درمورد تفاهم نداشتن زن و شوهر
نوشته شده توسط : ذهن نو

تفاهم نداشتن زن و شوهر از معضلاتی است که رابطه زوجین را به جدایی می‌رساند. تفاهم از مهم ترین و اصلی ترین ستون های زندگی مشترک است. به همین دلیل است که قبل از ازدواج از زوجین درخواست می‌شود به مشاوره پیش از ازدواج بروند. هرچقدر هم به شریک احساسی خود علاقه مند باشید، بدون تفاهم هیچ درک، شباهت و لذتی از بودن باهم نخواهید برد. و همین موضوع به مرور زمان باعث فکر به جدایی می‌شود.

منبع: تفاهم نداشتن زن و شوهر

اگر مشکلات بین زوجین بیشتر باشد، میزان استرس آنها نیز بیشتر خواهد بود. اما راهکارهایی برای کاهش میزان استرس شما وجود دارد. همچنین با مراجعه به روانشناس می‌توانید کیفیت زندگی مشترک را افزایش دهید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاهم نداشتن زن و شوهر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

تفاهم نداشتن زن و شوهر چیست؟

 

اغلب زمان هایی که عشق در میان باشد، تفاهم کمتر مشاهده می‌شود. شاید شنیده باشید که عشق انسان را کور و کر می‌کند. این جمله به این معناست که فرد بدون در نظر گرفتن معیارها و شناخت کافی برای ازدواج اقدام می‌کند. اما زندگی مشترک به منظور درک و کمک به پیشرفت یکدیگر است. هنگامی که این درک و کمک وجود نداشته باشد، کیفیت زندگی نیز کم می‌شود. و تفاهم نداشتن زن و شوهر زندگی آنها را پر تنش می‌کند.

تفاهم نداشتن زن و‌ شوهر به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که می‌توان به درک نکردن، عد‌م اهمیت به احساسات، ناتوان در بیان احساسات و … اشاره کرد. اما برای رفع این چالش راهکارهایی وجود دارد. در این مقاله به طور کل راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل تفاهم نداشتن زن و شوهر

دلایل بسیار زیادی برای تفاهم نداشتن زن و شوهر در نظر گرفته شده است. و عمده ترین دلیل، عدم درک است. در این بخش مقاله به موارد بیشتری اشاره کرده ایم.

???? عدم درک یکدیگر

???? ناتوان در بیان احساسات

???? وسواس روی همسر

????عدم اعتماد به نفس در کنار همسر

????نداشتن هدف مشترک

???? اهمیت ندادن به احساسات همسر

????فاصله زیاد از همسر

????نداشتن علاقه مشترک

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

برای افزایش تفاهم در زندگی مشترک چه باید کرد؟

 

تفاهم‌ نداشتن زن و شوهر کیفیت رابطه را کاهش می‌دهد و به مرور زمان منجر به جدایی می‌شود. اما روش هایی وجود دارد که باعث افزایش تفاهم در زندگی مشترک می‌شود. در این بخش مقاله به این راهکارها اشاره کرده ایم.

???? تلاش برای درک یکدیگر

همانطور که گفته شد یکی از دلایل تفاهم نداشتن زن و شوهر، عدم درک یکدیگر است. برای اینکه به کیفیت زندگی کمک کنیم، لازم است تا یکدیگر را درک کنیم. در واقع زمانی که قصد قضاوت دارید؛ باید خودتان را جای همسر بگذارید تا از دیدگاه او نیز شرایط را درک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

???? برای شناخت یکدیگر زمان صرف کنید | تفاهم نداشتن زن و شوهر

گاهی تفاهم نداشتن زن و‌شوهر به دلیل عدم شناخت کافی است. برای اینکه در زندگی مشترک تفاهم داشته باشید، باید برای شناخت یکدیگر زمان صرف کنید. برای شناخت باید زمان بیشتر را به مکالمه بپردازید و با نقاط قوت، ناراحتی ها، شادی ها و … او آشنا شوید.

???? از احساسات و انگیزه های خود آگاه شوید

تفاهم نداشتن زن و شوهر به دلیل ناتوانی در بیان احساسات است. اما قبل از اینکه همسر خود را درک کنید و به او ابراز علاقه کنید؛ باید احساسات و انگیزه های خود را شناسایی کنید. اگر از هیجانات خود آگاه نباشید؛ هرگز نمی‌توانید به درک احساسات دیگران بپردازید.

???? به همسر خود اجازه دهید زندگی شخصی داشته باشد

یکی از دلایل تفاهم نداشتن زن و شوهر این است که در کارهای یکدیگر بسیار دخالت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند حتی چند دقیقه همسرشان تنها باشد. درک این موضوع بسیار مهم است که رابطه شما زندانی کردن یکدیگر نیست. طوری رفتار نکنید که شریک احساسی برای فرار از خانه به دروغ های متوالی متوسل شود. به همسرتان اجازه دهید تا تفریحات با دوستان داشته باشد و زمان هایی در تنهایی خود غرق شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمیت با همسر کلیک کنید.

???? به نیازهای شریک احساسی توجه کنید | تفاهم نداشتن زن و شوهر

زمانی که توجه به نیازهای شریک احساسی وجود نداشته باشد؛ تفاهم نداشتن زن و شوهر فوران می‌کند. به همین دلیل برای افزایش کیفیت زندگی باید به نیازهای او توجه کنید. اجازه دهید شریک احساسی فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهد و به دنیای بیرون قدم بردارد. با این کار هم شریک احساسی را درک کرده اید و هم خود شما در تنهایی استراحت خواهید کرد.

???? همیشه حق با شما نیست!

گاهی تفاهم نداشتن زن و شوهر به این دلیل است که همیشه حق را به خودتان می‌دهید. اما این را به خاطر داشته باشید که همیشه حق با شما نیست. هیچ انسانی تکمیل نیست و خطا برای همه وجود دارد. بنابراین زمانی که در حال قضاوت هستید؛ خودتان را جای همسر بگذارید و منطقی فکر کنید.

???? سازگاری را آموزش بینید

بری کاهش تفاهم نداشتن زن و شوهر، لازم است که سازگاری را آموزش ببینید. باید به جای اینکه دائم دعوا کنید، با برخی شرایط سازش کنید. شریک زندگی شما، دشمنتان نیست. شما تنها در برخی موارد با یکدیگر اختلاف نظر دارید و این موضوع بسیار طبیعی است.

???? انگیزه ها و اهداف شریک احساسی را شناسایی کنید | تفاهم نداشتن زن و شوهر

برای اینکه از میزان تفاهم نداشتن زن و شوهر کم کنید؛ اهداف و انگیزه های یکدیگر را شناسایی کنید. اهداف مشترک و انگیزه های یکسان در روند پیشرفت زندگی مشترک بسیار موثر است. به همین دلیل به دنبال چنین ویژگی ها و افکار یکسان باشید تا در یک جهت با یکدیگر قدم بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

اگر تفاهم نداشتن زن و شوهر در زندگی مشترک باعث بروز مشکلات زیاد شده است. از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. روانشناس تفاهم های هر دو را شناسایی می‌کند و با راهنمایی های اصولی زوجین را با زندگی موفق روبرو می‌کند.

کلام آخر

تفاهم نداشتن زن و شوهر زندگی را با تنش و مشکلات زیادی روبرو می‌کند. به همین دلیل تاکید بر مشاوره قبل از ازدواج زیاد است. برای اینکه در زندگی مشترک با مسائل این چنین روبرو نشوید؛ باید قبل از ازدواج با کمک تست های روانشناسی و جلسات مشاوره میزان تفاهم شما سنجیده شود. در این شرایط تصمیم برای ازدواج راحت تر و پیش بینی آینده اندکی ممکن است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاهم نداشتن زن و شوهر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع: تفاهم نداشتن زن و شوهر





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: