فواید آواز خواندن در حمام
نوشته شده توسط : ذهن نو

فواید آواز خواندن در حمام به قدری زیاد است که تصورش را هم نمی‌کنید. برخی اینکار را بدون هیچ دلیل خاصی انجام می‌دهند و از مزایای آن اطلاعی ندارند. این شاید عادت بسیاری از مردم جهان است که بی تفاوت از کنار آن می‌گذرند. اما به تازگی مشخص شده است که اینکار برای سلامت روانی و جسمانی بی فایده نیست. شاید اطرافیان از این بابت اصلا خوشحال نباشند؛ اما به هر حال با اطلاع از اثرات مثبت آن، احتمالا آنان نیز دست به انجام اینکار بزنند. خیلی از افراد آواز خواندن در حمام را بیهوده می‌دانند و یا انرژی کافی برای انجام آن ندارند. اما فراموش نکنید که فواید انجام آن بیشتر از انجام ندادن آن است.

منبع: فواید آواز خواندن در حمام

 

فواید آواز خواندن در حمام

خواندن در حمام و زیردوش آب گرم، نیازی به داشتن صدایی خوب و یا مهارت های آواز خواندن، ندارد. افراد از اینکه صدای آنها در محیط پیچیده و منعکس می‌شود؛ لذت می‌برند. همچنین با وجود صدای آب، اصلا شاید صدای خود را به درستی نشوند. اما در تحقیقات اخیر مشخص شده است که  برخلاف تصور عموم فواید آواز خواندن در حمام بسیار است؛ که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

????رهایی از استرس

معمولا افراد بعد از یک روز طولانی و خسته کننده، از یک دوش آب گرم برای رفع خستگی خود استفاده می‌کنند. آواز خواندن در حمام، نیز روحیه افراد را تقویت کرده و حس بهتری بهتری به آنها خواهد داد. در واقع خواندن و یا صحبت کردن با صدای بلند یکی از راه های تخلیه هیجانات منفی محسوب می‌شود. با اینکار آنها بعد از خروج از حمام حس بهتری داشته و احتمالا انرژی آنها نیز بیشتر خواهد شد. یکی از فواید آواز خواندن در حمام رهایی از استرس و تنش های روانی است؛ که افراد از آن بهره می‌گیرند.

????تقویت عضلات گردن از فواید آواز خواندن در حمام

زمانی که در زیر دوش آواز می‌خوانید؛ اکسیژن بیشتری وارد بدن تان می‌شود. این اکسیژن تنفس را برای شما در شرایط حمام راحت تر کرده و باعث تقویت عضلات ناحیه گردن، گلو و دهان نیز می‌شود. از طرفی دیگر افراد برای خواندن در حمام، به علت وجود رطوبت نیاز به صرف انرژی و همچنین تسلط بیشتر بر عضلات شان دارند. اگر افراد بتوانند از دیافراگم خود استفاده کرده و نفس گیری کنند؛ عضلات کمر و شکم آنان نیز تقویت می‌شود. فواید آواز خواندن در حمام در مورد عضلات، بسیار زیاد است.

????تنظیم فشار خون

بدن در پاسخ به استرس کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون باعث آسیب به سیستم ایمنی شده و آن را تضعیف می‌کند. همچنین با وجود این هورمون میزان قند و فشارخون، بالا می‌روند. اما همانطور که به آن اشاره شد؛ از فواید آواز خواندن در حمام، کاهش استرس است همین موضوع سبب کاهش و یا توقف کورتیزول و تنظیم فشار خون می‌گردد. از طرف دیگر آب گرم باعث گردش خون بهتر در نواحی مختلف بدن شده و از این طریق نیز فشار خون تنظیم می‌گردد.

????تنفس بهتر| فواید آواز خواندن در حمام

از دیگر فواید آواز خواندن در حمام می‌توان به تنفس بهتر نیز اشاره کرد. در واقع افراد برای خواند در فضای حمام باید میزان تنفس خود را تنظیم کنند تا دچار نفس تنگی نشوند. اینم موضوع تمرینی برای تقویت سیستم تنفسی خواهد بود. افراد می‌توانند نفس خود را زیر دوش حمام حبس کرده و اینکار را به صورت مداوم تمرین کنند. این حرکت برای خوانندگان و یا شناگران حرفه ای، بسیار مفید است. 

????موثر برای خروپف

طبق تحقیقات دانشمندان، یکی از اصلی ترین فواید آواز خواندن در حمام کاهش و یا جلوگیری از بروز خروپف در طول خواب است. با اینکار افراد حنجره خود را تحریک کرده که همین کار باعث کاهش خروپف و بی خوابی های ناشی از آن خواهد شد. البته برای درمان خروپف راه های دیگری نیز وجود دارند. و همچنین شاید اینکار بر عده ای موثر نباشد. اما به هر حال روشی ساده و بی هزینه برای درمان خروپف خواهد بود. افراد می‌توانند در این مورد با پزشک خود مشورت کنند.

????تسکین درد

آواز خواندن در حمام، به دلیل احساس لذتی که در افراد ایجاد می‌کند؛ باعث ترشح هورمون های دوپامین و اکسی توسین می‌شود. این هورمون ها شادی بخش بوده و باعث تسکین درد می‌شوند. به طور کلی شاید شما هم دیده باشید که پزشک برای یک فرد بیمار دوش گرفتن روزانه را تجویز می‌کند. پس از فواید آواز خواندن در حمام، هم می‌توان به تسکین درد و هم تسریع فرایند بهبودی اشاره کرد. البته در برخی بیماری ها که باعث بروز زخم های پوستی می‌شود؛ برای حمام رفتن باید با پزشک مشورت کرد و شاید اثر عکس داشته باشد.‎

????موثر بر حافظه

به طور کلی خواندن چیزی با صدای بلند و یا همراه با آوا، باعث به خاطر سپردن آسان تر آن خواهد شد. قطعا در دفعات اول همه آن را به یاد نمی‌آورید و اینکار نیاز به تمرین دارد. ازدیگر فواید آواز خواندن در حمام که بسیار هم جالب است؛ تقویت حافظه و عملکرد مغز خواهد بود.

آواز خواندن در حمام با انجام کارهای دیگری نثل شستن بدن هم همراه می‌شود که با وجود این موضوع نیاز به تمرکز و دقت بیشتری برای یادآوری متن آهنگ وجود دارد. به همین دلیل مغز نیز فعالیت بیشتری کرده و توانایی آن افزایش می‌یابد. 

????سم زدایی و تنظیم سوخت و ساز

با آواز خواندن در حمام، در واقع در حال انجام فعالیتی مضاعف هستید. در این مکان به دلیل وجود گرما و رطوبت، متابولیسم بدن بالا رفته و سموم بیشتری را دفع خواهد کرد. از طرف دیگر ترشح هورمون های مختلف و یا تنظیم آنها نیز به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. این مورد گاهی باعث کاهش وزن و تناسب اندام نیز خواهد شد. یکی دیگر از فواید آواز خواندن در حمام، تنظیم عملکرد دستگاه های مختلف بدن است.

چرایی آواز خواندن در حمام

با اینکه بسیاری از افراد هیچ علاقه ای به صدای خود ندارند و یا به طور کلی از خواندن فراری هستند؛ اما در حمام آواز می‌خوانند. علت این موضوع آن است که حمام یکی از معدود مکانهایی است که افراد در طول روز در آن تنها هستند و به دلیل قرارگیری در آن برای مدت زمان نسبتا طولانی، احساس راحتی می‌کنند. همچنین شرایط محیطی مثل گرما و رطوبت نیز برای افراد بیشتر ترغیب کننده است. اینکه افراد از فواید آواز خواندن در حمام در جهت مثبت استفاده کرده و توانمندی های بدن خود را بالا ببرند؛ نیز بسیار مهم است.

سخن پایانی

اگر حتی فواید آواز خواندن در حمام را هم نادیده بگیریم؛ اینکار نوعی سرگرمی محسوب می‌شود و افراد می‌توانند از آن لذت ببرند. البته فراموش نکنید که زیاده روی در اینکار نیز عواقبی خواهد داشت که باید به آنها توجه کنید. برای مثال اسراف در مصرف آب صرفا برای آواز خواندن و یا تنگی نفس به دلیل ماندن طولانی مدت در حمام. همه اینها خطراتی هستند که باید در نظر بگیرید. احساس شرم و خجالت را کنار گذاشته و اینکار را امتحان کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید آواز خواندن در حمام می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: فواید آواز خواندن در حمام





:: برچسب‌ها: فواید آواز خواندن در حمام ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: