ارتباط موفق | 4 اصل در ارتباط موفق
نوشته شده توسط : ذهن نو

ارتباط موفق یک بخش مهمی به نام گوش دادن فعال دارد. اما به طور کل به چهار اصل دسته بندی می‌شود. ارتباطات زمانی که موفق باشد در تمامی مهارت ها می‌توانید پیشرفت کنید. برقراری ارتباط در جلسات، برقراری ارتباط برای آموزش، ارتباط با جوامع و … زمانی قابل تقدیر و پیشرفت است که شما ارتباط موفق را آموزش ببینید و در تمامی جوانب از آن استفاده کنید. ارتباط موفق چهار اصل و بلوک دارد که شامل مخاطب، پیام، موقعیت و گوش دادن می‌شود. در این مقاله راجع به ارتباطات موفق و زمینه های مختلف آن توضیح داده ایم. برای آموزش جدی تر حتما از روانشناس کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط موفق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ارتباط موفق | 4 اصل در ارتباط موفق 

ارتباط موفق چیست؟

ارتباط موفق به معنای تعامل و برقراری ارتباط مناسب و البته قابل پیشرفت است. در این زمینه حتما باید چهار اصل را در نظر بگیرید. که این چهار اصل در زمینه مخاطب، پیام، موقعیت و گوش دادن فعال قرار دارد. یک رابطه خوب به راحتی باعث تغییر در زندگی شما می‌شود. افرادی که ارتباط موفق با دیگران دارند برای خود ارزش قائلند و اهداف خود را دنبال می‌کنند. 

رابطه سالم، موقعیت اجتماعی مناسب و … همگی باعث پیشرفت افراد در حیطه های مختلف زندگی می‌شود. زندگی مشترک، روابط کاری، روابط تحصیلی و … همگی مدیون ارتباط موفق هستند. در این مقاله راجع به روش های برقراری ارتباطات موفق توضیح داده ایم.

چهار اصل ارتباط موفق چیست؟

همانطور که گفته شد، ارتباط موفق داراری چهار اصل است. در این بخش مقاله راجع به این اصول مهم توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های ارتباطی و اجتماعی کلیک کنید. 

???? مخاطب

اولین اصل ارتباط موفق، مخاطب است. اینکه چگونه رابطه برقرار کنیم؟ مخاطب چگونه تفکری دارد؟ باید مورد بررسی قرار دهیم. مهم ترین بخش ارتباطات موفق، مخاطب است. بر اساس شخصیت و احساسات مخاطب باید محتوای گفتگوی خود را تعیین کنید. 

???? پیام در ارتباطات موفق

پیام، دومین اصل ارتباط موفق است. پیام ها را حتما باید دسته بندی کنید. این پیام به منظور هماهنگی جلسه، اطلاع رسانی، متقاعد سازی و … است. باید پیام خود را مشخص کنید و بهترین راه را ارتباط حضوری بدانید.

???? موقعیت

موقعیت، سومین اصل در ارتباط موفق است. موقعیت به منزله مکان و زمان است. هر ارتباط باید در زمان و مکان مناسبی رخ دهد. بر اساس ماهیت جلسه باید موقعیت جلسه را مشخص کنید. 

???? گوش دادن فعال در ارتباطات موفق

مهم ترین بخش ارتباط موفق، گوش دادن فعال است. زمانی که مخاطب خود را می‌سنجیم، پیام مهمی را همراه با موقعیت مناسب ارسال می‌کنیم، باید منتظر صحبت های مخاطب باشیم. به زبان بدن مخاطب دقت کنید که کمک بسیاری در دریافت صحبت های مخاطب خواهد داشت.

چگونه ارتباط موفق داشته باشیم؟

اگر قصد برقراری ارتباط موفق دارید، باید به برخی از رفتارها و نکات توجه کنید. توجه به نکات زیر، راهکارهای موفقیت را در روابط بین فردی افزایش می‌دهد و باعث افزایش اطلاعات افراد می‌شود. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای ارتباطات موفق توضیح داده ایم.

???? هرگز زبان بدن را دست کم نگیرید

برای ارتباط موفق باید زبان بدن را آموزش ببینید. تنها نباید به ارتباط کلامی اکتفا کنید، با زبان بدن آشنایی پیدا کنید و به شناخت کافی برسید. ارتباط چشمی با مخاطب بسیار حائز اهمیت است. باید حالت های چهره ای را آموزش ببینید تا با احساسات و حالات افراد آشنا شوید. 

???? برای آموزش همدلی تلاش کنید | ارتباطات موفق

ارتباط موفق به منظور همدلی کردن است. نباید افراد را نادیده بگیرید و به آنها بی توجه باشید. نشان دهید که درک مقابلی از مخاطب دارید و بیشتر از هرچیزی او را درک می‌کنید. به احساسات و هیجانات مخاطب ارزش قائل شوید و همدلی خود را بروز دهید. برای همدلی بهتر است که احساسات و هیجانات را بشناسید. تا به درک درستی در این زمینه برسید. 

???? به شناخت مخاطب بپردازید

برای اینکه کلام و ارتباط موفق بهتری داشته باشید، باید اطلاعات مناسبی از مخاطب داشته باشید. در این زمینه به درک درستی از مخاطب نیز خواهید رسید. اگر از احساسات، علایق، شخصیت و … خاطب اطلاع نداشته باشید. درک درستی از او نیز نخواهید داشت. و هم چنین رشته کلام از دست شما خارج خواهد شد. 

???? مختصر و مفید سخنرانی کنید | ارتباط موفق

برای ارتباط موفق لازم به پرگویی نیست. سخنرانی مفید و مختصری داشته باشید. خلاصه گویی کنید و اولویت های خود را قبل از سخنرانی تعیین کنید. از بیان حرف های اضافی و حاشیه جلوگیری کنید. هرچه پیام طولانی تر باشد، اثر گذاری روی مخاطب کمتر خواهد شد. 

???? از خدمات حرفه ای غافل نشوید

ارتباط موفق نیاز به آموزش داید. در صورتی که خواهان آموزش هستید نباید از خدمات حرفه ای غافل شوید. برای آموزش مطالعه کنید یا در کلاس های آموزش شرکت کنید. در صورتی که ارتباطات موفق را به صورت حرفه ای آموزش ببینید؛ در امور کاری، تحصیلی، شغلی و خانوادگی پیشرفت های چشمگیری خواهید داشت. و در نهایت به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت. 

کلام آخر

برای ارتباط موفق حتما باید با چهار اصل آن آشنا شوید. و باید به برخی از نکات اصلی و مهارت توجه کنید. برای برقراری ارتباطات موفق حتما انتظارات خود را کاهش دهید، قضایا را شخصی کنید، درخواست کمک کنید و به شناخت احساسات بپردازید. گاهی اوقات آموزش ارتباطات موفق به سادگی توجه به نکات نیست و نیاز به آموزش حرفه ای دارد. جهت آموزش حرفه ای حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط موفق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چهار اصل ارتباط موفق چیست؟

چهار اصل ارتباط موفق شامل مخاطب، پیام، موقعیت و گوش شنوا است.

منبع: ارتباط موفق | 4 اصل در ارتباط موفق





:: برچسب‌ها: ارتباط موفق | 4 اصل در ارتباط موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: