شوهرم از خانه بیرونم کرده | 5 دلیل بیرون کردن همسر از خانه
نوشته شده توسط : ذهن نو

شوهرم از خانه بیرونم کرده چیکار کنم؟ بهترین واکنش در این شرایط چیست؟ هیچ دلیل منطقی برای این رفتار وجود ندارد. اگر مشکلی وجود دارد دو طرف باید با یکدیگر آن را حل کنند و حتی با وجود مالکیت محل زندگی باز هم زوجین نباید این کار را انجام دهند. امروزه کلینیک های روانشناسی یا دفاتر حقوقی، پر از مراجعینی است که برای این مشکل اقدام می‌کنند. در چنین شرایطی، طلاق بهترین راه حل است یا باید آنها را به مدارا دعوت کرد؟ اگر شما نیز با چنین مشکلی روبرو هستید حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهرم از خانه بیرونم کرده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوهرم از خانه بیرونم کرده | 5 دلیل بیرون کردن همسر از خانه 

شوهرم از خانه بیرونم کرده

در چنین شرایطی افراد، به دلیل خشم یا سوءمصرف مواد مخدر، همسر خود را از خونه بیرون می‌کنند. همیشه نیز یک نفر مقصر نیست. شرایط روحی، روانی همسر و خیانت از علل دیگر این رفتار است. اختلافات قدیمی و مشاجرات عمیق روزی سرباز خواهد کرد و اگر به دنبال راه حلی برای آنها نبود؛ مشکلات بیشتری را به وجود می‌آورند. این مقاله را به چنین موضوعی اختصاص داده ایم، و در رابطه با دلایل و راهکارهای آن نیز صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

دلایل بیرون کردن همسر از خانه

انتظار هیچکس از ازدواج، دعواهای مکرر و شدید نیست. اما با گذشت مدتی از زندگی مشترک و پدیدایی مشکلات و چالش هایی در زندگی، افراد شخصیت واقعی خود را بروز می‌دهند. شاید شما هم ضرب المثل افراد را در شرایط سخت شنیده باشید. خشم کنترل نشده و گرفتن تصمیم هنگام عصبانیت عواقب زیادی برای دونفر خواهد داشت. در این بخش مقاله راجع به دلایلی که باعث سوال “شوهرم از خانه بیرونم کرده،چیکار کنم” می‌شود را توضیح داده ایم. 

⭕ اعتیاد

از دلایل شوهرم از خانه بیرونم کرده، می‌توان به اعتیاد اشاره کرد. عده ای تحت تاثیر مصرف مواد مخدر، دست به این کار می‌زنند. هنگام مصرف در حالت طبیعی نیستند و بعد از این اتفاق همه چیز را به یاد می‌آورند. معمولا در چنین شرایطی همسر مقصر نیست و فرد معتاد بدون هیچ دلیلی او را از خانه بیرون می‌کند.

اما گاهی افراد معتاد، کاملا حواس طبیعی دارند و متوجه اطراف خود می‌شوند؛ ولی باز هم با شروع مشاجرات غیر منطقی و بهانه گیری، همسر خود را از خانه بیرون می‌کنند.

⭕ خیانت | شوهرم از خانه بیرونم کرده

شاید شما هم از خانمی شنیده باشید شوهرم از خانه بیرونم کرده و دلیل آن خیانت بوده. بسیاری از افراد تا از خیانت همسر خود معطل می‌شوند؛ اولین کار به جای صحبت کردن و پرسیدن علت، همسر خود را از خانه بیرون می‌کنند. برای بعضی، خیانت قابل بخشش نیست؛ اما بیرون کردن یکی از زوجین از خانه، واکنش صحیحی نسبت به این موضوع نیست. تنفر ناشی از خیانت باعث بروز این رفتار می‌شود. گاهی زن خیانت نکرده است و مرد برای جایگزین کردن همسر خود با شخص دیگر، او را از خانه بیرون می‌کند. 

⭕ خشونت خانگی

چرا شوهرم از خانه بیرونم کرده؟ خشنونت خانگی از گذشته تا کنون یکی از معضلات جامعه است. بیرون کردن همسر از خانه نیز، نوعی خشونت محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد شاهد تکرار این موضوع بیش از یکبار هستیم. که در این صورت باید به دنبال پیدا کردن دلیل و راهی برای حل این مشکل بود. عده ای به دلیل اینکه خانواده و یا حامی ندارند؛ مجبور به تحمل چنین شرایطی هستند. راه دیگری ندارند و مجبور به تحمل این اوضاع هستند. 

⭕ اختلالات روان پریشی | شوهرم از خانه بیرونم کرده

در پاسخ به سوال شوهرم از خانه بیرونم کرده دلیلش چیه؟ می‌توان به اختلالات روان پریشی اشاره کرد. با ابتلای یکی از طرفین به اختلال روان پریشی، می‌توان انتظار چنین رفتاری را داشت. برخی از اختلالات شخصیت، فرد را شکاک و بدبین نسبت به همه چیز می‌کند. خشم کنترل نشده نیز یکی از اختلالات است که باعث بیرون کردن همسر از خانه می‌شود. همیشه مرد، مبتلا به اختلالات روان نیست. گاهی زن با رفتارهایی اشتباه مثل مقایسه او با دیگران یا بی توجهی به همسر خود، مرد را مجبور به این رفتار می‌کند. 

⭕ قدرت نمایی

برخی از افراد برای قدرت نمایی و یادآوری به همسر که مالکیت همه چیز برای آنهاست؛ دست به اینکار می‌زنند. که در این صورت باز هم به اختلالات روان مبتلا هستند. تحقیر مدام همسر و مقایسه سطح مالی خانواده ها روش های دیگری برای قدرت نمایی هستند. معمولا زنانی که از نظر مالی به همسر خود وابسته هستند بیشتر احتمال دارد که در معرض چنین رفتار هایی قرار بگیرند. و دائم ناراحت از این باشند که شوهرم از خانه بیرونم کرده چیکار کنم!

در مواجه با چنین شرایطی چه باید کرد؟ | شوهرم از خانه بیرونم کرده

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از خانواده خود کمک بگیرید یا فردی از شما حمایت نمی‌کند؛ در قدم اول، فضایی برای اقامت خود محیا کنید. کمی صبر کنید تا شرایط روانی شما پایدار شود تا تصمیم درستی بگیرید. در ادامه نیز روش های مواجهه با چنین شرایطی را توضیح داده ایم.

⬛ کمک از مراجع قانونی

اگر به دنبال راهکار برای شوهرم از خانه بیرونم کرده، هستید؛ بهتر است که از مراجع قانونی کمک بگیرید. در ایران، مراکزی موقت برای نگهداری و حمایت افراد مورد خشونت خانگی وجود دارد. با تماس با اورژانس اجتماعی و درخواست کمک می‌توان از خدمات آنها استفاده کرد. همچنین اگر هنگام خروج از خانه با همسر خود درگیری فیزیکی داشته اید؛ بهتر است در همان ساعات اولیه به پلیس مراجعه کنید تا آثار جرم از بین نرود.

⬛ زوج درمانی | شوهرم از خانه بیرونم کرده

شوهرم از خانه بیرونم کرده، چیکار کنم؟ از زوج درمانگر کمک بگیر. اگر به بازگشت در زندگی مشترک خود فکر می‌کنید؛ حتما این مشکل را به کمک یک زوج درمانگر، حل کنید. با همسر خود فرایند درمان را شروع کنید. روانشناس به درمان اختلالات روانی شما و همسرتان می‌پردازد و با پیدا کردن علل ریشه ای و ارائه راهکارها، احتمال بروز مجدد این رفتار را کاهش می‌دهد. خیلی از مواقع همسر مشکل اعتیاد ندارد یا بحث خیانت مطرح نیست؛ اولین بار است که او چنین رفتاری با شما دارد و شما به او علاقه مند هستید. در چنین مواردی روانشناس به کمک شما خواهد آمد. 

⬛ استقلال مالی

اگر در یک رابطه سمی گیر افتاده اید و هیچ راهی ندارید؛ بهترین راه، استقلال مالی است. پیدا کردن شغل یا راه درآمدی برای خود، اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد. همچنین با فکری باز تر می‌توانید به راه های جایگزین برای شوهرم از خانه بیرونم کرده چیکار کنم، فکر کنید. در ابتدا انتظار فرصتی فوق العاده و یا حقوق چشمگیر را نداشته باشید. اما به هر حال برای کسب استقلال مالی، کار را شروع کنید.

⬛ صحبت با همسر | شوهرم از خانه بیرونم کرده

اگر این رفتار فقط یک بار اتفاق افتاده است و همسر شما از این کار نادم و پشیمان است؛ با او صحبت کنید. در مورد احساساتش و شرایط او در محیط کار سوال بپرسید. و اجازه دهید دلایل خود را برای انجام این کار بیان کند. قطعا گفتگو در این مورد، آسان نخواهد بود؛ اما در جریان رابطه موثر است. طبیعی است که افراد در چنین شرایطی خشم و ناسزاگویی را انتخاب کنند؛ اما با گذشت زمان و فروکش کردن خشم، به دنبال چاره باشید. و هرگز در قبال “شوهرم از خانه بیرونم کرده”مظلوم نمانید.

⬛ طلاق

یکی از راهکارهایی که در رابطه با سوال شوهرم از خانه بیرونم کرده چیکار کنم به ذهن خانم ها خطور می‌کند، طلاق است. اما بهتر است که طلاق را اولویت آخر خود قرار دهید. تمام راه ها را امتحان کنید و اگر به بن بست رسیدید برای حفظ خود از مخاطرات جسمانی و روانی، به سراغ طلاق بروید. قبل از تصمیم به طلاق حتما با دیگران مشورت کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید. طلاق بدون فکر و عجولانه پیامد های بدتری برای شما به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

در هیچ شرایطی بیرون کردن همسر از خانه جایز نیست. افراد نسبت به یکدیگر دارای وظایف و مسئولیت هایی هستند که تامین مکانی برای آرامش و استراحت، یکی از آنهاست. هر مشکلی راه حل های مخصوص به خودش را دارد و با کمک یک متخصص قابل حل است. تلاش برای حفظ زندگی مشترک نیاز به صبوری و زمان دارد. از قضاوت ها نترسید و از خود گذشتگی داشته باشید. و برای حل مشکل شوهرم از خانه بیرونم کرده کمک از روانشناس را فراموش نکنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهرم از خانه بیرونم کرده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چرا شوهرم از خانه بیرونم کرده؟

دلایلی مثل اعتیاد، خیانت، خشونت خانگی و ابتلا به اختلالات روانی باعث این رفتار بین زوجین می‌شود.

آیا شوهرم حق دارد من را از خانه بیرون کند؟

افراد نسبت یکدیگر، وظایف ومسئولیت هایی دارند؛ که تامین محیطی برای آرامش و استراحت، یکی از آن هاست. به همین دلیل هیچکدام از آنان حتی در صورت مالکیت خانه، حق چنین کاری را ندارند.

در صورت بیرون کردن زن توسط مرد، باید چه کرد؟

مراجعه به مراجع قانونی، اطلاع دادن به خانواده، مستقل شدن از نظر مالی و مراجعه به روانشناس مراحلی است که بعد از چنین اتفاقی می‌توان انجام داد.

منبع: شوهرم از خانه بیرونم کرده | 5 دلیل بیرون کردن همسر از خانه





:: برچسب‌ها: شوهرم از خانه بیرونم کرده | 5 دلیل بیرون کردن همسر از خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: