کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | درد زیر شکم زنان بعد رابطه
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمر درد در زنان بعد از نزدیکی از شکایات رایج خانم‌هاست. کمر درد زنان بعد از رابطه جنسی معمولاً به دلیل رعایت نکردن برخی از نکات رخ می‌دهد که تجربه‌ای آزاردهنده است و می‌تواند بر کیفیت رابطه جنسی زوجین تاثیر منفی بگذارد. کمر درد می‌تواند در حین رابطه جنسی یا بعد از رابطه جنسی احساس شود. این درد‌ها معمولاً به دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ از این جهت دانستن علت و رفع آن برای زوجین اهمیت بسیاری دارد. با رعایت برخی نکات و کمک گرفتن از یک فرد متخصص در زمینه مسائل جنسی می‌توانید از درد کمر پیشگیری کنید و کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه علل کمر درد در زنان بعد از نزدیکی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | درد زیر شکم زنان بعد رابط 

علل کمر درد در زنان بعد از نزدیکی

 

کمر درد زنان بعد از نزدیکی و رابطه جنسی، دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

????سابقه درد کمر

علل‌ مختلفی برای کمر درد در زنان بعد از نزدیکی و رابطه جنسی وجود دارد. برخی از زنان ممکن است از قبل دچار مشکلاتی نظیر درد مزمن کمر، دیسک کمر و… باشند. طبیعتا چنین افرادی بعد از رابطه جنسی هم درد کمر را تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است زنان نکاتی را رعایت کرده تا فشار کمتری به کمر آنها وارد شود. همچنین در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنند.

????کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | ضعف عضلات کمر

در صورتی که فرد سالم بوده و مشکلی نداشته باشد، درد کمر بعد از رابطه جنسی می‌تواند نشان دهنده ضعف عضلات باشد. درد کمر بعد از رابطه جنسی معمولاً نشان دهنده مشکل خاصی نیست اما کمی آزاردهنده است و از لذت رابطه جنسی کم می‌کند. کمر درد در زنان بعد از نزدیکی در چنین شرایطی موقت بوده و زنان می‌توانند با انجام تمرینات ساده ای عضلات خود را تقویت کنند.

????موقعیت نامناسب برای برقراری رابطه جنسی

قرار گرفتن در موقعیت نامناسب برای برقراری رابطه جنسی یکی از رایج‌ترین علت‌های درد کمر بعد از نزدیکی است. توصیه می‌شود زوجین موقعیت‌هایی را برای برقراری رابطه جنسی انتخاب کنند که فشار کمتری به کمر می‌آورد. بر اساس فیزیولوژی بدن، هر فردی ممکن است در یک سری موقعیت‌های خاص احساس راحتی بیشتری بکند. از این جهت بهتر است موقعیت‌های مختلف را برای برقراری رابطه جنسی امتحان کنید تا بدانید کدام موقعیت‌ها کمتر به کمرتان فشار می‌آورد. با اینکار از بروز کمر درد در زنان بعد از نزدیکی پیشگیری خواهید کرد.

????برقراری رابطه جنسی در مکان مناسب

درازکشیدن در مکان نامسطح می‌تواند باعث آسیب دیدن کمر شود. طبیعی است که برقراری رابطه جنسی هم در یک مکان نامسطح منجر به کمر درد در زنان بعد از نزدیکی می‌گردد. بهتر است برای برقراری رابطه جنسی روی یک پارچه یا حوله نرم دراز بکشید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. همچنین هر زمان که احساس ناراحتی کردید، موقعیت خود را تغییر داده و بهترین حالت را انتخاب کنید.

????کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | رابطه جنسی خشن

رابطه جنسی می‌تواند راهی برای کاهش تنش و تخلیه هیجان باشد. در این بین برخی از زوجین به دلیل انجام رابطه جنسی خشن، باعث آسیب رساندن به مهره‌های کمر می‌شوند. در نتیجه این عمل، مهره‌های کمر دچار فشار و ضربه می‌شوند که باعث احساس کمر درد در زنان خواهد شد. بهتر است از قبل در مورد برقراری رابطه جنسی خشن و آسیب های ناشی از آن به خوبی تحقیق کرده و سپس آن را عملی کنید.

????کمر درد در زنان به علت سندروم پیش از قاعدگی

زنان معمولا در دوران قبل از قاعدگی و یا حتی در طی این دوره علائم مختلفی را تجربه می‌کنند. کمر درد در زنان یکی از این نشانه هاست که به معنی نزدیک بودن قاعدگی است. این درد بیشتر در ناحیه گودی کمر احساس می‌شود. همچنین از چند روز قبل از قاعدگی آغاز شده و تا دو روز بعد از شروع پریودی ادامه می‌یابد. نشانه های دیگر سندروم پیش از قاعدگی شامل سردرد، خستگی، نفخ، اختلالات رفتاری و… می‌شود.

????ابتلا به بیماری های جنسی

با ابتلا به برخی از بیماری های جنسی و یا بیماری های جسمانی که به صورت غیرمستقیم بر عملکرد جنسی نیز تاثیرگذار هستند؛ شاهد بروز کمر درد در زنان بعد از نزدیکی هستیم. برای مثال اگر زنان به بیماری آندمتریوز و یا التهاب لگن مبتلا باشند؛ نه تنها در حین رابطه جنسی درد زیادی را احساس می‌کنند؛ بلکه قبل و بعد آن نیز دچار دردهای جسمانی زیادی می‌شوند. افراد باید بیماری های جسمانی و جنسی خود را برطرف کرده تا رابطه جنسی با کیفیت تری را تجربه کنند.

????کمر درد در زنان به علت بارداری یا بچه داری

بارداری یکی دیگر از دلایل کمر درد در زنان بعد از نزدیکی است. زنان به دلیل تحمل وزن کودک در ناحیه کمر و حتی پاها دچار درد می‌شوند. همچنین بعد از تولد نوزاد نیز به دلیل بغل کردن او به صورت مداوم، درد را نواحی مختلفی تجربه می‌کنند. مادران به دلیل فعالیت های مختلفی که در این دوران دارند؛ مانند شیر دادن به کودک، جمع کردن وسایل او، انجام کارهای خانه و… احتمالا دچار کمر درد خواهند شد. بهتر است زوجین در این دوران به یکدیگر کمک بیشتری کرده و همچنین مادران نیز در مورد بغل کردن و نحوه نگهداری از کودکان خود، با پزشک متخصص مشورت نمایند.

????عادات رفتاری نامناسب

در بروز کمر درد در زنان بعد از نزدیکی عوامل مختلفی موثر هستند. برای مثال پوشیدن لباس های نامناسب مثل شلوارهای تنگ و فاق کوتاه و یا پوشیدن کفش های پاشنه بلند به صورت مداوم، می‌تواند تاثیر زیادی در این مورد داشته باشد. همچنین بسیاری از زنان در هنگام خوابیدن و یا نشستن، به سلامت جسمانی خود بی اهمیت بوده و موقعیت درستی را انتخاب نمی‌کنند. به همین دلیل در حین و یا بعد از برقراری رابطه جنسی، دچار دردهای زیادی می‌شوند. به طور کلی عادت های رفتاری که زنان در طول روز دارند؛ همگی در این مورد دخیل هستند.

پیشگیری از کمر درد در زنان بعد از نزدیکی

بهترین کار برای پیشگیری از کمر درد در زنان بعد از نزدیکی، انتخاب مکان و موقعیت مناسب برای انجام رابطه جنسی می‌باشد. بهتر است بر روی یک تشک یا حوله نرم دراز بکشید یا بر روی صندلی بنشینید تا فشار کمتری بر مهره‌های کمر وارد شود. تغییر موقعیت و ثابت نبودن در یک موقعیت خاص نیز می‌تواند باعث پیشگیری از درد کمر شود.

همچنین می‌توانید از همسرتان بخواهید تا کمرتان را به آرامی ماساژ دهد. استفاده از کیسه آب گرم بعد از رابطه جنسی نیز بسیار موثر است. انجام ورزش‌های روزانه و خوابیدن بر روی تشک مناسب می‌تواند باعث پیشگیری از درد کمر و ضعف عضلات شود. به یاد داشته باشید که انجام حرکات ناگهانی و حرکت‌هایی که به پایین کمر فشار می‌آورد، احتمال درد کمر را افزایش می‌دهند.

توصیه‌هایی برای خانم‌هایی که بعد از نزدیکی درد کمر دارند

 

اگر دچار درد کمر خفیف هستید، رابطه جنسی را قطع نکنید، بلکه فقط با عدم تغییر ناگهانی موقعیت و انجام ورزش‌های اصلاحی در بلند مدت می‌توانید عضلات کمر خود را تقویت کنید.

1. عدم برقراری رابطه جنسی در موقعیت‌هایی که به پایین کمر فشار می‌آورد.
2. خوابیدن در حالات مناسب در طول شبانه روز برای جلوگیری از بروز کمر درد در زنان بعد از نزدیکی
3. کاهش افسردگی، استرس و اضطراب (مسائل روانشناختی می‌توانند ادراک درد را در افراد بیشتر کند)
4. اگر در حین رابطه جنسی دچار درد کمر شدید، سریعا موقعیتتان را تغییر دهید.
5. در هنگام رابطه جنسی یک بالشتک کوچک در زیر کمر خود قرار دهید.
6. بهتر است بعد از رابطه جنسی با انجام ماساژ، کیسه آب گرم و دوش آب گرم عضلات کمرتان را ریلکس کنید.
7. اگر سابقه درد کمر دارید، بهتر است بیش از یک بار در روز رابطه جنسی نداشته باشید.

8.می‌توانید با مشورت پزشک خود از داروهای مسکنی نیز در حین رابطه جنسی یا بعد از آن ، استفاده کنید.

سخن پایانی

کمر درد در زنان بعد از نزدیکی به دلایل مختلفی ایجاد شده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. رابطه جنسی یکی از دلایل این درد است که با رعایت برخی نکات و همچنین انجام آن به شکل درست، می‌توان از این مورد جلوگیری کرد. زنان باید برای برقراری رابطه جنسی بهتر و همچنین کسب لذت، به سلامت جسمانی خود اهمیت داده و نشانه های بیماری های مختلف را جدی بگیرند. کمر درد در زنان بعد از نزدیکی می‌تواند جنبه های دیگر زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کند. برای جلوگیری از عوارض این درد و همچنین درمان آن افراد باید از یک متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علل کمر درد در زنان بعد از نزدیکی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علت کمر درد در زنان بعد از نزدیکی چیست؟

درد کمر می‌تواند به دلیل مسائل مختلفی روی دهد. اما اگر سابقه درد مزمن و آسیب کمر ندارید، ممکن است این درد به دلیل ضعف عضلات و ورزش نکردن و انجام رابطه جنسی در موقعیت نامناسب باشد. برای آشنایی با موقعیت‌های مناسب برای برقراری رابطه جنسی بهتر است به یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مراجعه کنید.

منبع: کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | درد زیر شکم زنان بعد رابطه





:: برچسب‌ها: کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | درد زیر شکم زنان بعد رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: