ریخت و پاش کودک | 7 روش برخورد با کودک نامرتب
نوشته شده توسط : ذهن نو

ریخت و پاش کودک معمولا در تمامی خانه هایی که کودک دارند مشاهده می‌شود. بسیاری از والدین از دست فرزندان خود به دلیل شلختگی عصبانی می‌شوند. این کودکان معمولا در حال ریخت و پاش هستند و برای جمع آوری وسایل خود نیز هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. کودکانی که دائم در حال ریخت و پاش هستند شاید به اختلالی مانند بیش فعالی دچار باشند. اما باید این موضوع را با نشانه های رفتاری دیگر کودک بررسی کنید. پدر و مادر ها همیشه به دنبال روش های مناسب برخورد با کودکان هستند. به همین دلیل در این مقاله روش های برخورد با ریخت و پاش کودک را توضیح داده ایم. همچنین می‌توانید از روانشناس کودک در این زمینه راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ریخت و پاش کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ریخت و پاش کودک | 7 روش برخورد با کودک نامرتب

ریخت و پاش کودک

احتمالا در خانواده و اطرافیان با کودکان شلخته روبرو شده اید. کودکانی که وسایل بازی خود را پخش می‌کنند و حتی تمایلی برای جمع آوری این وسایل ندارند. حتی زمانی که والدین از آنها کمک برای جمع آوری وسایل می‌خواهد، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. در این شرایط این والد است که باید مسئولیت جمع آوری وسایل فرزند را بر عهده بگیرد. اما برای آموزش به کودک حتما باید در رابطه با مساله مسئولیت پذیری کوشا باشید. کودکانی که در زمان بچگی این ویژگی را آموزش نبینند؛ در بزرگسالی نیز با همین روند پیش خواهند رفت!

مسئولیت کارهای خود را بر گردن دیگران می‌اندازد و برای شروع هر کاری از والدین خود راهنمایی می‌گیرد. بنابراین باید به کودک آموزش دهید که هر فردی در خانه مسئول کارهای خودش است و باید نسبت به رفتارها، وسایل و گفتار خود مسئول باشد. در این مقاله راجع به برخورد با ریخت و پاش کودک صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

راهکار برخورد با کودک نامرتب

برای برخورد با ریخت و پاش کودک لازم است که والدین از اطلاعات کافی برخوردار باشند. به همین دلیل برای آگاهی رساندن به والدین در این بخش مقاله راجع به راهکار برخورد با کودک نا مرتب را توضیح داده ایم.

???? والدین باید رفتار خود را اصلاح کنند

یکی از روش های برخورد با ریخت و پاش کودک، اصلاح رفتار والدین است. گاهی رفتارهای والدین به شیوه ای است که کودک به خود زحمت مسئولیت پذیری نمی‌دهد. والدینی که برای کودکان خود هر چیزی را تهیه می‌کند و تمامی کارهای کودک را به تنهایی انجام می‌دهند؛ باید رفتار خود را اصلاح کنند. والدین باید این موضوع را همیشه به یاد داشته باشند که محبت افراطی مساوی با پرورش کودک پر توقع است.

???? آموزش ترتیب و نظم به کودک | ریخت و پاش کودک

آموزش ترتیب و نظم به کودک از دیگر روش های برخورد با ریخت و پاش کودک است. در این شرایط والدین باید از طروق مختلف مانند قصه گویی، شعر خوانی، فیلم، کارتون و … نظم را به کودک آموزش دهند. زمانی که فرزند شما هیچ آموزشی در زمینه نظم نگرفته باشد؛ نمی‌تواند با چنین مساله ای کنار بیاید. 

???? برای مرتب کردن اتاق به کودک زمان بدهید

ریخت و پاش کودک باید همراه با صبوری باشد. هیچ کودکی با زور و اصرار شروع به فعالیت نمی‌کند. به همین دلیل اگر از کودک می‌خواهید که اتاق را جمع کند؛ به دو بار تذکر اکتفا کنید. از او بخواهید که مثلا تا شب شروع به مرتب سازی کند. در این شرایط کودک به شیوه ساده تر و راحت تری با نظم کنار می‌آید.

???? نظم کودک را مورد تشویق قرار دهید | ریخت و پاش کودک

برای برخورد با ریخت و پاش کودک باید نظم و ترتیب او را تشویق کنید. تشویق شیوه مفید و کارآمد است که در تمامی روش های تربیتی کودک کاربرد دارد. بنابراین بهتر است که وقتی کودک به مرتب سازی می‌پردازد؛ برای او هدیه کوچک بگیرید و یا از لحاظ کلامی او را تائید کنید. با این روش ریخت و پاش کودک سریع تر جمع می‌شود. 

???? برای مرتب کردن خانه، با کودک بازی کنید

یکی از روش های برخورد با ریخت و پاش کودک، بازی است. در این روش والد و فرزند می‌توانند با بازی شروع به تمییز کاری کنند. مثلا یکی از روش های بازی با فرزند این است که یک زمانی را مشخص کنید؛ کودک باید به طور کامل در این زمان وسایل خود را مرتب کند. در این شرایط هم کودک به جمع آوری وسایل خود پرداخته است و هم بازی کرده است.

???? مهربان، صبور اما قاطعانه رفتار کنید | ریخت و پاش کودک

برای برخورد با ریخت و پاش کودک، باید صبور اما جدی باشید. کودکان لازم دارند تا والدین جدی داشته باشند. اما در کنار این جدیت، باید صبر هم چاشنی باشد. زمانی که یک والد در برابر خواسته های کودک خود هیچ جدیتی نداشته باشد، فرزند از این وضعیت سوءاستفاده می‌کند. و همچنین اگر صبر نباشد؛ کودک یاد نمی‌گیرد که چگونه باید صبور باشد. کودکان تمامی رفتار های خود را از والدین آموزش می‌بینند.

به همین دلیل باید در برخورد با آنها کوشا باشید. در این زمینه بهتر است که از کودک بخواهید تا 2 ساعت همه وسایل خود را جمع کند. اگر بعد از 2 ساعت ریخت و پاش کودک جمع نشد؛ دوباره به او زمان دهید. اما تحت هیچ شرایطی خودتان شروع به جمع کردن نکنید.

???? از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید

تربیت کودک یکی از مهم ترین ها است. به همین دلیل اگر کودک شما رفتاری اشتباه داشت؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرید تا بتوانید سبک تربیتی مناسبی را اجرا کنید. واکنش اشتباه شما در برابر رفتار نادرست کودک، همراه با آسیب های جدی است. به همین دلیل کمک از روانشناس را جدی بگیرید. 

کلام آخر

در این مقاله راجع به ریخت و پاش کودک صحبت کرده ایم. این شیوه رفتاری کودکان همیشه باعث اذیت والدین می‌شود. و همین امر به خودی خود باعث می‌شود که کودک اشتباه رشد کند و بویی از مسئولیت پذیری نبرد. به همین دلیل برای آموزش به کودک بهتر است که از یک روانشناس و مشاور متخصص در حوزه کودک راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ریخت و پاش کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ریخت و پاش کودک | 7 روش برخورد با کودک نامرتب





:: برچسب‌ها: ریخت و پاش کودک | 7 روش برخورد با کودک نامرتب ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: