبی به باردار شدن ندارد. در توکوفوبیای ثانویه مادر سابقه بارداری دارد اما به دلایلی مثل سختی زایمان، سقط، بارداری سخت (دیابت یا فشار خون) و… از بارداری مجدد واهمه دارد. سایر عواملی که باعث ترس زنان از بچه دار شدن می‌شود عبارتند از؛

???? عدم اطمینان به سیستم بهداشت و درمان

???? ترس درد زایمان

????ترس از به هم خوردن شکل ظاهری بدن

???? آگاهی از عوارض بارداری و زایمان

???? احساس ناتوانی در تربیت و بزرگ کردن فرزند

????ناتوانی در حل مسائل شخصی

???? عدم اطمینان به حمایت عاطفی و مالی

???? ترس از ناتوانی در ادامه شغل و یا تحصیلات

????اضطراب و افسردگی

???? ترس از اختلالات مادرزادی

???? پافشاری برای سزارین

????ترس از مرگ خود و جنین

ترس از بچه دار شدن در مردان

ترس از بچه دار شدن در مردان نیز وجود دارد. که به دلایل مختلفی مردان به این ترس دچار می‌شوند. در این بخش مقاله راجع به دلایل ترس از بچه دار شدن در مردان توضیح داده ایم.

???? در گذشته رابطه سردی با پدران خود داشته اند.

???? از دست دادن منابع مالی و آزادی

????مشاهده دوستان که از بچه داری تجربه بدی داشتند.

???? ترس از دنیای بیرونی

چرا به زوج ها بچه دار شدن توصیه می شود؟

ترس از بچه دار شدن دلایل بسیار زیادی را دارد. اما چرا به زوجین توصیه نمی‌‎‌شود؟ رابطه تولد نوزاد و معنا بخشی به کانون خانواده؛ در پژوهشی که سال‌ها پیش انجام شده به سه فاکتور منحصر به فرد برای شادی مداوم افراد اشاره می‌شود که یکی از آن‌ها احساس تعلق است. داشتن بچه به پدر و مادر حس تعلق، ارزشمندی و مفید بودن می‌دهد.

هر فرد می‌تواند از راه‌های گوناگون در زندگیش به هدفمندی برسد. اما شاید هدفمندی زندگی زناشویی تنها در گرو تولد فرزند باشد. به علاوه مطالعات نشان می‌دهند ورود کودک به زندگی مشترک‌تان شما را اجتماعی‌تر کرده و باعث می‌شود توانایی‌های بالقوه خود را شکوفا کنید. بسیاری از روانشناسان بر این باورند که سازمان روانی انسان با پذیرفتن نقش پدر و مادری به کمال خود می‌رسد. اما ترس از بچه دار شدن از این راه و روش جلوگیری می‌کند.

الزاما پدری مثل پدرتان یا مادری مثل مادرتان نخواهید شد!

اگر به اعماق این موضوع با دقت بنگریم متوجه می‌شویم در برخی موارد ترس از بچه دار شدن، ترس از والد شدن نیست، بلکه ترس از شبیه بودن به پدر و مادر خود است. در واقع تصویر بدی که از گذشته دارید ممکن است مانع از اقدام شما شود. کمتر انسانی وجود دارد که کاملا سالم تربیت شده باشد.

تقریبا همه پر از آسیب‌هایی هستند که پدر و مادرشان با برخورد و تربیت نادرست به آن‌ها زده‌اند. احساسات منفی ایجاد شده در ما از دوران کودکی و نوجوانی تاکنون نه تنها از بین نرفته‌اند بلکه در ناخوآگاه ما ساکن هستند. انتقاد شدن، دیده نشدن، حمایت نشدن و کنترل شدن در دوران رشد تجاربی مشترک بین افراد است. اکنون که می‌خواهید فرزند خود را داشته باشید انبوهی از خاطرات بد به سطح هشیار می‌آیند و باعث ناامیدی شما می‌شوند. اما باید برای رفع ترس از بچه دار شدن تلاش کرد.

قدم اول برای ترس از بچه دار شدن، روبرو شدن و پذیرفتن این مشکلات و کنار آمدن با آن‌ها به کمک درمانگر است. مهم‌ترین چیز در وهله بعدی رسیدن به این باور و آگاهی است که شما فرد مستقلی هستید و قرار نیست شبیه پدر و مادر خود عمل کنید و اشتباهات آن‌ها را تکرار نمایید. بعلاوه می‌توانید از این تجارب در جهت مثبت استفاده بکنید. به این صورت که مراقب تمامی رفتار و گفتارتان در برخورد با فرزند خود بوده و احتیاط به خرج دهید.

جهت غلبه بر ترس از بچه دار شدن چه باید کرد؟

ترس از بچه دار شدن احتمال زیادی زندگی زوجین را به مشکل روبرو می‌کند؛ مخصوصا اگر این ترس فقط از سمت یکی از زوجین باشد. به همین دلیل باید راه های غلبه بر ترس از بچه دار شدن را آموزش ببینید.

???? اطلاعات کافی در زمینه بچه دار شدن کسب کنید.

???? قبل از تصمیم گیری برای بارداری و فرزند آوری حتما در جلسات آموزشی مادر و کودک شرکت کنید.

????مهارت های بنیادین ارتباطی و فرزند پروری را فرا بگیرید. به گونه ای که حضور فرزند را مانعی بر سر راه اهداف زوجی خود ندانید.

???? انتظارات و توقعات خود را به صورت واقع بینانه تنظیم کنید.

????حتما با یک مشاوره کودک و مشاوره خانواده صحبت کنید.

???? نگرش مثبت نسبت به بارداری و بچه دار شدن را با مطالعه و همفکری با سایر مادران پرورش دهید.

کلام آخر

امروزه ترس از بچه دار شدن یکی از فوبیاهای زوجین است. که با وضعیت اقتصادی و ترس های مختلف دلیل بر این ترس دارند. برای رفع این ترس ها حتما از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از بچه دار شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ترس از بچه دار شدن



:: برچسب‌ها: ترس از بچه دار شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زودانزالی یکی از شایع‌ترین مشکلات جنسی در میان مردان است که به دلایل متعدد جسمانی و روانشناختی اتفاق می‌افتد. خیلی از مردان از اینکه هنگام رابطه جنسی زودتر از زمانی که انتظارش را دارند دچار انزال می‌­شوند ناراضی هستند. زودانزالی می‌تواند تاثیر منفی بر رابطه جنسی و رضایت فرد از عملکرد خودش داشته باشد و در نتیجه باعث کاهش اعتماد به نفس شود. با آگاهی از دلایل زودانزالی و راه‌های درمان آن وهمچنین کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید این مساله را برطرف سازید و کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهید.

 

منبع: زودانزالی چیست

زودانزالی چیست؟

زودانزالی به این معناست که مرد زودتر از به اوج رسیدن تحریکات یا قبل از اینکه شریک زندگی‌اش ارضا شود، دچار انزال شده و نمی‌­تواند خروج منی از آلت خود را کنترل کند. زودانزالی یکی از مشکلات رایج در روابط جنسی است و از هر 3 مرد، یک نفر از این مشکل شکایت دارد اما به ندرت اختلالی جنسی محسوب می‌­شود. اما انزال زودرس دائمی که دلیل مشخصی نداشته و با راه‌های مختلف درمان نشود، مشکلی جدی است که باعث ایجاد مشکلات جدی در رابطه می‌شود.

زودانزالی به دو دسته مادام العمر (اولیه) و اکتسابی (ثانویه) تقسیم می‌­شود. زودانزالی اولیه یعنی تقریبا در تمام موارد، انزال بسیار سریع و با تماس محدود اتفاق می‌­افتد. زودانزالی ثانویه یعنی بعد از برخی تجربه‌های جنسی یا روحی مشکل زا، زودانزالی اتفاق می‌­افتد.

چه مدت زمانی تا انزال را زودانزالی می­‌گوییم؟

بسیاری از مواردی که زودانزالی محسوب می­‌شود، اساسا یک انزال طبیعی است و به دلیل توقعات و حساسیت‌های طرفین زودانزالی تلقی می‌گردد. اکثر مردان دارای دوره‌های متغیر طبیعی انزال زودرس و انزال طبیعی هستند و فقط نگاه آن‌ها یا شریک زندگیشان به این مسئله، می‌تواند دوره‌های زودانزالی را طولانی‌تر کند. به طور متوسط مدت زمان طبیعی انزال از زمان آغاز تحرک، 5 الی 10 دقیقه است.

هرچند مردان مدت زمان طولانی تر دخول را به عنوان مزیت می­‌دانند، اما باید بدانند کیفیت یک رابطه جنسی بسیار مهم‌تر از زمان آن است. گاهی امکان دارد یک دخول حتی به 5 دقیقه هم نرسد اما دو طرف به نهایت لذت برسند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انزال خوب، همزمانی ارگاسم در دوطرف است و به این منظور مردان باید همسرانشان را پیش از دخول کاملا تحریک و آماده کنند.

علائم انزال زودرس چیست؟

دو عامل روانشناختی و بیولوژیکی می­‌توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند. اگرچه برای بسیاری از مردان گفتن از زودانزالی شرم آور است و از آن خجالت می­‌کشند اما باید گفت زودانزالی یک مشکل بسیار رایج و البته قابل درمان است. داروها، مشاوره جنسی، ورزش‌های خاص و تکنیک‌های رابطه‌ای می‌­تواند این مسئله را برطرف سازد. برخی از نشانه‌های رایج زودانزالی به شرح زیر هستند:

_همیشه یا در اکثر موارد فرد در کمتر از یک دقیقه از زمان دخول، دچار انزال شود.

_فرد تقریبا هیچوقت در به تاخیر انداختن انزال خود موفق نیست.

_شدیدا احساس پریشانی، ناراحتی و ناامیدی کرده و باعث کاهش صمیمیت جنسی در فرد می‌­شو

علل زودانزالی چیست؟

علت زودانزالی دقیقا مشخص نیست اما در گذشته اکثر متخصصان این مسئله را فقط روانشناختی در نظر می­‌گرفتند اما امروزه مشخص شده  که زود انزالی ترکیب پیچیده‌ای از عوامل روانی و جسمی است.

1. علل روانشناختی

برخی از مسائل نظیر تجارب اولیه رابطه جنسی، سواستفاده جنسی، احساس بد نسبت به اندام و آلت تناسلی، افسردگی و احساس گناه از رابطه جنسی یا نارضایتی همسر از دلایل روانی انزال زودرس است.

برخی از مردان که دچار اختلال نعوظ هستند، به دلیل نگرانی از اینکه بتوانند نعوظ آلت خود را حفظ کنند، ناخوداگاه باعث زودانزالی خود می‌­شوند. عجله کردن در رابطه جنسی یکی از دلایل عمده زودانزالی است.

یکی دیگر از دلایل مهم انزال زودرس، عجله مردان برای دخول و عدم آماده کردن شریک جنسیشان برای رابطه است. زنان زمان بیشتری از مردان برای آمادگی پیش از سکس نیاز دارند. این مسئله باعث  می‌شود که تا وقتی زن به مرز تحریک و رسیدن به ارگاسم نزدیک می­‌شود، مرد ارضا شده و این مسئله نارضایتی طرفین را به دنبال دارد. مقایسه کردن خود با دیگران و همچنین فشار شریک جنسی می‌تواند باعث بالارفتن میزان اضطراب و کاهش اعتماد به نفس در مردان شده و زودانزالی را تشدید کند.

2. علل جسمانی

برخی از عوامل جسمی که در زودانزالی دخیل هستند عبارتند از:

_سطح غیرطبیعی هورمون‌ها

_سطح غیرطبیعی انتقال دهنده‌های عصبی مغز به ویژه سروتونین

_التهاب و عفونت پروستات یا مجاری ادرار

_صفات ارثی و ژنتیکی

راهکارهای برطرف کردن انزال زودرس

اگر دوطرف به طور همزمان به ارگاسم برسند، یعنی سکس موفقی داشته‌اند و مدت زمان نزدیکی اصلا مهم نیست. موضوع معاشقه پیش از نزدیکی، مهم‌ترین موضوع برای برطرف کردن زودانزالی و تنش‌های ناشی از آن است. مقدمه برای نزدیکی مثل صحبت، نوازش، لمس تحریک آمیز و ماساژ دادن شریک جنسی باعث آرامش دو طرف شده و این آرامش نه تنها می­‌تواند زود انزالی را برطرف کند، بلکه مدت زمان و کیفیت آن را هم افزایش می‌­دهد.

زنان به مدت 20 تا 30 دقیقه برای تحریک شدن زمان نیاز دارند. با تمرین عشقبازی پیش از دخول، مردان یاد می­‌گیرند که هیجان خود را کنترل کرده و این تمرکز و آرامش مهم‌ترین راهکار برطرف کردن زودانزالی است. برخی دیگر از راهکارها عبارتند از:

1. راهکارهای دارویی

برخی از داروهای گروه ضدافسردگی و ضداضطراب، تنها در صورت تشخیص پزشک می­‌تواند به حل این مشکل کمک کند اما در برخی از موارد نیز برعکس عمل کرده و باعث تهوع، افزایش فشار خون و تپش قلب می‌­شود. بنابراین باید در مصرف آن‌ها احتیاط کرد.

2. تاثیر ورزش بر زودانزالی

تمرینات روزانه ورزشی مخصوصا تمرینات ناحیه لگن، کمر و شکم، می‌­تواند به درمان زودانزالی کمک کند. دقت کنید که اگر حرکات ورزشی زیر نظر متخصص نباشد و اشتباه انجام شود، بجای فایده می­‌تواند به شما آسیب برساند. 

3. روش مسترز و جانسون

در این روش زن سر آلت تناسلی مرد را به مدت چند ثانیه فشار می‌دهد و طی این حرکت جریان خونی که باعث تحریک آلت می‌­شود آرام شده، از نعوظ آلت کاسته و تحریک انزال موقتا کاهش پیدا می‌­کند. در صورتی که این کار چندمرتبه تکرار شود، می‌­تواند موجب طولانی شدن حالت هیجانی شده و مرد را به انزال طبیعی عادت دهد.

4. سایر روش‌های درمان انزال زودرس

_برخی از ابزارها مانند ژل، کرم، اسپری و کاندوم تاخیری می­‌توانند به برطرف کردن زودانزالی کمک کنند.

_معمولا انزال دوم در مردان بیشتر از انزال اول طول می­‌کشد. مردان می‌­توانند به هرطریقی پیش از دخول، انزال را تجربه کرده و برای کم شدن فاصله بین انزال اول و نعوظ مجدد، از خوراکی‌های مقوی و تحریک کننده استفاده کنند.

_تمرین روش منقطع نیز یکی از راهکارهاست. به این صورت که مرد کمی پیش از انزال بتواند هیجان خود را کنترل کرده و آلت را خارج کند. مدتی صبر کرده و در این مدت، به تحریک شریک خود بپردازد. این حرکت در طول هر نزدیکی 3 بار تکرار شود و اگر چندهفته تمرین شود، می­‌تواند به افزایش زمان رابطه کمک کند.

سخن آخر

رابطه جنسی یکی از مهم ترین عوامل در رضایت زناشویی است. لذت جنسی در مردان و زنان متفاوت است. اما چیزی که در کنار لذت جنسی برای مردان اهمیت دارد، برتری جنسی است. عملکرد جنسی بالا به آن‌ها احساس قدرت و برتری می‌دهد. پس اگر مردان نسبت به توانایی جنسی شان دچار ضعف شوند و باور کنند که در این زمینه نقصی دارند، دچار سرخوردگی و کمبود اعتماد به نفس خواهند شد. اما تشخیص زودانزالی تنها توسط متخصص باید صورت بگیرد. جدا از مصرف هر نوع دارویی برای زودانزالی پرهیز کنید. و  برای درمان حتما با شماره های درج شده جهت دریافت خدمات مشاوره جنسی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا برای زودانزالی راهکاری وجود دارد؟

بله با استفاده از کمک یک فرد متخصص و آموزش تکنیک‌های موثر، می‌توانید این مساله را برطرف سازید. در صورتی که زودانزالی ناشی از مشکلات جسمانی باشد، به وسیله دارودرمانی بهبود می‌یابد. 

منبع: زودانزالی چیست



:: برچسب‌ها: زودانزالی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رژیم غذایی سالم هم به سلامت بدن و هم به تناسب اندام کمک می‌کند. غذای سالم و مغذی در سرنوشت و زندگی آینده ما نقش دارد. رژیم غذایی بسیار در سلامت بدن موثر است. و باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود. برای دریافت رژیم غذایی سالم حتما باید از متخصص تغذیه کمک بگیرید. برای تغذیه سالم باید میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و چربی های سالم دریافت کنید.

 

رژیم غذایی سالم باید از نظر اندازه و توزیع مواد غذایی متعادل باشد. در این تغذیه باید تعادل مناسبی از کربوهیدارت ها، پروتئین ها و چربی ها داشته باشد. تا نیازهای بدن فرد به اندازه مناسبی دریافت و رفع شود. هم چنین یک تغذیه و غذای سالم باید غذاهای فرآوری شده، تصفیه شده، قندهای افزوده شده، ترانس و چربی های اشباع را محدود کند و بر مواد متراکم و کامل تمرکز داشته باشد.

منبع: رژیم غذایی سالم | 4 دلیل اینکه باید رژیم غذایی سالم داشته باشیم

رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم تا زمانی که همراه با ورزش باشد اثرات دوچندانی خواهد داشت. به طور کلی تغذیه و غذای سالم باید به شیوه ای باشد که تمام نیازهای بدن را تامین کند. تغذیه سالم باعث افزایش کیفیتت زندگی و سلامت بدن می‌شود. اکثر افراد فکر می‌کنند که فرمول تغذیه سالم بسیار پیچیده است، اما به سادگی نیز می‌توانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

تعداد زیاد رژیم های غذایی باعث سردرگمی هرچه بیشتر افراد شده است. حتی بسیاری از مردم رژیم غذایی سالم را به منظور کاهش وزن و دریافت کالری کم مصرف می‌کنند. اما صرفا برای کاهش وزن استفاده نمی‌شود و در خیلی از مواقع برای سلامت زندگی از تغذیه و غذای سالم استفاده می‌شود. در این مقاله به طور کلی راجع به سبک زندگی سالم توضیح داده ایم.

دلیل اینکه باید رژیم غذایی سالم داشته باشیم؛ چیست؟

به نظر شما چرا باید رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟ در این بخش مقاله راجع به دلایل داشتن رژیم غذایی سالم توضیح داده ایم.

???? بهبود خلق و خو

بهبود خلق و خو یکی از دلایل رژیم غذایی سالم است. برنامه غذایی مناسب می‌تواند سلامت روان و خلق و خوی افراد را بهبود یابد. بر اساس تحقیقات، رژیم های غذایی که سرشار از سبزیجات، میوه و غلات کامل باعث کاهش اضطراب و افسردگی می‌شود. 

???? پیشگیری از انواع بیماری ها

از دیگر دلایل رژیم غذایی سالم، پیشگیری از انواع بیماری ها می‌باشد. تغذیه سالم باعث کاهش بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی- عروقی، برخی سرطان ها و سکته مغزی می‌شود. رژیم های غذایی سالمی که سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها می‌باشد، خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می‌دهد.

???? حفظ سلامتی و مدیریت وزن

یکی از دلایل رژیم غذایی سالم، حفظ سلامتی و مدیریت وزن است. با رژیم غذایی می‌توانید وزن خود را مدیریت کنید و خطر ابتلا به بیماری های چاقی مانند دیابت، بیماری قلبی و تعدادی از سرطان ها را کاهش دهید

???? پیری و میانسالی شاداب

پیری و میانسالی شاداب یکی دیگر از دلایل رژیم غذایی سالم است. سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب تقویت می‌شود و باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود. با تغذیه مناسب می‌توانید دوران میانسالی و پیری خوبی را سپری کنید.

اصول غذای سالم چگونه است؟

رژیم غذایی سالم باید بر اساس اصول خاص و مناسبی طی شود. بر اساس سازمان بهداشت جهانی، اصول رژیم غذایی مناسب بر اساس موارد زیر است.

???? مصرف الکل را قطع کنید.

???? مصرف شکر و قند را کاهش دهید.

????به طور منظم آب بنوشید.

???? مصرف چربی های اشباع شده را کم کنید.

???? برای دریافت مواد مغذی کافی، غذاهای متنوع مصرف کنید.

????در روز کمتر از 5 گرم مصرف کنید.

???? میوه و سبزیجات فراوان مصرف کنید.

???? پروتئین کامل دریافت کنید.

????چربی های سالم و غلات کامل را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

چگونه رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟

رژیم غذایی سالم شاید در ابتدا سخت و دشوار باشد، اما به مرور زمان با عادت سازی می‌توانید رژیم غذایی سالم داشته باشید. تغذیه مناسب شما باید شامل انواع درشت مغذی ها و تمام گروه های غذایی باشد. برای تغذیه سالم باید روی میوه ها، سبزیجات، کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین و چربی های سالم متمرکز باشید. و غذاهای فرآوری شده، چربی های اشباع و قندهای اضافی را محدود کنید. حتما مقدار زیادی آب بنوشید و از الکل دوری کنید. کافئین را محدود کنید و بشقاب غذای سالم خود را به 3 بخش تقسیم کنید.

???? نیمی از بشقاب را برای سالاد در نظر بگیرید. سالاد ها شامل سبزیجات و میوه ها می‌شود.

???? یک چهارم بشقاب، کربوهیدرات ها را قرار دهید. برای کربوهیدرات می‌توانید از برنج، نان، سیب زمینی و … استفاده کنید.

???? و یک چهارم دیگر را برای پروتئین های سالم در نظر داشته باشید.

رژیم غذایی سالم جهت کاهش وزن

رژیم غذایی سالم جهت کاهش وزن نیز به کالری نیاز دارد. و همچنین نیازمند درشت مغذی ها می‌باشد. این تغذیه باید شامل ترکیبی متعادل از مواد مغذی باشد که کم کالری است. اما توجه به پروتئین، فیبر و سایر مواد مغذی مهم است.

رژیم غذایی سالم برای خانم های باردار

رژیم غذایی سالم در بارداری به صورت مستقیم بر سلامت و تکامل جنین تاثیر گذار است. خانم های باردار حتما باید رژیم غذایی سالم داشته باشند تا تغذیه جنین به خوبی شکل بگیرد. خانم های باردار باید طبق نظر پزشک آهن، کلسیم و اسید فولیک دریافت کنند. 

رژیم غذایی سالم برای کودکان

رژیم غذایی سالم برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. تغذیه کودکان باید شامل انواع غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، پروتئین و محصولات لبنی کم چرب باشد. کودکان برای رشد و نمو به مواد معدنی و ویتامین نیاز دارند. کلسیم برای رشد استخوان های آنها لازم است.

کلام آخر

تغذیه مناسب و رژیم غذایی سالم تاثیرات چشم گیری در سلامتی جسم و روان دارد. حتما مواد غذایی مغذی مصرف کنید تا میانسالی و پیری شادی را داشته باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رژیم غذایی سالم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رژیم غذایی سالم | 4 دلیل اینکه باید رژیم غذایی سالم داشته باشیم



:: برچسب‌ها: رژیم غذایی سالم | 4 دلیل اینکه باید رژیم غذایی سالم داشته باشیم ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خودارضایی همسر موضوعی است که می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. یکی از دلایل اصلی ازدواج برای همه ما برطرف‌کردن نیاز جنسی است. با این‌حال بعضی از آقایان یا خانم‌ها حتی پس از ازدواج نیز دست به خودارضایی می‌زنند. این کار می‌تواند مشکلات بسیاری را در جریان زندگی و رابطه زوجین به وجود بیاورد.

برای مثال بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که همسرشان خودارضایی می‌کند اعتمادبه‌نفس جنسی خود را از دست می‌دهند. شاید این موضوع باعث سرد شدن رابطه جنسی شما و همین‌طور بروز اختلاف در ارتباط عاطفی‌تان باشد. به همین خاطر بهتر است به دنبال راهکاری برای حل این مسئله باشید. اما بسیاری از مواقع شما به‌تنهایی نمی‌توانید راهی برای تغییر شرایط پیدا کنید. 

منبع: خودارضایی همسر

خودارضایی همسر

 

نیاز جنسی از زمان بلوغ در هر یک از ما وجود دارد. این روزها با افزایش فاصله بین سن بلوغ تا ازدواج، دختران و پسران به دنبال راه‌های مختلفی برای برطرف‌کردن این نیاز هستند. خودارضایی یکی از راهکارهایی است که معمولاً بسیاری از جوانان حداقل یک‌بار آن را امتحان می‌کنند (تعداد کسانی که انجام نمی‌دهند تقریبا نزدیک به صفر است.

پس احتمال دارد که این عادت برای بسیاری از آن‌ها تا بعد از ازدواج نیز باقی خواهد بماند. درواقع شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که خودارضایی در کسانی که ازدواج کرده‌اند موضوعی شایع است و چیزی در حدود 40درصد مردان متأهل این کار را انجام می‌دهند. اما به‌طورکلی دلیل خودارضایی همسر به دو دسته زیر تقسیم می‌شود. 

????خودارضایی همسر در کنار رابطه جنسی

بعضی از زوجین در کنار رابطه جنسی که با همسرشان دارند خودارضایی هم انجام می‌دهند. در واقع در این گروه خودارضایی چندان اختلالی در زندگی جنسی آن‌ها و همسرشان ایجاد نمی‌کند. به همین خاطر هیچ کدام از زوجین برای رفع این مساله به دنبال راهکار و یا درمان نیستند. خودارضایی همسر در این شرایط، به این معناست که میل جنسی او بالا بوده و تعداد دفعات رابطه جنسی با همسر، برای او کافی نیست.

????خودارضایی به‌ جای رابطه جنسی

بعضی از مردان و زنان به‌جای اینکه با همسرشان ارتباط برقرار کنند به سراغ خودارضایی می‌روند. در واقع آن‌ها میل جنسی خود را حتی پس از ازدواج از راه خودارضایی برطرف می‌کنند. طبق آمار بیشتر زنان هستند که با مشکل “شوهرم خود ارضایی می کنه” به مراکز درمان مراجعه می‌کنند. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در جریان زندگی عاطفی آن‌ها به همراه بیاورد. بنابراین در این شرایط ، برای خودارضایی همسر، حتما باید برای درمان اقدام کرد. 

دلایل خودارضایی همسر | چرا شوهرم خود اضایی می کند؟

قطعا خودارضایی همسر به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. در واقع برای برطرف کردن این مشکل نیز، شناسایی دلیل آن نیز بسیار مهم است. برخی از دلایلی این موضوع، شامل موارد زیر می‌شوند.

????میل جنسی زیاد

یکی از ساده‌ترین دلایل خودارضایی همسر میل جنسی بالا در یکی از زوجین است. در واقع می‌توان گفت این مشکل زمانی پیش می‌آید که تمایلات میان زوجین به یک اندازه نباشد. طبیعی است که وقتی شما پاسخگوی نیازهای جنسی همسرتان نباشید او راه‌های دیگری مثل خودارضایی را امتحان خواهد کرد. در چنین شرایطی بهتر است با کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده برای رابطه جنسی خود به دنبال یک راه‌حل مناسب باشید.

????رابطه عاطفی ضعیف

ارتباط جنسی رابطه مستقیمی با شرایط روحی و احساسی ما دارد. بسیاری از زوجینی که در رابطه عاطفی و زندگی مشترک خود دچار مشکل هستند در رابطه جنسی نیز مشکلاتی را تجربه خواهند کرد. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که کیفیت رابطه عاطفی شما مستقیماً رابطه جنسی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه یکی از دلایلی که باعث می‌شود بعضی از خانم‌ها و آقایان تمایل کمتری به رابطه با همسر داشته باشند و به سراغ خودارضایی بروند رابطه عاطفی ضعیف است. وجود مشکلات عاطفی در رابطه، از دلایل خودارضایی همسر است.

????مشکلات جنسی

مشکلات جنسی به‌خصوص در آقایان از جمله دلایلی است که باعث خودارضایی می‌شود. مشکلاتی مانند اختلال در نعوظ یا زود انزالی معمولاً باعث می‌شود که آقایان اعتمادبه‌نفس لازم برای رابطه جنسی را نداشته باشند. این موضوع باعث می‌شود آن‌ها به‌جای برقراری رابطه با شریک جنسی به دنبال خودارضایی باشند. گاهی خودارضایی همسر به دلیل مشکلات جنسی درمان نشده ای است که افراد نسبت به آنها بی توجه هستند.

????رابطه جنسی نامطلوب

اگر رابطه جنسی تان کیفیت مطلوبی ندارد احتمالاً خودارضایی یکی از مشکلاتی است که دیریازود با آن مواجه می‌شوید. بی‌توجهی به نیاز جنسی، خواسته‌ها و تمایلات یکدیگر در یک رابطه جنسی معمولاً باعث می‌شود که طرف مقابل از این رابطه لذتی نبرد.

این شرایط یکی از دلایلی است که همسر شما را به سمت خودارضایی و یا حتی خیانت سوق می‌دهد. بسیاری از خانم‌هایی که پس از ازدواج دست به خودارضایی می‌زنند از این موضوع شکایت دارند که همسرشان در طول رابطه به نیازهای آن‌ها یا رسیدنشان به اوج لذت جنسی توجهی ندارد. در واقع با بالابردن کیفیت رابطه جنسی، خودارضایی همسر نیز تا حد زیادی برطرف می‌شود.

????خودارضایی در دوران قبل از ازدواج

همان‌طور که گفتیم بعضی از دختران و پسران برای رفع نیاز جنسی قبل از ازدواج، دست به خودارضایی می‌زنند. این موضوع گاهی اوقات باعث می‌شود که خودارضایی یا تماشای فیلم‌های پورنوگرافی برای فرد تبدیل به یک عادت شود. تا جایی که حتی بعضی از افراد تنها از این راه دچار تحریک یا لذت جنسی می‌شوند. به همین خاطر آن‌ها پس از ازدواج نیز به‌راحتی نمی‌توانند از این عادت دست بکشند و به رفتار خود ادامه می‌دهند.

پیامد های خودارضایی همسر در زندگی مشترک

خودارضایی همسر اگر برای مدت زمان طولانی پس از ازدواج باقی بماند؛ باعث بروز مشکلات زیادی در رابطه زناشویی می‌شود. به همین دلیل بهتر است زوجین، هر چه سربع تر دلیل این موضوع را شناسایی کرده و برای درمان آن اقدام کنند. برخی از پیامدهای خودارضایی همسر در رابطه، شامل موارد زیر می‌شود.

بروز خشم و عصبانیت نسبت به همسر

سردی و دوری از همسر

طلاق و خیانت

کاهش اعتماد به نفس

حساسیت و تحریک پذیری

راهکارهایی برای برطرف‌کردن خودارضایی همسر

 

????همسرتان را تحقیر نکنید

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برخورد بدی با همسرتان نداشته باشید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان وقتی متوجه خودارضایی همسرشان می‌شوند شروع به تحقیر آن‌ها می‌کنند، شاید به این خاطر که این رفتار همسر در واقع احساس جذاب نبودن به شما می‌دهد. اما به‌خاطر داشته باشید که واکنش های منفی تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است در اولین قدم احساسات منفی خودتان را کنترل کنید و هیچ واکنش منفی نسبت به خودارضایی همسر، نشان ندهید.

????به دنبال تغییر ناگهانی نباشید

بسیاری از ما وقتی متوجه خودارضایی همسرمان می‌شویم انتظار داریم که او ناگهان تغییر کند. در واقع ما از همسرمان توقع داریم که این رفتار را کنار بگذارد و دیگر دست به خودارضایی نزند. اما بهتر است بدانید تغییر در این شرایط به طور ناگهانی و یک‌دفعه به دست نمی‌آید. بلکه برای تغییر باید صبور باشید. سعی کنید به همسرتان کمک کنید به‌تدریج تعداد دفعات خودارضایی را کمتر کند تا به جایی برسد که او به‌طورکلی این رفتار را کنار بگذارد.

????با همسرتان صحبت کنید

وقتی متوجه خودارضایی همسرتان می‌شوید لازم نیست این موضوع را از او پنهان نگه دارید؛ بلکه بهتر است با همسرتان صحبت کنید. اگر چیزی در این ماجرا شما را ناراحت کرده احساس خود را با او در میان بگذارید. به‌علاوه سعی کنید از طریق صحبت‌کردن علت رفتار همسرتان را پیدا کنید و با کمک هم راهکاری برای شرایط پیش آمده پیدا کنید.

????کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع خودارضایی همسر به دلیل مشکلاتی که در کیفیت رابطه جنسی وجود دارد پیش می‌آید. به همین خاطر یکی از راهکارهایی که بهتر است به آن توجه کنید این است که کیفیت رابطه جنسی خود را بهتر کنید. برای این کار می‌توانید با همسرتان صحبت کنید. ضعف‌ها و مشکلاتی که در رابطه وجود دارد را پیدا کنید و سعی کنید آنها را برطرف نمایید.

خودارضایی همسر و صحبت‌کردن با یک مشاور

گاهی اوقات خودارضایی همسر به دلیل مشکلاتی مثل اعتیادهای رفتاری یا وسواس اتفاق می‌افتد. در این شرایط شما نمی‌توانید به‌سادگی و با استفاده از راهکارهای بالا این مشکل را برطرف کنید. گاهی اوقات نیز همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که در رابطه عاطفی شما وجود دارند کیفیت رابطه جنسی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور برای تغییر شرایط کمک بگیرید. مشاورین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند به شما کمک می‌کنند تا دلایل این مشکل را پیدا کرده و سپس راهکارهایی را برای تغییر شرایط به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چرا همسرم با وجود رابطه جنسی که با هم داریم خودارضایی می‌کند؟

بالا بودن میل جنسی، عادتی که از زمان مجردی روی فرد باقی مانده است، لذت نبردن از رابطه جنسی و بعضی از مشکلات روحی مثل وسواس می‌تواند دلیل این شرایط باشد. بهتر است راجع به این موضوع با همسرتان صحبت کنید و با پیداکردن دلیل برای برطرف‌کردن آن تلاش کنید.

همسرم فقط خودارضایی می‌کند و با من رابطه جنسی ندارد؛ باید چه کار کنم؟

با همسرتان راجع به احساسات و نیازهای خود صحبت کنید؛ با کمک یکدیگر مشکلاتی که در رابطه جنسیتان وجود دارد را پیدا کرده و از بین ببرید.

منبع: خودارضایی همسر



:: برچسب‌ها: خودارضایی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب مرده زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود. و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی.

تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علارغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد.

منبع: تعبیر خواب مرده چیست؟

تعبیر خواب مرده

 

تعبیر خواب مرده در شرایط مختلف مانند صحبت کردن، با لبخند و … به شیوه های مختلفی وجود دارد. اما دیدن مرده در خواب به طور کلی به معنای بشارت برای دیدار با دوست یا مهمان است. چهره شاد فرد مرده در خواب نشان از آرامش روح او می‌باشد. یا زمانی که فرد زنده ای را به عنوان مرده در خواب می‌بینیم، به معنای طول عمر بالا و سلامت روان اوست. اگر در خواب مشاهده کنید که کسب فوت کرده است و در کنار شما نشسته است؛ خوشایند است. اما اگر مرده شما را نزد خودش دعوت نکرد اصلا خوب نیست.

سمبل مرده با مفهوم مرگ، انهدام و نیستی مرتبط است. مردن در خواب به منظور احساس فرد در زندگی بیداری، به خاطر تمام شدن دوره خاصی از زندگی نیز اشاره دارد. اگر این نشانه ها برای شما همراه با شکل نگران کننده باشد؛ اضظراب آور می‌باشد. و نشان دهنده موضوع عدم آمادگی برای پذیرش تغییرات در زندگی است. بهتر است بگوییم که انسان هایی که در خواب مشاهده می‌کنید به منظور ابعاد مختلف شخصیت شما هستند. تعبیر خواب مرده ناشناس به منظور اشاره به بعدی از شخصیت و افکار شما دارد. و اگر مشاهده این مرده ناشناس همراه با اضطراب باشد؛ به منظور اضطراب در زندگی بیداری است.

تعبیر خواب مرده از نظر معبران باستانی

 

مرده‌ها ممکن است به اشکال مختلف به خواب بیایند، به طور کل دیدن مرده بشارت به دیدن دوست و یا مهمان است. حال دیدن آشنایی که مرده است، رنگ لباس، برخودش و … تعابیر مختلفی می‌توان کرد که در ادامه هر کدام از تعبیر خواب مرده را شرح داده‌ایم.

???? زنده شدن آشنایی که می دانید مرده است

یکی از رایج ترین خواب‌ها، دیدن عزیزانی است که مرده‌اند. و همه افراد پس از مشاهده مرده، فورا به تعبیر خواب مرده می‌روند. اما در خواب انگار زنده هستند، ابن سیرین می‌گوید: اگر از کسی که مرده است بپرسی “تو که مرده بودی و او بگوید من زنده ام”، یعنی حالش نیکوست و در درگاه خداوند خشنود است.

اما امام صادق می‌فرماید؛ اگر ببینی که کسی که مرده است؛ در خواب‌تان دارد می‌میرد و یا در بستر مرگ است، یعنی در آن دنیا احوالش خوب نیست و در عذاب الهی به سر می‌برد.

???? دیدن مرده با لبخند و روی خوش

یکی از شیوه های تعبیر خواب مرده، مشاهده او با لبخند است. اگر مرده را با لبخند و روی خوش دیدید یعنی حالش خوب است و در آسایش به سر می‌برد. اگر ناراحت و با اخم به شما نگاه می‌کرد و یا رویش را از شما بر می‌گرداند، دچار معصیتی شده‌اید. اما اگر در کنارش نشستید و به شما لبخند زد و با روی خوش نگاه کرد، منتظر خبرهای خوشی باشید.

???? صحبت کردن با مرده

صحبت با مرده در خواب برای همه عجیب است. اما تعبیر خواب مرده ای که صحبت کرده است چیست؟ اگر در خواب دیدی که با مرده صحبت می‌کردی و او صحبت هایش خوشایند بود، یعنی خداوند از تو راضی باشد. ولی اگر حرف‌های ناخوشایند به تو زد ، تعبیر آن برعکس است.

???? گرفتن یا دادن چیزی به مرده

معمولا تعبیر خواب مرده زمانی که به شما چیزی را اهدا کند؛ خوشایند است. اگر در خواب به مرده چیزی بدهید، نشانه خوبی نیست و یعنی غم و اندوه به شما وارد می‌شود. اما اگر چیزی از مرده بگیرید یعنی نعمت و روزی از جایی که نمی‌دانید به شما می‌رسد. حضرت دانیال می‌گوید “اگر چیزی از مرده بگیرید معنی خواب خوب است و از جایی که انتظارش را ندارید سودی بهتان می‌رسد”.

???? درد داشتن مرده

تعبیر خواب مرده زمانی که درد دارد، معمولا به معنای رنج است. درد به معنای رنج کشیدن است، اما مردگان درد جسمانی دیگر ندارند؛ ولی دیدن مرده ای که از درد شکایت داشت، یعنی در دنیا اعمالی داشته که باعث رنجش او شده و یا بدکردار بوده است. اگر سردرد داشت با غرور و تکبر رفتار می کرده، اگر دل درد داشت، مال حرام خورده، اگر چشم درد داشت، نگاه به نامحرم کرده ویا بدگویی و غیبت کرده، اگر دندان درد داشت، ناسزا زیاد می‌گفته است.

???? لباس زیبا بر تن مرده

تعبیر خواب مرده با لباس زیبا به معنای جایگاه خوب فرد است. اگر مرده را در لباسی زیبا و آراسته دیدید، یعنی با ایمان از دنیا رفته است. و اکنون جایگاه خوبی دارد. لباس سیاه بر تن مرده یعنی حالش خوب نیست و لباس کبود و زرد یعنی گناهکار بوده است. اگر لباس بر تن مرده می پوشاندید، یعنی عجل تان نزدیک است.

???? تعبیر خواب مرده | فامیل و نزدیکان

طبق گفته های کارل یونگ؛ دیدن یا صحبت با والدین مرده، بیانگر ترس از دست دادن آنها می‌باشد. یا اینکه اینکه شما راهی را برای کنار آمدن با این فقدان برگزینید. و تعبیر خواب مرده در این شرایط به منظور خداحافظی برای بار آخر می‌باشد.

تعبیر خواب مرده در صورتی که مرده برادر یا خواهر، خویشاوند و یا دوست باشد؛ به منظور دلتنگی برای آنها می‌باشد. همچنین سعی دارید تا خاطرات گذشته خود با این افراد را زنده نگه دارید. و در تلاش هستید تا با سرعت با زندگی روزمره خود کنار بیایید.

تعبیر خواب مرده در صورتی که شخص فرزند شما باشد؛ راهی برای زنده نگه داشتن او می‌باشد. مرگ بچه برای پدر و مادر دشوار است. و این رویا به منظور این است که شما نمی‌توانید مرگ او را بپذیرید. به گفته ابراهیم کرمانی:  اگر در خواب فرزند مرده خود را مشاهده کنید؛ به منظور ثروتمندی است. در برخی از تعابیر نیز گفته شده که از شر دشمن در امان خواهی ماند. به گفته جابر مغربی: اگر ببینی که فرزند خود را کشته ای، روزی حلال کسب خواهی کرد. و به گفته ابراهیم کرمانی: اگر در خواب ببینید که والدین شما مرده اند؛ کارتان بهتر خواهد شد.

???? تعبیر خواب زدن مرده

به گفته اسماعیل بن اشعث؛ تعبیر خواب مرده در صورتی که او را می‌زنید، به منظور موارد زیر است.

???? اگر ببینی که خودت مرده ای و در حال کتک خوردن می‌باشی؛ در دین و ایمان قوی خواهی شد.

????اگر مرده ای را در خواب ببینی که او را می‌زنی؛ و او نیز از کتک خوردن راضی است، در آن دنیا به سعادت خواهی رسید.

???? اگر مشاهده کنی که مرده تو را می‌زند؛ از مسافرت سود و منفعت کسب خواهی کرد. یا چیزی که از دست داده ای دوباره کسب خواهی کرد.

???? تعبیر خواب آمیزش با مرده

ابن سیرین می‌گوید: در تعبیر خواب مرده، اگر ببینی که با مرده زنی ازدواج کرده ای و با او آمیزش نموده ای؛ به منظور کسب چیزی از اموال و دارایی های آن زن است.

طبق گفته امام صادق در تعبیر خواب مرده: اگر ببینی که با زن مرده ای آمیزش نموده ای؛ تعبیرش این است که خواسته و حاجت تو برآورده می‌شود. و به سود و منفعت خواهی رسید. اگر آب منی از تو بیرون نیامده است، اما اگر آب منی از تو بیرون آمده است، تعبیرش بد می‌باشد. همچنین اگر مادر یا خواهر تو از دنیا رفته است و در خواب ببینی که با آنها در حال آمیزش هستی؛ یعنی چیزی از اموال مرده به شما خواهد رسید.

در تعبیر خواب مرده به گفته ابن سیرین: اگر زن ببیند که با مرد مرده ای ازدواج کرده و آمیزش صورت گرفته است، اموال زن کم کم دچار کم و کاستی می‌شود.

???? تعبیر خواب زنده شدن مرده

تعبیر خواب مرده در صورتی که زنده شده است، به گفته ابراهیم کرمانی، اگر ببینی که در خواب مرده ای و دوباره زنده می‌شوی؛ تعبیر بسیار خوبی است.

به گفته حضرت دانیال: تعبیر خواب مرده خود در صورتی که دوباره زنده شده اید؛ به منزله توبه از گناه و کسب عمر طولانی است.

تعبیر خواب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد. که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. 

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده ویا به آن فکر نشده. دیدن مرده در خواب یکی از همان رویاهایی است که با توجه به وضعیت بیننده خواب و شرایطی که مرده را می‌بینید، تعابیر مختلفی دارد که با دریافت مشاوره می‌توانید علت دیدن این خواب‌ها و تعبیر آن ها را جویا شوید. تعبیر خواب مرده نیز در این علم بررسی شده است.  در ادامه برخی از رویاهایی که مربوط به مردگان هست و از منظر یونگ تعبیر شده را آورده‌ایم.

تعبیر خواب مرده از دیدگاه کارل گوستاو یونگ

تعبیر خواب مرده نشان می‌دهد که وضعیت و شرایط زندگی‌تان در حال حاضر شباهت زیادی با او دارد. شاید این خواب نشان می‌دهد که چگونه باید از این وضعیت خارج شوید و یا از فرصت‌هایتان استفاده کنید.

اگر خواب کسی را ببینید که به تازگی مرده و او را در خواب زنده ببینید، به معنای این است که هنوز مرگ او را باور نکرده‌اید. و تلاش دارید تا راهی برای ارتباط با او و یا حفظ خاطراتش بیابید. اگر درخواب ببینید که با مرده به جایی می‌روید یعنی تلاش دارید تا علت مرگ او را بفهمید چرا که نبود او به شما حس تنهایی می‌دهد و این جستجو حس بودن در کنار او را منتقل می‌کند. به هر حال تعبیر خواب مرده در شرایط مختلف به شیوه های مختلفی وجود دارد.

تعبیر خواب مرده در صورت حرف زدن، می‌تواند نشانه‌ای از یک اخطار باشد. و یا راهی برای بیان احساساتی که نمی‌توانید به کسی بگویید. همانطور که خیلی اوقات برای درد و دل به مزار عزیزان رفته و فقط به دنبال دو گوش شنوا هستیم.

تعبیر خواب مرده ای که مدت ها قبل مرده است، بیانگر این است که موقعیت یا رابطه فعلی شما مشابه با ویژگی های فردی است که فوت شده. رویا شاید نشانگر این باشد که چگونه نیاز دارید به این موقعیت پایان دهید.

تعبیر خواب مرده از منظر تونی کریسپ

طبق نظر تونی کریسپ، نویسنده کتاب فرهنگ تفسیر رویا؛ تعبیر خواب مرده در اکثر مواقع به منظور احساس خود در رابطه با مرگ و تلاش برای کنار آمدن با خاطرات، احساس گناه، خشم و سایر احساسات است. زمانی که شخص آشنایی می‌میرد؛ به دنیایی قدم می‌گذاریم که رابطه ما با آنها تغییر یافته است. و از موجودی حاضر در عالم ماده به موجودی زنده در خاطرات و زندگی درونی تبدیل شده است.

همسر مرده | تعبیر خواب مرده

بسیاری از رویاهای مردگان از سوی خانم هایی گزارش شده است که شوهران خود را از دست داده اند. رویاهای آزار دهنده از دست دادن توانایی دیدن رویای همسر تا مدتی و یا دیدن رویای با مضمون تصویر او در دوردست ها نزدیک نمی‌شود. و این امر تا مدتی پس از مرگ همسر طبیعی است. بعد از پذیرش مرگ؛ مواجه با حس فقدان؛ خشم، عزاداری، ادامه زندگی بدون همسر و … به مرور زمان بر طرف می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله تعبیر خواب مرده را به شیوه های مختلف توضیح دادیم. به طور کلی تعابیر این شیوه خواب در شرایط متفاوت؛ مختلف است. و معانی متفاوتی دارد. علم روانشناسی نیز خواب و رویا را در خود جای داده. که اعتقاد به افکار ناخودآگاه است.  مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مرده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا همه خواب های مربوط به مرده ها تعبیر دارند؟

روانشناسان اهمیت زیادی برای ناخودآگاه و خواب‌ها قائل هستند و رویا را شاهراهی به بخش‌های دست نیافتنی روان می‌دانند. بنابراین هر رویایی می‌تواند معنای خاصی داشته باشد و به شما برای آگاهی از آینده و جهت گیری‌هایتان آگاه کند. چرا که همه ما فردایمان را امروز می‌سازیم و اگر حال امروزمان را خوب کنیم، آینده‌ بهتری برای خود و خانواده‌مان رقم خواهیم زد.

منبع: تعبیر خواب مرده چیست؟



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب مرده چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()