نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط | 9 پیامد ترحم
نوشته شده توسط : ذهن نو

نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط امروزه در روابط شناسای شده اند. بسیاری از ما از سر دلسوزی کارهایی را انجام می‌دهیم که به مرور باعث رشد رابطه ترحم آمیز می‌شود. در نهایت رابطه را با مشکلات و مسائل زیادی روبرو می‌کند. در واقع در رابطه ای که بر اثر دلسوزی ادامه دار می‌شود؛ قطعا یک طرف رابطه شرایط سخت آسیب زایی را تحمل خواهد کرد.

روابطی که بر پایه ترحم و دلسوزی باشد پایدار نخواهد ماند. بسیاری از افراد به دلیل ترحم و دلسوزی شان وارد رابطه با افراد مطلقه، افراد در حال ترک و … می‌شوند. این روابط به مرور زمان آسیب های روحی زیادی به دنبال خواهد داشت. علل مختلفی در رفتار دلسوزی و ترحم وجود دارد که برای رهایی از آن باید تحت درمان روانشناس قرار بگیرید.

منبع: نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط | 9 پیامد ترحم

نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط

بر اساس تحقیقات، مهربانی و دلسوزی فواید زیادی را به همراه دارد. برای مثال کمک به شریک احساسی در شرایط گوناگون، خرید هدیه کوچک و … همگی نشان از مهربانی و دلسوزی شماست. بروز محبت و مهربانی باعث افزایش روابط عاطفی می‌شود. اما هر چیزی حد و حدود خودش را دارد.

نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط اگر زیاد باشد، همراه با عدم پایداری رابطه و خستگی یکی از زوجین می‌شود. به همین دلیل باید به خاطر داشته باشید که از ترحم بیش از اندازه خودداری کنید و عملکرد های دلسوزانه خود را در زمان های مناسب بروز دهید.

به طور کلی نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط تنها برای یک طرف رابطه خوشایند است. طرف دیگر عذاب، مشکلات و آسیب هایی را به مرور زمان در رابطه تجربه خواهد کرد که باعث آزرده خاطری می‌شود. ترحم و دلسوزی زیاد نیازمند درمان است. علل مختلفی در بروز این ترحمات وجود دارد که قبل از درمان باید ریشه یابی شود. در این مقاله به دلایل، عواقب و روش های درمان نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط اشاره کرده ایم.

دلیل ترحم و دلسوزی در رابطه

نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. زمانی که روابط خود را بررسی می‌کنید؛ به این نتیجه خواهید رسید که تمامی روابط شما بر اساس کمک و دلسوزی به دیگران بنا شده است. و به همین روند نیز ادامه دارد. برای نجات و رهایی خود از این رفتار باید حتما با دلایل آن آشنا شوید. در این بخش مقاله راجع به دلایل نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط توضیح داده ایم.

???? خودتان نقش یک نجات دهنده را بازی می‌کنید و یاری رسانی که برای شما نیامده است را به فراموشی سپرده اید. اما نجات دهنده باید در زندگی خود یاری رسان باشد.

???? نیازمند حس برتر، قدرت، مهم بودن و قوی بودن دارید. که با این روش به ارضای نیازهای خود خواهید رسید.

???? معمولی ترین و البته مهم ترین دلیل این است که به خودتان علاقه مند نیستید. و حاضر به انجام کارهای مهم برای خود نیستید. برای رفع این حالت نیز در رابطه نقش ترحم و دلسوزی را ایفا می‌کنید.

???? رابطه با افراد درمانده راحت تر است و کافی است که برای آنها دلسوزی کنید.

???? کودک درون شما دلش می‌خواست که روزی پدر، مادر و اعضای خانواده خود را نجات دهد. و حال در حال حکمرانی است.

???? مراقب باشید که ترحم را با عشق اشتباه نگیرید. افرادی که این دو را باهم اشتباه می‌گیرند؛ بسیار دلسوزانه در زندگی رفتار خواهند کرد.

???? در پی اتمام کارهای نیمه تمام و باقی مانده دوران کودکی هستید. در واقع با ترحم و دلسوزی در حال انجام و ادامه دادن خیالات کودکی هستید.

???? بر اساس اثرات ضمیر ناخودآگاه خود چنین رفتارهایی را بروز می‌دهید.

عواقب و نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط چیست؟

نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط و عواقب آن در دسته های مختلفی قرار دارند. که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این بخش مقاله راجع به عواقب و نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط اشاره کرده ایم.

???? خودتان را به مرور زمان فراموش خواهید کرد.

???? رابطه به جای دلبستگی به وابستگی تبدیل می‌شود.

????استقلال شخصیت از بین می‌رود و به جای رابطه بالغانه، خانواده دوم آن باشید.

???? عقده های کودکی باز شده و به مرور شما طرد می‌شوید.

???? رفتارهای طرف مقابل برای شما زننده خواهد شد. و در نهایت از او متنفر خواهید شد.

???? با وجود تنفر هرچقدر سعی در اتمام رابطه داشته باشید، احساس گناه خواهید کرد.

???? مدام نگران هستید که به او صدمه وارد کنید.

????در روابط به دنبال فردی مجروح و درمانده هستید.

???? به مرور زمان خودتان دچار مشکلات زیادی می‌شوید و روابط اجتماعی خود را از دست خواهید داد.

روش رهایی از نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط

همانطور که با عواقب و نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط آشنا شده اید؛ برای نجات خود باید به فکر چاره باشید. بیش از هر چیزی باید نگران زندگی و نجات خود باشید. برای درمان و رهایی از نقش ترحم و دلسوزی حتما باید به درجه بالایی از خودشناسی برسید. ویژگی های خوب و مورد علاقه تان را بیابید و برای پیشرفت تلاش کنید.

در روش های درمانی جلوگیری از ترحم و دلسوزی بهترین گزینه استفاده از لیست ساختاری است. جهت درمان حتما از روانشناس و متخصص کمک بگیرید. درمان باید با ریشه یابی انجام شود. با خود درمانی پس از گذشت مدت کوتاهی اثرات ترحم و دلسوزی دوباره نمایان خواهد شد. به همین دلیل کمک و مشورت با روانشناس را جدی بگیرید.

کلام آخر

همانطور که در رابطه با نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط توضیح دادیم؛ متوجه عواقب و پیامدهای دلسوزی ها شده اید. افراد زیادی وجود دارند که در رابطه همیشه به دنبال افراد قربانی هستند. تا قوی و قدرتمند به نظر برسند. هر کاری را از روی دلسوزی و نگرانی انجام می‌دهند.

اما نگران عواقب و پیامدهای رفتار خود نیستند. به همین منظور باید در رابطه به فکر آرامش و سلامت روان خود نیز باشید. جهت رهایی و جلوگیری از این رفتار حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط | 9 پیامد ترحم





:: برچسب‌ها: نقش مخرب ترحم و دلسوزی در روابط | 9 پیامد ترحم ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: