کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک
نوشته شده توسط : ذهن نو

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن به بچه‌هایی گفته می‌شود که خانواده‌‌های‌شان با سوءاستفاده از صحبت ‌ها و یا رفتارهای کودک درآمد کسب می‌کنند. شاید باورتان نشود؛ اما امروزه عده زیادی از خانواده‌ ها کودکان را تنها به خاطر کسب درآمد به دنیا می‌آورند. والدین کودک را به قدری عذاب می‌دهند که کودک کلافه و عصبانی می‌شود؛ گاه آسیب ها به قدری عمیق هستند که جبران ناپذیر است. با این حال والدین به درآمد بسیار زیادی می‌رسند. طبق بررسی‌ها کودکان کار فضای مجازی خسته‌ تر از کودکان کار خیابانی هستند.

والدین برای ضبط فیلم‌ها دائم به تعویض مرتب لباس‌ های مختلف، حمام کودک، تمیزی و منظمی آن، خوردن غذاهای رژیمی و جلب توجه او به لنز دوربین می‌پردازند. این والدین آینده مخربی برای فرزندان خود رقم می‌آورند. به طوری که از کودکان خود عکس‌ ها و فیلم ‌هایی را منتشر می‌کنند که شاید در آینده کودک این عکس ‌ها را با خجالت بسیار زیاد مشاهده کنند. پدر و مادرها قبل از اینکه بخواهند کودکان کار مدرن تربیت کنند، باید حتما از روانشناس و مشاوره روانشناسی راهنمایی بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک

کودکان کار فضای مجازی

تربیت بچه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که والدین تربیت کودکان خود را با سهل ‌انگاری انجام می‌دهند؛ در آینده نمی‌توانند انتظارات بسیار به جا و یا مورد نیاز خودشان را از کودک داشته باشند. کودکانی که به عنوان کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن و یا حتی بهره کشی فضای مجازی شناخته می‌شوند با مشکلات روحی و سلامت جسمی ناسالم هستند.

امروزه نیز اگر فضای مجازی را به طور کل بررسی کنیم، متوجه خواهید شد که بسیاری از والدین دست کودکان خود را گرفتند و از آنها درآمد کسب می‌کنند. و با انتشار عکس‌ ها و فیلم ‌ها با جذب مخاطب کودک را خسته و آسیب‌ های جسمی و روانی روبرو می‌کنند. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی کودکان یا کودکان کار مدرن توضیحات تکمیلی بدهیم.

عوارض کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن

همانطور که گفته شد؛ کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن عوارض بسیار زیادی در زندگی تجربه می‌کنند. در این بخش مقاله در رابطه با عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی صحبت کرده‌ ایم.

???? اضطراب

یکی از عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی اضطراب است. کودکان کار مدرن به دلیل اینکه والدین دائم از آنها می‌خواهند که با ژست ‌ها، حرف‌ ها و رفتار های مختلف خود را به نمایش بگذارند؛ اضطراب بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. این اضطراب به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند و زندگی کودک را مختل می‌کند. کودک دائم در حال بازدید و توجه افراطی است. و این اضطراب تا مدت ها، حتی بزرگسالی زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

???? تمرکز ضعیف

تمرکز ضعیف از دیگر عوارض و پیامد کودکان کار فضای مجازی است. کودکان کار مدرن به دلیل آنکه دائم در خدمت کار برای والدین هستند؛ و به دنبال کسب درآمد برای والدین می‌باشند، تمرکز بسیار ضعیفی در مراحل زندگی خود را تجربه می‌کنند. والدین چنین کودکانی تنها به منتشر کردن فیلم و عکس کودک می‌پردازند و اصلا به تربیت و مدیریت رشد کودک اهمیتی نمی‌دهند.

???? اثر مخرب بر هوش اجتماعی کودکان

کودکان کار فضای مجازی به دلیل اینکه دائم با فضای مجازی در سر و کله هستند؛ و این فضا را راه درآمدی برای والدین می‌بینند، هوش اجتماعی آنها کاهش پیدا می‌کند. مصرف بسیار مخربی بر آن دارد به همین دلیل از عوارض فضای مجازی می‌توان به اثر مخرب و هوش اجتماعی کودکان اشاره کرد.

???? سو استفاده یا بهره کشی

از دیگر عوارض کودکان کار فضای مجازی می‌توان به سوء استفاده یا بهره  کشی اشاره کرد. کودکان کار مدرن به شدت مورد سوء استفاده خانواده پدر و مادر قرار می‌گیرد و دائم جلوی دوربین هستند. و همیشه باید نقش داشته باشند و بازیگری انجام دهند. این کودکان مورد سوء استفاده والدین قرار دارند و از آنها درآمد کسب می‌کنند.

???? مشکلات خواب

یکی دیگر از عوارض کودکان کار فضای مجازی مشکلات خواب است. زمانی که کودکان کار مدرن دائم در حال فیلم برداری و انتشار فیلم‌ های مختلف باشند، خوابشان به طور کل به هم می‌ریزد. و ریتم خوابی خود را از دست می‌دهند. مشکلات خواب به طور کلی فعالیت ‌های روزانه کودک را مختل می‌کند و زندگی او را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد.

???? کمک از روانشناس برای کودکان کار فضای مجازی

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن بسیار تحت آسیب‌ های شدید قرار می‌گیرند. اگر والدین پس از مدتی متوجه شدند که کودکشان با آسیب ‌های بسیار زیادی روبرو شده است؛ باید دست از این کار بکشند و فورا کودکان را نزد روانشناس کودک ببرند. حتما به خاطر داشته باشید که کمک از روانشناس در ترمیم آسیب ‌های کودک از اهمیت بالای برخوردار است.

کلام آخر

کودکان کار فضای مجازی آسیب‌ های روحی و جسمی بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. به همین دلیل باید تحت درمان روانشناس کودک قرار بگیرند. کودکان بسیار حساس هستند و باید حتما تربیت اصولی مناسب برای آنها در نظر گرفته شود. زمانی که کودکان کار فضای مجازی برای درآمد والدین تلاش می‌کنند؛ آسیب‌ های زیادی را تحمل می‌کنند. برای کاهش این آسیب‌ ها حتما لازم است که از یک متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک





:: برچسب‌ها: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: