نداشتن دوست پسر | 4 مزایای نداشتن دوست پسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

 نداشتن دوست پسر مسئله‌ای است که ذهن خیلی از دختر خانم‌ها را درگیر خودش می‌کند. شاید شما از آن دسته دخترانی هستید که وارد هیچ رابطه‌ ای نمی‌شوند؛ یا شاید هنوز گزینه مورد نظرتان را پیدا نکرده‌اید. به‌ هرحال و به هر دلیلی که وارد رابطه نشده‌اید احتمالا نداشتن دوست‌ پسر برایتان تبدیل به یک سؤال شده است.

 

خیلی از دختران جوان این سؤال را دارند که بالاخره دوست‌ پسر داشته باشیم یا نه؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که نداشتن دوست‌ پسر درست مثل هر مسئله دیگری مزایا و معایب خودش را دارد. برای مثال شما بدون دوست‌ پسر آرامش روانی بیشتری خواهید داشت؛ ولی در عین‌ حال ممکن است احساس تنهایی آزارتان بدهد. پس بهتر است جواب این سؤال را در شخصیت خودتان پیدا کنید. ما نیز در این مطلب کمی بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن دوست پسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

نداشتن دوست پسر

 

این روزها جامعه ما تا حد زیادی حالت سنتی خودش را از دست داده است. بسیاری از دختران و پسران ترجیح می‌دهند که قبل از ازدواج رابطه با جنس مخالف را تجربه کنند. اگر چه رابطه با جنس مخالف موضوعی است که هم برای پسران و هم برای دختران جذاب است. با این‌ حال موضوع برای دختر خانم‌ ها تا حد زیادی متفاوت است. اولا جامعه ما در این مسائل نگاه سخت‌ گیرانه‌ تری راجع به دختران دارد.

ثانیا زنان به نسبت از نظر عاطفی حساس‌ تر هستند و این می‌تواند آسیب‌ هایی را برای آنها به دنبال داشته باشد. به همین خاطر است که ذهن خیلی از دختران درگیر این مسئله می‌شود که نداشتن دوست‌ پسر بیشتر به نفعشان است یا داشتن آن؟ اگر چه جواب خیلی مشخصی برای این سؤال وجود ندارد. با این‌ حال بهتر است که از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مزایای نداشتن دوست پسر

در اولین قدم بهتر است به این فکر کنیم که نداشتن دوست‌ پسر چه فایده‌ ای برایمان دارد؟ در حقیقت می‌خواهیم این را بدانیم که اگر از وارد شدن به این رابطه‌ ها صرف‌ نظر کنیم، چه چیزهایی را به دست خواهیم آورد؟ جواب این سؤال تا حد خیلی زیادی به روحیات خود شما بستگی دارد. شاید یک موضوع از نظر یک نفر مزیت باشد ولی شما آن را ویژگی مثبتی ندانید. با این‌ حال و به طور خلاصه شما با نداشتن دوست‌ پسر این مسائل را به دست خواهید آورد.

???? دوری از قضاوت‌های نادرست

همان‌ طور که گفتیم جامعه ما نگاه سخت‌ گیرانه‌ تری راجع به خانم‌ها دارد. هنوز هم بسیاری از مردم و به‌ خصوص آقایان این تفکر را دارند که وارد رابطه‌ های پیش از ازدواج شدن موضوع جالبی برای یک دختر نیست. به همین خاطر می‌توانیم بگوییم اولین مزیت نداشتن دوست‌ پسر این است که شما درگیر قضاوت‌های اشتباه نمی‌شوید. شاید به این فکر کنید که قضاوت دیگران برایتان اهمیتی ندارد. اما یادتان باشد ما جدای از این جامعه زندگی نمی‌کنیم. و رفتارکردن برخلاف هنجارهای جامعه می‌تواند مشکلات بسیاری را برایمان ایجاد کند.

 ????آرامش روانی بیشتر

ورود به رابطه‌های عاطفی همیشه مقداری از استرس را به دنبال خواهد داشت. شما ممکن است خیلی وقت‌ها از رفتار طرف مقابل ناراحت شوید؛ به‌علاوه احتمالا درگیری‌ها و اختلاف‌ نظرهایی را هم تجربه خواهید کرد. در کنار این مسئله این نکته را هم در نظر بگیرید که هیچ تعهدی در روابط دوستی وجود ندارد؛ و طرف مقابل ممکن است هر زمانی برای پایان رابطه تصمیم بگیرد. به همین خاطر است که می‌گوییم نداشتن دوست‌ پسر به شما کمک می‌کند از این استرس‌ها دور باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی دختر و پسر کلیک کنید. 

???? ازدواج‌ های موفق‌ تر | نداشتن دوست پسر

همان‌ طور که گفتیم جامعه و به‌ خصوص مردان نگاه خوبی به رابطه‌های پیش از ازدواج برای دختران ندارند. اگر چه این موضوع در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری داشته اما هنوز هم درصد بالایی از پسرها به فکر ازدواج با دوست‌ دخترشان نیستند. در نتیجه نداشتن دوست‌ پسر کمک می‌کند ازدواج موفق‌ تری داشته باشید.

یک جنبه دیگر این موضوع این است که شما خودتان نگاه بهتری به همسرتان دارید. بسیاری از دخترانی که تجربه رابطه‌های پیش از ازدواج را داشته‌اند نگاه بدبینانه‌ای نسبت به مردان پیدا می‌کنند. و به‌ سختی می‌توانند به یک مرد اعتماد کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید. 

???? زمان‌های آزاد بیشتر

وقتی شما وارد یک رابطه عاطفی می‌شوید باید برای آن زمان بگذارید. این در حالی است که با نداشتن دوست پسر، زمان بیشتری برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های خودتان خواهید داشت. در این حالت شما می‌توانید همه زمانتان را صرف برنامه‌هایی کنید که خودتان دوست دارید. در عین‌ حال به این خاطر که درگیر بسیاری از مشکلات یک رابطه نیستید ذهن آرام‌تری هم دارید که کمک می‌کند با روحیه بهتری به کارهای زندگی‌تان بپردازید.

معایب نداشتن دوست پسر

 

قرار نیست نداشتن دوست‌ پسر فقط برایمان فایده داشته باشد. این مسئله درست مانند هر موضوع دیگری در کنار جنبه‌ های مثبت، ویژگی‌ های منفی هم خواهد داشت. همان‌ طور که راجع به مزایای نداشتن دوست‌ پسر گفتیم، معایب آن هم با توجه به شخصیت هرکدام از ما متفاوت خواهد بود. بعضی از ضررهایی که نداشتن دوست‌ پسر برایتان به وجود می‌آورد را در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد.

حتما درباره چطور شوهر پیدا کنیم بخوانید.

✨ شناختی از روحیات طرف مقابل ندارید

وقتی شما رابطه‌های قبل از ازدواج را تجربه می‌کنید شناخت خوبی هم از جنس مخالف به دست می‌آورید. این موضوع می‌تواند به ازدواج شما هم کمک کند. زیرا با روحیات یک مرد و اینکه چطور باید با او رفتار کنید آشنا هستید. در عین‌ حال شما بهتر می‌توانید تشخیص بدهید که یک نفر شخصیت صادق و وفاداری دارد یا خیر. در نتیجه اولین عیب نداشتن دوست‌ پسر این است که شما موقع ازدواج شناخت کافی از جنس مخالف نخواهید داشت.

✨ احساس تنهایی خواهید داشت | نداشتن دوست پسر

احساس تنهایی را می‌توانیم بزرگ‌ترین عیب نداشتن دوست‌ پسر بدانیم. همه ما نیاز به همدم داریم. داشتن رابطه عاطفی، محبت‌ کردن و محبت دیدن یک نیاز فطری است که از ابتدا در درون همه ما وجود دارد. بهترین حالت این است که ما این نیاز را با ازدواج بر طرف کنیم. اما بالا رفتن سن ازدواج این اجازه را به خیلی از ما نخواهد داد. به همین خاطر می‌توانیم احساس تنهایی را یکی از مهم‌ ترین معایب نداشتن دوست‌ پسر بدانیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض تنهایی کلیک کنید. 

✨ اعتماد به‌ نفس خود را از دست خواهید داد

اگر به دنبال یک رابطه عاطفی هستید و آن را پیدا نمی‌کنید؛ احتمالا اعتماد به نفستان را از دست خواهید داد. همه ما دیده‌ شدن و در مرکز توجه بودن را دوست داریم. اما وقتی شما نتوانید یک رابطه عاطفی سالم را تجربه کنید احتمالا به این فکر می‌افتید که به ‌اندازه کافی خواستنی نیستید. و موضوع نداشتن دوست پسر و تنهایی می‌تواند آسیب‌های بسیاری را برای اعتماد به‌ نفس و سلامت روان ما به همراه داشته باشد.

✨ از بعضی جمع‌ها کنار گذاشته می‌شوید

این روزها گروه‌های دوستی که زوج‌ها تشکیل می‌دهند خیلی رواج پیدا کرده است. بسیاری از دختران و پسرانی که در یک رابطه دوستی هستند با سایر دختران و پسران یک جمع دوستانه تشکیل می‌دهند و بیشتر اوقات فراغتشان را با هم می‌گذرانند. با نداشتن دوست پسر، احتمالا نمی‌توانید وارد این جمع‌ها بشوید. و به همین خاطر ممکن است بعضی از ارتباط‌ هایتان را از دست بدهید.

برای آشنایی با راه های یافتن دوست پسر کلیک کنید.

دوست‌ پسر داشته باشم یا نه؟

سؤال اصلی خیلی از دختر خانم‌ ها این است که بالاخره دوست‌ پسر داشته باشیم یا نه؟ آنها به دنبال یک جواب قطعی هستند که از دهان یک متخصص بشنوند و بر اساس همان هم عمل کنند. اما باید بگوییم هیچ جواب قطعی برای این سؤال وجود ندارد. هیچ‌کس نمی‌تواند به شما بگوید وارد یک رابطه بشوید یا نه! این تصمیمی است که باید خودتان به‌ تنهایی بگیرید. کمی بیشتر راجع به مزیت‌ها و معایب نداشتن دوست پسر فکر کنید. شخصیت و موقعیت زندگی خودتان را هم در نظر بگیرید و سپس با خودتان به یک جواب قطعی برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی مجردی کلیک کنید. 

نداشتن دوست‌ پسر| مشاور چه کاری برای شما انجام خواهد داد؟

اگر وارد رابطه شدن با یک پسر برای شما تبدیل به یک دغدغه شده و نداشتن دوست پسر اذیتتان می‌کند؛ می‌توانید از یک مشاور کمک بخواهید. ما در هر زمینه‌ای سعی می‌کنیم با یک متخصص در همان زمینه صحبت کنیم. پس برای روابط عاطفی‌ تان هم بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاور متخصص راه‌ های صحیح تصمیم‌ گیری و تفکر منطقی را به شما یاد خواهد داد. در عین‌ حال اگر شما احساس می‌کنید مهارت کافی برای ورود به یک رابطه را ندارید می‌توانید با کمک‌ از یک مشاور این مهارت‌ها را در خودتان ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

کلام آخر

در جامعه امروزی نداشتن دوست پسر تبدیل به یک معضل شده است. به دلیل اینکه اغلب دختران در جامعه دوست پسر دارند و نداشتن آن به نوعی تمسخر همسالان است. اما به جای اینکه در رابطه با نبود دوست پسر ناراحت باشید؛ فواید و معایب آن را بررسی کنید سپس توانایی های خود را در نظر بگیرید. برای بررسی ویژگی های خود حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن دوست پسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

چطور می‌توانم احساس تنهایی به خاطر نداشتن دوست‌پسر را برطرف کنم؟

شما می‌توانید جایگزین‌هایی برای این مسئله پیدا کنید. برای مثال دوستان همجنس خودتان را بیشتر کنید. یا وقتتان را به کارهایی مثل ورزش یا فعالیت‌های هنری اختصاص بدهید. هرچقدر شما برنامه‌های بیشتری برای زندگی‌تان داشته باشید به این بعد زندگی توجه کمتری خواهید داشت.

 

 

منبع: نداشتن دوست پسر | 4 مزایای نداشتن دوست پسر





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: