تردید در ازدواج
نوشته شده توسط : ذهن نو

تردید در ازدواج یکی از اتفاقاتی است که پیش از ازدواج به سراغ افراد می‌آید. در واقع شک و تردید مانع بزرگی برای بستن پیوند زناشویی است و افراد بسیاری به خاطر شک‌های مداوم، فرصت‌های ازدواج خود را از دست داده و تا ابد مجرد مانده‌اند. از طرفی هم نباید برای ازدواج سریع‌تر، شک و تردیدهای خود در این زمینه را رها کرد چراکه برخی از این تردیدها کاملا صحیح و به جا هستند و باید به آبن‌ها توجه نمایید. شک و تردید در ازدواج علت‌های مختلفی دارد که در این بخش قصد تحلیل و پرداختن به این مطلب را داریم. در ادامه راهکارهایی را بیان می‌کنیم تا با بهره گیری از آن‌ها به شک و تردیدهای خود درباره ازدواج پایان دهید.

منبع: تردید در ازدواج

برای دریافت مشاوره در زمینه تردید در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تردید در ازدواج

هنگامی که در موقعیت ازدواج قرار می‌گیرید ممکن است تردید به سراغتان بیاید به طوری که مدام در ذهن شما سوالات مختلفی شکل بگیرد. این سوالات دامن زننده حس تردید در شما هستند که نباید آن‌ها را سرکوب نمایید بلکه باید به یک به یک سوالات، پاسخ دهید. برخی از این سوالات عبارتند از “آیا زوج مناسب و قابل اعتمادی برای من می باشد؟” و  “آیا با او خوشبخت می شوم؟ ” و ده‌ها سوال دیگر که باید به آن‌ها پاسخ دهید تا با اطمینان خاطر ازدواج کنید.

موضوع تردید در ازدواج اهمیت زیادی دارد و شما باید پس از فکر کردن بسیار و رفع تردیدهای خود و مشورت با افراد خبره پاسخ مثبت دهید. ازدواج زندگی شما را دگرگون خواهد کرد و برای اینکه این دگرگونی مثبت باشد، باید با دید کامل‌تر و مطمئن‌تری به انجام آن دست زد تا در آخر به پشیمانی ختم نشود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

چه عواملی موجب تردید در ازدواج می شود؟

 

قطعا دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد در مورد ازدواج متفاوت است و عوامل مختلفی هم به تردیدها و نگرانی‌های زوجین دامن می‌زنند. برای نمونه، هنگامی که فردی مدام شاهد طلاق و کدورت میان زوجین زیادی است و اکثر افرادی که می‌شناسد در زندگیشان موفق نیستند، دچار تردید شده و در مورد اینکه ازدواج کند یا خیر مردد می‌شود.

 

از عوامل دیگری که موجبات تردید در ازدواج را فراهم می‌کنند می‌توان به شنیدن اخبار و حوادث منفی، ترس از طلاق و پشیمانی از ازدواج، ترس از خیانت دیدن، گذشته طرف مقابل یا عدم توانایی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و… اشاره نمود. همه این موارد به تنهایی می‌توانند یک فرد را تا ابد مجرد نگه داشته و مانع ازدواجش شوند. برای بازسازی و ایجاد انگیزه های ازدواج کلیک کنید.

????فرار از مسئولیت پذیری

در برخی موارد شاهد فرار از مسئولیت پذیری در طرف مقابل خود هستید؛ و یا حتی خود شرایط مسئولیت پذیری را ندارید. از این رو طبیعی است که تردید در ازدواج شکل گرفته و افراد دیگر تمایلی به ازدواج نداشته باشند.

????بی اعتمادی

اعتماد نیز نقش مهمی در مورد تردید در ازدواج ایفا می‌کند. زمانی که افراد به اندازه کافی به یکدیگر اعتماد ندارند و یا مسئله پیش می‌آید که اعتیاد خود را نسبت به یکدیگر از دست می‌دهند؛ تردید در ازدواج شکل گرفته و دیگر نمی‌توانند ارتباط موثری مانند گذشته با یکدیگر داشته باشند. 

????مسائل مالی

مسائل مالی نیز یکی دیگر از دلایل تردید در ازدواج است. این موضوع مخصوصا در پسران شایع تر است. به طور کلی شروع زندگی مشترک و یا ادامه دادن به آن نیاز به سرمایه داشته و افراد باید درآمد معقولی داشته باشند. در غیر اینصورت بعد از شروع زندگی مشترک احتمال بروز برخی از مشکلات بیشتر می‌شود.

????نداشتن اهداف مشترک

بعد از کمی معاشرت افراد متوجه می‌شوند که اهداف مشترکی با یکدیگر دارند یا نه! اما در این مورد عوامل دیگری مانند علاقه و وابستگی نیز شکل گرفته است. در این شرایط افراد دچار تردید در ازدواج شده و نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند.

راهکارهایی در جهت اطمینان از ساختن یک زندگی موفق

1. صحبت با طرف مقابل خود درباره مسائل گوناگون پیش از ازدواج (در مورد همه مسائل از اعتقادات گرفته تا شرایط مالی و میزان تمایل به روابط جنسی و… را از او بپرسید تا متوجه شوید با یکدیگر وجه مشترکی دارید یا خیر)

2. به چالش کشیدن طرف مقابل خود (برای نمونه او را عصبانی کنید و ببینید چگونه با شما رفتار می‌کند)

3. مشورت و راهنمایی از مشاور ازدواج

4. تحقیق‌های دقیق و همه جانبه

5. زمان دادن به خود و فکر کردن

6. به تعویق انداختن مراسم

اگر در مورد ازدواج با دوست دختر و یا ازدواج با دوست پسر تردید دارید، کلیک کنید.

اشتباهات رایج در جهت رفع تردید در ازدواج 

برخی از افراد هنگام مواجه با شک و ترید در ازدواج ، راهکارهای اشتباهی را به کار می‌گیرند که به شرح زیر می‌باشد.

????بعد از ازدواج با خانواده اش قطع ارتباط می کنم

عدم رضایت از خانواده طرف مقابل، حس تردید در ازدواج را برای فرد دو چندان کرده و متاسفانه برخی افراد با این تصور که “بعد از ازدواج رابطه‌ای با خانواده همسرم برقرار نمی‌کنم” خود را در شرایط بدی قرار می‌دهند. از آنجایی که بیشتر زنان و مردان به ارتباط با خانواده خود تمایل دارند، این واکنش موجب از هم گسستن پیوند زناشویی می‌شود. بنابراین برای رفع تردید خود در مورد این قضیه نباید راه قطع ارتباط را در پیش گرفت.

 ????بعد از ازدواج او را مجبور به قطع ارتباط با دوستانش می کنم

عده‌ای نیز وقت بسیاری را با دوستانشان می‌گذرانند که این موضوع زمینه ایجاد تردید در ازدواج با طرف مقابل را افزایش می‌دهد و برای رفع این تردید خود با این جمله که همسرم را مجبور به قطع ارتباط با دوستانش می‌کنم، به خودش دلگرمی می‌دهد. متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که رفت و آمد و وقت گذراندن با دوستان کار اشتباهی است و باید از انجام آن جلوگیری شود. برای اطلاع از انواع دلایل ازدواج کلیک نمایید.

در صورتی که این نگرانی کاملا بیهوده و غیرمنطقی است زیرا شما باید نگران شخصیت دوستان همسرتان باشید نه صرفا ارتباط با یک دوست. داشتن دوست نه تنها ضرری ندارد بلکه برای روحیه انسان‌ها بسیار مفید می‌باشد ولی از طرفی هم نباید به هر شخصی اعتماد کرد و باید بهترین فرد را برای دوستی برگزید. اگر در رابطه با دوستان مشکل دارید، می‌توانید از همسرتان بخواهید که دوستانش را به خانه نیاورد و در بیرون از منزل با هم وقت بگذرانند.

 ????بعد از ازدواج عاشق همسرتان می شوید

این جمله‌ را حتما برای یک بار هم که شده در زندگی‌تان شنیده‌اید. در واقع اینگونه است که شما باید از طرف مقابل خود خوشتان بیاید تا بعد ازدواج عشق ایجاد شود، نه اینکه او را نپسندید و اصرار داشته باشید که بعدها ممکن است عاشق او شوید. پس این راه برای برطرف نمودن تردید در ازدواج اشتباه است و دوست داشتن اولیه برای پیوند ازدواج بسیار مهم است.

 ????بعد از ازدواج اخلاق های بد همسرم را ترک می دهم

عادت‌ها و رفتارهای یک انسان را تا زمانی که خودش نخواهد نمی‌توان درست کرد. این جمله که برای رفع تردید در ازدواج به کار می‌رود، منجر به جدایی‌های بسیاری شده است. بنابراین اگر فردی رفتارهای زشت و زننده‌ای دارد هرگز او را به عنوان همسر خود انتخاب نکنید. برای آشنایی با معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

شرایطی که در آن تردید در ازدواج بی دلیل است

با اینکه احساس تردید در ازدواج، در بیشتر موارد طبیعی بوده و بیشتر زوجین آن را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی در برخی موارد نمی‌توان به آنها حق داد تا دچار این حس شوند. چرا که هنوز شناخت کافی از یکدیگر نداشته و اصلا ازدواج انتخاب درستی نیست. در واقع آنان باید بیشتر صبر کرده و سپس از تاثیرات این حس بترسند. همچنین افرادی که در معرض ازدواج اجباری هستند؛ اصلا این موضوع برایشان معنی ندارد. به طور کلی می‌توان گفت؛ تا زمانیکه دو طرف به بلوغ غاطفی برای ازدواج نرسیده باشنند، بروز این تردید در آنها جایز نیست.

شک و دودلی در ازدواج برای هر کسی ممکن است رخ دهد. پس این شک را به فال نیک بگیرید. اما بی توجه نیز نباشید. در این باره حتما تامل کنید و در مورد تردید هایتان با افراد صاحب نظر مثل روانشناسان مشورت کنید.

نشانه هایی که برای غلبه بر دو دلی در ازدواج به شما کمک می کند

 

در مقابل تردید در ازدواج ، نشانه هایی وجود دارد که بیانگر آمادگی افراد برای ازدواج است. در چنین شرایطی کمتر احتمال دارد که افراد دچار شک و تردید شوند. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

مطمئن بودن از دلیل ازدواج

قصد شروع زندگی زناشویی را داری و نه تنها جشن گرفتن

رابطه عمیقی با یکدیگر دارید

طرف مقابل را به خوبی شناخته و به او اعتماد دارید

در جهت تغییر تلاش نمی‌کنید

داشتن برنامه های بلند مدت

داشتن احساساتی متعادل و منطقی

سخن پایانی

امروزه تردید در ازدواج برای بسیاری از زوجین ایجاد می‌شود. این موضوع به خودی خود اشکالی ندارد. اما اگر برای مدت زمان طولانی ادامه داشته و حتی بعد از مدتی شدید تر شود؛ نگران کننده است و افراد باید در این مورد کاری کنند. از این رو بهتر است افراد بعد از احساس این مسئله حتما با یک مشاوره ازدواج مشورت کرده و از او به صورت تخصصی کمک بگیرند. همچنین به خود نیز زمان داده و در این مورد بیشتر فکر کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تردید در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا ازدواج با تردید کار درستی است؟

خیر چرا که شما هنوز به سوالات ذهن خود پاسخ نداده‌اید و این عدم اطمینان کافی بر زندگی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کدام راهکار برای حل مشکل تردید در ازدواج بهترین است؟

افزایش آگاهی و دانش در مورد ازدواج و شناخت جنس مخالف می‌تواند تا حد زیادی این شک را از بین ببرد.





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: