حس ششم | 4 نشانه حس ششم و پیشگویی
نوشته شده توسط : ذهن نو

حس ششم به منظور احساسی فراتر از حواس عادی است. این حس به صورت های مختلفی نمود پیدا می‌کند. برای مثال مشاهده چیزی که دیگران نمی‌توانند ببینند. صداهایی که دیگران نمی‌توانند بشنوند و حادثه ای که قرار است رخ دهد که شما متوجه آن خواهید شد. اثبات حس x غیر قابل انکار است. زیرا مغز به شیوه ای عمل می‌کند که به سختی می‌توانید از آن آگاهی پیدا کنید.

همه افراد دارای این حس هستند، اگرچه عده ای آن را احساس نکرده و نسبت به آن آگاهی پیدا نمی‌کنند. اما به طور کل همه افراد در طول روز و زندگی از حس ششم خود استفاده می‌کنند. برای اطلاع بیشتر از حس x، حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید.

منبع: حس ششم | 4 نشانه حس ششم و پیشگویی

حس ششم چیست؟

حس ششم در عمل از خود 4 نشانه نشان می‌دهد. این حس معمولا به عنوان حس ناشناخته به وجود می‌آید. اما امروزه که راجع به حس x اطلاعات کسب کرده ایم، این حس را به عنوان حس x در نظر می‌گیریم. اما این حس همچنان به عنوان حسی ناشناخته و مجهول وجود دارد. به طور کلی تعریف این حس به اختصار ادراک فراحسی یا امکان درک موادری با حواس 5گانه نیست. 

در واقع مواردی را می‌توان در حس ششم شناخت که به حواس 5 گانه وابسته نیست. این حس اطلاعات مورد نیاز در ذهن انسان را استخراج و دریافت می‌کند. مثلا فرد باید در آرامش کامل باشد و به درک درستی از احساسات خود برسد. آنها را در جایی یادداشت کند و برای تقویت آن در کلاس های ذهن آگاهی شرکت کند. در این بخش مقاله نشانه های وجود حس x و راهکارهای تقویت این حس را توضیح داده ایم.

نشانه های وجود حس ششم عمل چیست؟

افرادی که دارای حس ششم هستند، نشانه هایی دارند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? احساس حضور شخص دیگر

یکی از نشانه های حس ششم، احساس حضور شخص دیگر است. افرادی که دارای حس x بالایی هستند، حرکات و سایه های غیر قابل انکار را مشاهده می‌کنند. در واقع حضور شخص دیگر در مکان فعلی را به راحتی حس می‌کنند. 

???? احساس خطر در حس ششم

بارزترین نشانه حس ششم، احساس خطر است. در این شرایط موقعیت های خطر آفرین به فرد الهام می‌شود. در این شرایط احساسات نباید نادیده گرفته شود و فرد باید فورا خود را از این موقعیت دور کند. 

???? بی اعتمادی به فرد غریبه

از نشانه های دیگر حس ششم، بی اعتمادی به فرد غریبه است. اگر در ملاقات با شخص جدید احساس خوبی دریافت نکردید؛ حس x شما در حال هشدار دادن به شما می‌باشد. به حس x خود اعتماد کنید.

???? وجود صدا در سر شما | حس ششم

وجود صدا در سر از دیگر نشانه های حس ششم است. افرادی که دارای حس x بالایی هستند، مکالمه های گوناگونی را احساس می‌کنند.

راهکارهای تقویت حس ششم

حس ششم راه و روش هایی نیز برای تقویت دارد. برای تقویت حس x در این بخش مقاله به روش هایی توصیه کرده ایم که کارآمد می‌باشد.

???? به نگرش ها، ایده ها و برداشت های خود توجه کنید

برای تقویت حس ششم لازم است که به برداشت های خود در رابطه با جهان پیرامون توجه کنید. به دلیل اینکه مغز قادر به دریافت اطلاعات است، تمامی احساسات و حواس را درک کرده و پردازش می‌کند. به همین دلیل بهترین گزینه این است که به احساسات و اطلاعات درونی توجه کنید. 

???? به ندای درونی خود گوش دهید

افرادی که حس ششم قوی دارند، همیشه به ندای درونی خود گوش می‌دهند. به همین دلیل باید به صداهای درونی خود گوش دهید و ارتباط برقرار کنید. صداهای درون خود را یادداشت کنید و در صورت لزوم به آنها عمل کنید.

???? از حس ششم خود درخواست کمک کنید

برای تقویت حس ششم باید از او درخواست کمک کنید. به جای اینکه منتظر خبر و احساس باشید، از حس x خود بخواهید که شما را راهنمایی کند و به سوی اقدام مناسب حرکت دهد. 

???? به خودتان اعتماد داشته باشید

معمولا افرادی که از حس ششم بالایی برخوردارند، اعتماد زیادی به خود دارند. به احساسات خود اعتماد کنید و اگر صدای درون شما چیزی درخواست کرد، به او اعتماد کنید.

???? عجول نباشید

عجول بودن باعث کاهش حس ششم می‌شود. عجول بودن باعث خطا در درک احساسات می‌شود. هرگونه تصمیمی که می‌گیرید باید آرامش خود را حفظ کنید و بر حس x متمرکز شوید.

???? در کلاس های تقویت ذهن شرکت کنید

برای تقویت حس ششم لازم است که در کلاس های ذهن آگاهی و تقویت ذهن شرکت کنید. این کلاس ها به تقویت حس x بسیار کمک کرده و باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. حتی در افزایش اعتماد به نفس نیز نقش پررنگی را ایفا می‌کند. 

کلام آخر

حس ششم یکی از حواس ناشناخته است که امروزه به عنوان حس x شناخته می‌شود. این حس جدا از حواس 5گانه است و نشانه های هیجان انگیزی از خودبروز می‌دهد. افرادی که حس x قوی دارند به راحتی صداهایی را از درون خود می‌شنوند، گاه به شخص جدید حس بی اعتمادی می‌گیرند، برخی مواقع سایه یا افرادی را در موقعیت حس می‌کنند و برخی اوقات احساس خطر می‌کنند.

روش هایی برای تقویت حس ششم وجود دارد که روانشناسان می‌توانند به شما آموزش دهند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حس ششم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حس ششم | 4 نشانه حس ششم و پیشگویی





:: برچسب‌ها: حس ششم | 4 نشانه حس ششم و پیشگویی ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: