خودارضایی همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

خودارضایی همسر موضوعی است که می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. یکی از دلایل اصلی ازدواج برای همه ما برطرف‌کردن نیاز جنسی است. با این‌حال بعضی از آقایان یا خانم‌ها حتی پس از ازدواج نیز دست به خودارضایی می‌زنند. این کار می‌تواند مشکلات بسیاری را در جریان زندگی و رابطه زوجین به وجود بیاورد.

برای مثال بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که همسرشان خودارضایی می‌کند اعتمادبه‌نفس جنسی خود را از دست می‌دهند. شاید این موضوع باعث سرد شدن رابطه جنسی شما و همین‌طور بروز اختلاف در ارتباط عاطفی‌تان باشد. به همین خاطر بهتر است به دنبال راهکاری برای حل این مسئله باشید. اما بسیاری از مواقع شما به‌تنهایی نمی‌توانید راهی برای تغییر شرایط پیدا کنید. 

منبع: خودارضایی همسر

خودارضایی همسر

 

نیاز جنسی از زمان بلوغ در هر یک از ما وجود دارد. این روزها با افزایش فاصله بین سن بلوغ تا ازدواج، دختران و پسران به دنبال راه‌های مختلفی برای برطرف‌کردن این نیاز هستند. خودارضایی یکی از راهکارهایی است که معمولاً بسیاری از جوانان حداقل یک‌بار آن را امتحان می‌کنند (تعداد کسانی که انجام نمی‌دهند تقریبا نزدیک به صفر است.

پس احتمال دارد که این عادت برای بسیاری از آن‌ها تا بعد از ازدواج نیز باقی خواهد بماند. درواقع شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که خودارضایی در کسانی که ازدواج کرده‌اند موضوعی شایع است و چیزی در حدود 40درصد مردان متأهل این کار را انجام می‌دهند. اما به‌طورکلی دلیل خودارضایی همسر به دو دسته زیر تقسیم می‌شود. 

????خودارضایی همسر در کنار رابطه جنسی

بعضی از زوجین در کنار رابطه جنسی که با همسرشان دارند خودارضایی هم انجام می‌دهند. در واقع در این گروه خودارضایی چندان اختلالی در زندگی جنسی آن‌ها و همسرشان ایجاد نمی‌کند. به همین خاطر هیچ کدام از زوجین برای رفع این مساله به دنبال راهکار و یا درمان نیستند. خودارضایی همسر در این شرایط، به این معناست که میل جنسی او بالا بوده و تعداد دفعات رابطه جنسی با همسر، برای او کافی نیست.

????خودارضایی به‌ جای رابطه جنسی

بعضی از مردان و زنان به‌جای اینکه با همسرشان ارتباط برقرار کنند به سراغ خودارضایی می‌روند. در واقع آن‌ها میل جنسی خود را حتی پس از ازدواج از راه خودارضایی برطرف می‌کنند. طبق آمار بیشتر زنان هستند که با مشکل “شوهرم خود ارضایی می کنه” به مراکز درمان مراجعه می‌کنند. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در جریان زندگی عاطفی آن‌ها به همراه بیاورد. بنابراین در این شرایط ، برای خودارضایی همسر، حتما باید برای درمان اقدام کرد. 

دلایل خودارضایی همسر | چرا شوهرم خود اضایی می کند؟

قطعا خودارضایی همسر به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. در واقع برای برطرف کردن این مشکل نیز، شناسایی دلیل آن نیز بسیار مهم است. برخی از دلایلی این موضوع، شامل موارد زیر می‌شوند.

????میل جنسی زیاد

یکی از ساده‌ترین دلایل خودارضایی همسر میل جنسی بالا در یکی از زوجین است. در واقع می‌توان گفت این مشکل زمانی پیش می‌آید که تمایلات میان زوجین به یک اندازه نباشد. طبیعی است که وقتی شما پاسخگوی نیازهای جنسی همسرتان نباشید او راه‌های دیگری مثل خودارضایی را امتحان خواهد کرد. در چنین شرایطی بهتر است با کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده برای رابطه جنسی خود به دنبال یک راه‌حل مناسب باشید.

????رابطه عاطفی ضعیف

ارتباط جنسی رابطه مستقیمی با شرایط روحی و احساسی ما دارد. بسیاری از زوجینی که در رابطه عاطفی و زندگی مشترک خود دچار مشکل هستند در رابطه جنسی نیز مشکلاتی را تجربه خواهند کرد. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که کیفیت رابطه عاطفی شما مستقیماً رابطه جنسی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه یکی از دلایلی که باعث می‌شود بعضی از خانم‌ها و آقایان تمایل کمتری به رابطه با همسر داشته باشند و به سراغ خودارضایی بروند رابطه عاطفی ضعیف است. وجود مشکلات عاطفی در رابطه، از دلایل خودارضایی همسر است.

????مشکلات جنسی

مشکلات جنسی به‌خصوص در آقایان از جمله دلایلی است که باعث خودارضایی می‌شود. مشکلاتی مانند اختلال در نعوظ یا زود انزالی معمولاً باعث می‌شود که آقایان اعتمادبه‌نفس لازم برای رابطه جنسی را نداشته باشند. این موضوع باعث می‌شود آن‌ها به‌جای برقراری رابطه با شریک جنسی به دنبال خودارضایی باشند. گاهی خودارضایی همسر به دلیل مشکلات جنسی درمان نشده ای است که افراد نسبت به آنها بی توجه هستند.

????رابطه جنسی نامطلوب

اگر رابطه جنسی تان کیفیت مطلوبی ندارد احتمالاً خودارضایی یکی از مشکلاتی است که دیریازود با آن مواجه می‌شوید. بی‌توجهی به نیاز جنسی، خواسته‌ها و تمایلات یکدیگر در یک رابطه جنسی معمولاً باعث می‌شود که طرف مقابل از این رابطه لذتی نبرد.

این شرایط یکی از دلایلی است که همسر شما را به سمت خودارضایی و یا حتی خیانت سوق می‌دهد. بسیاری از خانم‌هایی که پس از ازدواج دست به خودارضایی می‌زنند از این موضوع شکایت دارند که همسرشان در طول رابطه به نیازهای آن‌ها یا رسیدنشان به اوج لذت جنسی توجهی ندارد. در واقع با بالابردن کیفیت رابطه جنسی، خودارضایی همسر نیز تا حد زیادی برطرف می‌شود.

????خودارضایی در دوران قبل از ازدواج

همان‌طور که گفتیم بعضی از دختران و پسران برای رفع نیاز جنسی قبل از ازدواج، دست به خودارضایی می‌زنند. این موضوع گاهی اوقات باعث می‌شود که خودارضایی یا تماشای فیلم‌های پورنوگرافی برای فرد تبدیل به یک عادت شود. تا جایی که حتی بعضی از افراد تنها از این راه دچار تحریک یا لذت جنسی می‌شوند. به همین خاطر آن‌ها پس از ازدواج نیز به‌راحتی نمی‌توانند از این عادت دست بکشند و به رفتار خود ادامه می‌دهند.

پیامد های خودارضایی همسر در زندگی مشترک

خودارضایی همسر اگر برای مدت زمان طولانی پس از ازدواج باقی بماند؛ باعث بروز مشکلات زیادی در رابطه زناشویی می‌شود. به همین دلیل بهتر است زوجین، هر چه سربع تر دلیل این موضوع را شناسایی کرده و برای درمان آن اقدام کنند. برخی از پیامدهای خودارضایی همسر در رابطه، شامل موارد زیر می‌شود.

بروز خشم و عصبانیت نسبت به همسر

سردی و دوری از همسر

طلاق و خیانت

کاهش اعتماد به نفس

حساسیت و تحریک پذیری

راهکارهایی برای برطرف‌کردن خودارضایی همسر

 

????همسرتان را تحقیر نکنید

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برخورد بدی با همسرتان نداشته باشید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان وقتی متوجه خودارضایی همسرشان می‌شوند شروع به تحقیر آن‌ها می‌کنند، شاید به این خاطر که این رفتار همسر در واقع احساس جذاب نبودن به شما می‌دهد. اما به‌خاطر داشته باشید که واکنش های منفی تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است در اولین قدم احساسات منفی خودتان را کنترل کنید و هیچ واکنش منفی نسبت به خودارضایی همسر، نشان ندهید.

????به دنبال تغییر ناگهانی نباشید

بسیاری از ما وقتی متوجه خودارضایی همسرمان می‌شویم انتظار داریم که او ناگهان تغییر کند. در واقع ما از همسرمان توقع داریم که این رفتار را کنار بگذارد و دیگر دست به خودارضایی نزند. اما بهتر است بدانید تغییر در این شرایط به طور ناگهانی و یک‌دفعه به دست نمی‌آید. بلکه برای تغییر باید صبور باشید. سعی کنید به همسرتان کمک کنید به‌تدریج تعداد دفعات خودارضایی را کمتر کند تا به جایی برسد که او به‌طورکلی این رفتار را کنار بگذارد.

????با همسرتان صحبت کنید

وقتی متوجه خودارضایی همسرتان می‌شوید لازم نیست این موضوع را از او پنهان نگه دارید؛ بلکه بهتر است با همسرتان صحبت کنید. اگر چیزی در این ماجرا شما را ناراحت کرده احساس خود را با او در میان بگذارید. به‌علاوه سعی کنید از طریق صحبت‌کردن علت رفتار همسرتان را پیدا کنید و با کمک هم راهکاری برای شرایط پیش آمده پیدا کنید.

????کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع خودارضایی همسر به دلیل مشکلاتی که در کیفیت رابطه جنسی وجود دارد پیش می‌آید. به همین خاطر یکی از راهکارهایی که بهتر است به آن توجه کنید این است که کیفیت رابطه جنسی خود را بهتر کنید. برای این کار می‌توانید با همسرتان صحبت کنید. ضعف‌ها و مشکلاتی که در رابطه وجود دارد را پیدا کنید و سعی کنید آنها را برطرف نمایید.

خودارضایی همسر و صحبت‌کردن با یک مشاور

گاهی اوقات خودارضایی همسر به دلیل مشکلاتی مثل اعتیادهای رفتاری یا وسواس اتفاق می‌افتد. در این شرایط شما نمی‌توانید به‌سادگی و با استفاده از راهکارهای بالا این مشکل را برطرف کنید. گاهی اوقات نیز همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که در رابطه عاطفی شما وجود دارند کیفیت رابطه جنسی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور برای تغییر شرایط کمک بگیرید. مشاورین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند به شما کمک می‌کنند تا دلایل این مشکل را پیدا کرده و سپس راهکارهایی را برای تغییر شرایط به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چرا همسرم با وجود رابطه جنسی که با هم داریم خودارضایی می‌کند؟

بالا بودن میل جنسی، عادتی که از زمان مجردی روی فرد باقی مانده است، لذت نبردن از رابطه جنسی و بعضی از مشکلات روحی مثل وسواس می‌تواند دلیل این شرایط باشد. بهتر است راجع به این موضوع با همسرتان صحبت کنید و با پیداکردن دلیل برای برطرف‌کردن آن تلاش کنید.

همسرم فقط خودارضایی می‌کند و با من رابطه جنسی ندارد؛ باید چه کار کنم؟

با همسرتان راجع به احساسات و نیازهای خود صحبت کنید؛ با کمک یکدیگر مشکلاتی که در رابطه جنسیتان وجود دارد را پیدا کرده و از بین ببرید.

منبع: خودارضایی همسر





:: برچسب‌ها: خودارضایی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: