عشق به دختر دایی | عاشق دختر داییم شدم
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق به دختر دایی یکی از موضوعاتی است که در جریان روابط خانوادگی اتفاق می‌افتد و کاملا طبیعی است. در جوامع سنتی ازدواج یا علاقه مند شدن به اعضای خانواده رایج تر بوده و پیامدهایی نیز دارد. از آنجایی که افراد بعد از تولد قبل از پیداکردن دوست، با خانواده خود بیشتر در ارتباط هستند؛ احساسات عمیق تری نسبت به آنها پیدا می‌کنند. در واقع اولین عشق هر پسری در خانواده اتفاق می‌افتد. گاهی این احساسات موقت بوده و به زودی از بین می‌رود و گاهی نیز عشق واقعی بوده و منجر به ازدواج و تشکیل خانواده می‌شود. عوامل مختلفی در این بین موثر هستند؛ که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق به دختر دایی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق به دختر دایی | عاشق دختر داییم شدم

عاشق دختر داییم شدم

طبیعی است که افراد به کسانی که وقت بیشتری با آنها می‌گذرانند و یا بیشتر آنها را می‌بینند؛ علاقمند شوند. عشق به دختر دایی نیز به همین دلیل بروز می‌کند. گاهی دختر این نیز این احساس را داشته و این علاقه یک طرفه نیست. اما علاقه، به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد و افراد باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرند.

ازدواج فامیلی معایب و مزایایی دارد که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد. همچنین خود افراد نیز باید بیشتر در این مورد فکر کرده و نظر خانواده ها را نیز در نظر بگیرند. گاهی همین موضوع سبب بروز اختلافات خانوادگی می‌شود. 

نشانه های عشق به دختر دایی

در ابتدا باید از عشق به دختر دایی مطمئن شد. البته به طور قطعی نمی‌توان در این مورد نظر داد و هیچ معیار مشخصی برای عشق واقعی وجود ندارد. اما به دلیل اینکه در این شرایط، خانواده ها بیشتر از هر نوع ازدواج دیگری درگیر می‌شوند؛ باید محتاطانه تر عمل کرد. برخی از نشانه هایی که بیانگر عشق دختر دایی هستند؛ شامل موارد زیر هستند.

مدام در حال فکر کردن به او هستید

از بهانه های مختلف استفاده می‌کنید تا او را ببینید

از روش های مختلف برای برقراری ارتباط با او استفاده می‌کنید.

با خانواده خود این موضوع را مطرح می‌کنید

در این مورد آینده نگری کرده و اهداف بلند مدت دارید.

در هنگام دیدن او هول شده و خجالت می‌کشید.

البته همانطور که گفته شد این نشانه ها در افراد مختلف به شکل های متفاوتی بروز می‌کنند و نمی‌توان آنها را تعمیم داد. اما در صورتی که این احساسات برای مدت زمان طولانی ادامه یابند؛ می‌توان به شکل درست تری در مورد آن قضاوت کرد.

دلایل مختلف برای عشق به دختر دایی

افراد به دلایل مختلفی عشق به دختر دایی را تجربه می‌کنند. گاهی این موضوع فارغ از نسبت های خانوادگی است و به نظر پسر، دختر دایی کامل ترین دختری است که می‌تواند با او آشنا شده و ازدواج کند. یعنی حتی اگر یک فرد غریبه هم این ویژگی ها را داشت؛ بازهم پسر مایل به برقراری ارتباط با او بود. اما به طور کلی برخی از این دلایل را در این قسمت بررسی می‌کنیم.

????دیدار به صورت مکرر

وقتی افراد دختر یا پسری را به صورت مکرر می‌بینند؛ بیشتر احتمال دارد که به او علاقمند شوند. از طرفی تعدد اطرافیان دختر یا پسر نیز در این مورد موثر است. برای مثال وقتی پسر ارتباطات زیادی در دانشگاه، سرکار و… دارد احتمالا با دخترهای زیادی برخورد می‌کند و این موضوع بر معیارهای او نیز موثر خواهد بود. اما وقتی تنها دختر در اطرافیان او دختر دایی اش باشد؛ به اوعلاقمند شده و با او ارتباط برقرار می‌کند. گاهی عشق به دختر دایی نیز به همین دلیل اتفاق می‌افتد.

????شناخت از او و خانواده اش

شناخت در مورد بروز احساسات نسبت به فرد دیگر، نقش بسیار مهمی دارد. در واقع تنها دیدن فردی تاثیر زیادی در بروز و یا میزان احساسات ندارد. بلکه افراد باید با روحیات و علایق یکدیگر آشنا شوند. از آنجایی که احتمالا افراد، با خانواده مادری و پدری خود رفت و آمد بیشتری داشته باشند؛ از نظرات دیگری شناخت بیشتری داشته و بهتر می‌توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

همچنین وضعیت خانوادگی نیز عامل مهم دیگری در مورد روابط میان دختر و پسر است. که در مورد عشق به دختر دایی دو طرف خانواده های یکدیگر را می‌شناسند و می‌توانند راحت تر در این مورد انتخاب کنند.

????شباهت فرهنگی

نزدیک بودن معیارها و وضعیت فرهنگی نیز یکی دیگر از عواملی است که سبب عشق به دختر دایی می‌شود. فرهنگ هر خانواده ای شامل هنجارها، ارزش ها و اصول و قوانین خانوادگی است که افراد به آنها پایبند هستند. در یک خانواده معمولا از این نظر افراد شباهت بیشتری به یکدیگر دارند و همین عامل سبب جاذبه میان آنها می‌شود. عوامل فرهنگی را نباید دست کم گرفت. چرا که در بسیاری از موارد سبب بروز اختلافات و تعارضاتی میان زن و شوهر می‌گردد.

معایب و مزایای عشق به دختر دایی

عشق به دختر دایی و این نوع از علاقه، معایب و مزایایی دارد که دختر و پسر باید به خوبی در مورد آنها فکر کرده و جوانب آن را در نظر بگیرند. به دلیل اینکه در این نوع رابطه خانواده ها بیشتر دخیل هستند؛ نمی‌توان نقش آنها را در نظر نگرفت.

⭕معایب

در عشق به دختر دایی احتمالا مشکلاتی بروز می‌کند که علاوه بر تاثیر بر رابطه دختر و پسر روابط بین خانواده ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین اعضای خانواده دو طرف نیز احتمالا برای کمک به زوجین اقداماتی انجام می‌دهند؛ که گاها دخالت تلقی می‌شود.

از طرفی اگر این رابطه به ازدواج ختم شود؛ در مورد فرزندآوری نیز باید به خوبی فکر کرده و از مشاور ژنتیک نیز کمک بگیرند. چرا که در ازدواج های خانوادگی احتمال به دنیا آمدن فرندانی با ناهنجاری های ژنتیکی وجود دارد. 

⭕مزایا

اما از طرفی دیگر با عشق به دختر دایی و ادامه دار شدن این رابطه، روابط خانوادگی نیز محکم تر شده و پیوند قوی تری شکل می‌گیرد. افراد به دلیل شناخت زیاد از یکدیگر، بعد از ازدواج یا حتی در طول رابطه دچار مشکلات جدی نمی‌شوند و احتمالا با چالش های کمتری روبرو هستند. احتمالا خانواده ها نیز حمایت بیشتری از آنها می‌کنند و در مشکلات در کنار آنها خواهند بود.

سخن پایانی

به طور کلی عشق به دختر دایی و حتی ازدواج با او یک انتخاب شخصی است و هیچکس نمی‌تواند در این مورد نظر قطعی دهد. اما زوجین باید در این زمینه بسیار فکر کرده و عوامل مختلفی را در نظر داشته باشند. در این شرایط تنها علاقه، ملاک نیست و مسائل دیگر را نیز باید در نظر داشت. از طرفی بهتر است از همان ابتدا خانواده ها در جریان قرار گیرند و از اقدامات خودسرانه جلوگیری شود. کمک گرفتن از روانشناس نیز می‌تواند به افراد کمک بزرگی در این زمینه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق به دختر دایی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق به دختر دایی | عاشق دختر داییم شدم





:: برچسب‌ها: عشق به دختر دایی | عاشق دختر داییم شدم ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: