نوشته شده توسط : ذهن نو

ترکیب کوکائین و الکل و مصرف این دو ماده با یکدیگر عوارض جدی برای بدن ایجاد می‌کند. از آنجایی که مصرف هر یک از این مواد عوارض خاص خود را دارد؛ ترکیب آنها با یکدیگر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف الکل و کوکائین، شیوع زیادی میان جوانان دارد. بر اساس آخرین آمارها، سالانه عده زیادی از جوانان در اثر مصرف این ماده به صورت همزمان، جان خود را از دست می‌دهند.

 

این ترکیب گاهی به صورت ارادی مصرف می‌شود و فرد کاملا از این موضوع مطلع است. اما در موارد دیگر برای سواستفاده از این ترکیب استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی عوارض جانبی این دو ماده و ترکیب آنها با یکدیگر می‌پردازیم. 

منبع: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

ترکیب کوکائین و الکل

طبق پژوهش های انجام شده الکل و کوکائین دارای دو ماهیت کاملا متفاوت هستند. الکل تقریبا یک ماده افسرده کننده است و باعث بالارفتن سطوح گابا در مغز می‌شود. گابا برای کنترل اضطراب مورداستفاده قرار می‌گیرد. از طرفی کوکائین یکی از مواد مخدر محرک محسوب می‌شود.

پس با مصرف ترکیب کوکائین و الکل، انگار دو ماده کاملا متضاد را مصرف کرده اید. این ترکیب باعث خواهد شد تا شما کنترل خود را از دست داده و به انجام کارهای خطرناک بپردازید. قطعا فرد با استفاده از الکل و کوکائین به صورت همزمان، عوارض جسمانی و روانی زیادی را تجربه خواهد کرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوارض مصرف الکل و کوکائین

 

در این قسمت قصد داریم تا عوارض هر یک از این مواد را به تنهایی ذکر کنیم. همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ هر یک از این مواد با آسیب هایی برای بدن همراه هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. متاسفانه میزان مصرف الکل و کوکائین میان جوانان، بسیار زیاد است. به همین دلیل خانواده و حتی خود افراد باید از عوارض مصرف آنها آگاه باشند.

????مصرف الکل

الکل معمولا باعث کند شدن فعالیت های حرکتی و واکنش ها می‌شود. باوجود الکل در بدن، مغز گلوکز بیشتری مصرف کرده و قند خون فرد کاهش پیدا می‌کند. معمولا الکل توهم زا نیست و فقط باعث احساس رهایی و سبکی می‌شود.

مصرف کم آن باعث خواب آلودگی شده و در مقادیر بالاتر باعث افزایش انرژی و از دست دادن کنترل می‌شود. متاسفانه امروزه به دلیل استفاده از الکل های غیراستاندارد و صنعتی به جای الکل خوراکی، بسیاری از افراد دچار کم بینایی و یا عوارض دیگر شده اند. 

????مصرف کوکائین

کوکائین یکی از مواد مخدر بسیار اعتیادآور و طبیعی محسوب می‌شود که هوشیاری افراد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع این ماده محرک بوده وکاملا برعکس الکل عمل می‌کند. حتی مصرف مقدار کمی از آن نیز سبب بروز سرخوشی و بی قراری می‌شود. این ماده بسیار گران قیمت بوده؛ به همین دلیل همه افراد به آن دسترسی ندارند.

به همین علت گاهی مواد دیگری به جای این ماده مصرف می‌کنند که عوارض بدتری برای آنها ایجاد می‌کند.برخی از پیامدهای مصرف این ماده شامل کاهش اشتها، سردرد، بی خوابی، اسهال، بروز اختلالات جنسی، خونریزی بینی، انقباض عضلات، بالارفتن فشار خون و… می‌شود. کوکائین به روش های مختلفی مصرف شده و بروز نشانه ها نیز بستگی به طریقه مصرف دارد. 

عوارض ترکیب کوکائین و الکل

ترکیب کوکائین و الکل واکنش های متفاوت و گاها متضادی را در بدن ایجاد می‌کند. همچنین برخی از عوارض ان کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند و اثرشان تا مدت ها در بدن باقی خواهد ماند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند.

????بروز مشکلات تنفسی

????افزایش ضربان قلب

????بالارفتن فشار خون

????اختلال در فعالیت های حرکتی

????گشاد شدن رگ های خونی یا آنوریسم

????حمله قلبی

????مرگ

????آسیب مغزی

????کما

ترکیب کوکائین و الکل چه مدت در بدن باقی می‌ماند؟

مدت زمان ماندگاری اثرات ترکیب کوکائین و الکل به میزان مصرف این ماده با یکدیگر بستگی دارد. برای مثال کوکائین تا سه روز بعد از مصرف نیز در ادرار باقی خواهد ماند. اما با انجام آزمایش، تا دو هفته احتمالا نتیجه مثبت خواهد بود. نکته جالب اینجاست که الکل روند دفع کوکائین از بدن را کند می‌کند.

به همین دلیل با مصرف الکل و کوکائین به طور همزمان، کوکائین مدت زمان بیشتری در بدن باقی خواهد ماند. الکل نیز معمولا تا 6 ساعت در آزمایش خون، 24 ساعت در آزمایش ادرار و بزاق و تا 90 روز بعد از آزمایش مو تشخیص داده می‌شود. 

مکانیسم اثر ترکیب کوکائین و الکل

کبد وظیفه تجزیه و متابولیزه کردن مواد جمع شده در خون را دارد. مواد زائد از طریق ادرار دفع شده و متابولیسم بدن به حالت عادی برمی‌گردد. اما الکل متابولیسم کوکائین را مختل کرده و منجر به تولید کوکااتیلن که ماده ای خطرناک برای بدن است. این ماده 30 درصد سمی تر از کوکائین است. مصرف ترکیب کوکائین و الکل به طور همزمان، عوارض هر کدام را برای بدن افزایش می‌دهد.

پیشگیری از بروز عوارض ناشی از ترکیب کوکائین و الکل

 

در بیشتر موارد مصرف ترکیب  کوکائین و الکل، سبب بدحالی فرد می‌گردد. در این شرایط افراد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت نظر پزشک باشند. همچنین از مصرف این دو با یکدیگر بپرهیزند. در برخی موارد افراد در چنین شرایطی، اقدامات خودسرانه ای انجام می‌دهند که منجر به بدتر شدن اوضاع می‌شود. برای کاهش عوارض جانبی مصرف این مواد، افرا می‌توانند به متخصص مراجعه کرده و تحت نظر باشند. هر دو این ماده ها در گذر زمان می‌توانند برای فرد ایجاد اعتیاد کنند و وابستگی ایجاد کنند.

سخن پایانی

از آنجایی که ترک کوکائین و الکل باعث بروز مشکلاتی در فرایند های شناختی می‌شود؛ می‌توان به تاثیر مستقیم آن بر مغز نیز پی برد. متاسفانه امروزه آمار افرادی که در اثر مصرف این دو ماده دچار اوردوز می‌شوند؛ در حال افزایش است. به همین دلیلی داشتن اطلاعاتی در این زمینه و پیشگیری از مصرف آنها به طور همزمان، ضروری خواهد بود. پیشنهاد می‌شود افراد در این مورد با یک پزشک و روانشناس در ارتباط باشند و برای درمان اعتیاد خود اقدام کنند. اقدامات خودسرانه در این زمان، تاثیرات سویی بر عملکرد جسمانی و روانی در دراز مدت خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

بعد از مصرف کوکائین چی بخوریم؟

بهتر است کوکائین را با ماده مخدری دیگری مصرف نکرده و حتی از داروهای مختلف نیز استفاده نکنید. مسمویت به دلیل تداخل دارویی با کوکائین، می‌تواند عوارض بدی برای فرد ایجاد کند.

عوارض مصرف ترکیب کوکائین و الکل کدام اند؟

هر کدام از این دو ماده به تنهایی عوارض زیادی و ترکیب آنها نیز عوارضی مثل بالارفتن فشارخون، مشکلات تنفسی، آسیب مغزی، کما، حمله قلبی و گشاد شددن رگ های خونی می‌شود.

منبع: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین



:: برچسب‌ها: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم خماری یکی از مسائل چالش برانگیز برای مصرف کنندگانی است که تمایل به ترک مواد اعتیاد آور را دارند. در واقع این اشخاص به خاطر عدم مصرف موادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند، دچار خماری می‌شوند که شدت و نوع بروز آن نیز به مواد مخدر مصرفی بستگی دارد.

درد و مشکلات ناشی از خماری یکی از مهم‌ترین موانع برای ترک اعتیاد است به این صورت که افراد با وجود تمایل بسیار زیاد برای ترک کردن، به دلیل ترس از خماری، از این کار خودداری کرده و روز به روز بیشتر در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. در حالی که با آگاهی از خماری و حالات آن و کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید درد ناشی از خماری را کاهش داده و با موفقیت ترک کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم خماری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری

خماری چیست؟

فرد مصرف کننده پس از قطع مواد اعتیاد آوری که سال‌ها آن را مصرف کرده دچار حالت خماری شده و با دردهای روحی و جسمی مواجه می‌شود. برای نمونه، مواد سنتی مانند تریاک حالت خماری‌اش بیشتر با دردهای جسمانی همراه است و در مقابل، مواد صنعتی نظیر شیشه که حاوی مواد شیمیایی هستند و گل که مانند شیشه توهم زا می‌باشد، بیشتر روان فرد را درگیر می‌کند. علائم خماری هر ماده ای متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد.

علائم خماری چیست ؟

حالتی که خماری بر روی جسم افراد می‌گذارد با علائمی نظیر عرق کردن بیش از حد، آسیب‌های پوستی، اسهال و استفراغ، حس تهوع، یبوست، لرزیدن بدن و درد در مفاصل بروز پیدا می‌کند. حالت روحی هم که به واسطه ترک یا کاهش مواد به وجود می‌آید با نشانه‌هایی مانند تغییر در اشتها و خواب فرد، استرس و افسردگی همراه است که البته این نشانه‌ها همانطور که گفته شد بیشتر به نوع موادی که فرد مصرف می‌کند بستگی دارد ولی معمولا در بیشتر آن‌ها دیده می‌شود.

علائم خماری در تریاک

علائم خماری که به علت عدم مصرف تریاک در بدن مصرف کننده بروز می کند با حالاتی مانند آبریزش بینی، لرز و تعرق، تهوع و استفراغ، خارش، بدن درد و یبوست یا اسهال همراه است. از نظر روحی هم فرد با افت وضعیت روحی مواجه می‌شود به طوری که با کوچک‌ترین حرفی ناراحت شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان به علائمی نظیر پریشانی، کسل بودن، افسردگی و کاهش توانایی تعامل با دیگران اشاره کرد.

علائم خماری مواد افیونی

مواد افیونی شامل تریاک، هروئین، مورفین و … می‌شود. این مواد هم وابستگی جسمانی و هم وابستگی روانی ایجاد می‌کنند. این دسته از مواد مخدر بعد از ترک علائم خفیفی ایجاد می‌کنند؛ اما با گذشت زمان علائم خماری آنها شدیدتر می‌شوند. افراد معمولا علائمی مثل افزایش دمای بدن، بالارفتن ضربان قلب، فشار خون، لرزش و آبریزش بینی را تجربه می‌کنند.

البته میزان دوز مصرفی فرد و همچنین وضعیت بدنی او در شدت علائم موثر هستند. همچنین مصرف مواد افیونی بر ساختار و عملکرد مغز نیز تاثیر دارند. 

علائم خماری در گل یا ماری جوانا

از آنجایی که گل یک ماده توهم زاست در حالت خماری احساس کلافگی و اعصاب خوردی به همراه دارد و معمولا از دردهای جسمانی خبری نیست و تنها کم شدن اشتها را به همراه دارد به همین خاطر به مصرف کنندگان گل پیشنهاد می‌شود حتما با مشاور و روانشناس صحبت کنند تا ترک سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشد. مشاور با صحبت‌هایش علائمی مانند افسردگی آشفتگی و حساسیت او را به حداقل می‌رساند. علائم خماری گل یا ماری جوانا در افراد مشهود بوده. البته افراد معتاد به این ماده، آن را انکار کرده و یا سعی در پنهان کردن آنها دارند. 

علائم خماری در شیشه

شیشه از تریاک و گل خطرناک تر است که دلیل آن صنعتی بودن این ماده می‌باشد. حالت خماری این ماده نیز بیشتر با نشانه‌های روانی بروز پیدا می‌کند و از نظر جسمانی تنها به مدت یک هفته و حتی کمتر، تمایل به خواب زیاد اتفاق می‌افتد. از نظر روحی و روانی نیز حالاتی مانند عصبانیت، افسردگی، توهم، افزایش اشتها، خستگی و سردرگمی پیش بروز می‌یابد.

علائم خماری مواد محرک

معمولا مواد مخدر مخدر، وابستگی روانی بیشتری نسبت به وابستگی جسمانی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل احتمالا فرد در دوران سم زدایی علائم خماری شدیدی تجربه نکرده؛ اما از لحاظ روانی نیاز به مصرف دوباره و بیشتر از آن مواد دارند. علائم آنان تقریبا مشابه نشانه های ترک مواد مخدر افیونی است؛ اما شدت آنها کمتر است.

کوکایین یکی از اصلی ترین انواع مواد محرک محسوب می‌شود که علائم خماری آن شامل احساس خستگی، تمایل مجدد به مصرف، لرزش بدن، کاهش تمرکز، گرفتگی عضلانی، تعریق، گشادشدن مردمک چشم ها و افزایش اشتها می‌شود.

علائم خماری مواد توهم زا

اعتیاد به مواد توهم زا نیز، از نوع روانی آن است. این موضوع باعث بروز میل مجدد به مصرف مواد می‌شود. به علائم خماری ناشی از مواد مخدر توهم زا، فلاش بک گفته می‌شود. به این معنا که فرد حتی با عدم مصرف ماده نیز علائمی مثل توهم های بینایی، شنوایی، هذیان و از این قبیل را تجربه خواهد کرد. این فلاش بک ها گاهی در غالب بروز هاله های نور، تاریکی، ریزبینی، درشت بینی و جرقه های رنگی ظاهر می‌شوند. این علائم گاهی تا مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر مواد مخدر، باقی می‌مانند.

عوارض جسمانی و روانی خماری

عوارض و علائم خماری معمولا هم به صورت جسمانی و هم به صورت روانی بروز می‌یابند. شدت این علائم این متفاوت خواهند بود. همچنین در صورت شدت یافتن این علائم و یا طولانی شدن آنها، افراد باید از پزشک متخصص و روانشناس در این زمینه کمک بگیرند. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

????علائم جسمانی

حالت تهوع و استفراغ

دردهای عضلانی

مشکلات گوارشی

خارش پوست

تعریق

لرزش

آبریزش بینی

????علائم روانی

مصرف مواد مخدر علاوه بر مشکلات جسمانی، باعث بروز پبامدهای روانی نیز خواهد شد. گاهی این مشکلات جبران ناپذیر بوده و تا مدت ها زندگی افراد را تحت تاثیر قرار خواهند داد. اما افراد می‌توانند با کمک روانشناس، آنها را برطرف کرده و یا عوارض جانبی آنها را کاهش دهند. برخی از این علائم خماری، شامل موارد زیر می‌شوند.

بی قراری

استرس و اضطراب

افسردگی و گوشه گیری

کمبود انرژی

کاهش اعتماد به نفس

✅چطور درد و علائم خماری را کاهش دهیم؟

درد و علائم خماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و طبیعتا هر چقدر اعتیاد سنگین‌تر باشد ترک هم سخت‌تر خواهد شد اما کاری غیرممکن نیست. راهکار کاهش درد هنگام خماری این است که خودتان را از لحاظ روحی و جسمی برای حالت خماری آماده کنید و اراده خود را با کمک روانشناس تقویت نمایید.

افراد در موقعیت حساس احتیاج دارند با فردی که با او راحت هستند، صحبت کنند و همچنین آن فرد بتواند به آن‌ها راهکارهایی ارائه دهد تا مشکل خود را برطرف سازند. قطعا روانشناس بیشترین کمک را به مصرف کننده در جهت کاهش درد خماری و تسریع ترک اعتیادش می‌کند چرا که بعد روانی ترک اعتیاد بسیار سنگین بوده و با کمک مشاور و حضور در کلینیک‌های مطمئن است که نتیجه بهتری حاصل می‌شود. 

سخن پایانی

امروزه روش های زیادی برای کنترل و از بین بردن علائم خماری وجود دارند که افراد می‌توانند با کمک متخصصین از آنها استفاده کنند. علائم ترک و خماری، در افراد مختلف، متفاوت است و هر فرد بسته به شرایط بدنی خود به آنها پاسخ می‌دهد. بهتر است افراد از انجام روش های خودسرانه و غیراستاندارد خودداری کرده و حتما تحت نظر پزشک باشند.

طبیعی است که در این شرایط مشکلات زیادی را تجربه کنند. از بین بردن علائم خماری و مواجهه با آن نیاز به انگیزه و روحیه بالا دارد. همچنین افراد باید به سلامت جسمانی خود نیز اهمیت دهند و آن را تقویت کنند. کمک گرفتن از روانشناس نیز در این دوران تاثیر زیادی در روند بهبودی خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم خماری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

علائم خماری کدام اند؟

علائم خماری هر ماده مخدری متفاوت است. همچنین افراد با شدت های مختلفی آنها را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی این علائم شامل دردعضلانی، اختلال در خواب، بی حالی، گیجی، آبریزش بینی و… می‌شود.

علائم خماری شیشه کدام اند؟

علائم خماری شیشه شامل کم آبی بدن، اضطراب، بی خوابی، میل شدید به مصرف دوباره مواد مخدر، تغییرات اشتها، سردرد و روان پریشی می‌شود.

برای درد خماری چکار باید کرد؟

باید تمام پتانسیل لازم از جمله رژیم غذایی درست و صحبت با روانشناس متخصص را به کار گرفت تا بهتر درد روحی و حتی جسمی را کنترل کرد.

آیا درد خماری دائمی است؟

خیر این درد مقطعی بوده و بسته به شرایط فرد مصرف کننده پس از یک دوره کوتاه، کامل از بین می‌رود.

منبع: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری



:: برچسب‌ها: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته حقوق و وکالت یکی از پرطرفدارترین رشته ها در گروه علوم انسانی است. با اینکه متقاضیان این گروه در مقایسه با گروه های ریاضی و تجربی کمتر هستند؛ اما به هر حال ورود به این رشته آسان نخواهد بود. بازار کار خوب و همچنین موقعیت اجتماعی که این رشته به افراد خواهد داد؛ هر ساله عده زیادی از داوطلبین کنکور را به سوی خود جذب می‌کند. اما نکته جالب توجه اینجاست که همه افراد فارغ التحصیل رشته حقوق نمی‌توانند وکالت کنند.

اینکار نیازمند قبولی در آزمونی است که در ادامه در مورد آن توضیح بیشتری خواهیم داد. همین مورد ضرورت داشتن اطلاعات کافی در مورد رشته مورد نظر را قبل از ورود به دانشگاه نشان می‌دهد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حقوق و وکالت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق

رشته حقوق و وکالت

رشته حقوق و وکالت نیز مانند هر رشته دیگری چالش های مخصوص به خود را دارد. به طور کلی از زمان دبیرستان که فرد وارد رشته علوم انسانی شده تا زمانیکه از دانشگاه فارغ التحصیل شود؛ با دروس فلسفی و تحلیلی زیادی روبرو است. پس توانایی درک مفاهیم انتزاعی و همچنین قدرت حافظه در این افراد باید بسیار بالا باشد. برخلاف ریاضیات در این رشته با مسائل عینی و ملموس سروکار نداریم بلکه باید برای موفقیت در این رشته تفکر انتقادی خود را تقویت کنیم.

مهارت های لازم برای رشته حقوق و وکالت

معمولا دانش آموزان تحت تاثیر چیزی که از دور مشاهده می‌کنند؛ جذب رشته حقوق و وکالت می‌شوند. غافل از اینکه برای رسیدن به چنین موقعیتی باید تلاش زیادی کرده و از مهارت های مختلفی برخوردار باشند. پس علاوه بر علاقه نیازمند وجود ویژگی های دیگر نیز هستیم.

????اعتماد به نفس بالا

یک وکیل توانمند باید اعتماد به نفس بالایی داشته و قادر به دفاع کردن از موکل خود با اطمینان کامل باشد. او باید مسائل زیادی را تجزیه تحلیل کرده و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد. البته این خصلت به مرور در آنها به دلیل موفقیت در پرونده های گوناگون، تقویت خواهد شد. اما به طور کلی او حتی با علم بر اینکه موکلش گناهکار و مجرم است؛ نباید ناامیده شده و با قاطعیت از او دفاع کند. یکی از ویژگی های مهم برای حضور در رشته حقوق و وکالت، برخورداری از اعتماد به نفس بالا است.

????توانایی سخنوری

حتما شما هم صحنه هایی از سخنرانی طولانی و بی نقص وکیلان را دیده اید. در واقع از ضروری ترین مهارت ها برای رشته حقوق و وکالت توانایی سخنوری و مهارت نوشتاری بالاست. آنها باید به اصطلاحات و کلمات حقوقی زیادی مسلط بوده و در شرایط مناسب از آنها استفاده کنند. رسایی کلمات آنها، تاثیر زیادی در قانع کردن قضات و افراد دیگر خواهد داشت. اگر فردی درونگرا هستید که از حرف زدن در جمع دچار استرس می‌شوید؛ احتمالا بهتر است روی این موضوع کار کرده و یا سراغ رشته تحصیلی دیگری بروید.

????تاب آوری بالا

معمولا افراد در رشته حقوق و وکالت، فشار زیادی را تحمل کرده و با موضوعات حساس زیادی روبرو می‌شوند. آنان باید شخصیت ریسک پذیر و از طرف دیگر منعطفی داشته باشند. در مواجهه با شکست و یا مشکلات احتمالی در پرونده های مختلف، تمام تلاش خود را بکارگیرند و توانایی تصمیم گیری در شرایط دشوار را داشته باشند. تاب آوری و صبر از ویژگی های شخصیتی  اساسی برای این رشته خواهد بود.

رشته حقوق و وکالت در دانشگاه

طول مدت رشته حقوق و وکالت در دانشگاه 4 سال خواهد بود. بیشتر واحدهای این رشته تئوری است و گذراندن دوره کارآموزی نیز برای آنان ضروری نخواهد بود. آنان می‌توانند بعد از پایان دوره لیسانس، یا در آزمون وکالت شرکت کنند و یا برای تحصیل در مقطع ارشد، اقدام نمایند.

????گرایشات رشته حقوق و وکالت در مقطع ارشد و دکتری

گرایشات تخصصی رشته حقوق در مقطع ارشد شامل حقوق خصوصی، حقوق ارتباطات، حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق بشر، حقوق حمل نقل، حقوق خانواده و… می‌شود. همچنین برای این رشته امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری نیز وجود دارد و افراد می‌توانند در رشته های حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق نفت و گاز، گرایش فقه و حقوق جزا و حقوق بین الملل به تحصیل بپردازند.

آزمون وکالت در رشته حقوق

افراد صرفا بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به عنوان وکیل شناخته نمی‌شوند. آنها باید علاوه بر برخورداری از یک سن معین در آزمون وکالت شرکت کرده تا پروانه وکالت دادگستری را کسب کنند. علاوه بر قبولی در این آزمون، فرد باید در مصاحبه شفاهی نیز شرکت کرده و با گذراندن تقریبا 2 سال کارآموزی می‌تواند پروانه وکالت خود را دریافت کنند. قبولی در این آزمون و همچنین مراحل وابسته به آن کار آسانی نبوده و افراد باید برای موفقیت در آن تلاش زیادی بکنند.

آزمون اختبار در رشته حقوق و وکالت

یکی دیگر از آزمون های مربوط به رشته حقوق و وکالت، آزمون اختبار است. که افراد بعد از گذراندن مراحل مربوط به آزمون وکالت باید در آن شرکت کنند. این آزمون نیز دارای دو مرحله شفاهی و کتبی است که در شش رشته حقوق جزا، حقوق تجارت، آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی مدنی، حقوق ثبت و حقوق مدنی برگزار می‌شود. این آزمون دو الی سه بار در سال برگزار می‌شود که افراد باید در آن به صورت شفاهی یک پرونده را حل کرده و بعد از آن مراسم تحلیف را انجام دهند. موفقیت در این آزمون نیازمند تسلط کامل بر مفاهیم حقوقی است.

آینده کاری و بازار کار رشته حقوق و وکالت

درآمد یک وکیل برحس تعرفه های کانون وکلای دادگستری تعیین می‌شود و کاملا به بستگی به پروندهای دریافتی فرد خواهد داشت. همچنین این رشته جایگاه اجتماعی خوبی را برای افراد رقم می‌زند. همانطور که می‌دانید اکثر سیاستمداران در دنیا، حقوق دادن هستند. زمینه فعالیت وکیلان بسیار متنوع است و آنان می‌توانند آینده کاری خوبی را برای خود رقم بزنند.

همچنین در صورت موفقیت در آزمون وکالت و اختبار می‌توانند دفتر خود را تاسیس کنند. تدریس در دانشگاه نیز یکی دیگر از موقعیت های شغلی رشته حقوق و وکالت خواهد بود. اما از طرف دیگر این رشته برای مهاجرت مناسب نخواهد بود چرا که قوانین هر کشور متفاوت است و مدرک این رشته در کشورهای دیگر اعتبار ندارد. 

سخن پایانی

برای موفقیت در رشته حقوق و وکالت باید مراحل مختلفی را گذرانده و موانع را پشت سر بگذارید. ورود به این رشته فقط به دلیل درآمد خوب و یا بازارکار آن منطقی نبوده و باید در مورد آن برنامه ریزی داشته باشید. امروزه هر موسسه و سازمانی نیازمند یک وکیل خبره است. به همین دلیل افراد می‌توانند در حوزه های مختلفی فعایت داشته و به صورت همزمان چند پرونده را قبول کنند. البته باید قبل از قبولی در این رشته تمامی جوانب را در نظر گرفت و با یک مشاور تحصیلی نیز در این زمینه مشورت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حقوق و وکالت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

رشته وکالت چند سال است؟

برای وکالت باید ابتدا در رشته حقوق به مدت 4 سال تحصیل کرده و بعد از آن با قبولی در آزمون وکالت و آزمون شفاهی بعد از آن، و گذراندن 2 سال کارآموزی و ارائه یک پایان نامه تحقیقی، می‌توان وکالت کرد.

منبع: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق



:: برچسب‌ها: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مریم گلی یا سالویا دیوینوروم گیاهی است از خانواده نعناع‌ها که به دلیل خاصیت و علائمی همچون مواد توهم زا برخی از افراد از آن برای تجربه توهم زدن استفاده می‌کنند. سالویا دیوینورم یا اسکا ماریا پاستورا که در ایران بیشتر با نام مریم گلی شناخته می‌شود گونه‌ای از مریم گلی تیره است که خود آن خاصیت توهم زایی طبیعی دارد. بسیاری از جوانان بدون آگاهی در دورهمی‌ها از مواد توهم زایی با نام‌های مختلف استفاده می‌کنند که در واقع از ماهیت آن هیچ نمی‌دانند، در بسیاری از موارد تداخلات مواد شیمیایی موجب بروز حوادث جبران ناپذیر می‌شود.

منبع: مریم گلی یا سالویا دیوینوروم

مریم گلی یا سالویا دیوینوروم چیست ؟

سالویا دیوینوروم یامریم گلی یک نوع گیاه است که خاصیت توهم زایی طبیعی دارد که عنصر روان گردانی آن سالوینورین A می‌باشد که قوی‌ترین روان گردان طبیعی شناخته شده است. این گیاه دارای برگ‌های سبز روشن است که اغلب گل‌های بنفش و سفید به صورت خوشه‌ای دارد.  از آن جا که بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که هیچ گونه اعتیاد ندارند، بهتر است مقاله تعریف اعتیاد را بخوانید.

ریشه شناسی مریم گلی

نام سالویا برای اولین بار توسط پلینی بر روی گیاهی گذاشته شد. که به احتمال زیاد سالویا (حکیم عمومی) و از نام لاتین salvere گرفته شده است.

روش مصرف مریم گلی

چندین روش برای مصرف سالویا دیوینورم وجود دارد. این گیاه اغلب توسط کسانی که به دنبال احساس سرخوشی هستند، جویده می‌شود. از دیگر روش‌های مصرف سالویا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. (آگاهی از نحوه مصرف مریم گلی باعث می شود که اطرافیان سریع تر اقدامات لازم برای جلوگیری از اعتیاد فرزندشان را بکنند).

❌ برگ مریم گلی را خشک می‌کنند و در سیگار، بونگ یا پایپ‌ها کشیده می‌شود.

❌ تبخیر و استنشاق می‌شود.

❌سالویا را به صورت دمنوش همانند چایی دم می‌کنند و می‌نوشند

❌ سالویا را خرد و آن را در آب و دیگر نوشیدنی‌ها مخلوط می‌کنند.

میزان اثر مریم گلی به میزان و زمان مصرف فرد و همچنین روش استفاده و مصرف آن بستگی دارد. اثرات سالویازمانی که جویده می‌شود به مراتب بیشتر از روش‌های دیگر مصرف آن است و حتی در این روش اثرات آن تا دو ساعت باقی می‌ماند.

تاثیر مریم گلی

بر اساس یک نظر سنجی از افراد، 38 درصد اثرات را در مقایسه با روش های دیگر تغییر آگاهی توصیف کرده اند. 23 درصد نیز گفتند که این اثرات شبیه به یوگا، خلسه یا مدیتیشن بود. کاربرانی که مریم گلی استفاده کرده اند؛ نوشته اند که برخی رویاهای خود را توصیف می‌کننند و نمونه هایی از هنر رویایی وجود دارد که الهام بخش هستند. و برخی نیز ادعا دارند که الهام گرفته اند.

دلایل گرایش به مریم گلی

برخی از سرخ پوستان، مریم گلی را در مراسم و آیین های خود استفاده می‌کنند و گروهی از هندی ها این ماده را تصوری از مریم مقدس می‌دانند. از جمله برخی از دلایل گرایش به سالویا عبارت است از.

???? سمی نبودن

???? سرعت بروز مناسب

????عدم ایجاد وابستگی

???? عوارض کمتر

???? گیاهی بودن

????قانونی بودن

علائم مصرف مریم گلی یا سالویا دیوینوروم

همانطور که گفته شد مریم گلی خاصیت توهم زایی دارد. این ماده مانند ال اس دی و سیلوسایبین که بر روی گیرنده‌های سرتونین تاثیر می‌گذارد، عمل نمی کند. در عوض مریم گلی در بر گیرنده‌های اپوئیدی کاپا تاثیر می‌گذارد. برخی از علائم این ماده به شرح زیر است.

➰ تغییرات در درک شناختی و احساسات بدن

➰ تغییرات در ادراک حسی فرد و احساس او

➰تغییرات خلقی و احساسی

➰ بی تفاوتی

➰ دور شدن احساسات فرد از واقعیت

➰کاهش توانایی فرد در ارتباط با محیط اطراف

سالویا دیوینوروم باعث توهم شدید می‌شود تا حدی که فرد خود را در حال سفر در زمان یا مکان می‌بیند. همچنین دیدن افراد و چیزهایی که وجود خارجی ندارد، بعد از مصرف مریم گلی رایج است.

عوارض سالویا دیوینوروم

سالویا دینوروم عوارض جانبی جسمی نیز همراه با اثرات روانی ایجاد می‌کند از جمله مهم‌ترین عوارض مصرف مریم گلی در کوتاه مدت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

???? تهوع

???? سرگیجه

????عدم هماهنگی

???? بیان ناخوشایند

???? کاهش ضربان قلب

????لرز

???? تغییرات خلقی و احساسی

???? کاهش حافظه

????دقت و توجه

???? نوسانات پر خوابی یا کم خوابی

???? نوسانات پرخوری و یا کم خوری

????افت تحصیلی و مشکلات تحصیلی

???? اختلال در مسئولیت های شغلی

???? تغییرات رفتاری

????عدم هماهنگی حرکتی

???? ایجاد تحمل یا مقاومت در بدن

زمانی که تحت تاثیر این ماده قرار می‌گیرید به یاد داشته باشید که مریم گلی می‌تواند خیلی خطرناک باشد. در زمان تحت تاثیر بودن این ماده شما دچار عدم هماهنگی و توهم خواهید شد که باعث عدم توانایی رانندگی، انجام کارهای جدی می‌شود.

عوارض و اثرات بلند مدت مریم گلی

این ماده نسبت سایر مواد مخدر کمتر مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته است.  اما می‌دانیم که این ماده بر روی یادگیری و حافظه تاثیر منفی جدی می‌گذارد. در علائم وابستگی و علائم اعتیاد به مریم گلی و ترک سالویا دیوینوروم، تا به حال پاسخ مشخصی به دست نیامده است. اما با توجه به سرخوشی که ایجاد می‌کند می‌توان پیش بینی کرد که مانند سایر توهم زاها اعتیاد روانی داشته باشد.

اسامی دیگر مریم گلی

هیچ کدام از مواد مخدر در بازار با یک نام معرفی نمی‌شوند. انواع و اقسام اسم برای این مواد مشخص می‌شود که در رابطه با مریم گلی نیز صدق می‌کند. در این بخش مقاله نام های دیگر این ماده را نام برده ایم.

???? برگ چوبان

???? مریم باکره

????سالویا

???? پاستورای اسکا

???? نعناع جادویی

????بانو سالی

???? عقل غیب گو

???? برگ نبوت

????حکیم پیشگویی

???? حکیم بینندگان

???? چسبناک بنفش

آیا سالویا اعتیاد آور است؟

در صورتی که سالویا طولانی مدت مورد مصرف قرار بگیرد؛ احتمال بروز علائم ترک نظیر بی قراری، بی خوابی، اضطراب و افسردگی بیشتر می‌شود. در آزمایشی که بر تعدادی از مصرف کنندگان انجام شد؛ عده ای بعد از ترک، برای تجربه دوباره علائم به مصرف مریم گلی روی آوردند.

زمان بروز ترک مریم گلی تقریبا 48 ساعت پس از آخرین مصرف می‌باشد. و وجود مواردی که در ادامه اشاره کرده ایم؛ نشان دهنده اعتیاد به مریم گلی است.

???? احساس گناه

???? احساس خطا

????عدم توانایی حضور در جمع

???? میزان و شدت مصرف زیاد

سخن آخر

بسیاری از نوجوانان بر اساس تبلیغ هایی مبنی بر بی ضرر بودن درگیر اعتیاد می‌شوند. این روزها در بازار مواد را با نام های مختلفی مانند مریم گلی عرضه می‌شود. اگر به صفحه حوادث روزنامه ها سر بزنید می‌بینید که سود جویان چطور از ناآگاهی افراد استفاده کرده و آن ها را به مواد خطرناکی وابسته می‌کنند.

سالویا دیوینوروم  یا مریم گلی، از جمله مواد توهم زایی است که این روزها زندگی جوانان زیادی را تباه کرده است. برای پیشگیری از این مساله باید آگاهی و آموزش های لازم در مورد این مواد به جوانان داده شود. تا در دام قاچاق چیان و سودجویان گرفتار نشوند.

عوامل زیادی در بروز اعتیاد نقش دارند که خانواده تعیین کننده ترین آن است. والدین با آموزش و نظارت بر نوجوان و جوان خود می‌تواند خطر اعتیاد به مریم گلی را کاهش دهد. اگر با همچین مساله ای روبرو شدید، حتما برای اطلاع از نحوه برخورد با اعتیاد فرزند با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به مریم گلی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مریم گلی یا سالویا دیوینوروم



:: برچسب‌ها: مریم گلی یا سالویا دیوینوروم ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

امروزه رشته تربیت بدنی در بین نوجوانان، به خصوص پسران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چراکه هم از نظر تفریح و سلامتی مناسبی است، هم از بازار کار و آینده شغلی نسبتا خوبی برخوردار می باشد. اکثر افرادی که وارد رشته تربیت بدنی می شوند، معمولا به آن علاقه مند هستند و از استعداد و توانایی لازم برخوردار می باشند.

 

همچنین علاوه بر مزایای این رشته، ورود به آن نیز نسیتا آسان است و از روش های مختلفی می‌توان در این رشته به تحصیل پرداخت. امروزه با توجه به اهمیت افراد جامعه به وضعیت بدنی و سلامت جسمانی نیز احتمال درآمد حاصل از کارکردن در حوزه تربیت بدنی نیز مناسب خواهد بود.  در این مقاله قصد داریم شما را با این رشته جذاب و پر مخاطب بیشتر آشنا کنیم.

منبع: رشته تربیت بدنی | معدل و شرایط قبولی تربیت بدنی

معرفی  رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی، علاوه بر تربیت جسمانی، با علوم تربیتی نیز سروکار دارد. به این منظور که به دانشجویان این امکان را می دهد تا با روان و تنش های انسانی آشنا شوند و بتوانند آن ها را مدیریت کنند.

تربیت بدنی، یکی از زیرمجموعه های علوم انسانی است. هدف از این رشته، تقویت جسم به همراه روان و ذهن افراد است. به همین دلیل از دروسی مانند علوم روانشناسی، جامعه شناسی، فیزیولوژی و… برای آموزش استفاده می شود.

دانشجویان تربیت بدنی، در حد یک پزشک یار با جسم انسان آشنا می شوند. به  طوریکه اگر بعدها علاقه مند بودند، می توانند در بخش های توانبخشی، بهسازی جسمی و…. مشغول به کار شوند.

استعداد و توانایی های لازم برای ورود به رشته تربیت بدنی

اگر شما هم علاقه زیادی به قرار دادن فعالیت های ورزشی در روتین زندگی خود هستید و دوست دارید آن را به چشم آینده کاری خود نیز ببینید، رشته تربیت بدنی مناسب شما است. این رشته مختص کسانی است که علاقه وافری به تمرینات ورزشی، آمادگی جسمانی و…. دارند. علاوه بر استعداد و علاقه، شما باید توانایی لازم برای تحصیل را داشته باشید.برخی از مهارت های لازم جهت تحصیل در رشته تربیت بدنی شامل موارد زیر می‌شوند. 

????آمادگی بدنی

کسانی که از سلامت جسمانی نسبتا ضعیفی برخوردار هستند و نمی توانند در طول روز فعالیت های ورزشی را مکرر انجام دهند، بهتر است ابتدا استقامت و قدرت بدنی خود را بالا برده، سپس به سراغ این رشته بروند. همچنین آنان چه در طول دوران تحصیل و حتی بعد از آن باید در رشته های مختلف ورزشی مهارت داشته و حتی آمادگی حضور در مسابقات را داشته باشند. به همین دلیل باید از شرایط جسمانی نسبتا خوبی برخوردار بوده و حتی دستگاه تنفسی آنان نیز سالم باشد.

????شرایط روحی برای تحصیل در رشته تربیت بدنی

با توجه به اینکه این رشته برخورداری از انرژی بالا و شور و هیجان زیادی را می‌طلبد؛ افراد باید از لحاظ روحی نیز برای آن آماده باشند. داشتن اخلاق ورزشی، روحیه رقابتی، علاقه به کارهای گروهی و همچنین اهمیت دادن به دیگران، از ویژگی های اخلاقی است که علاقمندان به این رشته باید دارا باشند. حضور در مسابقات مختلف، برای آنان استرس و اضطراب زیادی را به همراه خواهد داشت؛ به همین دلیل باید از لحاظ روحی، آمادگی رویارویی با آنها را داشته باشن

تحصیل در رشته تربیت بدنی

تحصیل در رشته تربیت بدنی، از دوران دبیرستان آغاز شده و در دوران دانشگاه تخصصی تر می‌شود. امروزه حتی دبیرستان هایی برای تحصیل در این رشته،تاسیس شده اند که افراد با قبولی در آزمون های ورودی آنها می‌توانند به تحصیل در آنها بپردازند. در واقع صرفا دانستن یک رشته ورزشی و یا باشگاه رفتن با تحصیل در آن، به طور کلی متفاوت است و نیاز به داشتن مهارت و دانش ورزشی دارد.

رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی

افرادی که می خواهند وارد این رشته شوند، باید در کنکور سراسری در یکی از رشته های نظری شرکت کنند و سپس در انتخاب رشته، تربیت بدنی را اولویت اول انتخاب کنند.

البته شما می توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، دانشگاه آزاد و پیام نور در موعد مقرر ثبت نام کنید و اگر واجد شرایط بودید، وارد مرحله آزمون عملی خواهید شد. اگر بتوانید در آزمون عملی نیز رتبه لازم را کسب کنید می توانید وارد این رشته بشوید.

آزمون عملی به این صورت است که متقاضیان، از نظر سلامت جسمانی، عقلی، وزن، قد، آمادگی جسمانی و چیزهایی از این قبیل مورد بررسی قرار می گیرند.

گرایش های رشته تربیت بدنی

در گذشته رشته تربیت بدنی، به سه بخش فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی تقسیم می شد. در حال حاضر در مقطع کارشناسی، به دو بخش علوم انسانی و علوم زیستی ارائه می شود. 

گرایش های مقطع کارشناسی ارشد:

  • مدیریت ورزشی
  • رفتار حرکتی( یادگیری حرکتی، کنترل حرکت و آموزش تربیت بدنی)
  • فیزیولوژی ورزشی( فیزیولوژی فعالیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی کاربردی، فیزیولوژی فعالیت ورزشی بالینی و…)
  • آسیب شناسی و حرکات اصلاحی( امدادگر ورزشی، حرکات اصلاحی)
  • روانشناسی ورزشی
  • بیومکانیک ورزشی

????دروس مهم رشته تربیت بدنی در دانشگاه

در مقطع کارشناسی، تعداد کل واحد هایی که دانشجو موظف به گذراندن آن می باشد شامل 133 واحد است. طول مدت این دوران تقریبا چهار سال خواهد بود که در آن دانشجو واحدهای تئوری و عملی مختلفی را می‌گذراند.

  • دروس عمومی: 19 واحد
  • دروس پایه: 14 واحد
  • دروس نظری 38 واحد
  • دروس عملی 36 واحد
  • دروس اختیاری 26 واحد

در ادامه به دروس مهم و اصلی اشاره کرده ایم:

دروس اصلی

دروس تخصصی

اصول فلسفه آموزش و پرورش اصول و مبانی تربیت بدنی
مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه تاریخ تربیت بدنی
روانشناسی کودکی و نوجوانی تغذیه و ورزش
روانشناسی تربیتی آسیب شناسی ورزشی
روانشناسی تربیتی رشد و تکامل  حرکتی
اصول و فنون مشاوره و راهنمایی فیزیولوژی ورزشی
سنجش و اندازه گیری یادگیری حرکتی
تولید و کاربرد مواد آموزشی سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی
روش ها و فنون تدریس بهداشت و ورزش
مدیریت آموزشی تربیت بدنی در مدارس

  ادامه دروس تخصصی

  • مدیریت سازمان های ورزشی
  • مدیریت و طرز اجرای مسابقات
  • زبان اختصاصی
  • حرکت شناسی ورزشی
  • حرکات اصلاحی
  • تربیت بدنی و ورزش معلولین
  • مقدمات بیومکانیک ورزشی
  • مبانی روانی و اجتماعی
  • تربیت بدنی
  • آمادگی جسمانی
  • فوتبال
  • دو و میدانی
  • ژیمناستیک
  • شنا
  • والیبال
  • بسکتبال
  • هندبال
  • تنیس روی میز
  • کشتی
  • بدمینتون

 

بازار کار و آینده شغلی رشته تربیت بدنی

فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی، اگر به دنبال شغلی دولتی هستند می توانند در مدارس و یا مراکز آموزشی از جمله سازمان های ورزشی، فدراسیون و …. تربیت بدنی را تدریس دهند. اما اگر علاقه مند به شغل های خصوصی هستید، می توانید به عنوان مربی خصوصی در باشگاه ها، سازمان های تربیت بدنی، تیم های ورزشی و … مشغول به کار شوید. یا خودتان به صورت شخصی باشگاه یا مرکزی راه اندازی و آن را اداره کنید. به طور کلی می توان گفت فارغ التحصیلان تربیت بدنی آینده شغلی خوبی دارند و اگر تجربه خود را در این زمینه بالا ببرند می توانند همواره رشد کنند و به موفقیت های بیشتر برسند. 

سخن پایانی

از آنجایی که ورزش یکی از جنبه های مهم زندگی محسوب می‌شود و از فعالیت هایی است که برای سلامتی مفید است؛ در این زمینه یک رشته تحصیلی نیز پایه گذاری شده است. افرادی که از توانایی بدنی بالایی برخوردار هستند و یا علاقه زیادی به علوم ورزشی دارند؛ می‌توانند تحصیلات تکمیلی خود را در این رشته آغاز کرده و حتی تا مقاطع ارشد و دکتری نیز ادامه تحصیل دهند. بهتر است قبل از ورود به این رشته تحصیلی افراد به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و از یک مشاور تحصیلی نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته تربیت بدنی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

برای قبولی می توان بدون کنکور اقدام کرد؟

بله. باید در موعد مقرر، در ثبت نام بدون کنکور شرکت کنید.

تربیت بدنی در کدام شاخه قرار دارد؟

تربیت بدنی زیر گروه 5 انسانی محسوب می شود.

شرایط تحصیل تربیت بدنی در هنرستان چگونه است؟

دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در تربیت بدنی را در دبیرستان دارند، اگر در پایه نهم هستند می توانند زمان انتخاب رشته برای سال دهم، تربیت بدنی را انتخاب کنند و وارد هنرستان فنی و حرفه ای بشوند.

منبع: رشته تربیت بدنی | معدل و شرایط قبولی تربیت بدنی



:: برچسب‌ها: رشته تربیت بدنی | معدل و شرایط قبولی تربیت بدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشتری مداری به سیاست‌های حفظ رضایت مشتری در کسب و کار می‌گویند. در واقع فلسفه ای در کسب و کار می‌باشد که برای رفع نیازهای مشتری تلاش می‌کند. احتمالا زیاد شنیده اید که درک مشتری تنها راهی است که می‌توانید روزی خود را افزایش دهید. یا با این کار به مرور مشتری های خود را افزایش دهید. اگر شما هم به دنبال راه های افزایش درک مشتری هستید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. حتی در این زمینه می‌توانید به راحتی از روانشناسان سازمانی و شغلی مشورت بگیرید.

مشتری مداری یعنی چه؟

مشتری مداری یک رویکرد در مشاغل و کسب و کار مختلف است. از این روش برای جذب بیشتر مشتری استفاده می‌کنند. درک مشتری چیزی فراتر از تجربه مشتری است و برای رفع نیازهای مشتری و خواسته های او انجام می‌شود. بنابراین رویکرد درک مشتری، با شناخت و شناسایی نیازهای مشتری آغاز می‌شود.

جهت جلب رضایت مشتری یک سازمان باید در پاسخ به سوالات زیر کوشا باشد. این سوالات شما را در شیوه درک مشتری کارآمد تر می‌کند.

???? مشتری چه انتظاری دارد؟

???? مشتری چه نوع محصولی می‌خواهد؟

????مشتری با چه شیوه ای راضی تر می‌شود؟

???? مشتری با چه امتیازاتی خوشحال تر می‌شود؟

مهارت های مشتری مداری

مشتری مداری مهارت هایی دارد که صاحبین کار باید با آن آشنا باشند. در این بخش مقاله راجع به مهارت های درک مشتری توضیح داده ایم.

???? یکدلی در مشتری مداری

یکی از مهارت های مشتری مداری، یکدلی است. یکدلی به معنای رفع نیازها و خواسته های مشتری. زمانی که صاحبین کسب و کار به رفع نیازها و خواسته های مشتری می‌پردازند، یا خودشان را جای مشتری می‌گذارند به یکدلی رسیده اند. صاحبین کسب و کار باید به این نتیجه برسند که هر آنچه برای خود می‌پسندند، برای مشتری بپسندند.

???? توانایی درک مشتری

توانایی درک مشتری باعث مشتری مداری می‌شود. سازمان ها باید برای خواسته های مشتری تلاش کنند. نیازهای مشتری را رفع کنند و جهت درک مشتری هر کاری را انجام دهند.

???? سازگاری با نیازهای مشتری

زمانی که با نیازهای مشتری سازگاری پیدا کنید، به درجه ای از مشتری مداری رسیده اید. هر آنچه که مشتری می‌خواهد و هر آنچه که نیاز دارد را باید صاحبین کسب و کار اطلاع داشته باشند.

???? ارتباط موثر با مشتری

برقراری ارتباط با مشتری باعث مشتری مداری می‌شود. زمانی که صاحبین سازمان اطلاع داشته باشند چگونه باید ارتباط موثری با مشتری داشته باشند؛ به مهارت درک مشتری رسیده اند.

???? گوش دادن فعال در درک مشتری

همیشه مشتری ها راضی نیستند. بنابراین برای رضایت بیشتر باید صاحبین کسب و کار به این موضوع توجه داشته باشند که به نیازها و مشکلات مشتری گوش دهند. به همین دلیل گوش دادن فعال از مهارت های مشتری مداری است. 

???? مهارت حل مساله

اگر مشتری ناراضی داشته باشید؛ باید از نحوه حل مساله اطلاع کسب کنید. بنابراین از مهارت های مشتری مداری باید به مهارت حل مساله اشاره کرد. اینکه مشکلات و نیازهای مشتری را پیگیری کنید و جهت حل مشکل اقدام کنید.

اهمیت رویکرد مشتری مداری

از نظر شما اهمیت مشتری مداری در چیست؟ درک مشتری؟ رفع نیاز مشتری؟ و … . برای اطلاع بیشتر شما سعی کرده ایم در این بخش مقاله راجع به اهمیت درک مشتری توضیح دهیم.

???? باعث افزایش ارزش طول عمر بیشتر و چرخه مداوم حضور مشتری می‌شود.

???? اگر مشتری خوشحال باشد، سفیران محصولات شما می‌شوند. در واقع به شما در رابطه با معرفی محصولات و برند کمک می‌کنند.

???? حفظ و نگهداری مشتریان. که برای شما بسیار به صرفه تر از جذب مشتری و تبلیغات جدید است.

???? مشتریان منابع بیشتری در اختیار دارند و شما به راحتی می‌توانید نسبت به نیازهای مشتری آگاه باشید.

راهکار مناسب برای مشتری مداری

برای اطلاع از نحوه مشتری مداری باید به برخی نکات توجه کنید. راهکارهای مناسبی جهت درک مشتری وجود دارد که در این مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? افراد مناسبی را برای کار استخدام کنید | درک مشتری

برای مشتری مداری حتما باید در انتخاب کارمندان خود کوشا باشید. هرچقدر بیشتر راجع به استخدام افراد دقت خرج دهید، با موفقیت بیشتر به درک مشتری خواهید رسید. تیم پشتیبانی در سازمان شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای استخدام به دنبال افراد افراد همدل باشید. تا در طولانی مدت به نفع سازمان عمل کنند.

???? برای کارمندان اهمیت و ارزش قائل باشید

برای مشتری مداری باید به کارمندان خود اهمیت و ارزش قائل باشید. هرچقدر که کارمندان رضایت شغلی داشته باشند، در محل کار خوشحال تر و متمرکز تر هستند. و در نهایت همدلی، درک و تمرکز بر درک مشتری برای آنها راحت تر است.

???? الگو سازی کنید | درک مشتری

یکی از روش های مهم در مشتری مداری، الگو سازی است. باید تمامی افراد در سازمان از یک الگوی خاص در سازمان که مبتنی بر درک مشتری است استفاده کنند. برای آگاهی از مشتری مداری کارمندان سازمان، باید کارمندان از خواسته ها، نیازها و انتظارات مشتری اطلاع داشته باشند. برای این کار باید جلسات ماهانه برگزار کنید و روش های نوین مشتری مداری را در اختیار کارمندان قرار دهید.

???? از مشتری بازخورد بگیرید و او را درک کنید

درک مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما باید با مشتریان ناراضی همدلی کنید. و نیازهای دقیق مشتری را بررسی کنید. برای اطلاع بیشتر از بازخوردهای مشتری، نظرات آنها را دنبال کنید و بخواهید که به صورت صریح نظر خود را اعلام کند. در صورت نارضایتی مشتری حتما در پاسخ به آنها کوشا باشید و هم چنین مشکلات آنها را پیگیری کنید. 

???? به روز باشید | مشتری مداری

جهت مشتری مداری باید همیشه خود را به روز کنید. علاوه بر اینکه خود را به روز کردید؛ باید برای کارمندانتان نیز روش های نوین مشتری مداری را توضیح دهید. برای بروزرسانی سازمان حتما از روانشناس و مشاورین شغلی کمک بگیرید.

کلام آخر

مشتری مداری همیشه برای کسب و کارها مفید بوده است. و همواره توصیه می‌شود که جهت درک مشتری به روز باشید و کارمندان خود را نیز به روز کنید. برای اطلاع از روش های مشتری مداری مشورت با روانشناس را فراموش نکنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشتری مداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مشتری مداری چیست؟ | 5 راهکار مناسب برای درک مشتری



:: برچسب‌ها: مشتری مداری چیست؟ | 5 راهکار مناسب برای درک مشتری ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشپزی برای کودکان باعث پرورش مهارت، هوش و برقراری ارتباط با کودکان است. و یک فرصت عالی آموزش در کنار خانواده است. با آموزش آشپزی به کودکان هم فرزندان خود را سرگرم کرده اید و مهارت جدیدی را به او آموزش داده اید. با کمک آموزش آشپزی برای کودکان به افزایش مهارت های فیزیکی، اجتماعی، عاطفی و ذهنی کمک کرده اید. حتی این آموزش باعث می‌شود تا کودک با کار گروهی آشنا شود.

تلاش کودکان در کمک آشپزی به قدردانی منجر می‌شود. اما به یاد داشته باشید که هنگام آشپزی با کودکان حتما باید موقعیت را سرگرم کننده کنید. تا کودک از این فضا لذت ببرد و دوباره مشتاق شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما از روانشناس کودک کمک بگیرید.

منبع: آشپزی برای کودکان | 8 نکته در آموزش آشپزی به کودکان

آشپزی برای کودکان چیست؟

احتمالا این سوال برای همه شما پیش آمده که چرا کودکان به وسایل آشپزخانه علاقه نشان می‌دهند. در جواب به این سوال باید بگوییم که کودکان همیشه به دنبال پیروی از کارهای والدین هستند. و والدین را الگوی خود قرار می‌دهند. احتمالا با بازی وسایل آشپزخانه، تلاش بر شبیه والیدن شدن دارند.

به همین دلیل به آشپزی علاقه نشان می‌دهند. آموزش آشپزی برای کودکان نیز باعث پرورش مهارت های ارتباطی می‌شود، حتی حواس کودکان را تقویت می‌کند. زمانی که کودکان نتیجه آشپزی خود را مشاهده کنند نیز اعتماد به نفسشان افزایش می‌یابد. به همین دلیل برای آموزش مهارت های مختلف از آشپزی با کودک کمک بگیرید.

مزایای آشپزی برای کودکان

مزایای زیادی در آشپزی برای کودکان وجود دارد. که مهم ترین این مزایا، لذت و کار گروهی در کنار خانواده است. حتما به خاطر داشته باشید که آموزش باید اصولی و متناسب سن کودک باشد. تا همراه با مزایا و پرورش مهارت ها باشد. در این بخش مقاله راجع به مزایای آشپزی برای کودکان توضیح داده ایم.

???? باعث افزایش عزت نفس کودکان می‌شود.

???? به کنترل سالم خوری و چاقی کودک کمک می‌کند.

????در برقراری ارتباط با خانواده موثر است.

???? کودکان را مشتاق به غذا خوردن می‌کند.

???? باعث آموزش کار گروهی می‌شود.

????باعث افزایش مسئولیت پذیری کودکان به خانواده می‌شود.

???? باعث افزایش تخیل کودکان می‌شود.

???? مهارت های تصمیم گیری کودکان را بهبود می‌بخشد.

????باعث افزایش توسعه زبان می‌شود.

???? مهارت های حرکتی را افزایش می‌دهد.

???? باعث افزایش مهارت های ریاضی می‌شود.

????مهارت خواندن را افزایش می‌دهد.

???? کودکان با رژیم غذایی مفید آشنا می‌شوند.

???? کودکان با مفاهیم علمی آشنا می‌شوند.

????تمرکز و توجه کودکان را افزایش می‌دهد.

???? مهارت های زندگی را افزایش می‌دهد.

نکات مهم در آموزش آشپزی به کودکان

مشارکت کودکان در کارهای منزل احساس مسئولیت در آنها را افزایش می‌دهد. برای آموزش آشپزی برای کودکان باید به نکات مهمی در آشپزی و آموزش توجه کنید. که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? برای آشپزی برای کودکان، تیم آشپزی تشکیل دهید

یکی از روش های آموزش آشپزی برای کودکان، تشکیل تیم آشپزی است. کودکان معمولا از انجام کارهای گروهی لذت می‌برند. اگر آموزش آشپزی برای کودکان را به عنوان بازی در نظر بگیرید. و یا مانند مسابقه با این آموزش برخورد کنید. کودکان در این شرایط علاقه بیشتری به آشپزی نشان می‌دهند. 

???? نگران کثیف شدن آشپزخانه و فضاها نباشید

برای آموزش آشپزی برای کودکان نباید نگران کثیفی آشپزخانه باشید. هر آموزشی نیاز به آرامش و صبوری دارد. اما متاسفانه بسیاری از آدم ها مدام نگران کثیفی آشپزخانه هستند. اما با نگرانی های مداوم حس اعتماد به نفس کودک را کاهش می‌دهید. برای کمک به آموزش کودک حتما باید صبوری کنید.

???? جهت آشپزی برای کودکان، حتما خلاقیت داشته باشید

آشپزی برای کودکان باید همراه با خلاقیت باشد. با خلاقیت در آموزش آشپزی برای کودکان، به کودکان روش های ایده پردازی را آموزش خواهید داد. و فضای ایده پردازی را در کودکان شکوفا می‌کنید. تزئین مواد غذایی را به کودکان بسپارید و به آنها روش تزئین را آموزش دهید.

???? برای آموزش مهارت های متفاوت کوشا باشید

در آموزش آشپزی برای کودکان، می‌توانید مهارت های مختلف را به فرزندان آموزش دهید. در آشپزی کودکان می‌توانند مهارت ریاضی، برقراری ارتباط و … را آموزش ببینند. در نحوه شمارش، بازی با ریاضی، تعداد مواد غذایی، وزن مواد و … کودک را شریک کنید. تا مهارت ریاضی را به آسانی آموزش ببیند.

???? کار با چاقو را به کودک به شیوه صحیح آموزش دهید | آشپزی برای کودکان

در آموزش آشپزی برای کودکان، کار با چاقو را کم کم به فرزندان آموزش دهید. چاقو یک وسیله خطرناک است و اگر آموزش صحیح صورت نگیرد، خطرناک جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. برای آموزش ابتدا از چاقوی کند استفاده کنید. مواد خوراکی آسان و نرم را به کودک بسپارید تا با چاقو تقسیم کند. حتما راجع به خطرات چاقو با کودک صحبت کنید و آموزش لازم را بدهید. 

???? رعایت نکات بهداشتی را به کودک آموزش دهید

در آموزش آشپزی برای کودکان، حتما باید توجه به نکات بهداشتی صورت بگیرد. به کودکان آموزش دهید که شستن دست ها هنگام آشپزی ضروری است، زیرا باعث جلوگیری از ورود میکروب ها به غذا می‌شود. اگر کودک موهای بلندی دارد، باید موهای خود را ببندد و یا از کلاه آشپزی استفاده کند. پیش بند برای تمییز ماندن لباس، شستن صحیح مواد غذایی، سبزیجات و … را حتما به کودک آموزش دهید.

???? در آموزش آشپزی برای کودکان، کار با وسایل آسپزخانه را آموزش دهید

باید قبل از آموزش آشپزی برای کودکان، کار با وسایل آشپرخانه را به کودک آموزش دهید. زمانی که کار با وسایل را به کودک آموزش می‌دهید، برای آموزش آشپزی برای کودکان باید توانایی های او را بسنجید. کار با گوشت کوب، میکسر، پوست کن، رنده و … را به کودک آموزش دهید.

⚪ تمیز کاری بعد از آشپزی را آموزش دهید

در نهایت برای آموزش آشپزی برای کودکان، باید به او آموزش دهید که قرار دادن قابلمه در گاز پایان آشپزی نیست. به کودک یاد دهید که پایان آشپزی باید آشپزخانه را تمییز کنید و آشغال ها را جمع آوری کنید. ظروف کثیف را بشورید و باقی مانده مواد غذایی را در جای خود قرار دهید. در نهایت فضای تمیزی داشته باشید. 

کلام آخر

آشپزی برای کودکان صرفا به منزله بازی نیست. آموزش آشپزی برای کودکان باعث پروش مهارت های ارتباطی، ریاضی، فرهنگی و کار گروهی می‌شود. به همین منظور باید در آموزش به این نکات توجه کنید. برای آموزش دقیق تر بهتر است از روانشناس کودک کمک بگیرید تا مهارت های الزامی را به والدین آموزش دهد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشپزی برای کودکان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آشپزی برای کودکان | 8 نکته در آموزش آشپزی به کودکان



:: برچسب‌ها: آشپزی برای کودکان | 8 نکته در آموزش آشپزی به کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلالات شخصیتی مجموعه‌ای از اختلالات روانشناختی هستند که رفتار و کردار عجیب و غریبی دارند. احتمالا به علت رفتار تعدادی از اطرافیان خود از لفظ خودشیفته استفاده کرده باشید. یا از طرز رفتار برخی شخصیت ها تعجب کرده باشید. شاید هم از بی ثباتی عاطفی شریک احساسی خود کلافه شده‌اید. طبق تحقیقات انجام شده از هر ۲۰ نفر ۱ نفر مبتلا به یکی از انواع اختلالات شخصیت است. در ادامه انواع، علائم و درمان اختلالات شخصیتی را شرح داده‌ایم.

منبع: اختلالات شخصیتی | انواع اختلالات شخصیتی در DSM5

اختلالات شخصیتی

شخصیت یعنی ثبات فکری، عاطفی و رفتاری. اما کسانی که اختلالات شخصیتی دارند ثبات فکری، احساسات، رفتار ندارند.

به اختلالاتی که در خلق و خو، باور، نگرش، مزاج یا سرشت یک فرد اثرگذار است و اصولا ریشه در کودکی دارند؛ اختلالات شخصیتی می‌گویند. اختلالات شخصیت، اختلالات روانشناختی‌اند که رفتارهای ناسازگار و غیرمنعطف دارند. در زندگی روزمره و ارتباط در اجتماع با مشکل روبرو می‌شوند. زندگی با این افراد دشوار و آزاردهنده است.

در جدول بالا نشان داده ایم که هر کدام از این اختلالات شخصیتی به خاطر کدام ویژگی مشترک در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

انواع اختلالات شخصیتی

به طور کلی 10 نوع اختلالات شخصیتی وجود دارد. آن‌ها را در 3 دسته A ، B، C طبقه بندی کرده‌اند. هر کدام از این طبقات ویژگی های مشترکی دارند.

اختلالات شخصیتی دستهA

افراد دچار یکی از اختلالات شخصیتی گروهA از نظر دیگران رفتار عجیب و غریب دارند. شاخصه اصلی این گروه عدم ثبات شخصیت آن‌هاست. مشکلات آن‌ها پیچیده و اساسی است. این دسته به 3 زیر گروه تقسیم می‌شوند.

  1. شخصیت پارانوئید: کسانی که شخصیت پارانوئید دارند به همه چیز به طرز عجیب و شدیدی شک دارند. به دیگران سوءظن دارند و به کسی اعتماد نمی‌کنند.
  2. شخصیت اسکیزوئید: افراد با شخصیت اسکیزوئید در بیان احساسات محدودیت دارند. آن‌ها گوشه‌گیر و غیراجتماعی هستند.
  3. شخصیت اسکیزوتایپال: افراد دارای شخصیت اسکیزوتایپال ظاهری غیرعادی دارند. به دیگران اعتماد ندارند و اعتقاد شدیدی به قدرت‌های ماورایی و جادو دارند.

اختلالات شخصیتی دسته B

کسانی که در این دسته از اختلالات قرارمی‎گیرند، در کنترل احساسات خود دچار مشکل هستند. این افراد رفتارهای غیر قابل پیش بینی و اغلب نمایشی دارند. این دسته به 4 زیر گروه تقسیم می‌شود.

  1. شخصیت ضداجتماعی: شخصیت های ضد اجتماعی ، به دنبال رفتارهای پرخطر، نقص قوانین و دروغ گویی مداوم هستند.
  2. شخصیت مرزی: این شخصیت ها، خلق و خوی بالا و پایین دارند، هویت و احساسات بی‌ثبات دارند و افکار و تمایل به خودکشی در آن‌ها زیاد است.
  3. شخصیت نمایشی: شخصیت‌های نمایشی خود را به ظاهر عجیب و غریبی درمی‌آورند. به دنبال دیده‌شدن، متفاوت بودن و به شدت احساساتی هستند.
  4. شخصیت خودشیفته: خودشیفته‌ها، حق به جانب و خود بزرگ بین هستند. به دیگران حسادت می‌کنند. آن‌ها از انسان‌ها به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

اختلالات شخصیتی دسته C

کسانی که در دسته c طبقه بندی می‌شوند، تقریبا همیشه دارای استرس، ترس و اضطراب فراگیر هستند. این دسته به 3 زیر گروه تقسیم می‌شود.

  1. شخصیت وابسته: شخصیت وابسته آستانه تحمل پایین، وابستگی بیش از حد به دیگران و ترس از تنها بودن دارند.
  2. شخصیت اجتنابی: افرادی که شخصیت اجتنابی دارند، نگران قضاوت منفی دیگران، احساس عدم کفایت و بیش از حد کم رو هستند.
  3. شخصیت وسواسی-جبری: این شخصیت به شدت کنترل گر، کمال گرا و دارای استانداردهای بالا هستند.

علل اختلالات شخصیتی

علل بوجود آورنده اختلالات شخصیتی به صورت متعادلی از وراثت و محیط است. در ادامه راجع به عوامل اختلالات شخصیتی توضیح داده‌ایم.

ژنتیک: برخی خصوصیات شخصی توسط والدین به فرزندان انتقال پیدا می‌کند. برخی خصوصیات مربوط به اختلال های شخصیت هم یکی از میراث‌های والدین است که به فرزندان منتقل می‌شود.

محیط: گاهی عوامل محیطی و اجتماعی در شخصیت و رشد افراد تاثیر گذار است. آزار جنسی و جسمی در کودکی، تنش‌های خانوادگی و وابستگی به الکل والدین از عوامل محیطی هستند. برای مثال: اگر کودکی در خانواده‌ای با سطح متوسط و اجتماعی به دنیا آمده باشد. اما در محل زندگی همسایگان و افراد بزهکار زندگی می‌کردند. کودک پس از رشدیافتن تبدیل به شخصیت ضداجتماعی گشته است.

طبق تحقیقات، پژوهشگران به نتیجه جالبی دست یافته‌اند. 2 قلوهای دو تخمکی از خانواده متوسط و اجتماعی که از والدینشان جداشده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. فرزند اول را به خانواده فرهنگی و فرزند دوم را به خانواده‌ای با شخصیت اسکیزوئید سپردند.

پس از گذشت چند سال و شکل‌گیری شخصیت بچه ها، مشخص‌شد کودکی که در خانواده فرهنگی بزرگ شده بود شغل کارمند داشت. و کودکی که در خانواده با شخصیت اسکیزوئید رشد کرده بود بسیار منزوی و از اجتماع گریزان بود.

زیستی: شاید فردی با مصرف داروها و مواد شیمیایی تبدیل به شخصیت پارانویید شود. (البته در صورتی که در خانواده همچین ویژگی شخصیتی نداشته اند). برای مثال: برخی افراد با شخصیت متعادل پس از مصرف مواد، خصوصیات شخصیت پارانویید را نشان می‌دهند.

بدترین و خطرناک ترین اختلالات شخصیتی

همه اختلالات شخصیتی به اطرافیان آسیب می‌رساند. اما برخی اختلالات شخصیتی پرخطرتر هستند. مانند شخصیت ضداجتماعی و پارانوئید.

خطرات ضد اجتماعی ها: این افراد به طرز عجیبی به دنبال مشاجره، نقص قوانین و عدم مسئولیت پذیری هستند. این شخصیت حتما در برهه‌ای از زندگی درگیر مراجع قانونی می‌شود. رانندگی پرخطر و با سرعت بالا دارند، و به همین دلیل درصد تصادف این شخصیت ها بیشتر است.

خطرات پارانوئیدها: یکی دیگر از اختلالات شخصیتی پرخطر پارانوئید است. اگر فردی که سوءظن دارد و به دیگران مشکوک است، همزمان مواد (مواد مخدر یا محرک) مصرف کند؛ علائم پارانوئیدی آن‌ها افزایش می‌یابد و دست به کارهای خطرناک می‌زنند.

درمان اختلالات شخصیتی

اختلالات شخصیتی درمان‌های متفاوتی دارند. اما بهترین درمان طبق نظر درمانگر بعد از ارزیابی بیمار مشخص می‌شود. گاهی اختلال عوامل ژنتیکی و گاهی ریشه در کودکی دارد. طبق بررسی‌های درمانگر، بعد از چند جلسه مراجعه کننده شدت نشانه‌هایش کاهش و با استمرار جلسات درمان انجام می‌شود. روان‌درمانی و دارودرمانی توسط متخصص به صورت همزمان بیشترین بازدهی را به همراه دارد.

پیامدهای عدم درمان مشکلات شخصیتی

تمامی اختلالات شخصیتی پیامدها و عوارض جدی دارند. این افراد به خود و دیگران آسیب می‎زنند. از لحاظ عاطفی، فکری و کاری تعادل ندارند. قابل پیش بینی نیستند و هر لحظه امکان رفتار عجیب وجود دارد. توانایی انجام درست کارهای روزمره ندارند و دیگران را از خود دور می‌کنند.

کلام آخر

بامطالعه مقاله متوجه شده اید که اختلالات شخصیتی متعددی وجود دارد. که هرکدام نشانه و پیامدهای به خصوصی دارد. لطفا از برچسب زدن به خود و دیگران پرهیز کنید. و تشخیص را به دست متخصص بسپارید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی در خدمت شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات شخصیتی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اختلالات شخصیتی | انواع اختلالات شخصیتی در DSM5



:: برچسب‌ها: اختلالات شخصیتی | انواع اختلالات شخصیتی در DSM5 ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره آنلاین روانشناسی یکی از جدیدترین خدماتی است که برخی مراکز مشاوره اقدام به ارائه آن می‌کنند. با توجه به مشکلاتی نظیر نبود مراکز مشاوره معتبر در همه جای کشور، نبود متخصصان فارسی زبان در خارج کشور و یا شیوع ویروس کرونا امروزه استفاده از خدمات غیرحضوری نظیر مشاوره آنلاین روانشناسی بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است. خدمات مشاوره آنلاین، فضای مجازی نظیر تلگرام و مشاوره تحت وب را در برمی‌گیرد و می‌تواند یک جلسه مشاوره حضوری را برای شما شبیه سازی کرده و خدمات مورد نیاز را فراهم نماید. در ادامه تمامی جوانب این خدمات را شرح داده‎ایم. 

شما می توانید با گذاشتن کامنت در پایین همین مقاله و ارسال ایمیل یا شماره واتس اپ با ما ارتباط برقرار کنید

منبع: مشاوره آنلاین با متخصص.

مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

مشاوره آنلاین روانشناسی یکی از جدیدترین خدمات مشاوره روانشناسی است که امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. خدمات مشاوره آنلاین می‌تواند در فضای مجازی خاصی نظیر تلگرام یا به صورت مشاوره تحت وب ارائه شود. در مشاوره تحت وب درمانگر می‌تواند جلسات حضوری را از طریق تماس‌های تصویری و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کند تا کاملاً فضای مشاوره حضوری را شبیه سازی نماید.

مزایای کمک گرفتن از مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره آنلاین روانشناسی نسبت به مشاوره حضوری مزیت‌هایی دارد که امروزه بسیاری از افراد آن را ترجیح می‌دهند. ما در ادامه به مهم‌ترین فاکتورهای برتری خدمات آنلاین نسبت به حضوری اشاره کرده‌ایم.

✔️ کاهش یافتن مقاومت مراجعان

بسیاری از مراجعان نسبت به مراجعه حضوری احساس خوبی ندارند و در برابر روانشناسان و درمانگران احساس معذب بودن می‌کنند. این افراد اغلب یا برای مشاوره اقدام نمی‌کنند یا اینکه در طول جلسات کمتر در مورد مشکلات اصلی خود حرف می‌زنند؛ اما در جلسات مشاوره آنلاین تا حدی این مسئله کاهش پیدا کرده و افراد می‌توانند آزادانه‌تر مسائل خود را مطرح نمایند.

✔️ صرفه جویی در وقت و هزینه

در بسیاری از مواقع افراد دسترسی نزدیکی به مراکز مشاوره تخصصی ندارند؛ اما مشاوره آنلاین روانشناسی تمام فاصله‌ها را از بین برده و باعث می‌شود که افراد بتوانند از هرجای کشور با بهترین مشاوران و روانشناسان تماس بگیرند. این مسئله با از میان برداشتن بعد فاصله و مسائل مرتبط با رفت و آمد می‌تواند تا حد زیادی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه‌های شما شود.

✔️ دسترسی آسان‌تر با مشاوره آنلاین

در مراجعه حضوری متخصصین نمی‌توانند در هر ساعتی در دفتر کار خود حاضر شده و به شما خدمات مشاوره را ارائه دهند؛ اما در مشاوره آنلاین رواشناسی روانشناسی شما آزادی عمل بیشتری دارید و می‌توانید در ساعات مختلف شبانه روز با مرکز مشاوره مورد نظر خود تماس بگیرید و از خدمات مشاوره بهره مند شوید.

نحوه استفاده از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی

برای کمک گرفتن از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی کافی است در قسمت کامنت‌های مرتبط با هر پست در سایت کامنت بگذارید یا به آدرس تلگرام درج شده در سایت و یا پشتیبانی اینستاگرام ذهن نو پیام بدهید. روانشناسان و مشاوران متخصص همواره آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

مشاوره آنلاین چت

مشاوره آنلاین با چت نیز یکی دیگر از فرم های ارائه خدمات مشاوره روانشناسی است که این روزها در صفحات مجازی شایع شده است. مشاوره آنلاین با چت هر چند که محدودیت های زیادی دارد، اما باز هم کسانی هستند که طالب این روش مشاوره باشند. از جمله محدودیت های مشاوره آنلاین چت به شرح زیر است.

???? مشاور کمترین راه ارتباطی را داشته بنابراین پیشبرد جلسه بسیار دشوار می شود. 

???? زمان بیشتری برای صحبت نیاز دارد.

???? امکان بروز خطای شناختی بالا می رود. 

???? امکان ارائه تمرینات عملی کاهش پیدا می کند.

???? همه مشکلات روانشناختی در مشاوره آنلاین چت قابل درمان نیستند.

با توجه به محدودیت های ذکر شده، ترجیحا برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین از چت دوری نمایید. با این حال شما می توانید این خدمات را متخصصان مجموعه ذهن نو نیز دریافت کنید.

موضوعات مشاوره آنلاین

در مشاوره آنلاین نسبت به مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی محدودیت خاصی برای مطرح کردن موضوعات و مشکلات وجود ندارد. از جمله موضوعاتی که در مورد آن‌ها می‌توانید از خدمات این نوع مشاوره استفاده کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشاوره کودک : به بررسی مسائل مرتبط با کودک و نوجوان پرداخته می شود. 
  • مشاوره ازدواج و ارتباط با جنس مخالف : مسائل مرتبط با روابط عاطفی و تصمیم گیری برای ازدواج مطرح می گردد.
  • مشاوره جنسی : مشکلات مرتبط با مسائل زناشویی را مورد بررسی قرار می دهد.
  • مشاوره خانواده : تنش‌ها و اختلاف‌های موجود در خانواده مورد بررسی قرار می گیرند.
  • مشاوره روانشناسی : در این جلسات درگیری با انواع اختلالات روان‌شناختی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و … پرداخته می شود.
  • مشاوره شغلی : به بررسی مسائل مرتبط با شغل
  • مشاوره تحصیلی : به بررسی مسائل مرتبط با تحصیل می پردازد.

ملاک‌های انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی آنلاین

متأسفانه امروزه بسیاری از افراد غیرمتخصص و سودجو در فضای مجازی اقدام به ارائه خدمات مشاوره آنلاین می‌کنند و در فضاهایی نظیر چت و دایرکت جلسات درمانی برگزار می‌کنند. از آنجایی که هویت این افراد در بسیاری از موارد مشخص نیست بسیار اهمیت دارد که در این باره هوشیار باشید و از هرکسی درخواست کمک نکنید. مطمئن‌ترین افراد کسانی هستند که در مراکز مشاوره معتبر و با مجوز رسمی از سوی نهادهایی نظیر سازمان نظام روانشناسی یا بهزیستی فعالیت می‌کنند و دارای حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد در حوزه روانشناسی هستند.

مجموعه ذهن نو با گرد هم آوری مجموعه از متخصصان با تجربه و مورد تایید روانشناسی به شما خدمات لازم در حوزه مشاوره آنلاین و مشاوره آنلاین چت را ارائه می دهد. پس با شماره های درج شده تماس بگیریدو یا به در صفحات مجازی ما را دنبال کنید.

برای دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی در زمینه های مختلف می‌توانید در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

آیا می‌توان جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی را به حضوری تبدیل کرد؟

بله شما علاوه بر مشاوره روانشناسی آنلاین، می‌توانید با شماره‌های مرکز تماس گرفته و برای جلسه حضوری با درمانگر مورد نظر خود  نوبت مشاوره دریافت کنید.

ممکن است برخی مشکلات حتماً به مشاوره حضوری نیاز داشته باشند؟

بله در برخی شرایط ممکن است درمانگر از شما بخواهد که شیوه جلسات را تغییر داده و به صورت حضوری مراجعه نمایید. برای مثال مادرانی که در مورد مشکلات هوش فرزندشان سوال می‌کنند ممکن است نیاز داشته باشند تا همراه فرزند خود به مرکز مشاوره مراجعه کرده و خدماتی نظیر انجام آزمون‌های هوش و استعدادیابی را از جانب متخصصین دریافت نمایند.

آیا می‌توانیم در مورد مشکلات جنسی به جای خدمات مشاوره حضوری از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنیم؟

بله متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل مسائلی نظیر شرم و خجالت در مورد مشکلات جنسی خود هرگز از یک متخصص کمک نمی‌گیرند و حتی ممکن است سال‌های سال خود را با این موضوع عذاب دهند. مشاوره آنلاین روانشناسی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید آزادانه‌تر مسائل خود را مطرح کنید و در این زمینه راهنمایی‌های مفید را دریافت نمایید.

منبع: مشاوره آنلاین با متخصص



:: برچسب‌ها: مشاوره آنلاین با متخصص ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حرص و طمع یکی از ویژگی های رفتاری افرادی است که به خواسته های خود قانع نیستند. و برای مال بیشتر حتی به دیگران آسیب نیز وارد می‌کنند. افرادی که برای دریافت خواسته های بیشتر رفتارهایی مانند تقلب، آسیب به دیگران و … انجام می‌دهند؛ افراد حریص شناخته می‌شوند. احتمالا در اطراف خود افرادی را می‌شناسید که برای رسیدن به وضعیت مالی بیشتر حتی از جان خودشان می‌گذرند و خود را به خطر می‌اندازند. اینکه خاصیت انسان ها تلاش برای پیشرفت است کاملا صحیح می‌باشد؛ اما به چه قیمتی؟ اینکه جان خود را به خطر بی‌اندازید و دیگران را از خود دور کنید ارزش دارد؟ در این مقاله راجع به حرص و طمع توضیحات داده ایم.

حرص و طمع چیست؟

به نظر شما آدم طمع کار کیست؟ افرادی که برای کسب دارایی بیشتر تلاش می‌کنند؟ یا افرادی که از دیگران برای ترقی خود کمک می‌کنند؟ آدمیزاد برای پیشرفت خود تمام تلاشش را می‌کند, اما گاهی اوقات انسان ها با آسیب به دیگران سعی دارند تا پیشرفت کنند. بنابراین منظور از حرص و طمع میل به چیزهای بیشتر چه مالی و چه غیر مالی است. به طور کلی روانشناسان به کشف طمع به عنوان یک انگیزه گرایشی پرداخته اند.

اما حرص و طمع ساختاری پیچیده دارد که در هر کشور از لحاظ فرهنگی متفاوت است. و ریشه تمامی قتل ها، سرقت ها، غارت ها، جنگ ها، جنایت ها و خشونت های خانوادگی در طمع است. حتی در روابط نیز افراد از حرص استفاده می‌کنند که در خانم ها بسیار بیشتر است. انتظارات در رابطه به قدری افزایش پیدا کرده است که عدم پاسخ به آنها باعث سرزنش و ناتوانی خود خواهد شد. در این مقاله سعی در توضیح نشانه ها و علت و راهکارهای جلوگیری از آن کرده ایم.

نشانه های حرص و طمع

افرادی که در زمینه های مختلف زندگی، با حرص و طمع پیش می‌روند؛ میل سیری ناپذیر به کسب چیزهای بیشتر دارند. افراد برای چیزهای ارزشمندی مانند کالا، پول، عشق، دوستان و … طمع می‌کنند. در این بخش مقاله راجع به نشانه های حرص و طمع توضیح داده ایم.

???? هرچه بیشتر، بهتر

یکی از نشانه های حرص و طمع، کسب چیزهای مادی و غیر مادی بیشتر از آنچه مورد نیازش است، می‌باشد. افرادی که طمع کار هستند به داشته های خود به هیچ وجه قانع نیستند؛ حتی اگر این دارایی بسیار زیاد باشد. بنابراین هرچه بیشتر داشته باشند، بهتر است. حتی اگر نیازی به بیشتر نداشته باشند.

???? احساس نارضایتی

افراد با حرص و طمع معمولا از چیزی راضی نیستند. آنها همیشه احساس نارضایتی دارند و از داشته های خود ممنون نیستند. فرد طمع کار هرگز خدا را برای دارایی هایش عبادت نمی‌کند.

???? آسیب به دیگران

معمولا افراد با حرص و طمع آسیب به دیگران را برای کسب بیشتر ایراد نمی‌دانند. برای این افراد مهم نیست که با کار و رفتارهایش به کسی آسیب می‌زند؛ همین که خودش پیشرفت کند کافیست!

???? تقلب در بازی

کسانی که حرص و طمع دارند، همیشه در بازی ها تقلب می‌کنند؛ برای اینکه برنده باشند. این افراد هرگز توان شکست ندارند؛ زیرا میل به کسب بیشتر و پیشرفت مانع از آسایش و انسانیت او می‌شود.

???? استفاده از دیگران برای پیشرفت

افرادی که ویژگی های حرص و طمع را دارند، دیگران را پله های ترقی خود می‌بینند. با افرادی که برای آنها سودی دارند ارتباط می‌گیرند تا به خواسته های خود دست یابند. این افراد هرگز میل به کسب بیشتر را از دست نخواهند داد. 

پیامدهای حرص و طمع

کسانی که با حرص و طمع در حال زیستن هستند، دوستان و اطرافیان زیادی ندارند. زیرا با ضررهای پی در پی به اطرافیان برای پیشرفت خود؛ آنها را از خود رانده اند. افراد طمع کار در اجتماع جایگاهی ندارد  و همیشه ذلیل و خوار شمرده می‌شود. این افراد معمولا به دروغ، نیرنگ، فریب، غیبت و تجسس نیز می‌پردازند. افراد طمع کار مورد بی اعتمادی قرار می‌گیرند. و از لحاظ دینی، خداوند طمع کاران را دوست ندارد.

اما باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که اگر کسی برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود تلاشی نکند، هرگز پیشرفت نخواهد کرد. اما این پیشرفت نباید به حرص و طمع تبدیل شود. 

راهکارهای جلوگیری از حرص و طمع

زمانی که فرد عاقل از حرص و طمع خود اطلاع داشته باشند؛ به دنبال راه چاره می‌گردد. جلوگیری از طمع کار ساده ای نیست. اما راهکارهایی برای آن وجود دارد که در این بخش مقاله به آن پرداخته ایم.

???? ساده زیستی را تجربه کنید

افرادی که با حرص و طمع زندگی کرده اند، چیزی از ساده زیستی نمی‌دانند. اما باید برای رفع چنین مشکلی حتما ساده زیستی را تجربه کنند. تا آرامش و حال خوب نگرانی را تجربه کنند. البته که این روش باید طی درمان های متفاوت با روانشناس پدید بیاید.

???? فلسفه وجودی هر پدیده ای را بشناسیم

یکی از راه های رهایی از حرص و طمع، شناخت فلسفه وجودی هر پدیده ای است. مسکن، خوراک، پوشاک و … را شناسایی کنید. زمانی که به فلسفه وجودی این پدیده ها پی بردید، به آرامش بیشتری خواهید رسید. 

???? بررسی عوارض و پیامدهای حرص و طمع

یکی از راهکارهای جلوگیری از حرص و طمع، بررسی عوارض و پیامدهای این رفتار است. اگر با عواقب و پیامدهای حرص و طمع آشنا شوید؛ به مرور رفتارهای خود را کاهش می‌دهند. و آرامش روان خود را تضمین می‌کنند.

???? از روانشناس و درمانگر کمک بگیرید

برای جلوگیری از حرص و طمع، حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با بررسی ریشه پدیدآیی این رفتارها، به خوبی راهکارهای مناسب به شما ارائه می‌دهند. و در نهایت شما را از بند طمع کاری نجات می‌دهند. 

کلام آخر

حرص و طمع همیشه زندگی افراد را مختل می‌کند. برای زندگی بهتر تلاش کنید تا پیشرفت کنید، چرا طمع؟ با طمع نه تنها به دیگران، بلکه به خودتان نیز لطمه می‌زنید. افرادی که زندگی های هدفمند و با برنامه ریزی دارند؛ قدردان داشته هایشان هستند. اما کسانی که میل به طمع دارند، هرگز پیشرفت چشم گیری و باب میلی نخواهند داشت.

برای کمک به خود و رهایی از بند طمع حتما از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرص و طمع می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حرص و طمع با انسان چه می‌کند؟ | 5 نشانه حرص و طمع



:: برچسب‌ها: حرص و طمع با انسان چه می‌کند؟ | 5 نشانه حرص و طمع ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()