دوستی با فرزند | 7 روش صمیمیت با فرزند
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوستی با فرزند برای آینده و جلوگیری از آسیب های زیاد از اهمیت بالایی برخوردار است. مخصوصا در دوره نوجوانی باید به این ارتباط ها دقت کرد. نوجوانی دوره بحرانی است و اگر ارتباط والد فرزند به خوبی شکل نگیرد؛ بین آنها فاصله می‌افتد و آسیب های زیادی به سوی فرزند حرکت می‌کند. اما زمانی که ارتباط و صمیمیت والدین با فرزندان به خوبی صورت بگیرد؛ از آسیب های احتمالی جلوگیری می‌شود.

حتی دوستی با فرزند باعث می‌شود که مسائل فردی، بهداشتی و … را خود والد به خوبی به فرزند آموزش دهد. و اگر فرزند با مشکلی روبرو شد؛ شما را در اولویت برای حل مسائل قرار دهد. برای اینکه رابطه خوبی با فرزند داشته باشید باید نسبت به دوران او خود را آگاه و بروزرسانی کنید. برای این کار نیز از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستی با فرزند می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دوستی با فرزند | 7 روش صمیمیت با فرزند

دوستی با فرزند

یکی از مهم ترین کارهایی که والدین باید انجام دهند؛ برنامه ریزی برای دوستی با فرزند است. برای اینکه ارتباط خوبی با فرزندان خود برقرار کنید باید در وهله اول او را درک کنید و طبق دیدگاه او به زندگی نگاه کنید. و همچنین باید به شناخت، آگاهی و آشنایی با خصوصیات در جامعه آنها برسید.

به همین دلیل اگر به دنبال دوستی با فرزند هستید، باید آگاهی خوبی از دوره او کسب کنید. اینکه شما به عنوان والد الگو و مربی آموزشی در زندگی باشید بهتر است، یا اینکه فرزند از همسالان خود راه و رسم زندگی را آموزش ببیند؟ مسلما زمانی که شما با فرزند صمیمی باشید به او آموزش خواهید داد که به چه شیوه ای باید برخورد کند و چه رفتارهایی از خود نشان دهد. در این مقاله روش های دوستی با فرزند را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه با پسرم رفیق بشم؟

دوستی با فرزند پسر یا دختر معمولا الگوی یکسانی دارد. اما جزئیات برخورد و ارتباط با آنها متفاوت از یکدیگر است. به این دلیل که معمولا پدر ها با فرزند پسر ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند، تصمیم گرفتیم که در رابطه با ارتباط با فرزند پسر توضیح دهیم. در این مقاله نیز نحوه رفیق شدن با فرزند پسر را توضیح داده ایم.

???? به صحبت های فرزند خود گوش دهید

برای دوستی با فرزند اصل مهمی مانند گوش دادن را باید در نظر داشته باشید. همیشه فرزندان در ابتدا با خانواده و والدین ارتباط می‌گیرند. اگر این ارتباط ها به خوبی شکل نگیرد و شما به صحبت های او گوش ندهید، به سراغ افراد دیگری که گوش شنوا دارند می‌روند. به همین جهت در اقدام اول باید با دقت به صحبت های فرزندان خود گوش دهید. حتی با این کار بسیاری از چیز ها دستتان می‌آید. 

???? به فرزند خود احترام بگذارید

همانطور که فرزندان باید به والدین خود احترام بگذارند، والدین نیز برای دوستی با فرزند باید به او احترام بگذارند. این عامل به صمیمی شدن و رفیق شدن با پسر کمک بسیاری می‌کند. مخصوصا اگر فرزند شما در دوره سنی نوجوانی است؛ این رفتار را انجام دهید. با احترام، احترام نیز دریافت خواهید کرد. رعایت احترام به حریم خصوصی نیز میزان صمیمیت را افزایش می‌دهد. 

???? با کمک فرزندان قوانین تعیین کنید | دوستی با فرزند

یکی از کارهایی که باید برای دوستی با فرزند انجام دهید؛ وضع قوانین است. به عنوان والد باید به طور شفاف و واضح به فرزندان خود توضیح دهید که این کار اشتباه است و این کار درست. زمانی که قوانین مشخص نشده است نباید به کارهای فرزند خود واکنش نشان دهید. بهتر است که در این زمینه از دوران کودکی اقدام کنید تا در دروان بحرانی نوجوانی با قوانین سنگین روبرو نشود.

???? با فرزند خود وقت بگذارید

برای دوستی با فرزند باید وقت مناسبی برای او بگذارید. در طول روز برنامه ریزی کنید که زمانی را برای بازی و صحبت با فرزند سپری کنید. امروزه پسران علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری دارند؛ بنابراین با آنها پلی استیشن بازی کنید.

???? با فرزند خود صحبت کنید

یکی از روش های دوستی با فرزند، صحبت با اوست. حتما در محیط خانه فضایی را ایجاد کنید که بتوانید در رابطه با مسائل مختلف با فرزند خود صحبت کنید. و از او بخواهید که نظر خود را اعلام کند. در نهایت باید فرزندان خود را تشویق کنید تا احساسات خود را با شما در میان بگذارد. بهتر است به شیوه ای رفتار کنید که نصیحت و قضاوت در کار نباشد تا صحبت با فرزند ادامه دار شود.

???? به آنها مسئولیت بدهید | دوستی با فرزند

برای دوستی با فرزند با برنامه ریزی و توافق به فرزند خود مسئولیت بدهید. مثلا به او بگویید که احساس می‌کنم از پس این کار بر میایی؛ بنابراین مسئولیت آن با تو باشد. زمانی که به فرزند خود مسئولیت بدهید، احساس بزرگی می‌کند. و در نهایت به افزایش اعتماد به نفس او کمک خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمیت با فرزندان کلیک کنید.

???? برای استقلال نوجوان تلاش کنید

یکی از کارهای مهمی که باید برای دوستی با فرزند انجام دهید؛ کمک به کسب استقلال است. نوجوانان برای کسب استقلال هر کاری انجام می‌دهند. به همین دلیل بهتر است که این کار با نظارت والدین انجام شود. برای کسب استقلال نیز بهتر است که قوانین شرح دهید اما به شیوه ای که والد و فرزند هر دو موافق باشند. 

کلام آخر

دوستی با فرزند اصل مهمی است که همه والدین به آن اهمیت دهند. این رفتار از آسیب های زیادی جلوگیری می‌کند. صمیمیت والد و فرزند تضمین کننده زندگی خوب است. به همین دلیل برای کمک به آینده بهتر فرزند حتما دوستی با او را آغاز کنید. برای آشنایی با نحوه ارتباط با فرزند از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستی با فرزند می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دوستی با فرزند | 7 روش صمیمیت با فرزند





:: برچسب‌ها: دوستی با فرزند | 7 روش صمیمیت با فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: