بسته بودن چاکراها | علائم و علل بسته شدن چاکراها چیست؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسته بودن چاکراها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. به طور کلی کسانی که به کانون‌های انرژی و چاکراها معتقد هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ همواره همه تلاش خود در جهت برقراری تعادل انرژی در این نقاط می‌کنند. بسته بودن این چاکراها نشانه هایی دارد و همچنین باعث بروز مشکلاتی در افراد می‌شود. در برخی موارد دردها و یا مشکلاتی در بدن ایجاد می‌شوند که دلایل آن‌ها را نمی‌دانیم. عده‌ای این موارد را ناشی از انسداد چاکراها می‌دانند. و از همین طرق برای درمان اقدام می‌کنند. به طور کلی انرژی درون بدن جریان دارد و بر مسائل مختلفی تاثیر می‌گذارد. بنابراین باید در این زمینه اطلاعاتی کسب کرده و در جهت بهبود کیفیت سلامتی از آنها استفاده کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بسته بودن چاکراها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بسته بودن چاکراها | علائم و علل بسته شدن چاکراها چیست؟

بسته بودن چاکراها

چاکراها کانون های انرژی بدن بوده و در نقاط مختلفی از بدن حضور دارند. همچنین در این مورد باورهای مختلفی وجود دارد. برای مثال برخی آنها را پنج یا هفت تا می‌دانند که در امتداد ستون فقرات قرار گرفته اند و برخی دیگر برای آنها عدد مشخصی قائل نیستند.

از طرفی برای اطلاع از بسته بودن چاکراها تست های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند با استفاده از آنها از علت مشکل خود و همچنین محل دقیق آن مطلع شوند. نمی‌توان در مورد کارایی این روش نظر قطعی داد اما به طور کلی این موضوع از نظر علمی ثابت نشده است. اما برخی به نتایجی رسیده اند. 

علائم بسته بودن چاکراهای مختلف

از آنجایی که چاکراهای مختلفی در بدن وجود دارند؛ بسته بودن هر کدام از آنها علائم مختلفی برای افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل افراد باید در ابتدا چاکرا مورد نظر را پیدا کرده و بر این اساس برای برطرف کردن آن اقدام کنند. برخی از این نشانه ها در ناحیه های مختلف، شامل موراد زیر می‌شوند.

????چاکرای ریشه

چاکرای ریشه، اولین چاکرای بدن بوده و در ناحیه ای بین مقعد و ناحیه تناسلی قرار دارد. برخی از نشانه های انسداد آن شامل، احساس سستی در شرایط مختلف و گیر افتادن، استرس و اضطراب، عدم امنیت، عصبانیت و یا احساس دوست داشتنی نبودن، می‌شود. در صورتی که این چاکرا باز باشد؛ افراد ارتباط خوبی با خانواده خود داشته، اعتماد به نفس دارند و احساس امنیت و اعتماد می‌کنند.

????چاکرای خاجی | بسته بودن چاکراها

چاکرای خاجی، دومین چاکراه بدن است که زیر ناف قرار دارد و از نشانه های انسداد آن می‌توان به سخت گیری به خود و دیگران، داشتن روابطی ناموفق، باورهای اشتباه در مورد مسائل جنسی و… می‌شود. از طرفی اگر این چاکرا باز باشد؛ افراد روابط جنسی باکیفیتی داشته و خلاق هستند. همچنین از زندگی و شرایط خود احساس رضایت  و آرامش می‌کنند.

????چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی بین ناف و قفسه سینه قرار داشته و به طور کلی برای ارتباط شهودی کاربرد دارد. با باز بودن این چاکرا افراد برای انجام کارهای خود استقلال دارند؛ همچنین بهترین استفاده را از توانایی های خود می‌کنند. اما در صورت مسدود بودن  چاکرای شبکه خورشیدی افراد نشانه هایی مانند احساس قربانی شدن، عزت نفس پایین، درد معده و اضطراب را تجربه می‌کنند.

????قلب

این چاکرا همانطور که از اسم آنها مشخص است؛ در ناحیه قلب قرار داشته و بسته بودن آن باعث ترس از تعهد و احساس گناه می‌شود. آنها معمولا کینه ورز شده و بیماری های جسمانی مانند مشکلات قلبی، آسم و آلرژی می‌شوند. از طرفی اگر این چاکرا باز باشد؛ افراد در روابط و زندگی خود احساس راحتی کرده و قدردان هستند. همچنین به راحتی می‌توانند به دیگران عشق بورزند.

????گلو

چاکرای گلو در کنار غده تیروئید قرار داشته و تاثیرات مستقیمی بر همین ناحیه نیز دارد. برای مثال در صورت بسته بودن چاکرا گلو، افراد ترس از بلند و رسا صحبت کردن در جمع را دارند؛ احساس ناامیدی کرده و دردهایی در همین ناحیه نیز احساس می‌کنند. از طرفی در صورت کارکرد درست این چاکرا  فراد راحت و بدون ترس از قضاوت صحبت می‌کنند و شنونده خوبی هستند.

????چشم سوم

چاکرای چشم سوم نیز میان دو ابرو قرار گرفته و چاکرای ششم است. افرادی که در این ناحیه دچار بسته بودن چاکرا می‌شوند؛ در پاسخ به سوالات هویتی مانند چرا من اینجا هستم؛ دچار مشکل می‌شوند. آنها در تصمیم گیری مشکل داشته و همچنین دردهایی در ناحیه سر مانند میگرن را تجربه می‌کنند. اما با باز بودن این چاکرا افراد می‌توانند با اطمینان و اعتماد عمل کرده و خرد و دانایی زیادی را کسب کنند.

????تاجی | بسته بودن چاکراها

چاکرای تاجی، آخرین چاکرا است که در بالاترین قسمت سر قرار دارد. با بسته بودن این چاکرا، افراد احساس تنهایی، بی هدفی، بی لیاقتی و همچنین عصبانیت می‌کنند. در این حالت نیز افراد دردهایی در ناحیه سر نیز تجربه می‌کنند. احساس قدرت و برتری و همچنین قدردانی نیز از نشانه های بازبودن این چاکرا است.

چه چیزهایی باعث بسته شدن چاکراها می‌شود؟

عوامل زیادی موجب بسته بودن چاکراها می‌شوند. به طور کلی سبک زندگی افراد و حالات روحی آنها بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند. از طرفی این انرژی ها حالات مختلفی داشته و حتی پرکاری و کم کاری آنها نیز باعث بروز مشکلاتی می‌شود. از طریق پیدا کردن علل انسداد چاکرا ها می‌توان روش های متفاوتی را در این زمینه به کار برد.

ابتلا به بیماری های روانی مختلف مانند استرس و اضطراب، تاثیر زیادی در این زمینه دارد. افراد در این شرایط کنترل خود را از دست داده و نمی‌توانند به درستی عمل کنند. به همین دلیل پیامدهای زیادی را تجربه می‌کنند.

همچنین زندگی مدرن و سرعت آن نیز باعث می‌شود که افراد اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاه دریافت کنند؛ به همین دلیل وقت کافی برای مراقبه و اهمیت دادن به حالات روحی خود ندارند. به همین دلیل عوارض جانبی زیادی را در زمینه های مختلف مانند بسته شدن چاکراها تجربه می‌کنند.

برای متعادل سازی چاکراها چه باید کرد؟

بعد از مطلع شدن در مورد چگونگی بسته بودن چاکراها و همچنین نواحی دقیق آنها، افراد می‌توانند با استفاده از روش هایی این مشکل را برطرف کنند. برای مثال روش یوگا ، مدیتیشن و مراقبه، همگی فعالیت هایی هستند که می‌توان از آنها بهره برد.

از طرفی بهتر است افراد در این زمینه از یک متخصص این حوزه کمک بگیرند. چرا که در صورت اقدامات خودسرانه احتمال بروز مشکلات بیشتر نیز وجود دارد. افراد می‌توانند سبک زندگی خود را اصلاح کرده و همچنین برای کاهش استرس و اضطراب خود نیز از روانشناس کمک بگیرند.

سخن پایانی

بسته بودن چاکراها در افراد مختلف به شکل های متفاوتی بروز می‌کند. همچنین شدت علائم نیز به مسائل مختلفی بستگی دارد. افراد می‌توانند در کنار روش های علمی و مطمئن از این روش نیز استفاده کرده و به طور همزمان از یک متخصص نیز کمک بگیرند. از طرفی بهتر است در مورد استفاده و همچنین پایبندی به این روش، از افراط پرهیز کرد. حتما در طول روز زمانی را برای خود اختصاص داده و سعی کنید به هر روشی که با آن احساس راحتی می‌کنید؛ انرژی های منفی را از خود دور کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بسته بودن چاکراها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بسته بودن چاکراها | علائم و علل بسته شدن چاکراها چیست؟





:: برچسب‌ها: بسته بودن چاکراها | علائم و علل بسته شدن چاکراها چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: