آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی امروزه در میان جوانان بسیار شایع شده است و در مواردی با نتایج خوبی نیز همراه است. اما به هر حال فضای مجازی دارای ملاحضاتی است که افراد باید در این مورد در نظر داشته باشند. مخصوصا ازدواج و برقراری ارتباط با دیگران که بسیار مهم است. با اینکه فضای مجازی بستری را برای ارتباط سریع تر و بهتر افراد فراهم می‌کند اما به هر حال باید با احتیاط رفتار کرده و به هر کسی نمی‌توان اعتماد کرد. افراد زمان زیادی را در این فضا سپری می‌کنند؛ به همین دلیل طبیعی است که با افراد دیگر آشنا شوند. اما باید در این مورد مواردی را رعایت کرده، برای شناخت طرف مقابل تنها نباید به این فضا اکتفا کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی

آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی

امروزه فضای مجازی تغییرات زیادی را در زندگی افراد ایجاد کرده است. آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی نیز یکی از فواید و شاید هم یکی از معایب این فضای محسوب می‌شود. اما به هر حال این موضوع اجتناب ناپذیر بوده و افراد معمولا چیزی را از خود به نمایش می‌گذارند که بهتر از شخصیت واقعی آنان است.

این فضا با زندگی عادی بسیار متفاوت بوده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. آشنایی با فردی و حتی ازدواج با او نیاز به شناخت زیادی داشته که قطعا از طریق فضای مجازی حاصل نمی‌شود. البته حتی امروزه فضاهایی دقیقا با این هدف ایجاد شده که افراد دقیقا به قصد آشنایی و ازدواج وارد آنها می‌شوند.

علل آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی

اینکه چرا افراد فضای مجازی را برای آشنایی با یکدیگر و شروع رابطه انتخاب می‌کنند؛ به عوامل زیادی بستگی دارد. این فضا گزینه های زیادی را برای افراد فراهم می‌کند. اما به هر حال آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی پیامدها و معایبی نیز دارد.  این قسمت به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

????ارتباط راحت تر

طبیعی است که فضای مجازی امکان ارتباط را نسبت به گذشته برای ما راحت تر کرده است. افراد در مقایسه با گذشته می‌توانند مدت زمان بیشتری را با یکدیگر در ارتباط بوده و با یکدیگر صحبت کنند. در واقع گزینه های انتخابی زیاد بوده و افراد می‌توانند کسی را اشتراکات بیشتری با آنها دارند را انتخاب کنند. افراد در این شرایط تنها به یک تلفن همراه یا وسیله ارتباطی و یا اینترنت نیاز دارند.

????اعتماد به نفس بیشتر افراد

در فضای مجازی افراد می‌توانند مشکلات بیشتری را دور بزنند و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. برای مثال افرادی که مشکلات جسمانی دارند می‌توانند آن را پنهان کرده و یا خود را زیباتر و بی نقص نشان دهند. همچنین در این فضا افراد می‌توانند بر محدودیت های خود غلبه کرده و تصویر بهتری را به دیگران نشان دهند.

????یافتن مشترکات راحت تر

یکی دیگر از مزایای آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی، یافتن راحت تر افرادی است که با ما اشتراکات بیشتری دارند. در واقع طبیعی است که افراد محتواهایی را به اشتراک بگذارند که با عقاید آنها یکسان است؛ به همین دلیل می‌توان این افراد را پیدا کرد و با آنها ارتباط گرفت. این موضوع می‌تواند تا حدی مفید بوده و منجر به پیدا کردن دوستان بیشتری شود. اما بازهم نباید سریعا به همه اعتماد کرد.

پیامدهای آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی

از طرفی باید معایب آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی را نیز در نظر گرفت. امروزه بسیاری از افراد در همین فضا مورد سواستفاده قرار می‌گیرند. براساس تحقیقات انجام شده، تقریبا 81 افراد در این فضا در مورد ویژگی های جسمانی و فیزیکی خود دروغ می‌گویند. از طرفی گاهی افراد کاملا با چیزی که به اشترک می‌گذارند و متفاوت بوده و با اینکار دیگران را فریب می‌دهند و یا سودجویی می‌کنند.

امکان سوبرداشت و سوتفاهم نیز در فضای مجازی بسیار زیاد است. در واقع در چنین فضاهایی افراد به طور دقیق نمی‌توانند متوجه منظور طرف مقابل خود شوند. به همین دلیل امکان ناراحتی و اذیت شدن افراد نیز هست. 

ازدواج از طریق فضای مجازی خوب یا بد؟

با این حال نمی‌توان در مورد آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی، به طور قطعی نظر داد. چرا که این به میزان شناخت و علاقه دو طرف بستگی دارد. افراد باید مزایا و معایب آن را در نظر گرفته و با توجه به این منظور تصمیم گیری کنند. اگر افراد قصد جدی در این مورد دارند باید با یکدیگر به صورت حضوری ملاقات کرده و زمان زیادی را با یکدیگر سپری کند.

از طرفی ملاک ها و شرایط خانوادگی خود را نیز در نظر گرفته و بر این اساس تصمیم گیری کنند. ماهیت این فضا برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است.حتی اگر به روش درستی استفاده شود می‌تواند عامل یادگیری شود. اما حتی اگر منجر به آشنایی و ازدواج دو نفر نیز گردد؛ بازهم سودمند است.

نکاتی که باید در مورد آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی در نظر بگیرید

نکاتی که باید در مورد آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی در نظر بگیرید؛ شامل موارد زیر می‌شود.

????کنترل احساسات

در مورد آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی، افراد باید در قدم اول احساسات خود را کنترل کرده و واقع بینانه به مسئله نگاه کنند. در واقع گول حرف ها یا عکس های طرف مقابل را نخورده و سریعا همه چیز را باور نکنند. بسیاری از افراد به همین دلیل صدمات زیادی از این فضا خورده اند.

????پرهیز از به اشتراک گذاشتن محتواهای کذب

همچنین بهتر است برای آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی، افراد از به اشتراک گذاشتن مطالب کذب و غیرواقعی در مورد خودشان پرهیز کنند. وقتی افراد از دیگران انتظار دارند که در این مورد صادقانه عمل کنند؛ خودشان نیز باید به این اصل پایبند باشند.

????کمک گرفتن از مشاور

همچنین افراد می‌توانند در مورد آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی، از یک مشاور نیز کمک بگیرند. در واقع روانشناس می‌تواند در این مورد دید واقع بینانه تری به افراد داده و نگاه افراد را نسبت به این موضوع تغییر دهد. روانشناس برای ازدواج، تصمیم قطعی نمی‌گیرد؛ اما به هر حال فرد را راهنمایی کرده در تصمیم فرد تاثیر می‌گذارد.

سخن پایانی

هر روشی برای ازدواج، حتی آشنایی یا ازدواج از طریق فضای مجازی می‌تواند به نتایج خوبی منجر شود. اما به هر حال بهتر است در این مورد افراد بسیار دقیق عمل کرده و عجله نکنند. همچنین بسیار امکان دارد که احساسات دو طرف را تحت تاثیر قرار دهد که بازهم نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. افراد باید قبل از هرگونه تصمیمی در این زمینه به خوبی فکر کرده و در قدم بعدی از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. صرف زمان و انرژی کافی در این مورد می‌تواند ریسک چنین ازدواجی را تا حدی کاهش دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی





:: برچسب‌ها: آشنایی و ازدواج از طریق فضای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: