احساس بدبختی | 5 دلیل احساس بدبختی
نوشته شده توسط : ذهن نو

احساس بدبختی می‌کنم، باید چیکار کنم؟ یکی از احساسات منفی و البته مخربی که هر فردی در زندگی تجربه می‌کند، حس بدبختی است. گاهی این حس زود گذر است و اما برخی از مواقع به شدت طولانی و مخرب می‌باشد. احساس بدبختی در دراز مدت، عواقب آسیب زایی خواهد داشت. این عواقب شامل کاهش اعتماد به نفس، عدم حرکت رو به جلو، افسردگی، اضطراب، ترس و انزوا می‌شود. تمامی این عوامل دست در دست یکدیگر باعث تجربه حس بدبختی و فرسودگی و از دست دادن فرصت‌ها می‌شود. احساس بدبختی دلایل و روش های درمانی دارد که در این مقاله اشاره کرده ایم. اما توصیه می‌کنم که برای درمان و بهبودی کامل از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس بدبختی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: احساس بدبختی | 5 دلیل احساس بدبختی

احساس بدبختی چیست؟

یکی از تجربیات هر فرد پس از شکست، احساس بدبختی است. زمانی که یک فرد با شکست های سنگین مانند ورشکستگی و … دست و پنجه نرم می‌کند؛ حس منفی و مخرب بدبختی را تجربه خواهد کرد. این احساس دلایل متعددی دارد که برای درمان حتما باید مشخص شود.

اما عواملی مانند آب و هوا، کمبود ویتامین، افسردگی، محیط زندگی، ترس و … باعث تجربه احساس بدبختی می‌شود. افرادی که احساس بدبختی دارند؛ با کمک روانشناس می‌توانند این حس خود را کاهش دهند. در این مقاله راجع به دلایل و روش های کاهش این حس صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل احساس بدبختی

احساس بدبختی به دلایل مختلفی بستگی دارد. فردی که این حس را تجربه می‌کند به شیوه ای مبتلا شده است. برای درمان نیز حتما باید دلیل این حس مشخص شود. به همین دلیل این بخش مقاله را به عوامل احساس بدبختی اختصاص داده ایم.

???? آب و هوا

یکی از دلایل احساس بدبختی، آب و هوا است. در فصل سرما و زمان هایی که نور خورشید کمتر است، افراد بیشتر به افسردگی و پوچی مبتلا می‌شوند. این نوع افسردگی را افسردگی فصلی می‌نامند که در فصل های پاییز و زمستان بیشتر است. 

???? کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین D از دیگر دلایل احساس بدبختی است. بسیاری از افراد به دلیل اینکه ویتامین د خونشان کم است، همیشه حس پوچی را تجربه می‌کنند. این افراد معمولا خیلی کم و یا اصلا از نور خورشید استفاده نمی‌کنند.

???? توقع افراطی | احساس بدبختی

یکی از دلایل احساس بدبختی، توقع اشتباه و افراطی است. افرادی که بیشتر مواقع حس پوچی و افسردگی دارند، از دیگران انتظارات زیاد و‌ افراطی دارند. زمانی که توقعات فرد برآورده نشود، شکست و حس سرخوردگی را تجربه خواهد که مساوی با حس بدبختی است.

???? محیط زندگی نامناسب

محیط زندگی نامناسب از دیگر دلایل احساس بدبختی است. افرادی که در محیط های سمی، پر تنش و اضطرابی زندگی می‌کنند؛ احساس بدبختی و پوچی را بسیار زیاد تجربه می‌کنند. این افراد به مرور زمان منفی نگر، افسرده و بدبین خواهند شد.

???? ترس از شکست

یکی از دلایل احساس بدبختی، ترس از شکست است. افراد بسیار زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف مانند کمال گرایی، به ترس از شکست مبتلا هستند. این افراد توانایی شروع هیچکاری را ندارند و معمولا از آغاز یک کار اجتناب می‌کنند.

عوارض احساس بدبختی

احساس بدبختی همراه با پیامد ها و عوارض متعدد است. این افراد باید حواس خود را جمع کنند تا درگیر تجربه پوچی نشوند. به همین دلیل در این بخش مقاله راجع به عوارض احساس بدبختی توضیح داده ایم.

???? در گذشته و آینده خود قفل شده اند.

???? این افراد دائما خود را با دیگران مقایسه می‌کنند.

???? بر روی مسائلی که وجود ندارد و حتی ندارند، متمرکز می‌شوند.

???? به افسردگی مبتلا می‌شوند.

???? ترس از شکست دارند.

روش های رهایی از احساس بدبختی

احساس بدبختی زمانی که طولانی مدت شود، عوارض شدیدی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که برای رهایی از این حس، از روش های زیر کمک بگیرید.

???? اگر بیشتر مواقع را در حال ایثار و فداکاری هستید، بهتر است که متوقف کنید. این رفتار را به صورت افراطی انجام ندهید و به خودتان نیز رسیدگی کنید.

???? با افراد درست و مناسب معاشرت کنید. و سعی کنید که تنها نمانید. بیشتر زمان های خود را صرف ارتباط با دوستان و افراد درست کنید.

???? هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که شما از زندگی کامل دیگران اطلاعی ندارید و نیمه تاریک وجود آنها را مشاهده نمی‌کنید. بنابراین لزومی ندارد که به مقایسه بپردازید.

???? داشته های خود را سپاسگذاری کنید و از زندگی حال خود لذت ببرید. ‌ناشکری نکنید تا نعمت های بیشتری وارد زندگی شما شود.

???? درجا نزنید و به حرکت بپردازید. سعی کنید که برای پیشرفت خود تلاش کنید.

???? برنامه ریزی روزانه داشته باشید و برای کارهای خود هدف مشخص کنید.

???? نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و به تقویت نقاط قوت بپردازید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید و حتما به درمان بپردازید.

کلام آخر

احساس بدبختی یک حس منفی است که همه افراد حداقل یک بار تجربه کرده اند. اما زمانی که این حس دائمی باشد، پیامدهای زیادی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حتما از روانشناس برای جلوگیری از بروز این مشکل کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس بدبختی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: احساس بدبختی | 5 دلیل احساس بدبختی





:: برچسب‌ها: احساس بدبختی | 5 دلیل احساس بدبختی ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: