شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده | شوهرم به خودش نمیرسه
نوشته شده توسط : ذهن نو

شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده. این یکی از شکایات زنان در مورد همسرشان است. علاوه بر اهمیت به ویژگی های درونی، آراستگی ظاهری نیز اهمیت داشته و نباید آن را پشت گوش انداخت. معمولا افراد قبل از ازدواج بسیار به خود رسیده و همیشه آراسته هستند. اما بعد از شروع زندگی مشترک دیگر این موضوع را مهم ندانسته و حتی بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند. فراموش نکنید که این مورد، نه تنها برای همسر ناراحت کننده است؛ بلکه دیگران را نیز آزار می‌دهد. رعایت بهداشت، یکی از جنبه های آداب معاشرت محسوب می‌شود که همه افراد باید آن را رعایت کنند.

شوهرم به خودش نمیرسه

افرادی که به ظاهر و تمیزی خود اهمیت نمی‌دهند؛ قطعا در مورد بهداشت محیط اطرافشان نیز سهل انگار هستند. از آنجایی که در زندگی مشترک، افراد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ باید هم به بهداشت خود و هم به تمیزی محیط اهمیت دهند. حتی آن را به عهده فرد دیگری نینداخته و در این راستا کمک کنند. پس اینکه شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، می‌تواند بر فضای خانه و همچنین سلامت روان همسر نیز تاثیر بگذارد. برای اطلاع از اهمیت ظاهر در ازدواج کلیک کنید.

تاثیرات اهمیت ندادن به بهداشت فردی | شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده

رعایت بهداشت فردی، یکی از مواردی که باعث می‌شود زوجین حس بهتری به یکدیگر داشته باشند. اینکه شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، زمانی دردسرساز خواهد شد که زن وسواس تمیزی داشته و همسر او نیز هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد. این مورد قطعا او را آزار خواهد داد و باعث بروز مشکلاتی می‌شود. برخی از تاثیراتی که این موضوع بر زندگی مشترک دارد؛ شامل موارد زیر می‌شود. 

????از بین رفتن میل جنسی

????سرد شدن نسبت به همسر و روابط زناشویی

????طلاق عاطفی

????ایجاد تعارضات و اختلافات بسیار

????بروز طلاق و خیانت

چرا شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده؟

یکی از سوالات اساسی زنانی که با همسران خود در مورد مسائل بهداشت فردی، مشکل دارند؛ این است که چرا شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده؟ گاهی این رفتار از قبل از ازدواج و در دوران آشنایی نیز وجود داشته. ولی در موارد دیگر بعد از ازدواج بروز می‌کند. در هر دو صورت باید علات دقیق آن را شناسایی کرده و با روش هایی در جهت برطرف کردن آن تلاش کرد. مردان به دلیل مشغله های زیاد و حتی فیزیولوژی بدن شان، زود تر از زنان نیاز به استحمام دارند و یا باید لباس خود را تعویض کنند.

البته آنان کمتر حساس بوده و در این مورد نسبت به زنان آسان گیر تر هستند. از طرفی آنها برای همه چیز برنامه ریزی خاصی دارند. برای مثال لزومی نمی‌بینند که برای همه قرار ملاقات ها و کارهای خود استحمام کنند و یا به خود برسند. همه این موارد باعث می‌شوند تا فرد به بهداشت شخصی خود اهمیتی ندهد.

چگونگی برخورد با اینکه شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده

اما حالا چگونه با اینکه شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، برخورد کنم؟ قطعا تذکر دادن این موضوع به همسر کار آسانی نیست. بسیاری از زنان از صحبت کردن در این مورد با همسرشان خجالت می‌کشند. از طرفی از این بابت واقعا ناراحت هستند. در چنین شرایطی باید با او صادق بودن و به راحتی این مورد را مطح کنند. راهکارهایی که در این قسمت ذکر شده اند؛ می‌توانند بسیار اثربخش باشند.

????پرسیدن علت این موضوع

در قدم اول بهتر است این موضوع را به صورت سوالی با او در میان بگذارید و علت را جویا شوید. برای مثال از او بپرسید که چرا قبل از رابطه جنسی دوش نمی‌گیرد و یا مسواک نمی‌زند. سعی کنید با لحنی آرام با او صحبت کنید. در این مرحله، سوالات شما نباید شکل انتقاد به خود بگیرند. برخورد با موضوع شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، نیاز به زمان و رفتار منطقی دارد. بعد از اینکار توجه کنید که آیا او این رفتار را ادامه می‌دهد، یا خیر!

????اهمیت دادن به بهداشت خود

شما می‌توانید با رسیدن به خود و اهمیت دادن به بهداشت و نظم، به صورت الگو برای او عمل کنید. گاهی اینکه شوهر ببیند که همسرش بسیار به ظاهر خود اهمیت می‌دهد؛ او را ترغیب به رسیدگی بیشتر می‌کند. مردان همیشه برای جذاب تر دیده شدن تلاش می‌کنند.

اما گاهی به دلایل مختلف این موضوع را پشت گوش می‌اندازند. گاهی منشا اینکه چرا شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، خود شما هستید. در مواردی به دلیل اینکه زنان نیز نسبت به این مورد توجه نمی‌کنند؛ مردان نیز دیگر تلاشی برای ظاهری بهتر ندارند.

????به صورت مستقیم به او تذکر دهید

گاهی زنان از نیش و کنایه برای مطرح کردن این موضوع به همسرشان استفاده می‌کنند. اینکار نه تنها اثربخش نبوده بلکه در مواردی به صورت برعکس عمل می‎کند. حتی گاهی باعث دوری از زوجین از یکدیگر می‌شود. زن و شوهر باید بتوانند در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کرده و از روش های حل مسئله استفاده کنند.

اینکه چرا شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، نیز نیاز به حرف زدن و تعامل دارد. از اینکه در این مورد با همسر خود صحبت کنید، نترسید. ناراحتی او برای مدتی کوتاه است و بعد از آن همه چیز بهتر خواهد شد. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم تاثیرات ادامه یافتن این رفتار را به او یادآور شوید.

????تشویق و تعریف از او

یکی از روش های دیگری که می‌توانید در مورد اینکه شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، استفاده کنید؛ تشویق و تعریف از او بعد از هر بار آراستگی است. برای مثال به او بگویید که با پوشیدن لباسی تمیز و رفتن به آرایشگاه، خوشتیپ تر می‌شود. و یا با مسواک زدن و استفاده از اسپری های خوشبوکننده، بیشتر از حرف زدن با او لذت می‌برید. تشویق همسر یکی از روش های موثر است و در او ایجاد انگیزه برای تداوم این رفتارها می‌شود.

????اجتناب از مسخره کردن یا غر زدن

از مسخره کردن و یا غر زدن مداوم در مورد اینکه چرا شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، خودداری کنید. با اینکار نه تنها او را مورد سرزنش و تحقیر قرار می‌دهید؛ بلکه باعث سردی رابطه نیز خواهید شد. استفاده از روش های قبل بسیار موثرتر عمل کرده و نتیجه بخش خواهند بود. همچنین نیازی نیست که این موضوع را با همه در میان بگذارید. اینکار شخصیت اورا تخریب می‌کند و همچنین شما نیز به عنوان همسر چنین فردی زیر سوال خواهید رفت.

سخن پایانی

افراد باید به یاد داشته باشند که اهمیت به ظاهر و بهداشت، فقط مخصوص دوران آشنایی و جذب طرف مقابل نیست. بلکه در طول زندگی مشترک نیز برای حفظ رابطه، باید تلاش کرد. همانطور که مشاهده کردید اینکه چرا شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده، دلایل مختلفی داشته و عوامل زیادی بر آن موثر است. افراد می‌توانند در این زمینه با یک مشاور و زوج درمانگر نیز صحبت کرده و نظر او را هم جویا شوند. زوجین باید در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و این مشکل را حل کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت ندادن همسر به بهداشت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده | شوهرم به خودش نمیرسه





:: برچسب‌ها: شوهرم به بهداشت اهمیت نمیده | شوهرم به خودش نمیرسه ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: