آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس
نوشته شده توسط : ذهن نو

آدم های نمک نشناس و قدرنشناس هرگز سپاسگذار کارهای دیگران نبوده و شاکر نیستند. کسانی که نمک نشناس هستند و لطف دیگران را در نظر نمی‌گیرند؛ در زندگی از هیچی راضی نیستند. قدرشناسی نوعی جهان بینی است که افراد با دید مثبت زندگی زیبایی‌ها را دیده و قدردانی می‌کنند. افراد قدرشناس سپاسگذار تمامی چیزهایی هستند که زندگی به آنها عطا کرده است.

معمولا افراد و آدم های نمک‌نشناس حریص هستند. حتی ترجیح می‌دهند که به دیگران آسیب بزنند تا به خواسته های خود برسند. آن‌ها معمولا از کلمه تشکر برای فریب دادن به دیگران استفاده می‌کنند. این افراد جنبه های مثبت زندگی را نمی‌بینند. ارتباط با چنین افرادی با دشواری روبرو است. برای آگاهی از نحوه برخورد حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس چه کسانی هستند؟

تا به حال با آدم های نمک نشناس روبرو شده اید؟ افرادی که هرچه برای آنها لطف کرده باشید را نادیده بگیرند. گویی که انگار هیچ کار و رفتاری با آنها صورت نگرفته. از زندگی راضی نیستند و حتی اگر کسی لطف و محبتی به آنها داشته باشد؛ قدردانش نیستند. افرادی که چنین ویژگی شخصیتی دارند؛ بسیار حریص هستند. لطف دیگران را به شیوه ای وظیفه فرد می‌دانند.

چنین افرادی همیشه کمک می‌خواهد و همه چیز را در آن واحد می‌خواهند. آنها زمانی که از شما چیزی بخواهند برایتان وقت صرف می‌کنند. و انتظار دارند که همیشه در خدمت آنها باشید. چنین افرادی از خود نشانه هایی بروز می‌دهند. که بهتر است برای جلوگیری از ارتباط با این افراد؛ از این نشانه ها آگاه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدم های نمک نشناس، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تشخیص آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس نشانه هایی دارند که به راحتی با تشخیص آنها می‌توانید فاصله را رعایت کنید. شیوه های مختلفی برای شناسایی افراد قدر نشناس وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? حسود هستند.

???? کینه جو هستند.

????همیشه کمک می‌خواهند.

???? همه چیز را همین حالا می‌خواهند.

???? تنها زمانی که از شما بخواهند، برایتان وقت می‌گذارند.

????انتظار دارند همه در خدمت آنها باشند.

???? فکر می‌کنند دنیا دور آنها می‌چرخد.

???? همیشه به شما می‌گویند یک بار به شما احتیاج داشتند که کنارشان نبودید.

????همیشه بیشتر می‌خواهند.

???? نقش قربانی بازی می‌کند. و هیچ وقت مسئولیت پذیر نیستند.

???? همه چیز را حاضر و آماده می‌خواهند.

???? از نظر احساسی بی ثبات هستند و افکار منفی زیادی را تجربه می‌کنند.

????دیگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

???? در آینده و گذشته زندگی می‌کنند.

???? هیچ موقع قدردان چیزی نیستند.

????احساس می‌کنند که هیچ چیز برای آنها کافی نیست.

???? خود خواه هستند.

???? دیگران را قضاوت می‌کنند.

????همیشه اعتراض می‌کنند.

???? هرگز انتقاد پذیر نیستند.

???? هرگز معذرت خواهی نمی‌کنند.

????افکار منفی را منتشر می‌کنند.

???? انتخاب های ضعیفی دارند.

علت رفتار آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس این رفتار را از دوران کودکی آموزش می‌بینند. کودکان از 15 تا 18 ماهگی می‌توانند سپاس گذاری را بیاموزند. و وقتی که کودک 3 ساله می‌شود؛ می‌تواند سپاس گذاری را نشان دهد. اما اگر به کودک آموزش داده نشود که برای لطف و محبت دیگران سپاسگذاری را نشان دهد؛ دچار سندرم امپراطور می‌شود.

فردی که به این سندرم مبتلا است؛ جهان بینی خود محور دارد. آنها تصور می‌کنند که همه چیز در دنیا برای ارضای خواسته ها و نیازها آنها برنامه ریزی شده است. در نهایت فکر می‌کنند که هر کسی هر کاری را انجام داد؛ یعنی وظیفه اش را انجام داده است.

برخورد با آدم های نمک نشناس

برخورد با آدم های نمک نشناس اگر به صورت مداوم باشد، تاثیرات خوبی بر شما نمی‌گذارد. و باعث می‌شود که شما نیز از نظر احساسی تخلیه شوید؛ ناراحت شوید و منفی نگری داشته باشید. برای برخورد با این افراد روش هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

???? آدم های نمک نشناس را شناسایی کنید

اولین گام برای برخورد با آدم های نمک نشناس، این است که آنها را شناسایی کنید. افرادی که هرگز از شما تشکر نمی‌کنند، و ناسپاسی می‌کنند را شناسایی کنید. نشانه های افراد را شناسایی کنید و سپس برای رفتار با این افراد قدم بر دارید. 

???? برای خود حد و مرز مشخص کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، برای خود حد و مرز مشخص کنید. همیشه در دسترس این افراد نباشید زیرا از شما سوء استفاده می‌شود. برای خود مرز تعیین کنید و رفتارهای منطقی را افزایش دهید. تعیین حد و مرز های سالم باعث می‌شود که آدم های نمک نشناس از شما سوء استفاده نکنند. قدردان کارهای شما باشند.

???? نحوه واکنش های خود را بررسی کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، باید نحوه واکنش های خود را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که واکنشی نداشته باشید؛ به آنها اجازه سوء استفاده خواهید داد. مثلا زمانی که کسی مرتب در حال شکایت است، و شما سر تکان می‌دهید، به او این اجازه را صادر خواهید کرد که به شکایات خود ادامه دهد. بنابراین باید واکنش های خوبی از خود نشان دهید. در ادامه به برخی از این واکنش ها اشاره کرده ایم.

???? نه گفتن را آموزش ببینید.

???? به هرچیزی که می‌گویند؛ وابسته نشوید.

????بیش از حد حرف های خود را توضیح ندهید.

???? به حد و مرز های خود پایبند باشید.

???? گفتگو داشته باشید.

???? مهربان باشید

در برخورد با آدم های نمک نشناس، باید مهربان باشید. خودتان را جای آدم های نمک نشناس بگذارید. شاید حتی ندانید که چه اتفاقی بر سر او آمده و در حال تحمل چه رنج هایی می‌باشد. برخی از افراد زمانی که قدرنشناس می‌شوند؛ درگیر مشکلات می‌شوند. از طرفی نیز یک فرد سمی همیشه ناسپاس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برقراری ارتباط با دیگران کلیک کنید.

???? قدرشناس باشید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، خودتان باید قدرشناس باشید. تنها به دلیل اینکه افراد زندگی شما قدرشناس نیستند، نباید مانند آنها باشید. و نباید اجازه دهید که ذهنیات منفی در ذهن شما به وجود بیاید. بنابراین قدرشناس باشید تا اطرافیان نیز این رفتار را از شما آموزش ببینند.

⚪ از روانشناس راهنمایی بگیرید

گاهی آدم های نمک نشناس، اطرافیان نزدیک ما هستند. در این صورت حتما باید از روانشناس کمک بگیرید تا مبادا این رفتار بر شما تاثیر منفی بگذارد. روانشناس به شما کمک می‌کند که رفتار مثبت و مناسبی از خود نشان دهید.

کلام آخر

هیچ فردی ارتباط با آدم های نمک نشناس را دوست ندارد. اما گاهی عزیزان و افراد زندگی ما قدرنشناس هستند. در این شرایط باید برای خود حد و مرزی مشخص کنید و به آنها نشان دهید که شما فردی قدرشناس و با برنامه ریزی هستید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس





:: برچسب‌ها: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: