کمپ ترک اعتياد بجنورد
نوشته شده توسط : ذهن نو

 کمپ ترک اعتياد بجنورد به صورت خصوصي و دولتي قابل دسترس مي‌باشد. در ادامه اين مقاله براي سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتياد بجنورد و استان خراسان شمالي را جمع آوري کرده‌ايم. کمپ هاي ترک اعتياد بجنورد مراکز نگهداري هستند که افراد تلاش مي‌کنند دوره سم زدايي را در آنجا بگذرانند. با اين حال بسياري از اين کمپ‌ها غير قانوني بوده و از روش‌هاي منسوخ شده‌اي براي ترک دادن بيماران استفاده مي‌کنند.

 

از همين رو بايد با ويژگي‌هاي يک کمپ استاندارد آشنا باشيد و اگر يکي از عزيزان‌تان به مشکل اعتياد دچار شد، براي درمان او به هر مرکزي اعتماد نکنيد. در ادامه به توضيحات کامل‌تري در مورد کمپ ترک اعتياد بجنورد پرداخته‌ايم. براي انتخاب بهتر مشاوره ترک اعتياد دريافت کنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه کمپ ترک اعتياد بجنورد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترک اعتياد تلفني با برترين متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت شهري با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 آدرس کمپ ترک اعتياد بجنورد
 

در اين مقاله به منظور رفاه حال مراجعيني که به دنبال کمپ ترک اعتياد بجنورد مي‌گردند، ليستي از اين مراکز را گردآوري کرده‌ايم که به شرح زير مي‌باشند.

1- مرکز ترک اعتياد ذهن نو – 02191002360

2- مرکز ترک اعتياد آواژه – 02166419012

براي آشنايي بيشتر با انواع روش هاي درماني اعتياد وارد کانال تلگرامي ذهن نو بشويد.

 آدرس کمپ ترک اعتياد در بجنورد | در اين مراکز چه کاري انجام مي شود؟ 

کمپ ترک اعتياد بجنورد به مرکزي گفته مي‌شود که براي افراد در حال ترک اقامتگاهي فراهم مي‌کند. در اين اقامتگاه‌ها بيماران دوره سم‌زدايي خود را مي‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ هاي ترک اعتياد استاندارد از نيروهاي متخصصي نظير پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعي کمک مي‌گيرند تا در طول اين دوران خدمات مورد نياز را ارائه دهند.

با اين حال در بسياري از اين کمپ ترک اعتياد بجنورد استاندارهاي لازم رعايت نمي‌شود و افراد براي ترک مجبور به تحمل فشارهاي بسيار زيادي مي‌شوند.

همين نقص‌هاي کمپ ترک اعتياد بجنورد آسيب‌هاي رواني زيادي را به بيماران وارد مي‌کند و در نتيجه بعد از مرخصي و يا حتي در حين درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسيب پذيرتر مي‌شوند. بنابراين حتما بايد قبل از فرستادن عزيزتان به اين مراکز وضعيت آنجا را به درستي بررسي کنيد و کمپ هاي نامطمئن و بي‌کيفيت را براي درمان اعتياد انتخاب نکنيد.

علاوه بر کمپ‌هاي ترک اعتياد بجنورد امروزه روش‌هاي سرپايي مختلفي براي ترک اعتياد بجنورد ابداع شده‌اند که ضرورت بستري کردن را از بين برده‌اند. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به ترک اعتياد با مواد نگهدارنده نظير متادون تراپي و درمان‌هاي روان شناختي نظير درمان شناختي- رفتاري، گروه درماني و خانواده درماني اشاره کرد. در جدول زير مي توانيد با کليک بر هر ماده اعتياد آور با روش‌هاي درماني مربوط به آن در کمپ ترک اعتياد بجنورد آشنا شويد. 

ترک اعتياد به مواد مخدر

ترک مواد مخدر

ترک ترياک

ترک شيره

ترک ترامادول

ترک هروئين

ترک متادون

ترک ب 2

ترک اعتياد به مواد محرک در کمپ ترک اعتياد بجنورد

ترک مواد محرک

ترک کوکائين

ترک شيشه

ترک کراک

ترک اعتياد به مواد توهم زا

ترک مواد توهم زا

ترک گل يا ماري جوانا

ترک حشيش

ترک ناس

ترک ال اس دي

آدرس کمپ ترک اعتياد در بجنورد | چه کساني بايد به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتياد بجنورد ضروري نيست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتياد و مراجعه به مراکز سرپايي مي‌توان در مسير بهبود اعتياد قدم گذاشت. با اين حال در برخي شرايط متخصصين توصيه مي‌کنند که بستري شدن نسبت به ساير روش‌ها ارجحيت دارد. از جمله اين شرايط مي‌توان به موارد زير اشاره کرد.

– زماني که فرد در محيط خانه حمايت چنداني ندارد.

– زماني که خانواده پرتنشي دارد و در مدت سم زدايي بايد درگيري‌هاي خانوادگي را نيز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌اي ديگر در خانه

– سابقه پرخاشگري در دوره سم زدايي

– احتمال عدم تبعيت از دستورات درماني در خانه و قطع درمان

– ناتواني در تحمل علائم ترک ناشي از محروميت مواد به صورت سرپايي

قبل از مراجعه به کمپ از اعتياد بيمار اطمينان پيدا کنيد

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بيمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنيد، چرا که اعتياد تنها بيماري جسم نيست. اطرافيان نقش مهمي در روند اعتياد بازي مي‌کنند. بنابراين با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتياد بهتر مي توانيد به عزيزتان و حتي خودتان کمک کنيد.

ترک اعتياد به روش هاي مختلفي انجام مي‌شود که با توجه به ويژگي بيماران روش مناسب انتخاب مي‌شود، پس در بردن بيمار به کمپ ترک اعتياد بجنورد عجله نکنيد. علائم و رفتار هر بيمار با توجه به ويژگي هاي شخصيتي و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زير با کليک بر هر کدام از مواد مي توانيد آشنايي بيشتري در ارتباط با اعتياد مربوطه داشته باشيد. براي اطلاع از نشانه هاي بيمار معتاد کليک کنيد.

انواع  مواد مخدر

فوايد ترياک

اعتياد به شيره

قرص ترامادول

اعتياد به هروئين

اعتياد به متادون

ب 2 يا بوپرنورفين

انواع مواد محرک

کوکائين

علائم اعتياد به شيشه

اعتياد به کراک

انواع مواد توهم زا

ماده مخدر گل

اعتياد به حشيش

قرص اکس

ال اس دي

ساير انواع مواد اعتياد آور

اعتياد به الکل

مصرف سيگار

ناس

ماده مخدر دستمال

قرص دراگون

 

ويژگي هاي يک کمپ ترک اعتياد استاندارد در بجنورد

همان طور که گفته شد بسيار مهم است که با ويژگي‌هاي يک کمپ ترک اعتياد بجنورد استاندارد آشنا باشيد و هر مرکزي را براي درمان انتخاب نکنيد. چرا که سم زدايي تنها اولين قدم در ترک اعتياد است، اما براي آن کافي نيست. در واقع آنچه موجب پرهيز پايدار مي‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختي است.

با اين حال افرادي که در کمپ هاي اجباري سم زدايي را شروع مي‌کنند بالعکس تحت فشارهاي رواني بسياري قرار مي‌گيرند که باعث مي‌شود در بسياري از موارد با وجود سپري کردن دوران بسيار سخت پاکسازي بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرايش پيدا کنند. در نتيجه اين کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چنداني نمي‌کنند بلکه اوضاع او را پيچيده‌تر مي‌سازند. براي انتخاب يک روش ترک اعتياد استاندارد لازم است که به وجود موارد زير دقت نماييد.

– برخورداري از مجوز رسمي از سازمان بهزيستي

– عدم استفاده از روش هاي اجباري نظير تنبيه بدني براي ترک

– برخورداري از متخصصين مورد نياز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعي

– داشتن محيط مناسب شامل امکانات رفاهي کافي

براي بردن به کمپ بايد نتيجه تست اعتياد ارائه داد؟

گاه بيمار با انجام رفتارها و نشانه هايي اطرافيان را به شک و شبهه مي اندازد، در اين زمان معمولا خانواده ها با تحميل تست و يا مراجعه به کمپ ترک اعتياد بجنورد تلاش آن هم به صورت اجباري سعي در اثبات اعتياد فرد دارند. غافل از اينکه اين رفتارها بي اعتمادي و جدايي بين بيمار و خانواده را دو چندان مي‌کند. توصيه مي کنيم حتما براي کسب اطلاعات مقاله اعتياد چيست را مطالعه کنيد. در جدول زير نيز مي توانيد با انواع تست اعتياد آشنا شويد.

تست شيشه

تست هروئين

تست ترياک

تست گل يا ماري جوانا

تست متادون

تست ترامادول

تست حشيش

تست شيره

تست مورفين

تست اعتياد به ب2

تست اعتياد به کوکائين

تست اعتياد به کراک

سخن آخر

خيلي از خانواده‌ها بارها و بارها بيمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتياد بجنورد برده‌اند و نتيجه‌اي نگرفته‌اند. اين به اين خاطر است که اعتياد بيماري جسمي و روحي است. در بيشتر اين کمپ ها به بعد روحي بيمار توجه نشده و به همين دليل خيلي اوقات حتي دقيقا پس از خروج از کمپ ترک اعتياد بجنورد شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ايم. از اين رو روش هاي نويني براي حال اين عزيزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ريشه هاي رواني و شناختي اعتياد مي‎‌توان نتيجه قابل اطمينان گرفت. در اين خصوص مي‌توانيد با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه کمپ ترک اعتياد بجنورد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترک اعتياد تلفني با برترين متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت شهري با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

سوالات متداول

آيا براي ترک اعتياد حتما بايد به کمپ ترک اعتياد مراجعه کرد؟

امروزه براي ترک مواد افيوني نظير ترياک و شيره درمان هاي سرپايي مختلفي ابداع شده است. براي مثال بسياري از درمانگران براي کساني که نمي خواهند مدت طولاني از کار و زندگي دور بمانند ترک اعتياد به کمک داروهاي نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسي را پيشنهاد مي دهند. در ابن روش ها بدون اينکه نياز به بستري و اقامت در يک مرکز داشته باشيد مي توانيد روند درماني خود را آغاز کنيد.

 

منبع: کمپ ترک اعتياد بجنورد





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: