زهرچشم گرفتن از همسر | اینجا کی رئیسه؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

زهرچشم گرفتن از همسر یا استفاده از انواع خشونت برای ترساندن او، روش درستی برای بیان احساسات نیست. گاهی زوجین نیاز دارند که مرزها یا حد و حدود خود را به دیگری یادآوری کنند. اما روش درست اینکار را نمی‌دانند. به همین دلیل دست به روش های خشونت آمیزی مثل زهرچشم گرفتن می‌زنند. استفاده از این روش به معنای عدم مهارت زوجین در حل مسئله و یا حتی ابراز خشم است.

 

برخورداری از برخی خصوصیات اخلاقی و یا مهارت ها برای شروع زندگی مشترک ضروری هستند. فراموش نکنید که متوسل شدن به خشونت، از هر نوع آن، کار درستی نیست و پیامدهای زیادی در زندگی مشترک دارد. بهتر است افراد به دنبال راه حل های موثرتری بوده و در این زمینه تجدید نظر کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زهرچشم گرفتن از همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: زهرچشم گرفتن از همسر | اینجا کی رئیسه؟

زهر چشم گرفتن از همسر

امروزه برخی از زوجین به جای حل کردن مسئله و همدلی با یکدیگر در شرایط مختلف، به دنبال زهرچشم گرفتن از همسر و قدرت نمایی هستند. قطعا ازدواج یا زندگی مشترک، یک مسابقه و یا میدان جنگ نیست. همچنین ترس همسر از شما به معنی قدرتمندی و تدبیر شما نخواهد بود.

افراد باید در رابطه زناشویی از خودگذشتگی و ایثار داشته باشند. گاهی با اینکه حق با شما است؛ باید کوتاه آمده و منافع دو طرف را در نظر بگیرید. از طرفی راهکار زهرچشم گرفتن، بعد از مدتی دیگر کارایی ندارد و نمی‌توان با این روش به اهداف خود رسید.

روش های زهرچشم گرفتن از همسر

افراد به روش های مختلفی از زهرچشم گرفتن همسر استفاده می‌کنند. در زندگی مشترک همواره اختلاف نظر وجود دارد. اما واکنش درست نسبت به آن، زهرچشم گرفتن نیست. از طرفی اگر به دنبال بیان مخالفت خود هستید؛ باید اینکار را به روش درست تری انجام دهید. در این قست به توضیح برخی از رفتارهای نادرست زوجین برای زهرچشم گرفتن، می‌پردازیم.

????بی احترامی

افراد برای زهرچشم گرفتن از همسر خود دست بی احترامی می‌زنند. آنها تصور می‌کنند که با تخریب شخصیت فردی دیگر می‌توانند به اهداف خود رسیده و قدرت خود را ثابت کنند. گاهی اگر همسرتان کاری را طبق میل شما انجام می‌دهد؛ به معنای تاثیر این روش نیست. و یا حتی او از شما نمی‌ترسد. بلکه تنها به دنبال جلب احترام و اعتماد شما است. بهتر است قبل از بروز هر رفتاری بیشتر فکر کرده و یا خود را به جای طرف مقابل قرار دهید.

????تهدید

یکی دیگر از روش های زهرچشم گرفتن از همسر، تهدید اوست. تهدید به روش های مختلفی انجام می‌شود. اما به طور کلی خشونت محسوب شده و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. تهدید کردن همسر باعث ایجاد ترس و همچنین از بین رفتن اعتماد می‌شود. افراد بعد از مدتی به طور کامل اختیار و اراده خود را در زمینه های مختلف از دست داده و تابع همسر خود می‌شوند. در این شرایط، دیگری از این حالت سواستفاده کرده و به اهداف خود می‌رسد.

????بروز خشم کنترل نشده

طبیعی است که وقتی افراد به صورت آرام و منطقی خواسته ای را بیان می‌کنند؛ اما آن اجرایی نمی‌شود، دست به روش های خشونت آمیز می‌زنند. گاهی خشم کنترل نشده برای زهرچشم گرفتن از همسر کارساز بوده و دیگری تن به این خواسته می‌دهد. به طور کلی برخی از افراد کنترلی بر خشم خود ندارند و هر گاه عصبانی می‌شوند؛ خسارات زیادی  به بار می‌آورند. اما در موارد دیگر افراد از قصد خشم خود را بیش از اندازه بروز می‌دهند. 

معایب زهرچشم گرفتن از همسر

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ زهرچشم گرفتن از همسر معایب زیادی داشته  باعث بروز چالش های زیادی می‌شود. زوجین باید با یکدیگر صمیمی بوده و خواسته های خود را به روش درست بیان کنند. و یا برای بیان ناراحتی و حتی انتقاد، استفاده از خشونت، روش درستی نیست.

با اینکه گاهی حفظ خونسردی و آرامش، کار ساده ای نیست و یا همسر یک اشتباه را چندین بار تکرار می‌کند. اما بازهم نباید متوسل به خشم و تهدید شد. فراموش نکنید که تاثیر اینکار کوتاه مدت بوده و بعد از مدتی دیگر همسر از ما حساب نمی‌برد. برخی از معایب اینکار شامل موارد زیر می‌شود.

کاهش اعتماد به نفس

به وجود آمدن احساس ترس

از بین رفتن صمیمیت و سردی رابطه

جدایی یا طلاق عاطفی

از بین رفتن احساس اراده و قدرت تصمیم گیری یکی از طرفین

راهکارهای جایگزین زهرچشم گرفتن از همسر

بهتر است زوجین به جای زهرچشم گرفتن از همسر و استفاده از خشونت کلامی و فیزیکی، از راهکارهای بهتر و موثرتری استفاده کنند. گاهی افراد از روش های دیگر اطلاعی نداشته و یا به دلیل تقلید از والدین خود دست به اینکار می‌زنند. آنها احساس می‌کنند که قدرت را به دست گرفته اند و می‌توانند همه چیز را کنترل کنند.

البته گاهی این رفتار از روحیه کنترلگری و سلطه جویی نیز ناشی می‌شود. به هر حال باید علت آن را پیدا کرده و برحسب این موضوع، از آن جلوگیری کرد.

????بیان احساسات به طور واضح

یکی از راهکارهای جایگزین برای زهرچشم گرفتن از همسر، بیان احساسات به طور واضح است. بهتر است اگر از موضوعی ناراحت هستید و یا موضوعی باعث آزار شما شده است؛ به طور مستقیم در مورد آن صحبت کرده و خودابرازی داشته باشید.

بروز احساسات مختلف در زندگی مشترک کاملا طبیعی هستند و نمی‌توان آنها را سرکوب کرد. همچنین نمی‌توان از همسر انتظار داشت که به صورت خودجوش از آنها مطلع شود. باید احساسات خود را به صورت کنترل شده نشان داده و با همسر خود در این مورد حرف بزنید.

????ترک محل و فضا دادن

اگر موضوعی در حال برانگیختن عصبانیت شماست؛ بهتر است محل را برای مدتی، ترک کرده و به خود و همسر فضا دهید. از طرفی گاهی برخی موقعیت ها بیشتر باعث عصبانیت و ناراحتی می‌شود. در این شرایط کمی احساسات مختلف، فروکش کرده و می‌توانید بهتر فکر کنید. هرگاه فکر می‌کنید که رفتارهای سختگیرانه در حال بروز است؛ به سرعت محل را ترک کرده و سعی کنید و آرامش خود را حفظ کنید.

????قاطعیت

یکی دیگر از روش های جایگزین زهرچشم گرفتن از همسر، قاطعیت داشتن است. وقتی افراد حرف خود را به صورت قاطعانه بیان کنند و شکی در این مورد نداشه باشند؛ طرف مقابل نیز این نظر را پذیرفته و به آن عمل می‌کنند. پایبندی به عقاید و حرف ها یکی از اصول مهم در زندگی مشترک است. اگر موضوعی برایتان اهمیتی دارد بهتر است در این مورد پافشاری کرده و نشان دهید که این موضوع برایتان مهم است.

????کمک گرفتن از مشاور

از طرفی بهتر است به جای زهرچشم گرفتن از همسر از یک مشاور برای یادگیری مهارت های مختلف کمک بگیرید. همچنین می‌توانید علت اشکالات مشترک را ریشه یابی کرده و در این زمینه مشاوره دریافت کنید. علت بروز این رفتار در افراد متفاوت است و بهتر است در ابتدا علت آن برطرف شود. مشاور به هر دو فرد کمک می‌کند تا بتوانند واکنش های صحیح تری نشان داده و سنجیده تر رفتار کنند.

سخن پایانی

به طور کلی این رفتار در هیچ شرایطی درست نبوده و باعث پیچیده تر شدن اوضاع می‌شود. زهرچشم گرفتن از همسر، حتی گاهی بر فرزندان نیز تاثیر گذاشته و باعث بروز ترس و از بین رفتن اعتماد به نفس آنها می‌شود. بهتر است افراد در حین عصبانیت و ناراحتی بیشتر در مورد واکنش های خود  فکر کنند.

برای اینکار می‌توانید از راهکارهای ذکر شده در متن بالا استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک مشاور نیز در این زمینه کمک بگیرید. روانشناس به شما راهکارهای موثری در این زمینه ارائه داده و به شما کمک می‌کند تا بینش خود را نسبت به مسائل تغییر دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زهر چشم گرفتن از همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: زهرچشم گرفتن از همسر | اینجا کی رئیسه؟





:: برچسب‌ها: زهرچشم گرفتن از همسر | اینجا کی رئیسه؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: